**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

erzi: Jaksamista sulle!

Orion: Mullakin on todennäköisesti tuo pco. Oonkin yrittänyt suhtautua alusta asti niin, että tähän hommaan saattaa mennä aikaa. Tosin helppo se on nyt sanoa, kun homma on vasta niin alussa. :whistle: Toivotaan sulle plussaa! Absoluuttinen lapsettomuus on kuitenkin erittäin harvinaista pco:laisillakin..
 
Orion onneksi kuitenkin sulla nyt on ovulaatio tullut, jos jotain positiivista haluaa ajatella :) onneksi nykyään on mahdollista yrittää kehittyneen lääketieteen ansiosta. Toivon tosiaan, että teillä tärppäisi, olisitte sen ansainnut :heart: plussatuulia kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammutti-Mamma:
Punainen ferrari kaarsi eilen illalla pihaan, joten täällä kestitään tätiä muutama päivä. Nyt kp 2/26-30 yk2
:hug:

Eikö ollutkaan yk. 3.. Ku mie näköjään oon vahingossa laittanut yk. 2 :ashamed:

Ei mitään paniikkia moisesta, nyt alkaa toinen yritys kerta.
Onneks en pahasti tullut tällä kertaa alas ja mieskin tuossa kuittasi että sanoinhan itekin että ei välttämättä ekasta kerrasta tärppää (sanoin sen siis jo 8kk sitten kun aloin kuumeileen ja lämmittään miestä ajatukselle) :headwall:

Nooh... harjoitus tekee mestarin ;) :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavekuva:
Orion, Ai no mut onneks ootte saanu apuja tuohon kuitenkin! :) oliks sul jotain oireita et epäilitkö tota pco:ta jo ennemmin ku totesivat et on? Ja mikäs ois sit seuraava vaihe? keinohedelmöitystäkö? vai mitenkä? ite oon muuteski nii huono nois et en ees kunnol muista mihkä käytettii teroluteja jne.. kai ne terot oli sit sitä kiinnittymistä varten? vai olikohan.. no mut onks sul niit tiedos sit jos ei meinaa mitää kuulua? ei muuta ko plussatuulia sinne paljon!!+++++ :whistle:
Juu kierrot lähti yhtäkkiä piteneen kauheesti ja ovistestiin en mitään saanu, menkkojen puuttumisen takia menin sitte lääkäriin ja oli jo pieni epäilys että pco on, lääkäri epäili myös ja saatiinhan se varmistuski sitte.. Oli mulla jo 2 vuotta sitte kiertojen heittelyä, mutta enhän mä sillon osannu mitään tämmöstä ajatellakaan kun ei ollu yritystäkään.

En tiedä mikä ois seuraava, ainaki pitäs munatorvien aukiolo tutkia, siittiötutkimus yms. Ite epäilen että ongelma on ohuissa limakalvoissa (kenties estrogeenin puutosta), ja clomithan ei siihen asiaan auta (päinvastoin) joten voi olla pistoshoidot edessä. Varmaan sitte jos ei nekään auta niin kovempia hoitoja.

Mulla on teroluteja olemassa kaiken varalta. Nyt viime kierrossa otinki, jos vaikka auttais kiinnittymään, ja otan tässäki kierrossa. Lääkäriltä en tosin siihen suositusta ole saanu enkä kysynytkään.

Tää on vaikeaa...ja varsinki nyt, ku tää on viimenen clomikierto, mähän olen aivan tyhjän päällä ens kierrossa. Toivottavasti sitte jo pääsis tarkempiin tutkimuksiin ja parempiin hoitoihi. :attn:
 
orion: noista teroista sen verran, että mä jouduin niitä syömään useamman kuukauden ennen ku limakalvo oli tarpeeksi paksu että alkio voisi kiinnittyä. Jospa niitä pitäisi vaan kauemmin syödä? Oletko yksityisellä käynyt vai missä olet hoidossa? Anteeksi utelu :ashamed:
 
Khimaira
haavis ostin citymarketista RFSU:n ovistestejä, olivat muistaakseni 10e/5kpl..

Orion siinä olet oikeassa, jokaisella (noh, ei ihan jokaisella..) on ne omat vaikeimmat asiansa joiden kanssa joutuu taistelemaan. Toisella pieniä, toisella isoja..Miusta tuo vauva- asia on aikas iso..
Mulle raskaimpana asiana on lainansaanti vaikeudet- toisesta se voi tuntua pieneltä, mutta ajatus siitä ettei koskaan pääse omaan kotiin maalle ahdistaa niiiin helv...tisti...Mutta maallisiahan nämä mun vaikeuteni ovat- olenkin sanonut monille tutuille että erittäin tyytyväinen elämääni olen: saan olla terve ja mulla on rakastava perhe :heart: Tuntuukin välillä oudolta olla perheessä, kun olen elänyt koko elämämäni orpona :ashamed:

Illanjatkoja kaikille- lähren kohta kattomaan telkkaa :wave: Vielä kun sitä näkee :whistle: :snotty:
 
mieki kahton telkkua ni voiski pistää tän koneen kii :)

ja noi ovistestit o kyl liia kalliita mulle silti.. ko ei oikeen oo rahhaa, ni tikuttelen sit noil halvemmil ylihuomen tai sit jos ne o tullu jo huomen ni sit huomen illalla.. mut kauniita unia kaikille :) :wave:
 
Päivittelin jo nyt listan, ku lähen nukkumaan.. Ku vain noi kakarat pitäsvät suunsa kiinni.. Että sais nukkua.

En ymmärrä tosiaan, miten voi olla vaikeaa mennä nukkumaan. esikoisen kanssa kohta kolme vuotta harjoiteltu nukkumaanmenoa.. :/
 
Huh!

Tännehän tekstiä tullut sitten eilisillan jälkeen, mutta nyt on kaikki luettu :D

Kiire päivä ollut ja kohta pitäisi unten maille painua, että huomenna jaksaa olla koulussa kahdeksasta neljään..

Pankissa käytiin tänään miehen kanssa.. Tällä kertaa säästöpankissa.. Melkein vihreää valoa näyttivät.. Mutta huomenna saadaan tietää näyttävätkö vihreää valoa todellakin.. Jos eivät täysin näytä, niin sitten meiltä vain toinen takaaja tai 6000e rahaa.. Että saattaaa jäädä pienestä kiinni meidän uusi koti :(

Hirveästi olisi kirjoitettavaa, mutten mä nyt jaksa alkaa kirjoittamaan pidemmästi kun tuntuu, ettei silmät pysy enää auki :D

Palailen huomenna astialle!

Öitä ja plussatuulia kaikille! :)
 
SBT Ihan tässä omassa tk:ssa oon tähän mennessä asiani hoitanu. (Jossa pelkkiä puoskareita, no kyllä tuo gyne on asiansa osaava, mutta ei ole lapsettomuuteen erikoistunut.) Pitäski soitella ja kinuta lähetettä ihan lapsettomuuspolille tutkimuksiin ja näin..
 
täälä on aikamoisia oireita raskautumisesta, huomenna testaan jos posti tuo paketin..saattaa olla että vielä ei näkyis mutta sitten nähdään..enemmän sitä tätiä toivon, nyt 34 päivää km:stä ja jos oliskin raskaana niin ennuste ei tässä tilanteessa olis maailman parhain

hyvää yötä kaikille, toivotaan kaikille plussia ja paljon,palaillaan asiaan taas aamulla :saint:
 
On tääkin.. en saanu millää unta ko oon tottunu et rakas nukkuu ain vieres tai et se tulis ees sit yöllä mu viekkuu ja ny se o siel kertausharjotuste harjotuksis ni tiän et ei tuu ni ei millää saa sit untakaan.. ja sit aattelin et no jos käytän ton sängys pyörimiseen kuluvan ajan hyödyllisesti ja koneelt maksan vr lipun ko huomen meen jkl ni eipähä se lipunmyynti tietty oo auki ko vast kuudelt :p hö.. on tämäkin.. no,ei maha mittää.. huomen sit.. jos tää kone suostuu aukeemaan tai sit suosiol ostan sen asemalt :p
 
Huomenta kaikille =)

Ei ole menkoista kuulunut mitään täälläkään, ja siitä tulikin mieleeni et kysyin eilen siltä lääkäriltä(naistentautienerikoislääkäri) mikä on sellainen kierto vielä et ei tarviis huolestua. Niin 60pvä on vielä ihan normaaliakin mut jos sittenkään ei ala kuulumaan mitään pitäis aina ottaa yhteyttä lääkäriin tai terveyskeskukseen.
 
Khimaira
Huomenet vaan :wave:

Charlott ihan kiva tietää että noinkin pitkät kierrot voivat olla ihan "normaalit" :/ Mun 42vrk on siis lyhyt.... :whistle:

Olisipa sulla JJ-t plussa :heart:

Miepä tästä suoristaudunkin viemään poitsua eskariin ja kuopuksen kanssa kyläilemään =)
Päivänjatkoja :wave:
 
Kyllä taas pidetään hullua jännityksessä,efelleenkään ei menkkoja näy, eikä juurikaan mitään merkkejäkään niistä. Eilen kun tein sen testin, siinä oli niin haaleen vaaleen hailakka vaaaleanpunertava sävy toisen viivan kohdalla että ihan negana sitä pidin, mutta nyt mun vilkas mielikuvitus on kehittänyt ajatuksen siitä et jos kuitenkin....... =)

Tietääkö kukaan et onko noissa kotitesti.fi liuskoissa viivanpaikkaa?

Ehkä olen myöhemmin viisaampi
 
Charlott tarttiskohan sitä sitten mainita huomisessa pojan lääkärineuvolassa kun mulla kp 77 tai jotain sinne päin.. tosin imetys kyllä varmaan tohon syyllinen mut alkaa itteä silti hieman mietityttää..
haavekuva :wave: hauskaa päivää!
ipapii en osaa vastata kysymykseesi mutta toivottavasti olis plussa! :)
orion :hug: tiedän miltä tuntuu, esikoista me yritettiin alulle vähän vajaa kaksi vuotta ja se tuntui aivan kamalalle, vaikka kokemusta hoidoista ei olekaan, kerettiin vasta tutkimusten esikyselyihin ja testeihin kun sitten poika ilmoittikin tulostaan..
 
Miulle voipi sitten tälle päivälle päivitellä kp 1/32-34. :( Ei tullu meille syyskuun vauvaa, ehkä sitten lokakuu ois vaikka mein kuukausi.
Jos jotain positiivista pitää löytää niin kierto ei ollut kuin tuon 32 päivää, että ehkä alkaa pikkuhiljaa normalisoitua imetyksen jälkeen. Tosin tiedä sitten että onko tuota ovistakaan ollenkaan kun kuitenkin mentiin tuolla joka tai jokatoinen päivä periaatteella koko kierto.

Toivottavasti muut plussaisi, plussatuulia vaan kaikille.
 
Vauvan "yrittäminen" on siitä kummallinen asia, että monella mieli ja kroppa alkaa tehdä välittömästi temppujaan, kun "yrittäminen" on aloitettu. Kaikki samassa tilanteessa varmaan ymmärtävät toisten tuntemukset, pettymykset ja pelot ja totta kai kaikkien tunteet ovat sallittuja ja samanarvoisia. MUTTA mun mielestä tällaisellakin palstalla olisi hienotunteista olla heti huutamatta kauheeta paniikkia ääneen, jos ei heti tai viimeistään tokalla kerralla ole tärpännyt... Kun tiedetään, että mukana on niitä, joilla on mennyt ehkä vuosia ilman ensimmäistäkään plussaa. Tuntojaan saa toki purkaa. Eikä tätä viestiä ole kohdistettu kenellekään, yleisenä mielipiteenä olen tätä mieltä.

Tsemppiä kaikille vauvasta haaveilijoille yrityskertoihin katsomatta :heart:

ON: Kp 77 menossa. Hulluahan se on, tiedän, mutta nyt iski kuitenkin kauhee polte tehdä vielä yksi testi ennen ensi viikon lekuria. Ajattelin käydä ruokiksella hakemassa sen apteekista.

Arcatha: Kiva, että laina-asiat ovat edistyneet! Kai sille 6000 eurolle joku takaaja löytyy, jos tarvii, kun on noin pieni summa? Tai, jos nyt ei onnistu, niin yrittäkää säästää tuo 6000 euroa, niin voitte sitten ajatella asiaa myöhemmin uudestaan.
 

Yhteistyössä