***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Bisnes-mama täällä ihan vaan kurkkaamassa :wave: :LOL:

Kiva pitkästä aikaa lueskella tein juttuja, tutut nimimerkit ja omat huokailut... voi ku kerkeisin minäki :(

Oskari kasvaa ja voi kaikin puolin hyvin. Painaa n.7,6kg ja mittaa tais olla jotain 64?? Tästä sen huomaa, et äitee käy töissä. Ei edes tiedä kuinka pitkä kuopus on :eek: :whistle:
Vauva uinti sujuu mukavasti, pärskii niin että kaikki kastuu =) ja sukeltamaan on päästy ilman kannua ( mitä ny kaikki 3 kertaa on päästy uimaan ) Pientä nuhanenäisyys vaivaa lähes joka viikko.
Kovasti jo odotellaan ylös hampaita, tuntuu vaan niin pirun tiukassa olevan. Esikoisella oli muuten kolme alahammasta ennen ensimmäistäkään ylähammasta. Esikoisen pahin uhma alkaa olemaan ohi :whistle: HUH HUH!!! Mitä nyt välillä vielä kokeilee, tai sitte en huomaa ku oon töissä :) Kyselyikä saatin tilalle... "äiti, mistä vauvat tulee", "äiti mihin me mennään", "äiti, mits sää meet töihin" :D Sulostahan tuo on... vielä :snotty:
Oskari keikkuu konttausasennossa ja Thaimaassa oppi kääntymään. Ai niin ja tiputin Oskarin lattialle uimahallissa :snotty: :'( Tai siis tyhmä minä jätin sen penkille ku rupesin laittaan tukkaa kiinni. Onneks ei käyny kuinkaan ja täti vieressä sano et se tippu peppu edellä. Penkiltä siis putosi... Säikähdin toki niin perkeleesti, mutta ei enään tarvi heti sairaalaan juosta ku "pikkasen" sattuu, esikoiselta olisin varmaan ambulanssia huutanu :/ Onneks on pehmee nuppi vauvoilla ja onneks putos peppu edellä.
Oskarilla on nyt superkakkakausi :) On päivisin joka vaipassa kakkat ja yhdessä välissä peppuki oli turkasen punanen ku oli kakka hiestäny yön yli vaipassa. Ne tuli yhteen väliin salakavalasti ja ei haissu, saatika pojasta olis huomannu että se punnaa... Hampaiden tulon piikkiin oon nämä nuhat ja kakkat laittanu... tulis jo prkl!!
Soseita syödään vähän jo kaikenlaista. Isi kun on jääny kotiin niin ei se niin tarkkaa oo se totuttaminen uusiin makuihin. Puuroakin on jo syötetty. Ja pari päivää sai vaan sitä ku oli niin pirullista tuo kakkaaminen.
Tissiä himputti viete rupes hylkimään :kieh: viikonloppuna rupes selkä kaarella karjumaan jos tissin lykäs naaman eteen :( tai sitte näykkäs |O Toissapäivään asti joka päivä kokeilin, mut ei niin ei. Harmittaa kyllä :(

Ja pääsin minäki oikeen kunnolla ulkoilemaan ja laittamaan tanssijalalla koriasti =) Kaverin synttärit ja "harjakaiset" vietettiin ja pojat oli mun vanhemmilla yötä. Oli Oskari vähän mummua valvottanu, kun tuli just sillon sitä kakkaa joka rööristä.

Yöt Oskari nukkuu kokonaan, jos siis on muuten kaikki hyvin eikä vaivaa mikään nuha, kakka tms... Eli siinä 19.30 aikaan menee nukkumaan ja herää siinä 7 aikaan aamulla. Helppo nakki siis :) Sopii mulle!! Ja tietenki tähän perään voimahaleja ja osaanottoja niille jotka joutuu valvomaan paljon lasten kanssa/takia :hug: :hug:

Oskari on vielä vauvakaukalossa, ei oo saatu aikaseks vaihdettua isuinta autoon :/ Ehkäpä jos nyt viikonloppuna sais laitettua :)

Ja meillä taas rempataan :kieh: :kieh: :LOL: Nyt vuorostaan alakertaa. Voi vi..u alkaa mennä hermo näihin "VÄLIAIKAISIIN" ratkasuihin!!! Mikään ei oo omalla paikalla ku kaks päivää niin kohta jo jotain nurkkaa revitään auki ja tavarat pitää siirtää pois alta... Mutta kylläpä se tiedettiin ku tämä talo ostettiin... "ikuinen remontin kohde" Eli sieltä nyt rempataan uudestaan mikä on ekana laitettu. Kiva vaan jos Oskari rupee kohta liikkumaan niin se täällä imeskelee jotain pensseleitä tai porakoneita :eek: :snotty:

Nikin emo Toivottavasti se deko-lehti auttaa painon nousuun :LOL: :LOL:

Nyt mä poistun viemästä tilaa ja tutkailen teitä taustalta :wave: :wave:

R iikka ja Oskari kohta 6kk
 
Voihan nenä kun oli niin paljon juttuja kertynyt ja nyt ei ennätä lukea kuin pintapuolisesti! Hei taas pistkästä aikaa R iikka ja loistavaa et Nikin emo saa nukkua kunnolla edes yhden yön.

Mä täällä hulluna oon paikkaillu, koska saatiin tänään lääkäriltä lähtölupa Teneriffalle ja huomenna matkaan ja melkeen pari viikkoa ollaan poissa kotiympyröistä. Sain varattua koneesta etupaikan lapsikaukalolla, huippista! Toivottavasti poika sit siel köllöttelee about 5 tuntia 6 lentotunnista, no niin varmaan ;)

Neuvolassakin oltiin tänään - saamassa oppia siitä miten veistä tai saksia ei kannata jättää lapsen ote-etäisyydelle ja et myrkylliset pesuaineet pitäs siirtää alakaapeista, no hyvä, enhän mä noita olis ikinä ite hokannutkaan...

Mittojakin ottivat, eli ei sittenkään viel noustu 10-kerhoon tässä 7 kk tarkastuksessa (oltas kyl noustu ilman rs:sää).

Paino: 9570g
Pituus: 70,5 cm
Hattu: 44,5 cm
 
Yöaikaa vaan kaikille!
Täällä kärvistelen hammassärkyni kanssa.... Muut nukkuu jo...

Tänään käytiin sitten Nappulan kanssa lääkärissä, kun viime yönä alkoi ihan mieletön yskä. Tuntui, että pikkuinen melkein siihen tukehtui.... Keuhkoputkentulehdushan se siellä oli! Saatiin hirveä kasa troppeja ja nyt sitten pojalla tosiaan jo eka kuuri päällä :(
Toivottavsti tuo pulauttelu rauhoittuu taudin parannuttua. Lääkäri kyllä lupasi kirjoittaa reseptin sellaiseen maidonsakeuttajaan, ellei niin käy. Pitäähän tuon miehen sisällä jotain pysyäkkin.

Nyt poistun takavasemmalla viikonlopuksi. Lähdetään pohjanmaalle viettämään lomaviikonloppua! Kivaa päästä jonnekkin kotoa!

mamitus2 ja pipi nappula
 
Huomenta

Täällä takana levoton yö eli heräilyä n. tunnin välein, kunnes 4.30 viimein annoin tissiä ja nyt äijä nukkuu vieläkin, vaikka on yleensä tikkana klo 7 pystyssä. En tiedä, voisko se rokotus väsyttää näin.

Kiva kuulla R iikastakin :) ! Ja tsemppiä remonttiin taas ;)...

Mitzylle ja mamitukselle hauskoja reissuja. Toivottavasti saatte rentouduttuakin.

Jahas, nyt sängyssä kuuluukin jo juttu luistavan siihen malliin, että poika on hereillä (ähä-ähä-ähä-aha-aha-aha-aaa ja sitä rataa ). Katsotaan, miten saadaan päivärytmistä kiinni :).

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave: !

väpä ja Vilho, 6 kk ja 10 päivää :heart:
 
Tiniii ihan itekö pystyyn nousi?meilläkin kyllä seisoo tukee vasten mutta ei sentää ite nouse.

väpä vitut mitää helpota!!mun alkaa vaan tulla raja vastaa...eeti siis lokakuussa nukku viimeks 3h putkeen...ja nyt 2kuukautta on heräilly 30min-1,5h välein:vittuvitunvittu. Nyt kyllä pää sekoo.No,tänään koitetaan laittaa jätkä ilman puuroa nukkumaan, aattelin josko noi viljat ei vielä sovi...saa nähä auttaako mut mä oon valmis kokeileen mitä vaan, paitsi en huudatusta.
siinä sulle rumia sanoja :D
mulla muuten ihan sama, mikään piritekno ei uppoo mut muuten menee...eikä ehkä se humppakaan mutta muuten kyllä.
Ja Lizardin kanssa siinä samoilla linjoilla et hirveesti virtaa siitä musiikista saa!eilenkin täällä huudettiin SOAD:in soidessa niin että naapuritkin varmaan kuuli, ja johan poistu väsymys!

meillä oli kans tuplissa niin pieni koppa et se on jo laitettu pois, kaukalokin alkaa oleen ahdas, esikoinen matkas siinä 1v asti!mutta on kyllä pientä mallia tuo.

nikin emo meillä esikoinen käytti 86cm kokoa 2 vuotiaana!mutta normaalistihan se mielletään 1-1,5v ikäselle.ja 80cm 1veelle.Mutta kaikkihan menee tosiaan omia polkujaan, meidän mörssäri varmaan tuossa 86 koossa syksyllä jo.
aurinkolaseja ei oo ollut esikoisella, ostettiin kyl henkkamaukalta mut ei suostu pitään.en siis osta eetillekään.
toi viihtymättömyys on nyt tätä ikää..helpottaa kun pääsevät liikkeelle.

mitzylle mukavaa matkaa!

R iikka kiva kuulla kuulumisia!!
mamitus suuret halit ja pikaiset paranemiset!

nyt tää yli-vittuuntunu mamma lähtee vähän pötköttään, oon vaan jo niin ylikierroksilla tästä valvomisesta että en enää ees saa nukuttua!viime yönäkin oli tuskaa nukahtaa kun koko ajan tiesi että kohta se taas huutaa...ja ny se si huutaa taas oikeestikin, ei siis pötköttelyä.
no, mukavaa viikonloppua kaikille ja parempia yöunia!!

d. ja ikuisesti valvottava Eeti 6kk+
 
dd:lle pikainen kommentti, että samat fiilikset täälläkin... ja oma uni lähtenyt kans mulla katoamaan, ei vaan enää ees nukuta. me saatiin kiirreelisenä lähete lastenpolille syy: merkittävät uniongelmat, kun neuvolan lääkäri oli sitä mieltä, että tää juttu on nyt selvitettävä. toivottavasti selviää tai sekoo pää täälläkin. mies yrittää parhaansa auttaa, mut kun on niin sikeeunista sorttia, että ei vaan herää itkuun..:/ intissäkin nukkui puunjuurella tykin vierellä, kun sillä ammuttii..:D ens viikoksi buukkasin pojan yökylään isovanhemmille, niin sit on pakko nukkua!! DD saatko sä mistään apua?
 
suhveli mites ne teidän yöt sit menee?kun herää niin nukahtaako pian takas, ja mitä teette kun herää, siis haluaako joka kerta maitoo vai mitä vauva on vailla?meillä selvästi jotain mahavaivaakin kun saattaa vaan herätä huutaan ja paukutteleen..
neuvolastako saitte ajan polille?Meillä on kyl ens kuussa kontrolliaika neuvolaan, sit taas katotaan tilannetta...unikoulua olisivat tarjonneet viime kerralla (siis että vauva neuvolaan unikouluun) mutta mä en suostu huudatukseen.En vaikka ite sitten valvoisin seuraavan vuoden.
Meillä ei oo mahdollista saada poikaa minnekkän yöks koska mun äiti on niiiiin ihana ettei halua valvoa mun lapsien takia |O sekin on sille ihan maailmanloppu kun esikoinen on sielä yötä, se kun herää niin aikasin eikä mun äiti jaksa. Vaikka eihän se kertaakaan ees oo herännyt kun mun isä siellä pojan kanssa nousee ja leikkii..isä ottaiskin eetinkin yöks mutta mitäs teet kun siellä on se akkakin.
joo, siinä taas tuli yks ihana puoli mun äidissä...

miten teillä nukutaan päikkäreitä?Eeti nukkuu nekin niin huonosti...max 1,5h nekin.
mutta noi yöt...argh...nyt kyllä viime yönä oli selvästi vähemmän mahanvääntämistä kun ei annettu kaurapuuroa!täytyy kokeilla jotain riisipuuroa vaikka.
mutta silti siis heräili taas ihan jatkuvasti, meni nukkuun 21 ja nyt heräs, siihen väliin mahtu 9 heräämistä!!

no, joskos lopetan tästä jauhamisen kun ei se mitään auta, mä oon jo luopunut toivosta :LOL:
 
DD: Ihailen sinua!!! Sulla on aivan mahtiasenne tossa asiassa, että vaikka Eeti valvottaa ja oot ihan poikki, et suostu huudatukseen. Olet mielestäni Äiti, juurikin tuolla isolla Ä:llä. Laitat todellakin lapsen edun omasi edelle. Toivottavasti tilanne kuitenkin pian helpottaa, ettei ala oma nuppi sevottamaan. Tai ettei kostaannu lapsille sun väsymys sitten taas huonotuulisuutena. Itseäni meinasi ärsyttää viime yönä, kun poitsulla oli tutti hukassa tai muuten piti murista ja kiehnätä useampaan otteeseen, mutta söi siis vain kolme kertaa välillä 20.00-7.00. Mutta kun luin tuota sinun yöelämää, nin nielaisin ärtymykseni ja olen äärimmäisen tyytyväinen elämääni!

Aurinkolaseja
käytettiin reissussa heti, kun aurinko vähänkin pilkahti. Poju tykkäsi pitää niitä. Heti jos ei ollut päässä ja yksi auringonsäde pääsi tuikkaamaan silmään, alko venkoilu ja kiukkuilu, mutta kun lasit oli päässä, oli poju tyytyväinen. Onneksi näin. Tiedä sitten, jahka kasvaa tuosta.
 
dd meidän yöt on sellasia, että poju heräilee puolen tunnin - 2 tunnin välein. 3h unipätkää tai pidempää ei oo meillä näkyny sitten joulukuun. Paitsi yhet päikkärit tässä pari viikkoa sitten... joinakin öinä on muutaman tunnin jakso, jona heräilee 10min välein, eli ei ilmeisesti taho millään päästä takas syvään uneen.. yöjuopottelut lopetettiin pari viikkoa sitten, eli ei maitoa tahdo... ja yleenssä rauhottuu kun menen luokse, eli ei juurikaan huuda paljon öisin... heräilee vaan jostain syystä. ja päikkärit on alkanu nyt muutamaa vko sitten nukkumaan tosi hyvin... nukkuu ensin aamupvllä 1,5-3h ja iltapäivällä samanlaiset riippuen aamupäivän unien pituudesta. joskus nukkuu unet ihan heräämättä, joskus kaipaa tuttia kerran tai kaksi. eli nytte oon jonkin verran pystyny lepäämään noissa väleissä. sulla kyllä tilannetta "pahentaa" se esikoinen, jos edelleen heräilee niin aikaisin ja muutenkin tarvitsee sua pikkuveljen päikkäreiden aikana. mäkään en suostu huudattamiseen!! meillekin tuota unikoulua ehdotettiin, mutta sanoin kanssa, että en halua poikaa sinne, mieluummin valvon. ton meidän lähetteen laittoi neuvolan lastenlääkäri. mä en kyllä tiedä, että mitä sillä käynnillä sitten tehdään... ilmeisesti selvitellään allergioiden mahdollisuuksia.

jees, mutta nyt pakko mennä petiin! palailen huomenna jos unohdin vastata johkin.
 
suhveli sitä mäkin oon miettinyt että jos tosiaan oiskin vaikka jotain allergiaa..varsinkin nyt kun se mahan vääntely helpotti kun ei anneta viljoja.
Meillä aika samaa menoa että ei tosiaan meinaa päästä syvään uneen lainkaan!nyt tosiaan edellisyönä tuli 3h pätkä kun ei annettu puuroa.viime yönä ripuloitiin sit eetin kans molemmat, mä ääliö erehdyin syömään sipsejä (tiedän kyllä ettei ne mulle sovi mut en tajunnu ettei ne sovi eetillekään!) joten meni taas ihan huutamiseks.
Meillä tuo vaan ei rauhotu tassutteluun tms. syliin täytyy päästä ja usein vielä maitoakin saatava. Nyt ollankin luovuttu omassa sängyssä nukuttamisesta koska siitä ei tosiaan tuu mitään, herää 5-30min välein huutamaan eikä rauhotu ennen kun pääsee syliin.
Meidän sängyssä ei herää kun tissiä ottamaan pari kertaa ja loput kerrat kun herää niin vääntää vaan mahaansa ja itkee.

kerrohan sitten mitä siellä teille sanotaan, jos sais jotai vinkkejä :D

Lizard :ashamed: tässähän ihan nolostuu :LOL: sehän se mua tässä tilanteessä eniten kyrsiikin kun omat unet on max 6h ja sekin pätkissä niin tosi herkästi tulee välillä ärähdettyä esikoiselle..ja sitten saa taas selitellä että kun ei äiti nyt tarkottanut kun äitiä vaan väsyttää.Mut onneks esikosen uhma alkaa jo helpottaan niin ei saa niin paljoo aihetta ärähtelyyn :D

aurinkoista päivänjatkoa kaikille, me lähetään nyt mun vanhemmille syömään!
 
DD: meillä tuon Piipiäisen nukkuminen on ihan suoraan verrannollinen mun syömisiini. Viime yönä pisin pätkä oli 3h mutta söinkin pari karkkia päivällä. Niissä oli varmaan vehnää tai jotain vehnästä uutettua glukoosisiirappia. Jos ruokavalioni on tosi rajattua niin silloin yöllä syödään vain kerran. Pahimmillaanhan se on 1h pätkiä.

Tällä hetkellä Piipillä on hauskaa kun hän jahtaa lattialla omaa varjoaan. Hän siis ryömii innokkaasti eteenpäin auringon paistaessa selän takaa.

Iipiäinen on meillä oppinut pärisemään. Hän päristelee ruoat suustaan kun lusikalla saa sinne jotain kipattua sisään. Eli meillä menee neljännes teelusikkaa puuroa aamulla, teelusikallinen lihasosetta päivällä päristellään suusta pois ja sama tehdään sille vajaalle teelusikalliselle jälkkärisosetta. Välipalaksi saatan saada jopa teelusikallisen vauvajugurttia annettua ja illalla taas voi upota jopa puolikas teelusikka lihasosetta ja kokonainen päristellään. Pullosta ei oteta mitään, ei maitoa tai velliä. Kohta 1,5kk on näitä kiinteitä kokeiltu. Pitää yrittää ajatella positiivisest että onneksi se on meidän lapsi joka ei syö kun ennenkin on ongelmasyömärit saatu syötettyä. Isänsä jos syöttää itkee Piipi heti kun lusikka lähestyy, mummo sai sentään jälkkäriä annettua suuhun saakka vaikka kaikki valuikin ulos suusta. Vettäkään hän ei juo nokkiksesta. Lapsemme-lehteä on yritetty hänelle antaa mutta sisustuslehtiä ei vielä ole kokeiltu. Suun hän avaa vain kun leikimme puhelimen soittoäänillä.. mutta ruoka siis pöristään pihalle.

En valita yöheräämisiä kun tätä aikaisemminkin on ollut ongelmia saada öisin unta mutta mietin vain miten saisin sen miehen opetettua imettämään... Tai ehkä he tulevat lounastunnilla mun luokse töihin syömään päivittäin.

*muoks* ehkä sittenkin taidan olla väsynyt. En tankannut bensa-autoa dieselillä mutta unohdin tankin korkin auki kun lähdin huoltoasemalta. Onneksi korkki oli narulla kiinni ja luukun telineessä. Mutta töissä ollessakin 3-5 tunnin yöunilla 'jaksoin'.
 
DD, eikö sun mies voisi hoitaa poikia jonain viikonloppuna jos on vapailla töistä tms? Että sä saisit nukkua.Jos se ei kotona onnistu, niin menisit vaikka jonkun kaverin luo? En käsitä miten voit jaksaa tuolla nukkumisella hoitaa kahta lasta! nimerkki nukkuu itsekin yleensä 6h pätkissä...
onko se unikoulu huudatusta? mä en tiedä sitä mitään. Mutta kyllä huudattaisin Nikiä yhden-kaks yötä jos se takaisi yöunet loppuelämäksi:) Sen verran pienellä äällä olen äiti. Minä olisin nimittäin paljon paljon parempi äiti ja ihminen jos saisin lepoa tarpeeksi ja se olisi kyllä lapseni parasta myös! Tuo yksi nukuttu yö jo todisti sen! Olen jaksanut tänään niin paljon hienommin, ei haittaa kitinät ei mitkään. Mut en siis tiedä mitään näistä unikouluista ja huudatuksista.
Hexa, teidän ongelmiin en osaa sanoa mitään...muuta kuin..voi voi. Kun sulla on se töihin lähtökin, miten kummassa se Piipi oppisi syömään. Miten sä jaksat tehdä töitä jos sun pitää herätä öisin noin usein imettämään???? Meillä kans pöristellään:) Ja ruoka suussahan se on parasta. Ja sit uutuus; syötän täl hetkel sitterissä, niin poika työntää jalat suuhun heti lusikan perään....hieno homma ja hyvät sukkamehut vissiin.
Ketä näitä muita valvojia oli...suhveli ainakin (siis mä en muista mitään vaik just luin!!!!) ja ehkä lizard, enivei KAIKKI jotka YHÄ valvovat
:hug:
Nikillä oli mennyt yökylässä hyvin, nukkumaanmennessä oli sellasta "vierastus"itkua ollut. ei siis vierasta kummia ja hänen perhettä...mut en tiedä millä sanalla sanois siis oli varmaan kaivannut mua ja itkenyt KOVAA.Mut sit rauhoittunut ja nukkunut tosi hyvin, syönyt kerran ja muutoin herännyt pari kertaa! aamul sit herännyt hyvissä ajoin klo 6.
Mulla oli illalla orpo olo. Mutta nautin myös tästä orpoudestani. Ihana kun oli kädet ja selkä levossa. Ja korvat. Ja ihanaa oli nukkua ja herätä omaan tahtiin.- Ja sit oli ihanaa mennä hakemaan oma pikku mittarimato ja jaksaa paljon paremmin touhuta hänen kanssaan.

Että eiköhän tässä taas jaksa valvoa seuraavat puoli vuotta :LOL:
 
Nikin emo: Hyvä, että sait nukuttua ja olo oli heti pirtsakampi! Tuli tuosta huudattamisesta mieleen, jotta muistaakseni sitä tassuttelua on olemassa sellattinenkin versio, jossa lasta ei huudateta. Ajattelin tutkailla tämän asian tarkemmin, mikäli poitsu ei meinaa itse ruveta jättämään yösyöttäjä ja ähinöitä pois parin kk sisään. Käsittääkseni tassuttelijana parempi olisi iskä, kosk silloin ei maidon tuoksu saa vauvaa häiriintymään. Mutta pulloruokinnallahan sillä ei ole merkitystä. Ja Nikin emohan on itse tavallaan se iskäkin, joten ei juuri ole vaihtoehtoja. Olen ajatellut, että se tassuttelu vaatii kyllä vankan asenteen ja virkeyttä, jotta jaksaa sitä noudattaa niin, että tuloksia tulee. Ei varmaan tartte lipsahtaa kuin kerran, nin saa aloittaa alusta.
Jokin aika sitten juttelin miehelleni, jotta olisin valmis siirtämään poitsun omaan huoneeseen, jotten heräisi turhaan pienempiin uniähinöihin ja sitten otin myös tuon tassuttelun puheeksi. Mies oli ehdottomasti vastaan. Pojan tulee olla meidän lähellä ja hän lopettaa yösyönnit, kun on siihen valmis. Noh, olen itsekin toisaalta samaa mieltä, mutta tietenkin puoli vuotta pätkäunilla saa ajatukset muuttumaan --> ja miehellä siihen ei tarvittu kuin yksi osuva yö! Mies pisti minut nukkumaan alakertaan lauantaina ja sanoi hoitavansa yösyötöt, jotta saan täyspitkän unen. Nukuinkin sitten 8h parilla kyljen kääntämisellä ja iloisena kirmasin perheeni luo yläkertaan. Mies oli aivan silmät ristissä: poika oli syönyt vain pari kertaa ja pieniä määriä, kuten viime aikoina on ollutkin (siksi olen ollut sitä mieltä, että yösyötöt voisi jopa lopetella pikkuhiljaa), mutta muita ähinöitä olikin sitten piisannut ilmeisesti huomattavasti enempikin kuin yleensä, kosk mies oli heräillyt 0,5 - 1,5h välein koko yön, milloin tuttia laittamaan, milloin kääntämään poitsua, kun tämä oli pyörähtänyt vatsalleen nukkumaan, eikä sitten viihtynytkään. Välillä mies oli ottanut pojun viereen, josko niin olisi parempi, ja palauttanut sitten omaan sänkyyn ja... Seurauksena siis se, että mies sanoi ymmärtävänsä toiveeni tassuttelusta ja omasta huoneesta. Yksi yö.

 
olipa mulla hyvä neuvo DD:lle.....eihän se onnistu jos imetät?
ja lizardilla hyvä esimerkki, tyypillinen mies nimittäin, kovia ovat antamaan neuvoja ja miten pitää tehdä, mutta jos joutuvatkin itse tekemään niin ääni muuttuu kellossa! ja mieshän ei kestä valvomista,kipeänä oloa,eikä paljon mitään muutakaan samoin kuin nainen kestää. Mutta hienoa että teillä mies otti tuon yön vastuulleen, niin näki itse millaista se on.
pakko kertoa, Nikin isähän aiheutti raskausaikana pelkkää huolta ja murhetta, katosi esimerkiksi viikoksi useita kertoja,ryyppäsi jne jne. pilasi meidän suhteen täysin niin että luottamus meni ja kunnioitus meni niin että mun oli pakko jättää se, vaikka viimeinen asia tässä maailmassa mitä olisin halunnut oli että jään yksin vauvan kanssa. Kaiken tämän jälkeen kun vauva syntyi, tämä mies (jolle olin jo sanonut että suhteemme on ohi) ILMOITTI minulle että "tätä lasta imetetään vuosi, koska se on lapselle parhaaksi,näin olen lukenut"
Minusta tuo on jotenkin niin surkuhupaisaa, suorastaan kuin jostain sketsistä. Miettikää miestä,joka on rypenyt monta kuukautta,parta ajamatta,silmät harittaa,minä lähden synnyttämään, mies istuu pullo taskussa keittiössä,lähtiessäni lyön häntä käsilaukulla päähän,ystäväni pukkaa hänet ulos ovesta,hän jatkaa juomista ja me lähdemme ystäväni kanssa sairaalaan. Seuraavana päivänä mies oli kysynyt ystävältäni että "miksi X on sairaalassa, onko hän sairas?" KUVITELKAA! oliko mies niin kännissä että oli unohtanut että olen raskaana? Ja kun lapsi syntyy tämä kyseinen mies ilmoittaa kuinka kauan minun tulee imettää lastani. Hänhän on täysin kadonnut, ei ole velkoja maksanut eikä muutakaan. Mutta selvästi mies, joka ajattelee lapsen parasta eli imetystä!Hänen isänsä sensijaan eli isoisä ketä en ole koskaan tavannut,haluaa tulla vaimonsa kanssa Ranskasta katsomaan Nikiä kesällä, mikä on hienoa. Meillä ei ole yhteistä kieltä, joten ehkä tästäkin sketsin saisi kun viitomme täällä asioita.

paluu arkeen oli kova....Niki heräsi tunnin välein viime yön, 2-4 nukkui ,viideltä taas heräs ja kuudelta sit heräsikin ylös. kerran oli oikeasti nälkä,mut 4 kertaa työnsin pulloa kun en muuhun pystynyt. minussa ei taida olla voimia pitää mitään unikouluja ,mutta jotain on pakko kohta tapahtua...odotan ensin sen lääkärin ja sitten katsotaan.....
 
Heippa!

Meillä on tapahtunut ihme! Poika nukkui viime yönä 9,5h "pätkän" ja en käynyt kertaakaan laittamassa tuttia! Mä en tajua, mitään ei olla tehty eri tavalla! Arvatkaa vaan, pomppiko tää mami välillä kattomassa, että hengittääkö se poika enää! :D sitten ennen seiskaa heräsi juttelemaan, touhusi reilun puol tuntia, sitten kävin laittamassa tutin, laitoin kyljelleen ja nukahti vielä puoleksi tunniksi. ja nyt nukkuu jo kolmatta tuntia päikkäreitä. olen ihan ällikällä lyöty. kovasti en uskalla kattoon hyppiä, koska ensi yönä kaikki voi taas heittää häränpyllyä... mutta lohduttaa tietää, että pikkuinen silti vielä "osaa" nukkua, vaikka sitä ei näiden kuukausien jälkeen uskoisi.

Kun oikein miettimällä mietin, että mitä tässä nyt on tehty, että tähän on päästy, niin.. tosiaan ne yösyötöt lopetettiin, ja selvästi sen pullon perään itkeskeli noin reilun viikon. Sitten heräili muuten vaan ja tassuteltiin ilman huudatusta. Ja viimeisin muutos viikon takaa on se, että iltapullo pojalle annetaan nyt olohuoneessa isän tai äidin sylissä, jonka jälkeen kannetaan heti omaan sänkyyn nukahtamaan. Ennen syötimme iltamaidon pojan ollessa jo sängyssä, ja välillä nukahti pullolle. Sitten luin jostain, että pitäisi päästä eroon ajatuksesta, että maitopullo liittyy automaattisesti nukahtamiseen, joten siirryimme antamaan sen siis olkkarissa. En tiedä, liekö näissä syy, mutta näin on tehty... ja tosiaan ei ole ollenkaan varmaa, että näitä öitä vielä on tulossa, mutta anyway, jos joku kohtalotoveri saisi näistä vinkkejä.

Ja hampaitahan meillä ei vieläkään ole, joten viimeistään niiden kanssa valvotaan taas..

Mutta nyt vaunuttelemaankevätaurinkoon!

Mukavaa alkanutta viikkoa ja paljon haleja valvojille, todella tiedän, mitä se on.

suhveli ja joonatan 6,5kk
 
suhveli tosi hieno homma!!uskomatonta.

Me nyt saatiin tuomio kun soittelin taas neuvolaan, allergiaa taitaa olla.Nyt siis äiti ja poika ovat munaton, perunaton, ja viljaton- dieetillä.aikas hankalaa keksiä itelleen mitään ruokaa kun on paatunut makaronin mussuttaja.
Perunahan on eetiltä jätetty jo aikaa sitten kun se ei sovi mutta nyt saan mäkin siitä luopua...puurostakin eeti alkoi huutaa mutta en sitten tajunnut viljatonta itteeni kokeilla ennen kun terkka sitä ehdotti.
viikonloppu oli niin kamala, eetillä vuoroin kovaa mustaa kakkaa ja limaista vihreää ripulia(pahoittelut herkille palstailijoille :D) ja taas samaa heräilyä.

no josko se tästä sitten...

nikin emo joo mähän imetän mutta eeti kyllä ottais varmaan pullookin.järkevintä olis kai koittaa lopettaa koko yösyötöt mutta mä vaan en kestä kuulla sitä huutoa kun tiedän että se tissi sen hiljentäis...ei toki aina hiljennä mutta nyt en sentää sitä aina tarjoakaan :D
meillä ei tuo ukko kyllä herää mihkään ja mä oon niin huono lähtemään..mutta kohta kai on pakko!ja mulla on sentään se hyvä "etu" suhun verrattuna että mies antaa mun päivisin nukkua päikkäreitä jos on ihan kamala yö ollut.

kylläpäs olikin mielenkiintoinen kommentti eksältäsi!!onneks olit tarpeeks fiksu jättämään tapauksen ennen lapsen syntymää, olisi ollut vaan yksi lisähuoli sinulle.

tuolla neuvolassa se unikoulu on sellanen että lasta ei oteta sängystä pois vaan annetaan huutaa jos ei tassuttelemalla rauhotu.ja eetihän ei rauhotu muuta kun syliin, jos siihenkään.Monta kertaa yössä herää vaan huutamaan, paukuttelee selkä kaarella, huutaa ja yht äkkiä nukahtaa!eli ilmeisesti vaan masua sattuu.

Lizard niinhän se on että kun mies joutuu valvoon niin asialle on heti tehtävä jotain, nainen taas jaksaa valvoa vaikka kuin kauan |O
koittakaahan tekin nyt saada parannusta asiaan.

mä en oikein nyt tiiä et mitä mä vielä kokeilisin, nyt tuo ruokavalio mutta pitäiskö sittenkin vielä koittaa sitä sinne omaan sänkyynsä vai ei..no, se ratkeaa kai illalla.

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!
 
Kaikille valvojille kovasti haleja :hug: meillä heräillään pari kolme kertaa yössä tällä hetkellä ja molemmat pojat nukkuu melkein joka yö meidän sängyssä ja me ollaan ukon kanssa kuin sillit purkissa siinä välissä. :kieh: Mut ei vaan riitä kummallakaan voimat ravaamaan tuon isomman kanssa ja Nemokin nukkuu rauhallisemmin siinä vieressä. Siis illalla aina omaan sänkyyn laitetaan, mutta aamusta tuntuu aina molemmat pojat tosiaan olevan meidän sängyssä. :whistle: Asian eteen tarttis vissiin jottain tehdä, että omatkin unet ois vähän paremmat, mutta on vaan veto niin pois, että mennään tällä hetkellä siitä mistä aita on matalin. :ashamed: Yöllä menee tosiaan tissiä Nemolla tuon 2-3 kertaa ja kuudelta alkaa meidän aamut nykyään... molemmat kukkuu tuolla ja äiti ja isi on silmät ristissä :xmas:

Pullo ei meidän herralle enää kelpaa ollenkaan, vaikka silloin alkuun annoin myös lisämaitoa pullosta. Nokkamukikaan ei toimi. Että hyvin tiiviisti sitte ollaan vaan päivästä toiseen tissitellen. No kaipa se kouluikään mennessä suostuu juomaan jostain muusta kuin tissistä. :LOL:

Pari hammasta pukattiin läpi ikenien viikonloppuna ja edelleen ollaan tosi kärttyjä ja sylissä vaan oltais... lopputulos...tänäänkään en oo saanu mitään aikaan ja tuo isoveikka jatkaa omaa ihanaa menoaan... välillä tuntuu, että ois vähän loman tarpeessa, mutta eipä nyt sit ainakaan viel onnistu, kun ei kerta pullo kelpaa :/

Nyt pitää vaipan vaihtoon taas rientää, joten :wave:

Katjuska ja Nemo noin 6,5kk :heart:

pitää viel laittaa, että ihaniahan nää mussukat on, vaikka kaikki mehut äidistä tuntuvat vievänkin. :heart:
 
Pitää tähän heti kirjoittaa että olen onnellinen näistä yöherätyksistä ja valvomisista vaikka joskus tänne purankin.. Kun esikoinen pääsi sairaalasta hän nukkui suoraan 12h unia heräämättä ja meidän piti laittaa kello soimaan että saamme laitettua nenä-maha-letkuun yömaidot. Samoin hän ei koskaan ole suostunut nukkumaan meidän sängyssämme, paitsi silloin kun on hyvin kipeä. Kun kuuntelee ensin yökaudet hiljaisuutta, jonka pitäisi sisältää vauvan itkua ja ääntelyä ja vihdoin rohisevaa hengitystä ja kuorsaamista niin olen kyllä oikeasti onnellinen muutamista itkuäänistä ja öisistä viereen ottamisista ja syötöistä!

Toivottavasti Daydreamsin ruokavalio auttaa. Lasagnea saa tehtyä kivasti kun valkokastikkeen laittaa riisijauhoista ja käyttää gluteiinitonta lasagnelevyä. Meillä toi maito sopi.. mutta varmaan voi tehdä ohramaidostakin. Muutenkin noi gluteiinittomat 'makaroonit' on aika hyviä. Banaanilastut, popcornit ja maustetut riisikakut on oikein hyviä äidin herkkuja. Ja löytyipä kaupasta muitakin gluteiinittomia herkkuja (meille sopii kaura). Kunhan saadaan pakkaseen tilaa niin että mahtuu jätskikoneen kylmäelementit sinne niin saadaan taas jätskejä ja sorbeita omilla resepteillä.. Pepun punotukseen meillä auttoi sinkkivoide ja itkuisuus väheni kerrasta kun peppu rauhoittui.

Nikin emo: Ihanaa kun Nikin vaari haluaa nähdä pentusta!

Hexa ja Piipeys 7kk miinus 5 pv
 
Yhdyn Hexan sanoihin, että olen onnellinen yöherätyksistä, vaikka niistä välillä jo eroon toivoisinkin. Viidessä vuodessa kerkesi jo miettimään, että valvon vaikka seuraavat viisi vuotta, jos valvottajana on oma pikkuinen.
 
Lizard ja Hexa, teillä on hieno asenne yöherätyksiin! ja se kumpuaa kokemuksistanne tuo asenne.
itselläni yöherätyksiin ei löydy tuota asennetta valitettavasti yhtään, olen ihan hajalla jos joudun valvomaan, en jaksa enää valvoa ja piste. mä en nimittäin jaksa hoitaa tuota lasta jos en saa unta.mun on oltava sylinä,äitinä ja kodinkoneena ja isänä 24/7. ilman väsymystäkin tämä on raskasta, väsymyksen kanssa mahdotonta. siksi VIHAAN valvoa.

viime yö oli ihan ok. eilinen meni väsymyksen takia ihan kiville, en jaksanut ulos ollenkaan ja se masentaa. tänään on parempi olo ja kauppaan on mentävä, KAIKKI on loppu...wc-paperi,nan,purkkieväs,vaipat,ja jääkaapissa pelkät valot. ei muuta kuin reppu selkään ja bussiin vaunujen kanssa taiteilemaan muutaman kauppakassin ja repun kera. täällä lähellä ei ole kunnollista(edukasta) kauppaa mikä on PRSeestä.
 
Ehtoopäivää kaikille!

Pohjanmaan reissu takana ja hyvinhän se meni =).
Poika nukkui autossa pitkät päikkärinsä meno- ja tulomatkalla ja muutoin olikin hereillä kiltisti jutellen. Välillä pysähdyttiin kahville ja syömään pojan kanssa.
Kyläpaikassa meni nukkumaan ihan omaan aikaansa illalla eli kasilta ja nukkui yöt läpeensä.
Meillä on siis itse poika jättänyt yöllä syömiset väliin, on varmaan tulkinnut äitiään jotenkin. Ja annanhan minä sitten maitoa, jos herää sitä huutamaan, mutta nyt ollaan jo melkein viikon verran nukuttu yöt ilman syömisiä.

Kovasti voimia ja jaksamista toivottelen valvojille!
:hug: :hug:
Hexalla ja Lizardilla ihana asenne :)

Meillä edelleen poika oksentelee, mutta nyt se on limaa ja koetan nyt kuulostella tämän viikon mihin suuntaan mennään. Tauti (keuhkoputkentulehdus) taitaa olla voitettu (kuuri oli kolmen päivän kuuri), mutta tuota limaa tulee edelleen tosiaan aika lailla.

Mitenkäs täällä ollaan valmistautumassa pääsiäisen viettoon? Onko vanhemmat lapset menossa virpomaan? Meillä tuo 7-vuotias haluaa ehdottomasti vielä virpomaan, ollaan joka vuosi käyty isovanhemmilla, iso-isovanhemmilla ja muutaman ystävän luona (ei siis tuntemattomille olla menty). Taitaa täytyä taas kaivaa noitimisvehkeet esiin.... Mitenkäs mahtaisivat sukulaiset reagoida, jos menis itsekkin noitana oven taakse.. :kieh: :kieh:

Kuullaan taas tyttelit!
mamitus2 ja nappula 6kk sekä 9 päivää
 
Tervehdys tähänkin viikkoon!

Mussukat täällä kovasti valvottaa - samoin meillä edelleenkin. Käytiin tänään uudestaan lääkärissä pitkittyneen flunssan takia, jota on kestänyt nyt 2 viikkoa ja tuntuu vaan pahenevan. Jälkitautina on ukkeli saanut korvatulehduksen ja eka lääkekuuri aloitettiin juuri :( Tukkoinen nenä ja nyt kipeä korva ovatkin sit valvottaneet ihan kiitettävästi sellaisia jopa 1-2h pätkiä yöllä. Muuten ei pojasta kyllä huomaa, et on kipeä, on niin iloinen ja nauravainen oma itsensä. Lääkärikin ihmetteli, et onpa hyväntuulinen vaikka on korva tulehtunut. Yösyötöt on ton tukkoisuuden myötä vähentyneet peräti yhteen ja pidänkin peukkuja et sama meno jatkuisi myös parantumisen jälkeen. Muuten kyllä heräillään esim. viime yönä eka unipätkä 4h, minkä aikana 2-3krt tuttia, sit valvottiin 2h, rauhoittui vain syliin, laitettiin nenätippoja, imettiin nenää tyhjäksi ja syötiin, sit nukuttiin 3h. Ehkä ne yöt siitä täälläkin sit joskus rauhoittuu...

Perjantaina oli 6kk neuvola, mistä tuoreet mitat: 7280g, 67,5cm. Vielä pitkä matka 10-kerhoon, mutta käyrällä mennään kuin unelma, kuten neuvolatäti sanoi :D Istumista ei vielä suositellut, ei selkä ole tarpeeksi vahva.

No niin, kävin tätäkin pätkää kirjoittaessa 3 kertaa heiluttamassa vaunuja, joten eiköhän tämä riitä!

Zucchero + Sisu 6kk 5pvä
 
Heippa!
Sori, tosi omanapaista, mutta tulin vaan kertomaan että meidän neiti lähti tänään ryömimään!!! Eteenpäin mennään hissukseen, mutta varmasti, pikku mittarimato...kohta kai se vauhti kiihtyy ja tarvii ruveta ottamaan turhia ja vaarallisia esteitä pois tyttösen tieltä :LOL:

Sairastelijoille :hug:

jkoo + Nella 6kk + 1,5vko :heart:
 

Yhteistyössä