Taas arvosteltiin kuopuksen nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Mun on ihan pakko sanoa, että kannattiko sitten laittaa erikoinen nimi?!

No minusta nimi ei ole erikoinen. Kaksi suomalaista naisen nimeä väliviivalla. Molemmat yleisiä. Ei eroa minusta mitenkään vaikkapa Marja-Tertusta.

Munkin nuorin on Jenna-Ilona, mutta ikinä ei ole haukuttu (no ehkä ensi kertaa tulee nyt tällä palstalla pian :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Lumi-Helmi...mitä ihmeen arvostelemista tuossa on? Nätti nimi =)
Ja ylipäänsä nimiä ei tarttis haukkua yms.

Aivan ihana nimi :) mitä arvosteltavaa tuossa on?
Toinen mistä kans tykkää niin on Lumi-Marja.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Lumi-Helmi on kaunis! Pehmeä nimi.

Joku Naima-Impi olisi jo sellainen, mitä mäkin saattaisin hetken takellella, mutta en ymmärrä miten Lumi-Helmi voi herättää "siis täh, ooksä tosissas?"- reaktion.

En ymmärrä minäkään :/ . Sen olen huomannut että arvostelijat ovat yleensä lapsettomia. Heillä ei ehkä ole käsitystä millaisia nimiä nykyään annetaan. Ja ehkä he eivät käsitä että lapsen arvostelu tuntuu vanhemmasta pahalle.

Sikäli erikoista että tuttu alkoi nimen arvostelun jälkeen tilittämään kuin kamala naapuri hänellä on kun oli vitsaillut tutun koirasta. Sanonut lamppuharjaksi tms. Oli ollut todella loukkaantunut kun "mamin kultaa" kiusattiin. :headwall: Tilannetaju ja empatiakyky eivät nähtävästi ole tuttuja kyseiselle henkilölle.

No, puhelinnumero on jo poistettu kännykän muistista joten se siitä ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kertoisit sen nimen tai edes toisen osan? Itselläni on erikoinen nimi Nanna-Yksi ihan perus suosittu nimi. Joskus harvoin joku on "irvaillut" siitä, mutta yleisesti ottaen olen ollut ylpeä nimestäni, enkä sitä menisi vaihtamaan. Sulla on tosi tärkeitä kavereita :(

No kai sen voi kertoakin. Mitä väliä vaikka minut tunnistaakin :snotty:. Lapsen nimi on Lumi-Helmi. Minusta nimi on kaunis. Ja niin on lapsenikin :heart: .

Ihan kaunis nimihän se on, mitäs nauramista tossa on

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Millä tavalla arvosteltiin? Ymmärrän, jos jotain nimeä hämmästellään tai ihmetellään, mutta tosi harvoin kai kukaan ilkeästi kommentoi. Meidän pojalla on ei-niin-yleinen nimi, enkä ole koskaan kokenut arvostelua. Oma isäni sanoi joskus, että ristiäisissä hän oli ollut hieman ihmeissään, mutta huomannut sitten, että löytyyhän tuota numeä muiltakin, ja että ihan hyvä nimihän se. Ajan kanssa tottui.

No tuttu sanoi nimen kuulleessan "Hä?! ootko oikeesti antanut lapselles tollasen nimen? Tuleeks seuraavasta joku vitun Louna-Tuuli tai Meri-Vuokko?! " ja räkästä naurua päälle...
Sanoin että minusta lapsen nimi on kaunis ja sitä on kehuttukin.

Paras ystäväni nauroi puhelimessa kun kuuli ristiäisen jälkeen lapsen nimen. Hän luuli että pilailin. Se loukkasi todella paljon.

Hämmästely ei loukkaa. Nimiyhdistelmä ei ole kovin yleinen vaikka nimet ovatkin.

Kyllä minäkin tuollaisesta loukkaantuisin. Tuo alkaa olla jo törkeästi sanottu :(

Eipä meilläkään mun äidille tuntunut kelpaavan mikään tytön kolmesta nimestä, vaikka ovat ihan tavallisia, eivät nyt ehkä ihan top 10:ssä |O Minusta ja monesta muustakin nimi on nätti ja sopii tytölle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Lumi-Helmi...mitä ihmeen arvostelemista tuossa on? Nätti nimi =)
Ja ylipäänsä nimiä ei tarttis haukkua yms.

Aivan ihana nimi :) mitä arvosteltavaa tuossa on?
Toinen mistä kans tykkää niin on Lumi-Marja.

Ihana ja kaunishan tuo nimi on:) Itseasiassa musta kivempi noin väliviivalla ku ilman:)

Kertoisit sen nimen tai edes toisen osan? Itselläni on erikoinen nimi Nanna-Yksi ihan perus suosittu nimi. Joskus harvoin joku on "irvaillut" siitä, mutta yleisesti ottaen olen ollut ylpeä nimestäni, enkä sitä menisi vaihtamaan. Sulla on tosi tärkeitä kavereita :(

No kai sen voi kertoakin. Mitä väliä vaikka minut tunnistaakin :snotty:. Lapsen nimi on Lumi-Helmi. Minusta nimi on kaunis. Ja niin on lapsenikin :heart: .

Ihana nimi
=) On munkin tutut joskus antaneet lapsilleen nimen, jota olun alkuun vierastanut. Mun mielestä on typerää, jos kehuisin nimeä, josta en heti pidä, mutta osaan kyllä sanoa asian nätisti ja yleensä kun nimeen tottuu se alkaa kuulostaa kivalta.

Todella kaunis nimi! Älä välitä arvostelijoista, ne eivät vaan ikinä olisi itse keksineet yhtä kaunista! Ja tohonhan sopis oikein hyvin vaikka se Louna-Tuuli toiselle lapselle, jos vielä joskus tytön saat =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Todella kaunis nimi! Älä välitä arvostelijoista, ne eivät vaan ikinä olisi itse keksineet yhtä kaunista! Ja tohonhan sopis oikein hyvin vaikka se Louna-Tuuli toiselle lapselle, jos vielä joskus tytön saat =)

Jäi mainitsematta sellainen kuriositeetti, että mun äiti säästyi kuopuksen ristiäisissä pyörtymiseltä, koska kuopus on tyttö. Jos olisi ollut poika, olisi nimi ollut sellainen, josta äidilleni tuli mieleen lapsuudestaan joku itsensä lopulta tappanut kylähullu! Ja tämän siis tiesin, mutta silti olisimme sen nimen pojalle laittaneet. Eihän mulle tuu tollasia mielleyhtymiä, kun en koskaan tapausta ole tuntenut, eikä varmasti useimmille muillekaan, ainoastaan mun äidille. Kyllä hänkin varmasti olisi ajan myötä oppinut liittämään siihen nimeen paljon mukavampia mielikuvia lapsenlapsen myötä :=)

siis tah, tuo on mun mielesta todella kaunis nimi eika todellakaan marja-tertun veroinen vai minka sa aluksi mainitsit esimerkiksi :laugh:
mut oikeesti wau :o meille ei ole tulossa enaa lapsia mut jos ois tullu tytto ois ollu kiia sini kirsikka, tamakin saanut laidasta laitaan vastaanottoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Mun mielestä pitäis olla joku tolkku niissä nimien antamisissakin.
Ensin kastetaan ihme nimi ja sitten ruikuttaa ensin vanhemmat ja lopuksi lapsi kärsii nimestään loppu ikänsä.

Se on sitten ihan yksi lysti minkä nimen annat.
Aina löytyy joku kuka jaksaa "nälviä" jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma83:
Itse olisin halunnut antaa pojalle aikoinaan Rainer nimen, mieskin tykkäsi siitä. Puhuin siitä äidille ja siskolle ennen ristiäisiä ja kumpikin olivat että "ei kauhea, et todellakaan voi antaa mustalaisen nimeä kun ollaan ihan perussuomalaisia" Tuli tosi paha mieli ja nimi jätettiin sitten pois, pojasta tuli Paavo, mutta vieläkin mietin että Rainer olisi ollut hyvä nimi. Harmittaa kun piti epävarmuuksissaan kuunnella muita..

Tiedän yhden koiran jonka nimi on Rainer :) Mutta miksipä ei pojalle. Mulle ei kyllä tullu mustalainen mieleen..

Voi, meillä olisi myös Lumi-Helmi, jos kuopus olisi ollut tyttö!!
Mun mielestä aivan ihana nimi!!!

Millä tavalla arvosteltiin? Ymmärrän, jos jotain nimeä hämmästellään tai ihmetellään, mutta tosi harvoin kai kukaan ilkeästi kommentoi. Meidän pojalla on ei-niin-yleinen nimi, enkä ole koskaan kokenut arvostelua. Oma isäni sanoi joskus, että ristiäisissä hän oli ollut hieman ihmeissään, mutta huomannut sitten, että löytyyhän tuota numeä muiltakin, ja että ihan hyvä nimihän se. Ajan kanssa tottui.

No tuttu sanoi nimen kuulleessan "Hä?! ootko oikeesti antanut lapselles tollasen nimen? Tuleeks seuraavasta joku vitun Louna-Tuuli tai Meri-Vuokko?! " ja räkästä naurua päälle...

Paras ystäväni nauroi puhelimessa kun kuuli ristiäisen jälkeen lapsen nimen. Hän luuli että pilailin. Se loukkasi todella paljon.

Hämmästely ei loukkaa. Nimiyhdistelmä ei ole kovin yleinen vaikka nimet ovatkin.

Onko nimi Lumi-Sade?

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

Onko nimi Lumi-Sade?

Jos vaikka lukisit ketjun, tai edes muutaman edellisen viestin ennen kuin vastaat. Nimi on paljastettu pari viestiä sitten, yli 3 tuntia aiemmin.

ihan tavallinen nimi.
ja en kyllä pillittänyt vaikka oma mummo ihmetteli molempien lasten nimiä ristiäisissä oikein kiukkuisena ja ihmeissään ja sanoo ja sanoi ne edelleen väärin.

Mitä sitä itseensä ottaa toisten sanomisista?

Ihanan kaunis, puhdas ja jotenkin seesteinen nimi :)

Yhteistyössä