SYYSMASSUT '07 elokuussa

Räpärällä :hug: ... ja näitä saa tarvittaessa lisää ;)

mam84 :hug: On todella itsepäinen tai sitten sun kehos taitaa olla ;)
Toisaalta hyvä että vettä olikin ihan hyvin niin saat kokea ilmeisesti pikkusen lievemmät kivut sitten tosi tilanteessa.

balik ja pikkuinen 38+6
 
mam84 :hug:
Kyllä se sieltä joku päivä syntyy... Ei huolta!

RäpäRällä ja perhe :hug:

Sänkyhommat
Ai mitkä??


Viime yönä taas supisteli.[/b] Oon yhtaikaa innoissani ja peloissani, kumma tunne. Tasan tarkkaan toivon, että ensi yönäkin supistelisi. Että paikat avautuisi ja pehmenisi ...edes vähän.
Muuten olo OK. Paitsi eilen autolla ajaminen osoittautui todella tuskaiseksi kokemukseksi. Myös kävellessä vaavan pää tuntuu hankaavan luita vasten tuolla alhaalla. Ei sen puoleen, kyykkyistuntaa on harjoitettu.


Maarja ja vaava 39+0 !!
 
Aku
Mam84 tylsä tilanne tietysti kun ehti varautua siihen että nyytti putkahtaa lähipäivinä.Mutta kaikesta päätellen kaveri ei ollu vielä valmis vaan syntymään vaan nauttii rauhasta vielä hetken,koita jaksaa :hug:

Räpärällä :hug: :hug: :hug: tosi inhokki tilanne teitillä.

Sänkypuuhista Meillä tuo ukko on aina ollu se vaisumpi (tai minä yliaktiivinen) tuolla makkarin puolella,eikä se oo juuri muuttunu.Onneksi nyt ei kuitenkaan touhut oo ihan kokonaan lopahtanut ;) itekkään ei jaksa niin usein kerjätä eikä tunne itteensä niin kovin hehkeäksi :/

Joo,eipä muuta tällä erää.Lähden tästä suihkuun yms. Mies kun lupas viedä miut ulos syömään tänään :D Pärjäilkäähän!

T.Aku ja tyyppi 37+1
 
Mam84 ai VÄHÄN itsepäinen kaveri teillä?! :hug: Onneks kuitenki muuten kaikki onki sitte ihan hyvin eli et sitä vettä on vielä riittävästi.

Räpärällä ei voi muuta sanoa ko paska tuuri. :hug:

Ai sänkyhommia? Ollu kuulkaa vähään aikaan täällä. Mieli kyllä väliin tekis ja miehen vielä enemmän mut kun meikäläinen on tämmönen valas ni ei tää pysty. Ainoo asento mikä tulis kysymykseen on kyljeltään sitte ja sekin saattaa vähän tehä tiukkaa.. Mulla on kaikki paikat siis niin kipeet ettei mitään määrää. Lisäks ei tässä vaiheessa kyllä enää mitenkää tunne itteään viehättäväks.

Huomenna pitäs tän meidän pojan sitte syntyä jos kummitäti ois oikeessa. Ainoo mikä viittaa siihen, et kohta tulis on se,että naama kukkii ko kukkaketo. :x |O :headwall: Mulla on molemmissa aikasemmissaki raskauksissa loppuajasta on tullu näppyjä ja siitä sitte onki vähän päästä pitäny mennä TYKSiin. Mut en usko että meikäläinen vielä pariin viikkoon pääsee toimiin. Paitsi jos mulle se käynnistys suvaitaan sitte laskettuna päivänä. Pidän peukkuja pystyssä sen suhteen edelleen..

Emmaliina ja Vusseli 38++++
 
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Kaikille jotka tarvitsee :hug: :hug: :hug:

niin tuosta seksistä... mitä se on? meillä ukko pelkää et synnytän heti jos seksiä harrastetaan, mua kyllä haluttais toooosi paljon mut ei ni ei :kieh: :p
kävin katsomassa sen akupainanta sivun ja vaikutti ihan mielenkiintoiselta :)
 
Heräsin päikkäreiltä ja huomasin, etten näe toisella silmällä kun ihan sumeesti. Soitin sitten kaverille (silmälääkäri), joka sanoi, että saattaa olla turvotusta verkkokalvossa tai silmänpohjassa... ja että liittyy luultavasti raskauteen ja helpottanee kyllä. Nyt onkin helpottanut, muttei vieläkään ole ihan normaali. Voi olla jotain vakavampaakin (esim. veritulppa, joka liittyisi mahdollisesti kans raskauteen). Kun kuitenkin on helpottanut tässä hereillä ollessa, niin luultavasti ei mitään vaarallista. Syytä kuitenkin on tarkkailla ja käydä tarkastuttamassa tilanne viimeistään vauvelin synnyttyä silmälääkärillä... Kaikkea tässä joutuukin todistamaan, kun näkökin lähtee raskauden myötä! Raskausdiabetes myös saattaisi vaikuttaa asiaan ja mullahan oli paastoarvo koholla, mutta kotiseurannasta tuli puhtaat paperit... Kuitenkin jo toista jättivauvaa kasvatan mahassani, joten ehkä kuitenkin sokereissakin saattaa olla jotain häikkää. Sen kunniaksi mies on hakemassa pizzaa ja karkkia illaksi... toivottavasti ei näkö lähde kokonaan herkuttelun seurauksena!
 
Mä olin jo NIIN varma että Mam84 olisit jo nyytin saanut jo kainaloon...
Toivotaan ettet kauan joudu enää kärvistelemään.

Niin inhottava tilanne teillä Räpärällä.. Toivottavasti vakuutus korvaa. Kavereilla kävi aikalailla samalla tavalla.. olivat juuri asunnon ostaneet + muuttaneet ja ekoja öitä nukkuivat uudessa kodissa kun sitten aamulla heräsivät kun oli oudon lämmintä, parketti TOSI lämmin jne.. ja sinnehän se oli varaaja laskenut kuumat vedet. Ja kaikki tavarat siirrettävä muualle ja lattiat auki ja kuivatusta... Mutta kun sinä olet vielä viimeisilläsi raskaana... Toivotaan että saatte järkättyä läheltä vuokra-asunnon johon saatte tavarat kätevästi!!

Toissa iltana iski mieheen kuume, ja edelleen jatkuu.. mä pelkään että tarttuu muhunkin... Silmät tuntuu välillä aroilta ja outo väsymys iskenyt.. no tuo flunsssa tulee jos on tullakseen! Hirmuisesti tekisi kyllä mieli lähteä tuonne ulos lenkille kun on tuommoinen syksyisen tuulinen sää =) Rakastan syksyä!! Olen jotenki tosi fiilareissa että juuri syksyllä syntyy tämä vauva!
Tosiaan nyt kun mies on kipeänä niin ei voida pahemmin juhlistaa meidän 1/2 -vuotis hääpäivää. Eihän tuo nyt niin suuri juhlan aihe toisaalta ole, mutta olisi ollut kiva laittaa vaikka jotain erikoisempaa safkaa tms mutta eipä miehelle juuri ruoka maistu..

Mulla kaveri masussa heiluu aikalailla! Yöllä heräsin pariin otteeseen pieniin supistuksiin.
Ensi viikon tiistaina on sitten vika lääkärintarkastus neuvolassa.

annmari + tirppana 35+5
 
Supistuksista; ensisynnyttäjä parin tunnin ajan säännöllisiä,tiheneviä supistuksia vähintään 45 sekunttia ja toistuvat 5-10 min. välein. Uudelleensynnyttäjä säännöllisiä supistuksia kesto 30 sekuntia kerralla. Tai jos menee lapsivesi, tulee veristä vuotoa tai ilmenee kovaa kipua. Niin ei kun sairaalaan. Joku kysy tarviiko kellottaa periaatteessa kyllä, mutta sitten on näitä hulluja niin kuin minä jolla on parissa minuutissa paikat auki, joten ei siinä paljon auta jäädä miettimään että ehtisi sairaalaan. Yleensä kai menee aika suvuittain toi synnytyksen kesto.
Mua aikanaan sisko neuvo, et lähde sitten kun et enää kotona kestä olla.
Matkustamisesta; kyllä pienen vauvankin kanssa voi lentokoneeseen mennä. Korviin ottaa yleensä lähtö ja lasku ilkeästi. Jenkkeihin voi hyvin lentää puoli vuotiaan kanssa. Tietysti rokotukset ja vakuutukset kannattaa olla ajan tasalla. Kannattaa ottaa huomioon et alle 2v ei yleensä ole omaa paikkaa koneessa ilman erillismaksuja, joten voi joutua sylissä pitämään koko lennon ajan. ns. vaunukoppiakin on yleensä rajoitetusti saatavilla. Ja vaunut/rattaat joutuu yleensä luovuttamaan aika aikaisin. Meillä onneksi on aikaisemmat lapset olleet terveitä ennenkuin tarharumba on alkanut ja tätä toivon nytkin. Tietty jos lapsi on räkätaudissa ei matkaan lähdetä.
Seksistä, meillä onneksi vielä harrastetaan. Tämä on kyllä ensimmäinen raskaus, jossa asentojen kanssa saa säätää ihan tosissaan. Ihmettelen vaan, että miten ne lihavammat ihmiset yleensä asian hoitaa, kun tuntuu et saa vaihtaa asentoa koko ajan et jotenkin onnistuu.
Iloa viikonloppuunne!
 
ompa tylsää... töllöstäkään ei tuu mitään :(

saunan laitoin tulille ja oottelen miestä kotiin, kun hain puita niin löysin kolme viis apilaa ja kolme neliapilaa =) nyt vois rauhallisin mielin vaikka mennäkki synnyttään (mua alko hiukan pelottaan jo tuo tuleva). Mulle tuo neliapila on oikein onnen juttu tai saa ainaki hyvälle mielelle, äiti ruukas olla oikeen neliapila hirmu, saatto löytää päivässä kymmeniä neliapiloita.

tänään en oo jaksanu tehä mitään, ja nyt kun aloin saunaa lämmittään ja tuosa kyykistelin ja touhusin niin alko tosi ilkeesti vihloon kohdunsuulle. ÄÄh vaivoja vaivoja... sipsejäki tekee mieli... :/

jospa huomenna olis pirteempi päivä.

Räpärällä: :hug: voimia sinne, meillä oli tuosa parivuotta sitte keittiö auki vesivahingon takia ja me asuttiin tässä se koko aika (puolisen vuotta keittiö auki ja kaikki vesi piti ottaa suihkusta) siis asutaan yhä, mutta nyt on paikat kunnossa.

mam84: :flower: voimia sullekki, kyllä se sieltä sitte tulee kun tykkää, taitaa tulla omapäinen kaveri :)

Nökö rv 36+1
 
Mulla kans tylsää.. koko päivä himassa.. miehestäkään ei oo ollu just seuraa kun makoilee kipeänä.. |O Oon yrittäny välttää päikkäreitä tänään jotta ei tartte taas yöllä herätä valvomaan. Viime yönä heräsin viiden aikoihin, mutta onneks töllöstä tulee nyt niitä osakan kisoja niin oli edes jotain katsottavaa.

Juu, jos kehittäisin jotain tekemistä.. toi kolmosen leffa alkaa vähän jo kyllästyttämään...
 
RÄPÄRÄLLÄ: tuo teidän tilanne on kyllä syvältä ja lähetänkin teille kaiken ylimääräisen hermokapasiteetin..(mikä ei just tällä hetkellä oo kyllä kovin paljo)

KAMMARI TOUHUT: suht tasasta ja rauhallista, mulla ainaki kun en tunne olevani mikään niin kovin kaunis(jos ny muutenkaan) jo tekee paljon tuohon halu puoleen. ja kyllä sekin rajottaa ku asennon vaihto kestää niin kauan et melkeistä unohtaa mitä pirua oltiin touhaamassa :LOL: :LOL:
no tasaantuuhan seki ku mahasta eroon pääsee ja saa paikat takasi johonki jamaan..

joku jutteli siitä et paastoarvot oli koholla ja kotona kuitenki ok.. pitääkö sun seurata vielä arvoja kotona ja minkä kokoista vauvaa teille on veikkailtu??

mulla ollu sokerit just samalla tavalla koholla ja ei ny ainakaan tällä tietoa tulossa mitään ekaluokkalaista.
nyt sipsien kimppuun ja tv:n eteen, ILLAN JATKOJA!!!
 
Täällä kans yks jolla tosi tylsää!! :wave: Koko päivän istunu tässä koneella ja yrittäny naputella etätehtäviä valmiiksi, mut nyt loppu inspis... Huooh!
Vatsaa kiristelee ja painaa, vauva yrittää kovasti tunkea päätään mun kylkiluiden alle! Tuntuu että tuo harjottelee seisomista tuolla masussa! :eek:
Miestäkin ehdin näkemään tänään vajaa pari tuntia, kun nukuttiin pitkään ja sithän tuo lähtikin jo töihin... Kotio palailee toivonmukaan ennen aamukolmea, voi että mä osaan sit vihata noita sen työaikoja!! |O

ValiValiValiVali...
 
Ihan ensiksi peti puuhista: Täällä vietetään hiljaiseloa sen suhteen. Ukkeli ei innostu asiasta, vaikka kuinka yrittäisin. No kieltämättä mun yrityksetkin on vähentynyt, kun en tunne itseäni kovin hemaisevaksi tällä hetkellä. :LOL: Kaikki,paikat, mitä rintojen alla on, on kipeenä, eli ei siitä seksistäkään varmaan tulis muuta kuin ai,ai ja vali, vali. Jätän suosiolla ne hommat paremmin voiville ja katellaan uudeelleen sitten ens vuoden puolella :/

RäpäRällä:lähetän täältä myös miljoonia :hug: , jos ne nyt yhtään auttaa teitä.

tiksu: Turhaan murehdit etukäteen vauvanhoito taitoja, kyllä ne sieltä jostain sitten ilmestyy, kun pääset konkreettisesti harjoittelemaan. Itse en varmaan vieläkään osaa laittaa vauvalle sopivasti vaatetta, vaikka kokemusta onkin. Harrastan ylipukemista... :LOL:

mam84:olin jo ihan varma, että teillä on nyytti kainalossa...taitaa olla aikas sitkeitä nämä meidän syysasukkaat, kun vasta kaksi on ehtinyt maailmaan. Kai ne vaavit tulee sitten ryminällä kun syyskuu koittaa.

Tarze:Mites silmä? ei kai herkuttelu pahemtanut tilannetta?

Annmari-76:Täällä kans yks syysihminen...pimeät ja viileet illat on parasta, mitä tiedän. Kävelylenkit syksyisessä illassa...aah, mikä nautinto. Unohtamatta kynttilöitä =)

OmaNapa:Olotila menee päivä päivältä huonompaan suuntaa. Vihlonta alakerrassa on hirvee ja tänään oikean kyljen jomotus on ollut rasittavaa. istua voi kerralla muutaman minuutin ja seistessä supistaa ja alaselkää juilii. Kai tässä pitäs alkaa päällään seisoon, kun muuhun ei kykene. :headwall:
Tänään on kasassa ne viikot+päivät, kun esikoinen syntyi, pitemmälle taidetaan tällä kertaa päästä.

Onko jollain tietoo noista napanuoranvirtauksista? Siis, mitkä on normaalit raja-arvot?

Nyt täytyy nousta, vieläkö se on mahdollista ilman apua...

Hyvät ja levolliset yöt kaikille ja iso :hug:

T: Nanna ja Alvar 35+5
 
Esikoinen syntyi siis 35+5 ja painoi 2235g ja oli 43cm pitkä. Pieni koko johtui ilmeisesti kalvokiinnitteisestä napanuorasta. Napanuoranvirtaukset oli pari viikkoo ennen pojan syntymää liian korkeat ja niitä seurailtiin ahkerasti. Tästä johtuen nyt on alkanut vähän pelottaa nuo virtausjutut. Tähän mennessä ne ollu kunnossa, mutta kai musta jonkin sortin vainoharhainen näin loppumetreillä on tullut.
 
sen vuoksi kyselin kun mä täällä kotona kärvistelen supistusten kanssa miettien et meneekö ohi vai mitä tapahtuu :/ sit tuli tuo vauvan koko mieleen kun mun esikoinen synty rv38+5 ja oli 2870g nyt viikkoja vähemmän joten mietin miten pieni tämä mahtaa olla... painoarvio rv33 oli 1800g
 
Toivotaan, että supistukset laantuu, mutta kyllä sulla on viikkoja kasassa varmaan jo ihan tarpeeksi, että voi syntyä, jos haluaa. Ei siitä vauvan koosta kannata murehtia. Meillä esikoinen oli oiekin pirteä heti syntyessään, ei joutunut tehohoitoon ollenkaan ja tissiin tarttui heti innolla kiinni. Maasta ne pienetkin ponnistaa.. :LOL:
Tämän maha-asukin painoarvio oli 34 viikolla 2200g eli pieni, mutta pippurinen (toivottavasti). Ei äippäkään kyllä mikään jättiläinen ole (150cm), kai se luonto järjestää pienille synnyttäjille vähän pienempiä vauvoja :LOL:
 

PippuriMamma nyt vaikuttaa jo lupaavalta. Tsemppiä matkaan,ajatella että vaavi voi olla sylissäsi jo hyvinkin pian =)

Itse olen nukkunut vähän huonosti, kun mies oli juhlimassa

enkä saanut sitten kuosaukselta enää nukutuksi...
:(
 

Yhteistyössä