***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bluedrama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve tytöt!

En ole kirjoittanut moneen moneen viikkoon joten olette varmaan unohtanut mun olemassaolon.. Luen silti joka päivä miten muilla syysmassuilla menee!

Ensin päivittäjälle: Minut voi siirtää pinossa 18.9. kohdalle. Tuo on neuvolan mukaan LA, vaikka väärä onkin kun se on laskettu 28 päivän kierrolla ja minulla on lyhyempi. No, pari päivää sinne sun tänne. Lisäksi meillä ei ole tiedossa sukupuoli, täällä Vaasassa sen saa selville vain yksityisellä. Minä vain sanon että jos tämä vauva on tyttö niin on melko vahva tyty!

Onko täällä joku joka on kesälomalla eikä enää mene takaisin töihin? Nimim. kateellinen. Itselläni on tämä viikko + 2 viikkoa vielä. Sitten kesälomalle ja suoraan ä-lomalle. Odotan todella kiihkeästi lomalle pääsyä.

Sattuuko teitä jo masuasukin liikkeet? Meidän vauva on käsittämättömän vahva, toisaalta onhan sen äiti ja isä molemmat jonkinlaisia voimailijoita. :laugh: Muuten minua ei haittaa kovatkaan liikkeet mutta öisin tuo tunkee yhtä aikaa molemmista kyljistä läpi, se ei tunnu kivalta. Potkut on melkein loppuneet, taitaa tila käydä vähiin. Liikkeet on lähinnä tota jalan/kädet/pepun vetämistä kohdun seinää pitkin, joskus se vain työntää jotakin suoraan kohdusta ulospäin. Tuntuu kieltämättä aika vinkeältä. Ja hirvittää että miltä sitten lopussa tuntuu kun nyt tuntuu jo näin kovaa!

Koitetaan nauttia kesästä ja lämpimistä säistä, kohta on taas Suomen harmaa syksy... Toisaalta silloin meillä on jo kaikilla vauvat sylissä. Käsittämätön ajatus yhäkin itselleni.

Cassy + vautsi 29+1 (herranen aika, olen 30. viikolla!!!) :heart:

Huh, onpa kuuma jo heti aamusta. Täällä töissä mulla on kaikki lävet auki ja tuuletin posottaa vieressä, mutta silti tämä mamma hikoilee monta litraa =)
Huomenna olisi neuvola. Paino on noussut häämatkan ja juhannuksen syömingeistä 2kg 3,5 viikossa :ashamed: Noh, enpä jaksa stressata. Kuinkakohan helposti nopeasta painonnoususta joutuu sokerirasitukseen vai onko kaikki kiinni pissan puhtaudesta?

Ensi viikon alussa olisi aika kontrolliultraan Kättärille. Silloin tarjoutuu mahdollisuus kysyä sukupuolta :) Kivaa :) Potkuista päätellen voisi olla poika tai sitten erivahva tyttö :D
Yöllä ja nukkumaan mennessä kyljet paukkuu ja vatsa heiluu ja tekee omia aaltoliikkeitä kun vauva mellastaa masussa.
Muutoinkin on aika liikkuvainen vauva pitkin päivää.

Monilla on jo 30 viikkoa tai ylikin mittarissa. Voi vitsit, että aika rientää.
Hyviä vointeja kaikille ja nautitaanhan kesästä!
Tervetuloa uudet syysmassut :wave:
Elwi ja papuli 27+6

Meillä oli eilen sairaalalla lääkäri ja siellä kaikki oli ok. Neuvolan lääkäri oli sitä mieltä että paikat olis jo aukeamassa, mutta ultrassa kaikki olikin vielä hyvin kiinni. Painoarvio 1,5kg ja sukupuolta epäili vähän tytöksi. :heart: Meillä saattais olla sit kunnon akkavalta tulossa, kun on jo ennestään tuo tuleva isosisko.

Mulla noita supistuksia tulee kyllä ihan kiitettävästi, täytyy vaan yrittää sinnitellä. Lääkäri selitti eilen että rv 32 jälkeen saa kuulema vauva syntyä jos haluaa. Tuntuu jotenkin niin aikaiselta, mutta eiköhän tuo tiedä mistä puhuu.

Cassy: Mulla on ollut jo kohta 3 vko:a sairaslomaa ja ensi vko:lla alkaa kesäloma. En siis ole menossa enään töihin. Mulla tuli henkinen kyllästyminen ja tietty nuo supistukset vaikutti myös siihen että jäin pois. Mulla nuo potkut ym liikkeet tuntuu myös aika kovina, välillä maha on kyllä aika kipeenä kun pieni tuolla edestakas möyrii. Mutta minkäs teet..

Aurinkoista kesää kaikille ja hyvää odotuksen jatkoa!

t.rmamaja rv 29+6

Heippa täältäkin pitkästä aikaa :wave:

Cassy: Mulla on vielä 4,5 viikkoa kesälomaan, jonka jälkeen sit alkaa äippäloma. Viikon verran jo pidin kesälomaa tossa juhannuksen jälkeen ja tietty se oli just se sateinen viikko :( No mut saatiinpahan vähän remppaa edistymään ko ei tarvinnut auringossa maata :D

päivittäjälle: Mulla on LA 28.9., joten semmosen muutoksen vois tehdä

Aika on kyllä mennyt jotenkin tosi nopeesti. Ens viikolla mulla on se kontrolliultra mahdollisen eteisistukan takia. Tänään onkin sit jo 27+5, tai eihän se teen 30+ lukemien vierellä oo mitään :D

Eilen kävin ostamassa ekat mammavaatteet! Tai onhan mulla viime odotusajalta vanhat tallessa, mutta en oo niitä vielä käyttänyt. Ekassa raskaudessa käytin mammahousuja varmaan jo rv17 eli ihan heti ko masu vähän pömpötti, nyt oon koittanut pitää omia tavan housuja mahd. pitkälle ko kyllä näihin mamma-rytkyihin ehtii taas kyllästyä. No löysin henkkamaukalta kivan kevyet ruskeet housut, joista saa käärittyy caprit ja sit ostin pari t-paitaa. Tavallisissa paidoissa alkaa toi pituus loppuu kesken, eikä oo kauheen kivaa ko napa vilkkuu koko ajan. Masutuubia en oo vielä käyttänyt, mutta onneks on sellanenkin vielä tallessa.

Mun on tullut kans kauheesti syötyä :ashamed: ja parissa viikossa varmaan 3kiloo tullut lisää. Ja kun en syö ees nälkään ko koko ajan vaan tarvii hounata jotain jääkaapista. Takaraivossa kytee ajatus, että lihoon nyt kuitenkin, ni miksen sit söis oikeen kunnolla :x |O Ahdistava ajatus, mut ko ei noita omia ajatuksiaan oikeen karkuukaan pääse :headwall: ja sit tuntuu, että kaikki katselee kuinka paljon oikeen oon lihonnut, eikä olo oo tosiaan mikään hehkee :headwall: Ekassa odotuksessa oli ihan eri olotila, vaikka paino nousi sillon enemmän (ainakin vielä tässä vaiheessa). Ehkä nää kilot sit vaan nakertaa itsetuntoa sen verran... ahdistaa, kun haluisin vaan nauttia raskaudesta ilman, että tarvis ajatella itseään valaana.

No mut sellasta, ehkä tää vähän auttaa ko tulee purkamaan välillä näitä tuntojaan tänne.

Nyt taas töiden pariin ja kohta lounaalle ;)

Nyt on onnellisesti muutto otakana.. Kaikki tavarat vielä pahvilatikoissa :whistle: Josko jouluksi..

Maarja Kiitos avuntarjonnasta, nyt vasta sitä apua tarvitsis kun ne tavarat vaan kököttää niissä samperin laatikoissa :D Mutta toden totta, susta voisi olla ihan yhtä vähän apua kun meikäläisestä tällä hetkellä :laugh:

Maanantaina oli se neuvola..
-Painoa vaivaiset 1200gr per viikko :ashamed: Yhteensä nyt tullut 12kg.. Onko muita?? :wave:
-Hb oli 107, pitäis kuulemma alottaa rauta..
-Paineet 110/60, muutto stressiä varmaan..
-Sf oli 29 :flower:

Järkyttävä köli.. Ja töitä vaan, tässä ammatissa kun ei kukaan maksa lomapalkkaa :/

Palailee hän

RäpäRällä ja Nestori 30+5

nanna-80
Kiristyksistä sen verran, että samoja oireita täällä myös. Kysyin niistä neuvolalekurilta ja hän veikkas, että vatsalihakset ym joutuu venyyn niin nopeesti, että saattaa aiheuttaa kiristystä/kramppeja. Viime yönä en päässyt ssängystä ylös, kun oikeaa alavatsaa kramppas niin pahasti. Se kesti varmaan 15 min ja sitten pikku hiljaa meni ohi.

Kuulostaa tutulta. Ehkä nämä on kramppeja, en keksi mitään muutakaan. Jotkut päivät on helpompia mutta melko jatkuvasti kyljestä tai alavatsalta pakottaa. Kasvukipuja!

Eilen vauva punki itseään kokonaan oikealle puolelle ja jösses, tuntui jännältä. Onneksi tajusi liukua takaisin tuohon keskelle... Mietin synnytystä ja tulevaa koitosta nykyään päivittäin. Mietin, millaista tuskaa ja kipua kestän ja hoen, että äitinikin selvisi siitä hengissä
:laugh:

Ensi viikolla varataan aika tutustumiskäynnille synnärille. Nyt on pari päivää tekemistä ja muuta ajateltavaa (jee!) kun mies lähti kaverinsa mökille ja mulle tulee vieraaksi hyvä ystäväni. Tänään maauimalaan helpottamaan tätä hikivirtaa - KUUMA!

Maarja ja vaava 31+4

Juu hellettä riittää täälläkin päin. En kyllä kauheesti nauti tästä kuumuudesta, kun mitään ei jaksa tehdä. Olis kiva vaan löhöillä ulkona, mutta siellä saa lämpöhalvauksen. :laugh:

Cassy:Mulla oli kesäloma jo toukokuussa ja sen jälkeen jäin suoraan sairaslomalle ja se jatkuu äitiyslomaan saakka. Ihan kiva, kun ei ole tarvinnut stressata töiden puolesta ja on saanut rauhassa viettää laatuaikaa perheen kanssa. Esikoinen järjestää sen verran ohjelmaa päivittäin, ettei tekemisen puutetta ainakaan ole.
Liikkeet ei vielä tunnu kovin pahoilta, mutta välillä, kun Alvar oikaisee itseään, niin alapää on kovilla :'( .

RäpäRällä:onnittelut uuden kodin johdosta. Meillä se muutto on vielä edessä. Olen kyllä aika varma, ettei me saada mitään muuttoa aikaiseksi ennen vauvan syntymää. Miehen mielestä siihen on vielä niin kauan aikaa, ettei kannata alkaa ressaamaan vielä. No, kai nuo miehet sitten tietää kaiken, eli ei ressata, mutta katsotaan kuukauden päästä, kun musta ei ole enää mihinkään ja se todellisuus tulee vastaan...voi miehellä puskee hiki pintaan :laugh:

KorkeasaarestaMeillä olis tarkoitus huomenna lähteä sinne päiväksi. Ne, jotka siellä on käyny, niin onko jotain erityistä, mitä pitäisi muistaa/ottaa huomioon sinne mennessä? Kannattaako sinne mennä omalla autolla vai jollain muulla? Kai siellä on vaivaisille jotain levähdyspaikkoja metrin välein? :laugh:

T:Nanna ja Alvar 28+2

B) Vai kuumaa teillakin; meillahan taa normi heinakuun lampo ei laske alle kolmenkympin.. Onneks kuitenkin se helleaalto meni taas menojaan; +45 varjossa oli jotain jarkkya!

:heart: Vauveli voi hyvin ja melskaa rajusti. Venyttelee itseaan myos ihan tayspitkana, jolloin sattuu nivusista kylkiluihin. Kavelyreissuja ei voi tehda, ja shoppailureissuissakin pitaa pitaa pienia pausseja ja istua tovi ; illalla sitten nivusisssa tuntuu kavelyt!
Turvotus on varmaan kolmella plussalla; jalat on kuin elefantin vaikka oon yrittany juoda paljon.
Painoa on tullu nyt 8kg; ei oo pariin viikkoon paljoa noussu sata grammaa sinne sun tanne. Heinakuussa mulla ei ookaan tarkastusta; kaski elokuun alussa tulla seuraavan kerran; teilla nuo kaynnit tihentyy loppua kohdin, meilla ne vahenee...
Taalla sanotaan etta 'kun astut' yhdeksannelle nin vauva on valmis tuleen koska vaan: eli meilla se olis jo 15.8 alkaen... Tosin gynekin sanoi etta elo-syyskuun vaihteessa todennakoisemmin vois alkaa neitoa odotella maailmaan.. Mullakin oli lyhyempi kierto kuin tuo normi 28, joten voishan sita vaikka valmista ollakin!?

Kaikille hyvia vointeja kuitenkin
- levinia ja valimeren aalloista Hope neito rv 29+4 -

Levinia:Just tuon kuumuuden takia mua ei innosta vähääkään lähtä ees lomaileen ulkomaille(islanti ja semmonen kiehtois) :D Tulisin ihan raivohulluksi jos mun pitäis tommosissa lämmöissä yrittää sitkutella :x Se meillä Suomessa asuvilla onkin hyvä puoli että ei tärähdä tommosia lukemia ees kesällä mittariin =) Jos saan udella niin milloin oot muuttanut ulkomaille?Ja missä maassa asustelet?Ja miksi?Oon monesti miettinyt ja omalla kohalla oon tullut siihen tulokseen että muuttaa en vois ikinä pois täältä mutta ehkä joskus voisin käyä jossain =) Mua ahistaisi semmonen jos kaikki sukulaiset ja kaverit ois kaukana ja olisin varmaan aika yksinäinen..Millasta on asua ulkomailla?? =)

Juu, lämmintä riittää varsinkin öisin. Sain jopa pienet itkut tirautettua miehelle yhtenä yönä, kun oli niiiiin tuskallista yrittää saada unta, kun hiki vaan puski nahasta läpi, vaikka ilman peittoa nukuin ja kaikki mahdolliset ovat ja ikkunat oli auki. Mies nukkuu vieressä peitto korviin asti vedettynä. :laugh: Eilen haettiin varastosta tuuletin, mutta senkin käyttö on taitolaji, kun ei sekään hyvältä tunnu jos se puhaltaa suoraan päälle.
Vauvan liikkeet ei varsinaisesti satu, mutta aika outoja muljahduksia välillä tuntuu. Viikonloppuna pikkuinen kyllä taisi yrittää kaivautua alaspäin, kun jossain tuolla alhaalla vihloi ikävästi. Ensin luulin, että supistaa, mutta masu tuntui ihan pehmeältä.. Tänään aamulla asukki oli jotenkin poikittain tuossa kylkiluiden välissä. Kun painoin masua vasemmalta pullistui oikea puoli ja päinvastoin. Masun kumpuilua on kyllä hauska seurata!

Eipä mulla taaskaan mitään asiaa.. pitäis yrittää tehdä jotain hyödyllistä, vaihteeksi.
Joe ja pieni ..ööh..28+6

Tervetuloa uudet syysmassut!
Huomenna olisi neuvola, pelottaa että painoa on tullut liikaa. On tullut herkuteltua paljon viime aikoina. Noh, katsotaan mitä neuvolassa sanovat....
Onko kukaan muu kärsinyt jalkakivuista/levottomista jaloista öisin? Itse herään oikeastaan joka yö noin kolmen aikaan ja en saa unta ennen kuin laitan jalkoihin kylmägeeliä. Se on auttanut jonkun verran. En ole havainnut mitään turvotusta, mutta suonenvetoa on usein pohkeissa öisin.
Alkuviikosta soittelin sairaalaan ja sain ajan tutustumiskäynnille synnärille, tosin se on vasta elokuun puolivälissä. Varasin 2 tunnin vierailun, koska emme päässeet perhe-ja synnytysvalmennukseen ja ensimmäinen lapsi on tulossa. Kääk, se olisi nyt tasan 2kk laskettuun aikaan, kylläpä aika on taas mennyt äkkiä. Kohta on oma pikkuinen sylissä :heart:
Meidän poika on vilkkaimmillaan illalla, silloin alkaa hirmuiset myllerrykset mahassa.

Hyviä vointeja kaikille, kuumuudesta huolimatta!

Halinalle ja pikku rv 31+1

Heido!

Kyllä, täällä myös kärsitään aivan järkyttävistä suonenvedoista öisin! Söin tässä jonkun aikaa magnesiumia iltaisin ja se kyllä auttoi, nyt ne on vaan päässeet loppumaan enkä ole saanut aikaiseksi hankkia uusia. Aamuöinen kramppi tänään kyllä sai taas vedet silmiin, joten nyt haen paketin työmatkalla aivan varmasti. En meinannut päästä sängystä ylös lainkaan, pohje oli aivan mutkalla ja kipu mieletön. Mulla noiden voimakkaiden kramppien jälkeen jää kipeä kohta pohkeeseen useammaksi päiväksi, varmaan siellä tapahtuu jokin pieni verenpurkauma tai jotain..?

Muuten olo on mainio, töissä olen edelleen ja aion ollakin elokuun puoliväliin asti, ellei mitään ihmeitä satu. 18.8 alkaa virallisesti mammailu. Taidan olla ainoita tässä porukassa, joka ei pidä kesälomaa ollenkaan tänä kesänä? Siirrän siis tämän kesän lomat ensi vuoden kesään, niin saa siten siirrettyä töihin paluuta. Jos nyt palaisin muutenkaan, voipi olla että jään sitten suorittamaan ikuisuuksiin venyneitä opintoja loppuun...

Elwiltä piti kysyä, että onko sulla jokin seurantaa vaativa juttu raskaudessa, kun kerran olet menossa kontrolliultraan Kättärille? Itsekin kun siellä kävin np- ja rakenneultrassa, mutta ei mulla mitään kontrollia enää ole??

Onko muuten muilla HUS:n piirissä olevilla tietoa/kokemusta siitä, että miten helposti ensisynnyttäjä pääsee synnytystapa-arvioon, jos ei mitään varsinaista "syytä" ole? Haluaisin itse sellaiseen, sillä meidän suvussa kaikki naiset ovat verrattain kapealantioisia, itse siis myös, että arveluttaa vähän mitä tuolta alapäästä oikein mahtuu tulemaan, vai mahtuuko mitään? Siskoni, joka on siis äitini esikoinen, jouduttiin leikkaamaan vaikka oli vain n. 3000g, ei olisi millään mahtunut äidin lantiosta. Minusta nyt puhumattakaan, olin lähemmäs 4500g jötikkä :laugh: Kun itse olen ollut kookas lapsi ja samoin on ollut tämän tulevan vauvan isä, niin ei oikein kuulosta mukavalta yhdistelmältä kapean lantion kanssa...

Tällaisia tällä kertaa,
Elisa + muumio ( 28+jotain)

ELISAlle:voithan sinä pyytää jos siltä tuntuu että laittaa sut käymään tarkastuksessa,kattoo vauvan painoarvion ja sit tarkistaa lantion että mahtuuko vauva tuleen alakautta.Lisäät vielä sen että sulla on huoli siitä koska teillä on suvussa ahdaslantioista väkeä,ettei oo voinut synnyttää alakautta.Silloin kun minä odotin ekaa niin minä kävin Oysissa tarkastuksessa.Lääkäri teki sisätutkimuksen,painoarvion sain ja kokeili lantion että mahtuuko tulemaan ja sanoi että hyvin mahtuu.Eli kysäseppäs seuraavalla neuvola kerralla terveydenhoitajalta sitä asiaa,kun aina ei voi tietää miten eri paikoissa nuo käytännössä menee =)
HANTA:lle: Eikö tuo oo se sama kuva mikä viimeksikkin??Vai oliko sulla uudessakin kuvassa harmaa paita ja sama kuvakulma? :D
Suonenvedoista:Mulla ei ruukaa vetää suonta jaloista(vissiin 1-2 kertaa koko aikana)Mutta luulen sen johtuvan kun juon kahvia melko paljon,termarillisen tai reilu päivässä ja se sisältää kuulemma magnesiumia :D Eli siksi en varmaan kärsi tuosta vaivasta(luojan kiitos,se on niiiin pirullista!)

Elisa:
Mulla todettiin eteisistukka, joten sen takia ollaan menossa kontrolli ultraan. Mulla oli vain joitakin millejä istukka kohdunsuun edessä, että kuulemma 99% varmuudella on vetäytynyt paikoilleen tässä vaiheessa raskautta eli normaaliteitse "pääse" synnyttämään
:)
Täällä kärsitään myös suonenvedoista öisin ja aamuöisin ja tosiaan pohje on sitten pari päivää sen jälkeen arka kun on oikein pahasti vetänyt kramppiin.
Samoin levottomat jalat vaivaa lähes jokayö :kieh: Magnesium ei auta sitten millään...viime yönä kävin huuhtelemassa jääkylmällä suihkulla jalkoja ja se helpotti saaman unenpäästä kiinni..
Täälläkin pillitettiin yksi yö miehelle kun ei uni tullut sitten millään kun oli niin kuuma.
Onneksi voimme samaistua muiden vaivoihin ja huomata, että ei se ole helppoa muillakaan syysmassuilla :) Ja onneksi tänne voi valittaa asioistaan, kun tuntuu ettei muut aina ymmärrä :)
Kiitos kanssasisaret :wave:

Mua ei oo nyt pariin päivään toi helle haitannu, alan varmaan turtua siihen :) Eilen olin mattopyykillä ja illalla tein miehen kanssa hoitopöytää..tai siis mä pidin laudoista kiinni ja mies teki :) Tänään olen jo vaihtanut petivaatteet ja pessyt meiän ulkorappuset. Pelottavan hyvin jaksaa touhuta, ehkäpä tää kostautuu myöhemmin...

Huomenna on neuvola. Jännittää tosi paljon, miten on SF-mitta muuttunut vai oisko pysynyt samassa. Tuun sitten kertomaan tuomion.

Suonenveto täälläkin vaivaa, mutta menee onneksi melko nopeesti ohi.

Onko kukaan muu muuten huomannut, että näin raskauden myötä kynnet olis tosi hyvässä kunnossa? Mulla on normaalisti ihan kauheen hauraat ja liuskottuneet kynnet, mutta nyt ne on kovat ja kiiltävät, eikä katkee millään =)

Hyviä vointeja kaikille, helteestä huolimatta :hug:

Paveliina ja Jooseppi 30+6

Neuvolassa kävin tänään ja terkkatätinä oli kesäloman tuuraaja.Ei hätiä mitiä vaan lepposasti juteltiin samalla ku tehtiin mittauksia ja tulokset oli:
painoa tullu reilut 500g/viikko,mut jussin piikkiin kuulemma menee.
paineet 126/82
pissa puhdas
hemppa 133
sf-mitta 27
taavimaija raivotarjonnassa
liikkeet ja sydämmen syke +
Seuraavan kerran neuvola käynti kahden viikon kuluttua.
Et tämmöstä täältä päin maata ja illanjatkoja kaikille!
Poikax3 ja taavimaija 28+3 B)

Alkuperäinen kirjoittaja Hantta06:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Eikä tarvi mitään väriä vaihtaa :D Mä vaan hämäännyin ku näytti niin samanlaiselta kuvalta =) Ja kuvakulma samanlainen niin luulin ettei se kuva ookkaan muuttunut jostain syystä.

:laugh: :laugh: No mahakin on aika samankokoinen

En osaa sanoa onko paljon vai vähän isompi ku aikasemmin,ku en muista kunnolla siitä edellis kuvasta muuta ku se että paita ja kuvakulma oli samannäkösiä :D Eli kaikki tommoset tärkeät on jääny mieleen :D :D Ja siksi varmaan ei muista ku ei noita profiileja niin usein tuu katottua,välillä vilkasen onko kukaan laittanu uutta kuvaa =)

täällä viikolta 30 viikolle 36 on kahen viikon välein ja siitä loppuun asti sitten viikon välein neuvolat. Eli nyt mullakin piti olla jo kahen viikon päästä, mutta antoi ajan kolmen viikon päähän. :D

Tais olla levottomista jaloista puhetta...
Mulla tuntuu myös välillä, että jalat pitää ihan omaa elämäänsä yöllä. Välillä vetää suonta kipeesti, mut pakko vaan yrittää saada jalkaterä ns. normaaliasentoon, niin helpottaa. Ja mm. viime yönä tuskastelin, kun koko ajan olisi pitänyt jalkojen saada liikettä, ettei ois tuntunu "inhottavalta".

-Bluedrama ja röllykän asukki 30!! :heart: :heart:

Yhteistyössä