***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Terveisiä neuvolasta :wave: Elikkäs 6kk mitat olisi seuraavanlaiset:
Paino 9350g (ei siis vieläkään päästy kymppikerhoon :LOL: )
Pituus: 69,8 cm
Pää 45cm
Hyvin on kehittynyt ja kasvanut löpinät päälle :D Seuraavalla kerralla päästäänkin sitten lääkärin juttusille. Muutto puuhat alkais olla takana päin ja voin kertoa että olipa urakka. Ensin kannat puolet omaisuudesta ties minne SPR:stä kaatopaikkaan ja sitten juokset kaupassa ostamassa uusia tilalle ties kuinka monesta paikasta. Sitten se kirottu kalusteiden kokoaminen (vaikka mä siitä tykkäänkin?! älkää kysykö miks! ) ja lopuks jäljellä on kauhea kasa roskia, kaksi hermorauniota aikuista, nälkäinen ja huomion kipeä lapsi ja koira joka ei tiedä missä nukkuisi. Mikä tärkeintä pieni mies näyttää viihtyvän omassa huoneessaan ja on nukkunut heräämättä läpi yön klo 20.30-7.00.

Koiruus ja Topi tänään tasan 6kk :heart: :heart: :heart:

Tinii Oliko se huomenna klo 13?

Meillä herättiin taas kahden tunnin välein syömään viime yönä. Aamupuuroa meni puolikas teelusikallinen ja päiväsosetta teelusikallinen. Saiskohan tuon Pieniäisen millään opetettua syömään ja juomaan ja nukkumaan? Vaikka onhan se herääminen ja tissin antaminen helpompaa kuin kokonaisvaltainen taistelu syömisongelmaisen lapsen kanssa..

Hexa ja Piipe 6,5kk

Liikkumisesta vielä että meillä mennään nyt molempiin suuntiin ympäri, kahden viikon sisään ollaan otettu etunojaa, sitten semmoista heilumista kuten gekkoliskot tekee :LOL: :D lisäksi pyöritään aika vauhdikkaasti navan ympäri. On se jännä kuinka paljon tulee lyhyessä ajassa, nyt justiinsa kattelin että peruuttaako tuo nuori mies ja heti oli kaivettava kamera esiin viedeokuvaa varten :D

Hellurei!

Mä pääsen huomenna tapaamiseen =) Esikko menee kerhokaverille ni tuun "yksin" neidin kanssa :heart:

Tänne ei ihmeitä.

Ihan kiva rytmi ollut nukkuu 21.00-3.30 sitten syö ja herää 7.00 aikoihin.

Molemmat on ruvenneet heräämään aikaisemmin..johtuuko valoisuudesta kenties??

Mulla on tullut kaikki kilot takaisin ja housut kiristää entiseen malliin :kieh: :kieh: :kieh:

No itseään vaan voi syyttää...prkkele pitää taas ryhdistäytyä!!!

Munkin mielestä nää 6kk on aivan ihania tapauksia!

Ei enää mitään pikku rääpäleitä muttei mitään ihan "isojakaan" =)

Mulla ei tosin tod. ole mitään vauvakuumetta...mies tossa alko puhelemaan että JOS me aiotaan jonain pvänä vielä sitä kolmatta ni ei kantsis varmaan nii pitkää väliä pitää ku esikolla ja kakkosella(3v.8kk)....pelkkä ajatus sai voimaan pahoin :ashamed:

Että nautitaan nyt vaan näistä kahdesta :heart:

Meillä harjoitellaan nousua konttausasentoon ja istutaan hetki ilman tukea lattialla.

Hirveesti on asiaa neidillä vaikka en kyllä usko 6kk vielä sanoja varsinaisesti sanovan ;)

Syöminen sujuu ja lihasose on alkanut maistumaan tosin broisku vaan.

Ja sit puurot aamuin illoin.

Mut huomiseen niille ketkä paikalle "eksyvät" =)

Jouskari&Ranjuska 6kk

Treffit siis huomenna klo 13.
Me tullaan jos en ole kamalan väsynyt. Eilen oli ihan paska päivä. Tänään on vähän parempi vaikka nousimmekin ylös 5.30. Ja tietenkin heräiltiin yöllä, mut ei onneks kauheen monta kertaa. Aina siihen pulloon tartun....kun olen yrittäny että jos ei antais yöllä maitoa kuin kerran...mut olen liian väsynyt yrittämään. Mut ehkä tuolle mittarimadolle on hyväkin antaa sitä evästä. Pituus oli 5kk neuvolassa siis 71cm ja paino on alle 8kg. Ja maitotestit on tulossa sekä jotain muita tutkimuksia, Mitzy kyllä sanoit silloin että testit ois hyvät ja olinhan mä niitä ruinannu jo paljon aiemminkin vaan ei päästy aiemmin.,
Nähhään jos jaksan tulla!

Morjens!

Täällä aivan suu auki hämmästyksestä luin Koiramamman Topin unenlahjoista - aivan mahtavaa! Milloinhan sitä sais nukkua läpi yön? Yöt on alkaneet kyllä selvästi paranemaan siitä toissaviikonlopun pienestä unikoulusta lähtien. Viime yönä nukuttiin 21.30-2.30, syötiin ja nukuttiin 06 asti, syötiin ja 08 herättiin. Meillä on muuten myös reilun viikon verran heräilty jo ennen kahdeksaa kun aikaisemmin nukuttiin noin yhdeksään. Eli herääminen on aikaistunut, kuten Jouskari teilläkin.

Meillä tekee kovasti toista hammasta ensimmäisen viereen. Näkyy jo kuultavan ikenen läpi, mut ei ole vielä puhjennut. Siitä johtuen ei oikein ruoka maistu ja vihannessosekin menee vain jääkaappikylmänä.

Puhumisesta oli juttua. Meillä tulee myös tota jokellusta ja kieltämättä joskus kuulostaa ihan selvästi sanovan äiti - vaikka ei tietenkään "oikeesti" sitä sano. Pari viikkoa sitten jokellettiin kovasti tavuja pä-pä-vä-vä ja kerran vedettiin kunnolla savolaisittain: päevää :LOL:

Hexalta
täytyy vielä udella tosta askartelusta, et mistä kehität kaikki noi ideat? Vai onko vaan vuosien kokemuksen tuotosta? Täytyis alkaa tutustua tohon askartelun ihmeelliseen maailmaan, kun oon siitä niin ulkona... :ashamed:

Onko teillä vietetty/vietetäänkö 6kk synttäreitä? Sain lievästi huvittuneita katseita mieheltäni, kun kyselin, et minä päivänä hänelle sopis, että vietetään Sisun puolivuotissynttäreitä... :/ Meinas vissiin, et taas toi eukko kehittää jotain kissanristiäistä. ;) No nyt on kuitenkin isovanhemmat ja tädit/enot kutsuttu kakkukahveille perjantaina. Täytyyhän sitä nyt toisen suurta päivää juhlistaa!

Kiertelin muuten tänään vähän kaupoilla ja tietty suurin osa aikaa meni lastenvaateosastoilla. Kylläpä näytti NIIIIN minikokoisilta noi 50/56 senttiset vaatteet! Eikä siitä nyt niin kovin kauaa ole kun samankokoiset oli meidän ukkelille vielä reiluja :heart:

No niin, palaanpa takaisin perheen pariin :heart:

Zucchero + Sisu 3pvää vaille 6kk

Joo kun sitä ymmärtäisi vaan käydä itse nukkumaan eikä kukkuisi täällä ylhäällä vaikka kuinka myöhään. Meillä myös mölistään ihan älyttömästi. sellaista vau-va, hau-va, häy, voe yms. Lisäksi selkeesti matkii jos sanoo vaikka auto niin kohta kuulu au-o ja kauheesti kohdistaa katsettaa suuhun kun puhuu.

Nikin emo - No hyvä, että edes nyt ne testit saatiin tehtyä! Toisaalta toivon, että syy moniin ongelmiin löytys sieltä. Toisaalta taas en, kun mua alkas taas niin jumalattomasti SUUTUTTAMAAN tuo neuvolan saamattomuus ja leväperäisyys... Että siis sen takia, et yhtä hikistä testiä ei olis saanu teetettyä, oltas a) lasta rääkätty puol vuotta turhaan ja b) ajettu äiti uupumuksen partaalle.

Puheesta: Meillä sanotaan kans vau-va ja äittä sekä tättä.

Zucchero: Osa noista ideoista on napattu Pikkukakkosen Neppajymykerhosta, jonka ehtii just katsomaan ennen esikon lähtöä hoitoon. Osa on itse kehitettyjä, loput muualta kopsattuja. Meillä kun esikon keuhkotilanne on sen verran heikko että hän ei pysty oikein ulkona juoksemaan tai missään reuhujumpassa käymään niin joudutaan hänen energioitaan kuluttamaan sitten muilla keinoilla ja paras on tuo askartelu. Lisäksi mun äitini joutui vielä työelämässään vetämään erilaisia kerhoja ja hän näitä ideoita ja tuotoksia sitten kotiinkin raahasi eli osa on verenperintöä tai omaa kotikasvatusta.

Itseasiassa tuli mieleen viikonloppuna esitetystä Maria Montessorin tekniikka-ohjelmasta (Teema, pedagogiikan jättiläiset) että voidaan lasten kansa tehdä vaikka iso työ viikonloppuna, etsitään ja kerätään erilaisia materiaaleja (kiiltävä, himmeä, pehmeä, kova, karkea jne) ja tehdään niistä iso askartelutyö. Esikko saa etsiä sellaisia materiaaleja kotoa ja Piipi saa sitten tunnustella niitä. Liimataan ne paperille (foliota, mustaa paperia, angoraneuletta, puunpala, hiekkapaperia jne) ja kirjoitetaan asian päälle mitä se esittää. Siinä olis kummallekin lapselle tekemistä ja mukana olemista. Ja siihen sais taas hyvin aikaa kulumaan, ehkä sellaisen pari tuntia. Lähinnä siis Piipiäinen saisi tunnustella ja maistaa... mutta esikko nauttisi varmasti omista ideoistaan ja siitä, että näkee kuinka pikkusiskokin alkaa hahmottaa materiaaleja ja maailmaa.

Ihana yö, 3h välit vain syötöillä!

Huomenia!

6kk-neuvola takana ja mitat: 67cm, 8185g ja 44,9cm. Vaikuttaisi olevan lyhyt, kuten minä vauvana (ja edelleen) ja hoikempi, kuten isänsä vauvana. Minä olin tuossa iässä saman pituinen, mutta painoa 9300g.... Me aina neuvolan jälkeen vedetään omat neuvolakortit esiin ja verrataan poikasen kasvua omiimme. Ihan omaa käyräänsä vetelee hän eli ei mene kummankaan meidän mukaan.

Proteiinia käski hoitaja lisäämään ruokavalioon eli lisää lihatuotteita joka päivä ja kananmunaa myös.

Puheesta: poikanen on jo pitkän tovin nimitellyt minua ämmäksi... Olen yrittänyt kasvatuksellisesti torua, jotta noin ei äidille puhuta :D Vauva tulee usein, mutta eihän nämä vielä mitään oikeita sanoja ole, kielellä leikittelyä vain. Mutta mielestäni on ihan hyvä juttu vaan, että vanhemmat uskovat lapsen puhuvan jo oikeasti ja merkityksellisesti --> uskon vanhempien innostuksen tukevan puheen kehitystä.
Meillä myös poikanen tuijottelee suuta kovin, kun jutellaan, ja liikuttelee samalla omia huulia ikäänkuin puhuisi mukana. Ja taisinkin jo kirjoitella jossain vaiheessa, että jokelteluun on tullut sellainen sointi, ikään kuin aikuinen kertoisi tarinaa.
Itse olen puhunut 9kk iässä. "Äiti tissi(ä)" on ollut lempilause... Olen pitänyt tätä asiaa äidin ja isän mielikuvituksen tuotteena, mutta asia lukee vallan neuvolakortissa.

Nyt sokerpalaseni huutelee, jotta "äiti, mää en jaksa olla yksin täällä lattialla. Tuu leikkiin mun kaa!" Eli heipatihei!

Mä voin kyllä myös tulla jos sovitaan, että nähdään tänään. Sitten meitä olisi Jouskari, Hexa, minä ja mahdollisesti Nikin emo.

Laitatteko joitain tuntomerkkejä itsestänne, etten joudu harhailemaan Sanomatalossa aivan eksyksissä. :attn:

Meidät tunnistaa vanhanmallisista vaunuista. Eli sininen pohja ja beigeä ja viininpunaista ruutua. Ilmakumirenkaat ja sininen metallirunko vaunuissa.
Muuten näytän parhaat päiväni nähneeltä mummoikäiseltä mammalta. (luokkakaverinihan ovat jo isoäitejä ) Punaraitainen imetyspaita on päällä (Boob). Mustat farkut?

Lounassoseet on nyt syöty, koira pitää käyttää ulkona ja sitten vois alkaa tehdä lähtöä..

Hexa ja Piipeys Domesticanus

Alkuperäinen kirjoittaja Hexa:
Meidät tunnistaa vanhanmallisista vaunuista. Eli sininen pohja ja beigeä ja viininpunaista ruutua. Ilmakumirenkaat ja sininen metallirunko vaunuissa.
Muuten näytän parhaat päiväni nähneeltä mummoikäiseltä mammalta. (luokkakaverinihan ovat jo isoäitejä ) Punaraitainen imetyspaita on päällä (Boob). Mustat farkut?

Lounassoseet on nyt syöty, koira pitää käyttää ulkona ja sitten vois alkaa tehdä lähtöä..

Hexa ja Piipeys Domesticanus
:LOL: sori hexa mutta repesin täysin! et sä mikään mummoikäisen näköinen ole!

Jos joku on paikalla jo etuajassa ni me voitais tulla moikkaamaan sitä kautta... Pitää lähteä siitä 13.15, mutta ehtiskö joku vähän etuajassa?

Voi kun mukavaa kuulla, että teillä muillakin "höpötetään" ja niitä tavuja hoetaan =).

Tulikos tapaamisesta mitään?
Olisi mukavaa päästä joskus tapaamaan tätä joukkoa, mutta enpä taida sinne pääkaupunkiseudelle päästä sellaiseen saumaan, että saisi isomman meettingin koottua...
Ja onhan tämäkin jo jotain, että täällä saa mietteitään purkaa....

Hexalla oli hauska kuvaelma itsestään! Tuo olo tuntuu jokseenkin tutulta tuonne "maailmalle" kun lähtee...
Ja vielä lisäksi se, että tulee ihan typerä olo, kun ei muista mitään mitä on sopinut tai puhunut ja kenelle.
Onko muilla muisti tuntunut huonontuneen?

Pikku-ukko pukasi sitten sen kolmanen hampaansa eilen ja neljäskin on varmaan jo päikkärien jälkeen läpi, on se niin pinnassa jo. Joten meillä on pian tärkeimmät legot suussa, sitten vaan näkkäriä mutustamaan =).

Noista korvikkeista kyselisin. Kun poika on alkanut pulauttelemaan enemmän nyt, kun juo pelkkää korviketta, että mitä korvikkeita te muut käytätte?
Mulla on ollu tuota Tuttelin ykköstä, mutta siirryn kakkoseen, kunhan saadaan nuo muutamat purkit tuhottua tuolta kaapin perältä.
Voiskohan se kakkoseen siirtyminen auttaa tuossa pulauttelussa?

Jaaha, siellä huudellaan jo että päikkärit on nukuttu :)
Kuulumisiin!

mamitus2 ja Nappula 6kk+2pvää

mamitus2 tutteli 1 ja 2 ero on tosi pieni, mites kiinteet ja vellit ja maidon saostus?

Meidän pitäs tolle mörssärille hommata turvaistuin, oisko http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1684 hyvä?

Ja muutenki kaipaan mielipiteitä noista istuimista...

Meillä Autot on V70 Volvo ja 500-sarjan BMW, jos se jotain auttaa mielipiteen ilmitulossa...:)

-Liiko ja Anni reilu puoli vuotta-

Yhteistyössä