***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Heips pitkästä aikaa :) :flower:

Nyt alkaa pikku hiljaa flunssa parantumaan joten jaksaa tännekin vähän kirjoitella.
Tänään tuli 6kk täyteen meitin pikkumiehelle ja neuvolassa tuli myös käytyä vähän mittoja hakemas :p
Painoa on nyt 7735g, pituutta 69cm ja pipon koko 43,2. Neuvolatätin mukaan tasainen kasvu keskikäyrällä. =)

Kiinteitä meillä menee jo jonkin verran vaihtelevasti. Suosikki on bataatti, mutta kyllä äitin tekemä peruna, broileri ja maissi sose maistuu kans hyvält :D

No tässä oli nyt tärkeimmät kuulumiset ja eikun kakkua maistelemaan olihan sitä tänään myös omat synttärit :wave:
 
Liiko Eli siis niissä 1 ja 2 Tutteleissa ei olsi suurtakaan eroa? Neuvolantäti sanoi, että rasvaisuudessa on, onko näin?
Ajattelin, että josko tuo ykkönen onkin vähän liian rasvaista, ettäsen takia sitä pulauttaa, mutta en tiedä sitten...
Poikahan syö aamulla puuron (niitä kalliita valmisjauheita käytän ), aamupäivällä ruokasoseen (sis. lihaa tai kalaa), iltapäivällä hedelmäsoseen tai hedelmäjogurtin (Muksun), iltapäivällä ruokasoseen (sis. lihaa tai kalaa) ja illalla puuron (taas siitä valmisjauheesta). Joka välissä yritän sitten sitä korvikettakin antaa, mutta poika ei syö sitä ruokailun yhteydessä, vaan ainoastaan silleen joko tuntia ennen soseita tai tunti soseiden jälkeen. (miten voi pieni mies ollakkin tuosta niin tarkka?)
Ja pulauttelee lähes poikkeuksetta sitä korvikketta, mutta nyttemmin on pulautellut ruokaakin välillä. Öisin jos ja kun syö kerran Tuttelia (100-120ml), niin EI pulauta, vaikkei röyhtäisisikään. Ja muuten aina röyhtäytän päiväsaikaankin, soseidenkin jälkeen. Enkä laita heti syönnin jälkeen lattialle, vaan annan istua syöttötuolissa 15-30 min vielä ruokailun jälkeen, että ei sapuska tulisi ylös...
Korviketta kun saan HYVINÄ päivinä menemään sellaisen 500ml, mutta huonoina 200ml.
Paino ei ollu oikein noussu neuvolassa hyvin, joten sen takia vaan lähdin sitä pohtimaankin enemmän...
Jos joku jaksoi lukea romaanin ja osais antaa vinkkiä, niin olisin iloinen =)

Nyt ite unten maille!
Huomiseen Leidit! :wave:
 
Kuinkas unohdin vallan kertoa, että alotettiin eilen uus harrastus eli baby brazil -tanssi. Siinä meni kyllä meikäläisen hauikset viimestään maitohapoille, kun tuota lähes 10 kiloista jäpikkää vatkasin samban tahtiin! Mutta onneks sen sai välillä laskea myös lattialle jumppamatolle. Ihan hauskaa hommaa tuo muuten oli.

Ja sitten ihan omaa omaa napaa, olin tänään työhaastattelussa, aika kivasti meni, sama firma mutta ihan eri tehtävä :)

Poitsu oli sinä aikana hoidossa kummivanhemmillaan ja oli mennyt tosi mukavasti samoin kuin eilen oli yhdellä tutulla tädillä kun olin kielitunnilla. Huokaus ja helpotus, ettei vielä hirveetä eroahdistusta tai vierastamista! Sanomalehtiä oli poika lukenut molemmissa paikoissa niin, että riekaleina olivat päivän lehdet.

Illalla keksimme taas uuden harrastuksen tai oikeastaan kaksi eli hyppykiikkukäsipallon & hyppykiikkujalkapallon. Ne toimii niin, että annan pehmeän lastenfudiksen pojan käteen ja hän heittää/tipauttaa sen maahan niin että se vierii jalkojeni väliin tai sitten heitän palloa niin, että se osuu pojan jalkoihin ja tulee takas luokseni. Molemmat urheilulajit nostattivat ilmaan yhtälaisia riemunkiljahduksia :)
 
Hello syysmammat pitkästä aikaa! En ole ehtinyt kirjoittelemaan, silloin tällöin olen käynyt pikaisesti vilkaisemassa teidän kuulumisia. Kaikilla menee ilmeisesti hyvin ihanien puolivuotiaiden pötköjen kanssa!

Mamitus2, en osaa varsinaisesti neuvoa, mutta mun mielestä kuulostaa kyllä siltä, että ruokaa menee tosi hyvin! Onko vauva esim. liikkunut viime aikoina enemmän? Voipi olla, että painonkehitys onkin seuraavan kerran jo normalisoitunut. Oletko kokeillut vaihtaa maitomerkkiä kokonaan? Tai olisko vauvan massu vaan niin täynnä, ettei toi maito enää mahdu? Eikö siinä valmispuurossakin ole maitojauhetta? Voisiko vaikka aamupuuron korvata vellillä?

Liiko
, me kun ostettiin esikoiselle turvaistuinta hylättiin noi kombi-istuimet. Ne ovat kuitenkin aina jonkinlaisia kompromisseja ja ainakin meidän pienikokoinen poika "heilui" siinä eikä siis istunut jämäkästi. Ostettiin pelkkä selkä menosuuntaan oleva ja istui siinä neljävuotiaaksi. Suosittelisin tätä teillekin, varsinkin, kun teillä on tilavat autot! Sen jälkeen sitten ostettiin ihan tavallinen turvavyöistuin, jolla pärjätään siihen asti, kun istuinta ylipäätään tarvitaan. Kohta täytyykin jo siirtää sitten pötkö kaukalosta siihen selkä menosuuntaan -penkkiin.

Uskomatonta, että mulla toinen lapsi, mutta olen silti taas jotenkin hukassa kiinteiden kanssa... Antakaa vinkkejä ja kertokaa kokemuksianne, pliis! Vauva oli siis 6 kk täysimetyksellä. Sitten rupesin tarjoamaan ensin hedelmäsosetta, jota meni ihan ok, noin puoli purkkia kerrallaan. Neuvolan täti repesi kun tästä kuuli ja pisti hedelmät heti pannaan. Käski siirtymään heti vihanneksiin, sitten äkkiä lihat kehiin, sitten hedelmät ja vikana viljat. Tätsyn peloista huolimatta vihanneksetkin ovat uponneet hyyvin ja annan kyllä edelleen välillä hedelmää jälkiruuaksi. Toista viikkoa mennään nyt kiinteillä, rintamaitoa päälle. Olen antanut kiinteää nyt kerran päivässä aamupäivällä - jokohan voisin ottaa toisen satsin kehiin, iltapäivällä tai illalla? Mua houkuttaisi puuro - miksiköhän tätsy käski jättämään sen vikaksi? Käytännön ohjeita en saanut sieltä oikein ollenkaan ja olin niin herne nenässä sen tätsyn kanssa, etten kysellyt itsekään.. Enkä lainkaan muista, miten esikoisen kanssa edettiin. Vinkkejä?
 
Mickellä oli 6kk neuvola maanantaina ja mittoja laittelen:

Paino 8315g
Pituus 68cm
Pää 46,3cm

Pituuskasvu on alkanut hidastumaan jo, mut ku meit vanhempia kattoo ni ei hetkeekä epäile et miks; mies on 179cm ja mä tiukat 158 :LOL: Et tuskin pojastaka koripalloilija tulee :D

Micke oppi edellispäivänä ryöminään, ja vauhti on jo päätä huimaava:) Ja sit hän oppi myös sellaisen tempun, et kun makaa mahallaa lattialla, ja hälle sannoo, et millai Micke tutii, ni laittaa pään lattiaan kiinni :heart:
 
No niin, hammas numero kaksi on puhjennut melkoisen kiukun, kränätyksen ja yöheräilyjen saattelemana. :D Reilu viikko oli siis väliä näissä kahdessa.

Mamitus2: muisti on todellakin huonontunut! Vielä reilu puoli vuotta takaperin laitoin sen raskaushormonien piikkiin, mut mitähän nyt syyttäis :x Tietty krooninen väsymys varmasti vaikuttaa aikalailla. Mut joo, en siis muista nykyään yhtään mitään, jos en ole kirjoittanut jonnekin lapulle/kalenteriin ylös. Ja olen aiheesta jo saanut huomautuksiakin muilta... |O

Meillä on myös pari päivää ollut normaalia huomattavasti runsaampaa pulauttelua sekä tissin että soseiden jälkeen. Tässä samalla on tehnyt tietty noita hampaita ja ukkeli on edelleen aamuisin aika tukkoinen. Voiskohan jompi kumpi vaikuttaa?

Ja hitto, nyt ne menkat alkoi. Enpä muistanutkaan miten valtavan riemukas olo niistä tuli
|O Tuntuu, et painan tällä hetkellä about tonnin... No, on ainakin joku selitys miehelle, miks oon ollut niin pahantuulinen pari päivää :kieh:

Mukavaa päivää & toivottavasti tapaamisessa oli kivaa!

Zucchero + Sisu - enää 1 päivä puolivuotiaaksi :heart:
 
Mamitus2 kyseli muistin huononemisesta. Joo, meillä oli pitkään hukassa pari videokameraa kun ei muistettu minne ne siivottiin..

Tapaamisessa oli kivaa, kun nämä meidän pienokaiset nyt osaavat niin paljon niin on kyllä ihana kuunnella heidän puheitaan ja eleitään ja ihmetellä syömisiä. Ja hyvää oli kun voi 'kysellä tyhmiä' kun on jo unohtanut miten asiat ovat.

Ihastelin eilen kuinka meidän Piiperöinen oli konttausasennossa. Mies siihen vain, että onhan se ollut jo monta päivää ja mennyt eteenpäinkin niin. Ei kyllä siten että mä olisin aikaisemmin nähnyt.. Mitenköhän se töihin lähtö nyt onnistuu kun päivittäin kokeillaan noin vartti Piipiä isän kanssa kahden ja yleensä se on pelkkää itkua se aika. Nukkumaankaan ei tuo pikkuinen pysty ilman, että olen koko ajan vieressä (paitsi vaunuissa, jossa voi olla 30 min jopa itsekseen jos on syvässä unessa).. Ehkä mä otan neidin mukaan töihin ekoiks päiviks.. Ja mies saa tulla työntämään vaunuja..

Hexa ja Iipi-Liipi-Liisi
 
pikainen välikommentti ja itselle merkki missä meen. =)

Liiko: meillä on just tollanen istuin ja hyvin toiminut. Meillä on aika pitkä ja hoikka poika, istuu istuimessa todella tukevasti. Minä ainakin puhun tuon istuimen puolesta.

Mutta nyt kuumeinen kaveri kutsuu.

garol ja Viljami 6kk+
 
Mamitukselle lähti yv :wave:

Kalle täyttää tänään kokonaiset 7kk B)

Pari päivää oltiin tuossa mökkeilemässä joten mennyt vähän jutut täällä ohi.

Väpä Mulla taisi olla vähän huono päivä tuolloin kun kommentoin, jotenkin oli vaan pakko tarttua aiheeseen. Mutta eipä kai tuo niin vaarallista, jokaisellahan meillä on oikeus omaan mielipiteeseensä eikä niistä kenenkään pidä loukkaantua :hug:

Meilläkin olis isomman istuimen hankinta edessä, alkaa vauvakaukalossa pojan hartiaoita ahistamaan ja muutenkin alkaa käydä pieneksi tuo istuin. Ehdotuksia otetaan vastaan :flower:

Maanantaina käytiin taas vauvauinnissa. Ukkeli sukelsi jo 3 kertaa, kerran kannun kera ja loput ilman. Kyllä mä oli sitten ylpeä meiän vaavista kun ei ollut moksiskaan sukelluksista :D

Eipä oo meillä minkäänlaista selvää sanaa vielä pojan suusta tullut, kaikenlaista muuta mölinää senkin edestä. Jotenkin tuntuu että ei näin pieni vielä osaa tarkoituksellisesti sanoja muodostaa, voihan noita tavuja harjoitellessa tulla vahigossa "sanoja" mutta tuskin tarkoituksella. Toki totuushan on aina "kuulijan korvassa" :LOL:

Nyt kuulostaa unet käyvän vähiin joten me lähetään ulos auringonpaisteeseen :wave:

Niihu ja Kalle 7kk tasan

 
Kamiliya Poika ei ole lähipäivinä liikuskellut oikeastaan sen enempää kuin ennenkään. Osaa siis peitollaan kääntyä masulleen ja pyörii napansa ympäri, mutta polviaan on alkanu vetää masun alle. Hänhän on sellainen vaativa tapaus, eli heti kun tyksistyy niin alkaa itkeä ja on pakko nostaa syliin....
Tuota liikkumisen vaikutusta painoon minäkin pohdin. Neuvolassa juteltiinkin siitä ja terkkarikin kyllä oli sitä mieltä, että nää kuluttaa TOSI paljon juuri tässä vaiheessa, että vaikuttaa kyllä painoon. Mutta tuosta pulauttelusta olen huolissani ja sen vaikutuksista....
Valmispuuroissa (niissä mitä käytän) on maitoa ja siitä sain kehut. Maitomerkkiä en ole koettanut vaihtaa vielä, mutta tulee tässä varmaan sekin vastaan.
Mieshän minua jo mollasi, että syötän pojan liian täyteen, mutta kuulemma sitä ei pysty tekemään, ainakaan th:n mukaan. Lapsi ei kuulemma huoli ruokaa sitten kun on täynnä, mutta tiedä häntä sitten. Hyvällä halullahan tuo poika syö ruokaa, että onhan se mahdollista, että nautiskelee itelleen ähkyolon, tulee siis äitiinsä... :kieh: :kieh:
Esimerkki tästä päivästä: Söi aamulla n.1,5dl puuroa ja aamupäivällä ruokasosetta 1,5dl. Ruoasta n. tunnin kuluttua annoin Tuttelia ja poika joi 80ml, sitten ei enää halunnut. Röyhi ihan nätisti ilman pulautuksia, mutta 45min kuluttua yrjösi hoitopöydällä ruoansekaista maitoa aika tavalla... Tämän ruokailun ja yrjöilyn välisen ajan oli ollut sitterissä puoli-istuvassa asennossa tutkimassa lelukaartaan.

Taas näissä oksu-mietteissä....
mamitus2
 
Täällä vähän väsy äiti... en oo nyt jaksanut lukeakaan mitään, mutta ajattelin tulla kertomaan meidän 6,5kk neuvola mitat.

Eli pituus 72cm
paino 8282g
pipo 44cm jos nyt oikein muistan

Koetan jossain välissä lukea taas kaikki lukemattomat, niin sitten voi jottain kommentoidakin. Jokin kevätväsymys vissiin päällä, kun pinnakin on niin kireellä :ashamed:
 
Iltapäivää! :)
Tältä näyttävät meidän 6 kk mitat: Pituus 67 cm, painoa 7015 g, pipo 43 cm. Eli aika keijukaisia ollaan. B) Pituus menee keskikäyrällä ja paino jatkaa tuota -8% ( sama kun 5 kk ). Ei ollut neuvolatäti huolissaan painosta. Tyttö syö hyvin, nukkuu hyvin ja on muutenkin tyytyväinen. Tuo pienuus taitaa olla geeneissäkin. Minä olen aina ollut hyvin hoikka ja pituutta 158 cm, mies 172 cm. Eli pikkuväkeä täällä ollaan. :LOL:
Neuvoltäti ehdotti, että voisin lisätä ruokaa 1 tl:n rypsiöljyä sekä maistattaa avokadoa ( Paljon energiaa ja hyviä rasvoja ) silloin tällöin. Tuo öljylisä hieman mietityttää, mutta avokadoa kai voisi silloin tällöin antaa?
Kysäisin istumisesta ja täti oli sitä mieltä, että selkä menee vielä niin pyöreäksi istuma-asennossa, ettei vielä. Mites muilla? Joko teillä enemmän tai vähemmän istutaan?
Juttelusta oli juttua...Meillä noita äänteitä ladellaan myös kovasti ja "selvästi" välillä kuulen mm. äi-ti, höp-sö jne. B) Miestä Vilma kutsuu usein ÄI-JÄ:ksi. :LOL: Täällä oli joku jota kutsuttiin ämmäksi? Eli hyvätapaisia nämä meidän lapsukaiset. :D
Tällainen pikapyrähdys tällä kertaa ja nyt vauvanhoidon pariin....
Jaksuja keskiviikkoon kaikille mammoille! :)

Erika ja Vilma 6 kk ja 3 pv.
 
Huh, onneks ette siirtäneet tapaamista viime tingassa!...kun mekin sitten hilasimme itsemme sinne vain tunnin myöhässä enkä lukenut palstaa kyseisenä päivänä, eli tehdään semmoinen periaate että ei enää ainakaan samana päivänä muuteta aikaa,koska kaikki eivät välttämättä lue kirjoituksia ja ovat tulossa. Kaikki eivät myöskään välttämättä ilmoita etukäteen aikeestaan saapua.
Missä on muuten Nuppu74??
Nan 1 ja 2 välillä ei ole ainakaan muuta eroa kuin että kakkosessa on enemmän rautaa. rasvasta en tiedä mut en ainakaan purkin kyljestä muuta eroa löydä.
Muisti on mennyt.esim eilen kysyin kaveriltani että "mikäs se onkaan sokeritaudin hienompi nimi?" :LOL: diabetes joo.
nikin kummitäti ottaa ukkelin yöksi lauantaina että saan nukkua yhden yön, aivan mahtavaa.saapa vaan nähdä että nouseeko joku meteli kun en ole paikalla.......
niki osais istua ihan selkä suorana mutta neuvolantäti kiels istuttamasta.....kai sitä sitten jo saa kun 6kk tulee täyteen?
onko teil vanuissa vielä koppa? jokohan sen vois ottaa pois, että tulis tilaa enempi..?
 
Morotusta pinoon taasen

Niihu, ei sulla mikään paha päivä varmaan ollut, en vain tullut edes asiaa ajatelleeksi finanssipolitiikan kannalta :) . Mielipiteitä maailmaan mahtuu ja ainakin minun mielipiteitäni saa arvostella, olen siihen töissä tottunut, joten en oikein ota mistään itseeni ;) . Tämä on välillä myös huono juttu, mutta toisaalta eipähän tarvitse valvoa sen takia öitään, että miettisi, miksi sekin mulle noin sanoi.

Nyt hehkutusta hehkutusta! Vilho nukkui viime yönä klo 21.30 - 07.00 eikä syönyt kertaakaan :D ! Ja kaipasi tuttiakin vain kerran klo 24, joten sain toooodella levättyä... mistä tulikin mieleeni, että mites dd ja muut yökukkujat? Onko helpotusta näköpiirissä? Nikin emolle olikin viikonloppuna yöunta tiedossa, hienoa! Muistat sitten, että et yhtään mieti, miten Niki nukkuu kummin hoidossa, et sitten yhtään, vaan muistat itse nauttia ansaitsemistasi pitkistä unista :) .

Erika76, meillä istutaan jo topakasti, mutta ei kuitenkaan ilman tukea. Edelleenkään ei kyllä käännytä ympäri, ainoastaan lähes ympäri. Poika on silti niin liikkuvainen, että en ole ollenkaan huolissani tuosta kääntymättömyydestä.

Osallistuttiin sitten rokotetutkimukseen (pneumokokki/b-hepatiitti), onko täällä muita osallistujia? Ekan rokotteen poju sai tiistaina ja oli illalla todella kärttyinen. Sen jälkeen ei ole kummempia oireita tullut.

Imetystä olen nyt ruvennut vähentämään, jotta saisin sen laihikseni käyntiin, se kun on ollut tässä vähän huonolla mallilla. Annan pojalle tissiä enää 3 tai 4 kertaa päivässä. Pullo, korvike ja tissi kelpaavat yhtä hyvin edelleen niin kuin koko ajan.

dd, myöskään Slipknot ei ole minun musiikkiani, vaikka itsekin pidän raskaammasta setistä, esim. vanhasta Metallicasta. Trancea tai tietynlaista teknoa en taas jaksa ollenkaan, kaikki muu sitten meneekin ja jos vain tiedän sanat, niin laulan aina mukana :whistle: ...

väpä ja Vilho, 6 kk ja 9 päivää :heart:
 
Nikin emo: Hieno homma, että on unta tiedossa!!! Nyt kun vielä osaat nukkua yhtäjaksoisesti ja pitkääään! Olen itsestäni huomannut, että niinä öinä, kun poikanen ei olekaan herännyt syömään, niin minä olen saattanut kuitenkin havahdella useampaan otteeseen. Toisaalta, mitäpä pienet havahtelut, jos saapi keskeytyksettä sen jälkeen jatkaa unta!

Oootton työ ihania, kun väittelette margariineista :D Minä oon niin pöljä, että olen mennyt mukaan tähän kevyttuote-hysteriaan eli meillä on rasvattomat maidot ja keijut yms. kehissä. Homma tais saada alkunsa, kun tapasin nykyisen miehen. Hän kun urheiluharrastuksensa puolesta joutui aina pudottamaan painoa kisakuntoon, nin rasvat oli aina minimissä. Olen kyllä niin tottunut kevyempiin tuotteisiin, että esmes normaalirasvainen juusto on minusta todella pahan makuista. Noh, toisaalta sitten taas kompensoin tätä asiaa sillä, että kahviahan en suostu juomaan muuta kuin kerman kanssa... Ja mahoton herkkuperse olen muutenkin.

Meillä taitaa olla joko iso turvakaukalo ja vaununkoppa tai sitten pieni poikanen, kun ei meillä ole vielä mitään tarvetta ruveta katselemaan uutta istuinta tahi ottaa vaunun koppaa pois. Taitaa noissa meidän vaunuissa melko pitkä koppa tosin ollakin.

DD:
n kanssa jaan suht saman musiikkimaun. Slipknotilta en tosin ole kuullut kuin pari mieleistä biisiä, mutta Korn uppoaa kyllä. Joku sanoi, jotta tulee aggressiiviseksi kyseisestä musiikista. Minulle käy jotenkin päin vastoin. Saan ikään kuin voimaa raskaasta musiikista ja esim. System of a Downin musiikki saa minut hyvälle tuulelle, vaikka sanotukset välillä rankkoja onkin. Mutta olenkin enempi fiilistelijä musiikin suhteen eli sanat on yleensä toissijaiset. Joskus tosin sanat saattaa mennä musiikin ohi. Kuuntelen paljon muutakin, kuin raskasta meininkiä, mutta ominta on tuo poljento.

Mamitus: onpa harmillista pulauttelua! Meidän poikanen pulautteli Tuttelin, mutta Nania ei. Syytä en tiedä, eikä olla kokeiltu, jotta vieläkö Tutteli tulis pihalle. Ei tosin ole muutenkaan ollut korvikkeelle tarvetta, kön en ole ollut menossa. Ja nyt kun kiinteitä menee jo niin hyvin, nin esim. jumpan aikana mies voi antaa jo vallan tuhtia evästä ja vettä.

Ihana ilma pihalla! Paitsi että tuulee niin kylmästi, että kun tuli lenkiltä, nin naama näytti ja näyttää edelleenkin siltä, kuin olisin saamassa sydänslaakia. Sinisenpunasenkirjava.

 
Nikin emolle, meillä ratasosa otettiin käyttöön jo 5kk:n iässä! Eihän siitä mitään haittaa ole kunhan ei ihan pystyasennossa istuta jos ei selkä vielä kestä. Meidän neiti ei enää suostunut kopassa makoilemaan oli pakko vaihtaa vaikka oli paukkupakkaset.

Kiva oli muuten nopsaan eilen käydä tapaamisessa, vaikka en ehtinyt pitkään ollakkaan mutta sekin jo piristi :) Nikin emon ehdotus että vikana päivänä ei enää muutella aikoja on hyvä, pidetään siitä kiinni!

Nyt täytyy taas lähteä äidin hoitajia tuuraamaan, joten jäipä taas kirjottelut sikseen :headwall:


Mutta kattopaas tätä meidän 'pientä' tyttöä:





Tinii+pikku-oranki nimeltään Ada 7+pari päivää
 
väpä tosta rokotetukimuksesta, me peruttii osallistuminen viime tingassa, piiiitkään ja hartaasti mietin sitä ja sit soitin ma ettei tulla ti...

Ja täällä tuli taas hammas, nyt siis 2 jo hyvinkin kokonaan näkyvää alahammasta ja 1 pikkiriikkinen kulma ylähampaasta näkyvissä...
Ja vatsatautia pukkaa, isommat raahasivat sen kotiin ja nyt Wäinölläkin paska lentää yötä päivää ja kainaloihin asti, toivottavasti menee ohi äkkiä ja ilman oksentelua, sitä noilla isommillakin oli.. prkl...

Muuten odotellaan 6kk neuvolaa kuin kuuta taivaalta, hauska nähä paljon yli 10 kg ollaan päästy, viimeks olin jo ihan varma että se 10poksahti ku on niin valtava, mut jäi tosissaan siihe 9,66kg... Mörssäri mikä mörssäri...

Eipä muuta taas.. oma napa, paras napa.. :) no ei, me mennää nukkumaan kauneus unia, äiti on ne ansainnut.. ;)
 
Heippa!!
Neuvolakuulumisia täältäkin painoa 6,8kg ja pituutta 67cm pää 43,5cm..paino täälläkin alakäyrillä, muttei täti kanssa kauhian huolestunut ollut koska on terve ja kuitenkin syö niin kuin pitääkin, pikkuisen pieniruokainen tuo meidän neit kyllä on, mutta en voi sitä ruokaa väkisinkään tukea jollei toisella kerran ole enää nälkä, samaa mieltä oli myös neuvolatäti :)

Meillä on yösyötöt lisääntynyt...ennen meni toi 1-2krt yössä maitoa ja nyt on heräillyt 3 kertaa...eli ei yhtään hyvään suuntaan mennä siinä.. :kieh:

Meillä on jo kans n. 5kk iässä otettu se vaunukoppa pois, oli niin pirun ahdas..nyt on taljaa ja peittoa tosa istuinosassa ja istuinosa tietenkin ihan makuuasennossa...niin ja ens viikolla saadaan ihan uudet rattaat, tilattiin kesäks Emmaljungan city crossit, niitä odotellessa, ja siihen ei enää siis edes otettu mitään vaunukoppaa, jalkasuojus vain.. :D

Tinii teillä onkin jo kova meno!! Meillä vaan pyöritään joka suuntaan lattialla, mutta tollasiin asentoihin ei vielä menää...onhan teidän neidillä pikkusen enemmän silti ikääkin, tasan kuukausi on ikäeroa! :heart:

Ihanaa kevään alkua kaikille!!! :wave:

jkoo + Nella 6kk+4pvä :heart:
 
Väpä Ilmoittauduin ensin innokkaana tuohon rokotetutkimukseen. Tulin sitten vähän katumapäälle kun kuulin siitä tarkemmin. Alkoi tuntumaan jotenkin pahalta ne monet verikokeet ja nieluviljelyt...Eli peruin sen sitten.
Oli tuosta muistista puhetta Juu on heikentynyt. Tuntuu tosiaan että ei muista mitään jos ei ole muistilappua tai muistutus puhelimessa. Ihan tyhjäpäisenä täällä kotona haahuilen päivästä toiseen eikä ajatuksiin oikein mahdu muu kun Vilma. :p Se myös ärsyttää ja hävettää, että tuntuu ettei osaa enää keskustella mistään muusta kun vauvanhoidosta. Kun juttelee ei perheellisen kaverin kanssa pitää oikein ruoskia itseään puhumaan jostain muustakin kun tästä ihanuudesta...Hohhoijaa. Minkäs teet? Tässähän se elämän sisältö tällä hetkellä on. :whistle:
jkoo meilläpäs on aika samankokoiset neidit. :) Juu, ei tuo meidän Vilmakaan mikään suursyömäri ole, mutta ihan hyvin kuitenkin mielestäni syö. Ja niin kun sanoit, ei voi enempää suuhun tunkea kun haluaa syödä. :) Jotkut on pieniä, jotkut suuria. Näin se menee.
Nikinemo Ei olla vielä luovuttu vaunukopasta. On kyllä käynyt jo mielessä, kun tilaa ei enää kauheasti näytä olevan. Eiköhän se kuukauden, puolentoista sisällä lähde.
Tinii Hui! =) Onpas teillä taitava tyttö. Kuukaudessakin voi kehityksessä tapahtua mitä vaan. :)

Äsken käytiin Vilman kanssa reppuilemassa rapussa ja pyykkitupaa varaamassa. Hississä tuli vastaan naapurin rouva ja n.4v. tyttö. tämä tyttö hihkaisi hissistä pois lähtiessään että " Äiti, VAUVAINEN TÄTI! :D

Nyt ryhdyn kotijumppaamaan ( Yritystä löytyy... :whistle: ) ja Vilma lähtee käymään mummolassa Iskän kanssa

Erika ja Vilma 6 kk ja 4 pv
 
Otin kopan kans vek. Ei se edes ole pieni, mutta Niki ahistuu.....sain nostettua selkänojaa loivasti, mut ukkeli yritti siitäkin ylöspäin, kellautin aina takas. Sitterihän on pahinta mitä hän tietää vaikka nostaisin selkänojan kuinka pystyyn, rääkkyy ja pyrkii pois. Huoh. Syöttöjen ajan siinä yritän pitää. Olen syöttötuolia kattellut....miten saa senkin itestä irti, eka löytää se tuoli,hankkia kuski tms että saa sen kotiin.....onko siinä tripp trapissa oma pöytänsä? haluan sellasen missä on pöytäkin.oon sitä ihan vanhaa perinteistä miettinyt, sitä jonka saa matalaksi ja siinä on sit istuin ja oma pöytä.

Te joilla on käytös nyt 74cm vaatteet tai jos joku osaa muuten arvioida....millonhan about 86cm vaatteet ois sopivia?? kun tos välishän on vain koko 80 ja ainakin tuntuu että nopeaa vaihtuu vaatekoko isommaksi. löysin ihanan uusretron hupparitakin ja otin koon 86cm...ny kattelen sitä ja mietin että onkohan toi jouluna sopiva vai millon....kesäksi sen olis siis tarkoitus olla, eihän se tietty haittaa jos on vähän iso.
minkä ikäisenä ajattelitte hankkia aurinkolasit vauvalle?? vai hankitteko?

mulla on sen verran raskaat univelat että kyllä saan levättyä. tietty illasta varmasti mietin että saakohan Niki jotkut raivarit kun en ole paikalla, on tietenkin tottunut että olen aina siinä kun hän nukahtaa. kumpihan olis parempi, että pyydän kummia laittaan tekstarin kun niki on nukahtanut...vai enkö pyydä. nimittäin jos sitä tekstaria ei alakaan kuulua niin voip olla että en saa unta. varmasti heräilenkin, en ole oikein koskaan nukkunut yhtäputkee....mut ero on siinä että ukko herättää mut aina syvästä unesta.on eri asia herätä "luonnollisesti". ja ei sitä tiedä,voi tulla pitkäkin uniputki kun ei kukaan herätä ja on tämä väsymys. pelkästään se että olen illan yksin kotona on lepoa. niki kätisee koko ajan ja häntä pitää hyppyyttää ja pyöritellä.......onko muilla samaa?että ei viihdytä yhtään omissa oloissa?
Jaaha, alan nyppimään märkiä Deko -lehden palasia matosta.Ne sano neuvolassa että "annat vauvalle ihan mitä hän vain mieluiten syö nyt kun paino on matala" Olen sit noita lehtiä antanut syödä :LOL:
 
Tervehdys mammat ja mussukat!

Hyvä ruokavalio teillä, Nikin emo! :LOL: Meillä ei onneksi tarvitse lisäkiloja keräillä, eilisen neuvolan lukemat olivat sen verran hyvät: pituutta 68cm (lähes 3 cm tullut kuukaudessa!) ja painoa 8360g. Kiinteitä ollaan maisteltu vasta reilut kaksi viikkoa ja vielä on aikas kapea tuo ruokavalio, mutta hyvin tuntuu maistuvan.

Me ei valitettavasti päästy treffeille, mutta toivottavasti sitten seuraavalla kerralla osuu paremmin aikataulut.

Kopasta ollaan mekin jo luovuttu ja hereillä vaunuissa olleessaan annan myös olla hieman kohoasennossa, jotta näkee ympärilleen. Ja siitäkös poika nauttii! Syöttötuolissa ollaan myös pieniä aikoja harjoiteltu ja sekin alkaa pikkuhiljaa sujua. Ei ole enää vauvaa talossa...

Tiniin Ada on kyllä aikamoinen menijä! Ihan uskomatonta! =) Liikkeelle ei vielä meidän poika lähde. Kova on yritys kyllä mutta rassu kun koittaa kielensä avulla päästä eteenpäin, niin eihän siitä jää kuin märkä vana lattiaan. :D Vetää jalat pyllyn alle, painaa otsan lattiaan ja työntää kielensä ulos - on aika huvittavan näköistä touhua! Myöskään hampaita ei näy vieläkään vaikka kovasti kaikkea käsiinsä saamaansa kaluaakin. Kaipa ne siellä kuitenkin jo kutittaa.

Tässä pikaiset kuulumiset! Voikaahan kaikki hyvin!

Nuppu ja poika 6kk + 5pv
 

Yhteistyössä