Taas arvosteltiin kuopuksen nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Nimeä lapsi ei ole valinnut ja minä en vain ymmärrä miksi pitää ottaa ehdoin tahdoin se riski että lapsi joutuu silmätikuksi vaikka tai nimi joutuu arvostelijoiden hampaisiin.

Jos ei kestä arvosteluja, mieti vähän pidemmälle ap.

Lapsi ei ole myöskään valinnut vanhempiaan - ja äidin lihavuus, isän vanha autokosla tai vanhempien "nolo" ammatti on yksi yleinen kiusaamisen syy.

Lapsella voi olla huono näkö - kiusataan rilleistä. Lihavaa lasta haukutaan. Puhevikaista myös. Lista lienee loputon.

Kannattaa hankkia itselleen terve itsetunto, nimetä lapsensa kuten haluaa, ja siirtää se terve itsetunto myös lapselle, ja kiusaamisen riski kutistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nimeä lapsi ei ole valinnut ja minä en vain ymmärrä miksi pitää ottaa ehdoin tahdoin se riski että lapsi joutuu silmätikuksi vaikka tai nimi joutuu arvostelijoiden hampaisiin.

Lapsi ei ole myöskään valinnut vanhempiaan - ja äidin lihavuus, isän vanha autokosla tai vanhempien "nolo" ammatti on yksi yleinen kiusaamisen syy.

Lapsella voi olla huono näkö - kiusataan rilleistä. Lihavaa lasta haukutaan. Puhevikaista myös. Lista lienee loputon.

Kannattaa hankkia itselleen terve itsetunto, nimetä lapsensa kuten haluaa, ja siirtää se terve itsetunto myös lapselle, ja kiusaamisen riski kutistuu.

TÄYSI PEESI TÄLLE!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
On hyvä nimi ja se olilkin meidän työ voitto. Pitkään haudoin pojua laitoksella myrkytyksen taki ja veilä synnytksen jälkeen oli pitkä reissu pojalla tehon puolella joten : Voitto :heart:

Voitto on kyllä makee nimi :). Sellainen rehellinen, miehekäs, ylväs nimi.

Ehkä äitisi vierastaa nimeä siksi, että ei osannut ajatella omien vanhempiensa ikäluokan nimeä vauvalla. En mäkään oikein osaa ajatella vauvaa nimeltä Sirpa, Hannu, Mirja tai Markku. Vaikka meidän lastemme lapset tulee todennäköisesti olemaan nimeltään jotain tuollaista, jos nimimuoti kiertää kuten on totuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja KVG:
Mun on ihan pakko sanoa, että kannattiko sitten laittaa erikoinen nimi?!

Tää on yhtä tyhmää ku sanoisi koulukiusatulle että mitäs oot koulukiusattu tai mitäs oot läski tai mitäs sul on hörökorvat..

Oletat, että nimi on nyt Tähti-Lumikki tmv. Ap sanoi, että nimi on pikemminkin tyyli Marja-Terttu eli aika perinteisellä mennään. Pitääkö joka hemmetin välissä ajatella, että joku ei tykkää vaikkapa nimestä Jari tai Anna?

On täysin mahdotonta valita lapselleen nimeä, josta kaikki pitäisivät. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Millä tavalla arvosteltiin? Ymmärrän, jos jotain nimeä hämmästellään tai ihmetellään, mutta tosi harvoin kai kukaan ilkeästi kommentoi. Meidän pojalla on ei-niin-yleinen nimi, enkä ole koskaan kokenut arvostelua. Oma isäni sanoi joskus, että ristiäisissä hän oli ollut hieman ihmeissään, mutta huomannut sitten, että löytyyhän tuota numeä muiltakin, ja että ihan hyvä nimihän se. Ajan kanssa tottui.

No tuttu sanoi nimen kuulleessan "Hä?! ootko oikeesti antanut lapselles tollasen nimen? Tuleeks seuraavasta joku vitun Louna-Tuuli tai Meri-Vuokko?! " ja räkästä naurua päälle...
Sanoin että minusta lapsen nimi on kaunis ja sitä on kehuttukin.

Paras ystäväni nauroi puhelimessa kun kuuli ristiäisen jälkeen lapsen nimen. Hän luuli että pilailin. Se loukkasi todella paljon.

Hämmästely ei loukkaa. Nimiyhdistelmä ei ole kovin yleinen vaikka nimet ovatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Mun mielestä pitäis olla joku tolkku niissä nimien antamisissakin.
Ensin kastetaan ihme nimi ja sitten ruikuttaa ensin vanhemmat ja lopuksi lapsi kärsii nimestään loppu ikänsä.

Lue apn tekstit uudestaan.

Mitkä hätähousujen kokoontumisajot täällä ovat? Lukekaa ja kommentoikaa sitten!

Ap ei ole missää nsanonut, että nimi on erikoinen. NImenomaan, tavallinen ja väliviivalla. Lukekaa nyt hvyät ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Millä tavalla arvosteltiin? Ymmärrän, jos jotain nimeä hämmästellään tai ihmetellään, mutta tosi harvoin kai kukaan ilkeästi kommentoi. Meidän pojalla on ei-niin-yleinen nimi, enkä ole koskaan kokenut arvostelua. Oma isäni sanoi joskus, että ristiäisissä hän oli ollut hieman ihmeissään, mutta huomannut sitten, että löytyyhän tuota numeä muiltakin, ja että ihan hyvä nimihän se. Ajan kanssa tottui.

No tuttu sanoi nimen kuulleessan "Hä?! ootko oikeesti antanut lapselles tollasen nimen? Tuleeks seuraavasta joku vitun Louna-Tuuli tai Meri-Vuokko?! " ja räkästä naurua päälle...

Paras ystäväni nauroi puhelimessa kun kuuli ristiäisen jälkeen lapsen nimen. Hän luuli että pilailin. Se loukkasi todella paljon.

Hämmästely ei loukkaa. Nimiyhdistelmä ei ole kovin yleinen vaikka nimet ovatkin.

No, mitäpä jos pidät parhaaseen ystävään vähän etäisyyttä. Oppivat hieman anteeksipyytämistä ja tahdikkaita käytöstapoja.

Jep. Eipä ole kiva haukkua toisen nimeä. Silti itse ottaisin nimenvalinnassa huomioon myös tällaiset, parempi ihan tavallinen kuin outo, jatkuvaa pällistelyä aiheuttava nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Oletat, että nimi on nyt Tähti-Lumikki tmv. Ap sanoi, että nimi on pikemminkin tyyli Marja-Terttu eli aika perinteisellä mennään.

Sanoin että minusta nimi ei ole sen erikoisempi kuin Marja-Terttukaan mutta muut eivät ajattele niin.

Tähti-Lumikki on muutn ihan hyvä nimi. Ihan yhtä hyvä kuin Marja-Terttukin.

Sanoinko, että Tähti-Lumikissa on mitään vikaa? Sanoin vaan siihen, että erikoisuuteen ei ole viitattu missään. Ja Tähti-Lumikki kyllä menee jo erikoisen puolelle. Lumikki-nimeä peklästään ei ole kovin paljon kastettu, Tähti-Lumikkia ei ehkä yhtään. Ks. nimipalvelun tilastodata.

No ovat olleet kyllä tosi törkeitä :(

Oletat, että nimi on nyt Tähti-Lumikki tmv. Ap sanoi, että nimi on pikemminkin tyyli Marja-Terttu eli aika perinteisellä mennään.

Sanoin että minusta nimi ei ole sen erikoisempi kuin Marja-Terttukaan mutta muut eivät ajattele niin.

Tähti-Lumikki - kuka oikeasti itse haluaisi olla Tähti-Lumikki? Kyllä on yksiselitteisen pöljä nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tähti-Lumikki - kuka oikeasti itse haluaisi olla Tähti-Lumikki? Kyllä on yksiselitteisen pöljä nimi.

No mitä jos lukisit ketjun ja hakisit sen pointin sieltä? Et ilmeisesti ole lukenut ketjua.

Tähti-Lumikkia ei ole kukaan nyt tässä kellekään nimeksi antanut, että lähdetään vaikka siitä tämä ketju avaamaan sinullekin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin SINUN mielestä. Sun sana on ilmesesti laki?

Siksi juuri nää tekotaiteelliset luontonimet on ongelmallisia, että niillä sanoilla on myös muu merkitys. Etenkin niiden yhdistely on haastavaa, tulee helposti tosi outoja yhdistelmiä, Lilja-Vuokko, Ruusu-Nuppu yms. typerää.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
[

Minulla on hyvä itsetunto. Jo ala-asteella päätin että kukaan voi loukata minua. Minusta hyvä itsetuntemus on hyvän itsetunnon perusta. Kun tietää omat huonot puolensa niin niitä vastaan hyökkääminen ei tunnu pahalta. Jos joku keksii minusta sellaisia huonoja puolia joita ei ole niin osaan sivuttaa kommentit. Tiedän itse parhaiten missä olen hyvä ja missä luonteessani on parannettavaa.

Mutta kun kyse on lapsistani niin itsetuntoni on tiessään.

Yhteistyössä