R
Ruokailussa
Vieras
Meidän taapero kovasti haluaa itse syödä ja siksi hänellä onkin oma lusikka tai haarukka kädessä. Jotkut ruuat menee suuhun käsin, mutta mm. puuron syömisessä on ongelmaa. Aina kun vie lusikkaa suuhun, kääntyy lusikka alaspäin ja puurosta suurin osa valuu ruokalapulle.
Oppiiko taapero tuon kädentaidon ajallaan vai voiko asiassa jotenkin tukea kehitystä?
Ja missä iässä kannattaa aloittaa pottailu´? Nyt jos potalle laitan, ei lapsemme viihdy/halua potalla istua, vaikka kuin yritän hetken viihdyttää. Heti nousee potalta pois.
Oppiiko taapero tuon kädentaidon ajallaan vai voiko asiassa jotenkin tukea kehitystä?
Ja missä iässä kannattaa aloittaa pottailu´? Nyt jos potalle laitan, ei lapsemme viihdy/halua potalla istua, vaikka kuin yritän hetken viihdyttää. Heti nousee potalta pois.