SYYSMASSUT '07 syyskuussa

:flower: :flower: :heart: :heart:


Täällä myös edelleen kasassa! :eek: Muutama supistus tunnistettu kahtena edellisenä iltana, ei mitenkään kipeät ja loppunut ennen kuin edes kunnolla alkoivat :kieh:


Inka&vaavi 40+2 :heart: :heart:
 
Tänään onkin ollu edes jotain oireita...
Käytiin esikoisen ja koiran kanssa tunnin kävelyllä aamulla ja nyt vihloo niin pirusti tonne sisäreisiin ja alapään luihin...meinaa lähtee ihan välillä jalat alta...
Sitten on tullu koko aamupäivän mahan kovettumisia ja samalla pientä painon tunnetta alamahalla...onko näistä tämmösistä suppareista mihinkään? Siis mahan kovettumisista...
Nyt sit saa edes vähän jännittää et mitä nyt vai eikö mitään!
Esikoinenhan syntyin rv 39+1 ja tänään mulla kasassa tasan 39+0...
 
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Eilen kävin sitten kuitenkin neuvolassa. Kaikki ok. Sain ihan viimeisen ajan neuvolaan näin yhdessä koossa ensi maanantaille. Seuraava aika onkin sitten Kättärille yliaika kontrolliin perjantaille ja jos vieläkään ei pikkuinen halua syntyä niin käynnistys maanantaina 17.9
Toivotaan että tulis kuitenkin ennen käynnistystä.

Mulla ei ole enää mitään hätää tuon tulemisen kanssa... turha sitä on stressata kun ei siihen voi vaikuttaa, saa vain itselleen tukalan olon.
Oma pää kestää paljon paremmin nyt kun ei asialla sitä vaivaa :D

balik 40+6
Mä olen balik sun kanssa ihan samoilla linjoilla. Mä en jaksa yhtään rutista ja stressata että milloin tää tulee...mitä se auttaa? 2 viikkoa se maksimissaan enää kestää ja eilenhän oli mullakin vasta LA. Ainoa mitä mäkin toivon on, että lähtisi tulemaan itsekseen ettei tarvii käynnistellä -mun pitää kans sopia yliaikaiskontrolli ensi tiistain neuvolan jälkeen. Ja sit ehkä käynnistykseen.

Muistelen vaan Maarjan olleen myös täysin "oireeton" ja noin äkkiä se sitten lähti hänelläkin tulemaan -antaa toivoa =) Kiitos teille kaikille synnytyskertomuksista, eivätpä jätä kylmäksi! Ja aivan mielettömän söpöistä vaavikuvista :p !
Ja tsemppiä vauva-arkeen! Pikkuhiljaa siirrytään kaikki sinne vauva-, ja kerhopuolelle niitä kokemuksia vaihtamaan!

Ihanaa lauantaita kaikille :wave:

Junnu ja peanut 40+1
 
Onnea Möörwa, Rotja ja Maarja nyyteistä :flower: :flower:
Mulla oli muutama päivä lupaavia merkkejä synnytyksen lähenemisestä..suppareita(aika kivuliaitakin) ja vihlontaa ja luulin limatulpankin jo tulleen.Nyt on oireet loppuneet, kuin seinään :/ Tänäänkin on jo kolme ässää tullut harrastettua, mutta ei yhtään supistele..Kyllä on kärsimätön olo jo nyt.
Miranda+masukki 37+6
 
Onnea paukkuliina :flower: :flower: :heart: :heart:
supistukset jatkuu =) sain puoli tuntia nukuttua ukko jo kärsimättömänä tiiedustelee että joko mennään :LOL: ei hirveesti uskalla elätellä toiveita kun aiemminkin tullu mut sitte loppunu ku seinään :headwall:
 
Lämpöiset onnittelut...

umayya: Prinssistä :flower:
Saralia:prinsessasta :flower:
Möörwa:prinsessasta :flower:
rotja81:prinssistä :flower:
rosmariini:prinssistä :flower:
paukkuliina:prinssistä :flower:

Nythän näitä vauvauutisia satelee oikein urakalla...ihanaa!

Täällä mennään eteenpäin aika vaihtelevissa tunnelmissa. Perjantaina kävin jälleen osastolla käyrässä ja ultrassa ja samalla lekuri tarkisti lantion röntgenkuvat. Lekuri tuumas, että vauva ei kyllä melko varmasti mahdu syntymään alakautta, mutta käski tulla uudelleen maanantaina :kieh:

Aika ihmeellistä touhua. Tuskin tuo mun lantio viikonlopun aikana kovin paljon kasvaa tai sitten lekuri kuvittelee, että vauva pienenee :LOL: :LOL: :LOL:
Ärsyttää suunnattomasti, kun ne ei voi sanoa suoraan mitään ja jahkaillaan vaan tän asian kans. :kieh: :kieh:
Kysyin lekurilta, että mitä jos synnytys käynnistyy itsestään viikonlopun aikana ja nyt kun tiedän, ettei vauva mahdu tulee alakautta, niin mitäs sitten. Lekuri vain tuumas, että tule sitten nopeesti sairaalaan, jos tuntuu, että synnytys käynnistyy. :headwall: :headwall:
Esikoisen synnyts kesti sen 50 minuuttia, niin mistähän mää tiedän kuinka nopeesti tää lähtee syntyy ja milloin mun pitää sinne sairaalaan mennä. Stressaa aikalailla tää tilanne, hermoilen jokaista supistusta ja omituista tuntemusta. :x :x
Maanantaina ne kuitenkin laittaa mut taas kotiin, eikä tee tälle asialle mitään. Yritin kyllä kovasti kertoa lääkärille, että en kohta uskalla olla kotona, mutta ei sitä kiinnostanut mun mielipiteet.
Miten tää voi olla näin vaikeeta.... :kieh: :kieh: :kieh:

Sorry, tuli nyt vähän omanapa painoitteinen kirjoitus, mutta kun tätä asiaa pitää vatvoa koko ajan mielessä, niin täytyy välillä purkaa ulos näitä tuntemuksia. Ukko raukka on kuunnellut mua jo monta vaivaa uskollisesti. Ei se osaa samanlailla hermoilla tän asian kans, kun minä.
No jospa sitten maanantaina siellä sairaalassa olis joku fiksu ja pätevä lekuri, joka osais edes vähän valottaa tulevaisuutta ja tehdä jonkinlaisia päätöksiä.

Tsemppiä kaikille, jotka on lähdössä vauvan hakuun ja paljon supistuksia niille, jotka niitä kaipaavat.
:hug: :hug: kaikille

T: Nanna ja Alvar 37+5
 
nanna-80 :hug:
Kuinka iso lapsesta on uumoiltu? Ja kuinka pieni itse olet?
Kyllä minä sinuna alkaisin todella vaatimaan toimenpiteitä tai toisen lääkärin mielipidettä asiaan.
Vetoa tuohon aikaisempaan syöksysynnytykseen ja ko. lääkärin epäilykseen alatiesynnytyksen mahdollisuudesta ja vaadi selkeää synnytystapa arviota samana päivänä.
Toivottavasti saat äänesi kuuluviin, joskus lääkärit ovat niin |O
 
Kotona taas ja ilman vauvaa!!! Kiva kun joku olikin kaipaillut.

Ensin isot onnittelut niille, joiden vauvat eivät ole näin mieltyneitä maha-asumiseen ja ovat ymmärtäneet tulla ulos!!!!!

Omaa napaa:
Mulla siis käynnisteltiin 2 päivää Cytotecilla ja tarkoitus oli jatkaa vielä tänään (normaalisti siis TAYSissa 3 päivää käynnistellään ja sitten lepopäivä, jonka jälkeen mahdollisesti jatketaan). Päivystävä lääkäri katsoi kuitenkin tämän päivän olevan parempi pitää lepopäivää, kun kohtu kuitenkin on supistellut säännöllisesti (ei kivuliaasti) koko ajan ilman mitään edistystä alapään suunnalla. Edellinen sektio siis estää kovin aggressiivisen käynnistelyn, koska välttämättä kohtu ei sitä kestäisi... Nyt siis olen kotona maanantaiaamuun asti, jolloin palaan osastolle ja katsotaan jatketaanko käynnistelyä jollain keinoin vai katsotaanko sektioaika valmiiksi. Voihan se vauva nyt tulla ihan itsekseenkin, mutta tilanne kuitenkin alakerrassa ihan alkutekijöissään (3cm kanavaa ja sormelle auki). Masentavaa, kun olin jo "vauvanhakureissussa" ja ilman tultiin kotiin, mutta toisaalta on NIIN ihana olla kotona verrattuna TAYSin 4a:n tylsyyteen. Kivuliaita supistuksia odotellessa... Ihan uskomattomalta kyllä tuntuu se, että jokainen lääkäri on aina eri mieltä tilanteesta ja suunnitelmat tuntuvat muuttuvan päivittäin. Tästä syystä en halunnut mennä vielä huomenna jatkamaan urakkaa, vaan menen vasta kun on osaston oma lääkäri maanantaina... eikä päivystäjä, joka ei kuitenkaan ota kantaa kokonaisuuteen ja jatkosuunnitelmaan vaan jatkaisi vaan tätä kohtuullisen turhan tuntuista Cytotec-käynnistelyä.

Varjo: TAYSissa kanssa täyttä käynnistettävien osalta, kun kerralla saa olla vaan 5 Cytotec-käynnistettävää osastolla. Viereisen sängyn äitikin sai lääkettä vasta kun itse lähdin "kotilomalle".

Vilhelmina: osastolla oli yksi EPO-arvojen kanssa taisteleva äiti ja hänen synnytystä yritettiin käynnistellä ja jos ei lähde käyntiin, niin leikataan maanantaina... Ei kuitenkaan ollut vauvelilla mitään hätää.

Koittakaa kärvistellä rakkaat odottajat!!! Paras vaihtoehto kuitenkin on antaa luonnon hoitaa tehtävänsä... näin ainakin itsestä nyt tuntuu, koska vaikka lähdettäisiin käynnistelemäänkin, niin ei mitään tapahdu, jos vauva tai äiti ei ole siihen valmis! Tapauksia on tietysti monia... enkä itsekään uskalla loputtomiin odotella, koska en halua toista samanlaista synnytystä ja samankokoista vauvaa kun viimeksi! Tulipahan vaan todistetuksi, ettei ihan hevin lääketieteen keinoin muuteta "suurempia" suunnitelmia... tai sitten mulla on mahassa tavallistakin itsepäisempi yksilö, joka haluaa itse päättää miten ja koska tulee. Sektio saattaa olla ainoa vaihtoehto saada tämä poitsu ulos äidistään, taitaa viihtyä masussa niin hyvin!
 
Siis voi... :headwall: Käyn kirjastossa, käyn salilla, käyn uimahallissa, teen taloustöitä, siivoan, juoksen neuvolassa, tapaan kaupungilla kavereita, valmistelen meidän muuttoa, ja vielä kymmenen muuta juttua... Silti on tuhottoman tylsää! Onko muilla tämmöistä että aika käy tooooosi pitkäksi? Olen jopa niin epätoivoinen että tarkistin muutama päivä sitten työmailit, ei ollut tullut kuin 47 sähköpostia. :D Mitähän hemmettiä sitä vielä keksisi? Illat on pahimpia, nytkin mies meni uudelle asunnolle maalaustöihin. Senpä takia minä jumitan koneella ja syön suklaata. Tässä vielä sille: :headwall:

Onneksi sentään neuvolasta eilen hyviä kuulumisia, vauva on jo todella alhaalla. Eipä olisi pitkä matka maailmaan.. Painokin oli mulla mennyt alaspäin jonkin verran, nyt tullut yhteensä n. 9-10 kiloa. Ihan sopivasti mielestäni, olin erittäin hoikka vielä joulukuussa. Mitä muiden tähänastinen kokonaispainonnousu sanoo?

Niin juu ja onnittelut uusista vauvoista. Kyllä minäkin pian!

Cassy ja vautsi 38+4 :heart: (Voi vauveli koska saan nähdä sen?!)
 
Tehdäänkö Kättärillä suunniteltuja sektioita viikonloppuisin ??
Mietin jo tässä että jos kersan kääntö ei onnistu, ja perätilasynnytys on pois suljettu niin sektio edessä. Ja siis tehdään yleensä 7 vrk ennen laskettua aikaa ? Näissä kai eroa onko ensisynnyttäjä jne... Eli mietin jo että olisiko ensi viikolla jo nyytti sylissä :whistle:

On niin tylsää olla himassa, ollaan miehen kanssa molemmat kipeinä ja voimattomina pötkötellään soffalla. Monenlaista keskeneräistä projektia himassa olisi mutta odoteltava että olo paranee..

Mukavaa illanjatkoa kaikille =)
Ja onnea vielä kaikille uusille nyytin saaneille :heart:
 

Yhteistyössä