***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Hyvää pääsiäistä kaikille =)

Jkoo Väsyneenä tuo tosiaan kans hieroo silmiään, mutta ei mitenkään voimakkaasti.

Sain sitte selästäni uutta tietoa eilen...eli kulumaa on ihmeen paljon, kun en tän vanhempi oo ja sitä löytyy myös nivelestä joka menee lonkan suuntaan. :/ ja sitte on alenemaa tossa alimmassa nikamassa.
Raskauden otin kans puheeks, niin keskusteltiin, että ois varmaan ainakin hyvä saada tätä ylimääräistä painoa pois, ettei tähän ainakaan lisää enää tulis.
Ja työstä juteltiin kans ja ainakin sellaiset raskaat työt ei sovi.
No nyt mulla on uus aika lääkärille ja silloin kartoitetaan paremmin sitä, että milloin ja missä tilanteissa tuo selkä vaivaa pahiten ja sit mietitään mitä sen kans vois tehdä.

Meillä pojat on alkanu nyt nukkumaan puoli kahdeksaan ja sekös mulle sopii :D joten meillä kans nyt vähän nuo päivärytmit vaihtunut myöhempään. Kyllä Nemo tissille tuli tossa jo puol kuuden jälkeen, mutta onneks sitte nukahti siihen viereen vielä =)

Sunnuntaina pitäis kokeilla ekaa kertaa tehdä lammaspataa itse. saas kattoo mitä siit tulee. Mun isä on aina aikaisemmin tehnyt ja kutsunut syömään, mutta tää vuos nyt jää väliin, niin nyt sit yritän itse tehdä. Tuun sitte kertomaan tuliko hyvää.
Kotosalla vietetään muutenkin pääsiäinen, kun isäntä on aamuvuorossa töissä kaikki nää pyhät.

Katjuska ja nemo 7kk5pvää :heart:
 
Jkoo: meidän poitsu myös välillä väsyneenä hieroskelee tosi kovasti silmiään ja toellae jos oman käden antaa hänelle, niin painelee sillä. Useimmiten hieroskelee ihan kevyesti ja suloisen vauvamaisesti, mutta välillä on noita ronskimpia otteita.

Poikanen söi eilen iltapalan 19.30 ja nukahti tunti myöhemmin. Tissille heräsi kahdelta ja kuudelta, eikä välissä ollut minkääntyyppisiä "tutimullenyt" tai "käännäselälleenpliis" -kähinöitä! Olipas kiva yö! Esitin pojalle toiveen, että tämmösiä öitä jatkossa aina, kiitos!

Hyvää ja munarikasta pääsiäistä kaikillen!
 
No ilmestyipä tänne joku muukin, joka ei ole trullittamassa tai lampaan laitossa (mä vihaan lammasta ;)!!!

Hexa - millaisia oireita tarkemmin ottaen esikolla on? Tarkotatko sitä Prepulsid-lääkitystä? Milloin se lopetettiin edel kerran hänellä? Siksi kyselen, kun meillä pojan pulauttelu jatkuu oikeestaan lähes samana kuin aiemmin vaikka syö paljon kiinteitä. Siis ei yhtä paljon kun rintamaidol tai ilman maidon sakeuttajaa mut kuitenkin... Että veikkaan, et vuositarkastuksessa TAYSissa johonkin meilläkin ryhdytään, mahaportin kiristysleikkausta väläyteltiin, mutta sillähän on haittapuolensa.

Katjuska - ikäviä selkäuutisia!

Silmiä meillä hierotaan myös kovaotteisesti etenkin iltasin. Välillä mun kädellä, välillä omalla, välillä peitolla. Myös peittoa syödään kovasti. Sitten yksi tapa on vetää mua sairaan lujaa hiuksista ja painaa mun otsa vasten sen otsaa ja esim imeä/purra mun leukaa. Joskun on hellemmät otteet ja haluaa, et vaan hengittelen sen naamalle just ennen nukahtamista. Eilen illalla oli hauska juttu, meillä oli yhteislaulutuokio, lauloin mm. Sinistä unta ja sain aina toverin kaksiääniseen esitykseen, siinä oli pokassa pitelemistä, duoni sanat kun olivat mitä olivat. Sen jälkeen kun olen sammuttanut valot on tapana muuten hekottaa kovaäänisesti ja samalla pomppia ja ponnahdella selällään niin, että sänky täräjää. Muutenkin tätä jalat ja kädet lattiaan - ilmaan vauhdilla liikuntaa harrastetaan jatkuvasti, paitsi ilman yleisöä ei kylläkään!

Hampusia meillä yhä tasan nolla! Eikä tunnu mitään kovaa tai terävää ikenissä, mutta eiköhän ne lähes jokaiselle putkahda joskus ;)
 
Pikaisesti eiliset 8kk neuvolakuulumiset meiltä, ikää pojalla vähän vajaa 8kk, tarkalleen ottaen 7kk 23pv. Suluissa 6kk mitat:

paino 9815g (9260g)
pituus 70,5cm (68cm)
päänympärys 46,1cm (45cm)

Painonnousu on ilmeisesti ruvennu vähän tasoittumaan.

Hyvin kuulemma kasvaa, terveydenhoitaja sanoi että on "muodokas poika", ilmeisesti jätkällä on reisissä vähän makkaroita :D

Siitä pneumokokkirokotetutkimuksesta oli myös puhetta, ja ajateltiin että siihen osallistuttais. Vaikka ei siihen ryhmään osuttaiskaan joka tuota pneumokokkirokotetta saa niin ei ole kuitenkaan ns. turhaa piikittämistä kun vertailuryhmälle annetaan A-tai B -hepatiittirokotetta, eli hyötyä kuitenkin. Eikä pistoksiakaan tule kuin 2-4 "ylimääräistä". Ja tuosta tutkimuksesta voi jäädä pois missä vaiheessa tahansa, eikä tarvitse mitään selityksiä miksi jää pois.
 
Mizy: meillä ei ollut Prepulsid kuin 2 viikon kokeilussa sairaalassa ollessa. Esikolla on pidentynyt QT-aika ja Prepulsid pidentää sitä edelleen ja seurauksena olisi voinut olla kohtalokas sydänkohtaus. Sairaalassa hän oli koko ajan sydänmonitorissa. 1,5v iässä alkoivat pulauttelut helpottaa eli aika pitkään oli jo meillä käveltykin. Mahaportin kiristykseen en kyllä helposti lähtisi enkä siis siihen Prepulsid-lääkitykseen. Lähinnä happosalpaajat ja pystyssä pitäminen olis tarpeeksi lempeää hoitoa. Oireena tällä hetkellä on enää vatsakivun valitus ja 'sattuu sydämestä' valitus. Tähän saakka vain itkiessä hän oksensi eli 1,5v-4,5v ikä suunnilleen meni hyvin.

Tänään oli taas yhdet synttärit ja huomenna tulee lisää vieraita. Yöt on sellaisia 30 min-2h pätkiä ja jos Piiperöinen vaikka nukkuis niin äiti ei nuku kun kainalossa oleva lapsi kääntyilee ja nostelee jalkojaan..
 
LEPPOISAA PÄÄSIÄISEN AIKAA MAMMOILLE & MUKSUILLE!

Iltaa!

Menin ja ostin sit sen nenäfridan...en kuitenkaan pysty sitä käyttää, kun poika ei anna laittaa mitään nenäänsä :snotty:
Ja tämä meiän pikku-ihminen kun on semmonen junttura että ei anna ikinä periksi!!
Mieluummin huutaa vaikka henkensä, kuin antaa mitään tehhä :kieh:
Mutta kyllä nieleskelee paljon limaa syömisen ohella, että eiköhän se kakaksi muutu ne limat
Mutta onneksi ollaan menossa kuitenki parempaan suuntaan täs lentsussa! =)

Meillä mennään tämmöisillä päivätouhuilla (klon ajat ovat noin aikoja):

klo 7.30-8.00 Herätys ja pesut (pylly, kasvot ja hampaat)
" 8.30 Maitoa n. 200ml
" 9.30 Nukkumaan
" 10.30 Herää
" 11.00 Lihasose n. pilttipurkin verran + vettä nokkamukista
" 12.00 Maitoa n. 160ml
" 12.30-13.00 Lenkille ja ulos mahd. nukkumaan pariksi tunniksi
" 14.00-15.30 Maitoa n. 200ml
(klo 16.00-17.00 unet jos ei nuku ulkona pitkään)
" 17.00 Hedelmäsose n. pilttipurkin verran + vettä nokkamukista
" 18.00- 18.30 Iltatouhut (pyllynpesu ja mahd. kylpyhetki, kasvojen pesu, hampaiden pesu)
" 18.30 Iltamaito n. 200ml
" 19.00-19.30 Nukkumaan
Yöllä harjoitellaan ryömimistä, konttausta, puhumista, tutin piillottamista, muuten kiusataa äippää+iskää, eli hyvin levottomasti nukutaan aamuun asti. Ehkä alkuillasta on ihan sikiunessa kuusikin tuntia, ettei kuulu mitään.
Toisinaan syödään klo 6 ja vettä juodaan päivän mittaan useasti.

Haluaisin niin meiän päiviin tuon puuron, mutta se ei meen alas! Kaikki keinot on kyllä kokeillu mitä on kerrottu ja vinkattu mutta ei niin ei!
Ollaan myös lisäämässä 1 lämminateria iltaan ja hedelmäsose siirtyy päikkäreitten jälkeiseksi nautinnoksi =D kunhan tästä tervehdytään.

Meillä on opittu nyt ryömimään! :LOL: :kieh: :headwall:
Ja kovasti konttaustakin väliin yritetään, mut ei ihan vielä mee käskyt oikeeseen osoitteeseen :D
Nyt sitten konttaaamaan itekin ympäri kämppää ja kaikki vaarallinen tavara pois lattialta ja lattianrajasta....Yritin muka toivoa että pysyis paikallansa vielä :ashamed: B)

Jkoo: Meilläkin väsyneenä hierotaan simmuja aika kovastikin


Mutta hyvät yöt! Menempä poijan viekkuun...se kyl nukkuu häkissänsä :saint: , kyllä se aamuun mennessä on taas mun kainalossa :ashamed: :whistle: |O

hille+poikke 7kk+rapiat
 
OK, kiitti hexa

Harmi hille
et nenäfridaa vastustetaan sisulla! Kyl mäkin joduin välillä pyytään apuvoimia pään pitämiseen paikallaan ja käsien peiton alla. Joskus taas se meni leikin varjolla et imuilin muka kaikenlaista muuta ennen nenää ja pidin hassuja ääniä.

Meil ei onneks herätä yöllä (ainakaan vielä) konttaus-, puhe- tms harjotuksiin. Tuttia ei ole koskaan oppinut pitään nukkuessaan, vain joskus nukahtaessaan, mut mä oon ottanut sit pois, josta nyt itteeeni kiitän ;) et siis se mikä nyt nukutaan n. 8 h yössä menee yhteen putkeen. Paitsi etelän lomalla 9-10h putkeen, kun aurinko ja uinti ja kaikki uusi kai väsyttivät enemmän.

Nyt on tän talven hiihdot puketissa ja huomenna rytyytämme propellikoneella Kittilästä Treelle. Jossa taitaakin olla jo kesä kun tännekin luvattu + 11 C. ?

 
Hyvät pääsiäiset minunkin puolestani kaikille!!!

Täällä lähdettiin ryömimään ja noustaan karhukävely asentoon myöskin niin kuin jollain muullakin.

Hurjan näköistä touhua!!!

Mäkin oon miettinyt et pitäiskö lisätä se toinen lihasose päivään kun nyt on menty iltapäivä hedelmäsoseen ja maidon turvin ennen iltapuuroa...

Tämä mamma lähtee tänään radalle!

Ilman mitään "rasitteita"(imetysliivit,pumppaminen ym.) :xmas:

Osaakohan sitä enää ollakkaan?? Jos vallan villiintyy =) B)
 
jouskari kerros kuin kävi sitten!

tulin vaan näyttäytyyn jotta ei kukaan luule että olen seonnut unen puutteeseen :D

me saatiin ens viikolle aika allergiatesteihin, niitä siis odotellessa, sit on neuvola ja hammaslääkäri.kaikenmaailman ohjelmaa nyt vielä ennen töihin menoa!

täällä oli tänään ihanat +16 parhaimmillaan, mahtavaa kun sai vähentää lastenkin vaatteita.

Nyt äkkiä naamariin sapuskaa ja nukkumaan, eeti nukahti juur äsken vasta niin ehkä ehin syödä ennen ku se ekan kerran herää...meillä siis palattu 30min-1,5h välein heräilyihin vaikka muutama yö meni jo vähä paremmi |O
tissiä ei kuitenkaan enää anneta kun vaan aamuyöllä, poika huutaa masuaan ja välillä tuttia...

hauskaa pääsiäistä täältäkin mussukoille!!
d. ja Eeti 7kk+
 
Muutama tiukka kirosana.. Citykanit on syöneet meiltä yhden omenapuun ja pensasaidan. Nyt kyllä tekis milei pääsiäisen kunniaksi kanipaistia. Jos vaan saatais jonkinlainen järkipäätös aikaan niin että kaupunkialueella sais omaksi ruokatarpeekseen metsästää loukulla kaneja niin meillä pistettäis sitä poskeen ilomielin. Noi elukathan syö ihan kaiken paljaaksi. Jos ei lehtokotilot syö niin sitten kanit tulee ja tuhoaa. Eipä pihasta ole muuta kohta jäljellä kuin paljas kenttä ja varmaan sekin pitää kohta asfaltoida...

Meillä Piiäinen on saanut nuhan ja taas oli yöllä kuumetta. Pitää varmaan kohta lähteä lekuriin kun tuota kuumeilua tai lämpöilyä on ollut nyt 5 pv. Eikä hampaat ole puhjenneet läpi. Itkettää niin kovasti eikä meillä tai naapurissa sitten nukuta.

Mutta ihanaa, kun on kevättä ilmassa. Otettiin eilen pihaleluja jo esille ja touhuttiin. Pääsi Piipiäinenkin istuksimaan hetken sitterissään auringossa ja istahtamaan telttaleikkiin mukaan.
 
Hoh hoijaa!Mä alan tulla vanhaksi tai jotain... :D

Oli ihan kiva ilta mutta jotenkin tuli semmonen tunne että mitä mä täällä oikeen ees teen..???

Alan selvästi olla enempi tommosten koti-bileiden ym.grilli-iltojen kannalla tän yökerho meiningin sijaan... :xmas:

Mies lähti esikon kanssa hoploppiin ja neiti vetelee vaunuissa sikeitä ja kolmatta tuntia-saa mamma vähän torkkua ja notkua koneella :whistle:
 
Helou pitkästä aikaa!!

Remppa vieny kaiken ajan/voimat niin ei oo jaksanu ees tännekkään kirjailla...

Meiän neiti on nyt sit "vihdoin ja viimein" saanu sen lentsun. Pari päivää on ollu karmee yskä ja hengitys pihisee ja korisee aika paljon, varsinkii kun innostuu jostain. Nuhaa on kans vähän, mut ei oo kuumetta. Yleisvoinniltaan on oma aurinkoinen ja iloinen itsensä ja syö enemmän ku pitkään aikaan. Pitänee viedä ens viikolla lekuriin mikäli alkaa tuo yskä pahenemaan tai kuume nousee...

Neiti ei edelleenkään sen kummemmin nouse eikä liiku, pyörii kyl napansa ympäri ja kääntyilee selältään mahalleen ja päinvastoin. Jonkinverran menee eteenpäin kun mönkii maassa, mut pääosin taaksepäin. Sit kiljuu ja hihkuu ku lelut menee koko ajan kauemmas vaikka kuin yrittää päästä niiden luokse. :D

Syömisestä ja rytmistämeillä mennään jotakuinkii näin...:

7-8 herätään->aamupuuro ~1,5dl
riippuu heräämisajasta, n. tunnin aamupäiväunet
n.11 ruokasose ~2dl ja hedelmäsosetta päälle
päikkärit, riippuu päivästä miten nukuttaa, 30min-3,5 tuntia
välipala, hedelmiä/hedelmäsosetta, riippuu unista syödäänkö vai ei
n.17 ruokasose ~2dl
pienet unet jos sille tuntuu
n.19 iltapuuro ~2dl
19.30 iltapesut ja velli/maito -> nukkumaan

Päivästä riippuen saattaa nukahtaa heti, tai sit vasta klo 22, mut ei pyri sängystä pois eikä kilju, hengailee vaan siellä.

Yöt on meillä menny tosi risaisiks, voihan se olla et tolla yskällä on oma osuutensa. Ei syö yöllä, mut tutia saa laittaa tunnin välein... :/ Nuku siinä sit ite.

Istumisesta, tuettuna istuu ja hetkittäin ilmankii tukea, mut esim syöttötuolissa pitää olla vyllit ympärillä ettei retkota miten sattuu.

Meillä oli pari päivää tytön kummit kyläilemässä, oli tosi kivaa kun oli seuraa kaikilla. Heillä on 11kk tyttö, joten likka sai paljon huomiota osakseen... Huomasin tän ikiliikkujan käynnin myötä, et on ihan jees ettei tuo meiän likka vielä liikukkaan tuon kummemmin. :)

Meiän isäntä sai töitä!!! On ollu työttömänä ja kotona siitä asti ku päästiin sairaalasta kotia tytön kanssa. Nyt sit tiistaina alottaa uudessa paikassa, Ihanaa!!! Ei nimittäin oo työttömyyskorvauksilla ja vanhempainpäivärahalla elo kovin luksusta... Tosi hienoo kuitenkii et sai töitä näin taantuma-aikana!! =)
Harmittaahan sitä et toi likka alkaa liikkumaan ja oppii kaikkee uutta tosi paljon nyt ja kun on ollu kotona meidän kanssa niin outoo lähtee sit töihin, mut saadaanpahan elämisen taso hieman ylemmäs.

Tää oli taasen aikas omanapainen visiitti, anteeski siitä!

Voimia kaikille allergioiden ja sairauksien ja muidenkii ongelmien kanssa painiville!!

Kyllä se kesä vielä tulee tänne meillekkii!!! B)

Liiko ja Anni tasan 7kk :flower:
 
Ja pitkästä aikaa täällä. Olin sitten unohtanut ihan käyttäjätunnuksetkin.

Meidän neiti on eilen saavuttanut 7 kk:n iän. Ryömii, konttaa ja istuu puoli-kankkusilleen. Ja tietty seisomaakin nousee tukea vasten (varsinkin kun äidin silmä ei näe). Kyllä saa asuntoa katsoa tarkemmalla silmällä, että mitä pitää lattioilla ja pöydillä.

Soseilla mennään ja yöt nukutaan yhtä putkea klo 21 - 7.30. Aika helppoa on siihen nähden ollut.

Ensimmäinen vierastusaika oli ja meni.

Onko muuten muiden lapset tykästyneet "kylmään" ruokaan. Siis ihan soseisiin, ettei niitä lämmitetä? Neiti kun ei tykkää millään lämpimästä ruoasta. Yökkii jos lusikassa menee lämmintä, hyväntuoksuista ruokaa suuhun.
:LOL:

uusi raskaus: enpä oo ilmoittautunut lokamassujen 09-jengiin. Tämä jengi on parempi, :) . Uuden tulokkaan sukupuoli on vielä arvoitus. Kovin on oksettanut ja pönttöä on täten joutunut tervehtimään vähän väliä, nyt viikot 16 menossa. Eipä ollut tämän ed. syysmussun kans minkäänlaisia pahoinvointeja. Varmaan tämä uusin tulokas ottaa kaikki sitten takas. :LOL:

Nyt alkaa taas jääkaappi huudella tätä mamia, tai nuo isä-miehen tekemät lämpimät voileivät. Terkkuja ja pääsiäisen jatkoja kaikille!

:flower:

kehäkukka74
 
Hexa, voi Piiäistä. Toivottavasti korvatulehdus menee nopeasti ohi. Meillä on onneksi ollut vain nuhaa. Mitkä teillä olivat korvatulehduksen oireet?

Jouskari, mä aina haaveilen yökerhoon pääsystä. Sen kerran kun olen ollut (eli kerran Ellenin syntymän jälkeen) niin olen nopeasti huomannut, että ei se meno mihinkään ole muuttunut. Mukavampaa on tavata kavereita ihan muissa yhteyksissä. Keikoille tekisi sen sijaan kyllä kovasti mieli :|

Kehäkukka, tsemppiä raskauteen. Toivottavasti huono olo väistyy nopeasti.

Onko teillä muilla ollut yöllisiä itkukohtauksia? Ellen sai kovan nuhan ja huusi parina yönä tunnin välein. Ajattelin aluksi, että häntä sattuu korviin, mutta huomasin nopeasti, että hän ei ollut kunnolla hereillä, vaan huusi unissaan. Huuto oli kovaa ja kimeää, mutta loppui nopeasti kun otin hänet syliin. Hän ikään kuin säpsähti sylissä hereille, lopetti itkun ja nukahti heti uudelleen. Onko kellään tapahtunut vastaavaa?

Tiinuliini ja Ellen 6kk + 3 päivää
 
Tapaamisesta vain pikaisesti.....ainoa päivä ens viikolla joka passais on keskiviikko. Mites tää sopis? (ja jos ei muille käy niin järjestäkää ihan teidän mukaanne tapaaminen! Mulla ei täs vaiheessa tuo keskiviikkokaan ole 100pros varma että pääsenkö, mut siis ainoa päivä jolloin mahdollisesti pääsen...!)

Miten tätä ohjelmaa voi olla niin paljon...joka päivä pitää mennä johonkin tai jotain muuta....
 
Tiinuliini Meillä on ollut "itkukohtauksia". Ei niinkään yöllä vaan päikkäreiltä on poika täytynyt herätellä kun alkaa unissaan huutaa kuin palosireeni. Sitten kun otetaan syliin, niin säpsähtää hereille ja jatkaa aika pian unia. Taitaavat nähdä pahaa unta :/
 
Tuleeko tapaaminen liian nopeaa jos se on huomenna???Hexa vaan on kommentoinut että pääsis..,mten muut? (mulle selvii tänään pääsenkö)

Onko tuo aika mikä meil on ollut n klo 13 yleensä ainoa mahd?Itse pääsisin esim to ja monesti muulloinkin myöhemmin eli esim klo 14.30-15....mut se taitaa olla muille liian myöhäistä?
 
Nikin emo: meidän vuoksi tuo aikaisempi aika on ollut, esikko pitää saada hoidosta mieluusti klo 15.30. Jos otan esikon mukaan (katastroofin aineksia? ) niin voidaan tavata klo 15.00, voin nimittäin hakea klo 14.30 aikaisintaan..
 
Pääsiäisen jälkeistä elämää!

Liikolle tai pikemminkin hänen siipalleen onnittelut töiden saannista! Se ei olekkaan ihan helppoa tänä päivänä, kun kaikki vaan yt-neuvottelee....

Ihanaa kuulla myös kehäkukasta ja hyvin edenneestä raskaudesta! Jokos sitä nyt jo tosiaan ollaan noilla viikoilla? Aika kuluu niin julmetun lujaa vauhtia!

Hexalla painitaan korvatulehduksen kanssa... Voimia paranemiseen!

Tiiniliini kyseli yöllisistä kauhukohtauksista. Meillä on jonkinasteisia huutokohtauksia yöllä, riippuen kyllä siitä, millaisia "järkytyksiä" päiväsaikaan on kokenut. Ja tuo sama meillä on niihin auttanut kun teilläkin, että otan syliin heräämään ja kun rauhoittuu, niin lasken takasin sänkyynsä ja sinne uinahtaa hyvin. Toistuvasti samana yönä meillä ei niitä ole ollut, ihan kerran yössä muutamana yönä viimeisen viikon kuluessa.

Pääsiäisreissulta mökillä saatiin lähes koko perhe flunssa mukaamme, joten nyt 90% poppoosta nuhassa. Nappulallakin kuumetta ja oksentaa kaikki ruoat ulos, pitänee varata aika lääkäriin (epäilen jälleen keuhkoputkentulehdusta). Meillä on siis poju sairastanut nyt tasan kuukauden välein nuha-kuumetta kolmasti! Yäk! Alkaa vissiin sama alusta, joka esikonkin kanssa oli, paitsi että hänellä tulehtui aina korvat.

Esikko onkin nyt aloittanut ihan uudenlaisen "sairastelun". Pyörtyilee vähän väliä ja kerran jo käytiin tikkauttamassa leukakin, kun oli kaatunut suorilta vartaloilta maahan leuka edellä eskarissa.... Päänsärkyä valittaa jatkuvasti ja sitä tutkitaan nyt sitten myös. Aivosähkökäyrät ja sydänfilmit on puhtaat. Saas nähdä mitä löytyy pään magneettikuvista, kunhan niihin päästään, vai löytyykö mitään.
Äiti alkaa olla aika loppu täällä päässä....

Mutta kevään aurinkoa kaikille! :flower: :flower: :flower:
Mamitus2
 
Mamitus 2 - onpa teillä kaikenlaista sairastelua! Voimia, ei varmaan ole helppoa ja nuo pyörtymisjutut erityisesti, kun ei tiedä yhtään mitä on...

Ja muillekin korvatulehdus ym. kipeille. Meillä onneksi sairastamiset on jääneet siihen rs:ään, se oli siis eka "nuha" ja heti ambulanssilla dramaattisesti lähettiin ;) Nyt pitelen peukkuja, et muut kevätlentsut jättä meidät rauhaan.

Tässä olen alkanut pähkiin ensi vuotta tai siis paremminkin kesän jälkeistä aikaa... huh huh ei ole helppoja päätöksiä, tuntuu tulevan liian pian... mulla loppus äloma 25.6. mut kun siihen tulee viime kesän pitämättömät ja tän kesän kesälomat päälle päästään syyskuulle.

Kauhistuttaa kuitenkin ajatus vuoden vanhan viemisestä vuoropäiväkotiin, koska muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan ole jos Hkiin palaan... Yksi vaihtoehto on tänne Treelle väliaikainen siirros yhtiön sisällä, mutta sekään ei onnistu ilman monia mutkia...

Yksi vaihtoehto olis tietty hoitovapaalle jääminen, mutta se ei kyllä onnistu yh-äidiltä niillä tuilla mitä saa, tai siis onnistuu jos lähtee pois Suomesta, jonnekin jossa eläminen kahdelle noin 1000 eurolla kk:ssa on mahdollista - ja tokihan sellaisia maita on... Lain mukaan saa kai kuitenkin olla vain 1 kk yhtäjaksoisesti Suomen ulkopuolella, jos on hoitovapaalla. En ole ihan varma tästä, muistaako joku kuulleensa? Mutta olishan se hiukan hyppy tuntemattomaan, että pakkais kimpsut ja kampsut ja lähtis 1-vuotiaan kanssa vaikka E-Amerikkaan tai Intiaan esim. puoleks vuodeks... toisaalta taas muistan kun olen noissa maissa matkaillut monen länkkärin niin nännyt tekevän vaikka lapset / lapsi ovat olleet pieniä. Ehkä se sairastuminen pelottaa eniten, ei oikeastaan muut jutut, kyllähän sieltä aina pois pääsee samaa reittiä kuin on mennytkin jos ottaa ohraleipä ;)
 

Yhteistyössä