** Syysunelmasta 2008 -haaveilijat **

Memmuli84 eka asunto oli savipellolla.. se on nykyään aika sekalaista alueita, on kunnon ihmisiä, sitten löytyy jonkin verran juoppoja ja muita vuokrataloista..

Mutta nyt ollaan maanantaina menossa katsomaan Uimahallin vierestä, sen tiedän, että se on hyvää aluetta kun sisko tosiaan asunu siinä samassa talossa perheineen aikoinaan :)

**

Kerrankin kun unohdin tehdä yhden vakioriveistäni niin olisi ollu viisi oikein lotossa :ashamed:
 
Moikat!

Mää kans aloin miehelle ratkuttamaan omasta asunnosta kun vuokra taas kerran nousee 30?! :headwall: Mies tyrmäsi mut täysin,oli sitä mieltä että lainaa ei meille myönnetä..Molemmat ollaan vakiduunissa,tulot jotain pikkusen päälle 2000?,mutta velkaa on kyllä jos nyt äkkiseltään lasketaan 13000...Mutta kun ei kiinnosta ikäänkuin harakoille maksella 500?/kk..Ihan inhotaa ajatus siitä,miten paljo ollaankin maksettu tästä kämpästä harakoille näiden vajaan 5 vuoden aikana jotka tässä ollaan asuttu :$

Noh,siis aiheeseen:MISSÄ ON MUN OVISOIREET?!!!Ei kerrassa miltään tunnu missään,eikä limoja!Tosin niitä on kyllä muutenkin niin vähä,ettei niistä voi mitään ovista bongata,ainoastaan kivuista..Mulla kyllä yleensä alkaa ne nippailut tässä kp 10 aikoihin..Pitäs vaan tuota ukkoo alkaa herutella kovemmin,ei sillä ettenkö ois jo yrittänykin.Tsemiä kaikille!Onnea sylintäydeltä niille ketkä piakkoin testailee:)
 
Mä ihan tärisen täällä kun olen tehnyt tuon mahdollisen asunnon mukaan vuosilaskelmia :D

Laskin, että paljon tulee yhtiövastikkeet ja vesimaksut vuodessa olemaan
ja sitten laskin siihen vielä lainankulut vuodessa ja mahdollisen tarjoushinnan otin huomioon ja vähensin nuo kaikki sitten kahdesta eri lainasummasta.

Eli periaattessa selvitin, että paljon jää asuntolainasta käteen kun ensin on asunnon maksanu ja sitte nuo lainan kulut, vesimaksut ja yhtiövastikkeet vuoden ajalta.

Vaikeasti selitetty :whistle:

Saattaa miestä vähän hymyilyttää kun tulee kotiin ja näkee mitä olen täällä laskeskellut :D

**

Ovista täälläkin odotellaan, mutta ei kuulu ei näy :ashamed:
 
Mä taidan mennä taustalle täältä vähäksi aikaa.. Kun laitoin viestin, et menkat myöhässä ei kukaan reagoi..
Mulla nyt 3 päivää myöhässä... Ei ole aikoihin ollut tällaista heittoa ainakaan yli.. Ennemminkin sitten normaalia lyhyempi kierto tai sitten suunnilleen sama.. Nyt kuitenkin pisimmästä kierrosta 3 pvä myöhässä..

KP
 
KP: Eipä munkaan teksteihin kukaa reagoi.Oli kyse mistä vaan,mutta siltikin käyn täällä kirjottelemassa huvikseni fiiliksiäni,voin sit ite niitä lukee,että missä mennään ja missä mentiin viikko sitte ja missä oviksenaikaan..
 
arcatha: lueskelin noita sun asunto juttuja niin en usko että teillä on mitään vaikeikuksia saada lainaa ilman takaajia!! Itse otetiin 115 000 euron laina, johon vanhemmat tuli takaan... se kun myytiin ei otettu takaajia ja ostettiin uus johon otettiin lainaa 120 000. me ollaan 21- vuotiaita ja nyt jo toinen oma kämppä! Oon laskeskellu niin vuokraan olis tällä ajalla mennyt jo 6000e/vuosi eli 18000 olis maksettu vuokraa, kun nyt maksetaan kokoajan omaa... tosin suurin osa on korkoja :headwall:

Todellakin suosittelen oman kämpän ostamista. Me asutaan tampereella niin täälä hinnat vois olla korkeemalla kun sun paikkakunnallas.. kaveri asuu sielä niin se on puhunut, että sielä pääsis halvemmalla!
 
Mulla ei sitte oikeen mitään oireita. Vähän ärtyny oon ollu parina iltana, mut se nyt on voinu johtua väsymyksestä. Monena iltana valvonu nyt myöhään... Rinnat on arat, mutta täsmälleen samanlailla ne oli viime kierrossaki. Silloin viikko oviksen jälkeen arkuus muutti nänneistä isommalle alueelle, just sama homma nyt. Lämmöt on ok, ei erityisen korkeet mutta tarpeeksi korkeet. Ei mitään aavistuksiakaan...en oo kyllä kovin älyttömän hirveesti ajatellukaan viime päivinä näitä raskausasioita kun on ollut muutaki tekemistä niin paljo.


Se on kyllä aivan järjetöntä olla vuokralla. Meilläki tässä kolmiossa 500 vuokra + sähkö n. 100?/kk (sähkölämmitys) + vesi. Aivan tajuttoman paljo... Onneks pitäs keväällä päästä muuttaan tästä pois. :) Omaan taloon!!! :)

Se on muuten jännä tää kun rakentaa...tuo meijän talo on täysin kesken, mutta se tuntuu niin omalta! Siihen on jotenki nyt jo kiintyny tosi paljo. Varmaan vielä enempi kuin muuten, koska tehdään se kokonaan ite, näkee kättensä jäljen. Tai no miehen käsien jäljet lähinnä. :D
 
Khimaira
Tuohon asuntoasiaan sen verran että on todellakin tyhmää maksaa "turhasta" vuokraa, mutta toiset eivät siät lainaa saa :/ Meillekin kaikki tutu vain puhuvat sitä että ettekös te jo kohta rakenna,jne...No ei rakenneta, kun ei tulla saamaan varmaan ikinä lainaa kun ei ole niitä takaajia :/ Mutta onneksi on rakastava perhe ja muuten elämä hyvin, että olen jo päässyt "yli" tuosta lainaongelmasta...
Onnea Arcatha: asunnonmetsästykseen =)

KP: mulla menkat ovat 6pv myöhässä ja testi oli vielä tänään epäselvä...Ja se sun tekemä prediktor ei ole sieltä herkimmästä päästä, että josko saisit plussan herkemmällä tai myöhemmin :heart:

tinttara: olet oikeassa siinä, että tämä toimii eräänlaisena päiväkirjana :whistle: Mukava selata taaksepäin omia fiiliksiään samoihin kierron vaiheisiin :saint: Oviksen suhteen: kellistät vain ukkoa tiukempaan, jos ovis käväiseekin ilmoittamatta ;)
 
Meillä on aivan liian pieni talo ja nyt pohditaan josko vaihtaisi, meillä on jo ostaja nykyiselle joten mitään kiinteistövälittäjien välityspalkkioita ei tarvitsisi miettiä.
Mennään vuoden alusta katsomaan taloa joka olisi aivan täydellinen, tai ainakin netin kuvien mukaan jne. Alue on tosi kiva, hintaa on vähän liikaa, tai aika paljonkin, että siitä saa ihan kiitettävästi tinkiä, joten en tiedä saataisiinko edes sitä, siihen kyllä mahtuisi kolmas vauva erinomaisen hyvin. Toinen pohdinta olisi myydä, muuttaa vuokralle ja sitten rakentaa kokonaan uusi, mutta nuo uudet on sellasta p*skaa järjestäen, että en tiedä viitsiikö sellasta ostaa, kun ei tiedä, että onko tekijät hyviä. Nuo valmistalopaketit on ainakin sellaisia pommeja, ettei tulisi pieneen mieleenikään.

Ja sitten, tänään kun kävin vessassa niin valkovuotoa tuli ja tuli ja tuli, hyvä, että sai sen pois, voisko ovis olla jo nyt?? kp 15 siis nyt on, ainakin mun tietääkseni, täytyy rd:n listasta tarkistaa :LOL:



Nyt nukkumaan
 
Luru: jos tarkoitat tuota mun tekstiä, niin se koski kaikkia, ole to asti puhunut et menkat myöhässä ja kukaan ei ole reagoinut siihen mitenkää.. Ja ymmärrän, et aina ei ole muisti mukana..
Ja kiitos kun kerroit, ettei Predictor ole herkkä.. Onko sitten sellainen.. Mun täytyy katsoa löydänkö sen nimen jostain..
Mä vaan jotenkin ajattelin, et joku olisi ollut iloinen mun puolesta..

KP
 
Oli viikon viestit lukematta, kun olin joululomalla. Sain kuitenkin sen parikymmentä sivua luettua ja nyt oon taas kärryillä. Kannatti lukea; oli kihlauksia ja haamuja: Onnea!

Mulla täti kurvasi lomalla ja nyt : 5/35 yk 3.

Uutta kiertoa lähden viettämään positiivisin mielin. Yksi ihana palstalainen lupasi mulle lähettää ylimääräisiä ovistestejään (niitä en ole nimittäin Thaimaasta löytänyt..). Mies kyllä luulee, että ei yritetä vaan ollaan tjot-meiningillä =) .. Saa nähdä, mitä sanoo, kun testit saapuu.. :whistle:

Täällähän on monella menkat myöhässä, ainakin KP:llä, tikruliinilla, haavekuvalla ja Lurulla on jännät paikat! Plussia!!! Uskon muuten, että Lurun haamu on kyllä plussa!

RD: Onko sulla mitään mahkuja pitää vaikka päivän ihan yksin lomaa ja vaan olla ja nukkua? Oot kuulostanut jo niin kauan väsyneeltä. Ettei vaan loppuun palaminen iskisi...
 
Khimaira
KP: eli siis onko se testi acon10? Sellainen kasettimalli? Sehän näyttää vissiin jo 9 pv hedelmöittymisen jälkeen, sillä mä sain sen haamun :)
Jokos testasit??

Mä mietin tuossa omaa kiertoani- senhän on pitänyt olla kamalan paljon pidempi :/ Eli jos acon10 näyttää sen 9pn hedelm.jälk. niin mullahan on tapahtunut ovis n.9vrk myöhemmin....

tatomira: nyt eikun peitot heilumaan- josko se olisikin ovis :p
 
Linna: Voi, kun oliskin mahdollisuus olla yksi päivä.. Olla vaan ja nukkua.. Ei ole ei.. Eilen siitä miehellle sanoin, että kyllä se minäkin tarvitsen edes kerran vuodessa päivän, jolloin saan olla vain yksin, että saisin levätä, niin kuin sinä saat.

Mies: "en minäkään saa"

Olin itse siinä vaiheessa suu auki, että mitä! Vai et saa. kukas täällä on sun tiellä silloin, kun lähden porukoiden luona käymään, jotta saat olla yksin..

Mutta hän vertasi siihen, että olen päivät joko töissä tai koulussa.. Ja hän on päivät tyttöjen kanssa.. Joten mulle kuuluu ns. illat ja nukkumaan laitot (nukkumaanmeno on nykyään yhtä helvettiä, jos suoraan puhutaan,mutta ei vaan yksinkertaisesti auta.. ja sit miettii miksi mun pinna on helvetin kireällä)..

Ja minä saan silloin kuulema olla rauhassa, kun olen töissä/koulussa tai sitten nuorisotyön johtokunnan kokouksissa tai kerhotapaamisissa..

Aika jännää se, että kun mies kävi koulua ja mä hoidin neitejä päivät, niin silti mä hoidin myös illat..

Kyllähän se silloin auttaa, kun hänen aikatauluihin sopii..

Minun kanssa kuulema ei pysty/voi keskustella asioista. Mitä parisuhdetta tää on, jos ei pysty keskustelee.. Ja mun pitäis keskustella silloin, ku ukko haluaa.. |O
 
Huomenta kaikille..

Tuli nukuttua pitkään näin aamusta.. eilen kun tuo nukkumaan käyminen venähti yli puoleen yöhön :whistle:

Tosiaan en ovistesteihin ole mitään merkkiä oviksesta saanut,
mutta vähän olis sellainen tuntuma, että kun eilen tuli valkkaria
runsaanlaisesti, että olisko se nyt sitten ollut.. Saa nähdä..

Ihanaa!

Tänään tulee ehkä serkkuni käymään perheineen kun ovat tuossa 100km:n päässä mökillä (asuvat Keravalla) ja rakas kummipoikakin on mukana! Poika kuulema kasvanut hirveästi, johan se täyttää kohta vuoden :eek:

 

Yhteistyössä