SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Nyt bongattu limatulpan irtoaminen, tosin uskoisin että vain osa tuli, vaikka mielestäni aika paljon tulikin. Saattaa tietty mennä viikko-pari ennenkuin pääsee tositoimiin, tosin voi mennä myös päivä/pari.. Saas nähdä.. :|
Suppareita tullut iha silloin tällöin, ja aika usein heijastelee selkään, siis alaselkää särkee. Tänään siis 38+4

Onnea kaikille nyytin saaneille :heart:

|O Huomenta!
Mies lähti töihin 4-puoli 5 aikaan ja minä onneton heräsin siihen ihan täysin. Yleensä vain käännän kylkeä ja jatkan unia kun olen niin tottunut siihen. Aikani pyörin sängyssä, kunnes tuli vessahätä ja nälkä.

Minä voisin luopua näistä supistuksistani ja lähettää ne jollekin niitä enemmän kaipaavalle. Yölläkin tunsin muutaman, montako lie tullut sillä aikaa kun olen ollut unessa. Ilmeisesti pitää luopua suunnitelmista siivota koti "valmiiksi" ja muutenkin ottaa rauhallisesti, ettei supparit tihene tai voimistu. Vaikka toisaalta voi olla, että on ihan sama mitä teen vai teenkö mitään.. Kuitenkin jännittää, kun nämä tuntemukset alkoi niin yhtäkkiä keskiviikkona.

Aamupala nro1 syöty. Taidan lähteä vielä peiton alle.

Onnea AKu!! :flower:

Eilen sitten palasin kotii yliaikakontrollista... ei menny mun parin tunnin valitusshow läpi :kieh: Varmaa jo kaiken nähneitä siellä se henkilökunta... No su aamuna pääsen sit kypsytykseen jos ei mitää noi ronkkimiset aiheuttanu. Aluks olin käyrässä - laihoja suppareita vaan... sitten nuori lääkäri tutki ja ronkki. Auki olin muutaman sentin ja vähä kanavaa...sit se ei saanu ultrasta yhtä mittaa otettua ja pyys vanhempaa lääkäriä varmistaa. Siinähän se sit varmistu et kunnon möhkäle - reilu 4kg- sieltä tulos. Mut sit ku tää vanhempi lääkäri tutki uudestaa suun ja ronkki reilusti JOKA paikkaan nii vakuutteli et lantio kestäis hyvin... Eilen illal sit siipi maassa just ton koon ja kotiinpaluun takia. Mut ainaki nyt on varmaa et su pääsen. Yrittivät vakuutella et parempi venata siihe et jos ronkkiminen käynnistäis luonnollisesti- mut jos ei tähänkää asti oo mitää vaikutanu et empä jaksa uskoo... :headwall: No ainaki sit sunnuntaina oon heti aamulla siellä.

Ja onnea kaikille vauvaantuneille :flower:
... ja tsemiä balikille kontrolliin... :hug:

Nyt aamupalaa...

FlaPa & sitkeä asukki 41+6

Onnea Aku! :flower:

Tänään on neuvola ja miulla on tunne, että paino on noussut aika kivasti. Tuntuu nimittäin, että koko ajan saan olla juomassa vettä, mutta mitään ei tunnu tulevan ulos... sormuskaan ei mahdu sormeen ja sukat kiristää. Turvotusta siis. Onneksi ei vielä kamalan pahaa, mutta jos suuntaus jatkuu, olen kohta kuin nakkimakkara :D

Tänään meillä on illalla vuorossa parturointia. Minun pitää ajaa miehen tukka pois :eek: :'( ukolla on melko pitkät rasta, mutta nyt on käynyt niin ikävästi, että hiusraja on alkanut vetäytyä ja päälaellekin on ilmestynyt kajunalkua. ( se varmaan tykkää, kun täällä kerron sen hiusongemlmista :p ) Eli rastat pois. Miehellä on oikeasti asiasta kriisi, sillä on ollut pitkä tukka yli kymmenen vuotta. Eikä kyllä tunnu kivalta miustakaan. En tietenkään ole miestä ikinä lyhyessä tukassa, saati kaljuna, nähnyt, enkä ollenkaan osaa kuvitella, miltä mies näyttää klanina :/ pikkujuttuhan tämä tavallaan on, pelkistä hiuksista kysymys, mutta kun se tuntuu silti isolta...

Jaahas, menen laittelemaan pyykkejä, kunnon kotirouva kun olen :p

tiksu ja uffe-juniori (38+1)

Alkuperäinen kirjoittaja FlaPa:
Eilen sitten palasin kotii yliaikakontrollista... ei menny mun parin tunnin valitusshow läpi :kieh: Varmaa jo kaiken nähneitä siellä se henkilökunta... No su aamuna pääsen sit kypsytykseen jos ei mitää noi ronkkimiset aiheuttanu. Aluks olin käyrässä - laihoja suppareita vaan... sitten nuori lääkäri tutki ja ronkki. Auki olin muutaman sentin ja vähä kanavaa...sit se ei saanu ultrasta yhtä mittaa otettua ja pyys vanhempaa lääkäriä varmistaa. Siinähän se sit varmistu et kunnon möhkäle - reilu 4kg- sieltä tulos. Mut sit ku tää vanhempi lääkäri tutki uudestaa suun ja ronkki reilusti JOKA paikkaan nii vakuutteli et lantio kestäis hyvin... Eilen illal sit siipi maassa just ton koon ja kotiinpaluun takia. Mut ainaki nyt on varmaa et su pääsen. Yrittivät vakuutella et parempi venata siihe et jos ronkkiminen käynnistäis luonnollisesti- mut jos ei tähänkää asti oo mitää vaikutanu et empä jaksa uskoo... :headwall: No ainaki sit sunnuntaina oon heti aamulla siellä.

Ja onnea kaikille vauvaantuneille :flower:
... ja tsemiä balikille kontrolliin... :hug:

Nyt aamupalaa...

FlaPa & sitkeä asukki 41+6

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: sunnuntaina sitten.

Itse luulen että menen myös vasta maanantaina.
Eikös ole kiva kun kaikki muut puhkeavat rv 38-39 aikaan :whistle:

balik 41+5 (esikko syntyi tällä rv päivänä)

tiksu

Miehelläsi voi olla pälvikaljuus kyseessä. Silloin hiusraja voi nousta ja tulla kaljuuntuvia läikkiä.
Kyseessä voi olla myös se että jos hänellä on ollut rastat kauan niin veto hiustupessa voi olla ollut liian raskasta ja pitkäaikaista että hiukset ovat sen takia lähteneet... näihin molempiin voi kokeilla Nioxin nimistä tuotesarjaa ainakin yhden paketin verran ;)

Toki kyseessä voi olla ihan vain luonnollinen hiusten pakeneminen ja kaljuuntuminen. Tuolla Nioxinilla ainakin voi hidastaa sitä. Suosittelen sitä kampaajana ja omasta kokemuksesta. Itselläni lähti raskauden alussa etuosasta hiuksia harvenemaan ja sain asian hoidettua Nioxinilla... jota käytän vieläkin.

Tiedän että miehille asia on todella arka. Eikä kyseessä todella ole pikkuasia, koska monet miehet jopa masentuvat asiasta ja saavat vakavia oireita siitä.

Oma mies on kalju lähes kokonaan ja on ajellut kaikki pois jo vuosia ja silti hän toivoo että tukka jollain ihmeellä vielä kasvaisi. Itse toivon että kalju pysyy :kieh: , sillä se tekee hänet todella miehekkääksi :p

Tässä siis mun ajatuksia tuosta miehesi hiusongelmasta... Toivottavasti rastan alta paljastuu vieläkin komeampi ilmestys ;)

balik : miehen hiusraja pakenee kuten isälläänkin, joten luultavasti kyseessä on ihan luonnollinen ja perinnöllinen kaljuuntuminen. Myös miehen molemmat ukit ovat kaljuuntuneet. Nioxinia yms tuotteita on harkittu, mutta mies tuli siihen tulokseen, että tukka kuitenkin jonakin päivänä lähtee, niin mitäpä sitä toisaalta pitkittämäänkään :/

Kaljua ja sellaista pikkasta sänkeä on kyllä kiva silitellä, niin että ehkä minä sopeudun miehen tukattomuuteen :) kunhan mies vaan ite siihen sopeutuu, sehän se tärkeintä olisi. Onneksi on tässä ihna lähiaikoina tulossa uutta ohjelmaa. Ehkä se oma pää unohtuu, kun kaitsee Junioria ;)

Tiksu, mä juon kans tosi paljon vettä pitkin päivää ja silti tuntuu ettei vessassa käydessä tuu mitään. Mihin se kaikki menee??!! :eek: :LOL: En edes huomaa turvotusta, sukista ei jää rantuja ja sormukset lähtee hyvin pois...

Eilen tulikin monta puhelua ja kyselyä sukulaisilta ja tutuilta kun oli LA. Miehen kanssa käytiin illalla kiinalaisessa syömässä, pitihän päivää jotenkin juhlistaa vaikkei pikkuinen vielä antanut merkkiäkään että olisi tulossa. Kovasti odotetaan tapaamista, joka ilta mietitään onko tyttö vai poika, minkä värinen tukka, millainen luonteeltaan... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
balik : miehen hiusraja pakenee kuten isälläänkin, joten luultavasti kyseessä on ihan luonnollinen ja perinnöllinen kaljuuntuminen. Myös miehen molemmat ukit ovat kaljuuntuneet. Nioxinia yms tuotteita on harkittu, mutta mies tuli siihen tulokseen, että tukka kuitenkin jonakin päivänä lähtee, niin mitäpä sitä toisaalta pitkittämäänkään :/

Kaljua ja sellaista pikkasta sänkeä on kyllä kiva silitellä, niin että ehkä minä sopeudun miehen tukattomuuteen :) kunhan mies vaan ite siihen sopeutuu, sehän se tärkeintä olisi. Onneksi on tässä ihna lähiaikoina tulossa uutta ohjelmaa. Ehkä se oma pää unohtuu, kun kaitsee Junioria ;)
No mutta hyvä jos hän tietää että tulevaisuudessa hän saattaa olla ihan kalju =) sitten siihen on osannut asennoitua oikein!

Meillä kävi niin että kun tapasin mieheni hänellä oli hiukset päässä...
Yhden Turkin matkan jälkeen hän ilmoitti että ajoi kaikki hiukset pois matkalla kun alkoi päältä harventua (myös hänellä suvussa) ja minä kauhistuneena odottelin lentokentällä mitä vastaan oli tulossa, MUTTA nähtyäni sen en vaihtaisi enää hiukselliseen mieheeni :D

Joskus hän miettii että jos kävisi istuttamassa lisää hiuksia, mutta onneksi se on niin kallista ettei tämä talous kestä sitä ja lainaahan siihen ei oteta! :LOL:

lisävaivoja ilmestyi ku salama kirkkaalta taivaalta, mullahan sitä turvotusta niin ettei mitkään muut kengät ku kesäläpsyt ilman sukkia mahdu jalkaan. sitte tuli sellanen tunne jalkoihin, niinku olis neulatyynyjen päällä kävelly. vaiva ilmestyy vaan sillon ku on istunu hetken, jos koko ajan pysyy liikkeessä niin jalat jotenki turtuu.
eilen neuvolas sitte neljä akkaa kaivo mun jalkoja ja kukaan ei ollu kuullukaan samasta vaivasta. tänä aamuna kävin sitte maksa kokeissa ja ottivat vissiin sappihapotki, iltapäivällä kuulee tulokset. jos maksa -arvot poikkeaa niin sitte käynnistetään joten minä täällä peikalot pystyssä et pääsis käynnistykseen.
tämän vaivan kans en kyllä kovin kauan taikinoi kotona vaan meen sinne käynnistettäväksi vaikka valehtelun kautta. eilen oli kyllä verenpaine taas aika korkea, alapaine 105. pitää seurata kotona ja jos ei ala laskea niin sitte sairaalaan. mutta mitäs ne sille siellä saa, makaamaan ne siellä laittaa ja turhia sairaalaöitä en kyllä vietä. no iltapäivään sitte tiedetään jatko suunnitelmat.

sitte eilen meiltä kuoli yks lähisukulainen joten hautajaisetki vielä tiedossa ja mitä pirun vaatteita sinne löytää. ainoat housut mitkä jalkaan saa on farkkuhaalarit. enkä ala enää näin lasketun ajan tietämillä ostamaan housuja.. no eiköhän tämäki asia selviä aikanaan, ollaan sitte vaikka menemättä..

Heippa kaikille!
Olen jonkin verran sivusta seurannut jorinoitanne ja nyt sitten viimeisiä päiviä viettäessä aattelin liittyä mukaan!
Mulla rv39+4 eikä mitään todennäköisesti tapahdu vielä hetkeen... Oon tylsistyny nytte äidin helmoissa viimeiset kaks viikkoa kun kotona en jaksa yksin olla.
Olen yh-mammaksi tulossa monen mutkan kautta, mutta lapsi on (vaikkei suunniteltu niin ainakin) toivottu ja odotettu. Onneksi raskaus on mennyt parhaalla mahdollisella tavalla, ei kiloja(nyt +4kg) eikä mitään oireita missään vaiheessa..mitä nyt lievää turvotusta nivelissä vikat pari viikkoa.
Ilmeisesti muillakin kärsivällisyys kovilla lähtöä odotellessa! Itse en pysty keskittymään mihinkään, mutta kokoajan yritän tekemistä keksiä. Kämppä (sekä oma että äidin) on jynssätty niin maan perusteellisesti että siivoaminenkaan ei tule kysymykseen! Yritän siis koiran kanssa lyllertää lenkkejä joista ei niistäkään tule mitään kun koira on iso ja vetää turhan paljon...
Puhelin soi jatkuvasti, mutten jaksa puhua kenenkään kanssa. Kaikki kai luulee että oon jo lähteny ;)
Onnea munkii puolesta kaikille jo synnyttäneille ja lykkyä odottajille!
Tiltu+T

Alkuperäinen kirjoittaja tättähäärä2:
lisävaivoja ilmestyi ku salama kirkkaalta taivaalta, mullahan sitä turvotusta niin ettei mitkään muut kengät ku kesäläpsyt ilman sukkia mahdu jalkaan. sitte tuli sellanen tunne jalkoihin, niinku olis neulatyynyjen päällä kävelly. vaiva ilmestyy vaan sillon ku on istunu hetken, jos koko ajan pysyy liikkeessä niin jalat jotenki turtuu.
eilen neuvolas sitte neljä akkaa kaivo mun jalkoja ja kukaan ei ollu kuullukaan samasta vaivasta. tänä aamuna kävin sitte maksa kokeissa ja ottivat vissiin sappihapotki, iltapäivällä kuulee tulokset. jos maksa -arvot poikkeaa niin sitte käynnistetään joten minä täällä peikalot pystyssä et pääsis käynnistykseen.
tämän vaivan kans en kyllä kovin kauan taikinoi kotona vaan meen sinne käynnistettäväksi vaikka valehtelun kautta. eilen oli kyllä verenpaine taas aika korkea, alapaine 105. pitää seurata kotona ja jos ei ala laskea niin sitte sairaalaan. mutta mitäs ne sille siellä saa, makaamaan ne siellä laittaa ja turhia sairaalaöitä en kyllä vietä. no iltapäivään sitte tiedetään jatko suunnitelmat.

sitte eilen meiltä kuoli yks lähisukulainen joten hautajaisetki vielä tiedossa ja mitä pirun vaatteita sinne löytää. ainoat housut mitkä jalkaan saa on farkkuhaalarit. enkä ala enää näin lasketun ajan tietämillä ostamaan housuja.. no eiköhän tämäki asia selviä aikanaan, ollaan sitte vaikka menemättä..
Osanottoni lähisukulaisen kuoleman johdosta :hug:
Mä jouduin pari viikkoa sitten jättämään yhdet hautajaiset väliin. Kyseessä oli aika kaukainen sukulainen ja tuolla n. 350 km:n matkan päässä hautajaiset, joten jätin väliin. Juuri tuo vaatepuolikin painoi, ei viitsi enää tässä vaiheessa isoa vaatetta hankkia.

Tuosta turvotuksesta jaloissa... Mulla sama juttu, mitkään kengät ei menisi. Mulla enää säädettävät sandaalit mahtuu, mutta en ne jalassa viitsi ihmisten ilmoille lähteä, siispä yhdet nauhakengät ovat olleet ainoina viime aikoina, ja niistä siis pitänyt nauhat löysätä äärimmilleen ja silti puristaa. En viitsi enää kenkäkauppaan mennä kun enää max pari viikkoa tätä kärvistelyä.

Toivotaan että pääset pian käynnistykseen ja pääset kärvistelystä :)
Mulla kans paineet viime nla-käynnillä kohollaan, menen heti maanantaina taas mittauttamaan.. Tähän asti paineet olleet TODELLA alhaiset, nyt onkin pientä päänsärkyä ilmaantunut..

Tervetuloa Tiltu!

Täälläkin kenkä vaihtoehtoina kumpparit tai havaianas sandaalit..kiinantossut on kohta hajalla kun puristaa.

Onneksi sain eilen kaverilta vaatetta, kun miehen vaatekaappi alkaa käydä aika ykstoikkoseksi. Ja onhan se mukavampi omanlaisissa vaatteissa.

Itse oon mennyt juhliin kuin juhliin ja tilaisuuksiin niissä vaatteissa mitä on ollut sillä hetkellä sopivat, en ole erikseen nyt panostanut. Muut näteissä mekoissa, minä lappuhaalareissa.. mutta kun on raskaana, niin ei kukaan välitä!

Nyt lounaalle!

Mustajuuri 38+2

Tervetuloa Tiltu07! Tahdotko kertoa ikäsi, la:n ja synnytyssairaalan, niin lisään sinut tuonne ekan sivun listaan?

Neuvolassa kävin siis. Paino oli noussut 1,6kg viikossa! Onneksi se ei ole läskiä, ei ainakaan kaikki =)

Ensi torstain kontrolliultrasta oli puhetta, kysyin, että mitä tapahtuu, jos Juniori ei ole kasvanut tarpeeksi. Th sanoi, että sitten saattaa olla edessä käynnistys. Minä en nyt ihan täysin ole käsittänyt, että mikä meillä on ongelmana, jos kerran virtaukset ovat kunnossa, eli vauva saa ravintoa ja happea sekä kasvaa samalla käyrällä kuin mitä mies ja minä ollaan aikoinamme kasvettu. Pitäisikö alkaa huolestua?

tiksu ja uffe-juniori (38+1)

kontrolliultrat on? Aika moni näyttää käyvän ihan lopussa ultrassa vielä. Kertokee ku tää ei tiiä :ashamed:

Tarkottikohan th että jos vauva on pieni vielä niin kasvais masussa mahd. pitkään? Että joutuis käynnistelemään sitten?

Aluksi onnea kaikille uusille vauvansa saaneille joita en oo vielä onnitellut! :flower: :flower:
Itelläkin alkaa jännitys tiivistyyn pikku hiljaa ku ylihän se taas meni että paukkuu :D No oon ottanut asian rennosti,saanpahan vielä nukkua ihan rauhassa ilman kitinöitä :D Olo on ollut hyvä,tietysti nyt noita perus juttuja eli alapäätä vihloo välillä ja luita kolottaa mutta ei se mitn.Yöt oon nukkunut ku tukki enkä oo nyt ees muutamana aamuna heränny ku miehellä soi herätyskello enkä ees siihen ku lähtee(meillä tuo väliovi narisee ku vanha akka) :D Eli hyvin on siis nukuttanut.Meitsi on kyllä sisustellut täällä innoissaan,verhojen vaihtoa ja mattojen vaihtoa jne.Aikasemmin mulle on ollut ihan sama mitä ikkunoissa roikkuu,pääasia että verhot on =)
On se kyllä jännää ootella että milloinhan se lähtö tulee! :D
Jokohan baby2003 on saanu vauvan ja Janita ku se ei oo käyny täällä vissiin pariin päivään ainakaan?Onko kellään tietoa?Niin ja Levinia,mitähän sille kuuluu?
Ens viikolla mullakin ois neuvola(tiistaina tai keskiviikkona).Jos ei sitä ennen oo vauva päättänyt tulla ihmistenilmoille niin sitten terveydenhoitaja varaa mulle ajan yliaikais kontrolliin.Sanoi vielä että jos siellä kontrollissa on kaikki hyvin verenpaineet ym.niin ne saattaa antaa olla vauvan mahassa vielä rv 43 asti.Saapa nähä pitääkö nyt ihan noin kauan ootella :D
Ai niin,unohin toivottaa vielä kaikki uudet tervetulleiksi tänne viime metreille! :D Hyviä päivän jatkoja kaikille,käyn taas tiiraileen onko tullu uusia vauva-uutisia :D
Miimari ja vauveli rv 40+3(tämä oli mun veikkaama synnytys päivä muuten,saa nähä) :D

Tiedätkö, käynnistetäänkö kättärillä sunnuntaisin???
Tää masun mussukka ei vaan halua tulla ulos. Toki tässä on viel yli viikko aikaan tohon 42+1. Mä vaan haluisin, että syntyis neitsyen merkissä :)

Miiuli77 & :heart: Pötkötti 40+6 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mustajuuri:
kontrolliultrat on? Aika moni näyttää käyvän ihan lopussa ultrassa vielä. Kertokee ku tää ei tiiä :ashamed:

Tarkottikohan th että jos vauva on pieni vielä niin kasvais masussa mahd. pitkään? Että joutuis käynnistelemään sitten?
Monella joilla menee yli la:n odotus joutuu jossakin vaiheessa käymään kontrollissa jossa ne kattoo miten se vauva siellä massussa oikein voi jne.Antaako olla vielä mahassa vai pitääkö alkaa käynnisteleen sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja mustajuuri:

Meillä siellä kontrollissa katotaan, että miten vauva on kasvanut ja onko virtaukset ok. Tarkastetaan siis, että onko vauvalla kaikki kunnossa. Periaatteessa ihan vaan ylimääräinen ultra siis, ei sen kummasempaa.

Meille saattaa se käynnistys tulla ennen laskettua aikaa siksi, jos vauva ei kohdussa kasva tarpeeksi. Kohdun ulkopuolella on helpompi kontrolloida vauvan saaman ravinnon määrää ja lisätä sitä, jos vauva ei kasva, se kai on pääsyy käynnistykseen.

:wave:

Tiksu, minulla on tänään synttärit eli ikä vaihtuu 24:ksi. Päivitätkö listaan? Kiitos! :flower:

Aika masentunut fiilis. Yksi odotuskaverini synnytti ma-aamuna klo 4, ja viime yönä meni toinenkin. Tuli viesti viideltä että vedet meni. Epäreilua, tällä oli LA meidän jälkeen! Byhyy. No, toisaalta minulla ei ole kiire. Jotenkin hämmentynyt fiilis vaan. Ja tuntuu että tämä oma synttäri masentaa vielä lisää, tiedä sitten miksi. Hormonit ehkä?

No, jospa tämä tästä päivää myöten paranisi...

Cassy ja rakas vautsi 39+3

Kiitos kiitos!
Tiksu:
Elikä oon 22v. ensisynnyttäjä/odottaja ja la olis 17.9. Naistenklinikalle Helsinkiin olis meno, vaikka vantaalla asunkin.
Älä ihmeessä huolestu! Minuu ne pelotteli että sf-mitta on käyrien mukaan taittunut vaikka vauva ei ollu laskeutunu. Mentiin parissa viikossa yläkäyrän yläpuolelta keskikäyrille. Niin ja oli muka outoa ettei ollu paino noussu (sillon oli vielä -1kg) Kävin kontrollissa vkolla 36 ja todettiin että ei täällä mitään hätää oo. Vauva vilkas, vaikkakin pienehkö, mut sekin vaan arvio ja nehän kasvaa vikoina viikkoina jopa yli 200g/vko! Jos siis itse tunnet liikkeet ja olo on hyvä niin mitä sitä ressaamaan! Kyllä luonto hoitaa hommansa. Samaa sanovat kätilöt, eikä ne mielellään käynnistä koskaan, kunhan puhuvat (pari kaveria on kätilöitä nääs). Käynnistävät kyllä siinä tapauksessa että istukassa olis vikaa. Se katotaan myös ultrassa. Mutta jos virtaukset on hyvät ja istukka toimii/on kiinni niin tuskin on syytä hätäillä! Lykkyä kuitenki!

Mustajuuri:
Kontrollit on meitä hätäisimpiä varten
;)
Kun on jotain mikä mietityttää, on kiva käydä kattelee kuvia masuasukista. Neuvola laittaa lähetteen jos on pienintäkään "normaalista poikkeavaa". Harvemmin varmaan mitään on, mutta aina on hyvä tarkistaa kun kerta pelit ja vehkeet on olemassa sitä varten! Eli ihan normi ultra missä tehdään (lääkäri tekee,ei kätilö) mittaukset ja niiden perusteella painoarvio+ katsotaan vauvan asento jne, jos on jotain outoa havaittavissa, pääsee siitä suoraan lääkärin vastaanotolle ja lisätesteihin tai mahdollisesti osastolle.

vauvautuneille sekä uusille jäsenille :flower:

Täälläkin siis vielä yhdessä kasassa (rv38+4), enpä olisi uskonut että näin pitkälle päästään, kun on supisteluvaivoja ollut puolesta välistä lähtien. Mutta hyvä näin. =)
Tänään oli neuvola, vauveli oli kiinnittynyt viime viikoisen käynnin jälkeen. Eipä olotilassa oikein muutosta suuntaan eikä toiseen. Kaipa me tässä jossain vaiheessa kaikki poksahdellaan, viimeistään jouluna :LOL:

Yhteistyössä