***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bluedrama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävelyasiaa.... Mulla on kans pitemmät lenkit tehty...Kävellessä pistää tuonne alamahaan niin paljon, ettei liikkumisesta tuu mitään. Tää on ollut mulle kova paikka, ku tykkään liikkua niin paljon ja muutenkin oon tällanen touhottaja, joten tahdin hiljentäminen ei oo todellakaan mun juttu... :laugh: Esikoiselta ei tämmösiäkään ongelmia ollut,vaan liikkua pystyi normaalisti loppuun asti.

Muuttohässäkkää pukkaa...Tänään ollaan tyhjätty autotalli ja varasto. Huomenna pitäs mennä kirjoittaan kauppakirjat uudesta talosta ja toivottavasti päästäs lähipäivinä jo viemään ekat tavarat. Oma jaksaminen nyt on mitä on, mutta onneks on apulaisia. :)

Huomenna pitää taas viedä labraan uus pissanäyte ku siinä oli vissiin ollu jotain "epäpuhtauksia" tai jotain... :o

minttu-82 ja TaimiMainio 30+5

Viime torstaina siis Tyksissä laitettiin kankkuun se automaattinen sokeriarvojenmittauslaite. Sen lisäks täytyy vielä ite ottaa viisi kertaa päivässä sormenpäästä se verinäyte (en kyl tiedä miks tällainen tuplamittaus.. ) Lauantaina olin taas Tyksissä ja sen verran oli hyviä uutisia, ettei sentään vielä insuliinia joudu pistämään. Nyt siis mennään tiukalla ruokavaliolla ja kellonajoilla eteenpäin. Hyvä niin.
Torstaina neuvola ja ens viikon tiistaina taas Tyksiin lisätutkimuksiin. Joka viikolla on kyl joku aika johonkin. Ei kai, hyvä että kunnolla tutkitaan ja seurataan.
Eilen oltiin Keskiaikamarkkinoilla ja siellä tuli käveltyä kaks ja puol tuntia. Koko illan sitten supisteli siihen malliin että huh huh :( Monta viikkoa onkin jo ollut ihan rauhallista aikaa ton suhteen. Aamulla vielä jatkui, kun aloin pesee pyykkiä. Jätin sitten muut siivoilut suosiolla miehelle =) Nyt mietinkin, että oikeestaan on hyvä, että ens tiistaina siellä äippäpolilla on sisätutkimus, saapahan tietää miltä paikat näyttää.
Onko muilla tosi rauhallisia vauvoja? Oma ei paljon potki, tuntuu vaan lähinnä liikettä eli sellaisia muljahduksia/ kiertoja/ pyörteitä. Ei puhettakaan mistään kipeistä potkuista kylkiluihin.

Eipä kai tässä muuta,
Tinka

Tää meidän tietokone on ihan peestä ja syvältä. Olen yrittänyt monta päivää kirjoitella kuulumisia, mutta joka kerta ne katoaa tai sitten kone menee jumiin. Katotaan onnistuuko nyt :kieh:

Perjantaisia neuvola kuulumisia:

hb: 117 (lähtö 145)...rautaa poskeen nyt sitten ahkerasti
Pissa: puhdas
rr: 120/67
Paino: n.300/vko tähän mennessä tullut lisää 6.5 kg
:heart: 140-150
Sf: 29 käyrien yläpuolella mennään
Sokerirasituksessa 1 arvo koholla, eli kotiseuranta jatkuu.
Neuvolalääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja totesi, että kohdunkaulaa on jäljellä vain 1 cm ja se on pehmentynyt. Laittoi sitten heti lähetteen synnytys vastaanottoon.

Synnytys vastaanotossa synnytyslääkäri katsoi tilanteen ultralla ja teki sisätutkimuksen ja totesi, että kaikki kunnossa. Vauva raivotarjonnassa ja kokoarvio 1184g. Normaalikokoinen, vaikka sf mitta onkin niin iso.
Oli turha reissu, mutta tulipa tehtyä. Hetken jo ehdin huolestua, syntyykö vauva jo nyyt, mutta onneksi kaikki oli hyvin. Kolmen viikon päähän sitten aika äitiyspolille sokereiden takia.

Annmari-76:Ei täälläkään (Tampere) neuvolalekuri katso ultralla, ainoastaan ne niskapoimu- ja rakenneultrat on. Sitten tarvittaessa pääsee äitiyspolille ylimääräiseen ultraan.

Miimari-84:pitemmät kesälomamatkat ollaan tehty jo. Nyt olis tarkoitus vain käydä Korkeasaaressa ja jossain ihan lähellä pikkureissu. Kyllä tuo reissaaminen alkaa jo olla aika tuskallista, en jaksais lähteä enää pitemmälle.

Tinka:Meillä Alvar on aika vauhdikas, välillä tuntuu, että tulee vatsan läpi. Selvästi iltaisin on vilkkaampi. Yöllä ei juurikaan ole vauhdissa tai en ainakaan herää, jos on. ;)

MamMam:Oisko kiinnostusta tavata keskiviikkona 4.7 noin 10.00 aikoihin. Ollaan joka tapauksessa menossa keskustaan silloin ja ajattelin, että treffit sopis kivasti silloin. Niin ja onko muita treffeistä kiinnostuneita?

Nyt kylkiluut huutaa armoa, joten täytyy lopetella. Ai niin vielä 1 kysymys...Sattuiko kukaan teistä lukemaan muutama viikko sitten iltalehden juttua mansikoista? Mun tuttu kertoi lukeneensa, että mansikat aiheuttaa sikiövaurioita ja niitä ei sais raskaana ollessa syödä ollenkaan. Eihän pidä paikkaansa? Himoitsen niin kotimaisia mansikoita, etten halua jättää väliin niiden nauttimista.

Hyvät ja rauhalliset yöt kaikille =)
T: Nanna ja Alvar 28+0 |O

Ite en oo ainakaan ikinä kuullut mitään semmosta ettei sais syyä niitä!Pojan ootus aikana saatoin rasiallisenkin syyä kerralla+mehut päälle niistä :D Eikä minkään sortin vaurioita oo tullut!On se vaan niin jännää miten koko ajan kuulee jostakin ruoka-aineista että niitä ei sais syyä :headwall: Eiköhän niissäkin mene se raja että kohtuudella kaikkea melkein voi syyä..Tai ite ainakin noin ajattelen asia,tietysti eriasia on se että listeria vaarat ym.Mutta muuten kyllä varmasti voi hyvällä omallatunnolla popsia =) Ainakin ite aion ostaa mansikoita kunhan sen aika kunnolla koittaa =)
Tinkalle:Mulla ainakin on melko rauhallinen tuo asukki mahassa,on tietysti välillä kunnon potkuharjoituksi(riippuu asennosta missä istuu,jos vauva joutuu vähän ahtaalle) :D Mutta yleensä ottaen liikkuu kyllä,nyt on ollut rauhallisempi päivä ku oon ollut liikkeessä aika paljon.Ja tosiaan,ei kannata verrata muitten vauvojen liikkeisiin ja potkujen voimakkuuksiin koska jokainen vauvahan on jo mahassa yksilöllinen eikä kaikki liiku samallalailla,ite oon jo huomannut sen enkä turhia hötkyile ja hätäile =) Eli neuvo,pääasia että vauva liikkuu kuitenkin massussa =)

Huomenta...!!

Niin kuin moni muukin vantaalainen on todennut täällä ettei neuvolas ultrata... tekis kyl mieli vielä kurkata tonne masuun ennen synnytystä... :) Mut onneks ei oo enää monia viikkoja jäljellä....

Toi mansikka-juttu sai joskus ennen jussia alkunsa ku jossai lehdes luki, et Tanska oli laittanu varoituksen ruotsalaisiin & tanskalaisiin mansikoihin jonkun "mansikkaötökän" torjunta-aineesta, josta ei oo niin paljon viel tutkimustuloksia tms. Suomessakin kuulemma saatetaan sitä käyttä, mut Elintarvikevirasto (tms) ja EU ovat sanoneet, ettei siitä olis haittaa...?!? Eli itse oon nyt syönyt kuitenkin suomalaisia mansikoita hyvällä omallatunnolla- tietty huuhdellu ne- ja kun vielä ovat niin hintavia niin ei niitä tuu ostettuukaa laatikkokaupalla ;) Olihan siitä aikamoista liikehdintää jussin aikoina kun tää uutinen tuli esille...

Tää masuasukki on hiljaisempaa sorttia meillä: päivän mittaan kuuluu liikehdintää, muttei vielä mitään kylkiluita saanu poikki ;) Välillä oon kysellykin neuvolas onko ok, kun sielläkin merkataan vaan se yks + liikkeisiin. Eivät ole sielläkään huolestuneita eli kaikki kai ok... Kohtahan sen sit näkee kun synnytys vaan lähestyy :D

Aurinkoista alkuviikkoa masuille :D
FlaPa & masuasukki 31+3

Kuulostaa varmaan tosi typerältä, mutta kun alotin loman jälkeen työt ( siis olen keittiöpäällikkö ravintolan keittiössä jossa olemme jokainen kokki yksin vuorossa, jopa viikonlopuista rassattu päällekkäisvuorot pois) niin samana päivänä työvuoron aikana ja varsinkin illalla supisteli. Olin sit sen tiistai aamuvuoron vielä ja ke ja to vapaat. Torstai-iltana jo supisteli vaikken ollut tehnyt koko päivänä mitään koska oli niin vetämätön olo. Olotila ns. paheni yöllä ja aamun aikana joten sit mä jouduinkin käymään perjantaina näytillä äippäpililla ja saikkuni on nyt 8 päivään asti. Kaikki oli kyl OK ja supparitkin helpotti siellä odotellessa vuoroa.
Olin nyt sunnuntaina 3,5h töissä kun oli kk vaihteen inventaario ja tuuraajani on vasta kerran tehnyt sen kanssani eikä sekään vähäinen laatikoiden nostelu tuntunu hyvältä.
Maanantaina pitäis mennä kokeilee muutamaksi päiväksi ja listaan on merkattu mulle siitä eteenpäinkin työvuorot mutta jo loppuviikosta rav.päällikkö on laittanut mun työvuorot muille.
Sanoikin et mun on ihan turhaa tulla kiusaa itteeni ja pientä masuasukkii tänne et yritä saada loppuaika sairaslomaa, siis 14.8 asti!
Meidän keittiös ei oikein ilmastointi toimi et näin helteisinä päivinä lämmöt nousee sinne 40c vähinttään.

Vointeja kaikille!
Jaana ja pikkanen masuasukki 29+1

huomenta kaikille!
kävelyt on myös mun osalta tehty, alkaa vihlomaan ja supistelemaan jos pidempää matkaa kävelee, ja jos vauhti on liian reipas, mies mulle aina naureskelee kaupassakin kun mä matelen että nykyään kestää kaks kertaa kauemmin meiän kauppareissut..

neuvolassa meillä ei ole ultraa joten siksi myöskään täällä ei ultrata kuin sairaalassa, asun lahden seutuvilla..

juu, ne oli ne ruotsalaiset mansikat mitkä oli niitä "vaarallisia" joten hyvällä omalla tunnolla syönyt kyllä kotimaisia kun ne on niin pirun hyviä :p :p :p

meillä on nyt sitten poika hoidossa ollut jo sunnuntaista asti mun vanhemmilla, eikä ole kuulema ainakaan vielä kertaakaan kysellyt äidin perään :'( mä olin niin pallo hukassa eilen kun yksikseen olin kotona että tyhjensin sitten yksin koko olkkarin kun tänään oli tarkotus alkaa maalaamaan ja mies oli ihan ihmeissään että miten mä niin olin rehkinyt, ja kyllä taas sen huomaskin illalla kun supisteli ja selkään jomotti todella kiitettävästi.. niin joo, tuosta puheen ollen ostin prismasta sen vehnätyynyn kun en muualta jaksanut lähteä etsimään ja oli kyllä rahansa arvoinen hankinta, helpotti kivasti niitä suppareita ja selkäkipuihinkin auttaa että kannattaa kokeilla jos eteen osuu, hintaa mä en nyt enää muista..ja kaipa niitä muualtakin saa..

mulla ei nyt mitään muuta tähän hätään.. joten aurinkoista päivän jatkoa mammoille :wave:

umayya 29+4

äiti vm 70 sanot vain lääkärissä että et yksinkertaisesti jaksa, ne ei mielellään koko aikaa kirjota siakkua kun meillä ainakin halusi lääkäri nähdä välillä, mutta kyllä raskaana ollessa saa aika helposti loppuajan saikkua, koska on kuitenkin ajateltava lapsen parasta.. voimia sulle :hug:

Meillä oli viikonloppuna vieraita, jotka lähti eilen. Onhan se tosi kiva, kun vieraita käy, mutta on se kiva taas palata omaan arkirytmiin. Masun tilanne vaikuttaa hyvältä, supistelu tuntuu vähentyneen, kun on saanut olla kotona rauhassa. Tosin kyllä sen huomaa, että väsyy ja masu ei tykkää pitkästä kävelystä/jalkojen päällä olosta. Eilen käytiin vieraiden kanssa shoppailemassa, kun mies oli töissä, niin kyllä se pari tuntia riittää.. :whistle:

Se mansikkajuttu liittyi tosiaan johonkin myrkkyyn. Söin kyllä silloin kesäkuun alussa Tukholmassa ruotsalaisia mansikoita, mutta sitä on turha enää murehtia. Meilläkään ei neuvolassa ole ultraa, joten ultraan pääseen np, rakenne ja synnytystapa-arviossa, jos ei ole tarvetta tarkempiin tutkimuksiin.
Hyvä, että Neiti Neponenkin oli päässyt vielä yhtenä kappaleena kotiin! Toivottavasti selvitään vielä tämä heinäkuu vielä ilman vauvauutisia.
Minulle lääkäri määräsi sairaslomaa rasituksesta johtuvien supistusten takia (kohdunsuu hiukan pehmennyt). Meillä on (kaupassa) vain kaksi työntekijää yhtäaikaa vuorossa, joten kassalla olijankin on pakko ehtimisen mukaan tehdä myös muita hommia koko ajan. Eli se on usein sellaista juoksemista kassalta hyllyjen väliin ja takaisin. Ja viikon saikun jälkeen lääkäri jatkoi sitä pelkän puhelinsoiton perusteella, kun oloni ei ollut juuri helpottunut. Nyt on torstaina taas lääkärintarkistus. Sen jälkeen olisi viikko töitä ennen kesälomaa. Toisaalta jopa hiukan tekisi mieli mennä vielä viikoksi töihin, mutta viikonloppuna olisi edessä 8-10 tunnin vuorot, jotka tuntuu kyllä ihan liian pitkiltä, kun kerran kahden tunnin rauhallinen kävely kaupungillakin otti jo voimille.. Että, yrittäiskö mennä töihin sillä riskillä, että supistelu alkaa uudestaan tiheämpänä vai yrittäiskö ihan suosiolla saada vielä viikon sairaslomaa.
Liikkeistä: Minähän olen moneen kertaan kirjoitellut, millainen mellastaja tuolla masussa oikein asustaa. No, sitä mellastusta taisi kestää kesäkuun ajan. Nyt viime viikon lopulta asti pikkuinen on ollut rauhallisempi, vaikka liikkuu kyllä edelleen päivittäin sen oman rytminsä mukaan. Ja ainakin minusta tuntuu, että masusta tulee useimmiten vastaus silittelyihin ja rapsutteluihin :D

Joe ja pieni 28+5

Mulla kans kävelylenkit on välillä yhtä painajaista jatkuvan vihlomisen takia. Olen kuitenkin yrittänyt vaan sinnikkäästi käydä.
Viikko sitten neuvolakäynnillä oli kolmessa viikossa tullut painoa peräti 4kg. Sitä ennen painonnousu ollu ihan normaalia. Nyt neuvolatäti olisi ollut heti määräämässä sokerirasitukseen. Kerroin että olin juuri tullut 10 päivän lomareissulta joka ei sisältänyt lenkkeilyä lainkaan, ja aikalailla tuli herkuteltua.. :snotty: Päädyttiin siihen että katsotaan seuraavalla kerralla painoa ja jos on taas nousussa niin sitten rasituksiin. Eli nyt kun on kasassa 28+1 on painoa tullut kokonaisuudessaan n. 9 kg.

Kovasti kaveri melskaa masussa =) En jostain syystä osaa ollenkaan hahmottaa missä kohtaa kaveri aina on. Välillä iskut tuntuu ylämasussa hetken kuluttua ala-masussa...

Hellettä riittää Vantaalla, nyt mittarissa 24 astetta. Tänään tuli nukuttua normaalia pidempään.. Ja miten ihana auringonpaiste oli vastassa kun sälkkärit avasin. :heart:

Mansikoista. Mä taas kuulin,että niissä kotimaisissaki mansikoissa ois käytetty sitä ainetta. En oo kuitenkaa niin siitä ressannu,ko ei neuvolassakaan oo kielletty mansikoita nyt.

Aamulla kävin taas sokrien kontrollissa. Nyt alan jo ihmettelemään kuinka takapajulassa me oikein asutaan,ko ei meillä annettu mitään kotiseuranta juttuja. Piti vaan tällai noin kuukausi myöhemmi mennä kontrolliin siitä paastoarvosta joka mulla oli koholla tai jtn. Saa nyt nähä miten käy..

Aivan ihania uutisia tuli eilen! Vihdoinki veljen vaimo synnytti pienen pojan! Tai olihan se 3600g ja 52cm. Hyvän kokonen siihen nähden,et veljen vaimo on tooooosi pieni. :D Pari päivää se sitä poikaa tekikin melkein.

Tänään on toka päivä kun meidän esikoinen on ilman vaippaa. Tosin mies sitte jo heti aamusta luovutti. Jätkä teki yhen pissan keittiöön ja samantien mies laitto vaipan. Mä olin siis siellä labrassa sillon ni en päässy sanomaan mitään. Kotiin ko tulin ni kysyin vaan,että mikäs hitto tuolla nyt on päällä. Otti vähän päähän ko toinen meinas sitte samantien tehdä tyhjäks mun yrityksen. No saa nähä kuinka tässä käy. Tänään on vast pari vahinkoa käyny ja joudun kyl väliin lahjomaan poitsun potalle. Näyttää kaveri jo tietävän,et helpommalla hän ite pääsee jos saa pitää vaippaa ni ei ihan joka kerta suostu menemään potalle. Odottaa,et mä luovutan tän homman kanssa. Mulla vaan on ihan toiset suunnitelmat. Vaikka miten meinais hermo mennä ni vaippaa en laita. Kun tuo ihan hyvin jo tietää millon on pissahätä ja noin ni kyllä tää on ihan hyvä hetki ottaa vaippa pois. Ja siinäki mieles,et sitte syyskuussa ei ois ko yks vaipoissa. =)

Olo on hyvä. En kyllä mäkään paljoa kävele yli puolen kilsan matkoja,mut tuntuu et muuten voin ihan hyvin. Edellispäivänä supisteli muutaman kerran kipeesti,mut ne meni ohi ko makoili. Mietin kyl,et ensviikon neuvolassa juttelen taas tästä mun pelosta,et tää syntyy kovasti etuaikasena. Tahtoisin,et tyyliin joka viikko katottais paikat ettei oo auki tai mitään. Juu oon vähän neuroottinen ja hullu,mut näin se menee mun päässä.

Veikkaan,et mulla on hemppa pudonnu entisestään. Oli viimeks ko mitattiin ni 119. Nykyään on ilmaantunu semmosta uupumusta ni veikkaan et sitä rautaa pitäs munki vaan alkaa popsimaan. Mitä rautaa muut ootte syöny? Mulle viimeks tarjottiin Obsidania mut en mä saa semmosia syötyä millään ni ostin sitten muistaakseni Retaferia tai jotai. Se saattaa lappusten mukaan aiheuttaa jotain vatsaongelmia,mut ei mulle kyl tullu mitään.

Semmosia nyt. Meen kurkkaamaan miten jätskikakku pärjää pakastimessa jos olis syömiskelposta jo ku mies tulee ruokikselle puolen tunnin päästä. :)

Emmaliina ja Vusseli rv31(?)

Eikä meilläkään muute neuvolassa oo ultraa,et normaalisti on vaan se np-ultra ja rakenne. Tuntuu,et aika helpolla kyl pääsee vielä painoarvioultraan sitte loppuajasta jos oikein huolettaa vauvan koko..

Emmaliina, mä oon popsinu just tuota Obsidania 100 mg /kapseli per päivä.
Päädyin noihin hinnan takia, eli valkkasin halvimman.

Ja tsemppiä esikoisen vaippavieroitukseen ! Muuan kaveri tuskailee saman ongelman kanssa. Ja tosiaan helpottaisi jos myös mies olisi mukana projektissa =D. Musta tuntuu että äidit ovat pitkäpinnaisempia.. Isät olisivat nopeammin luovuttamassa.. Toivotaan siis että pian onnistuu potalla käynti ja vaipat unohtuu! :heart:

kävelyt on myös mun osalta tehty, alkaa vihlomaan ja supistelemaan jos pidempää matkaa kävelee, ja jos vauhti on liian reipas, mies mulle aina naureskelee kaupassakin kun mä matelen että nykyään kestää kaks kertaa kauemmin meiän kauppareissut..

umayya Sama täällä, viimeksi lauantaina mies naureskeli kun maleksin kaupassa. Hissun kissun siirryin osastolta toiselle ja tunnustelin masun tilannetta. Painaa joskus tuolla alhaalla jokin ja...

...nyt on tulleet mukaan myös oudot kiristelyt. Maha ei siis mene kovaksi vaan se kiristyy, jännittyy ilkeästi. Eilen illalla kesti hetkensä, ennen kuin taivuin edes sänkyyn makuulle. Tuntui, että vielä aamuyöstäkin kiristi, kun heräsin pissalle. Mitä hitsiä tää voi olla, tuskin sentään suppareita? Kestää nimittäin kerralla vaikka miten kauan. Eikös suppareiden pitäisi noin minuutin parin jälkeen hellittää ja alkaa sitten tauon jälkeen mahdollisesti uudelleen?

Maarja ja vaava 31+3 :heart:

Neuvolakuulumisia 30+0:

hb 122 ei rautaa vielä ainakaan
paineet 123/76 painoa +750g/vko ... nousee vaan hullun lailla koko ajan, yhteensä n.10kg tullut
sf mitta 30... yli yläkäyrien mennään
sykkeet ja liikkeet ok, mutta taisi kaveri kääntyä eilen perätilaan!!! TUSKA!

täällä kans Obsidania popsitaan alhaiseen hemppaan. Neuvolassa sano, että tuota osta ja täällä meijän apteekissa se oli kalleinta! :o Noh.. Jospa se auttais kuitenkin.

Vakuutusyhtiöstä soittivat tuossa aamulla, niin saadaan se vakuutus heti syntymästä lähtien! Olin himppu liian myöhään liikenteessä tuon asian kanssa, niin oli vaarana, ettei saadakkaan, kuin vasta sitten kun pieni on 2kk vanha. Mut nyt helpotti. :)

Tämä meidän pieni on välillä melkoinen mellastaja. masu tärisee välillä ihan hulluna, kun pieni pitää potkunyrkkeily harjoituksia. :D Taitaa olla isäänsä tulossa, kun hän on harrastanu karatea. ;) Ja nyt pieni on sitten keksiny miten äitiä saa kiusattua.. Yrittää kovasti työntyä oikealle puolelle kylkiluitten alle.. ei niin kivan tuntuista touhua.

Mutta. Pitää mennä aamupalalle. Tuli miehen kanssa köllittyä ihan kunnolla, kun silläkin vapaata. :) :heart:

-Bluedrama ja röllykän asukki 29+6 :heart:

Meillä on apteekin tarjonta tainnu olla ostohetkellä huono, pitää mennä seuraavaksi johonkin isompaan apteekkiin, jos tosiaan on halvempia merkkejä olemassa. Mä oon yrittäny syödä noita obsidaneja ahkerasti jo parin kuukauden ajan eivätkä oo toivotulla tavalla hb:ta nostanu..

Ja meillä neuvolan täti taas laittoi Obsidan esitteen käteen ja sanoi että, käyt heti ostamassa tätä! :| Lisäsi vaan siihen, että ei pitäisi käydä niin paljon vatsan päälle kuin muiden rautojen. Mulla kun on nyt ollut tosi herkkä vatsa.
Mut kuulin sitte eilen myöhemmin että just näissä kapseleissa ja tableteissa on se huono puoli , että ne eivät tahdo imeytyä kaikille ja siksi kannattaisi kuulemma kokeilla nestemäistä rautaa. Myydään luontaistuotekaupoissa ja myös jossain apteekeissa ja on kuulemma niinku mehua.

No heips.
Meikä täällä kärsii ihan tajuttomista hiki-aalloista :o !!!!! Sanoin jo omalle äidillekin, että nyt ainakin tiedän mitä ne vaihdevuodet on, kun molemmat revitään paitaa pois vähän väliä :laugh:

Yks päivä ajattelin kokeilla kihlasormusta sormeen, kun tuo vihkisormuskin on alkanu tuntumaan isolta (kihlasormus puristanu jo tosi kauan, siis jo ennen raskautta :ashamed: ) Ja se oli jopa hieman iso! Jippii! Toivottavasti en ala turpoamaan kun kerran sormuskin mahtuu.
Painoa on nyt tullu jo varmaan 6kg, kun on alkanut herkut maistumaan. Ylihuomenna on neuvola, joten täytyy pitää salaattilinjaa pari päivää. :whistle:

toivottelee mam84 ja "pippuri" 31+3 (ehkä?)

Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
SYYSMASSUT 2007

31.8/1.9
PippuriMamma, 25v, 2. lapsi, TYKS (poika)

1.9.
Maarja, 23v, 1. lapsi, SATKS (?)
Zennia, 31v, 2 .lapsi, LKS (?)
FlaPa, 27v, 1. lapsi, NKL (?)
mam84, ?v, 2. lapsi, VAS (?)

2.9.
balik, 28v, 2. lapsi, KOS (tyttö )
Mila76, 30v, 3. lapsi, TAYS (?)
Louisa, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Heidi-79, 27v, 1. lapsi, PS (?)
Ainoska, 30v, 1. lapsi, SEKS (?)

3.9.
alizia83, 24v, 2. +3. lapsi, TYKS (tyttö+poika)
Bella25, ?v, 1. lapsi (?)
syd.toiv.täynnä, 23v, 3. lapsi, PKKS (?)
Miinuska, 28v, 2. lapsi, MKS (?)

4.9.
Rosmariini, 33v, 2. lapsi, TAYS (?)
Jode, ?v, 2. lapsi, HYKS NKL (?)
Emmaliina, 23v, 3. lapsi, TYKS (poika)
Marsu81, ?v, 2. lapsi, KAKS (?)
Halinalle81, 26v, 1. lapsi, SKS (poika)

5.9.
Neiti Neponen, 23v, 2. lapsi, KOS (?)
mammuskainen, ?v, 2. lapsi, ? (?)
minttu-82, 25v, 2. lapsi, K-PKS (?)
mobic, 22v, 1. lapsi, LKS (?)
baby2003, 23v, 2. lapsi, HYKS NKL (tyttö )
saralia, ?v, 2. lapsi, PHKS (?)

6.9.
Lilia, 29v, 1. lapsi, SEKS (poika)
Pörriäinen, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Pia84, ?v, 1. lapsi, TYKS (poika)
Paveliina, 23v, 1. lapsi, TYKS (?)
stormer, ?v, 3. lapsi, TAYS (?)
Inka85, 21v, 1. lapsi, KOS (poika)
Hanna1982, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
rotja81, 25v, 1. lapsi, ? (?)

7.9.
Lilja, ?v, 2. lapsi, ? (?)
Susku, 20v, 1. lapsi, SKS (?)
Junnu, ?v, 1. lapsi (?)
RäpäRällä, 28v, 3. lapsi, SATKS (poika)
miikku78, 28v, 1. lapsi, PHKS (?)

8.9.
Jaalius, ?v, 2. lapsi, KOS (?)
miiuli77, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
MN1, 23v, 1. lapsi, NKL (?)
äippä23, 23v, 2. lapsi, KASS (?)

9.9.
TheSimpsons, 24v, 3. lapsi, PHKS (?)
Matkustaja, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Brazil15, 25v, 1. lapsi, KYS (tyttö )
Hippo, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Laa, 21v, 1. lapsi, KOKS (tyttö )
Aali, ?v, ?. lapsi, ? (?)

10.9.
pulla, ?v, 1. lapsi, ? (tyttö )
m85, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Hannis, 25v, 1. lapsi, PHKS (tyttö )

11.9.
Superheppuli, 31v, 2. lapsi, TAYS (poika)
Miimari-84, 23v, 3. lapsi, OYS (tyttö )
Päde, 33v, 1. lapsi, OYS (tyttö )
Hantta06, 32v, 3. lapsi, HYS (tyttö )
MamMam, 28v, 2. lapsi, TAYS (tyttö )

12.9.
Hanna, ?v, 2. lapsi, TAYS (?)
LittlePeople, ?v, 4. lapsi, ? (?)
Bluedrama, 18v, 1. lapsi, KYS (?)
Möörwa, 25v, 3. lapsi, LUS (?)

13.9.
rosku, ?v, 3. lapsi, TAYS (?)
Miia, ?v, ?. lapsi, ? (?)
rmamja, 25v, 2. lapsi, K-HKS (?)

14.9.
janita, ?v, 2. lapsi, KOKS (?)
umayya, 26v, 2. lapsi, PHKS (?)
heinävaavi, ?v, 2. lapsi, KYS (?)
roosakaisa, 30v, 2. lapsi, PKKS (?)
Hassuliini, 28v, 2. lapsi, KOKS (?)
Tinka, 28v, 2. lapsi, TYKS (poika)
Aku, 23v, 1. lapsi, KOS (?)

15.9.
Minna84, 22v, 2. lapsi, ? (?)
äippä81, 25v, 3. lapsi, MKS (poika)
jee, ?v, ?. lapsi, ? (?)
meja, 24v, 1. lapsi, JS (tyttö )
ruska, 23v, 1. lapsi, TAYS (?)
äiti84, ?v, 2. lapsi, MKS (?)
levinia, 37v, 5. lapsi, ulkomailla (tyttö )

16.9.
Cassy, 23v, 1. lapsi, VKS (?)
Pilvi81, 25v, 1. lapsi, ? (poika)
Ansu, 28v, 3. lapsi, KOKS (?)
Kieku ja Kaiku, 29v, 3. lapsi, KOKS (?)
suvis, 26v, 1. lapsi, KOKS (?)

17.9.
pikkuvaimo, 25v, 1. lapsi, ? (?)
Swiss, 28v, 2. lapsi, TAYS/VAS (?)
äiti vm70, ?v, 3. lapsi, K-HKS (?)
Mamu82, 25v, 4. lapsi, K-HKS (?)
Mira-84, 23v, 1.lapsi, TAYS

18.9.
madison78, ?v, 1. lapsi, KAKS (?)
Villipilli, 29v, 1. lapsi, ? (?)
Apilanlehti, ?v, 4. lapsi, K-PKS (?)
baabaa 22v, 2. lapsi, KOS (?)

19.9.
kanelityttö, ?v, ?. lapsi, ? (?)

20.9.
Eden, 27v, 1. lapsi, ? (?)
Miia83, 24v, 2. lapsi, PHKS (?)
tättähäärä, ?v, 2. lapsi, SEKS (?)
Joe80, 27v, 1. lapsi, PKKS (?)
Begemot, ?v, 2. lapsi, TYKS (?)
Syyspönö, ?v, 4. lapsi, STKS (?)

21.9.
Niiskuneiti82, 25v, 2. lapsi, TYKS (poika)
minnajajoel, 21v, 2. lapsi, TAYS (poika)
serveri, ?v, 4. lapsi, K-HKS (tyttö )
jubetassuli-85, ?v, 3. lapsi, ? (?)
Tiku, 24v, 1. lapsi, TAYS (?)

22.9.
taru23, ?v, 1. lapsi, LS (?)
venlae, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Syysmami, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Elisa, 28v, 1. lapsi, KOS (?)

23.9.
Eloveena, 24v, 1. lapsi, VKS (?)
poikax3, 30v, 4. lapsi, KAKS (?)
äityli75, 32v, 1. lapsi, JS (poika)
Päivi75, 31v, 3. +4. lapsi, OYS (tyttö+tyttö )
kastehelmi-69, 38v, 2. lapsi, Vammalan aluesairaala (?)

24.9.
Piutsuli, ?v, 3. lapsi, K-HKS (?)
Piika, 32v, 1. lapsi, KOS (?)
nanna 80, 27v, 2. lapsi, TAYS (tyttö )
Malluliini, ?v, 2. lapsi, SEKS (?)
Äisky81, ?v, 2. lapsi, LS (?)
Annmari76, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
vivis, 34v, 3. lapsi, K-SKS (?)

25.9.
Miranda74, ?v, 1. lapsi, NKL (?)
Päivän-Säde, ?v, 2. lapsi, ? (?)

26.9.
MarttaB, 23v, 1. lapsi, K-SKS (poika)
tup, 27v, 1. lapsi, JS (poika)
veskarityttö, ?v, 1. lapsi, KOKS (?)
anu85, ?v, 3. lapsi, LKS (?)

27.9.
mammuska, ?v, ?. lapsi, SEKS(?)
Elwi, 29v, 1. lapsi, KOS (?)
Vera-84, 22v, 1. lapsi, ? (poika)

29.9.
Hyrripurri, ?v, 1. lapsi, ? (?)
tiksu, 26v, 1. lapsi, PKKS (?)
minttu, 26v, 1. lapsi, ? (?)
pilke82, 24v, 2. lapsi, SATKS (?)

30.9.
hyttiäinen, 28v, 5. lapsi, Jyväskylä (poika)
Hapsuli, ?v, 1. lapsi, ? (?)
mame2, 24v, 2. lapsi, ? (?)

Ilman LA:ta
MammA1, ?v, 1. lapsi, KYS (?)

Odottajia yhteensä: 135
Tyttöjä: 18
Poikia: 19

No niin saimpas itteni rekisteröityä tänne, kauan oon jo lueskellu teijän juttuja mutta empä oo sannu aikaseksi ite kirjotella.

En oikein tiijä miten tämä homma toimii mutta laskettuaika olis 21.9.07 ensimmäistä lasta ootellaan. synnytyssairaala on oulaskankaan sairaala mutta en kyllä tiijä sen lyhennettä.

voisko joku lisätä minutki tuonne listaan.

onko täällä ketään muita joiden tarkoitus olis synnyttää oulaisissa???

Tervetuloa joukkoomme uudet syysmasut :flower:

Kiitokset mansikka-infosta kaikille, jotka jotain siitä tiesi. Tänään ostin rasiallisen kotimaisia mansikoita...on ne niin ihania.
Kävelyt/shoppailureissut saa jäädä täälläkin nyt sitten vähemmälle, ei riitä kunto eikä vointi enää sellaiseen. Oltiin tänään esikoisen kanssa Ideaparkissa 4 tuntia shoppailemassa ja nyt sitten olen ollut raato kokko loppu illan. :'(

Maarja:Kiristyksistä sen verran, että samoja oireita täällä myös. Kysyin niistä neuvolalekurilta ja hän veikkas, että vatsalihakset ym joutuu venyyn niin nopeesti, että saattaa aiheuttaa kiristystä/kramppeja. Viime yönä en päässyt ssängystä ylös, kun oikeaa alavatsaa kramppas niin pahasti. Se kesti varmaan 15 min ja sitten pikku hiljaa meni ohi.

äiti vm70:Mulle kirjoitti neuvolalekuri sairasloman aluksi kuukaudeksi ja nyt sitten viime käynnillä äitiyslomaan asti eli 20.8. Sanoi, ettei työ helpota ja vatsa kasvaa koko ajan, niin ei mun kannata edes yrittää olla töissä enää. Kerro neuvolassa, millasita sun työ on ja sano, ettet jaksa tehdä sitä enää. Luulis, että jokainen lekuri ymmärtää sen.

Emmaliina:Mulle annettiin neuvolasta obsidania paketillinen (50 kpl). Niin on ilmeisesti täällä käytäntö, kun sain esikoisen odotusaikanakin neuvolasta rautalääkkeet ilmaiseksi.
Mistä tulikin mieleen, että mulla on 1 avaamaton retafer-paketti; jossa päiväys 07/08. Itsellä ei ole käyttöä sille, joten jos joku haluaa voin lahjoittaa sen.
Terkkari sanoi, että rauta imeytyy paremmin, jos sen ottaa esim. Marjakeiton kanssa (sis. C-vitamiinia), eikä maitotuotteita sais nauttia 2h ennen ja 2h jälkeen raudanoton.

olikohan mulla vielä jotain mielessä...nyt ei muista, mutta palailen taas, kun muistuu mieleen.

Kauniita unia :wave: T:Nanna ja Alvar 28+1

Kävin tänään Stockmannilla ostamassa aivan ihanat bodyt meidän pikkuiselle. Toinen oli valkoinen ja siinä luki "isin kulta" ja toinen oli vaaleanpunainen ja texti "pikkusisko" :heart: :heart: :heart: ihania ja halpoja (6.95?)

Ihan hirvee turvotus taas jaloissa... kuumottaa ja tuntuu että repee iho kohta. Nyt nukkumaan.

Tervetuloa uudet syysmassut :flower:

balik ja pikkunen 31+2

Yhteistyössä