***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

ärrinmurrinmurrrrr :kieh:

Onko teil muilla vaikeuksia kirjautua tänne????? Mulla siis menee hermot! Lopetan kohta kokonaan, ku tuurissa on, jos joskus tänne pääsee kirjautumaan :headwall: :headwall:

Aloitetaampa alusta

Moikkelis!

Mun piti tulla tänne kertomaan päivällä, et telkkarista olis tullu kakkoselta Pohjantähden alla: Unikoulu jotain klo 14? niin en päässy tänne silloin siitä informoimaan, niin, jos jotain olis se asia kiinnostanut...itse laitoin sen tallentumaan boksiin, tuos vähän aikaa sitä vahtasin, en loppuun asti vielä päässyt, niin se tais olla huudatus-unikoulua...

Niihu: Ihana kuva :heart: :D
Koulukiusaus: siitä oli jotain juttelua täällä...Meilläpäin ei kyl pituudesta/lyhyydestä kiusattu...mutta mua kiusattiin 3lk-9lk ja varsinaista syytä en tiedä vieläkään ja tosi puheessa ei yhtään kiinnosta tietääkään...Se vaan oli hauskaa kun oman luokan pojat kiusas ja oman luokan tytöt sit syrji, mut miksi sitten "kelpasin" muiden luokan tyypeille???
Piilotettiin takkia ja reppua, haukuttiin haisunäädäksi, kiusaus oli henkistä, kimppuun ei käyty. Ei voitu olla vieressä, ei takana ei missään mun läheellä...luulen et kiusaus johtui ujoudestani ja kun mun koti oli "syrjässä" kun muut asu keskustassa ja meillä oli karjaa...Mieleen on jäänyt yksi joulun aika olisko ollu 5lk tai 6lk, kun mun piti jakaa pikkujoululahjat luokalle...niin pojat siihen: et eihän niihin lahjoihin voi enää koskea kun minä oon ne jo saastuttanut :ashamed: silloin tuntui tosi pahalta...Mut menneet on menneitä ja en ikinä toivois et ketään kiusattais koskaan!!! Kiusaus seuraa toisinaan mua vieläkin uusissa tilanteissa, en päästä oikein lähelle...Ehkä tyttöjen syrjimisen johdosta mulla on paljon poikia/miehiä kavereina ja taitaa yksi parhaimmista ollakin mies...
Mutta ei ollu tarkoitus tästä asiasta romaania ruveta raapustamaan...anteeksi :ashamed:

No...nyt unohdin puolet asioista mitä oli... :headwall: , kun tänne niin harvoin pääsee kirjautumaan ja vähemmän aikaa muutenki...

Muisti on mennyt...

Juttelu: Meillä on semmosta ä-gyy, ättätäää, yms tuommosta...kattoo tarkkkaan kun puhutaan, yrittää matkia napsuttelua kielellä, päristelee, kurlaa, nauraa räkättää...

Istumista vielä harjoitellaan, menee kasaan aika lailla vielä...tukien kyllä istuu..

Mönkii pylly pystyssä eteenpäin ja vähän pääseekin pää kolmantena jalkana...
Konttaus-asentoa harjotellaan.

Kävimpäs minäki JO baarissa...toissa lauantaina...oli kivvaa!!! Onhan sitä taukoa jo jonki verran...eikä olllu aamulla kaamea kankkunen, väsytti vaan entistä enemmän..

Meilä ei enää öisin syödä, mut se muu yövehtaaminen :headwall: , vooisin jopa väittää olevani nyt väsyneempi kuin silloin kun syötiin yöllä 1-3 kertaa...
Niin...pitäs siirtää poika toiseen huoneeseen...mut me asutaan kaksiossa...ite muuttaa olkkariin, et poika sais makkarin...niin, ei tulis joka kääntymiseen/ääntelyyn vastattua...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja :hug: väsyneille!!! Ja miksei meille jokaiselle jaksamis :hug:

t. hille&ukkeli 6kk+paljon päälle
 
Mäkin tulin vaan nopeeta ilmoittamaan että täällä ollaan kipeenä ja mä jo hätäilin ja käytin poikaa sairaalassa viime yönä kun tarpeeksi sain itseäni peloteltua sillä RS-viruksella. Mistäs sen nyt sitten tietää jos se tulee. Pojalla ollut vain pientä lämpöä, miehellä tosin useamman päivän yli 39 astetta :/ Kaikilla nokka vuotaa ja käy kurkun päälle.

Kauheasti jaksamista sairaille ja valvojille!

Koiruus ja Topi 6,5kk
 
Huomenta. Täällä kans nyt sitte taas sairastellaan :snotty: Tällä kertaa tuo meidän 2 vee. Nukkumaan meno oli aikast hankalaa illalla, kun toiseen sattui johonkin ihan hirveesti. Siinä sitte pidin huutavaa ja kouristelevaa poikaa sylissä vielä yhdentoista aikaan. Pronaxenia annettiin, mutta eipä siitä iloa ollut, kun ei mennyt kuin hetki, kun sänky ja poika lainehti oksennuksesta. :x Tuolla reppanalla menee aina kaikki flunssat mahaan ja siks en uskokaan, että mitään mahatautia ois, vaan ökäily johtui vain limaisuudesta. No sitte laitettiin suppo pyllyyn ja sitten nukkuikin onneks yön hyvin ja ihan samalla tavalla tuo häslää ja höslää täällä kuin terveenäkin. Ja ukkokin lupautu tänään tekemään viel tuplavuoron, että saas kattoo kuinka piipussa sitä tää mamma onkaan tän päivän jälkeen. :kieh: Se on muuten aina ollut niin, että kun ukolla on jotain extrahommaa töissä, niin joku tulee kipeeks. :kieh: Niin ja bonuksena sitte mun oma selkä on taas siinä kunnossa, että jalat meinaa lähtee alta välillä ja kipu on jotain sanoinkuvaamatonta. :x

Kiusaamisesta Mua on kans kiusattu koko kouluaika ja olin kans sellainen ujo ja en omistanut muotivaatteita, niin sehän sen sitte aiheutti. Oon kans edelleen sellainen hyvin varauksellinen uusien ihmisten kanssa ja itsetunto ei oo tosiaankaan parhaimmasta päästä. Mutta eteenpäin porskutellaan.

Pääsiäinen Mä ootan, että pääsen syömään isän tekemää lammaspataa :p ja voipi olla, että tuo tyttö virpomaankin lähtee, jos vaan muistetaan vitsat tehdä. :D Yleensä kun tulee asia mieleen just silloin, kun jo joku noita on oven takana. :whistle:

Liikkuminen Kovasti nemo hyörii ja pyörii ympäri lattiaa, mutta ei varsinaisesti vielä ryömi.

Istumiseen saatiin neuvolasta lupa, kun on niin jäntevä kaveri ja käsillä ottaa vastaan eteen ja sivuille, mutta peppu tuntuu kuitenkin olevan sen verran pyöree, että ilman tukea ei istumisesta viel mitään tuu :LOL:
Kova poika on myös seisomaan sylissä ja koko ajan heiluu ja keikkuu, kun sylissä istuu...kiire siis ois kova jonnekin.

Sitä omaa puhetta tulee ihan kauheesti ja sitä onkin kiva kuunnella. Sellaista ämmämmämmä mammammamma sun muuta =)

Yösyönti meillä ollaan nyt kahtena yönä syöty vaan kerran, että joskos se tästä sitte ois vähenemään päin.

Sairastelijoille :hug: :hug: ja Valvojille kans :hug: :hug:

Katjuska ja Nemo 6kk20pvää :heart:
 
Tuo kiusaamishomma on kyllä ihan p.erseestä! Olen joutunut nyt sivusta seuraamaan pari vuotta, kun mieheni veljen tyttöä kiusataan koulussa ja se voimattomuuden tunne on ikävä. On ollut palavereja ja puhutteluja ja monenlaista ovat yrittäneet, mutta homma jatkuu. Mietityttää juurikin tytön itsetunto ja myöhemmät taidot solmia kaveruussuhteita. Tainnut tyttö ruveta lohduttamaan itseään vielä ruoalla, joten "kaverit" ovat saaneet lisäsyyn kiusaamiseen ylipainosta.

Minähän vollottelin jo laitoksella, kun katselin ihanaista poikastani, jotta mitä jos häntä ruvetaan jostain syystä kiusaamaan, mää en kestä! Toivon, että osaisimme antaa pojalle sellaiset eväät elämään, jotta hän ei muserru mahdollisesta kiusaamisesta, vaan kääntäisi sen omaksi voitokseen, ja ennen kaikkea toivon, että hänestä tulee heikkojen puolustaja eli itsetuntoa riittäisi siinä määrin, ettei lähde toisia kiusaamaan, edes passiivisesti eli hiljaisuudellaan kiusaamisen hyväksyen.

Nikin emo:
sinun väsymisesi valvomiseen on ehdottomasti eri asia kuin esim. minun! Minulla on tosiaan nuo pettymysten täyteiset vuodet takana, MUTTA kaikkein suurin voimavara on mies, jolle poika on kaikki kaikessa ja jonka kanssa saan jaettua arjen täysin! Eli olen aivan eri asemassa kuin sinä ja sinun asemassasi minäkin olisin varmasti täysin kypsä valvomiseen ja voimieni äärirajoilla. Voimia siis sinulle ihan rekkakuormittain!
 
Terve pitkästä aikaa.
Täällä myös sairastellaan. Ensin oli poika pipinä ja nyt sitten äiti. Ei olla kohta kahteen viikkoon käyty ulkoilemassa ja pikkuhiljaa alkaa seinät kaatumaan päälle. :headwall:
Toivotaan että tämä tästä. Pojallakin on vielä nuhaa ja yskää, mutta kuume on onneksi voitettu....no äiti onkin sitten toinen luku. Inhottavaa lasta ajatellen, kun juuri itse parantunut sen verran että jaksaisi touhuta vaikka kuinka paljon, niin sitten äiti ei jaksa touhuta hänen kanssaan. Mä jaksan siis just tehdä pakolliset vaipanvaihdot ja syöttämiset, muun ajan herra onneksi viihtyy lattialla möyrien.

Jännä toi istumis juttu, meillä kun neuvolassa sanotiin jo neljän kuukauden kohdalla että voi pieniä aikoja istuttaa, kun on niin jäntevä poika. Tällähetkellä ei sitte enää istuminen riittäiskään, vaan pitäis aina päästä jaloilleen. Herra kiskoo itsensä kyllä jaloilleen, jos vaan saa kunnon otteen jostakin. Esim. äitin paidan kauluksesta. :LOL:

Tietääkö kukaan voiko neuvolaan mennä, jos lapsella tosiaan on pientä nuhaa? Kuumeessa ei ole ollut sunnuntain jälkeen. Huomenna olis neuvola. Itse en sinne tietenkään ole menossa, mutta mies on terveiden kirjoissa ja voisi kyllä hoitaa asian. Mietin vain tuota lapsen nuhaa?

Meillä on nuo yöt menny hulinaksi sairastelun takia. Toivottavasti taas rauhouttuu kun päästää nuhasta. Tosin ei taida pikkumiehen unia ainakaan parantaa kun itse yskin ja köhin yöt läpeensä. Kuinka monella muuten lapsi on jo omassa huoneessa? Me harkitaan asiaa, mutta jotenkin se on vielä niin pieni. :heart:

Jaksamista kaikille :hug: mä lähden nyt lepäämään kuumetta pois.

garol ja Viljami 6,5kk
 
Huomenta pinoon

Voi te yövalvojaparat :hug: . Itsekin olen sen verran valvonut, että tiedän, ettei se herkkua ole ja ainakin minusta kuoriutuu huonosti nukkuneena todellinen ihmispeto. Nikin emo, kuten Lizard jo totesikin, niin sinun tilannettasi ei voi verrata sellaisten tilanteeseen, joilla on mies apuna! Teet sen mitä tehdä täytyy, että saat itse nukkua ja jaksat olla parempi äiti. Minä kun en mistään mitään tiedä, niin voin vain kannustaa ja toivoa parasta :hug: .

Samoin huonoäitikamulleni dd:lle edelleen paljon voimia haastavien mussukoidensa parissa :hug: . Tosin sut pitää ehkä erottaa yhdistyksestä, kun vaikutat sittenkin olevan se äiti isolla Ä:llä, kuten joku jo totesikin ;) ... se on vähän yhdistyksen linjan vastaista :LOL: ! Kyllä ne teidänkin pojat vielä joskus nukkuvat kokonaisen yön, se on vääjäämätön tosiasia! (Lohduttaa varmaan tosi paljon juuri tässä tilanteessa...)

Sairastelijoille voimia :hug: . Täälläkin on pojalla nenä hieman tukossa. Oma lentsu on jo parantunut.

Liikkumisesta sen verran, että meidänkin poika oppi vihdoin viikonloppuna kääntymään :D ... parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Toivottavasti ei lähde vielä pariin kuukauteen ryömimään, niin pääsisi itse vähän helpommalla ;) :whistle: ...

Pääsiäisenä suunnataan kirkonkylälle siskoni tykö. Pitää varmaan matkasänky käydä hommaamassa sitä ennen, kun alkaa vaunu olla tolle yömyllärille turhan pieni öisin. Pitääkin vissiin ostaa munia jemmaan, jos tulee virpojia vieraisille, kun tässä on naapurin lapset tavanneet käydä. Tuovat muuten joka vuosi todella rumia vitsoja :eek: ! Niiden eteen ei ole nähty minkäänlaista vaivaa, suurin piirtein mustaa ja tummansinistä eristysteippiä roikkuu oksan nokassa. Minä en ilkiäisi päästää sellaisilla vitsoilla edes virpomaan, mutta mä nyt oonkin tällainen natsi :ashamed: . Multa on jo neljässä eri työpaikassa oppilaat kysyneet, että oonko ollu armeijassa töissä :LOL: ....

Nukkuminen meillä sujuu melko hyvin. Poju nukahtaa illalla omaan sänkyyn n. klo 21.30 ja saattaa yöllä pariin kertaan vaatia tuttia suuhun, mutta syö vasta kuuden maissa ja jatkaa sitten unia reiluun seitsemään, kelpaa mulle. Mitenköhän sitten, kun kello siirtyy kesäaikaan...

Jaa, nyt Vilhoa alkaa suututtaa, joten pitää käydä vaihtamassa kakkavaippa ja pistää sitten poika unille. Kertokaa kuulumisia taas :) !

väpä ja Vilho, 6,5 kk :heart:
 


Tässä vielä tämänpäiväinen otos Vilhokista isukin sylissä. Niihulla oli ihana isä-poika-kuva :heart: , mutta onneksi tässä kuvassa ukko on tarkentunut tunnistamattomaksi, sillä muuten minulta lähtisi henki...
 
Moikka kaikille!

Joskus kävin ilmottautumassa tonne syysmassukoihin, mutta se keskustelu jäi. Jos nyt yrittäs tällä puolella jos vaan mukaan sopii... Meillä tuo vauva-arki lähti hiukan vaihtelevasti käyntiin. Ensimmäiset 3-4 kk tyttö vaan kitisi millon mistäkin syystä ja valvottiin yötä myöten. Mua väsytti alussa niin et oikein heikotti välillä. Nyt menee jo hiukan paremmin, tosin uusien taitojen myötä yöt usein melko levottomia.

Neuvolaa oon oppinu vihaamaan kun ei meidän neiti kasva niiden helkkarin käyrien mukaan. Kuten ei kasvanu esikoinenkaan. Ja neuvolan täti ei vaan suostu uskomaan sitä. Ärrin murrin...

Naistenpäivän kunniaksi neiti lähti ryömimään ollessaan muutama päivä vajaa 6kk. Nyt sitten kissa saa kulkea koko ajan karkuun. Se kun on niin ihanan pehmeä ja turkista saa hyvän otteen... :) Kissan ruokakupitkin joutu nostamaan ylemmäksi ettei neito käy niitä syömässä. Aina saa olla vetämässä pois sieltä kupilta jos ovat lattialla.
 
Katjuska: Osanotto selkäsärkyyn. Alkaa olla samaa vaivaa itselläkin. Vihlasee kun nostaa väärällä asennolla meidän 'pientä' lattialta. Esikoinen kun tuntuu kevyemmältä nostaa kuin tuo Piiperöinen. Ehkä yksi hyvin, yksin sängyssä nukuttu yö auttaisi tilannetta.

Meillä on esikoinen nyt kipeänä. Kolmas päivä kuumetta. Oli onneksi jo vähän laskusuunnassa. Mutta kun hän herää yöllä ja itkee niin nousen lohduttamaan ja vähän ajan kuluttua herää Piipeys ja itkee ja sitten takaisin tissittelemään kunnes esikoinen kömpii meidän sänkyyn ja nukkuu poikittain jalkopäässä niin että emme saa miehen kanssa jalkoja suoraksi ja tähän päälle ne 4-5 kertaa olevat tissittelyt ja pikkuneidin herääminen lopullisesti klo 06.

Hesarin jutun innoittamana annettiin Piipille pehmeitä syömisiä mutusteltavaksi sinä aikana kun muu perhe syö. Saamme jo puolikkaan teelusikallisen sosetta uppoamaan neitokaiseen tällä tekniikalla. Aamulla en jaksanut taistella puurolusikallista, joten annoin murokulhon hänelle eteen ja oi kuinka kiva oli pudotella muroja koiralle. Melkein meni d-vitamiinitkin alas eikä vain rinnuksille. Onneksi seuraavaan mittaukseen on yli kuukausi aikaa, joten eipähän tarvitse meidän miettiä käyriä ja kasvamisia. Jännää, kuinka ohjeet joita saimme keskosen syöttämiseen ovatkin toimivia ei-keskosella.. Syömisestä voisin kirjoittaa monisataasivuisen kirjan. Pitää vain yritellä ajatella positiivisesti ja sanoa että onneksi esikoinen oli syömisongelmainen ja siksi osataan tähän toiseen suhtautua oikein.

Pääseekö liittymään Huonoäiti-kerhoon? Esikoinen pelaa omalla koneellaan Pikkukakkosen pelejä ja itse oikaisen selkää kun vauva nukkuu parvekkeella. Mummo toi pajunoksia, joita koristellaan sitten päiväunien jälkeen höyhenillä ja minimunilla virpomaoksiksi. En uskalla mennä kovin pitkälle jos nukkujaisen ääni ei kanna tai jos taas (niin kuin eilen) orava yrittää käydä kurkkimassa vaunuihin.

Meillä ei seistä, johtuu siitä lonkkalastasta oletettavasti. Oikeasti se on hyvä juttu sillä muuten olisi pikkuneiti varmaan menossa portaita ylöspäin. Meillä on portit vain alasmenoa estämässä. Koiran juomakuppi siirrettiin meillä kellariin silloin kun esikko oppi liikkumaan.. Ja ruokakuppi on esillä vain ruokailun ajan. Kun meillä oli kissoja niin koiran vuoksi piti ruokakupit pitää kellarin pöydällä. Koira kiipesi muille pöydille käyttäen tuolia apuna. Mutta sitten koira keksi pyytää kissoilta ruokaa ja kissat kiipesivät pöydille ja tiputtivat koiralle ruokaa. Kyllä niillekin kävi joskus huonosti, saivat silakkaa sinne pöydälleen ja ajattelivat syödä sen maton päällä lattialla. Humps, kun hyppäsi kissa alas pöydältä oli silakka kadonnut sen suusta ennen kuin tassut koskettivat maata ja tyytyväisen näköinen koira nuoli huuliaan. Silloin pelasi tarjoilu koiralle. Kyllä kissat pian oppivat syömään lautasensa tyhjäksi sen lautasen päällä. :kieh:
Kun esikoinen ei tahtonut syödä mietittiin että pistetään hänen ruokansa koirankuppiin lattialle niin jo söisi. Ihan niin ei kuitenkaan tehty sitten loppujen lopuksi.. :saint:

Hexa ja Piipe 7kk - 3pv
 
Jep. Luulin meneväni allergiatesteihin tänään. Lääkärin puheista en tajunnut juurikaan mitään, yritin kyllä kysyä, mutta ei. Hänen mielestään ei mitään vikaa, ei vaikka paino on alhainen jne. Yritin sanoa että neuvolan täti antoi ymmärtää että nämä testit ovat nyt tulossa, sönkkäs siihen jotain että laittaa jonkun paperin eteenpäin ja sieltä soittavat ja sitten ilmoittavat että tuleeko testejä vai mitä tulee. ja jotain se sano että nämä altistuskokeilut vai mitkä hitot tulee kalliiksi tai jotain.
Mä olin että "tässäkö tää nyt oli". se oli että joo. sanoin vielä että tahtoisin tosiaankin vain tietää aiheuttaako se maito nämä ongelmat KUN EN JAKSA ENÄÄ VALVOA. se sano että niin. kysyin siltä että mitä sitten tehdään JOS en enää jaksa. vastaus: niin.
no sit lähdin ja paiskasin oven kii mikä oli tyhmää tietenkin. soitan äidilleni,mikä oli kaikista tyhmintä. se alkaa paasata jotain paskaa ja mulla meni hermo ja huusin sille puhelimessa täysillä. sit se on että sun lapsikin pelkää sua kun oot tollanen ja että miten voit huutaa tuolla tavoin hänelle. olin että ehkä siten koska olet itse huutanut mulle koko elämäni ja että niki ei todellakaan pelkää mua. sit siltä tulee typillinen marttyyriviesti kuinka hän KÄRSII ja ei tee mitään oikein ja on huono äiti ja kuinka mä syytän häntä kaikesta ja hän ei enää jaksa.

hieno homma. minäkään en jaksa kyseistä kärsivää marttyyriä enää yhtään.yks lapsi paapottavana riittää.
 
Heippa kaikille!

Aikaisemmin kerroin meidän tietoja, mutta ajan puutteen takia en ole kerennyt muuta kuin lukea palstaa =(

Mutta nyt on pakko hieman kommentoida Nikin emolle

Onko sinulla vakuutusta lapsellesi? Jos ei niin hommaa se hyvin äkkiä ennenkuin mitkään tutkimukset alkavat. Muuten jos nikillä todetaan vaikka maitoaallergia ei vakuutus enää korvaa kyseisestä "sairaudesta" johtuvia kuluja.

Me älysimme onneklsi ottaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää ja olemme saaneet kaikki lääkärikäynnit vakuutuksen piikkiin. Meidän poika siis huuti yötä päivää kahden viikon ikäisestä lähtien. Käytiin lastenklinikalla yms julkisen puolen palveluissa ja kohtelu oli juuri samanlaista kuin sinullakin kun itkin että en enää jaksa, todettiin että aha!! Kaikki oireet pistettiin koliikin piikkiin ja onneksi eräs vauvakerhon tuttu neuvoi meidät hyvälle YKSITYISELLE allergologille, jonka jälkeen saimme päivät rauhoittumaan.. yöt olivat edelleen huutoa vielä viime viikkoon asti, mutta nyt kun refluksiin (poika pulauttelee reippaasti) aloitettiin on kaksi viimeistä yötä nukuttu yhdellä heräämisellä ja sekin on syönti herääminen=)

Mene ihmeessä joko mehiläiseen tai pikku jättiin (voin laittaa nimiä yv:nä jos haluat en viitti mainostella yleisellä palstalla) niin asiat rupaa rullaamaan ja ongelmasi otetaan oikeasti tosissaan. Siihen asti ERITTÄIN paljon voimia, tiedän että niitä tarvitaan!!
 
Anteeksi taisi tulla hieman määräilevä sävy edelliseen vietiin, mutta kun itse olemme kokeneet saman nöyryytykse julkisella tuli hieman hiillyttyä pelkästä myötätunnosta. Toki itse päätät nikin hoidosta, mutta jos edes jotain apua saisit niin olisin minäkin iloinen =)

terveisin entinen ympärivuorokautisen itkun kuunnellut äiti
 
Ei mitään Miia, kiitos viestistä ja neuvoista.

Minulla ei ole vakuutusta.

Miksi meillä on julkinen terveydenhuolto? Mä selvitin niitä vakuutuksia silloin ennen kuin Niki syntyi. Ne on kamalan kalliita, katsoin että mulla ei ole varaa sellaiseen. Luotin myös siihen että koska meillä on julkinen terveydenhuolto ja asun vieläpä Helsingissä jossa pitäisi olla hyvät palvelut niin hädän tullen saa apua. Miksi mun pitäisi mennä yksityiselle kalliille lääkärille kalliin vakuutuksen turvin, kun mulla ei oikeasti ole varaa. Kuka näihin julkisen terveydenhuollon lääkäreihin ja tutkimuksiin sitten pääsee? Eikö meillä ole OIKEUS niihin?

Odotan soittaako tämä arvauskeskuspuoskari ja mitä sanoo. Sitten mietin mitä teen, mutta eihän tämä tähän jää.

Hirvittävän pahamieli koko tästä päivästä.
 
On kyllä joku oikeen urvelo lääkäri osunut Nikin emon tielle :eek: |O Toivotaan nyt, että asiat järjestyis parhain päin ja pääsisitte niihin allergiatutkimuksiin :hug:

Mä sain molemmat pojat nukkumaan ja nyt on sitte sitä niin kutsuttua omaa aikaa =) Jospas se ukkokin tois vielä jotain hyvää iltapalaa tullessaan :p
 
en ehi nyt kummempaa kommentoida mut Nikin emolle pakko vastata, meillä painitaan siis kans nyt noiden allergia asioiden kanssa ja kaverin painii vauvansa kanssa maitoallergian kanssa.
Elikäs meille molemmille on sanottu ettei vauvoja laiteta allergiatesteihin (?!!!)koska se tulos on niin epävarma, voi siis näyttää väärää negatiivista.vasta kun kaverin vauvan koko vartalo oli vereslihalla, uskoivat että jotain vois olla ja määrisivät 3 eri rasvaa ja kontrollikäynti 2kk päähän!sit vasta katotaan että laitetaanko testeihin ja jos niin millon.ja kun ne testit on vielä niin kalliitakin!heillä siis myöskään ei lapsella vakuutusta ja yksityisella prick-testit tulis maksaan 100-400e riippuen mitä testejä tehään jne.
kaveri sitten itse kokeili maidotonta itseensä (on siis tissillä) ja kas kun iho on taas hyvä!sattumaa varmaankin...or not.

meillä sitten oli aamulla se kontrollikäynti neuvolaan uniongelmien takia ja terkka itekin myönsi että selvästi jotain mahavaivaa ja eeti sielläkin pulautti ihan koko ajan mutta silti kehotti vaan lopettaan yösyötöt ja kokeileen unikoulua. Vittuako se unikoulu auttaa mahavaivoihin!!!Lääkäri määräsi sitä perkeleen Gavisconee (miten se nyt kirjotetaan)ihan ku se nyt auttas...tosi skeptinen olen sen suhteen.
ja samaa saatanan peruna-viljaton ruokavalioo mulle ja Eetille.
perkeleenperkele.
Tuntuu ihan ettei mua todellakaan otettu tosissaan ja voivoteltiin vaan että onhan sun saatava nukkua..joo on saatava nukkua mutta mä en välitä vaikka valvosin vuoden, mä haluan ratkasun tähän valvomiseen ja heräilyyn enkä yhen yön ratkasun menemällä porukoille yöks niinku siellä ehdotettiin.
sekin jotenkin ärsytti kun sanoivat siitä yöllä tissin antamisesta, ihan ku mä sitä aina heti tyrkyttäisin, kun en tosiaan anna kun sit vasta kun ei muu auta..ja vielä kun selitin että eeti todella herää huutamaan selkä kaarella, paukuttelee ja nukahtaa.eli selvästikään ei herää ottamaan sitä kirottua tissiä!
Vaikka aina aiemmin oon ollut neuvola-systeemin kannalla ja olen edelleen niin kyllä vitutuskäyrä nousee ihan tajuttomasti kun selvästi eivät itekään tiedä mitä tekisivät ja ehdottaisivat, samaa diipadaapaa vaan.

joo, parempi olla nyt ees lukematta muuta, tylsän koulupäivän päätteks on hermo niiiin tiukalla...
 
Pikainen "merkki" tähän väliin että tietää missä mennään.

Paljon olikin juttua ollut kaikenlaista.

Meilläkin 5 yötä meni ihan överiksi,jopa tunnin välein herättiin itkeskelemään...ihan samantein aina rauhottui kun tassuttelin mutta jotenki tosi levotonta meininkiä.

Hampaita ei näy mutta tosi paljon uusia taitoja oppinut.Niitä varmaan käy läpi tai jotain.

Nyt kaksi päivää menty ilman tissiä,olen siis imettänyt vain yöllä kerran.

Rinnat on yllättävän hyvin tottuneet.

Ainut on toi korvikkeen määrä...tänään sain menemään 250ml..enempää ei kerta kaikkiaan mene.Syö kuitenkin hyvin kiinteitä ja vettä nokkamukista joten ei syytä huoleen..??

Ensi yönä kokeilen ehkäpä jo pullolla...jos raaskin/jaksan...

Viime yö meni hyvin.Nukkui kuutisen tuntia putkeen ja söi ja vielä 3 tuntia päälle suunnilleen.

Aika lyhyitä yöunia kuitenkin mielestäni...9-10 tuntia.

Ja sit aamusta jo 9.00-10.00 aikaan käy päiväunille ja nukkuu 1 1/2-2 1/2 tuntia ja sit iltapäivällä vaan 1/2 tunnin nokoset 16 aikoihin.

Ja muuta ei sit nukukkaan.Ja yöunille 20.30-21.00.

Ihme virkku.

Nyt painun itekki pehkuihin,palataan.

Kaikille valvojille :hug:

Vieroitus meiningillä,Jousikas & Ranjuskainen 6,5kk :heart:
 
Daydreams: Esikolla oli kans Gavisconea, LKL lastenlääkärin määräämänä noin 1v asti. Losec auttoi meillä enemmän. Refluksitaudista johtuenhan hänellä ruokatorvi tulehtui niin pahasti, ettei voinut syödä mitään karkeaa / kiinteää ruokaa ennen kuin noin 3v iässä. Eli jos noilla teidän lääkkeillä saadaan edes vähän suojattua sitä ruokatorvea siltä, etteivät vatsahapot polta sen pintaa rikki on siitä hyötyä vaikka itse ongelmaa eivät poistaisi.
No meillä edes yksityinen lääkäri ei tuosta allergiasta paljoa pystynyt auttamaan kun itse oltiin voitu rajata se niin tarkasti siihen vehnään ja kananmuniin. Näyttää siltä, että pieniä määriä mantelia / pähkinää Piipiäinen maidon mukana sietää mutta kun määrä menee yli 5 mantelin / pähkinän niin sitten hän saa punaisen laikun poskeensa.

Nikin emo: Serkkuni lapsella oli maitoallergia ja hän sanoi, että lapsen kakassa on säikeitä ja se on limaista. Pientä säikeisyyttä voi olla normaalistikin, mutta näillä maitoallergikoilla on erityinen haju kakassa ja säikeitä ja ehkä limaa ja vihreyttä. Tuntuu kyllä siltä, että vasta jos lapsi on sisällä sairaalaputkessa niin häntä hoidetaan julkisesti ja silloinkin vain Lastenklinikalla. Meillä kaikki pelaa kohtuuhyvin esikon kanssa ja Piipiäisen kanssa tuo lonkkahommakin hoitui mutta sinne ei siis ole jouduttu / päästy terveyskeskuksen kautta. Jos terveyskeskuslääkärillä olisi budjettivastuun sijaan aito vastuu potilaistaan tilanne voisi olla toinen. Jos näitä (kirosana) arvauskeskuslääkäreitä ei meille olisi tullut vastaan niin esikko olisi kenties jopa täysiaikainen. Mutta kun arvauskeskuslääkäri säästi eikä pistänyt lähetettä äitiyspolille niin lapsen sairaalahoitoon meni rahaa yli miljoona mummonmarkkaa.

Huonoäitikerholainen Hexa, joka ei kehtaa kertoa mitä on tapahtunut
 
Nikin emo: meille kaikkein pahin paikka oli lastenklinikka, siellä jopa solvattiin että kyllä äidin täytyy vähän lapsensa itkua kestää ja kyseltiin omalta äidiltäni (joka oli käynnillä mukana), etä eikös se mumminkin mielestä ole ihan vain koliikkia!! Tyylillä, että minä olen hysteerinen äiti, joka liioittelee lapsensa itkua...

No mutta, jos imetät tiedän sellaisia allergia lasten äitejä, jotka ovat imetysdieetillä ja syövät parhaimmassa tapauksessa vain viittä ruoka-ainetta + kalsiumlisät ja vitamiinilisät...tosin tuolaiseen imetysieettiin olisi hyvä olla lääkärin ohjaus...toinen mitä voi tietysti kokeilla on neocatea (erittäin hypoallerginen maitovalmiste, muut kuin tuo ei käy meidän pojalle). Se maksaa 65 euroa purkki (KALLISTA) ilman reseptiä apteekista, mutta www.allergia.com sivustolla sitä voi ostaa yksityisiltä jopa 15 ? purkki...yleensä viikon maitoeliminaatiolla saa jo selville ...

Sitä paitsi, jos nikillä todetaan maitoallergia ja hän joutuu juomaan erityisvalmistetta tulee se kalliiksi muutenkin...meilläkin tulee menemään reilu 600? vuodessa pelkkiin maitoihin ennenkuin kelan korvauskatto tulee vastaan ja kela maksaa loput. Eikä se julkinen puolikaan täysin ilmainen ole poliklinikkamaksuineen yms. en edes tiedä paljonko julkinen ottaa noista altistuksista, koska siinähän tarvitaan lääkäriä enemmän kuin pelkän poliklinikka käynnin verran...

Mutta toivotavasti tästä oli jotain apua. Ja edelleen toivotan jaksamista ja jos sinusta tuntuu että itku ei ole normaalia, älä välitä tyhmistä lääkäreistä ja heidän möläytyksista vaan yritä jaksaa ajaa oman lapsesi etuja!!
 
Pakko nopsaa kommentoida tohon maitoallergiaan että Adahan on sieltä 2kk:n iästä syöny Almiron Peptiä (tissimaidon lisäks) eli just tota Apteekin maitoa joka maksaa 45eur/prk ja mitään reseptiä ei oo saatu.

Ihan samallalailla kuin daydreamsille oli sanottu että vauvaa ei laiteta testeihin... voi morjes sanon minä :headwall:

Nyt Adan kummisedän tyttöystävä toi virosta tota samaa maitoa ja hinnaksi tuli 30eur/900g kun siis apteekista toi on 45eur/800g. Toi meille 4prk ja sillä pärjätään nyt ainakin jonkun aikaa.

Nyt täytyy lähtee kitinä-neidin luokse, alkaa päikkäriaika lähestyä...


Jaksuja kovasti mammoille :flower:

Tini+Ada 7kk +
 
Siis mä en tajuu tästä meiningistä mitään. Tuleeko tavallisista korvikkeista siis allergiaa Adalle? MIKS te ette saa reseptiä siihen apteekin maitoon?

Eli jos mä kotona testaan esim sillä Neocatella ja tulos on että oireet katoaisivat, niin enkö mä silti saa lääkäriltä reseptiä tai pääse testeihin...?

Ja nuo Eetin oireet....uskomatonta että ei pääse testeihin. Mikä helvetti tässä mättää,miks tää on tämmöistä?????

Mä en edes itse pyytänyt enää mitään testejä, vaan neuvolan täti MÄÄRÄSI että niihin mennään. Ja tää puoskari siellä arvauskeskuksessa puhui puhelimeen meidän asioita, ei kertonut kelle soittaa, sanoi että "hyvin kasvaa,ei mitään oireita,että tämmönen tapaus jne jne.." puhu ja puhu, enkä tiennyt kenelle. yritin sanoa että eihän se paino hyvin kasva, vaan on alle käyrän, niin mulkaisi mua vaan ja jatkoi.

hyvää yötä..........väsyy aivot kun joutuu miettimään....
 
Heips!!

Tuli tossa mieleen, et mulla ois avaamaton purkki tota Almiron Pepti 1:stä. Lääkäri passitti sitä ostamaan kun luulivat et tolla meiän neitillä ois maitoalgeeria sillon pienenä.

Menee vanhaks 25.4 joten ois vissii käytettävä pois.

Aattelin tarjota tänne sitä, maksoin 52? paikallisessa apteekissa ja seisoo ihan tyhjän panttina tuolla kaapissa.

Oisko 25?+pk paha hinta?? Eli hinnaks tulis varmaan joku 30 yhteensä.

Tietty voin itekki "juottaa" sen pois mut aattelin jos jollai on oikee tarve sille...


 
Siis paljonko tuollaisessa purkissa on??

Nikin kummi oli vähän sitä mieltä että ei välttämättä kandeis itse lähtä kokeilemaan näitä tuotteita, kun näistä apteekin maidoistakaan ei kaikki kuulemma sovi kaikille...?

Mikä ero tällä Almiron Pepti 1:llä on nyt sitten 2:een?
Tai sit esim tähän Neocateen?

Ja jos lähtis itse tutkimaan asiaa niin mitä vellin tilalle antaisi...?eiks toi maissivellikin ole maitopohjainen.

tuun hullux!!!
 
Nikin emo: Almiron pepti on alumperin maitopohjainen, mutta maitoproteiinit ovat "pilkottuja" eli hydrolysoituja niin pieniksi osiksi ettei maitoallergisen immuunipuolustuksen "pitäisi" sitä maidoksi tunnistaa...mutta erittäin vaikeasti allergisille tämä maito ei sovi... (kuten ei meidän pojalle)

No tämä neocate on sitten teollisesti valmistettu ja proteiinit on johdettu aminohapoista, toisin sanoen purkissakin lukee, että se on hypoallerginen ERITTÄIN ERITTÄIN harvalle se ei sovi...

Velliä on vaikea korvata ennen kuin on joku vilja tai riisi tai maissi todettu sopivaksi. Meillä poika ei vielä saa velliä (velli kylläkin tehdään sitten neocateen, jos meille sellainen saadaan). Muutenkin kiinteiden kokeilu on allergisille ns. hankalampaa. eli korkeintaan 1 uusi ruoka-aine per viikko. Meillä 6,5 kk poika voi syödä vain bataattia,riisiä ja persikkasosetta. Epäsopiviksi (huutoa päivisin ja öisin) on todettu peruna,maissi kuningatarsose, päärynä ja luumu. Hidasta hommaa ja koskaan et tiedä milloin on huutoa ja alkaako se hetkenä minä hyvänsä...

No joo, ei nyt varmaan mieltä ylentävä tämäkään esimerkki :headwall:

Niin ja se almiron 2 on mun tietääkseni yli 1v ikäisille...
 
Miiak: kuinka nopeasti teillä alkaa huuto ruokailun jälkeen? Kun mietin että voisiko se johtua allergiasta ettei meidän Piipiäinen hyväksy muuta kuin tissiä? Huuto alkaa nykyisin heti kun lusikka edes lähestyy suuta. Edes d-vitamiini ei mene. Onneksi ei ole ensimmäinen syömisongelmainen lapsi meillä. Muuten tässä olisi jo epätoivoinen.

Lievä paniikki siitä töihin menosta. Mutta pakko on mennä kun olen kohta perheen ainoa elättäjä.
 

Yhteistyössä