***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Heidi-79 kirjoitti:
Aika moni on ollut sokerirasitustestissä, kun tuossa olen noita kirjoituksia lueskellut. Oliko syynä mikä siis miksi laitettiin?

Meillä ainakin syy siihen on esikoisen suuri koko syntyessä (4570g), silloin joutuu automaattisesti seuraavassa testiin.
Ensimmäisessä raskaudessa jouduin käydä kolme kertaa, koska paino nousi niin hurjasti :ashamed: vain 25 -30 kg

balik ja pikkuinen 27+2

Heidi-79: Mä olin esikoista odottaessani sokerirasitustestissä, kun silloin olin hieman ylipainoinen. Nyt en ainakaan vielä ole siihen joutumassa, kun lähtöpaino oli kymmenen kiloa vähemmän. Ja tuosta huimauksesta... Mulla on kerran taju meinannut ihan yhtäkkiä lähteä, mutta siitä on jo aika kauan aikaa. Silloin syynä taisi olla se, että olin kauan seissyt paikoillani ja en ollut pitkään aikaan juonut.

Tsemppiä kaikille sairaslomalaisille! :hug: Koittakaahan saada aikanne kulumaan!

Tänne ei kummempia...

-Niiskuneiti ja Helmi 24+4-

Mä jouduin sokerirasitustestiin kans sen takia, et kakkonen oli niin iso. Lisäks mulla oli se BMI 25 eli normaalipainon ylärajalla ni täti sitte laitto sinne. Huomenna siis tuloksia kuulemaan.

Täällä palstalla on muuten yleisesti aika paljon puhuttu painosta raskausaikana. Mä oon vähän tämmönen tapaus, mutta oonko mä ainoa, joka ei murehdi sitä ollenkaa? Tiedän kyllä, et sitte syyskuussa on hyvä pudottaminen edessä, mut nyt raskauden aikana en kyllä viitti miettiä asiaa ollenkaa. En siis mitenkää syö kaikkea mitä mieli tekee vaan ihan normaalisti syön mut en kyllä kauheesti iteltäni mitään kielläkään. Mulla oli muutenki laihisajatus tän vuoden alussa ja ehdin viikon verran laihiksella olemaanki ennen ko plussasin ni siitä vaan sitte jatkan taas syksyllä. Täällä siis monta ketjua ollu siitä, kuinka ihmiset ei haluis neuvolassa käydä vaa'alla ja noin. Sinne vaan mä hyppään aina ja nauran tädille niitä norsunkiloja mitä se vaaka näyttää. Luotan siihen, että imetys (onnistuessaan) ja vaunulenkit vauvan kanssa sitten aika nopeesti ne ylimääräset tosta vie ja mahdun nopeesti taas vanhoihin vaatteisiin. Lisäks nyt on liian kuuma, että jaksaisin miettiä kilojani. :laugh:

Mulla on kanssa nyt turvotusta ilmenny. Sormissa lähinnä. Jaloista en oo ainakaa vielä huomannu mitää.. Sormukset ahistaa aina väliin aika paljon ja pitää olla ilman. Iltasin ainaki tämmöstä vaivaa ollu.

Voi hitsit muuten noita salkkareita! Miks niitäki pitää tulla aina vaan ja uudestaan.. En jaksais enää yhtään mut tuntuu, et aina kun avaa telkkarin ni siellä on joku Ulla ja Seppo riehumassa.

Emmaliina ja Vusseli 27

Heidi-79 Esikoista odottaessa ei puhettakaan sokerirasituksesta. Toisen raskauden alussa paino alkoi nousemaan kovaa vauhtia, eka terkka laittoi koneelle että myöhemmässä vaiheessa mulle sokerirasitus. Muutettiin ja uusi terkka vänkäsi vastaan, en tarvinnut kuulema sitä. Painoa tuli 27kg |O ja tyttö painoi syntyessään 4850g. Nyt tämän raskauden alussa paino juuri ylitti sen painoindeksirajan ja koska olen saanut yli 4,5 kiloisen vauvan, niiden vuoksi pääsin nyt siihen sokerirasitukseen, joka vähän yllärinä ei näyttänytkään mitään erityistä, kaikki ok.

:x Jospa taaltakin valilla tekstia; kun tuntuu ettei mitaan 'tapahdu' ei tule oikein kirjoitettuakaan...
Teilla onkin siella helteita, tuo Suomen +27 astetta kun on taysin verrannollinen meidan 'normaaliin' +35 helteeseen. Mutta taalla on ollu kolme paivaa nyt sateita ja lammotkin tippus tuohon 'pakkasrajalle' heh eli +19 nayttaa mittari; tanaan tosin taas Arska nauraa B)
Ei siis mitaan uutta valimeren rannalla; lapsosetkin viela kouluissaan, ainoastaan esikon yla-aste loppu jo kokeisiin. Meilla meneekin esikko jo lukioon ens vuonna (koulut alkaa nuorella ialla).

Minakin naita juttuja lukiessa huomasin, etta hirmu moni kay tuossa sokerirasituksessa! Meillapain se ei todellakaan ole yleista: sokerit tarkistetaan kerran verikokeilla, siina kaikki. Mutta onhan se hyva huomata ajoissa, jos siihen kerran ihan ruokavaliolla voi vaikuttaa...
Aika hurjalta tuntuu nuo yli 4.5; lahes ja ylikin 5 kiloiset vauvat... Mulla kun neidit ovat olleet 'sipsuja' kaikki; 2500-3100g valilla. Noh, onhan mullakin suvussa serkun vaimo joka jaksaa pienella olemuksellaan tsempata noita lahes viisi kiloisia jo viiden muksun verran; ja kuudeskin jo tulollaan; hattua halle nostan silti!!!
Mutta meilla 'Hope' kasvaa ja voi hyvin; oon noita masukuvia katsellu; olisko jotain muuta 'helpommin' kasiteltavaa paikkaa minne laittaa kuvia kuin tuo aijaa tai kuvablogi?
Kun en kumminkaan tykkaa kun kaikki niita katselevat?!
Mutta voikaahan hyvin
-levinia ja masuli-Hope rv 25+3-

Alkuperäinen kirjoittaja levinia:
Mutta meilla 'Hope' kasvaa ja voi hyvin; oon noita masukuvia katsellu; olisko jotain muuta 'helpommin' kasiteltavaa paikkaa minne laittaa kuvia kuin tuo aijaa tai kuvablogi?
Kun en kumminkaan tykkaa kun kaikki niita katselevat?!
Mutta voikaahan hyvin
-levinia ja masuli-Hope rv 25+3-

Eikös msn:iin esimerkiksi voisi yhteisön perustaa? Mitäs muut olette mieltä? Sen saa suljetuksi, niin ettei sinne ulkopuoliset pääse. Sinne voi sitten omia kuva-albumeita tehdä.

Kotona saikulla jälleen, kerkesinkin loman jälkeen oleen pari viikkoa töissä. Viikonloppuna lähettiin risteilylle ja tokana iltana aloin oksentelee ja eilen vielä jatku, joten kotona lepäilen. Nyt vaan taas sellanen väsymys päällä ettei työt vois vähempää kiinnostaa. Viiden hengen tiimistä neljä pois joten huh, huh!!!!! Tänään nukuin jo yhet päiväunet ja kohta meen toisille unille. Huomenna varmaan lääkärille.

Käden yöllisestä puutumisesta lääkäri ehdotti hierojaa ja kävinkin siellä. Totesi että oikea olka aivan jumissa. Nyt käyn kerran viikossa hierojalla hoitamassa sitä, vielä eioo auttanu suuremmin. Nytkin kun kirjotan ni alkaa sormia pistelee...ei kivaa.

'Eemeli' liikkuu tosi paljon, aamulla masu oikeen hypähti =)

Tekis mieli jo kovasti vauvan huonetta laittaa, mut ei millään töitten ohella oo jaksanu. Pyykitkin jää pesemättä. Iltasin särkee jalkoja ja jo ysiltä sänky kutsuu ku ei silmät pysy auki. No kerkee sitä laittaa, nyt ainakin tulee suunniteltua kunnolla B)

Nyt sänkyyn, itseasiassa tuli huono olo, joten....

äityli75 ja eemeli 24+2

Emmä saa unta AARGH! Kävin yökkää, tosin mitään ei tullu... (kaikkia kiinnostaa...)

Mulla on kans rasitustesti ens ma, ilmotin jo etukäteen etten mee sillon enää töihin. Mulla meinaa alkaa aina pyörryttää ku otetaan verikoetta ja varsinkin nyt ku eioo syöny.

Mulla on kans alkanu tulla 'maitoa', siis ei puseroon tuu läikkiä tms. mutta muuten huomaan. Itseasiassa juuri imetys mua jotenkin pelottaa. Sattuuko se? Onnistunko siinä? yms. :/ Katoin sen dokumentin ku jotkut imetti vielä 8-vuotiastakin, sairasta! :x

Ulkona on ihana ilma ja mä vaan virun sisällä...masentavaa! Ei vaan jaksa mitään. Meil ois tänään perhevalmennusta aiheena: perheeksi tuleminen. Saa nähä miten jaksetaan mennä, mieskin viruu sängyn pohjalla ja silläkin on huono olo.

väsy äityli + eemeli 24+2

Kävin vähän shoppaamassa! Löysin ihmeekseni mekon ja kaks toppia. Oikein yllätyin ko olin jo varautunu siihen, että mitään ei taaskaan ole mun "vaativaan" makuuni tarjolla. Tein sitte sellasenki mokan kun mulla on kaks tiliä, toiselle mulla on pankkikortti ja toiselle vaan automaattikortti. No menin sitte automaatille tarkotuksena ottaa rahaa sieltä toiselta tililtä ni otinki sen pankkikortillisen tilin melkein tyhjäks. Nyt pitää sitte siirtää taas sinne rahaa. Mulla siis yleensäki on enemmän rahaa sillä toisella tilillä ja sinne siirtelen aina. Musta on kiva tehä vaikeesti asioita. :D

Äityli mietti tota imetystä. Mä oon kans sitä mietiskelly tässä. Esikoista en aikanaan saanu ollenkaan imetettyä kun oli vähän tempperamenttinen kaveri eikä maitoa mulla tullu mitenkään tursuamalla. Kakkosta sitte onnistuin ihan hyvin imettämään ja koko sen 11päivää hän olikin sitte vaan mun maidolla. Mulla vaan tuppaa imettäessä aina hajoomaan nännit ihan täysin. Kakkosen kohalla käytinki rintakumeja jonkun verran, mut silti se alkuun vähän kirpasi. Saa nähä hommaanko tällä kertaa jääkaapin täyteen kaalia. :laugh: :laugh: No onneks on Bebanthenia ja kotona voi rauhassa ottaa ilmakylpyjä. Kyllä se silti vähän jännittää, että onnistuuko se vaikka maitoa mullakin jo tulee. Se ei kuitenkaan takaa sitä onnistumista. Ja sen jo mäki tiedän, että siihen jää tavallaan koukkuun. En siis suunnittele mitään kouluikäisten imettämistä, mut jo esikoisen aikana mietin, että jos imetys onnistuu ni korkeintaan neljä kuukautta täysimetän. Tiedä sitten mistä tuommosenki keksin sillo. No jokatapauksessa tykästyin kakkosen kohalla niin kovasti hommaan, että en kyllä taida tällä kertaa laittaa mitään takarajaa lopettamiselle. Tosin siinä vaiheessa kun vauvalle tulee hampaita ni voi olla, et oma mukavuus vie vähän voittoa ja alan lopetteleen. Saa nähdä.

Yks mitä en kyllä imettämiseen liittyen kaipaa yhtään on ne jälkisupistukset joita tulee. Ne on niin mahottoman kipeitä! Tai oli ainaki kakkosen jälkeen. Ne jos vois jättää pois ni olisin kovasti tyytyväinen. :)

Ja muuten pakko todeta Levinia, että on se vaan kiva kun meillä on kansainvälisiä vahvistuksia siellä Välimeren rannoilla. Syysmassut edustettuna joka puolella. =)

Emmaliina ja Vusseli 27

:whistle: Huhhuh. Tuntuu, että tapahtuu niin paljon, ettei itse pysy mukana..

Eli se talo, mistä tehtiin tarjous, on nyt suullisella sopimuksella meidän. Meidän tarjous ei ihan riittäny, vaan tarvittiin pari tonnia lisää, mikä luvattiin maksaa. Eli ens viikolla pankkiin. Muutto on näillä näkymin edessä heinä-elokuun vaihteessa. Mielellään muutettais aikasemmin, mutta minkäs sille voi. Minä olen sitten varmaan työnjohtajana ja muonittajana ja jätän kantamisen muille. :p

Huomenna lähdetään kohti Turkua ja torstai-iltana sitten laivalla kohti Tukholmaa. Pelotti jo hiukan koko reissun peruuntuminen, kun mies teloi nilkkansa sunnuntaina sulkapallossa. Nivelsiteet venähti, mutta pystyy kuulemma lähtemään.

Sunnuntaiaamuna herätessä ihmettelin, miksi mun yöpaita on märkä. Siinä oli siis pari märkää länttiä edessä. Hetken ihmeteltyäni tajusin, ettei se voi johtua muusta kuin että toinen rinta oli vuotanut "maitoa". Puristamalla tuli lisää, vaikka ei se kyllä vielä oikein maidolta näytä. Liiveissä en ole läiskiä huomannut, mutta varmaan rinta oli kyljellä nukkuessa jäänyt sen verran puristuksiin, että vuoti sen takia.

Jalkojen väsymistä kyllä helpottaa mulla ainakin ne tukisukat jotka hommasin. Semmoset ihanan ruskeat polvisukat :laugh: Tänään kävin ostamassa samanlaiset, mutta stay-upit, että on kivemman näköset hameen tai caprien kanssa. En tiiä olisko ne nyt niin pakolliset, mutta meillä kun on sukurasitteena suonikohjut, niin jos niitä sais vähän estettyä. Myyjä kyllä kauppasi Instrussa niitä äitiyssukkahousuja, jotka tukis myös masua, mutta en halua sukkiksia jalkaan kesällä. Mulle riittää se, että varpaat hikoilee näissä sukissa. :$

Minä en ole painosta stressannut, mutta eipä sitä minulle ole paljon tullutkaan. Käyn kyllä melkein joka aamu vaa´alla, mutta ihan vain seuratakseni kehitystä. Uudelle kymmenelle olen jo siirtynyt. Herkkuja menee tasaiseen tahtiin, suklaata ja jäätelöä erityisesti. Verenpaineen ei tietysti tarttis kovin nousta..

Nyt lähden etsimään jotain ruokaa ja illaksi pitää taas mennä töihin.

Joe ja pieni 24+5

Heippa! meille ei kuulu kummempia. äitiysavustusraha tulossa torstaina ja kaukaloon aattelin niistä osan sijoittaa. tekis jo mieli pestä pieniä vaatteita mutta eihän mulla ole niille paikkaa mihin laittaa eikä mitään järkeä muutenkaan vielä :D
mulla ei ole painoa tullut kuin 1,7kg, mutta hyvä niin kun oli lähtöpainoa ihan reilusti (BMI muistaakseni 31)
mattopyykillä olen käynyt nyt kun hyvin saa kuivaksi, vähän mietityttää kyllä niitten märkien mattojen nostelu että kuinka turvallista on :/
mukavaa odotusaikaa kaikille!

serveri ja "maukka" 24+4

Heips!Kylläpäs täällä on ihmisillä asiaa,itestä tuntuu ettei oo ikinä oikein mitään mistä kirjottaa(tavis,tylsä ihminen taijan olla) =) Mut ei se mitn.Joku kyseli tosta painosta ja Emmaliina erityisesti kysyi onko ainoa joka ei hätäile painosta.Vastaan että ET OLE :D Minä en niin ruukaa seurata omaa painoa,enkä ees omista puntaria.Ainut missä sen katon on pakollisesti tietysti neuvola.Musta on kiva seurata välillä noista muista äitiyskorteista miten painoa on muilta tullu näihin aikoihin =) Ja korkeimmillaan kun ne on mennyt yliaikaisiksi jo on ollut painoa n.62-64kg muistaakseni.Eli ei mitään älyttömiä vaan ihan se tavallinen mikä saa tulla ootusaikana =) Imetyksestä sen verran että kumpaakin oon imettänyt ihan hyvän aikaa ja ite lopetin sen sitten kun ei ollut järkeä enää jatkaa kun kumpikin söi jo niin paljon muuta ruokaa(pojalle toimi pääasiassa huvituttina mun tissi)ja se alkoi jo ketuttaan!Tyttöä imetin 9kk:den ikäiseksi ja poikaa 11kk:tta.Eli ihan hyvän ajan ja tyytyväinen oon kun maito riitti =) Muutama kaveri ei oo voinut imettää juuri mitään(alle 2vk)kun sitä maitoa ei vaan tullut ja loppui ku seinään.Mutta minkäs sille mahtaa,jos ei tuu niin sitä ei silloin tuu.Ei se maailma onneksi siihen kaadu ku on kuitenkin hyviä korvikkeita tarjolla(paras minusta on NAN)Tutteli tekee monelle enmpi vatsavaivoja.Mutta ei kait tässä,pitää lähtä ottaan nuo kanan kintut tuolta uunista että pääsis tämän vuorokauden puolella syömäänkin :D Hyviä vointeja kaikille ja ihanan aurinkoisia ilmoja!Tuun taas kun on jotain asiaa :D

:wave: täällä yksi joka ei painostaan niin meteliä pidä.. en käy vaa'alla kuin neuvolassa ja viimeksi ainakin lähti ihan hyvin mitä oli tullutkin, joten eiköhän ne nytkin lähde, ja jos ei niin sitten ei...

nyt on kelan paperit viety ja lääkäri kirjoitti saikun 17.pvä asti ja sitten uudelleen lääkäriin ja lupasi lopun ajan kirjoittaa, mulla on kyllä niin ihana lääkäri tossa tk:ssa että olen todella tyytyväinen, jaksaa aina kuunnella ja ei tarvitse todellakaan satuja kertoilla jos jotain haluaa vaan ihan riittää kun vihjaisee..no joo ehkäpä jonkun mielestä liiankin helposti saa saikkua yms. mutta on ihan kiva kun tää lääkäri ei ota riskeja minkään suhteen..

musta myös tuntuu että toisilla on täällä ihan hirmusti juttua, ite kirjotan niin harvoin että tulee sitten siihen yhteen viestiin niin paljon asiaa, mutta tilanne varmaan tulee muuttumaan nyt kun olen kotosalla, roikun varmaan päivät pitkät palstalla..

ihanaa, huomasin muuten että y-viestit jälleen toimii! vihdoinkin :D

Kuulumiset: supistelut jatkuu ja sairasloma... vuodelepoa :(
Kauheet turvotukset vaivaa ja kaikki muu mahdollinen :D Vauva kuitenkin taitaa voida ihan hyvin todella voimakkaista potkuista päätellen...

hb 117
paino 67 ja jotain :whistle: että ei oo tullut kun semmoset...15kg(no pakko olla nestettä) :/
vauvan painoarvio 880gr 3.6.2007 nkl:lla ultratessa :heart:

Ai jessus tätä mun selkää!! En ymmärrä mikä siellä oikein vihottelee.. Jumiin jää ja pirusti särkee tuo vasen alaselkä.. Ihan niinkuin siellä olis jotkut nikamat paikoiltaan kun ei kanna jalka kun ylös nousee, saati että saisi nostettua jalan toisenpäälle |O |O Oikeassa ei mitään vikaa...

Perjantaina neuvolaääkäri.. Pitää livahtaa siihen puntariin, on sen verran tullult tuota masua jo tohon tielle...

Taidan painua vesimelonin kimppuun :p :p Sillä eläisin ellei Mies pitäisi huolta siitä, että syön myös lämmintä ruokaa :heart:

RäpäRällä ja Nestori (hetkinen) 26+4 suunnilleen :ashamed:

Tänä aamuna oli sitten se sokerirasitus (johon jouduin siksi että pojat ovat olleet aika kookkaita syntyessään minuun verrattuna, mulla ei ylipainoa). Litku oli pahaa ja toisen näytteen jälkeen verta rupes vuotamaan paljon ja se valui ja sotki kaikki paikat :headwall: No onneksi se on nyt ohi, tulokset saa huomenna puolen päivän jälkeen.

Neuvola kuulumisia: Pissa puhdas, kohdun korkeus 23cm, RT-tarjonta, syke 140 ja tasainen, hemppari oli laskenut 105 joten ei ihme jos väsyttää ja pyörryttää, sisätutkimuksessa sitten selvisi että kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmentynyt sekä se oli auki sormelle :headwall: :'( elikkäs mitään ei saa siis ponnistella tai tehdä... Johtuuko tämä sitten muutosta aiheutuneesta vai ei, no nyt on yritettävä siis olla rauhakseen. Pääasia on et vaavi voi hyvin ja kiusaa mun kylkiluita :laugh: . Loppuviikosta ajattelin viedä paperit kelaan.

Huomenna ajattelin nauttia lämpimästä ilmasta ja olla tekemättä mitään.

äippä ja poju 25+3

Ihanaa että nuo yv:t on laitettu taas mahdolliseksi, vaikka en niitä hirveesti käytäkään.

Minäpä kävin tänään katsastamassa vakuutuksia meidän lapsille, siis myös masuvaaville. 6-vuotias saisi hoitokulu vakuutuksen 160? vuosi ja vaavilla se maksaa 390? vuosi. Tosin saan sen vasta sitten kun on 2kk vanha. Jos olisin halunnut sen ennen syntymää voimaan niin olisi pitänyt ottaa 3kk ennen LA:ta... ja se meni juuri. Noh, 2kk ikäisenä käy hyvin.

Mulla tuntuu jo jaloissa aikalailla pystyssä olo. En kyllä jaksaisi tehdä vielä yhtä kk lisää töitä, onneksi se on pian ohi. Riittää näitä töitä täällä kotonakin, siis kotitöiden lisäksi hoidan vielä tutut ja ystävät/sukulaiset siihen kuntoon että kehtaavat liikkua taas ulkosalla. Niin... kampaaja on myös kotona kampaaja :/ Eipä käy paljon vieraita, jotka eivät "kysäise" ohimennen että kerkeetkö vähän nipsasta täs samalla.

Onko muilla samaa "ongelmaa" että työt tulee myös kotiin?

Onpas ollut mukavan lämpimiä päiviä...huhhuh...Hei, yks tyhmä kysymys...saako mahalle ottaa aurinkoa...? :ashamed:

Nyt on sitten meijän asunto myynnissä ja esikauppakirja uudesta omakotitalosta kirjoitettu. Ollaan sillai kokeilulinjalla, että koitetaan kuukausi pitää tätä rivitaloasuntoo myynnissä ja jos saajaan se mitä pyydetään niin myydään, ja jos ei mee niin ei mee ja jäädään onnellisesti tähän. Kumpikaan vaihtoehto ei oo huono, vaikka oishan se lisätila kivaa... =)

Ens viikolla ois keskiviikkona lääkäri, johon viime kerralla sain armonaikaa töissä olemiseen...ja jos rehellisesti myönnetään, niin enää en jaksais yhtään päivää töissä enempää...Alapää on niin kipee ja joka paikka alkaa olla iltasin niin poikki, että huhhuh! Mutta nyt meen makoileen vähäks aikaa sohvalle, maha täynnä itse valmistettua pitsaa ja kohta nukkuun, kello soi taas aamulla 5.30...(ei muuten soi enää monena aamuna...)

minttu-82 ja TaimiMainio 26+6

Balik me käytiin eilen ottamas viimisellä minuutilla vakuutus Vusselille. Mietittiin kyllä, ettei se niin välttämätön ole mut molempien suvut on niin painostanu siihen nyt ni käytiin sitte ottamassa. Samalla tarkistettiin muita meidän vakuutuksia ja nyt on kaikki taas kunnossa. Mistäs sä kävit kyselemäsä? Me otettiin Tapiolan ko siellä on muutki ollu ja sieltä saa bonusta. :)

Voin sanoa, että mulla ei tuu työt kotiin noin mite kampaajalla, mut mä olen kyllä yhen kaverini työnä aina väliin. Tai se leikkaa koko meidän perheen hiukset. Oon vaan huomannu, että se ei niin kovin innokkaasti sitä tee (paitsi pojalle) ja oonki miettiny, että jos se ei halua leikata meidän hiuksia (ts. tulla hyväksikäytetyks) ni miksei se sitte sano niin. Me siis maksetaan sille aina pieni korvaus siitä et leikkaa. En vaan ymmärrä sitä miksei vois vaan sanoa jos ei haluu leikellä. Ei siis työkseen kyllä tee kampaajan hommia kun huomas jo opiskeluaikana, ettei se oo se juttu hänelle. Mut ei se meille iso juttu olis käydä ihan varsinaisella kampaajalla ja parturilla päittemme kanssa. Ihmetyttää vaan..Ja me ei siis tehä sitä, että mennään käymään ja sitte sanota, että viittikkö vähän tasottaa vaan ihan etukäteen sovitaan, josko hän ehtis joku päivä saksimaan.

Voi elämä tätä mun pakaraa! Jokos siitä täällä valitin? Ei muista enää kun RaDe on niin voimakkaana päällä. No siis mulla jotenki alaselän kivut on nyt alentunu tonne oikeeseen pakaraan (eli oikeaan peppuun niinko mä sanon) ja on sitte väliin niin mahoton kävellä että! Harvinaisen rasittavaa..

Ja tosiaan joillain sitä asiaa tuntuu riittävän aina. Mä taas kuulun semmoseen porukkaan, joka aina vaan kirjottaa vaikka ei oikein mitää asiaakaan ole. JA mulla toi taipumus novellien kirjotteluun on voimakas ja siks en osaa yksinkertastakaan asiaa sanota ihan parilla sanalla vaan aina tulee kauhee kertomus mukaan... Puolet näistä mun jorinoista on tosiaan ihan vaan jorinaa, jota ei tarvii lukea. :D

Emmaliina ja Vusseli 27

Nyt on sokerirasituksessa käyty ja arvot aivan mallillaan. Viime torstaina oli neuvolalääkäri ja sairaslomaa kirjoitti taas kaksi viikkoa. Sitten ei olisikaan töitä enää kuin 9 päivää. Neuvolantäti kyllä sanoi, että jos selkä ei ole parempi niin ei pidä töihin enää mennä vaan katotaan sitten uusi lääkäri aika. Aika meinaa vaan näin yksi kotona käydä pitkäksi. Pari päivää meni ihan kivasti, mutta nyt sitä jo innolla odottaa milloin mies tulee töistä ja poika hoidosta. Poika on hoidossa vielä juhannukseen saakka ja jää sitten kotiin.

Muuten olen saanut olla suht vaivosita vapaa (lukuun ottamatta tota pahuksen selkää). Turvotuksetkaan ei vielä pahemmin vaivaa ja verenpaineet pysyneet kurissa. Esikonlta jouduin viimeset 1,5 kk olemaan lepohoidossa, ainoastaan vessassa sai käydä. Toivottavasti ei toistu.

Hyvää kesän jatkoa kaikille syysmasuille!

Huomenta!

Vakuutuksista: Mekin mietittiin, että otetaanko vauvalle vakuutus vai ei, mutta vein kuitenki viime viikolla sen terveysselvityksen, mikä siihen vaadittiin. Maanantaina kyllä vahvistui se ajatus, että lapsella pitää olla vakuutus, kun mies istui 6 tuntia päivystyksessä odottamassa jalkansa kanssa. Lapsipotilaat kai menee täällä yleensä jonon ohi, mutta silti. Voipahan mennä yksityiselle vauvan kanssa, jos tarvetta on.

Äippä81, Minttu82 ja muut joilla vaivoja: kovasti toivon teille jaksamista ja parempaa vointia. Ja lepoon joutuneille voimia, että oikeasti maltatte levätä!

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Ja tosiaan joillain sitä asiaa tuntuu riittävän aina. Mä taas kuulun semmoseen porukkaan, joka aina vaan kirjottaa vaikka ei oikein mitää asiaakaan ole. JA mulla toi taipumus novellien kirjotteluun on voimakas ja siks en osaa yksinkertastakaan asiaa sanota ihan parilla sanalla vaan aina tulee kauhee kertomus mukaan... Puolet näistä mun jorinoista on tosiaan ihan vaan jorinaa, jota ei tarvii lukea. :D
Emmaliina ja Vusseli 27
:wave: tunnustaudun samaan ryhmään! Novelleja tulee, vaikkei olis niin asiaakaan. B) Ja vaikka juttelen asioista paljon muiden kanssa, niin silti tulee tännekin raportoitua. Ja voi olla että osa asioista vielä moneen kertaan.

Nyt mun pitää ruveta pakkaamaan. Mies on tulossa töistä ehkä puolenpäivän aikaan ja olis kiva jos päästäis lähtemään sitte mahdollisimman pian. Kukat pitää muistaa kastella ja .. mitähän muuta piti muistaa..
Palailen ensi viikolla! Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Joe ja pieni 24+6

kerrompas teille eilisestä päivästäni.. aamulla kun heräsin en meinannut sängystä päästä ylös kun alapää oli niin kipeenä :( no onneks oli neuvola-aika eilen niin menin sinne sitten, vaivalloiseti kävelin kun sattui niin pal helkutisti..ihana terveydenhoitajani passitti mut samantien lääkärille joka ei löytänyt mitään tuolta alhaalta, kirjoitti sitten lähetteen tyksiin varmuuden vuoksi kun siellä on paremmat laitteet niin näkevät että vauvoilla on kaikki hyvin.
no menin sitten tyksissä käymään niin tämä tyksin lääkäri kun katsoi "alakertaani"niin totesi heti että tulehdus täällä on mistä kivut johtuvat. sanoi myös että paikat ovat pehmentyneet ja olen pikkaisen jo auki. :kieh: nyt sitten on lääkekuuri päällä. kyllä otti päähän kun neuvolalääkäri ei edes tuota tulehdusta osannut katsoa! no mutta näimpä ainakin vaavelit eilen ja he voivat todella hyvin, painoarviot olivat huimat 600g ja 620g. :D
nyt vaan toivon että lääkkeet alkaisi nopeasti vaikuttaa, vielä sattuu kun yrittää vähän kävellä tai nousee sängystä ylös :/
muuta ihmeellistä ei tänne päin kuulukkaan kun päivät menee lepäillen ja masua kasvatellen joka on jo toodella suuri..
ainiin ja täältä löytyy kanssa yksi joka ei vahtaa tuota painonnousua ollenkaan! kyllä sen sitten jossain vaiheessa saa pois kun jaksaa vaan yrittää!
nyt aamukahville!
t.alizia ja masuvaavit (muisti pätkii viikkojen kanssa! :/ )

Alkuperäinen kirjoittaja alizia83:
ainiin ja täältä löytyy kanssa yksi joka ei vahtaa tuota painonnousua ollenkaan! kyllä sen sitten jossain vaiheessa saa pois kun jaksaa vaan yrittää!

t.alizia ja masuvaavit (muisti pätkii viikkojen kanssa! :/ )

Täällä on pakko yrittää todella kovasti vahdata, kun en ensimmäisen jälkeen saanut pois kertyneitä :ashamed:

Painonnoususta: Mä en ole nyt siitä kai kauheasti vaahdonnut, kun painoa on tullut onneksi vähän, 4kg. Pojan odotusaikana tuli 17kg, lähtöpainossa olin jo pari viikkoa synnytyksestä. Tytön odotusaikana tulikin 27kg ja olo oli sen mukainen |O ja takaisin lähtöpainoon en päässyt. Joten nyt todella kiva, että painoa tulee hillitysti.

Tuntuu että kaikki on täällä saaneet painoarvioita ja käyneet monta kertaa lääkärillä jne. Tulee ihan sellainen fiilis, että täällä päin on huonoin seuranta... Kerran olen käynyt lääkärissä ja ultrassa rv 12 ja 13, eli ajat sitten :/ painoarvion saaminenkin on työn ja tuskan takana..! :xmas:

"Marge" ja pikkuinen rv 26+3 :heart:

Kotiuduin neuvolasta. Olipas sittenki sokereissa jotain häimää ja sain lapullisen ohjeita miten tästä eteenpäin pitää syödä. En kyllä ois uskonu, että mitään vikaa on, mutta hyvä että nyt sitte huomattiin kuitenki. Sain lisäks lääkäriajan jo huomiselle kun on toi selkä kiukutellu ja noin. Kohdunpohajn korkeus oli 31cm! :o Siis maha on toooooosi iso. Matkalla ko neuvolaan kävelin ni yks rouva mut pysäyttiki ja ihaili mahaa ja ku kerroin, että syyskuun alussa vasta laskettu aika ni se melkein siinä jo huolestu, että no onkos niitä siellä kaks vai kolme ja että onkos tuommosta nyt tutkittu kunnolla jne. Mä sitte neuvolan tädiltä kysyinki, että oonko mä tosiaan luonnottoman suuri. En kuulemma ole. Vaan iso kun edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika ja jotenki tää vaan on nyt kasvanu tämmöseks. Katoin just neuvolakortista, että jotta pääsisin ees yläkäyrälle ton kohdunpohjankorkeuden kanssa ni mun pitäs nyt olla viikolla 32.. No toivottavasti ei tätä tahtia sitte loppuajasta enää kasva tai mun oikeesti tarvii hankkia se puoljoukkueteltta vaatteeks.

Muuten oli kaikki ihan ok. Syke oli päälle 140 pojalla ja painoa on juu tullut ihan riittävästi. :) verenpaine 111/60 ja hemppa 119. Laskenu hemppa tosi paljon viime katsauksesta ni täti käski harkita rautaa jos alkaa tuntuu jotenki väymältä vielä tai noin. Kun tuo kuitenki vielä on ihan hyvä hemppa..

Ja kaveri on nyt sitten jo raivotarjonnassa tädin mukaan. Se oliki kiva saada tietää kun olen sitä miettiny tässä, et miten päin hän tuolla on. Toivottavasti sitten kanssa pysyy noin päin.

Ja toi painoasia siis. Mulla tuli esikoisesta nippa nappa 12kg ja kaikki oli kuukaudessa kadonnu. Kakkosesta taas tuli varmaan vähän yliki 20kg ja niistä jäiki aika paljon ko tämä alko niin pian sen jälkeen. Nyt on tullu jo kymmenisen kiloa, mut mä en jaksa vaan huolehtia. Sitä tulee sen verran ku tulee ja mä sitten syssymmällä touhuan sitä pois. =)

Emmaliina ja Vusseli 27+

Yhteistyössä