***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Moro taas

Meripihka, meillä syödään seuraavasti. Klo 7 tissiä, klo 9 tissiä, klo 12 lounas, klo 17.30 pullomaitoa, klo 19 välipala ja klo 21 iltapuuro + tissi.

Istumisesta sen verran, että meillä istutaan jo oikeastaan ilman tukea hyvin vakaasti, mutta en vielä silti uskalla yksikseen lattialle jättää.

Ja toisin kuin Suhvelin pienokainen, niin meidän jätkällä ei jalat seuraa käsiä! Eli käsillä tietäis kyllä miten lähteä liikenteeseen, mutta jaloista ei ole mihinkään :D .

Eipä muuta, nyt vaipanvaihdolle!

väpätyspäpätys ja vilhokki, pian 7 kk :heart:

Heips taasen!
Terveisiä neuvolasta. Viljami on 72cm pitkä (70cm) ja painoa on 8430g (7960g). Hoikka poika vieläkin. =) Meinasi neuvola täti, että enemmän pitäisi syöttää, mutta kun kerroin kuinka paljon meillä syödään päivässä, niin oli ihan hiljaa, eikä osannu sanoa muuta kun että on sitte ilmeisesti vaan hoika poika. Tästä päästäänkin aasinsillalla syömiseen.

Syömiset: 8.00 aamupuuro+sosetta (puuroa menee 2dl)
11.00 Lounas (2 pilttipurkillista lihakasvis sosetta)
14.00 Välipala (2 purkkia hedelmäsosetta)
17.00 Päivällinen (2 purkkia lihakasvista)
20.00 Iltapuuro (2dl puuroa+sosetta jonkin verran)
Ja jokaisen ruokailun jälkeen vaihtelevalla menestyksellä tissiä. Eli paljon syödään, mutta ilmeisesti Viljami liikkuu niin paljon, että kaikki myös kuluu päivän aikana.

Liikkuminen: Kovasti harjotellaan konttaamista, taitaa ryömiminen jäädä väliin. Peruuttelee kyllä ryömien, mutta muuten yrittää kovasti kontata. Heiluu hauskasti koko ajan konttausasennossa. Jalat ei oikein tahdo tulla mukana, mutta nyt on keksitty että kun oikein nytkäyttää, niin jalat tulee yhtäaikaa eteenpäin. Niin ja karhukävely asentoonkin pääsee jo vaivatta. Hurjan näköistä kun siitä sitten kellahtaa naamalleen lattialle, kun kädet ei siinä asennossa oikein tykkää liikkua, jalat kylläkin. =)

Nukkuminen:
Nyt on neljä yötä mennyt ilman yösyöttöjä, itse jätti syötöt pois. Yks aamu oikein säikähdettiin kun herättiin seittemältä ja kaveri ei siihen mennessä ollu inahtannu kertaakaan. Kerran yössä pitää yleensä rauhotella, useempaan otteeseen, mutta tosiaan ruokaa ei enää kaipaa. Toivottavasti sama meno vaan jatkuu. Päiväsin nukutaan kolmet unet, vaihtelevan pituiset, mutta yleensä yhteensä nukkuu päivällä noin 4 tuntia.

Ei kait muuta.......jaksuja kaikille! :hug:

garol ja Viljami, viikko vajaa 7kk

Tiistaita!

Täällä rytmi suunnilleen tällainen:

Herää 7.00-8.00 aikaan.Silloin maitoa pullosta.

9.00 puuro

10.00-13.00 päiväunet

13.00-14.00 aikoihin lihakasvissose ja maitoa pullosta tai nokkamukista jne.

17.00 taas maitoa ja hedelmäsose jos maistuu

nukkuu pikkupäikkärit puolisen tuntia

ja taas herätessään maitoa

19.30 iltapuuro

21.00 iltapullo ja nukkumaan

yöllä ei syö.

Maitoa menee semmosen 350-450ml pvässä tällä hetkellä.

Jos on esikon kerhosta haku pvä ni sit menee päikkärit autossa pikku pätkissä vähän miten sattuu.

Konttaamaan lähdetään täälläkin hetkenä minä hyvänsä.

Ja istuu ilman tukea jo ihan kotvasen aikaa.Mutta ei pääse itse istuma asentoon.

Puhe on just "vävävävä" ja "tätätät" "äiäiäi"-tyylistä

Seisoo tukevasti sylissä ja lattialla kun pitää käsistä kiinni tietty B)

Ja lempparipuuhaa hyppyyttäminen ja "ilmaan heittäminen"

Rakastaa myös syödä äitinsä leukaa/naamaa yms. selvästi osoittaa äidin olevan vain ja ainoastaan hänen "omaisuuttaan"...

Josta seuraakin jo sitä että alkaa itkeä kun häviän hänen näkyvistään esim. toiseen huoneeseen.

Ei siis halua syliin välttämättä kunhan vaan puuhailen hänen lähettyvillään.

Muut huomanneet samaa??

Jouskari&Ranja 7kk huomenna :heart:

Meillä Piiperöinen ei suostu olemaan kuin mun sylissäni tällä hetkellä. Poikkeus tämä aamu kun leikki meidän sängyssä isin vieressä mun siivotessa. (Nyt on kahvitauko)

Ruokailut:
klo 01 tissiä
klo 03 tissiä
klo 05 tissiä
klo 07 tissiä ja herääminen
klo 08 kostutetaan huulet puuroon + d-vitskut tapellaan
klo 09 tissiä
klo 10.30 yritetään teelusikallista lämmintä ruokaa ja teelusikallista jälkiruokaa, lopuksi tissiä
klo 11-14 unet
klo 14.30 tissiä ja yritetään hedelmäsosetta
klo 17 tissiä
klo 18 yritetään lämmintä ruokaa ja jälkiruokaa ja lopuksi tissiä
klo 19 tissiä
klo 21 -22 tissiä ja nukahtaminen

Eli tuossa on karkeasti meidän päivä. Pidempi unijakso siis ennen puolta yötä ja puolen päivän aikaan. Pieniä nukahduksia / torkahduksia 2-3 kertaa päivässä tissin jälkeen. Ja kun kokeilin syödä puolikasta piparia niin jo lehahti pienen peppu punaiseksi.

Mutta nyt jatkan epätoivoista siivoamista ettei lapsi joudu kärsimään hoidossa siitä, että joku sanoo hänen asuvan sikolätissä. Melkein voitais päästä siihen MTV:n ohjelmaan. Jos toi moottoritie ei olis tuossa vieressä voisin sano meillä olevan puhdasta mutta sotkuista. Kun pesee seinät parin kuukauden välein niin kyllä siitä likaista vettä saa, tiepölyltä ei pääse mitenkään pakoon.. Täytyy vaan toivoa, ettei pojat innostu ottamaan seiniltä miekkoja, raapimaan tulitikkuja tai pistä suuhunsa ihan kaikkea.

hei!

Meillä alotettiin eilen unikoulu..semmonen lempeä versio. Yö oli helvettiä, eeti huusi koko ajan, 10-30min nukku ja taas huutoa...lopulta aamuyöstä annoin tissiä ja nukahti 2 tunniks kunnes sama homma taas jatkui.meillä siis tällä hetkellä yö heräilyjä 10-17kpl yössä...no, josko tää helppais muutaman yön päästä...
odotellaan nyt lähetettä labraan niihin allergia verikokeisiin.Ihottuma lehahti kirkuvana takas kun söin sämpylän ja ranskiksia...

jouskari meillä ihan samaa "äidin perään huutamista"!joskus tosin kelpaa isoveikkakin seuraks.

garol teillähän menee ruokaa!meidän 3v ei ees syö noi paljoa :LOL:

väpä voi että, sanos ny kunnolla sille ukolles et pitää ne kätensä ominaan :kieh: mulla ei kyllä vieläkään oo suuremmin innostusta niihin puuhiin vaikka aluks halut ei mihkä muuttuneet...taitaa tää väsymyskin viedä veronsa.Kerran oikein hävetti kun klassisesti heitin "mees ny siitä,mä haluun nukkua" :whistle:

rytmi on täällä sellainen että

7.00 herätys
8.00 hedelmäsosetta 1prk
9.15 maissa lähetää puistoon ja eeti nukahtaa tissin saamisen jälkee
10. maissa heräilee(mahd. tissiä puistossa jos siltä tuntuu)
11.00 tullaan kotiin ja pojat syö, Eeti 1prk riisi-broileria ja vettä nokkiksesta
(on muuten haasteellista löytää valmis sose jossa ei oo perunaa!!)
12.30 pojat menee nukkuun, eeti saa tissiä
14.00 Eeti herää
15.30 1prk pasta-kalkkunaa ja vettä nokkiksesta
16.30 Eeti saa tissiä ja menee nukkuun
17.30 herää
19.30 riisipuuroa 1prk
20.00 tissiä
20.30 pojat menee nukkuun

sit alkaa heräily, eilen tosiaan heräs 10 tunnin aikana 15 kertaa.

Eeti istuu tosi hienosti jo yksinkin mutta ei vielä nouse ite istuun, ryömii kovaa mutta ei onneks viä konttaa.
ens viikolla on neuvolan kontrolli ja hammaslääkäri.
sit mun alkaakin työt!!IIK!!

nyt tyhjeni pää, mä oon ihan kahvilla kun yö oli mitä oli...

d.ja Eeti 7kk huomenna

Mielenkiintoista! Lukea siis erilaisia ruokailu ja unirytmejä!
Ja voi taivas Daydreams ja Hexa....miten te jaksatte....siis älytöntä herilyä jne ja teil molemmilla alkaa työt....
Kerroppa DD sit unikoulu tuloksia! Musta tuntuu että kaikki muut vauvat alkaa 5kk-6kk iässä nukkumaan heräämättä ja syömättä...(paitsi tietty Eeti ja Piipi =) Ja toi mun mittarimatoni. No nyt on ollut vähän parempia öitä! Mutta 1-2 kertaa viikossa on sit niitä öitä että herää 1h välein.
Mut esim viime yö: 19.30 nukkumaan, 23.30 herää/rauhoittuu tutilla,03 herää-annan tuttia jne-3.30 luovutan ja annan pulloa, nukkuu sit 04-7. Tää on aika tyypillinen yö, jonka jälkeen olen ihan ok,eli ku menis ees noin....
Syömiset: (jos ottanut maitoa esim klo4)
aamuvelli klo 8
vähän maitoa n.klo 9-9.30
purkillinen esim maissiperunaa klo 11+maitoa
maitoa+hed sos(jos huolii) klo 14-15 about
purkillinen broileri/possusosetta klo 17
joskus saattaa ottaa maitoa esim klo 18,varsinkin jos lihasose ollut hieman aiemmin
iltavelli klo 19.30

päiväunet: 9 jälkeen tirsat n 45min
n.klo 12-13 unet
n.klo 15.30-16.30 unet
klo 19.30 yöunille

Eli meillä on pidentyneet noi päiväunet, nukkuu usein tuon tunnin jo kerrallaan. Aikataulut vähän saattaa vaihdella sen mukaan miten pukkaillaan vaunuissa.

Nikin juttelu on sellaista rääkkymistä.Kiljuu huutaa ja rääkkyy :D ja mikä hauskinta, vaunuissa hereillä ollessaan laulelee menemään ja tosi kovaan ääneen, niin että vastaantulijat nauraa. Liikkeelle ollaan lähdetty tosi ajoissa täällä, ryömii täyttä päätä ja nousee konttausasentoon ketterästi.....istuu myös tosi hyvin, yritän välttää vielä kovin hirveästi istuttamasta, mutta kokeilin syöttötuolissa kahvilassa ja hyvin istui ja muutoinkin pyrkii istualleen koko ajan.

Onks se DD siis niin, että olet aiemmin antanut tissiä silloin yöllä jatkuvasti Eetille,vai mitä hän nyt huutaa yöllä? Eli onks tän unikoulun tarkoitus että lopetetaan yösyöminen?
Musta tuntuu että Nikillä on valtava nälkä silloin yöllä kun herää.....en tiedä pitääkö se yösyöminen yrittää silti lopettaa...

Herranen aika, kun Niki on lähtenyt ajoissa liikkeelle! Hänhän juoksee jo ensi kuussa!

Ja Garolin Viljami syö kyllä tosissaan. Mielestäni meidän poitsu on ihan hyvä syömään ja vaikuttaisi siltä, että puolet vähempi syö, kuin Viljami... Paitsi, että tissiä menee kiitettävästi yölläkin. Kertoja ei ole kuin 2-3, mutta ilmeisesti ihan hyviä annoksia vetää. Tämä todettiin viime yönä, kun poika tankkasi meidän mielestä tosi hyvin ennen nukkumaan menoa: seiskalta iltapuuro ja tissiä ja vielä ysiltä imaisi tissiä oikein urakalla, ja siitä huolimati oli syönyt yöllä yhdeltä ja neljältä maitoa, yhteensä 3dl! Ja kun minä palasin perheeni luo tuutimaan kuudelta, poika vetäisi jälleen ihan antaumuksella tisusta... Olen nyt saanut reilun viikon välein nukkua alakerrassa pitkät, katkeamattomat unet ja on se vaan mukavata. Mies ilmeisesti on huomannut lievää kärttyisyyttä ilmassa, kun on oma-aloitteisesti ruvennut ajamaan minua muualle nukkumaan.

Hexalle, Nikin emolle ja DD:lle voimia!!! Ihan mahotonta heräilyä! Meidän poitsulle on vakiintunut noi 2-3 syöttöä yön aikana ja lisäksi vaihtelevassa määrin tutin laittoa ja poitsun kääntämistä vatsalta takaisin selälleen (ei osaa reppana itse, mutta pakko on vähän väliä kääntyä vatsalleen nukkumaan ja sitten alkaakin tympimään )
Sitä olen pähkäillyt, jotta odottelemmeko, että poika älyäisi jättää itse yösyönnit pois vai onko ruvettava tosiaan harkitsemaan tuota tassuttelua. Viimeksi, kun nukuin muualla, poika söi niin vähän yöllä, että arvelin hänen pärjäävän kyllä yön ilman tissiä. Viime yöstä jäi sellainen kuva, että ihan nälkäänsä taitaa vielä syödä kuitenkin. Ruvettava tunkemaan lisää ruokaa päiväsaikaan. ;)

nikin emo eeti ei tosiaan joka kerta tissiä huoli mutta neuvolan neuvosta kokeillaan yösyöttöjen lopettamista jotta lääkäri ei pääse sanomaan että lapsi herää tissin perään kun se ei todellakaan herää, vaan itkee masuaan.usein ottaa tissiä myös pahaan mieleen eikä nälkään.mutta kyl valtaosissa heräämisiä annan tissiä.tai ainakin yritän antaa.ja sitä perkeleen närästyslääkettä pulautteluun joka muuten ei oo auttanut yhtään!
eli koitetaan vähentää yöllistä tisuttelua jotta lääkärikin suostuu uskomaan että tässä on tosiaan kyse jostain ihan muusta.
viimeks siis neuvona oli vaan että lopeta yösyötöt, katotaa sitte niitä allergiatestejä :headwall: aijon kyllä perkele vaikka valehdella että ne on loppu jos ei niistä nyt eroon kokonaan päästä.Kuitenkin tolla unikoulu filmilläkin sanottii että se on ihan ok jos lapsi aamuyöllä ottaa tissiä...
yleensähän unikoululla tosiaan lopetetaan yösyötöt ja muutenkin rauhotetaan yöelämä ettei tarvii tuttia tms antaa vaan lapsi nukahtaisi itse uudelleen herättyään.
ootko muuten kokeillu jo antaa puuroa?sitähän mulle tuolla kans toitotettiin et pitäs antaa puuroo et se vaikuttas uniin ja kaurapuurohan saa pojan naaman liekkeihin...
eikä muutenkaan kyl auttanut mut jospa kokeilisit auttaisko pitempiin uniin?

Adan syömiset ja unet:

08:00 tissi
10:00 puuro
*UNET 11-12.30*
13:00 lämmin ruoka 1prk ja ½prk hedelmää
16:00 maito pullosta
*UNET 16.30-17:30*
18:30 lämmin ruoka 1prk ja ½prk hedelmää
20:30 puuro
21:30 maito pullosta
*NUKKUMAAN 22:00*

Syömiset on jo pitkään mennyt samallalailla mutta unirytmiä vielä haetaan...
Enemmin Ada nukku 3-4x 30min päikkärit joista yhet hyvällä tsägällä 60min mutta nyt siirrytty kaksiin ja ekat ainakin on hyvin jo pidentyny, toiset on vielä vähän hakusessa.

Nyt täytyy lähteä laittamaan pikkusen maito valmiiksi kun alkaa olla ihan finaalissa.

Meillä muuten aloitettiin tänään pottatreenit ja isi on pyydystäny jo kahdet pissat sinne illan aikana!

Tinii+Ada joitain päiviä vajaa 8kk

Jos sitä iteki nyt kunnostuis pari riviä taas kirjoittamaan :ashamed: Paljon voimia ja jaksamista allergioiden ja unettomuuden kanssa taisteleville. :hug:

Meillä oli tossa jo jonkin aikaa nuo yötissittelyt pois, mutta nyt sitte taas parina yönä ei oo rauhoittunut muuta kuin tissille ja siis aikaisemmin tossa tarjosin, mutta ei sit huolinut ja ajattelinkin, että näinkös helpolla tästä päästään, mutta ei siis kuitenkaan ihan viel olla päästy yösyötöistä kokonaan... no saas kattoo miten tää yö menee...

Syömiset
Aamulla tissiä noin kello 6 ja sitte puuroa noin kello 7.00-7.30
(tässä välissä nukutaan noin 20-40 min.)
Sitte tissiä noin kello 10 ja kauhee määrä lihakasvissosetta noin 10.30
(sitte pidemmät päikkärit noin 2 tuntia)
Taas tissiä noin kello 13.30-14 ja hedelmäsosetta
Tissiä noin 16-16.30 ja taas kauhee määrä lihakasvissosetta
(sitte taas tässä välissä sellaset puolen tunnin torkut)
ja tissiä noin 19.00 ja puuroa 19.30-20.00
Ja tästä sitte yöunille viimeistään 21.00 ja yöllä sit syödään tai ei syödä :whistle:

Mun on siis edelleen pakko antaa maito ennen ruokaa, kun ruoka maistuu kyl maidon jälkeen, mutta ei sit toisinpäin. :kieh:

Liikkuminen tapahtuu meillä enimmäkseen kierien, mutta vissiin muutama sentti menee ryömienkin. :D

Istumassa pysytään tuettuna, mutta ei viel ilman tukea

ja kaikenlaista jodlausta tulee suusta =)

Niin ja uusille tervetuloa =) ja jos tietojhaan haluaa etusivulle, niin ilmoitatte vaan tarvittavat tiedot, niin lisäilen sitte.

Nyt valmistautumaan nukkumiseen :wave:

Katjuska ja Nemo 7kk2pvä :heart:

Melkoisen topakka neiti Tiniillä :)

Rupesin tässä äkkiseltään miettimään meiän päivärytmiä ja jotakuinkin näin se menee:

6-7 tissiä ja jatketaan unia
8-9 heräillään
9.30-10 puuro + hedelmäsose (puuron kyytipojaksi)
10.30-12 ensimmäiset tirsat tunnista puoleentoista, vaihtelevasti
12-13 liha/broilerikasvissose (määrää en oo tarkemmin ajatellu, sen verran mitä suostuu syömään)
13.30-14 tissiä ja nokoset
15.30-16 hedelmäsosetta jos kelpaa
16.30-17 saatetaan taas ottaa nokoset maidon saattelemana
18.30 liha/broilerikasvissose
20-21 iltapuuro
21.30 tissiä ja unten maille

Puurojen ja soseiden kanssa menee vettä nokkamukista (suuhun ja rinnuksille :LOL: )

Olipa vaikea tota rytmiä kirjottaa ylös kun ei oo tullu mitenkään erityisesti sitä ennen mietittyä.

Tuettuna poika istuu hyvin ja jonkin verran jo ilman tukea, vähän heilakkaa touhua on vielä. Liikuta ei mihinkään suuntaan, mutta treeni on kyllä päällä. Kaipa se tuosta jossain välissä hoksaa miten liikutaan.

Auh, meillä Piipe sai yöllä kuumeta eli ei siis tullut nukuttua. Kun nenä ei vuoda eikä mitään niin luultavasti on hampaita tulossa.

Vielä olis 1,5h aikaa siivota ennen päiväkodin tuloa. Kakku on tehty mutta aarrekartta on hukassa ja lastenhuone kaaoksessa. Niin kuin keittiökin..

Pikatervehdys lapin keväthangilta! Aurinko porottaa 15 tuntia päivässä, joten siltä yritän suojata parhaani mukaan etenkin jälkikasvuni, mutta huonolla menestyksellä ja täällä mennään nenät punakampina kuin konsanaan Kanarialla.

Unista ja ruokailuista olitte jutelleet, palaan niihin tarkemmin myöh, mut sen verta nyt et mun 10 kiloseni syö noin puolet siitä, mitä esim. garolin tenava ! Tosin ei konttaa eikä muutenkaan hirveästi pääse liikkumaan jos en jaksa pomputtaa.

Ja tääl lapis kun auringon säteet alkaa tunkea sälekaihtimien ja lisäverhojen välistä kello 6, niin sillon on myös herätys! Ja unillehan hän ei tapansa mukaan käy ennen about klo 23! Et niinku melko lyhyet unet 7 kk:n ikäseks... tän lisäks 1-2 30 min päikkärit sisällä ja ulkona 2-3 tuntia ip. Kesää odotellessa... no mä oon itse asiassa aina vihannu itekin valosia kesäöitä, paitsi joskus mökkibileissä, musta sais olla aina 12h yön pimeys ja 12h päivänvaloa. Mielipiteeni saanee vahvistusta, jos jälkikasvu alkaa öiden yhä lyhentyessä nukkumaan entistä vähemmän... Myydäänköhän jossakin mustia sälekaihtimia...?

Ei herätty taas viime yönä syömään... toivottavasti nyt jatkuu näin =)
Muuten kyllä sitte herättiin kerran ähisemään ja otinki sit viereen nukkumaan.

Mulla on stressiä tän mun selän kanssa, joka silloin raskausaikanakin vaivas tosi paljon :| Kävin tossa maanantaina kuvauttamassa sen ja eilen lääkäri soitti, että siel on jo aika pahat kulumat ja mä oon sentään vasta 30 :eek: |O No tässä tänään tai huomenna keskustelen viel oman lääkärin kanssa, jos vaik pääsis viel parempiin kuvauksiin, että jos siel kuitenkin on viel jotain muutakin, kun multa meinaa jalat välillä lähtee alta ja kipu on ihan kauhee välillä. :snotty: Fysioterapiaan pääsen joskus kesällä, kun jonot on niin pitkät.
Täs vaan mietin, että miten mahtaa käydä sen haaveen kanssa, että jos viel yhen lapsen joskus sais. Siitäkin ajattelin lääkärin kanssa keskustella. Onhan mulla jo mukava poppoo täällä, mutta viel ois tilaa sydämessä ainakin sille yhdelle. :heart: Vähän pelottaa, jos sanotaankin ettei suositella. :/
Ilmeisesti tässä ajan saatossa ja työn ja raskauksien myötä tuo vaiva on tullut ja ei tää ylipainokaan sitä ainakaan helpota. :ashamed:
niin ja sitte pyörii mieles työjutut, että mitä hommia sitä viel sit pystyy tekemään, kun allergiat jo rajaa multa monta ammattii pois ja nyt sit tämä vielä...

Että tällaisissa tunnelmissa täällä :$

Kohta pitää pistää pojat taas päikkäreillä ja koettaa iteki hetki levätä, kun kyllä illat jaksaa taas paremmin, kun hetken saa päivälläkin torkahtaa. =)

Katjuska ja Nemo 7kk3pvä :heart:

Hille - luin teidän sairastamisesta - onhan teillä nenäfriida käytössä? Me ei ilman sitä lähdetä enää mihinkään reissuun, sen verta tulin sitä liman irtoamista tai irtoamattomuutta ihmetelleeksi rs-viruksen aikana. Jos on normaali nuha eikä super-sitkeälimainen rs, joka vaatii koneelliset imut, on frida ihan ehdoton kapistus niillä jotka ei vielä osaa niistää! Aptekista sen sai noin 1o eurolla.

Kiitos Mitzy vinkistä, ei meillä oo sitä nenäfriidaa... Pitääpä käydä ostamassa.
Mut oon koittanu keittosuolatippoja laittaa ja sitten pikkuniistäjällä imeä räkää...poika vaan on niin ranttu ettei anna juuri laittaa niitä tippoja eikä anna koskea nenäänsä :snotty:

MUTTA ollaan kyllä menty jo vähän parempaan suuntaan täs nuhassa, pojalle sentään maistuu nyt hyvällä ruokahalulla sekä soseet että maito ja vettä juodaan nokkamukista hirveellä innolla. Eikä olla enää niin väsyneitäkään, jaksetaan touhutakin jo.
Ite vaan oon melkoisen kipeä...kurkku/kurkunpää on tulessa ja ääntä ei lähe. Kuumetta ei sentään ole...Mutta valittaahan saa vaikkei se mitään auttaiskaan :LOL:

Hille - juu ei se pikkuniistäjä pysty samaan. Mut ennen fridakin on hyvä tiputtaa tippa keittosuolaliuosta sieraimiin, että lima muuttuu juoksevammaksi.

Meidän 7,5 kk istuu jo noin 5-10 min itekseen kunnes kupsahtaa ja seisoo esim tuolia vasten, mutta en uskalla yksin jätellä seisoskelemaan. Tänään oppi hauskan tempun: vuortellen rummutuksen mun kanssa kädellä keittiön pöytään!

Rytmeistä meillä herätään kai keskimäärin 7-8.30 aikoihin ja mennään nukkuun 21.30-23. Sit siinä välissä 2-3 30 min päikkärit ja yhdet pidemmät 2-3h ip unet, jos saa nukkua ulkona. Aika lyhyenlaiset on mun mielestä nämä 8 tunnin yöunet 7 kk ikäselle... mut siinä välis hän ei ole herännyt moneen kuukauteen, paitsi sairaana. Nyt tääl lapin auringossa edel yöunet siis lyhentyneet. Niihu - millasta pimennysverhoa tarkotat? Onko se rullaverho?

Syömingit menee meillä niin, että aamulla eka vellipurkki tai 200 ml maitoa, sit ehkä klo 9-10 mais aamupuuroa 1-2 dl, sit taas maitoa esim klo 11 200 ml maitoa, n. klo 13 lihakasvissosetta purkillinen, mukana omaa parsakaalia ja bataattia jonkin verran. Päiväunilta herättyään esim. purkillinen jogurttia ja ehkä 150 ml maitoa ja illalla noin 21 puuroa 1-2 dl ja lopuksi vielä iltavelli 2 dl. Joinakin päivinä menee enemmän, joskus vähemmän. Matkalla lämpimässä joi paljon enemmän maitoa ja vellejä ja puol purkillista ruokaa kerralla max. Muutenkin matkal oli ihanaa just se kun ei tarvinnu miettiä mitään rytmejä, oltiin kun ellun kanat, nukuttiin kun nukutti ja syötiin kun nälätti ;)

Pitkästä aikaa kirjoitteluhommissa :ashamed:

Ensimmäisenä, kaikille sairastelijoille ja unettomille isot :hug:

Katjuska jos paikkakunnallasi on osteopaatti niin suosittelen kokeilemaan. Minulle (vähän eri vaivaan) ei fysioterapiasta ollut mitään hyötyä, mutta osteopaatilla käynti auttoi kroonistuneeseen vaivaan jo muutaman käynnin jälkeen. Kannattaa kokeilla!

Liikkumista meillä vasta treenaillaan siten, että käännytään selältä vatsalle ja heilutellaan sitten kovasti raajoja :LOL: Ei siis mitään konkreettista vielä, mutta Ellen onkin syysmassujen juniori. Huomenna tulee 6 kk täyteen. Käytiin 6 kk neuvolassa ja neiti oli 8035 g, 68,5 cm ja pipoltaan 45. Kasvaa aivan tasaisesti keskiviivoilla, ainoastaan pää menee "omalla viivallaan".

Ostin tänään Bebesistä Ellenille aurinkolasit ja kokeilimme niitä jo kotioloissa. Hankin baby banzin retrolasit ja vaikuttavat tosi toimivilta.

Päivärytmistä: Ellen jätti noin kolme viikkoa sitten yösyönnit ihan itsestään pois. Nukkuu nykyään noin klo.22-7 ja herää sitten syömään ensimmäisen kerran rintaa. Sen jälkeen:
- n. 9 puuro (ollaan vasta aloitettu puurokokeilut ja vain riisipuuro menee :p )
- päiväunet noin klo.11-12
- lounaaksi kasvissosetta (pitäisi kyllä aloittaa myös lihan antaminen)
- toiset päikkärit noin klo.15-17
- illalla hedelmää
- nukkumaan noin klo.21-22
- rintaa pitkin päivää miten nyt sattuu pikkuiselle maistumaan
Ensimmäiset päiväunet ovat lyhentyneet todella paljon sen jälkeen kun yöt alkoivat mennä ilman syömistä. Kai hän saa levättyä yöllä niin hyvin, ettei aamupäiväunien tarvitse olla kuin lyhyet tirsat.

Jos tapaamista ollaan suunnittelemassa, niin me tulemme mitä luultavimmin taas mukaan. Meille käy lähes kaikki ajat, joten päättäkää ajasta te joilla on jotain muutakin tekemistä kuin kotona haahuilu :D

Mitzy, oli kiva kuulla teidän matkastanne. Mekin suunnittelemme matkaa elokuuksi ja kaikki kokemukset vauvan kanssa matkustelusta otetaan ilolla vastaan.

Oikein hyvää Pääsiäistä kaikille!

Tiinuliini ja Ellen (huomenna 6 kk)

Mitzy Rullaverho juu, tilattiin muistaakseni Anttilasta joitakin vuosia sitten kun isäntä ei saanu kesällä nukuttua (mun unenlahjoilla kun ei paljon valo haittaa :D )

Tuossa etsiskelin samantyyppistä mikä meillä on, niin Anttilasta löytyy ainakin nimellä "Pimentävä rullakaihdin" (mun mielestä se on kyllä rullaverho ;) ) semmonen. Tosin sillon kun meille hommattiin niin oli kyllä halvempi.

Jees - kiitti Niihu!

Ja Tiinuliini mukava jos matkakertomuksesta sai vinkkejä! Jos meette pakettimatkalle tai muuten lennätte Boeingilla suosittelen todella lämpimästi eturivin vauvapaikkojen varaamista, jonne saa sen koneen kaukalon seinään kiinni. Jos siis vaan lapsosenne on vielä elokuussa alle 11kg, se on painoraja. Siitä oli suunnaton helpotus kun sai esim syödä ja lukea tai käydä wc:ssä rauhassa ja lapsi köllötteli ja nukkui mukavasti siinä. Mun mielest tuol matkal oli kahestaankin vauvan kans reissatessa niin helppoa ja mukavaa et lähtisin het uudelleen jos olis rahnaa... Ite ei tarvi laittaa ruokaa, siivota, pyykätä (paitsi ruokalappuja) niin mikäs siinä olis olla öllötellessä...

No onpa hiljaista - onko täällä muita kuin minä ;) ?

Auringon keltaista pääsiäistä ainakin huomisesta lähtien kuitenkin kaikille toivotan!!!

Nyt tääl Lapis tuiskuttaa siihen malliin, että sukset on komerossa akka nenä läppärissä kiinni, olis kiva lukea juttujanne...

Katjuska - en ole kai muistanut mainita, mutta mulla on kanssa selkä ihan p:nä tuon 10 kg rohnakkeen kantelusta. Milloin menee relaxanttia, milloin Mofinea, mutta siis lähes joka yö pakko ottaa jotakin. Hierojalla käyn joka viikko. En tiedä onko tuo tasamaahiihto hyvästä vai pahasta, ei oikein tunnu olevan vaikutusta suuntaan tai toiseen. Laskea en ole yrittänytkään, liikaa röykytystä tälle selälle. Tänään kuitenkin tervetullut lepopäivä sään vuoksi, poika ei silti tietty lepoa suo...

Meillä pari yötä on mennyt valvoessa kun hampaita tehdään. Toivottavasti ens yönä saadaan nukkua sillä kohta alkaa olla tsippi olo, vaikka kyllä sitä pitkäänkin pärjää 3h unilla.. Mutta nyt me yritetään päästä nukkumaan..

Meillä oli baby basket lähes 2v esikolla kun mentiin etelään. Silloin oltiin vielä aika epävarmassa kunnossa ja olihan se ihan hyvä. Esikko on valittanut kuinka sydämeen sattuu ja vatsa on kipeä. Onneksi tänään tuli Akuutti telkusta ja siinä oli lasten refluksi-taudista. Pitää pyytää taas lääkäriltä GER lääkitys, se todennäköisesti auttaa hänen vaivoihinsa.

Huomenta!
Täällä ollaan isännän kanssa oltu vatsataudissa, nyt onneksi tervehdytty, onneksi neiti ei saanut tartuntaa :ashamed:

Kauheesti tullut tekstiä lisää enkä jaksanut kaikkea lukea.... :/

Miten teillä pienet kun on väsyneitä, hierooko paljonkin simmujaan? Meidän neiti hieroo aikas voimakkailla otteilla ja ja tunkee silmiinsä myös kaikkea, siis hieroo esim. pehmolelulla silmiään ja kun laittaa kätensä esim. silittääkseen neitiä niin hän ottaa raivokkaasti kädestä kiinni ja painaa sitä silmiään vasten...mahtaako olla normaalia väsymykseen liittyvää vai mahtaako silmissä olla jotain vikana..päivällä ei kyllä niitä hiero, eikä oireile kyllä muutenkaan, on vaan väliilä oudon näköistä toimintaa :whistle:

Meillä päivän rytmi menee jotakuinkin näin:

6.30-7.30 herätään
n. 8 puuroa
9.30-10.00 päikkärit ulkona, sitä ennen vähän maitoa tai hedelmäsosetta
11-12 herätään
n. 12.30 lihakasvissosetta, maitoa tai vettä
13-14 päikkärit ulkona (kesto n.2h)
n. 16-17 lihakasvissosetta
iltapvällä vielä ehkä pikkupäikkärit, ainakin jos käydään esim. kaupassa, niin nukkuu siellä, maitoa välissä jos ottaa
19 iltapuuro
19.30-20.00 nukkumaan, maitoa jos ottaa
23 aikaan herää ekan kerran, juo 180ml velliä
3-4 aikaan maitoa

Päivän rytmi riippuu oikeestaan siitä koska aamulla herätään, joskus neiti herää jo 6 aikaan, niin hommat siirtyy vähän aikaisemmaksi, mutta jotenkin näin pääsääntöisesti
;)

Hyvää pääsiäistä kaikille!!! :heart:

jkoo + Nella pian 7kk

Yhteistyössä