taaperon kengät..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hay-D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hay-D

Aktiivinen jäsen
11.10.2005
1 979
0
36
Kuhmoinen
paljon ollu näitä keskusteluja että ostaako lapselle uudet vai käytetyt kengät. Haluaisin kysyä niiltä jotka sanovat kierrättävänsä vain sisarusten kesken kenkiä, että mikäs logiikka siinä on? Jotkut sanoo että ei halua tuntemattomilta kenkiä ottaa kun ei tiedä minkälainen käppyräjalka niitä on käyttänyt, mutta onhan ne jalat sisarusten keskenkin ihan erilaisia.

Jonku verran on tullu aiheesta lueskeltua kun on meillä ajankohtaista ja syy siihen ettei ota vastaan tuntemattomalta kenkiä on se että pikkulapsen jalka on ku muovailuvahaa eli muovautuu täysin kengän mukaan. Kirppikseltä ku on kengät hankkinu nii siitä ei voi tietää et onko niitä aikasemmin käyttäneellä lapsella ollu normaali askellus jne. Näin sitten saattaa pienen jalat mennä "pilalle" huonon kengän takia. Tän takia mä ainaski oon ostanu tytölle ainoastaan uusia kenkiä nyt ku on lähteny käveleen. Mulle asiasta tekee viel tärkeemmän se että mulla ittellä on lattajalat ja tahtoohan nuo läpyskät aina välillä vaivata ja kengät niillä menee pilalle jos ei oo erikoispohjallisia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 22:35 Heavyfreak kirjoitti:
Jonku verran on tullu aiheesta lueskeltua kun on meillä ajankohtaista ja syy siihen ettei ota vastaan tuntemattomalta kenkiä on se että pikkulapsen jalka on ku muovailuvahaa eli muovautuu täysin kengän mukaan. Kirppikseltä ku on kengät hankkinu nii siitä ei voi tietää et onko niitä aikasemmin käyttäneellä lapsella ollu normaali askellus jne. Näin sitten saattaa pienen jalat mennä "pilalle" huonon kengän takia. Tän takia mä ainaski oon ostanu tytölle ainoastaan uusia kenkiä nyt ku on lähteny käveleen. Mulle asiasta tekee viel tärkeemmän se että mulla ittellä on lattajalat ja tahtoohan nuo läpyskät aina välillä vaivata ja kengät niillä menee pilalle jos ei oo erikoispohjallisia.

joo, siis tän logiikan ymmärrän että ei käytetä mitään vanhoja kenkiä, mutta entä sitten ne jotka kierrättää oman perheen kesken kenkiä? vaikka tietää että isommilla lapsilla ei oo ollu mitään varsinaisia ongelmia jalkojensa kanssa, niin on ne jalkojen muodot kuitenkin niin erilaisia ja askellus on erilaista. Tätä siis ihmettelen. Vai onko tää nyt sitä surullisen kuuluisaa naisen logiikkaa.....?

Mä ainakin olen päättänyt, että jos johonkin panostan niin kenkiin. Meidän suvussa on niin paljon jalkaongelmia, että jokainen lapsi saakoon oman jalkansa mukaiset ammattitaidolla valitut kengät. Vaatteita ym. kyllä kierrätetään.

itse olen ajatellut niin että kengät joita lapsi useimmiten käyttää pitäis olla uudet mutta esim.saappaat saa olla vanhat.
sitä en kuitenkaan aina ymmärrä että kengät pitäis ostaa kalleinta laatua tai muuten pilaa lapsen jalat!kaksplussassakin oli monenhintaisia ensikenkiä ja kaikki varmasti hyviä.itse ostin 22? ensikengät ja vaikutti oikein tukevilta kun tyttö tepasteli...en vaan periaatteesta maksa kävelykengistä 55?...

Saappaat voin ottaa käytettynä (ja ystävän lapselta lähes käyttämättömät ensikengät/talvisaappaat) mutta muut kengät ostan jatkossa uusina. Olen samaa mieltä kuin edellä eli lapsen kenkiin kannattaa satsata jotta kasvava jalka saa mahdollisimman hyvän pohjan ja tuen. Kalleinta ei toki tarvitse olla, mutta sopivaa. Esim. esikoisella leveä miehenalun jalka, siskolla taas kapea siron neidin jalka. Eli ei voi kuvitellakaan, että heillä käyttäisi esim. samoja kenkiä. =)

Yhteistyössä