***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

tervetuloa mukaan normi!

hille eetiltä on otettu HB, se oli 100.Ei kuulemma syytä huoleen eikä tarkkailuun..
otettiin siis noiden allergia-juttujen yhteydessä, muuten täälläpäin otetaan yleensä 1v neuvolassa.

meillä jatkuu yöheräilyt, masuvääntelyt, pulauttelu ja ihottuma.sillä en ookaan päässy palstaileen, tuntuu et kaikki aika menee kouluun tai poikien kans..parin viikon päästä alkaa työssäoppiminen ja haluisin kovasti et eeti alkais siihen mennessä nukkua...ei taida olla toivoa!vaikka onneks viime yönä heräs vaan 4 kertaa, eka kertaa siis nukku noi hyvin yön!

Isoveikkakin alkaa oppia potalle, eilinen meni samalla vaipalla koko päivä!Jei!

pahoittelen omanapaisuutta, lukenut oon silti kaikkien kuulumiset ja mukavaa niitä onkin lukea.
ainiin, nikin emoko se oli joka menkkojen kans voivotteli, mulla viimeks kesti ekat menkat 2kk!!sit onneks normalisoitu..saa nähä kui nyt käy, vielä ei oo tietoakaan.

d. ja eeti 6päivää vajaa 7kk
 
Terve taas! Lukasin pikasesti ja etenkin Nikin Emon kuulumumiset!

Nikin em
o - siis ei voi olla totta, taasko tuli takapakkia! Hyviä neuvoja kuitenkin Miia K:lta olit saanut. Me käytimme myös varmuuden vuoksi Almiron Peptiä pari ekaa kuukautta, koska en uskaltanut ottaa riskiä, että Nanit ja Tuttelit ei sovi (isällään täysmaitoallergia). Tuo Pepti I alle 6kk ja Pepti II yli 6 kk, eroja ravintolisissä mm. raudassa. Peptissä siis maitoproteiinit pilkottu ja se sopii useimmille allergisille. Pepti oli ehkä n. 50 e purkki, mutta siitä riitti n. viikoksi silloinkin kun oltiin pelkällä maidolla. Siihenhän ei saa reseptiä ja siten Kela-korvausta ennen kuin maitoallergian altistuskokeet on tehty. Samaa pätee muihin apteekin erikoistuotteisiin. Peptistä jää kai noin 10-15 e itse maksettavaa Kela-korvauksen jälk. Mitkään omat testaukset eivät päde Kelalle, ei myöskään lääkärin lausunto allergiasta ilman noita altistuksen testituloksia.

Siten Nikin emo, sun on saatava ne altistuskokeet aikaseksi. Kaksi tietä:

1) joko vaadit testit julkiselta puolelta esim. ottamalla terv. asemasi ylilääkäriin yhteyttä. Tällöin esitä kirjallisesti, mitkä ovat ne fyysiset syyt, joiden perusteella Nikin allergiaa on syytä epäillä, laadi vaikka neuvolan tädin kanssa yhdessä. Muista mainita kaikki limaiset vihertävät kakat sun muut, mieluummin suurentele kuin vähättele oireita. MUISTA KUITENKIN, että sun oma jaksaminen ei ole minkäänlainen syy yht. kunnan kustantamiin allergiatesteihin terv. huollon näkökulmasta (niitä se paskan vertaa kiinnostaa...) MUTTA mainitse kuitenkin, että tuo teidän lääkäri välitti paikkaansapitämättömiä tietoja (joita listasit, listaa ne valituksessakin) eteenpäin, joka saattaa estää altistuskokeisiin pääsyn " neuvolantädin ja omasta pitkäaikaisesta seurannastasi huolimatta".

2) toinen tie sitten tuo yksit. puoli. Itse kilpailutin lapsivakuutukset ja Lähivakuutus osoittautui meille edullisimmaksi. Se oli 160e vuodessa ja 50 e omavastuu per sairaus. Hkissä vuosimaksi oli hieman korkeampi, ehkä 180-190e. Jos sulla olisi tällainen vakuutus, voisit varata allergioihin erik. lääkärille ajan saman tien ja pääsisit heti noihin testeihin. Itsa maksaisit sen 50e. Ainut mutta on se, että kun olet jo käynyt lääkärillä tuon ongelman vuoksi... vakuutushakemuksessahan pitää listata ns. kunnian ja oman tunnon kautta ongelmat, joita lapsella on esiintynyt. Jos ja kun allergia sitten todettaisiin ei vakuutus kuitenkaan korvaa lapsen erikoisravintotuotteita, vaan niihin saa sen Kela-korvauksen. Vakuutukset korvaavat vain varsinaiset lääkäri- ja lääkehoidot, kokeet, kuvaukset ym., eivät erikoiravintovalmisteita.

Mutta kuten joskus aiemminkin olen tainnut tuoda ilmi, musta tää koko julk terv huolto on täys kupla ja valitettasti, jos et ite taistele ja ota selvää, niin helposti menee sekä syteen että saveen. Mutta kuten Nikin emo mainitsi, sairas systeemihän sekin on, että ensin maksetaan verot terveyspalveluiden kattamiseksi, joita kuitenkaan ei sitten saa ja sen lisäksi maksetaan yksit. vakuutukset. Meillä tuo RS:n hoito tuli maksamaan yli 700e ja ilman vakuutusta olis tullut saman tien Teneriffan matkalle peruutus kun rahat olis ollu loppu. Toisaalta mähän vein suoraan sairaalasta päästyämme ja oireiden uudelleen ilmettyä lapsen astmoihin ja infektioihin erik. lastenlääkärille, joka oli ihan sairaan tarkka ja asiantunteva ja hänen avullaan lapsi parani ennätysasjassa (määräsi 3 pv:n kortisonihoidon ja ventolinea keuhkoputkia avaamaan babyhalerista kotikäytössä). Taisin jo tällöin mainitakin, että jos olisin ollut tämän kunnan asiakas olisin piruuttaan vienyt lapsen arvauskeskukseen kuulemaan lorutukset ja luritukset, siitä miten rs on pitkäkestoinen ja yskät ja vinkunat kuuluvat kuvaan ja mitään ei ole tehtävissä, olen nimittäin enemmän kuin saletti, että tuo olis ollu tuomio... (neuvolasta tuota jo hoettiin, kun siellä asiasta mainitsin).

Ja vähän asin vierestä mutta kuitenkin, Kanarialta käsin hoitelin myös isoäitini vaihdon terve kesk vuodeosastolta aluesairaalaan puhelimella! Kun kuulin, että siellä oli tulehdusarvot nousussa, ei lääkäriä koko viikonloppuna eikä myöskään asianmukaisia testilaitteita verikokeiden ottamiseksi. Ekaksi siellä oltiin ihan h-moilasina ja piittaamattomia, mutta kun sitten vaadin mm. hoidosta vastaavan lääkärin nimen selvittämistä ja soitin muutaman tunnin kuluttua uudelleen oli jo ambulanssi tilattu isoäitini kuljettamiseksi toiseen sairaalaan. Myös puhelimeen tällöin vastannut hoitaja oli huomattavasti asiallisempi ja totesi, että kyllähän tämä väärä hoitopaikka olikin tuossa kunnossa olevalle vanhukselle. Saamattomalle, lääkäreitä karttavalle äidilleni oli vaan todettu aiemmin, että kaksi päivää lienee alinaikaa. Siksi siis mä tartuin asiaan ja nyt isoäiti on toipumassa ja syö jo itse ja jutteleekin vähän. Lääkitys mm. vaihdettiin uudessa sairaalassa.
 
Nikin emo vielä, jos haluat voin auttaa valituspaprun laadinnassa, onko sulla priva-maili?

Mamitus 2 - meillä on ollut nuo Thicknup- maidonsakeuttajat refluksin takia käytössä jo usemman kuukauden. Niiden avulla pulauttelu saatiin joltisenkin kuriin, nyt kun sakeuttaja Kanarialla loppui kesken kyllä myös pulauttelu lisääntyi roimasti, vaikka jo paljon menee kiinteitäkin.

Aurinkolasit ja vähintäänkin lierihattu
oli myös meillä joka päivä päällä etelän lomalla. Uima-altaassa käytin lapsella aurinkolaseja, joissa oli baby-bandage pään takaa. Ne toimi hyvin, lapsi ei ärsyyntynyt laseista yhtään. Lisäksi rattaissa käytin harsovaippaa aurinkosuojana ja olin ostanut myös apteekista yli 6 kk soveltuvaa aurinkovoidetta, eli siis ainakaan pienempi meistä ei punakoitunut vaikka lämpöä oli läpi loman 21-25 C ja lähes pilvetöntä. Sen verran matkarattaista, että havaitsin mikä etu olisi ollut kovassa auringonpaisteessa kääntöaisasta ja lisäaurinkolipasta kuomussa, jotka olisivat olleet kalliimmissa malleissa. Jos menisimme vielä pidemmälle lomalle sijoittaisin matkarattaisiin enemmän. Kyllä nää 80 e Carenat muuten ajo asiansa, hyvä juttu oli kun yhdellä kädellä sai kasaan. Suomessa muuten ei päässyt koneen portille asti omilla rattailla, mutta lähtiessä Kanarialla pääsi, se on kuulemma käytäntö lähes kaikkialla muualla paitsi Suomessa. Helsinki-Vantaalla avuksi sai jonkunlaiset metallihäkkyrärattaat, joista tosin puol vuotias oli vaarassa pudota koko ajan, kun istuinosaa oli noin 15 sc ja jalat eivät ulottuneet jalkatuelle asti läheskään.

Muutoin vähän melankolisissa tunnelmissa täällä hauskan loman jälkeen ja Jimikin vaikuttaa suht tylsistyneeltä kun arjessa on niin vähän äksöniä ja ihailijat puuttuvat ;)

 
MISSÄ kaikki ovat???????
Lähtän Jouskari sinne Tallinnaan! Mun tissit on kuin pesukintaat,mut ekana otatan löysät pois eli tuon eturepun ja teetän irrotetusta vyötärönahasta lompakoita! Pukinkonttiin sukulaisille!
Lääkäri soitti ja sanoi että meille tulee lähete "altistuksiin". Että verikokeisiin tms ei päästä, mutta altistuksiin. Tietääkö joku mitä tuo tarkoittaa?
Pyysin muuten anteeksi häneltä että paiskasin oven, sanoin että hermot vähän kirrana:) En viitsinyt häneltä mitään kysellä, kun ei hän viimeksikään mitään vastannut. Mutta hienoa että jonnekkin päästään edes =)
Eilen oli vähän horror-päivä. Niki heräs toissayön tunnin välein plus valvoi jotain 02-03.30. Olin NIIN väsynyt aamulla kun kiekaisu kuului klo 6. Ja hammas kipee...PRKL, paikka irronnut. No kunnalliselta sain ajan ERITTÄIN vihaiselta naiselta :eek: ...kaks tuntii aikaa...poika yöpaidas,hoitaja hälle hankkia ja matkustaa keskustaan lekuriin.No frendini oli sit H-lääkärin pihalla kaksien vaunujen kans. No sit jottei päivä kävis tylsäks nii Hulluille Päiville...vuorotellen toinen vaunujen ka Stokkan edes. Nikil yhtäkkii kauhee nälkä, ruokin hänet pullosta siinä kadulla ja sit NAPPISILMÄÄNKIN törmäsin just.....ja joku mummo tulee sanoon että sun lapseltas paleltuu jalka...oli toi sukka lähtenyt karkuun. Joko pääsee huonoäitikerhoon....tai mä voisin perustaa sellasen PARAS-äiti kerhon =) Koska parhaat äidit just ei muista aina ihan kaikkea eli ne ei nipota turhista. Ja antaa kattoo telkkua ja nuolla sokeripaloja, koska ne haluaa vaan hiljaisuutta joskus koska niillä on herkät korvat. Ja sit ne pakottaa lapsensa Lintsillä kaikkein pahimpiinkin laitteisiin,koska ne haluu itse niihin.
No Hulluilta Päiviltä saatiin vaatteita näille rakkauden hedelmillemme.Sit kaffet ja laihdutuspiirakat ja kun olin kotona hikipäissäni,huomasin että jaaha, mun pitäs olla nyt Stadissa vastassa mun siskoani. No sisko onneks löys tänne ja kyläili sit täs vielä illan.
Semmosta.
 
Nikin emo: altistus ainakin yksityisellä oli meille sellainen, että oltiin ensin reilu viikko neocatella ja sen jälkeen menimme "altistamaan" eli tuttelia mukaan ja ensin aloitetaan sillä, että maitoa sivellään huulille, sitten odotetaan 15min, jonka jälkeen katsotaan onko tullut iho-oireita tai itkua yms. seuraavaksi annetaan maitoa 1 ml suuhun ja odotetaan 15min ja tarkistetaan oireet. Tästä edetään nousevin annoksi (muistaakseni 2ml 5 ml 10ml 20ml 50ml) ja jos ei noiden jälkeen tule oireita lähdetään kotiin ja siellä juodaan maitoa. Yhteydenpito lääkäriin on puhelimitse...

meille riitti pelkkä sively, eikä korkeampia annoksia edes tarvittu...

tsemppiä ja jos almiron ei rupea auttamaan vaadi myös se neocate !!
 
Huomenta! Ihanaa kuulla, että olette ehtineet Hulluille Päiville. Ostitteko niitä ulkoilupukuja? Vähän harmittaa että tuli Piipille jo hankittua haalari sillä toi Ticketin puku olis kyllä ollut hyvä. Viime vuonna otin kaks esikolle ja toinen niistä riittää täksi kesäkaudeksi.

Onko kukaan menossa Lapsimessuille? Esikoinen vaatii meiltä jo sinne pääsemistä. Viime vuonna hän vain hukkasi siellä kenkänsä ja onneksi se löytyi. Nyt pitää toivoa ettei mitään huku. Tandemeilla on kyllä pakko siellä liikkua kun en oikein jaksa kantaa kahta lasta. Vaunuparkkihan siellä olisi ja rintareppuja saisi lainata mutta mutta.. hoitolaukku esikoiselle reppuun ja selkään, hän mun reppuselkään ja Piiperöinen sitten rintareppuun. Olisiko se hyvä menetelmä? Kiva 25kg lisäpaino ja hyvä jalkatreeni.

Piipe keksi eilen että on kiva kun joku pitää häntä pystyasennossa. Onneksi hän sen hiffasi ja siitä nautti sillä käytiin kuuntelemassa esitelmää. Oli mielenkiintoista mutta pari kertaa Piipi sanoi jotain ja kerran parahti itkuun ja sitten äkkiä poistuttiin syöttöpuuhiin. Jos noita hampaita ei ylös olisi puhkeamassa oltais varmaan saatu nauttia koko tilaisuus nukkuvan neidon kanssa.

Niin ja meillä melkein kontataan.. Ei muussa ollakaan nyt, kuin konttausasennossa.

Eilen sain menemään 2 teelusikkaa vauvajugurttia eli ihan mukavasti. Mutta ei puuroa.

Plääh, ikävää on nyt se, että parina yönä on tullut unettomuus vastaan. Ei se mitään, vaikka joutuu heräämään 6-7 kertaa yössä syöttämään Piipiä mutta kurjaa on se, kun ei saa unta enää syöttöjen välillä. Ja Piipi herää siihen, jos käännän kylkeä. Hän siis nukkuu omassa sängyssään mutta jos käännän pääni toiselle puolelle hän herää vajaan 10 min kuluttua eli ei voi nukkua kuin yhdellä kyljellä. Enkä voi edes konetta avata siinä valvoessa kun hän herää siihen.. Ens yönä kokeilen kyllä jos telkun vois panna päälle..

Koira haukkuu. Pitää mennä hiljentämään se jollain keinolla. Fiksustihan se osaa päätellä, että jos haukunnallaan herättää lapset niin sitten ainakin saa niiltä ruokaa kun aamupalasta tippuu osa aina kuitenkin lattialle ja syömätön ruoka menee sen kuppiin.

Tsemppiä muille öitään valvoville. Ja Daydreamsille opintoihin. Mulla vanhemmat kysyy joka päivä olenko saanut opintoja edistettyä. Hyvän kirjan kyllä sain mutta en yhtään ole ehtinyt siitä vielä asioita kirjaamaan ylös.. Paljoa ei olis jäljellä mutta mistä löytää aikaa kun edes öisin ei tuon pikkuneidin herkkäunisuuden vuoksi voi tehdä hommia. Pitää yrittää alkaa tehdä..

Ehditäänkö ensi viikolle tapaamista miettiä? Nikin emohan lähtee sinne mummolaan sitten kohta. Onko Mizy jo paikkakunnalla? Ensi viikolla biletetään meillä oikein urakalla tuon esikon synttäreitä ja siksi vain maanantaina tai tiistaina ehdittäis piipahtamaan kaupungissa teellä. Miten Jouskari ja Nappisilmä, Tinii?

Hexa ja Piipeys 7kk ja viikko
 
Tervehdys muutamaan viikkoon!! :wave:

Pikaiset kuulumiset tässä 6kk neuvolasta:
7895g (7325g)
68cm (66,5cm)

Mies oli työmatkalla sen pari viikkoa ja me oltiin evakossa sen aikaa mun äidin luona. Nyt vihdoinkin palattu takaisin kotiin ja juostu kiireisenä hoitamassa asioita.
Passi haettu pojalle ja matka varattu Plataniakseen viikon päästä! Hui!

Laittelen lisää kuulumisia ja kommenttia kun käyn lukasemassa teidän jutut!!! Nyt pitää taas mennä B)
 
Siis mä en nähnyt eilen laisin noita kirjoituksia...esim Mitzyn!!! Siksi en kommentoinut mitään. KIITOS kaikille jotka selvensivät näitä allergia-asiaan liittyviä asioita, olen nyt vähäsen visampi. Itsekin olin miettinyt että tuskin vakuutuksen ottaminen enää tässä asiassa auttaa,kun lääkärissä on jo käyty. Mutta harkitsen vakavasti jatkoa ajatellen tuota vakuutusta, esim tuota Mitzyn mainitseman. Mutta olen yhä sitä mieltä että on se PERSEESTÄ, että maksetaan verot ja meillä on julkinen terveydenhuolto mutta silti joudutaan ottamaan kalliita vakuutuksia että saadaan hoitoa!!Väärin.
Mutta ei tässä ole voimia taistella joka asiassa joten parasta kai ottaa vakuutus. Soitin siis sinne terv.keskukseen plus neuvolan tädille, ja sain jo toiselle lääkärille ajan (20.4... :eek: ei kuulemma ole lääkäreitä ja ne vähät joita on, ovat sairaana). No, sit en tiedä oliko soittelulla joku vaikutus, mut sit tää ap lääkäri tosiaan soitti ja sanoi että lähete tulee altistuksiin.
Ostin just sen Ticketin haalarin.
Empä siitä mummolaan menosta tiedä. Sovintoa yritin mummon kans-luuria tuli korvaan. Hän siis haukkui taas minua enkä suostunut olemaan samaa mieltä, kerroin ihan sievästi miltä minusta tuntui esim raskausaikana kun hän suuttui siitä, etten halua muuttaa takaisin kotiseudulle. Hän ei kysele-hän MÄRÄÄ-ja se on loppu nyt! Kun tuo laps synty,mulla värähti joku paskaviisari pohjaan ja päätin, että olen oman osani paskaa saanut sekä mummojen että miesten taholta.Ei enää.
Plus tulossa ne altistukset ja muu, en tiedä siis lähtäänkö ja jos nin milloin. ensi viikolla tapaamiseksi sopisi ma. ja ihan varmaan pääsiäisen jälk viikollakin täällä ollaan, ei sinne lääkäriin niin pian pääse.
sis oikeesti....tänne änkes kaks rempareiskaa tekeen jotain toimenpiteitä-----ilmoittamatta!!!just kun sain sivottua plus pojan nukkumaan.vessa piti tyhjentää ja tuossa ne kolistelee makkarin vieress....ois EHKÄ ollu kiva tietää tästäkin etukäteen.
aurinkoista viikonloppua kaikille!

 
Terkut lapsimessuilta. Tandemit on loistojuttu!

Jos mitenkään olis mahdollista niin voitaisko tavata sitten pääsiäisen jälkeen? Meillä on niin kaaos kotona että jos saisin siivottua ennen kuin päiväkoti tulee bilettämään..?

Hexa ja Piipeys kera juhlakalu-esikon
 
Iltaa!
Pikainen kysymys, tietääkö teistä joku noista yksityisistä perhepäivähoitopaikoista??
Siis, saako siihen sitä tukea kaikki, vai meneeks se jotenkin niin että pitää eka hakea kunnalista hoitopaikkaa ja jollei tarjolla niin voi laittaa yksityiselle ja saa sillon sitä tukea....??
meillä ois vaan perhetuttava yksityinen hoitaja ja hälle saatais meidän neiti sit joskus hoitoon, joten en edes aio hakea kunnallista hoitopaikkaa..mutta saadaankohan me sit tukea tohon yksityiseen, on vaan vähän vissiin kalliimpi kuin kunnallinen...
Kiitos, jos joku jotain tietää.... :)
 
jkoo oliks vauvalehdessä juur tosta juttu?silmäilin vaan lehteä..kai siihen jotai yksityisen tukea saa mut en tiä sen paremmin.

hexa kiitos tsempeistä :D onnittelut teidän esikoiselle!

mäkin oisin sinne lapsimessuille halunnut mut meen huomenna vähän kulmakuppilaan niin säästelin rahoja sinne..vihdoin pääsen pois täältä ilman yhtäkään lasta, kyl tulee tarpeeseen.

meillä meni viime yö tosi hyvin, tuli jopa yks 3h pätkä.nyt sitten illalla huusi yli tunnin ja naaman ihottuma tuli kirkuvan punaisena takas kun se juur oli menny pois...olin kai syönyt jotain mikä ei sopinut.täytyy toivoa että nyt ei koko yötä huutais.

täytyy kai mennä nukkuu jos se huuto taas kohta alkaa...jaksuja mammat!
d. ja Eeti 4pv vajaa 7kk
 
Hexa - joo tääl tampesterin suunnal mä yhä oon. Mä en viel tiedä millon Hkiin, saattaa olla et lähetään Kanukkilaan alkukesästä vähä pidemmäks aikaa, et en ainakaan ennen sitä muuta. Plus on ollut vähän juttua työpaikan väliaik siirrosta Treelle! Mutta se on viel täysin auki...

jkoo - soita kelaan, sieltä nuo selvittivät mulle asian tai sitten se oli kaupungin sos. virasto, en ole ihan varma kumpi. Mutta joka tapauksessa tukea sai ainakin, jos laittaa lapsen yksit päiväkotiin, joten luulis et yksit perhepäivähoidossa sama homma.

Just kun sain edel reissun kamat purettua ja pestyä, niin jo taas tääl pakataan! Hu-aamuna lennetäään lappiin viikoks =) toivottavasti täl kertaa olis parempi tuuri sekä kelien että terveystilanteen kans, ettei taas lähetä hippulat vinkuen ambulla Rovikselle, kuten viime kerralla...

Aurinkoisten keväthankien toivossa! (Tääl Treella vettä roikannu koko päivän)
 
Yes!

Meidän neiti nukkui viime yön 20.30-7.00 putkeen inahtamatta!

Ai vähänkös on olo kuin uudesti syntyneellä?? =)

Sateisen lauantain jatketta mammoille B)

Ja kun sai ekaa kertaa yli vuoteen nukkua itse vatsallaan kun ei enää rintoja pakota...

On pienet ilon aiheet täälläkin :wave: :D
 
Pikaista hehkutusta ennen nukkumaanmenoa; eilen löytyi Kallen yläleuasta hammas nro 3 B) .
Nyt siis 2 hammasta alhaalla ja ylhäällä lähes "uunituore" kulmahammas :D

Pistää kyllä pikkuhiljaa miettimään että mitenhän imetyksen käy kun herra alkaa hampaitaan käyttämään :kieh:

Ja nyt sitten nukkumaan, aamulla aikainen herätys. Lähetään siskon kanssa raveihin ja Kalle jää iskän kanssa koko päiväksi kahdestaan, siis lomaa mulle :whistle:
 
sainpas luettua juttunne :D

paljon paljon halituksia kaikille väsyneille, kipeille ja allergian oireita omaaville ja kaikille tarvitseville muutenkin!

olipahan paljon kuulkaas juttua luettavana, yritän kommentoida jotain mitä muistan.

juttelu on täällä ollut hömmömmöö ämmäää, ja nyt vävävävä ja muutenkin vaan suun "maiskuttelua" =)

istuminen tapahtuu meillä syöttöjen aikaan syöttötuolissa, aika hyvin siinä istuskelee, mutta kyllä on fylliä laitettu niin että tuoli on pienentynyt ja tukevampi.

garol meillä on ukkeli siirretty omaan huoneeseen 5kk iässä, ja sen jälkeen onkin nukuttu meidän perheessä paremmin!

jouskari kyseli unipussista. meillä on ollut testissä 2 erilaista, eikä niistä toiminut kumpikaan...

jkoo kyseli päikkäreistä... nyt on sellainen tahti meneillään, että aamupäivällä yleensä 10-11 ja sit vielä ennen yöunia 2-3 kpl unia vaihtelevalla pituudella. yleensä ne on sitä 30 minsan luokkaa vaan. onneksi yöt nukkuu nykyään aika hyvin max 2lla syötöllä.

hoitovapaalle meinasin jäädä vielä siihen asti kun poju on 1,5v. onneks sitä voi vielä muutta lyhyemmäksi tai pidentää jos niin haluaa. meillä on töissä tulossa yt:t ja n. 8 ihmistä on saamassa kenkää pääkaupunkiseudulla. mites muut, meinaatteko jäädä kotiin hoitelemaan ja kuinka pitkäksi aikaa?

nyt on väsy, joten nukkumaan :wave:
 
Palmusunnuntaita!
Jokos olette aloittaneet virpomisreissut? Meillä esikoisen kanssa valmistettiin oksat eilen ja tänään sitten baanalle (siis sukulaisten luo) virpomaan, kunhan pikkuvesseli herää päikkäreiltään ja saa syödäkseen jotain...

Meripihka kyseli hoitovapaalle jäämisestä ja minä hetkiseksi ajattelin jäädä kotiin, vaikkei rahatilanne sitä kyllä mitenkään näiden asuntolainojen keskellä sallisikaan...
Meen töihin tammikuussa 2010. Tiukkaakin tiukempi budjetti siis, joulu on täten tosi karu, mutta panostetaan yhdessäoloon sitten!

Jouskarilla mukavan kuuloinen yö takana, niitä lisää! Meillä nukutaan aika vaihtelevasti vielä. Välillä on öitä, jolloin ei inahdakkaan välillä 20.00-06.00 ja välillä taas saa tämä mamma liikuntaa oikein kunnolla, kun nousee laittamaan tuttia sellaiset 50 kertaa yössä... Yösyöttöä ei harrasteta enää, kun poju itse siitä luopui, niin en aio aloittaa sitä enää. Hyvin tuo tuntuu ilman maitoa pärjäävän ja kait jo pitäisikin, kun on yli sen maagisen 6kk.

Niihun Kallelle onnittelut uudesta kakkukirveestä eli hampaasta! Toivottavasti ei nyt keksi aloittaa sitä puremista!

Istumisesta Nappula istuu syöttötuolissa syöttöjen ajan ja muulloin on sitten mahd. paljon lattialla. Kokeilen aina välillä istuttaa lattialla jalkojeni välissä, siis siten että on tukea sivuilla ja hyvin poju siinä hetkisisä viihtyy. Kummallista eteen-taaksepäin keinutusta Nappula pitää istuessaan, treenaa varmaan sitä sikspäkkiään :LOL: :LOL:

Juttelu on tuollaista tavuttelua ämmämmäää ja mömmööö ja sen sellaista. Välillä tuntuu, että äiti ei tajua mitään, kun nappula oikein huudahtaa kiukkuisesti jotain ja irvistää päälle :D Hurjan voimakkaalla äänellä meillä "jutellaan" ja öisin ainakin tuo juttutuokio voisi olla hiljaisempi...

jkoo taisi kysellä päiväunista... Poika nukkuu aamulla sinne 06-07.00 asti. Ekat päikkärit on 8.45-9.30. Viedään tällä välin esikko eskariin ja käydään pienellä kävelyllä. Toisille päikkäreille mennään siinä 12-13 maissa ja nukutaan 2-3 tuntia. Kolmannet päikkärit on sitten taas pikkunäpärit jossain siinä ennen kuutta ja ne kestää 30-45 min. Ja yöunille mennään 20.00.
Missä vaiheessa muuten siirrytään vaan yksiin päiväuniin? Ajattelin vaan, että päiväkodissa eivät ainakaan täällä tykkää, kun vauva nukkuu monet päiväunet. Tarttis saada ennen sitä muokattua siis niin, että ne yhdet vaan vedettäis ja nekin siinä 11.30- 14.00....

Nyt valmistamaan tuota esikkoa noidaksi!
Munarikkaita reissuja teille, ketkä noitimaan menevät!

Mamitus2
 
Jkoo ykstyinen hoitotäti määrittää itse oman taksansa joten se riippuu siitä paljon hoito maksaa. Suositus hinta on 550e-590e ( tästä vähennetään yksityisen hoidontuki -160e ja vanhempien tulohin perustuva hoitoraha 0-135e sekä mahdollinen kuntalisä mikä kai siellä pääkaupunkiseudulla on ihan hyvä ) joten vahemmille jää maksettavaksi yleensä noin 200-400e. Hyvä paikka asiaan liittyen on www.hoitopaikka.net
nim. itsekkin hoitajaksi rupeemista miettinyt.

Mekin yritetään pävittäin istua mutta ihan on holtitonta menoa :p lähnnä nyt vaan treenataan oman kropan tuntemusta.

Meilläkin siirrytiin puolvuotiaana omaan huoneeseen ja unet parani ainakin äidillä, ei ihan kaikkiin tuhinoihin herää ja jätkä nukkuu tällä hetkellä noin 21.00-6.00 välisen ajan, pikku tisuttelut ja jatkoaika vielä klo 8.00 asti.

Meillä ollaan nyt parannuttu flunssasta ja pojulla olisi kovasti haluja eteenpäin. Koira on ihan kauhean hauska asia ja välillä oikein kiljuu riemusta kun piski vaikka ravistelee itseään :LOL: Mahalta selälleen menoa harjoitellaan vähän niin kuin vahingon kautta, pää vaan kolisee mukana ja pikkasen meinaa itkettääkin. Lähinnä heinuu niin vahdikkaasti etunojassa että heittää ympäri eli varsinaisesti tarkoituksen mukaisesta kääntymisestä ei voi kyllä puhua. Kovasti navan ympäri pyörii ja heti on kärppänä kääntymässä jos kuluu kauenpaakin ääniä.

Koiruus ja Topi kohta 7kk
 
Oikein hävettää ku ei tänne ole muka kerennyt kirjoitteleen.... :ashamed: :ashamed:
Huolitteko vielä mukaan?
Meillä neiti kasvaa kovaa vauhtia ja tuntuu että aika menee oikein siivillä.
Neitistä huomaa jo nyt että oikea vilpertti...tuleekohan isoon veljeensä... :saint:
Näin pikaiseen nyt...
Ninnipo ja Janiina


 
Käytiin esikon kanssa neuvolassa ja otettiin Piipiäiselle mittoja. 7kk 1,5vkoa iässä 69,5 cm ja 8040g eli ihan nollakäyrillä mennään vaikka vain tissitellään. Ehkä sitä maitoa tulee niin paljon, ettei hän muuta tarvitse. =)

Muuten kamala siivoaminen nyt niitä esikon synttäreitä varten. Hellantausta on pesty ja osa keittiön kaappien päällisistä. Talvitakit on nyt koneessa ja jatkaa siitä kuivuriin ja vaatehuoneeseen. Kolmas jätesäkillinen on täyttymässä.

Huomenna jos ehdittäis leipomaan ja tekemään tarjoamuksia?

Nyt tais Piiperöinen herätä. 2,5 h päiväuniltaan. Luultavasti siirtyy yksille unille 1v iässä niin kuin esikkokin. Piipe istuu kovin tukevasti ja on ihastunut seisomiseen. Riittää, että hän pitää kiinni jostain mutta varmuuden vuoksi kyllä olen lähistöllä.. Vasta sitten kun osaa itse nousta seisomaan saa hän seistä ilman varmistuksia. Tosin ehkä fiksumpaa on antaa seistä vasta sen jälkeen kun osaa itse laskeutua istumaan. :D
 
No voihan räkä mikä tauti :snotty:

Tervehdys vaan nuhaneniltä :snotty: B)

Kyllä se pitäs lailla kieltää noin pienen ihmisen sairastuminen...kun ei osaa niistää eikä sylkeä, siinä sitten yritä helpottaa oloa!
On se niin vaikeaa tää elämä, sairastuttiin sitten pojan kanssa yhtäaikaa räkätautiin :xmas:

Yöt menee kuitenki yllättävän hyvin, vaikka syökin nyt öisin, kun nukkuu masullaan, mutta muuten ollaan ihan kipeenä.
Ruoka ei maistunu pariin päivään mut maitoa joi kyllä, nyt kun ruoka alkaa taas vähän maistumaan, niin maidon juominen on melkosta kitkuttamista, vesi kelpaa kyllä onneksi, et etes jotain nestettä sinne menee...Mutta eiköhän tää tästä, kunhan vaan ei kovin pitkittyis ja menis sinne korviin :eek:

Kohta pitää soittaa maikkarille ja ilmottaa meiät Sillä siisti- ohjelmaan, et välittömästi tänne, kun kämppä on ihan räjähtäny!! Hyvä että jalan sijan saa lattialla. Ja vielä tuo auringon pirulainen paljastaa kaiiikki pölyt ja villakoirat..ja likaiset ikkunat...
Tää menee ihan valittamiseksi sori :kieh:

Istuta meillä ei selkä suorana vieläkään, hyvästi heiluu kun kokeilee lattialla istumista ilman tukea ja vähän tuen kanssakin, olis varmaan pitäny aiemmin ruveta istuttamaan, mutta selkähän siinä lapsella kärsii, jos liian varhain istuttaa...vaikka kuinka punkeais aikaisin sylissä istumaan...

Seisoa tönöttää kyllä hyvin tukevasti kun pidetään kiinni, ja sitä hyppyyttämistä rakastetaan :heart:

Tulehan vaan Ninnipo jutskailemaan!!

Päikkärit: Ennen sairastumista meilä nukuttiin 2-3 päikkärit (klo 9.30-10.30 ja ulkona klo 12.30-jopa 15.00-15.30 ja sit joskus pikku tirsat illasta) ja yö nukuttiin syömättä.
Mut nyt me mennään ihan sekaisin kun ollaan kipeinä...
kuinkahan tää sairas-rytmi jää päälle kun tervehdytään..
Nyt syödään yöllä kerran tai kaksi..päivällä tunnin välein nukutaan....

Nyt on mentävä pikkusta hoivaamaan :wave:

Terguin hille ja nuha-nenä poika huomenna 7kk
 
Ehtoota

On jäänyt vähiin kirjoitteleminen, kun on ollut hirveä kiirus päällä koko ajan! Kävin ensinnäkin sulkapalloturnauksessa ottamassa kuonooni (voitin vain yhden pelin seitsemästä... mutta moni oli kyllä lähellä! ) ja nilkutin seuraavan viikon kuin vanha mummo! Sen siitä saa, kun menee rapakuntoisena yhden äkin nykäisemään 7 peliä sulkista päivässä :eek: . Hauskaa oli joka tapauksessa ja ensi vuonna taas uusiksi ;) . Ajattelin tuplata treeni määrän 6 kertaan / vuosi...

Täällä on ollut jo ainakin kolme yötä ihan luksusta! Jätkä vetelee unia klo 21.30 - 07.00 B) . Kyllä mammakin on saanut levättyä! Kun mies vielä pitäis tassunsa omalla puolellaan :kieh: . Edelleen kannustan virtuaalihalauksin uniongelmaisia ja ruoka-allergisia :hug: .

Päiväunia meillä nukutaan aamupäivällä tunti - kaksi tuntia välillä 9.30 - 11.30 ja iltapäivällä 3 - 5 tuntia välillä 13.30 - 18.30. Olen erinomaisen tyytyväinen siihen, että pojalla on selkeästi pitkät päiväunet. Ehti itse tehdä vaikka mitä! Kuten lorvailla kunnolla :p .

Öitä. Palataan.

väpätys ja vilhotus, pian 7 kk :heart:
 
Heippa!

Tää täällä oikolukee miehen lopputyötä... eli surffaan netissä :) ja kohta herää pikkuinenkin, niin jää kesken koko touhu... on vaan niin tylsää tekstiä ja en tajua siitä mitään :D

Vähän on ankeat ilmat, kumpa pääsiäisen pyhinä olis nättiä, niin vois nautiskella keväästä ulkoilmassa. Ja ois futiksestakin harjotuspeli maanantaina, ois kiva kun ei tarvis pelata lumisateessa sentäs...:/

Meillä tosiaan poitsu alkoi nukkumaan yönsä silloin pari viikkoa sitten ja sama meno jatkuu. ja olen todella onnellinen siitä. niin kamalaa kun se jatkuva heräily oli. mutta nyt vetelee unia 21-7.30 ja viime yönä ei tossa välissä inahtanut kertaakaan. kunpa tämä jatkuis... mutta hampaita meillä ei ole edelleenkään, joten niiden sekotusta odotellessa...

voimahalaus vielä kaikille valvojille! :hug: samoin allergisille!

konttausasento on muutaman päivän ollut se kivoin juttu, mutta kun jalat pomppis eteen päin, mut ku tyhmät kädet ei tajua homman jujua! :D ja usein ollaanki nenällään :) onneksi ryömien mennään ihan huuurjaa vauhtia. ja hellyyttävää on, kun ryömii keittiössä mun perässä ja kohdalla nostaa kädet pyytäen syliin :heart:

mutta sitten istuminen, se ei onnistu meillä ja tuntuu olevan edelleen aika kaukainen juttu.

samoin tavuttainen juttelu ei oo meillä vielä ajankohtasta.. edelleen sellasta hyminää ja öhinää vaan :) niin, ja kiljahtelua.

meillä nukutaan kahdet päikkärit päivässä, aamupäivällä ja iltapäivällä. ja toiset on aina vähän pidemmät, mutta vaihtelee hyvinkin paljon, että kummin päin menee. Mutta yhteensä päikkäreitä nukutaan keskimäärin 3-5h päivässä.

täälläkin ollaan nuhaneniä, tosin poitsu jo aika lailla parantunut, mutta nyt on mulle iskemässä.. :headwall:

halaus myös sairastelijoille!

Munarikasta pääsiäistä kaikille ja aurinkoa päiviinne!
 
Terveppä vaan,

Olikos niin, että vuoden iässä siirryttäisi yksiin päiväuniin? Meillä on jo aika pitkään ollut sellainen rytmi, että olaan aamuisin herätty 8lta niin tänään otti ja päätti herätä vasta 9.30!! 2 kertaa yöllä söi.

Minua kiinnostaisi tietää mihin kellonaikaan syötätte pikkuisianne? :attn:

Meillä suunnilleen näin: 9 aamupuuro, 13 lounas, 17 päivällinen, 20 iltapuuro Onko tähän jotain hyväksi havaittua sääntöä milloin pitäisi syötellä? :D

Mies onkin sitten kuumeessa kotona, ja täällä rukoillaan että pian tervehtyy eikä meille tule mitään tautia. Sunnuntaina olisi tosissaan se lentokoneella matkustus edessä..

Ukkeli ei vieläkään käänny selältä vatsalleen, toisinpäin kylläkin. Muuten menee vaan kyljelleen. Vatsallaan saattaa yrittää viedä jalkoja alle ryömimis/konttaus-asentoon.

Nyt pitää mennä taas :wave:
 

Yhteistyössä