Tää on ihan ku joku muurahaispesä :D

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaaosteorian valossa itseasiassa on olemassa sellainen asia kun "ennaltamäärätty kaaos", eli lopputulos voidaan tavallaan tietää etukäteen, mutta vain kokonaisuutena. Yksittäiset tekijät ovat satunnaisia eikä yksityiskohtia tiedä, mutta kokonaisuuteen saadaan tietynlaista kuviota... :D

lopputulos ja kokonaisuus tällä palstalla on aina tappelu, oli alkuperänen aihe mikä hyvänsä.. :D
 
minusta lieneisi paras että ehdottomasti lopettaisit ainakin itse näihin aiheisiin kommentoimisen (en tosin tiedä kuinka paljon olet kommentoinut koska minua kiinnostaa tämä koko asia aevan mahottoman palijon) niin se voisi osaltaan auttaa näiden hemmetin ninatt-aloitusten vähenemistä.
 
Sä taidat vaan olla nyt palstan mielenkiintoisin ihminen, kun Savanna on bannattu :)

Mä oon joskus laskenut kaaosteorian matematiikkaa, siis kaaoksen mallinnusta, mutten muista siitä oikein mitään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23480817:
lopputulos ja kokonaisuus tällä palstalla on aina tappelu, oli alkuperänen aihe mikä hyvänsä.. :D

Nimenomaan :D Kaaosteoriaan vallan sopivaa siis: Koskaan ei tiedetä, mistä tappelu alkaa tai mihin kellonaikaan, mutta varmaa on, että viimeistään klo 21 sellainen on pystyssä ;)
 
[QUOTE="hmm";23480842]minusta lieneisi paras että ehdottomasti lopettaisit ainakin itse näihin aiheisiin kommentoimisen (en tosin tiedä kuinka paljon olet kommentoinut koska minua kiinnostaa tämä koko asia aevan mahottoman palijon) niin se voisi osaltaan auttaa näiden hemmetin ninatt-aloitusten vähenemistä.[/QUOTE]

No enkös mä just lopettanut :D
 
Mä voin piristää teidän iltaa ja kertoa kuinka äsken käytin koiran ulkona, reinoissa, upoten polviin asti hankeen.. :kieh: En meinannu päästä sieltä pois! :O Mahto olla huvittava näky.. :p
 
Sä taidat vaan olla nyt palstan mielenkiintoisin ihminen, kun Savanna on bannattu :)

Mä oon joskus laskenut kaaosteorian matematiikkaa, siis kaaoksen mallinnusta, mutten muista siitä oikein mitään :)

Eka innostuin :heart: mutta sit tuli tuo et muista oikein mitään... Pöh :D Olisin voinu kysellä kaikenlaista kivaa kun itse en *ihan* (heh) ole vielä sillä tasolla. Kun en niitä differentiaaliyhtälöitä edes ole laskenut :p saatikka sitten fraktaaleita.
 
[QUOTE="vieras";23481026]Tää on taas tätä, oot etenkin viime päivinä useammassakin ketjussa ITSE kirjoittanut että ärsytät ja provosoit tahallasi, kun se on niin kivaa kiusata tyhmiä palstalaisia[/QUOTE]

No mut se oli _eilen_, ei tänään...? :xmas:
 
Ei taida olla korrektia kysyä, mikä oikeasti sysäsi muurahaispesän tähän tilaan (itse jaksoin selata vain paria ketjua ja menetin aika pian mielenkiintoni kun kirjoittelu tipahti pois asiallisuuksista)?

Joten mitä jos kysyisin sen sijaan että miltä kantilta kaaosteoriaa tarkastelet?
Itse viehtynyt siihen perhosensiipiajatteluun...
 
[QUOTE="vieras";23481016]Ja sekös sua imartelee ja hivelee itsetuntoa :) Jos ei jaksa enää vanhoja ketjuja kommentoida,niin ainahan voi aloittaa itse uuden. Erittäin Savannamaista.[/QUOTE]

Imartelee ja hivelee itsetuntoa, että täällä on aina tappelu, olin paikalla tai ei? :D Kyllä mä välillä olen aika huomiohuora mutta kyllä tänään meni jo ihan överiksi.
 
Ei taida olla korrektia kysyä, mikä oikeasti sysäsi muurahaispesän tähän tilaan (itse jaksoin selata vain paria ketjua ja menetin aika pian mielenkiintoni kun kirjoittelu tipahti pois asiallisuuksista)?

Joten mitä jos kysyisin sen sijaan että miltä kantilta kaaosteoriaa tarkastelet?
Itse viehtynyt siihen perhosensiipiajatteluun...

Huomaa kuinka sivistynyt mä oon (muthan on jo muutenkin luokiteltu wt sakkiin joten voin tunnustaa tänkin), mut mullei oo hajuakaan mikä hitto on perhosensiipiajattelu? :D
 
Ei taida olla korrektia kysyä, mikä oikeasti sysäsi muurahaispesän tähän tilaan (itse jaksoin selata vain paria ketjua ja menetin aika pian mielenkiintoni kun kirjoittelu tipahti pois asiallisuuksista)?

Joten mitä jos kysyisin sen sijaan että miltä kantilta kaaosteoriaa tarkastelet?
Itse viehtynyt siihen perhosensiipiajatteluun...

Mua kiehtoo sen takana oleva matematiikka. Se, että pienillä asioilla voi olla suurikin vaikutus - eli se perhosefekti - on ollu mulla ja varmaan lähes kaikilla ihan intuitiossa, ja onhan sitäkin kiva pohtia :)

Luen nyt toistamiseen James Gleickin kirjaa Chaos, joka alkaa olla hieman vanha jo, mutta niin kansantajuisesti kirjoitettu, ettei paljoa matikkaa tarvii osata ymmärtääkseen jo vähän mistä on kyse :)
 
Teetä :O Pitäiskin laittaa tulemaan. Ei ihme, että on niin jumiolo itelläkin. Kaaosteoria ei taida olla oikea aihe jos ei jaksa ajatella :D

Juu, ei mitään ajatustoimintaa tarvittavaa aihetta, sitä täällä ei ole. Lastenkasvatuskin on liian vaikea aihea ja jopa tukkapöllyn käyttäminen kansanedustajillekin, laissa kielletty. Yli 70% ihmisitä hyväksyy tukistuksen kasvatuksen nojalla. Mitenkähän selkäsaunat? Ruumiillinen kuritus ei ole kasvatusta, vaan vanhempien kyvyttömyyttä, epäjohdonmukaisuutta.
 
Mä en allekirjoita sun kasvatusmetodeja mutta löysin blogistasi jotain mistä olen samaa mieltä! Nimittäin luonnollinen synnytys ilman kipulääkkeitä. Mulla auttoi rentoutuminen eikä sattunu oikeastaan ollenkaan :) Rankka se oli kuitenkin kun kesti yli 20 tuntia... Pystyasento taas ei sopinu mulle (vaikka olisin halunnu), vain puoli-istuva asento oli mukava jostain syystä.
 
Juu, ei mitään ajatustoimintaa tarvittavaa aihetta, sitä täällä ei ole. Lastenkasvatuskin on liian vaikea aihea ja jopa tukkapöllyn käyttäminen kansanedustajillekin, laissa kielletty. Yli 70% ihmisitä hyväksyy tukistuksen kasvatuksen nojalla. Mitenkähän selkäsaunat? Ruumiillinen kuritus ei ole kasvatusta, vaan vanhempien kyvyttömyyttä, epäjohdonmukaisuutta.

Mä kauhistuin tosta :/ Halla-aho kuulemma blogiin kirjoittanut aiheesta. Mitähän äijä meinaisin jos kävisin häntä tukistamassa kasvatusmielessä... Veikkaan, että tulisi pahoinpitelysyyte perässä aika äkkiä.
 

Yhteistyössä