Pohdintaa neljännestä lapsesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Ehkäisystä huolimatta meille on tulossa neljäs lapsi. Olen ollut kotona jo 6 vuotta. Haikailen töihin takaisin, mutta odotamme että esikoinen aloittaa koulun jotta maksamme hoitomaksut vain kahdesta lapsesta. Mutta nyt tilanne se että neljäs lapsi olisi tulossa ja töihin meno vain viivästyy, miten jaksan...

Pitäisikö mennä heti töihin ja laittaa kaikki kolme hoitoon, jotta jaksan olla kotona vielä pidempään. Vai jatkaa kotona lasten kanssa ja yrittää saada omaa aikaa johonkin väliin.

Mietin myös muiden mielipiteitä siitä että hoidan lapsia kotona (harva tietää että haluan töihin) mutta hoitomaksut kolmesta ovat niinpaljon että pienestä palkastani ei juuri paljoa jäisi. Siksi olenkin odottanut syksyä innolla että pääsen töihin. Nyt niitä kotivuosia olis edessä ainakin 2 lisää jotta meille jäisi vain kahden hoitomaksut ja kaksi olisi koulussa. En halua että ihmiset ajattelevat minua lusmuna joka ei tee muuta kuin lapsia :( Elämä nyt on vain mennyt näin :)

Öööh... Urpojahan ne ovat, jotka noin ajattelisivat. Minulla ei edes kävisi mielessäkään ajatella noin, vaan mitä pidempää kasvatat omia lapsiasi, niin sitä parempi äiti olet.

kiitos kommentista. Pitäisi tuollaiset kommentit (mitä itse ajattelin saavani) jättää omaan arvoonsa. Mutta juuri yksi ystävistäni sanoi jutelleensa jonkun muun ystävänsä kanssa siitä miten jotkut tekevät lapsia vain siksi niin paljon että saavat lusmuilla kotona :( En haluaisi että minut leimataan siihen kastiin.

Mikä siinä työnteossa on SE juttu, mikä sinne töihin takaisin vetää.

Mä tylsistyisin kuoliaaksi, jos olisin vain kotona lapsiaan hoitava äiti. Tahdon olla muutakin, mutta koska haluan silti ehdottomasti hoitaa lapset kotona, piti keksiä työ jota voisin tehdä lasten ehdoilla. Ja se työ on vapaaehtoistyö

Mulle ei siis merkkaa se raha vaan se, että saan tehdä muutakin kuin olla äiti ja tietyllä tapaa haluan kokea sellaisen olon, että minua tarvitaan ihmisenä, eikä aina vaan äitinä.

Nyt mulla on monta rautaa tulessa ja ihania projekteja edessä vapaaehtoistyön tiimoilta :)

Uusimmat

Yhteistyössä