Syysvauvasta 2009 kuumeilevat

Hanne:
Mulla myös tulee hyytymiä menkkojen aikaan, varsinkin 3:na ekana päivänä ja eritoten aamuisin, kun on ollut vaakatasossa ja vuoto ei ole päässyt tulemaan normaalia sutjakammin ulos :hug:

Itsellä iskee normaalistikkin kerran kuussa kova siivousvimma/sisustus vimma...eilen oli ekapäivä ja tätä kestää normaalisti n.5pv...ja jos menkat on tulossa niin YLEENSÄ tämän jälkeen iskee kova ketutus ja väsymys ja sitten kämppä on kuin sikolätti :ashamed: :LOL:

Meilläkään ei ole mitään nimitystä tälle projektille, mutta sitten varmasti mies keksii jotain jos saamme matkalaisen mukaan :D

Täällä kp20/31...mitenköhän tässä nyt taas pysyy nahoissaan...rasittavaa kerrassaan. Ajatukset vauvoista pysyy kyllä poissa kun poju on hereillä, mutta kun menee nukkumaan, alkaa syynäys :kieh: Kun minulla vieläpä oli ovis aiemmin, niin kierto jäisi kaiken järjen mukaan lyhyemmäksi kuin 31pv, laskelmien mukaan jäisi 29 päiväiseksi, kun dpo:t on yleensä mulla 16...huoh...oottakaa vaan niin ratkean ensiviikolla taatusti ostamaan jotain hypesuper extra herkkiä testejä joissa lukee : näyttää raskauden jo ennen munasolun itoamista :whistle:
 
Mulla toi vaa tuli ihan puskan takaa toi siivous vimma. Liekö johtunut pillereitten syömisestä ku ei ennen oo ollu.. vai oonko vaa niin kuumeinen :|

Ärsyttää kun tänään on pitkä työpäivä. Ensin toisessa paikassa kahteen sitte vaihan paikkaa välillä ja oon ysii asti :headwall: Sitten töitten jälkee on varmaan niin väsy et ei jaksa ees pupuilla.. tai noh oikeestaa ainahan miun kyl tekee mieli
;)

Miun mies eilen kyseli että mikäs "masu-asukin" nimeksi tulisi.. ihana :heart:
 
:wave:

Tosta siivouksesta,silloin kun olin raskaana ni ihan loppupuolella saatoin imuroida 2 kertaa päivässä ja pyyhein pölujä koko ajan. oli kyllä siistiä! Ja tulle mulle nykyisin jos rupeen oikeen miettii uutta vauvaa ni kauhee inspis siivota

Laitoin aamulla pois tytön pieniä vaatteita ja aattelin et voi,kyllä pitää se toinen muksu saada pian että saa taas käyttöön nää ihanuudet!

jeps,mut nyt tekeen sämpylöitä :p
 
Mulla myös viimesilläni oli tuo siivoushulluus...saatoin viikon aikana pestä ja silittää pojan pikkiriikkiset vaatteet 10 kertaa, puunasin lattioita kirjaimellisesti juuriharjalla, kiillotin hopea lusikoita ja pyyhin pölyjä 3 kertaa päivässä...oli kyllä siistiä joo :LOL:

Minäkin olen jo luovuttanut pojan vaatteet eteenpäin, siskolleni...hänellä on LA29.3...ei enään pitkä aika ja olen menossa hänen tukihenkilökseen...toosi jännää...voi kumpa olisin silloin jo itsekkin raskaana :D Olisihan tuo näky, kun yksi punnertaa esikoistaan maailmaan ja toinen siinä pienen kummun kanssa tsemppaa :D
 
Taitaa ne menkat sieltä alkaa, eilen alko tulemaan ruskeaa tuhrua. Ja kun ne menkat sieltä ny alkaa niin sit pidetään hetken aikaa taukoa, syön 3 levyä e-pillereitä, ku on endometrioosia, jos se vaikka pienentäis pesäkkeitä, ja auttais sit tulemaan raskaaksi. Ja tietysti vähentäis kipuja, oon menkkojen aikana tosi kipeä. En vain tiedä, miten kestän odottelun et oon syöny pillerit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Mulla myös viimesilläni oli tuo siivoushulluus...saatoin viikon aikana pestä ja silittää pojan pikkiriikkiset vaatteet 10 kertaa, puunasin lattioita kirjaimellisesti juuriharjalla, kiillotin hopea lusikoita ja pyyhin pölyjä 3 kertaa päivässä...oli kyllä siistiä joo :LOL:

Minäkin olen jo luovuttanut pojan vaatteet eteenpäin, siskolleni...hänellä on LA29.3...ei enään pitkä aika ja olen menossa hänen tukihenkilökseen...toosi jännää...voi kumpa olisin silloin jo itsekkin raskaana :D Olisihan tuo näky, kun yksi punnertaa esikoistaan maailmaan ja toinen siinä pienen kummun kanssa tsemppaa :D
toi oli kyllä hullua siivousta :D Mä hinkkasin vanhalla hammasharjalla kylppärin laattojen saumoja :LOL:

hienoa että oot tukihenkilö :) Mä haluisin kanssa mut siskoja ei vielä vauvapuuhat kiinnosta ja asutaan kyllä niin kaukana toisistamme ette varmaan ees ehtis sairaalaan :whistle:

miksei vaan vois raskautua kun haluis?? Elämä ois paljon helpompaa :D

 
Mieli on maassa!
Tänään lähettiin pojun kanssa kävelylle ja saman talon rapusta kauempaa tuli sekopäinen mies ulos...tappeli roskapöntön kanssa siinä ja yritin kiihdyttää vauhtia että pääsen ohi nopeasti. No mies sitten huomasi aikeeni ja lähti juoksemaan päin ja yritti potkaista kiertopotkulla päähän...sain onneksi väistettyä mutta likeltä meni. Sitten juoksin karkuun ja mies lähti perään huutaen aikovansa tappaa minut, jäi kuitenkin jälkeen ja jatkoi matkaansa pistäen muutaman auton ikkunan paskaksi...tämä henkilö oli selkeästi kamoissa ja soitin heti poliisit perään, sillä hetkeä aiemmin oli päässyt ekaluokkalaisia koulusta kotiin...toivotaan että saivat kiinni, kun sain annettua tosi hyvät tunnusmerkitkin. Tämmösiä tapauksia ei ole vielä ikinä tullut vastaan, ei ikinä ja kävelin sitten äidilleni tärisemään :ashamed:
 
Hentsu84 älä herättele hullun toiveita, meen muutenkin pitkin seiniä :headwall:

Jumitus jatkuu ja muodoltani muistutan jumppapalloni kaksoissiskoa, "pikkusen" turvotusta. Kai tää on samaa sontaa kun viime kierrolla, halu vauvaan on niin kova, että puskee mitä omituisempia oireita päälle. Väitän siis, että ihmisetkin voivat olla valeraskaana, kuten esimerkiksi koirat.
 
Moi kaikille! En olekkaan kerenny kuulumisia kertomaan se on kp 39 menossa, ei oo tätiä kuulunu ja testit negaa, tosin oishan vaavin alku näkyny ultrassa viimeviikolla. Ei löytynyt vaavia kun löyty kysta n. 5 cm halkaisia, se kai se on lyöny koko kropan sekaisin. Meillekkin varmaan siirtyy talvi vauvan toivomiseen. Niin 1. toiveissa ja yk ehkä jotain 20 en oo jaksanu enää laskee. :wave:
 
Heippa! Täällä kanssa tuli täti kyläilemään viime yönä täsmällisenä kuten aina eli saa päivitellä huomiselle kp 2 :kieh: Täälläkin menee sitten talvi- tai kevät vauvan puolelle. Miehen kanssa nähdään vasta viimenen päivä tätä kuuta ja jos menee normaalia kaavaa kierto niin ovulaatio osuu edelliselle päivälle... :( Taidan alkaa hakea töitä ja katsotaan sitten jos vaikka tässä kevään mittaan tärppäisi se plussakin.
 
Olg4, joo tää kyllä on todella eksoottinen paikka asua ja voin kuvitella et raskausaikakin olisi hyvin erilainen. Täällä on kuitenkin muutkin uskaltaneet synnyttää niin miksi ei. Toki silloin raskauden on mentävä normaalisti ilman komplikaatioita. Molemmat edelliset menneet todella helposti, synnytyksessä olen tosin revennyt 20:n tikin verran...kaikki sen arvoista! Olen tosin tietoinen et tämä raskaus voi mennä aivan eri tavalla, mutta uskon et riski kannattaa. Jos nyt tulen kevään aikana raskaaksi käyn kesällä Suomessa yksityisellä testaamassa kaikki mahdolliset ja mahdottomat jutut. Myös julkisella puolella ajattelin käydä ku lasten kanssa käymme kuitenkin 6- ja 4 -vuotis neuvoloissa (kuulumme edelleen sosiaaliturvan piiriin). Jos sieltä jotain löytyy, synnyttäisin sitten suomessa ja tarkoittaisi sitä et siinä prosessissa menisi 3 kuukautta. Miehen kanssa olemme myös keskustelleet myös siitä vaihtoehdosta. Täällä länsimaalaiset sairaalat ovat kyllä hyviä, sillä rahalla saa...raaka fakta.

Meillä on täällä kotona kotiapulainen ja puhuimme eilen raskauden seurannasta ja synnytyksestä (hänellä 6-vuotias tyttö). Täällä päin maailmaa on erittäin yleistä, että naiset eivät käy raskausaikana lääkärissä lainkaan, koska kallista ja lääkäreillä ei kunnon välineitä (ultrat, dobblerit yms.). Raskausaikana on kylän ''vanhimpia naisia'' eräänlaisia mentoreita, joiden kanssa jutellaan raskaudesta. Kuulemma naiset luottavat mentoreihin enemmän kuin lääkäreihin. Raskauden aikana lähinnä rukoillaan et kaikki menee hyvin ja asenne on toisaalta myös eri, sillä täällä naiset ovat tottuneet siihen et vauvoja kuolee ja heidänkin biologisen kellon tikittäessä näin voi käydä muutaman kerran. Et silleen. Kyllä meillä Suomessa on Arvon Naiset asiat hyvin!

Toivottavasti plussatuuulet puhaltaisivat viimeistään kevään korvilla =) !

 
PERJANTAI 16.1.2009

Kuumeilevat:

Hensku00....................kp 36/28-35..............yk6..........1. toiveissa
Nasuli08 .....................kp 38/28-31.............yk6..........1. toiveissa
nelosenkaipuu.............................................................. ..............
taaperotx4..................kp 31/31...................yk5...........5. toiveissa
Hentsu84.....................kp 31/29-30..............yk5..........2. toiveissa
sarppuli........................kp 9/28-30...........yk4..........2. toiveissa
Cyanide................. ......kp 12/33..................yk 3.........2. toiveissa
Muumero......................kp 21/??..................yk.5.........2. toiveissa
Miirulainen.....................kp ?.........................yk?..........2 . toiveissa
teddybear82.................kp 12/28-37.............yk.4.........1. toiveissa
nazu..............................kp 153/25-28...........yk ?.........2. toiveissa
Marylene........................kp ?.........................yk ?...........2. toiveissa
choco..............................kp 15/28..................yk4.......... 6. toiveissa
tupajumi.........................kp ?........................yk.?...........? toiveissa
Niinuska05.....................kp 11/27-29...............yk.3..........2. toiveissa
hugoliina........................kp 9/28..................yk.3........1. toiveissa
yöperhonen-..................kp 20/29...................yk. 12.......1. toiveissa
catzu..............................kp 36/32-34...........yk. ?..........1. toiveissa
manteli76.......................kp 11/35-38...........yk. 3..........2. toiveissa
kendra...........................kp 22/28..................yk.2..........1. toiveissa
Maryanne......................Kp 29/28-35.............yk.3............1. toiveissa
sonja R..........................kp 25/29-33..............yk?...........3. toiveissa
Marta............................kp?..........................yk.3..........1. toiveissa
anu84...........................kp64/29-30.............yk.14.........? toiveissa
el-li...............................kp?..........................yk?....... ......? toiveissa
Stella2009....................kp 27/?.....................yk?............1.toiveissa
kaz...............................kp 43/28...................yk.6............1.toiveissa
mami08.........................kp?...........................yk?........... ..?.toiveissa
ramitta.........................kp 23/?......................yk.?.............2.toiveissa
H-a-n-n-e.....................kp ?............................yk.4............2.toiveissa
Strösselivuori...............kp 4/28....................yk.3.............2.toiveissa
paapelo.......................kp 21/31.....................yk.4............2.toiveissa
saini81.........................kp 2/29-30...............yk. 4...........2.toiveissa
antilo...........................kp?.............................yk.13..........2.toiveissa
tuittu79.......................kp 22/30.....................yk.1............5.toiveissa
Niiz..............................kp 10/30......................yk3.............1.toiveissa
AnnaStiina82..............kp?.............................yk?.............2.toiveissa
miinuskainen...............kp 40/28-30.................yk.20.........1.toiveissa
pikkupikkarainen.........kp 12/29-34...................yk3...........1.toiveissa
Pikkusintti...................kp 40/30-32.................yk.1............2.toiveissa
niina22.......................kp 11/28.....................yk.5.............2.toiveissa
rikupi..........................kp ?.............................yk.?.............?.toiveissa
Indo............................kp 26/31.....................yk.?............3. toiveissa
minski80......................kp ?.............................yk?.............? toiveissa
PakanamaanKartta......kp 21/28-30................yk.?...........? toiveissa
jenninho......................kp 14/28-30.................yk.1...........1.toiveissa
Marimekko77...............kp 14/34......................yk.2...........2.toiveissa
tiiut..............................kp ?.............................yk.1............?.toiveissa
viherminttu..................kp 30/32......................yk.4............2.toiveissa


Taustailee:

Tuulia79
Varri
delfis
Kumkvatti




:heart:PLUSSANNEET :heart:


Joulukuussa:
Juibe75
Tigrita
hellu77
denise
arianrhod

Tammikuussa:
heisku
Sokruli
mami09
olg4

 
tein just negan..mun oli pakko ei enää kestäny,koska tiedän et sit se tätikin tulee ku olen lopettanu jännittämisen.. :) ja selän juilimisellekin löyty syy..siis tajusin et sehän on ennenkin ollu tollanen ku olen nukkunu tosi huonosti ja nukun aina sillä kyljellä ni sikshän se juilii.. :)
et näillä mennään.. :)
 
Viherminttu :hug: kurjaa että ne menkat sieltä alkoi :( mikä kp sulla nyt siis on menossa, mitä merkkaan tuonne listaan? Tosi kurjaa että joudut välillä syömään niitä e-pillereitä, on varmasti niin tuskaa ootella sitä että pääsis yrittään raskautumista! Voima hali sinulle!! :hug:

saini81 pahoittelut kans menkoista!! :hug:

Indo mielenkiintoista oli lukea sun kirjotustas, että miten odotus/synnytys asiat siellä päin maailmaa toimii! =) ja muutenkin,me tykätään kovasti matkustelusta, joten siks aina kiinnostaa muiden kokemukset :) Kauanko te ollettte jo siellä asuneet? Missä päin kaakkois-aasiaa ootte?

paapelo tosi kurjaa että tollasta tapahtuu!! :hug:

Omaa napaa: jipii, ei menkkoja ole kuulunut! :D Nännit on kyllä vähän kipeet, oli vaikea nukkua masultaan viime yönä. Mutta se voi liittyä tuleviin menkkoihinkin. Dpo nyt 17. Kyllä on pikkasen toiveita nyt....ja kyllä toisaalta taas nega pelottaa. Viikonloppuna, la/su taidan testata :)
 
paapelo :hug: ihan hullua tämä meininki nykypäivänä! Onneksi ei käynyt pahemmin :hug:

Pakanamaan Kartta: varovainen onnitteluni :heart: !

Hentsu84
:'( pahoittelut negasta!

saini81
pahoitteluni tädin saapumisesta!

Hensku00: Täällä hengessä mukana jännätään: toivotaan, että plussaat :heart: :heart: :heart:


Viherminttu:
Sympatiat sun puolella :hug: : nyt näitä piinapäiviä muutamassa kierrossa jännittäneenää ymmärrän kuinka pitkältä tuntuu ajatella, että joutuu pistämään yrityksen vielä tauolle kun muutenkin aika matelee..Mutta hyvä se niin on, että tällä pillerijaksolla on hyvää enteilevä tarkoitus: ajattele sitä "hoitotoimenpiteenä", jotta raskautuminen sitten tulisi helpommaksi kun 3 laattaa takana päin! Sehän voi olla, että tärppää piankin heti kun lopetat pillerit :heart: ! Ja älä jätä meitä tänne kuumeilemaan vaan pysy mukana hengessä ja kertoile kuulumisia. Pian se 3 laattaa on muisto vain ja saat taas piinailla täällä meidän kanssa =) :heart: ! Pitkää pinnaa sinulle lähettelen ja ison kasan kärsivällisyyttä :heart: ..." ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu" ;)

Indo Mielenkiintoista kuulla sun juttuja sieltä muualta maailmasta, kerro ihmeessä lisää jos jotain poikkeavuuksia Suomen käytäntöihin tulee mieleen =)

ON: ovista odotellessa päivät kuluu suht nopeasti (tuntuu, että vastahan se viikonloppu oli!), viimeistään ensi viikolla luulisin siirtyväni taas piinailemaan...tänään aloitetaan jtp-taktiikka ja hyökätään tätiä vastaan täydellä sydämellä :heart: :heart: ! Ja todella rukoilen kiertoni pysyvän nyt tässä 28:ssa...ettei venähdä enää sinne 35:n...tai vieläkin pidemmäksi :eek: . Ainoa iso miinuspuoli tällä hetkellä on se, että flunssa iski parahiksi päälle ja veto melkoisen poissa...mutta aina sitä nyt sen verran jaksaa ;)! Harmittaa kyllä kun ei Finrexiniä voi juoda, se parantaisi olon, mutta tuoteselosteessa sanotaan, että ' saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista' - eli en koske siihen litkuun :LOL:! Eilen tuli muutama kupillinen juotua, mutta ei kait eiliset enää muutamien päivien kuluttua kropassa vaikuta...ei kait?

Iloista viikonloppua kaikille !
 
Heippa taas kaikille.

Oma napa ensin...
Kyllä meni taas eilen puputtelut niin mettää ku voi... :ashamed:
Mies meni eeltä sänkyy ja sen aikaa joutu oottaa et pesin hampaat. Ku pääsin sänkyy asti ni sil oli täys kuorsaus päällä. Ärsyttää ihan älyttömästi ku se kyl ties et oisin halunnu pupuilla :headwall:
Yritin viel vähä tökkii sit hereille, mut ei onnannu. Nyt on ihan kamala kiukku päällä ja just ku luulin ettei päivä vois enempää pilalla olla ni multa ha jos farkkujen vetskari :kieh:
Ja töitäkii ois taas ysii asti :(
Oon niin tympiintyny et on jo ihan luopunu toivosta tän kierron suhteen. ei varmaan tuu plussia tässä kuussa ku kaikki menee pielee.

Pakanamaan Kartta: onnittelut siulle :hug:
Kaikkille pahoittelut negoista ja täteistä :flower:
Piinaviikoilla olijat koittakaa jaksaa...
Kaikille tasapuolisesti hyvää päivän jatkoa ja muistakaa ku elämä potkii fazer auttaa
:D
 
tein aamulla testin ja siinä on kaks viivaa, joista toinen on tosi haalea.. mut käsittääkseni se on silti plussa. ainakin oon sen verran täpinöissä ollu koko aamun täällä, en saanu enää seitsemän jälkeen unta !
 
Katoin tekemääni testiä nyt, siinä ei enää toista viivaa näy :/ Onko se totta, että 5min kuluessa testi pitää tulkita? Siinä ajassa viiva tuli/oli :) Mut toisaalta, mul on kaapissa 5v vanha testi, jossa on vieläkin vahvat viivat =)
 
Onnittelut suuret olg4!!! Saa ollakin täpinöissään!!

Ja jenninho: täällä sama juttu! Aikataulut ihan ristissä ja molemmat kuoleman väsyneitä, niin ei ihan hirveät toiveet tähän kiertoon ole. Yritetään jaksaa ja olla luopumatta toivosta! Käyn ostamassa sitä Fazeria kotimatkalla ;)

Mukavaa viikonloppua!
 
Mie meen viel illaks toiselle työpaikalle (kioskille) töihin.. siellä on ihan kamalaa olla ku on näin tympiintyny olo! ihan liikaa houkutuksia. Eilenkin söin Fazerina-levyn ja vadelmajugusuklaa patukan :ashamed:
Mutta kyllä tää kai tästä iloksi muuttuu vielä. Ulkona on niin kaunis ilmakii :)
Kaikille ihanaa viikonloppua.
Palailen todennäköisesti vasta maanantaina
plussatuulia puhkun sinne tänne ja jokapuolelle! :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä