Tää on vaan mun mielipide...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Minä taas uskon että on sitä ennenkin ollut mutta siitä ei vain ole puhuttu julkisesti.

Sitä en ymmärrä että masennusta hoidetaan vain lääkkeellä, ei terapialla (edes keskustelua vertaistukiryhmässä tms.) jolloin lääkityksestäkin olisi varmasti enemmän tukea/apua parenemisprosessissa.

Mä oon ihan samaa mieltä. Nykyään varmaan joka toinen on "masentunut".
Vaikka sitä itekin on kokenut pahojakin vaikeuksia, mut aina niistäkin on selvitty tai ainakin ylipäästy ilman _masennusta_. Ihan liian helposti annetaan periksi..
Eriasia on sitten kun OIKEESTI on masennus kyseessä.

Jotainhan se kertoo myös koko yhteiskunnasta, että miksi masennus on niin yleistä. Tuskin kukaan masennusta haluaa teeskennellä tai vaikka haluaisikin, onhan siihenkin aina joku syy oltava.

osittain peesaan. johtuu siitä, että annetaan periksi heti ku ei mee kaikki niinku ite tahtoo. syynä osittain kotikasvatus joillakin tyyliin "eihän me vanhemmat koskaan haluttu lapselle pahaa mieltä". lisäksi, monien odotusarvot elämästä ovat telkkarista ja näin ollen tuulesta temmattuja, arki ei enää riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Vaikka sitä itekin on kokenut pahojakin vaikeuksia, mut aina niistäkin on selvitty tai ainakin ylipäästy ilman _masennusta_. Ihan liian helposti annetaan periksi..

No kerropa mikä on OIKEAA masennusta ja mikä sitten leikkimasennusta? Ei millään pahalla mutta järjen köyhyyttä osoitat tolla mielipiteelläsi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
osittain peesaan. johtuu siitä, että annetaan periksi heti ku ei mee kaikki niinku ite tahtoo. syynä osittain kotikasvatus joillakin tyyliin "eihän me vanhemmat koskaan haluttu lapselle pahaa mieltä". lisäksi, monien odotusarvot elämästä ovat telkkarista ja näin ollen tuulesta temmattuja, arki ei enää riitä.

Ja millähän pätevyydellä tähän tulokseen oot päätyny?

siis mun mielestä ne ihmiset jotka ei ole itse sairastuneet tai lähipiirissä käynneet sitä helvittiä läpi niin vois pitää pään kiinni asiasta,oikeesti..se ei todellakaan ole mikään kiva muoti ilmiö vaan vakava sairaus!!! itse kärsinyt masennuksesta reilu 10v ja vasta nyt näkyy valoa tunnelinpäässä,,,

Oikeasti masennus on aika yleistä nykyään. Sitä on paremmin opittu tunnistamaankin. Mutta sitä en kyllä ymmärrä, kun monet julkkikset mainostaa jostain pienestä asiasta kuinka ovat niin masentuneita... Toki heilläkin voi olla masennusta, kenellä tahansa voi olla, mutta että sitä sanaa käytetään jokaisen vastoinkäymisen jälkeen, se on höhlää ja ilmeisesti jotenkin "muodissa".

Alkuperäinen kirjoittaja Haista vittu.:

Ja millähän pätevyydellä tähän tulokseen oot päätyny?

heh, ihan kattomalla ihmisiä ja kuuntelemalla heidän juttujaan. lisäki yksi ystäväni hoitaa masentuneita päivittäin ja häneltä kuulee mielenkiintoisia tarinoita. esim eka suhde kun kariutuu, ollaan heti vetämässä ranteet auki. luullaan, että elämä menee aina omien suunnitelmien mukaan (että ollaan maailman napa) ja että elämä olisi helppoa. missä on suomalainen sisu?

ps. olen kokenut synnytyksen jälkeisen masennuksen hormonien johdosta, mutta ei siihen mitään apuja tarttenut vaan maalaisjärkeä ja ajan kulumista. lisäksi siskoni on masentunut, joten tiän mimmosta se on, mutta hän ei olekaan antanut periksi vaan paransi itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
siis mun mielestä ne ihmiset jotka ei ole itse sairastuneet tai lähipiirissä käynneet sitä helvittiä läpi niin vois pitää pään kiinni asiasta,oikeesti..se ei todellakaan ole mikään kiva muoti ilmiö vaan vakava sairaus!!! quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Henna:

Sehän onkin huomattavasti parempi tapa selvitä se vanha tyyli et isketää päätä seinää ja poletaa toivotonta tietä et sit ei jää muuta kuin oman lopun tekeminen jäljelle....

Ei sitä apua haeta ite pärjätää ja kaadutaa! Sellanenhan on suomalainen kunniakas tapa elää.

Et just joo

ps. olen kokenut synnytyksen jälkeisen masennuksen hormonien johdosta, mutta ei siihen mitään apuja tarttenut vaan maalaisjärkeä ja ajan kulumista. lisäksi siskoni on masentunut, joten tiän mimmosta se on, mutta hän ei olekaan antanut periksi vaan paransi itsensä.

Noniin, oot siis oikea asiantuntija. Helppohan se on hoitaa itsensä kuntoon ja käyttää maalaisjärkeä kun aivojen välittäjäaineet ei toimi niin kuin pitäis.

Jokainen ihminen tuntee jossain vaiheessa jonkinasteista masennusta. Se on täysin normaalia ja osa elämää. Jostain syystä nykypäivänä ei saa tai luullaan että ei saa olla onneton tai tuntea surua. Normaali masennus eroaa kliinisestä masennuksesta, joka on siis hoitoa vaativaa. Ammattilainen (lääkäri, psykologi, psykiatri) osaa ne erottaa toisistaan. Kuitenkin luulisi jo maalaisjärjellä jokaisen ymmärtävän, että henkilö joka ei syö, peseydy, kykene huolehtimaan itsestään tai vahingoittaa itseään on avun tarpeessa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä