Syytön teloitettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tän takia mä just vastustan kuolemantuomiota, koska aina on mahdollista et syytön teloitetaan.
surullista joka tapauksessa, teloitus vaan ei ole mun mielestä oikea rangaistus kenellekkään.

Tällä tarinalla oli onnellisempi loppu, istui 17 vuotta kuoleman sellissä odottamassa teloitusta, syyttömänä. pääsi lopulta vapaaksi. http://www.iltalehti.fi/nettitv/?32009135
Kuolemantuomiot pitäisi kieltää.

En muutenkaan ymmärrä miten murha voi olla yhtään sen enempää sallittua tai hyväksyttyä kun se tehdään valtion toimesta, yllä mainittujen pointtien lisäksi.

Tuntuu. Mustakin tuntuu että toi oli syytön.
Kuolemantuomiot pitäisi muutenkin poistaa kokonaan. Eihän se ole edes mikään rangaistus, vaikka oletetaan että ihminen olisi ihan megarikollinenkin. Parempi rangaistuskin olisi, että joutuisi lusimaan loppuikänsä
suljetussa laitoksessa. Valtio joka tappaa omia kansalaisiaan, ei ole yhtään sen parempi kuin yksikään niistä, jotka se määrää teloitettaviksi.

[QUOTE="minä";24685299]Tällä tarinalla oli onnellisempi loppu, istui 17 vuotta kuoleman sellissä odottamassa teloitusta, syyttömänä. pääsi lopulta vapaaksi. Netti-tv | Iltalehti.fi
Kuolemantuomiot pitäisi kieltää.[/QUOTE]

Ja kuinkahan monta syytöntä tuolla on teloitettu, kysyn vaan?
Älytön maa, muka sivistysvaltio.

[QUOTE="lilli";24685318]Kuolemantuomio on ihan oikein sellaiselle, jotka ovat oikein tuomittuja. Parempi se, kuin Suomen "elinkautinen"[/QUOTE]

Miten voidaan ikinä olla varmoja, että on oikein tuomittu? Ja eikös tosta väliltäkin löytyisi jotain kuten vaikkapa ihan oikea elinkautinen?

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
[QUOTE="lilli";24685318]Kuolemantuomio on ihan oikein sellaiselle, jotka ovat oikein tuomittuja. Parempi se, kuin Suomen "elinkautinen"[/QUOTE]

Kukaan toinen ihminen, eikä mikään valtiokaan, ei saisi tuomita ihmisiä kuolemaan, eikähän se ole edes mikään rangaistus.
Eikä mikään tuomioistuin voisi edes olla täysin sataprosenttisen varma tuomiossaan. Se on nähty.
Siksi kuolemantuomiot pitäisi kieltää kokonaan.

niin tai se ihan oikea elinkautinen. Ei tappaminen vaan se että joutuu vastaamaan teoistaan elämänsä loppuun asti.

Minun mielestäni ihmisellä ei ole oikeutta murhata toista ihmistä missään olosuhteissa.En halua puolustella missään nimessä kenenkään hirvittäviä tekoja,mutta mielestäni ei voida ihmisen päättää toisen ihmisen päivät lopullisesti ja peruutamattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja olen syytön;24685602:
Vankilat ovat täynnä syyttömiä ihmisiä.:attn:

Mä katsoin sen yhden dokkarin muutama kuukausi sitten, amerikkalaisista kuolemanselleistä. Siinä oli pääosassa kolme henkilöä.

Yksi oli tappanut tyttöystävänsä lapsen ja myönsi että on tehnyt sen teon jo oli sitä mieltä, että on ansainnut kuolemantuomion. Ei osannut edes selittää miksi oli tehnyt sen. Odotti vaan teloitustaan.

Toinen oli tappanut jonkun täysin ulkopuolisen ihmisen, ei yhtään osannut selittää miksi. Puhui täysin sekavia. Oli todella lapsenomainen, itki ja puhui lähinnä äidistään. Välillä haukkui äitiään, heitteli tavaroita ja käpertyi sellinsä nurkkaan. Tämä ei mun mielestäni olisi kuulunut edes vankilaan, vaan lähinnä psykiatriseen sairaalaan.

Kolmas, sitä en muista.

[QUOTE="KKKK";24685674]Syytön tuskin oli, ehkä kyseiseen rikokseen kylläkin. Teloitus on kuitenkin aina väärin.[/QUOTE]

Mihin se sitten oli syyllinen, jos ei kyseiseen rikokseen?

Yhteistyössä