***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Pitkästä aikaa.. :) vaikka kylläkin taustailen, sanoisinko hmm.., ahkerasti :LOL: täällä pällistellään kyllä iloisella mielellä nyt: äippärahahakemuksen laitoin sisään viime keskiviikkona ja perjantaina jo näkyikin päätös, joka tuli eilen postissa - wau!! nopeaa toimintaa Kelalta, kerrankin.. ja eläköön "kaksi lasta 3 vuoden sisään"-sääntö, laskivat viime äippävapaata edeltävien tulojen mukaan rahat joten meni niinkuin piti eikä tarvi enää jännätä.. pakettikin luvattiin parin viikon sisään, ehkä nopeamminkin. otettiin kuitenkin paketti, pitkän harkinnan jälkeen. muuten ei olossa valittelemista, pikkuinen rymistelee varsinkin kylkiin ahkerasti. esikoisen kanssa tehdään edelleen pitkähköjä lenkkejä mutta kyllä välillä saa jäädä puhaltelemaan (kiitos puistot!) alapäävihlaisujen takia... seuraava neuvola juhannuksen jälkeen ja sitten sitä taidetaankin rampata parin viikon välein :headwall: kaapeista ollaan raivattu tilaa tulokkaan vaatteille ja muulle, vielä kun ammeeseen saisi jalat ostetuksi niin hyvä (ajateltiin viisastua esikoisen kylpyhetkistä sen verran ja säästää selkäraukkojamme :whistle: ) nautitaan nyt keleistä ja odottamisiin taas!! :D

p.s. sukupuoli meillä arvoitus ja taitaa sellaiseksi jäädäkin, h-hetkeen saakka..

Zennia ja pikkuötökkä 28+3
 
Sataa. Tänään on hyvä päivä kirjoittaa esseitä :x
Joskus tuntuu, että opinnot vie kaiken elämänilon.

Mutta... vaikka mieli joinain päivinä liitääkin matalalla, voi siitä huolimatta kuin puun takaa tulla ihana ja kiitollinen olo omasta miehestä. Eilen hän taitteli mun kanssani pieniä potkareita kaappiin. Ja täytti tiskikoneen ja tyhjensikin sen! Mulla on ihana mies. Mitenkähän se oikein kestääkään mua, kun olen tällainen hormonihirviö?

Maarja ja vaava 28+4
 
neuvolakuulumisia.. rv 27+4
RR 110/60, Hb 120 - nousemaan päin lisäraudan ansiosta
Kohdunpohjankorkeus 25 cm
Vauveli Rt:ssa, sydämen syke meni 135-140 ja liikkeet ++
Painoarvio 1160 g.

Lääkäri olisi jo heti kirjoittanut sairasloman äitiyslomaan asti elokuuna alkuun, mutta ite sitä pitää vaan uskotella että kyllä minä pärjään..teen pelkkiä öitä, niin sanoi sitten, että jos vähääkään tuntuu, että ei jaksa ja supistuksia tulee enemmän ym. niin pitää heti ottaa yhteyttä ja loppuaika saikkua..
pitäisi varmaan laittaa profiiliin uudempaa masukuvaa..yritän laitella lähipäivinä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä23:
neuvolakuulumisia.. rv 27+4
RR 110/60, Hb 120 - nousemaan päin lisäraudan ansiosta
Kohdunpohjankorkeus 25 cm
Vauveli Rt:ssa, sydämen syke meni 135-140 ja liikkeet ++
Painoarvio 1160 g.

Lääkäri olisi jo heti kirjoittanut sairasloman äitiyslomaan asti elokuuna alkuun, mutta ite sitä pitää vaan uskotella että kyllä minä pärjään..teen pelkkiä öitä, niin sanoi sitten, että jos vähääkään tuntuu, että ei jaksa ja supistuksia tulee enemmän ym. niin pitää heti ottaa yhteyttä ja loppuaika saikkua..
pitäisi varmaan laittaa profiiliin uudempaa masukuvaa..yritän laitella lähipäivinä..
Laitahan vaan uutta masukuvaa niin meitsi näkee minkä kokoisia massuja muilla on
:D Ihan hyvän kokoinen vauveli sulla siellä massussa jo on muuten =) Mulla on vasta 21pvä neuvola+lääkäri.Saa nähä mitä siellä sanotaan =)
 
Neuvolakuulumisia ajattelin kirjoitella ettei ihan pelkäksi taustailuksi mene. Verenpaine oli 127/78, hemppa 121, painoa tullut kuukaudessa 3,7 kg :whistle: ja pissa puhdas. Heti tuli sanomista painosta, vaikka kokonaispainnonnousu on mielestäni vielä varsin kohtuullinen; 6,7 kg (painoindeksi raskauden alussa normaali). Hemoglobiini oli ihan ok, mutta suositteli silti pientä rautakuuria tähän väliin, joten sitä siis täytyy hankkia. Sf-mitta oli 27 eli yläkäyrillä mennään. Mitäs luokkaa teillä muilla on kohdunpohjan korkeus tällä hetkellä?

Kohdunsuu oli kiinni ja normaalipituinen, vähän pehmennyt, mutta niin kuulemma kuuluukin olla tässä vaiheessa. Eli kaikki hyvin =).

Liikkeistä on ollut puhetta. Meidän tyttö on liikkeessä enimmäkseen aamupäivällä ja iltaisin. Välillä on niitä päiviä kun liikkeitä tuntuu jatkuvasti ja välillä taas on sitten tosi hiljaista.

Kesäloman alkuun tasan viikko B).

-meja 26+4
 
Heissan!
Tänne ei ihmeempiä. Viime viikon reissu tosin tais ottaa voimille enemmän kuin uskoin. Eilenkin otin päiväunet ennen ku lähdin iltaan töihin.
Taloon liittyen kauppojen allekirjoitus on ensi viikolla. Heinäkuun lopulla pääsemme muuttamaan omaan (tai siis pankin) kotiin. Tosi moni sukulainen on jo nyt lupautunut muuttoavuksi, mikä on tietysti hyvä. Minun äiti lupasi tulla avuksi siivoilemaan taloa, ettei minun tarvitse kiipeillä yläkaapeille yms. Ja meneehän siinä tuhottomasti aikaakin, jos yksin joutuu siivoamaan kaiken. Kuitenkin on helpointa siivota siinä vaiheessa kun talo on tyhjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Sataa. Tänään on hyvä päivä kirjoittaa esseitä :x
Joskus tuntuu, että opinnot vie kaiken elämänilon.
Maarja ja vaava 28+4
Tsemppiä sinulle!!! Minäkin yritän saada gradua tehtyä, mutta se vain tuntuu niiiiiin vaikealta. Siskon kanssa oli juuri puhetta, että laitan työni hänelle sähköpostilla kommentointia varten. Omalle tekstille ja ratkaisuille tulee niin sokeaksi, ettei välttämättä huomaa edes itsestäänselviä puutteita. Graduseminaarin olen istunut jo muutama vuosi sitten, ja ohjaajakin jäi edelliseen asuinkaupunkiini. Ohjaajalta saisin toki neuvoja sähköpostilla, mutta tuntuu turhalta lähetellä samaa tekstiä hänelle moneen kertaan, jos ei suuria muutoksia/lisäyksiä ole saanut tehtyä.

Meillä on lääkärineuvola ensi viikolla, ekaa kertaa. On kyllä mukava päästä tarkastuttamaan tuo alakerta, kun kaikenlaisia tuntemuksia on tässä jo ollut. Vauvalla on liikehdinnästä päätellen kaikki hyvin. Tänä aamuna seurustelimme sängyssä melkein puoli tuntia. Minä tunnustelin kohdunpohjan korkeutta, mikä ilmeisesti häiritsi pikkuista, kun tämä alkoi potkia minua suoraan käteen. =)

Joe ja pieni 25+(ööh..)5

 
Lääkäri on nyt takana.
Istukka on siirtynyt pois kohdunsuun edestä, jopa 3cm väliä :)
Toisin sanoen näillä näkymin voi "normaalisti" synnyttää.

Painoarvio oli noin 1 kg ja tarjonta RT. Toisin sanoen kaikki hyvin.
Voi taas huokaista helpotuksesta :D

Yhä edelleen sitä äitiyspakkausta venailen :kieh: Kela on tehny päätöksen jo 30.5, mut pakkaus ei oo tullu vieläkään. Ihan just tulee se kaks viikkoo täyteen. Varmaanki kaikki on venannu sitä uutta pakkausta, ni Reimalla pitää kiirettä niitten kanssa.

Heidi + asukas 28+3
 
Selvisin sokerirasituksesta maanantaina. Litkua join 2 ja ½mukia, lopussa vaav alko tökkiä :x Verikoe kammotti, eikä saanukkaan vasemmasta kädestä joten tuli taas ronklattuu suonet kunnol ja piti ottaa avoneula käyttöön (paksumpi, aargh) eikä se tuntunu kovin kivalta.
Eilen tulokset ja kaikki hyvin. Paastoarvo meni rajoilla mut no
hätä :)

Eilen illal tuli yhtäkkiä kylmänhiki ja alko pyörryttää. Jonkun ajan päästä oksensin, heti helpotti. Tais olla lekuri oikees ku arvio et saatan voida pahoin lopun raskautta. Onneks vaan nykysin tosi harvoin.

Lääkäri ei sitten kirjottanut loppua kolmea viikkoa saikkua vaan ainoostaan kaks viikkoa, silloin on neuvola aika ja käski jutelle siellä. Ei vaan kuunnellu ku sanoin et ei oo lääkäriaika. Soitin sit neuvolaan ja meiän ihana neuvolantäti lupas jutella lääkärin kanssa ja hoitaa asiaa eteenpäin ja infota mua perjantaina et miten mun kannattas toimia.

Tänään nukuin pitkään, tosin aamun torkuin sohvalla. Sit ku aloin pyykkää, vaihtaa lakanoita, laittaa ruokaa ni alko seläs tuntua :eek:
Mulla on ennen raskauttakin ollut paljon selkävaivoja ja oon ihmetellyt ku nyt oon säästyny niiltä, mut enpä taida sittenkään säästyä. Onneks en oo menos enää töihin nostelee pieniä lapsia ja kumartelee niitä pukiessa ja nukuttaessa.
Aattelin vielä siivota vähän kaappeja, saa tilaa vauvan vaatteille yms. Pitää vaan iisisti yrittää ottaa ettei selkä mee pahemmaks.

Eioo tännekkään kelan päätökset vielä tullu, mut oottelen saapuvaks ennen jussia.

Osaako joku neuvoa? Ku aateltiin ostaa gracon turvakaukalo ja alusta + matkarattaat. Ni saako siihen alustaan kiinni myös isomman lapsen turvaistuimen sitten myöhemmin? Vai onko vaan kaukaloa varten?
Se kuulostaa niin kätevältä se isofix kiinnitys ja matkarattaisiin kiinnitys että ollaan päätymässä siihen ratkaisuun.

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!
T:äityli75+eemeli 25+3
 
Vihdoin ja viimein ehdin tänne kirjoittelemaan. Häät on nyt juhlittu, kaikki meni loistavasti ja sää oli aivan ihanan aurinkoinen ja lämmin. Nyt alkaa totutteleminen rouvana oloon :)
Viime viikolla oli lääkärineuvola, kaikki oli hyvin:
painoa on tullut yhteensä reilu 6kg
hemppari 119
pissa puhdas
vauva oli raivotarjonnassa
sf mitta 23,5
Seuraava neuvola on kuukauden päästä.
Hyviä vointeja kaikille!

Halinalle81 ja pikku ihme rv 28+1 (jos laskin oikein)
 
Mulla oli neuvola eilen, silloin rv 25+4.
Painoa oli viime kerrasta tullut hieman liikaa (+907g/vko), mut neuvolantäti veikkasi olevan kyse helteistä johtuvasta turvotuksesta, vaikka itse en ole kyllä mitään huomannut :whistle: Lisää juomista vaan senkin takia, että hemoglobiini oli jopa liian hyvä (158), vaikka mitään rautalisää en ole koko raskausaikana syönyt :)
Verenpaine 106/68
Pissa puhdas
Sf-mitta 24
Vaavin sydämen syke n. 140-160 ja liikkeet ++

Nyt pitääpi mennä ruokaa tekemään! :p Hyviä vointeja kaikille! :hug:

-Niiskuneiti ja Helmi 25+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli75:
Osaako joku neuvoa? Ku aateltiin ostaa gracon turvakaukalo ja alusta + matkarattaat. Ni saako siihen alustaan kiinni myös isomman lapsen turvaistuimen sitten myöhemmin? Vai onko vaan kaukaloa varten?
Se kuulostaa niin kätevältä se isofix kiinnitys ja matkarattaisiin kiinnitys että ollaan päätymässä siihen ratkaisuun.

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!
T:äityli75+eemeli 25+3
Gracon matkarattaisiin menee ainoastaan se autobaby turvakaukalo.
Ei enää sitten isomman lapsen istuin, mutta silloinhan lapsi istuu jo muutenkin rattaissa normaalisti joten se olisikin ihan turha.

Meinaatko uskaltaa ihan ainoiksi rattaiksi/vaunuiksi nuo Gracot?

Täällä ei edelleenkään mitään muutosta vaivoihin... turvotusta, liitoskipuja ja väsymystä ja harjoitus supistuksia, siis sitä tavallista. Ensi maanantaian on neuvola ja sitten pitäis alkaa neuvolakäynnit 2 viikon välein kun on tuo 28 rv tullut täyteen.

Painoa täytyy edelleen huolella yrittää pitää paikallaan tai tiputtaa kilo itseasiassa neuvolaan, että ollaan tavoitteessa.

balik ja pikkuinen 28+3

 
Me ostettiin esikolle kun se oli noin 4kk Gracon metrosport matkarattaat ja hyvin pärjättiin vaik ne oli ainoa, poika nukku niissä päikkärit vielä vähän reilu 2vee. Ite pähkäilin just et olisko ostanut jotkut sellaset nyt kans mut sit päädyttiin siihen et kun me matkustetaan jonkin verran niin vaunukopasta saa kätevästi matkasängyn- todennäköisesti siinä vaiheessa kun vaavi ei enää mahdu/pysy vaunukopassa niin myydään emmaljungat pois ja ostetaan tilalle kunnon matkarattaat ja matkasänky.

Jalkoja on ruennut turvottamaan nilkoista jonkin verran varsinkin kun on töissä, täällä kun ei saa jalkoja paljoa ylös nosteltua, mut koitan sitlti vielä ainakin muutaman viikon sinnitellä ettei tarviis ihan vielä saikulle jäädä- saas nähdä.

tämä oli tälläinen pika katsaus tänne ja jatketaan sitten paremmalla ajalla- lähtee jatkamaan töitä.

äippä ja poju 26+4
 
Vihdoin ja viimein sain uuden kuvan profiiliin :) tänään otettu kuva, ite otin niin voi olla sen mukainen.. :D
Miimari -84 joo oli jo kivan kokoinen vauveli :) saa nähä tuleeko taas nelikiloinen kuten esikoisesta (4050 g, 53 cm, syntyikin rv 42+2, jospa nyt ei tartteisi niin kauan odotella), vaikka ite nyt niin hirveen iso olekaan..ja itse olen syntyessä ollut vain n. 2,8 kg..
 
Heipsan keipsan!

Meja kyseli tota kohdunpohjankorkeutta. Mulla oli viime neuvolassa ja lääkärissä 31cm eli megaiso.

Liikkeistä sen verran, et meidän Vusselipoika touhuaa yleensä aina sitten ko mä ite rauhotun vähän. En oo ainakaan huomannu että touhuis mitään sillon ko oon ite liikkeessä.

Onkos teillä muilla tullu semmosta tavallaan hengenahdistusta? Kun mulla on tässä parina päivänä väliin tullu semmonen, että tuntuu ku ei sais kunnolla keuhkoja täyteen vedettyä. Ja sitte alkaa sattumaan ylämahaan..

Arvatkaa muuten harmittaako jos meille on liian myöhästä mennä siihen 4d-ultraan jo! Kuulin just mieheltä, et yhen kaverin kautta päästäs noin puoleen hintaan siihen! :headwall: :headwall: Vitsi kun ois vähän aikasemmin tajuttu taas jotain.. No ens viikolla on kuitenki yks ultra.. Mutta se 4d:n dvd ois niin kiehtonu..

No taidan mennä jatkamaan esikoisen nukuttamista ettei miehen hermoparat ihan tuolla mee.

Emmaliina ja Vusseli 28+
 
neuvolakuulumisia:
paino laskenut kaks kiloo kahden viikon aikana!! oon nyt siis takasin lähtöpainossa =)
verenpaine oli vähän korkeella 133/83 ja hemoglobiini laskenut 117. Mulla normaali siinä 140-150. Ei alotettu rautakuuria, vaan katotaan kuukauden päästä uudestaan.. Sydänäänet kuului hyvin ja terkkarikin tunsi liikkeet :heart:
Kohdunpohjan korkeus on mulla 29 cm ja huomenna tulee täyteen 28 viikkoa, joten mennään Joosepin kanssa pikkasen käyrien yläpuolella, mutta voipi johtua tuosta mun ylipainosta, joten nou hätä.

Saatiin nyt esitieto lomake tyksiin vietäväksi (sisko, joka nyt viikolla 30 sai sen jo pari kuukautta sitten :/ ) Jotenkin ei jaksa keskittyä siihen...odottaa vaan kesälomaa ja et sitten ehtii... enää töitä ensi viikko!!! =) =)

Ollaan nyt ostettu yhdistelmät, turvakaukalo, sänky, amme ja vaatteita. Vielä puuttuis hoitopöytä. Olen koittanut saada miestä innostumaan tekemään tason yhden lipaston päälle, niin ei tarvis ostaa..katsotaan toimiiko mun väsytys-taktiikka ;)

Huomenna sokerirasitukseen...ja illalla anoppi kylään..miks kaikki kamala samalle päivälle???? :'(

Jaksamisia kaikille!

Paveliina ja Jooseppi 27+6
 
Halinalle81
Miten mulla onkin mennyt ohi hääuutiset,
onnea silti jälkikäteen! :flower:

Kohdunpohjan korkeudesta kysyi joku,
mulla oli viime viikolla 25 cm kun rv 27+ (vauva poikittain).

Meillä junnaa vieläkin Kelan paperit kirjahyllyssä täyttöä odottamassa. Melkein tulee kiire kohta (minäkö malttamaton?)
Ja niin, otetaan avustus äitiyspakkauksena (sitäkin kysyttiin täällä jokin aika sitten). Eka lapsi niin jotenkin tuntuu kivalta ja hyödylliseltä tämä valinta.
 
On meillä emmaljungan yhdistelmä rattaat myös. Ne gracot ois aina takakontissa valmiina. Mut siis meinasin et ku laittaa sen alustan kiinni autoon ja siihen saa sen kaukalon vaan kliksautettua niin voiko siihen samaan alustaan kiinnittää isomman lapsen istuimen myöhemmin?

Siivoilin kaappeja ja oli hyvä fiilis, mut sit pyyhkeet hyökkäs kimppuun. Siis meil on varmaan sata pyyhettä enkä saa niit enää mahtuu minnekkään! :eek: No osan vien kierrätykseen ja loput mökille. Mut ne pyyhkeet vei fiiliksen ja väsähdin totaalisesti! Onneks mies tuli töistä ja sai mut piristettyä =)

Nyt Eemelin kans iltatuokiolle sänkyyn. (siis tunnustelee liikkeitä)

Hyvää yötä!
äityli75 ja eemeli25+3
 
Ei käy Gracon kaukalon alusta enää turvaistuimen alustaksi..tai turvaistuimessa se ei enää ole sen istuimen alla vaan sellainen " keppisysteemi " joka tukee sitä istuinta lattialta käsin. Suosittelen kyllä Gracon turvakaukaloa, toi jalusta oli tosi kätevä ainakin meillä esikoisella kun ei tarvi turvavöitä viritellä. Ja mahtuu autoon jossa on lyhyet turvavyöt.

Mua harmittaa, kun en oo työpaikalta saanu palkkatodistusta liitteeksi äippärahahakemukseen niin ei voi vielä hakemusta postittaa...haluaisin sen pakkauksen jo ;) Vaikkei niille vaatteille niin käyttöä olekaan kun on jo kaikenlaista niin silti ois kiva niitä hypistellä :LOL:

Kauhea potkinta taas masussa, meillä potkitaan miltei yötä päivää, välillä on parin tunnin tauko ja sitten taas jatkaa monta tuntia. Ja maha heiluu puolelta toiselle välillä..sinänsä kiva, ei tarvi arvailla onko vauvalla kaikki hyvin, mutta välillä ärsyttävää. Etenkin yöllä, kun herään aina potkuihin.

Mutta nyt nukkumaan!

Hassuliini ja masukas rv 26+5
 
Me käytiin eilen ostamassa , tai tilaamassa, uuteen kotiin ruokailuryhmä! Ei me hätäsiä olla.. Miehellä oli työasioita samalla suunnalla, missä on huonekaluliikkeitä, niin lähdettiin sitten yhdessä. Olishan niissä liikkeissä ollu muutaki ihanaa, mutta pitää odotella, että päästään sinne taloon mittailemaan ja suunnittelemaan. Eihän sitä oikeasti tarvi kaikkea heti olla. Sittenhän se ajan kuluessa näkee, mitä tarvii ja minkä näköisiä tavaroita haluaa. Mietittiin eilen illalla, että on varmaan helpointa, että muutossa työnnetään kaikki laatikot yms. yhteen makuuhuoneeseen ja niitä voi sitten hiljalleen sieltä purkaa. Eivät olisi kuitenkaan missään keskellä lattiaa haittana.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Onkos teillä muilla tullu semmosta tavallaan hengenahdistusta? Kun mulla on tässä parina päivänä väliin tullu semmonen, että tuntuu ku ei sais kunnolla keuhkoja täyteen vedettyä. Ja sitte alkaa sattumaan ylämahaan..
Emmaliina ja Vusseli 28+
Minulla tuntuu kurkussa välillä sellainen polte, niin kuin olisi juossut itsensä henkihieveriin, muttei kuitenkaan hengästytä. Ehkä hengittäminen silti tuntuu vähän hankalalta. Epämukava tunne ja yleensä se tulee esim. työvuoron loppupuolella eli liittyiskö jotenkin rasitukseen.. Toisaalta oon huomannu, että jos syön liikaa kerralla (esim siellä laivalla seisovassa pöydässä :whistle: ) niin sen jälkeen on tosi tukala olo ja tuntuu, ettei keuhkoille jää tilaa laajentua.

Tänään mulla on päivällä muutenkin asioita kaupungilla, joten ajattelin käydä viemässä hakemuksen kelaan. Pitää jonottaa virkailijalle, että saan vielä varmistettua pari juttua, että menee varmasti oikein.

Joe ja pieni 26+0 (eilen tais mennä laskut sekaisin)
 
Nyt on sokerirasitus takana. Ei ollut kova homma. Juoma oli, jos ei nyt hyvää, niin ainakin ihan juotavaa. Muutenkin olo pysyi ihan normaalina.
Samalla reissulla oli neuvola ja lääkäriajat.

- RR 122/66
- Paino +263g/vko, lähtöpainoon vielä 700g matkaa.
- Sf-mitta 24
- Hb 99, viimeksi 118. Nyt rautaa 2 x vrk. Viimeks sain ohjeen jatkaa samaten miten olin aiemminkin ottanut (2-3 pv välein),koska oli silloin nousussa, eipä näköjään riittänyt.
- Syke 140
- Pissasta ei vielä tietoa kun menee labran kautta tällä kertaa.
- Kohdunsuu kiinni ja kiinteä.
- Ja vauva oli nyt pää alaspäin, kuitenkin jotenkin vinottain. Mahtuuhan
se vielä hyvin siellä pyörimään.

Olo on ihan hyvä, mitä nyt vähän väsyttää. Jospa se raudan syönti auttais asiaa. Maha kipeytyy edelleen heti kun pidemmästi kävelee, mutta menee ohi kun pääsee istumaan.
Pitäis varmaan alkaa tekemään ruokaa kun pitää töihin lähteä. Onneks huomenna on vapaa.. Täälläkin muuten odotellaan äitiyspakkausta saapuvaksi, netistä katoin että toissapäivänä oli päätös myöntämisestä tehty. Toivottavasti ei ole kovin pitkät "toimitusjonot"!

Pilvi & vauva 26+4
 


Täällä melkein ok olo- ihottuman takia piti kääriä kädet yöksi etten saisi revittyä lisää auki unissani. Viime yönä ei sitten uni tullut silmään millään. Istuin jossakin vaiheessa pihallakin kun kaikkia paikkoja kuumotti ja kutitti... ETTÄ MENEE HERMO!!

Kamalat liitoskivut ovat myös riesana täällä... Supparit onneksi suht aisoissa!! *koputtaa puuta*

Sinulle joka mietit matkarattaita + kaukaloa, miksei muillekkin, tässä yksi edullinen vinkki: Matkarattaat ja kaukalo

Toissapäivänä koin IHANAN yllätyksen: APPIUKKO tuli yllärivisiitille tänne!! Tuli ihan vaan mua moikkaamaan, kun en ole päässyt, enkä pääse, Kokemäelle reissaamaan. Kyllä juttua riitti ja mä piristyin NIIIIIIIIIIIN kovasti!! Olen satavarma, että mulla on maailman mahtavin appiukko (älkää kertoko sille ettei kihahda päähän ;) ) jonka kanssa välit mahtavat ensitapaamisesta asti. Anopin kanssa samoin, mutta hän on nyt sairaalassa kipupumpun säädössä... Siitä tulikin mieleen, että voisin yrittää sinne jotenkuten päästä käymään... On TYKSissä parisen päivää ennen kuin siirretään Poriin joten voisin käyttää ajan hyödyksi...

Nyt taas makuulle, olo pahenee ja näemmä olen unohtanut ottaa adalatin...voi perhana!!!! No otan sen sitten nyt ja sitten unta palloon...

Kaikille vointeja tasapuolisesti!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 28+...

 
Kävin katsastamassa kelan sivuilta äippäpaketin tilannetta ja kun vein paperit viime perjantaina, päätös oli tehty muistaakseni 12 päivä ja tilaukseen pakkaus lähtee 15.6 ja saapuu siis kahden viikon kuluessa tilauksesta sitten minulle. Äippärahahakemuksenkin jätin tietysti samalla ja ilmotin että palkkatodistuksen toimitan jälkikäteen ja asia oli silla ok, vien sen sitten ensi viikolla.

Kivoja kuvia kaikilla profiilissa ja masut näyttää hyviltä.
 
Käytiin eilen varaamassa vaunut =) tälläinen väri mutta mallina duo edge sport crypt. http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/emmal_duo_edg_platina_cc.gif

Kauhee väsymys tullut taas takaisin.,...tai no ei se ole ihmekkään kun on tullut valvottua myöhään,eilenkin silitin vauvanvaatteita 02.00 asti :D ja samalla poltin vasemman ranteeni :/

Turvotus on onneksi vähän lievittänyt mutta tilalle on tietysti tullut taas kaikkea muuta kivaa :eek: ,pyörryin toissapäivänä kesken ruuanlaiton...onneksi en ihan yksinäni ollut...

Paino 69,0kg :whistle:
hb varmaan alempi vielä kuin viimeksi eli n.<<118
kohdunpohjankorkeus oli viime neuvolakäynnillä 25
 

Yhteistyössä