Taaperon päiväuniaika yhtäkkiä lyhentynyt radikaalisti?

POika 1v4kk on nukkunut oikeastaan aina tosi hyvin päiväunet, n.2-3,5 tuntia, mutta viimeiset kolme viikkoa unet ovat maksimissaan kestäneet tunnin. Eli välillä menty jopa 45 min päiväunilla.

Onko muilla käynyt samoin?

Musta vaan tuntuu, että oma jaksaminen on aivan loppu. Poika on äärettömän vilkas eli hereillä olo ajat juoksen vain hänen perässään tauotta, eli nyt tuon pikku päiväunen aikana yritän epätoivoisesti ehtiä itse tehdä joatin rauhassa ja kun unet kestävät noin vähän niin mitään aikaa itselle ei jää. Ei ehdi suihkuun, ei koneelle maksamaan laskuja, ei mitään.
Mitä ihmettä oikein tapahtui kun päiväunet noin vain loppuivat kuin seinään? Yöt menee ihan kuin ennnenkin.
 
Kyllä se ihan normaalia on..kesäkin voi vaikuttaa. Kuumuus ja valo..
Mun poika nukku tossa iässä max tunnin ja välillä mietin et miten se jaksaa kun yöllä nukku kuitenkin vaan sellaset 9-10h. Mutta nyt poika on 1,7 kk ja unet on joskus jopa 2 h,me ulkoillaan niin paljon että se varmaan tekee sen. Kyllä se siitä taas sinullakin,toivottavasti :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Kyllä se ihan normaalia on..kesäkin voi vaikuttaa. Kuumuus ja valo..
Mun poika nukku tossa iässä max tunnin ja välillä mietin et miten se jaksaa kun yöllä nukku kuitenkin vaan sellaset 9-10h. Mutta nyt poika on 1,7 kk ja unet on joskus jopa 2 h,me ulkoillaan niin paljon että se varmaan tekee sen. Kyllä se siitä taas sinullakin,toivottavasti :hug:
Mekin kyllä ulkoillaan paljon, aina aamupäivisin muutaman tunnin ja illat ollaan lähes vallan ulkona, pakostakin kun omassa pihassa on nyt ollut niin paljon hommia (istutuksia yms.). Ja koti on viileä, kiitos ilmalämpöpumpun eli kuumuus ei unia haittaa, makuuhuoneenkin saa ihan pimeäksi.

Viime viikolla oltiin uimassakin parina päivänä, aamulla heti lähdettiin ja poika pulikoi monta tuntia enne päiväuniaan, sitten olikin aivan väsynyt ja luulinki että nyt nukkuis, mutta ei alle tunnin vaan unta riitti.

No, kai se tästä. Itselle vaan on rankkaa, kun ei saa hetkeäkään hengähtää vaan on koko päivän mentävä kuin duracel-pupu.

 
Heips,
mulla laps täyttää ylihuomenna vuoden ja viimesten viikkojen aikana päiväunet myös hänellä lyhentyneet radikaalisti. ENnen mentiin kaksillä päikkäreillä, joista toiset lyhkäset ja toiset 1,5-2h. Nyt useimmiten vain yhdet reilun tunnin päikkärit. Hieman kiukkusempi ja väsyneempi illalla, mutta nukahtaa kyl helpommin sit yöunille. Joinain päivinä kahdet päikkärit riippuen vähän päivärytmistä ja niistä toiset lyhkäset ( n. 30min)ja toiset vähän pidemmät.

Meidän paapero nukkuu nykystenki pitemmät päikkärit, jos mennään yhessä parisänkyyn nukkuun. Sillon hän nukkuu 2-3tuntia. Ootkos kokeillu näin, samalla saat itsekin levähtää ja kerätä voimia. Näin mä toimin ainakin silloin kun oon ite väsynyt. Sit ku on enempi virtaa, laitan lapsen nukkuun, mut ite valvon.

Tsemppiä, ja muista, et ne kotihommat ei katoa mihkään.. Huomattu tääl :D Mä oon sit koneella näin iltasin jos en päivällä ehdi. :hug:
 
meillä kans 1v4kk tyttö ja on meinannut jättää välillä päivä unet jo kokonaan pois!tyttö on tosi vilkas ja menee ja tekee koko ajan.yleensä menee yhden,kahden aikaan päiväunille ja nukkuu tunnin joskua puoltoista tuntia.lopetti toiset unet jo muistaakseni yhden vanhana.
 
Mahvia Viikonloppuisin ollaan nukuttu niin, että poika on nukkunut päiväunet mun tai isän kanssa, mutta unimäärä ei sillä ole pidentynyt. Viikolla en voi itse nukkua samaan aikaan, kun on esikoinen tässä touhuissa mukana ja hän taas ei enää päivällä nuku kun ikää on jo 7v. Välillä tosin oon pienet unet ottanut kuopuksen nukkuessa, mutta sitten tuntuu etten ainakaan saa mitään tehtyä, kun siitä hetken hengähdysajasta menee viel osa nukkumiseen.

Kummasti tuntuu silti poika jaksavan, virtaa on kuin pienessä kylässä iltaan saakka =)
 
Meillä loppui päikkärit kokonaan kun poika oli 1v4kk (nyt 2v3kk). Siitä asti on sitten nukkunut 12-14 tunnin yöunet ja muun ajan juoksee vipeltää ja touhuaa tauotta. Jaksamistahan se vaatii, mutta toisaalta on kiva kun ollaan vapaita menemään ja tekemään eikä tarvitse ajatella päikkäreitä.

Meillä kyllä ollaan sikäli onnellisessa asemassa, että mies ottaa vahtivastuun aina kun on kotona joten en ole itse koko ajan pojassa kiinni. Ja kun poju nukkuu noin 20-08 niin jää siinä illalla sitten omaakin aikaa eikä toisaalta tarvitse aamulla nousta ihan hirmu aikaisin. Unirytmi on myös helppo siirtää tunnilla suuntaan tai toiseen, jos on jotain erityisiä menoja tai jos haluaa itse lorvia aamuisin pidempään. =)
 
Ja päikkärit vaan lyhenee... Tänään nukku puol kolmen jälkeen 20-30minsaa...tunnin väsytystaistelun jälkeen toiset 20 minsaa... Taitaa lopettaa päikkärit pikkunen aika pian täälläki. Itse vaan kaipais päivällä sitä taukoa, kun olen totaaliyhäri. Ois ihanaa olla hetken "yksin". Mut näillä mennään.... Suap nähdä, et ku hampit tälle erää tehty, et miten vaikuttaa. Pitkät yöunet meilki nukkuu...ilta kahdeksasta vaihdellen puol seittemään - kahdeksaan aamulla. Silti musta tuntuu, et hän tarttis kuites vähän pitemmät päikkärit, ku itkun kans herätään ja väsyny viel on minusta. Mut mut.. jos laps ei nuku, niin ei nuku. |O
 

Yhteistyössä