***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

meillä ei ryömitä, nippa nappa käännytää mahalleen... mut mahalaa ku ollaa ni navan ympäri pyöritää kyllä ympyrää... toisaalta saa sitä olla hillittömät lihakset et saa noilla pikku kätösillä vedettyä ton liki 10kg eteenpäin... :D

Täällä istutaa vielä sitterissä kun syödään, syöttötuoli nököttää varastossa odottamassa...

Nikin emo: aivan mahtava kuva, :D täytyy sanoa
 
Terve!

Tultiin just matildan kans sairaalasta. Putket on nyt korvissa ja toivotaan että nyt sairastelu helpottaa. Nukutuksesta herättyään oli tunnin sosi kiukkuinen, mutta muuten kaikki ok. Se on vaan karmeeta, kun lapsi nukutetaan leikkurissa syliin ja yhtäkkiä valahtaa kun uni tulee.....

Meillä istutaan syöttötuolissa, ostettiin kans vaaleanpunainen trip trap.

Mutta käännytä ei vieläkään.....saati sitten että liikuttais mihinkään.

Miia ja matilda kahden päivän päästä 6kk
 
jkoo meillä kyllä on istuttu syöttiksessä jo reilu kuukausi...ja hyvin istuu :D
istuu kyllä itekseen jo lattiallakin!
ryömii ympyrää ja taaksepäin ja kääntyy kumpaankin suuntaan.hassua tosiaan miten erilaisia ne omatkin lapset voi olla kun esikoinen ei 6kk vielä osannut muuta kun istua.hän tosin ei osannut ryömiäkään kun vasta sitten kun osas jo kävellä!ja nyt pikkuveli ottaa jo konttausasentoo...mihin se vauva oikein katoaa, kohta täällä on jo kaks taaperoa!

ihania kuvia kaikki laittanut!!

suhveli mulle on joskus sanottu että alle 1vuotiaalla on kuitenkin se imemisen tarve vielä...en siis tiiä koska sais vierottaa mut jos sun kuitenkin on pakko ennen syksyä vierottaa niin voithan jo pikkuhiljaa vähentää käyttöä.
meillähän ei tuttia ees huolita :snotty: vaikka kuin oon koittanut törkkiä sitä suuhun niin ei vaan kelpaa.ei kyllä esikoinenkaan syönyt kun unilla ja vierotti ittensä siinä 1,5v paikkeilla.kunnes sitten pikkuveli tuli ja tutti otettiin takasin!onneks siitäkin päästiin aika kivuttomasti kun ite vei tutin roskiin.

puuroista mä olen se hölmö joka ostaa niitä kaupan purkkeja!! :LOL:
esikoinen ei koskaan huolinut normi-puuroa joten niitä kaupan tetroja on syönyt, ja syö muuten joskus vieläkin.
Pienempänä söi niistä rahastus-hiutaleista tehtyä puuroa.Nyt oon Eetille koittanut normi-puuroa mutta sen meni maha niin kovalle että ainut mikä sopii on se vadelma-kaurapuuro.Myöskään liha ei sovi, heti menee maha kovalle ja yö huutamiseksi.
onneks sentään kala ja kana uppoo.
mutta täytyy kyllä koittaa ihan tavallistakin puuroa kunhan kasvaa...koska onhan ne aika rahastusta!itekään en kyllä syö kun mannapuuroa, ehkä tolta isommaltakin vaan puuttuu se esimerkin antaja...

Eetikin on muuten ruvennut vierastamaan!!heti jos annan jonkun vieraan syliin niin alkaa itku, eikä auta vaikka olis naama muhun päin.Eilen erehdyin antaan eetin kummitätinsä syliin ja menin vessaan, sehän hermostu niin että huusi ihan naama punasena!
Tääkin ihan kummallista kun ei Eemu oo vierastanut ikinä ketään.

apua, nyt ei ehi enempää,mulle on tulossa kaveri kylään...mieskin lähti hämeenlinnaan taas yhteen työhaastatteluun, saa nähä kuin käy.mua kyllä harmittaa jos saa sieltä töitä kun sit menee taas työmatkaankin melkein tunti..ja sehän on taas meiltä pois!

:wave: jaksuja kaikille ja aurinkoista viikonloppua!!
d. ja eeti 2pv vajaa 6kk
 
Morotusta pinoon!

Karmee ikävä oli teitä kaikkia ja teidän kuulumisia, kun jouduin olemaan 5 päivää nettipimennossa. Ihana olla taas takaisin :D .

Tosi kivoja kuvia ootte taas mussukoista laitelleet! Ei ole vielä yhtään rumaa vauvaa sattunut silmään, minä en turhia kehu. Nikin emon Niki ja Maggie ovat kuin kaksi marjaa :LOL: .

Syömisistä sen verran, että meillä vedellään eväitä jo ihan kunnolla. Lounaaksi purkki lihakasvisjuttua + puoli purkkia hedelmää/marjaa + tissiä, illalla välipalaksi purkki hedelmää/marjaa + tietty tissiä ja vielä iltapalaksi puuroa + taasen tissiä. (Ja dd, meilläkin on syöty niitä sikakalliita ensipuuroja ;) , olkoon tämä siis yhdistyksemme virallinen kanta puuroasiaan... ) Tuo iltapuuro lisäiltiin vasta pari päivää sitten eikä se ole sanottavasti vaikuttanut yöuniin.

Minäkin olen miettinyt sitä, että pitäisikö jätkä jo siirtää omaan huoneeseen, voisi rauhoittaa kaikkien öitä ja kun tuo ukkokin on niin armoton kuorsaamaan, niin ei poika suotta siihen heräisi. Meinasin nyt kuitenkin malttaa siiheksi, kunnes yösyönti loppuu... Eikös sen kohta jo voisi lopetella?

Voi koiramamman karvaista mussukkaa :heart: . Kyllä se siitä paranee.

Mitzylle ja pienelle paljon voimia :hug: !

Ja miia, toivottavasti törkeen kallis putkiasennus auttoi korvavaivoihin.

Äiti on mulla aivan loistava! Ehkä liian kiltti, mutta silläkin aiheuttaa kiirettä lähinnä itselleen. En olisi kyllä voinut parempaa äitiä saada :heart: .

Meillä muuten poika piereskelee tosi paljon. Osaako kukaan arvella, mistä mahtaa johtua? Ikää alkaa kuitenkin olla jo puoli vuotta...

Kääntyily ympäri ämpäri ei edelleenkään luonnistu. Liikkeelle ei ole lähdetty. Sen sijaan poika istuu jo hyvin ja käyttää käsiään taitavasti tarttuen pieniinkin juttuihin. Lisäksi jätkä juttelee ja örisee kuin kulmakapakan pahin juoppolalli :D ! Jopa parikin tuntia putkeen saattaa yksinään juttua heittää. Vierastaa ei edelleenkään osaa.

Nyt lopettelen. Pitää tsekata ne muutkin nettisivut, joihin olen koukussa ;) . Huomenna on Vilhon serkkupojan synttärit... katsotaan, mikä nimeksi tulee...

Oikein levollista viikonloppua kaikille!

väpä ja Vilho, ihan pian 6 kk :heart:
 
dd:n poika kuulostaa melko aktiiviselta tapaukselta. Meillä ei edelleenkään viitsitä vaivautua kääntyilemään. Poika pääsis kyllä ympäri mutta ei vissiin ole vielä nähnyt tarpeelliseksi :p.

Meillä syödään myös kaupan valmispuuroja, kotitekoiset ei oikein tahdo upota. Mutta eiköhän tuo pikkuhiljaa saa siirtyä kotikutoisiin puuroihin, kun muutenkin ruoka muuttuu karkeammaksi.

Kallella riittää myös juttua, pitkät tovit pitää itseään varpaista kiinni ja jaarittelee omiaan, varpailleen vissiin juttelee :LOL:. Syöttötuolissa on istuttu jo muutama viikko. Tomerana poikana siinä pönöttää.

Vaikka vierastamista jo aiemmin pelkäsin niin eipä tuo vielä oo kuitenkaan oppinut vierastamaan, ihan sama kenen syliin tuuppaa.


Nyt nukkupuuhiin että jaksaa taas aamulla nousta ylös :wave:
 
Huomenta pitkästä aikaa!

Meillä pojille tuli täyteen kuusi kuukautta viikko sitten ja eilen saatiin neuvolasta lupa lopetella yötissittelyä. Kiinteistä huolimatta pojat vetelivät tissiä 2-3 kertaa yössä ihan tavan vuoksi. Luukaksen iltahuutojen vuoksi Topias nukkuu eri huoneessa, mikä on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi unirauhan vuoksi. Viime yö meni yllättävän hyvin! Molemmat heräsi sisäisenkellon mukaan noin 11.30 ja 03.30, mutta tissiä ei herunut. Luukas hiljeni melko nopeasti tassuttelulla, mutta Topias huusi melkein tunnin putkeen :'( Meinas äitilläkin tulla itku, joten sovittiin niin, että mies viettää yön hänen kanssaan. Eipä sitten maidon tuoksukaan kiusannut pikkumiestä! Mies ja Topias olivat sitte nukkuneet pinniksen vieressä lattialla :) Seiskan aikana herättiin ja tissit oli niin täynnä!!! No, pojat söi osansa ja keittelin Eloveenat vielä loppumaitoon. Nyt katellaan lastenohjelmia ja iskä nukkuu...
Meillä ei ryömitä vielä, mutta kääntyillään kyllä joka suuntaan. Syöttötuolejakaan ei olla vielä hankittu, koska oman vartalon hallinta ei vielä riitä siinä istuskeluun. Äidin selkä alkaa olla kyllä aika puuduksissa lattialla syöttämisestä.
Tällaista arkea meillä, mukavaa kevään alkua kaikille!

Masu78 ja pojat
 
Hei taas ja nyt iloisempia uutisia!

Tauti (rs) taitaa alkaa viimein helpottaa, kortisoni 3 vrk ja ventoline babyhalerista tepsivät ja yskä ja limaisuus ovat lähes ohi. Eilen vielä kävimme korvalääkärillä ja uusia antibioottejakaan ei tarvittu ainakaan toistaiseksi... Toivottavasti tämä nyt olis tässä. Rahaa on homman hoidossa kulunut noin 600 euroa, että onneks on se vakuutus, muuten oltas aika syvällä...
 
Mizy: Hyvä kuulla että teillä olo helpottaa. Onneksi on vakuutus ja kun matkalle lähtee niin matkavakuutus.

Meillä myös vannotaan noiden rahastuspuurojen nimeen. Tulishan se nimittäin tosi kalliiksi, jos keittäisin teelusikallisen puuroa lapselle. Aina sitä ei itse syö puuroa aamulla mutta Piipiäiselle kyllä antaa ja siksi on hyvä, kun saa kahvikoneesta sen tilkan kuumaa vettä ja sitten vain hyppysellinen puurojauhetta päälle.

Ruokailusta: Meillä on nyt ihme kyllä alkanut maistua tuo vauvajugurtti. Saadaan sitä syötettyä neljä teelusikallista vuorokaudessa.


Tapaaminen? Olisiko meistä tapaamiseen tässä kuussa?
 
Hyvä Hexa :D
Lähinnä olin järkyttynyt siitä kuinka makeaa oli se ensipuuro siinä pahvitetrassa, minusta se ei ollut puuroa nähnytkään. Kaurapuuron kuuluu olla klimppistä ja maistua puurolta...:) Itse nautin kaurapuuroni voisilmällä ja maidon kera, en ymmärrä myöskään ihmisiä jotka laittaa jotain makeutusta puuroon...tai esim sokeria viilin päälle...mut nää on näitä makuasioita. Mut näähän taitaa pitkälle lähtä vanhemmista alunperin nää makumieltymykset? PAITSI että mun äiti on yrittänyt saada mut lapsena syömään karkkia, en ole halunnut! Äiti oli kaupassa yrittänyt tyrkyttää...olin kysynyt että "onko mun pakko syödä karkkia" :LOL:

Haluaisin tapaamiseen tässä kuussa kun en viimeksi päässyt. mutmut...ensi viikolla mulle ei käy mikään päivä,,,,mulla on joka päivä jotain menoa/vieraita tulee tms. Voisiko tapaaminen olla siis viikolla12?
 
Heippa kaikille!

Meillä oli vähän aikaa sitten 5 kk neuvola ja pojan mitat 7400g 66 cm. Kiinteet aloitettiin 4 kk iässä ja nyt soseita on alkanut mennä jo kunnon määriä ja tarkoitus olisi huomenna tehdä ekat riisipuurot. Neuvolassa neuvottiin että puurot voisi keittää veteen ja sitten lisätä korviketta tai omaa maitoa joukkoon ihan lopuksi vasta, ettei maidon vitamiinit yms. häviäisi keittäessä. Nyt tuli kyllä ostettua Muksun valmiita hiutaleita joihin vaan lisätään lämmintä maitoa joukkoon eikä tarvitsekaan kiehutella.

Kääntymistä odoteltiin ja harjoiteltiin pitkään ja viime sunnuntaina viimeinkin se onnistui selältä mahalleen ja viikolla vielä alkoi kääntymään toiseen suuntaankin, tosin ei ihan joka kerta onnistu ja joskus pitää käydä kääntämässä kun alkaa kitisemään.. selälleen kääntyminen tapahtuu niin kovalla vauhdilla ja heilautuksella että pää kopsahtaa aina ja usein tulee itku..

Yöt sujuu tosi hyvin nykyisin (tai toistaiseksi). Nukkumaan poika käy klo 21 ja heräilee sitten kerran tai pari kertaa syömään. Siirrettiin suunnilleen 4 kk iässä nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen itkuhälyttimen kanssa ja alettiin kapaloida yöksi koska säpsähteli niin paljon ennen kuin pääsi sikeään uneen. Samalla aloitettiin kiinteät ja joku näistä muutoksista tai kaikki yhdessä sitten paransi yöunta tosi paljon koska sitä ennen oli kolmen viikon jakso kun tuntui että yöllä syötiin ihan jatkuvasti enkä jaksanut enää edes kellosta katsoa. Niin ja samaan aikaan tosiaan alettiin myös antaa iltaimetyksen jälkeen korviketta niin paljon kuin jaksoi juoda, joten sekin varmaan vaikutti. Korvikkeen lisäämisen jälkeen oma maito on vähentynyt tasaista tahtia ja nyt imetystä pari kolme kertaa päivässä.

Tapaamiseen oltais tulossa tälläkin kertaa ja tuo viikko 12 sopii kyllä meille! Kiva oli nähdä viimeeksi Tinii ja Hexa tyttöineen! Ja kiitos Hexalle, sain sen linkin ja kävin katsomassa tapaamiskuvat, kivoja kuvia oli :).

Mikku ja poika 5 kk
 
Heipparallaa!!
Tulin tänne "tyhmän" kysymykseni kanssa, eli miten vauva vieroitetaan yösyötöistä??
Kun oon täällä lukenut että jotkut rupee lopettelemaan yösyöntiä....meillä kun neiti saa iltapuuron n. 19 aikaan, 20 aikaan nukkumaan ja sitten vetää vielä 23 aikaan 150-200ml velliä, luulis noiden syöntien pitävän masun täynnä koko yön, yöllä herää enää sitten kerran ja välillä syö vaan n. 50ml maitoa. Niin ja pitkin päivää saa kiinteää 2 lämmintä ateriaa ja sit hedelmäsoseita välipalaks.
Olisko tohon yösyönnin lopettamiseen joku kikka?? Ei vaan anneta maitoa ja rauhoitellaan vai...?

Me ajateltiin siirtää tyttö kanssa omaan huoneeseensa tossa kesän alussa... :)
 
jkoo meillä ei yösyöttöjä vielä lopeteta mutta esikoisen kanssa se tehtiin 9kk iässä niin että siirrettiin omaan huoneeseen ja kun itki niin koitettiin ensin taputella tms. ja sitten ottaa syliin jos ei rauhottunut.ja tosiaan ei vaan annettu sitä maitoa.
Takas omaan sänkyynsä ennen kun nukahtaa syliin, meillä ainakin aiheuttti sen että jos nukahti syliin, säpsähti hereille ja pelästyi kun ei ollutkaan sylissä.Muistaakseni 4 yötä oli aika kamalia mutta sitten helpotti..ja esikoisella oli tutti, sekin helpotti kauheesti kun jatkoi heräilyä kuitenkin 1,5v asti mutta sit ei tarvinnu kun käydä antamassa tuttia ja taputella.
Tsemppiä jos meinaat vierotukseen ryhtyä :D

mukava kuulla myös teistä Masu ja pojat , ei voi kun hattua nostaa!ja hienoa että oot saanut imetyksen jatkumaan näin pitkään!tai niin ainakin ymmärsin maidon tuoksuisesta äidistä... :D

nyt pitäs kai palata kouluhommiin... :wave:
 
Ihanaa päivää! Aurinko paistelee B)

Jkoo: Meillä poika ei oo syöny yöllä ainakaan kohta pariin kuukauteen...entiiä, se vaan itekseen jätti syömisen pois...On se kyllä sen verran vankkakin että täytyy jo pärjätä yön yli...Yhteen väliin yritin antaa maitoa tutin sijaan kun ähisi yöllä, niin ei kelvannu maito...
Mutta en sano että meillä nukutaan sikeesti koko yö, ähistään ja jutellaan ainaki pari kertaa yössä..ja mahalleen mennään..

hille + poeka 6kk+1pv (onse jo vanha :D )
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa! =)

Ihana päivä! Käytiin pitkällä lenkillä ja osan aikaa poika istui ja ihmetteli vaunuissa. Hurjaa vauhtia nuo tosiaan kasvaa, nyt jo istuvat ja katselevat maailmaa. Mihin tämä aika oikein on mennyt...

Meillä aloitettiin puurojen ja hedelmasoseiden maistelu viikko sitten. Poika veteli heti kerralla reippaita annoksia ja nyt syödään puuroa aamuin illoin. Päälle hedelmää, samoin välipalaksi. Muiden ruokien kokeilu olis sitten vuorossa ensi viikolla. Bataattia ajattelin keitellä. Tunnustan, että toistaiseksi olen sortunut kaupan ensipuurojauheeseen. Riisiä omaan maitoon sekoitettuna on ollut tarjolla, ja hyvin maistuu. Seuraavaksi sitten siirrytään ihan oikeisiin ryyneihin, kauraa ja tattaria olis listalla. :)

Nyt pienet sormet sotkee konetta, joten paras keskittyä poikaan.

Nuppu ja poika (vkon päästä 6kk) :heart:
 
Kiitos vastauksista...katotaan nyt miten menee, en usko että vielä alan tota yösyötön lopettamista kokeilemaan, viimeistään sitten kesällä kun tyttö laitetaan omaan huoneeseensa, eihän tässä mikään kiire ole, ei mua ainakaan rassaa se maidon lämmittäminen kun kerran joudun sata kertaa muutenkin heräämään tutin laittoon tai avittamaan tyttöä kääntymään takaisin selälleen :D
 
Heipsan vaan... Mä oon täällä taas sairastellut ja en oo jaksanut kirjoitella. Alkaa kyllä tympiä tällainen sairastelu... ihan kun mulla ei ois vastustuskykyä lainkaan. :/ Tänään taas lääkäriin näytille menossa, kunhan vaan ukko pääsee töistä.

Mitzy Hieno homma, että pieni potilas alkaa siellä olemaan paranemaan päin :hug:

Yösyöttöä en ainakaan tällä hetkellä jaksa ees lopettaa, ehkä sitte vois yrittää, kunhan saa itsensä taas kuntoon.

Mä en nyt yhtään muista enää mistä kaikesta ootte jutellu, mutta söpöläisiä ihania kuvia on ainakin saanut katsella. :heart:

Tänne ei mitään uutta oikeastaan. Kovasti seurustellaan ja nauretaan ja yhet pidemmät päikkärit päivässä otetaan ja sitte parit lyhyemmät. Ruoka maistuu hyvin ja kaikesta tunnutaan tykkäävään, paitsi, että kaupan pöperöt on liian löysiä nemon makuun. Tykkää sellaisesta vähän tönäkämmästä mössöstä. Syöttötuolissa ollaan pari kertaa harjoiteltu istumista, mutta viel ollaan syöty sitterissä, kun istuminen itsessään on niin hauskaa ja jännää, ettei sitte jaksa ruokaan keskittyä. =) Mutta jäntevä pikku kaveri meillä täällä.

Nyt miettimään taas, että mitäs tässä päivällä popsitaan. Itellä kyl ei oo yhtään sellainen olo, että jonkin maistuis, mutta lapsille pitää jaksaa ainakin jotain väsätä. :wave:

Katjuska ja Nemo 6kk4pvää :heart:
 
Heipat kaikille :)

Parina iltana ollaan syöty "oikeaa" kaurapuuroa päärynäsoseen saattelemana, ja se on oikeastaan maistunut pojalle paremmin kuin tuo vadelma-kaurapuuro. Vedin ne hiutaleet sauvasekoittimella hienoksi ja oon keittänyt veteen ja lisännyt loppusuoralla omaa maitoa joukkoon ja antanut hautua.
Hammas tuli täälläkin jokunen päivä sitten! Olikin kamala yö... nyt odotellaan sille paria. Suppoja on annettu ja parina yönä ollut kipu-itkua mutta ei ole vielä toista näkynyt. Nänniä saattaa kivasti jyystää jos ei nälkä ole ja koko ajan on peukku muuten suussa.
Nyt on poika ollut viikon verran omassa huoneessa, ja pääosin on nukahtamiset menny hyvin. Yhtenä yönä teki unienkat 10h putkeen!! Ja viime yö meni yhdellä syötöllä.
Imetys on täälläkin kyllä huomattavasti vähentynyt, eikä rinnat ole vielä päässeet ihan samaan tahtiin :kieh: pitää pumppailla toisinaan tyhjäksi. Kiinteitä menee jo isompiakin määriä välillä, mutta toistaiseksi on vaan ne 3 ateriaa päivän aikana. Lihaa ei olla maisteltu vielä ollenkaan.

Katjuskalle ja muillekin sairastelijoille pikaisia paranemisia!!

Nyt pitää kiitää! :wave:
 
Onpas hiljaista! :| Tarttee vähän nostella.

Paranemista sairastelijoille! Josko alkais taudit helpottamaan kun saadaan kunnolla toi kevät tuolta kolkuttelemaan.

Yösyötöt: erään äiti-ystäväni innoittamana jätettiin yösyötöt kerrasta pois viime viikolla... ilman sen kummempia "varoituksia" tms... kun meillä siis se tiuhaan heräilevä kaiffari...pari yötä kitistiin entistä useammin ja rauhattomammin, mutta nyt pari viime yötä menneet entistä paremmin. Toki viime yönäkin vielä piti ainakin 4-5krt käydä tuttia laittamassa, mutta sekin on jo huomattavasti helpompaa, kuin viime viikot yleensä. Eli eiköhän tästä joskus päästä siihenkin, että nukutaan koko yö putkeen... I hope :)

Ja eilen sitten loppui hienonnenut kaurahiuitaleet, enkä siihen hätään ehtiny hienontamaan.. joten keitin sitten kokonaisista... hitaammin meni alas kuin yleensä ja tänä aamuna meni jo sitten ihan entiseen tapaan :) eli en taida enää uutta hienonnettua satsia tehäkään.

Liikkuminen: takaperin poitsu työntelee itteään pitkin lattioita ja napansa ympäri menee kuin hyrrä. mutta eteenpäin menoa ei oo vielä tajunnu. ja jos äipältä kysytään, ei oo mikään kiire!! :) mutta tosin uhkaavalta näyttää, kun tämän aamun jumppaa seurasin... peppu nousee ja hinku kaukana olevan lelun luo on kova.

Jaaha, josko menis keittämään itelleen kahvit ja lukis vaikka päivän lehden...

Ai niin, mies käy tänään ostamassa uuden turvaistuimen ja syöttötuolin. Ostetaan Brion zento, on samaa sarjaa kuin meidän kaukalo, brion primo, samoilla väreilläkin. Mies halusi samaa väriä, kun tulevat kuulemma kuitenkin joskus vielä samaankin aikaan autoon käyttöön... onkohan jollain vauvakuume? :heart: :D
syöttötuoliksi ostetaan musta tripp trapp. jotenkin muut ei innosta, eikä ne kyllä näytäkään yhtä hyviltä.. ite olisin halunnu tuolin, jossa ois tarjotin, mutta niitä on kauhean vähän nykyään. yksi ihan ok olis ollu, mutta se oli yhtä kallis kuin tripp trapp ja paljon hölmömmän näköinen..

noni, jaarittelu seis...

suhveli ja poitsu 6kk
 
Onpas tosiaan seesteinen tunnelma täällä. :eek: Mammat hoi! :)
Hehkutusta: Meille tuli lauantaina eka hammas! Niin taisi tulla jollekin toisellekin DD?
:) Ja eilen illalla oli ilmestynyt viereen toinen, pienen pieni terävä hampaankärki. :) Vähän niitä itkeskeltiin ja oltiin selvästi kipeinä. :( No, suppo pyllyyn ja tilanne helpotti huomattavasti ja nukuttiin yö rauhassa.

Liikkumisesta Meillä kääntyillään ( on jo kääntyilty n.1,5 kk ) sujuvasti selältä masulle ja toisinpäin sekä peppua nostellaan. Ryömitä ei eteenpäin, mutta taaksepäin pääsee jonkun sentin peruuttamaan. Ei tosiaan ymmärrä vielä käsien hyödyllisyyttä liikkumisessa.
:D Selällään jalkapohjat maassa pääsee "pomppien" eteenpäin aika huimaa vauhtia. B) Eli ei voi ajatellakaan enää jättävänsä sekunniksikaan sängylle tms.

Yösyöttöjen lopettamista en ole vielä edes harkinnut. Syö 1-2 krt:aa yössä ( tissiä ), mikä on minusta ihan kaikinpuolin sopiva juttu. Eli sillä jatketaan... :)

Meillä ollaan puurojen ystäviä. Olen antanut niitä ylikalliita kaupan "riistopuuroja". ;) Banaaniriisipuuroa ( ykkösherkku ) ja sitten niitä 2 dl tölkissä olevia. Kasvissoseet ovat myös alkaneet upota hyvin, samoin kaikki hedelmät. Broileri tms. liharuuista ei oikein piitata. Odotan että päästään syöttötuloiin istumaan. Ollaan nyt sitterissä syöty, ja on kyllä sen näköinen. Monen viikon ruokalista on siinä hyvin nähtävillä.;) Ei olla siis vielä kunnolla istutettu, odotellaan vielä hetki vaikka kovasti olisikin neidillä intoa istua. :)
Nyt kuuluu huutoa parvekkeelta! Menoksi.... :)

Erika ja Vilma sunnuntaina 6 kk
 
Tervehdys pinoon!

Täällä köhistään keuhkoputkentulehduksessa ja yritän levätä ukkelin päikkäreitten ajan.

Meillä yritetty kans päästä yösyötöistä eroon. Meillähän on mennyt siitä joulusta saakka n. 2h välein syötöllä yöt koko ajan, vaikka siis kiinteitäkin syödään se 5 ateriaa päivässä. Viikonloppuna otettiin sit urakaksi jättää eka syöttö pois, kun alettiin laskemaan, et eihän pojalla voi olla nälkä jo klo 24, kun syö n. 2 dl puuroa vain 3 tuntia aikaisemmin. Ekana yönä huutoa oli vajaa tunnin ja tokana yönä enää joku 20 min. Iskä siis hoiti nämä "vuorot". Kolmantena yönä annoin vaan tuttia pariin otteeseen ja ukkeli nukkuikin peräti 21.30 -03! Ja tällaista ei ole todellakaan tapahtunut sitten joulun! Oli tietty aika kurjaa kuunnella kaks yötä toisen huutoa, mut kun ei mitään varsinaista hätää eikä nälkää ollut, niin rauhoittui aina välillä hetkeks tutin kanssa. Enemmänkin siis tullut tavaksi toi herääminen. Jännityksellä odotetaan miten loppuviikko sujuu.

Sunnuntaina huomattiin muuten että meille on tullut eka hammas!! Poika ei tykkää juoda vettä kuin lasista ja siihen lasin reunaan alahammas kilahti. Tuli itelle ihan suru puseroon, kun aattelin et nyt siitä tulee jo iso poika... :ashamed: Noita hampaitahan meillä on tehty jo ties kuinka pitkään. Varmaan kaksi kuukautta on ikeniä kutissut ja kuolattu litroittain.

Eteenpäin meillä kans yritetään kovasti punnertaa, vaikka yritykseksi vielä jääkin. Navan ympäri pyöritään ja takaperin liikutaan jo kovastikin. Kääntyilty on kovasti jo kuukauden päivät. Pomputtaminen on lisäksi ihan huippua ja koko ajan on kaverilla jalat ja kädet liikkeessä. Ihme ikiliikkuja :D Istumista on vähän treenattu sylissä ja sohvannurkassa, mut ei vielä oikein suju.

Nyt lepäämään ihan oikeasti. Jaksamista kaikille muillekin sairastelijoille!

Zucchero + Sisu n.5,5kk
 
heipsan täältäkin suunnalta. =)

Yösyöttöjä meillä harrastetaan yksi tai kaksi kertaa yössä. Vierotuskin on käynyt mielessä, koska päivisin vedetään viisi kunnon ateriaa, joten yö pitäisi pärjätä ilman tissiä. :)
Viime yönä poju ei syöny ku kerran ja sen kyllä aamulla huomasi. Sellanen toispuoleinen pamela nousi sängystä ja ensimmäisenä piti päästä pumpun kimppuun. :LOL:
Päivisin tissittely on tosi vähäistä. Aina ruuan jälkeen, mutta nyt tuntuu että mieluumin ottaisi senkin maidon nokkamukista. Tuttipulloa ei oikein ikinä ole ymmärtänyt, eikä tuttia muutenkaan.
No toistaiseksi yritän kyllä imettämistä jatkaa, koska maitoa kyllä riittää ja yöllä on helpompi antaa tissiä, kuin lämmittää pulloa. On siis oma lehmä ojassa.

Syöttätuolissa on täällä istuttu jo pitkään ja nyt alkaa jo lattialla istuskelukin luonnistumaan, siis ihan ilman tukea. Kaveri haluaisi kyllä mieluumin seistä ja aina jos antaa kädet, niin ponnistaa seisomaan. Taitaa tulla vilkas kaveri. :p

Meillä vaan pitenee päiväunet, kummallista. Välillä ei nukuttu kun tunnin pätkiä ja nykyään menee pari tuntia helposti. hmmm, mistähän moinen johtuu?

Täällä odotellaan ylähampaiden puhkeamista, kovasti taas nyrkki maistuu ja kuola valuu. :LOL:

Konttausasentoa poju kovin yrittää, mutta ihan vielä se massu ei vaan irtoa maasta. Kova olisi menemisen halu ja sitte hermostutaan kun ei päästäkään liikkeelle vaikka kuinka yritettäis.

Ja eipä sitte muuta tällä kertaa

garol ja poju (kolme päivää vaille 6kk)

ainii....piti naureskella kun kukaan ei meinaa uskoa että poju tarvii jo 74 kokosia vaatteita, on kuulemma noin vuoden ikäisen koko.
Meillä on pitkä poika, 5kk oli 70cm pitkä. Mistä lie tollaset pituusgeenit periny....ei ainakaan äitiltään. =)
 
Morotusta pinoon

Paranemisia Katjuskalle ja Zuccherolle ja ketä teittiä nyt kipiänä onkaan :hug: .

Onnea hampaita saaneille :flower: ! Meillä ei näy eikä kuulu. Mennään kehityksessä varmaan pinon jälkijunassa, kun ei poika etes ryömi saati konttaile tai edes käänny, mutta YHTÄÄN ei haittaa. Toivottavasti alkaa liikkua vasta kolmivuotiaana, kun on jo vähän järkeäkin mukana :LOL: ! Ihan tosi, varmaan pääsen helpommalla, kun toinen ei mennä vipellä paikasta toiseen. Vilho vois alkaa liikkua sitten, kun isukki jää hänen kanssaan tänne kotiin ;) .

Meillä on takana kaksi ihanaa yötä :) . Vilho nukkui toissapäivänä klo 21 - 03.30 ja viime yönä klo 22 - 04.45 aivan inahtamatta :D . Tällä mammalla on kuulkaa tosi levännyt olo kun ei tarvinnut edes sitä tuttia herätä suuhun laittamaan! Samoin päiväunet ovat rauhoittuneet. Nukkuu 9.30 - 11.30 ja 14.00 - 17.30 todella rauhallisesti , ainakin nyt parina päivänä. Nyt kun täällä intoilen, niin varmaan edessä on helvetillinen yö...

Yösyöttöjä meilläkin vielä harrastetaan, mutta muuten tissinkäyttö on vähentynyt. Heräsin viime yönä taas maitolammikosta ja oli pakko kömpiä pumppaamaan... Kuinka moni muu imettäjistä on miettinyt jo lopettavansa?

Eipä muuta. Illalla edessä sulistreenit kun parin viikon päästä on turnaus. Sitä ennen vois tehdä jotain hyödyllistäkin, kun koko päivän olen viettänyt netissä pelaillen :whistle: ...

garol, meillä myös käytössä vaatteita kokoa 74, vaikka poika oli kuukausi sitten "vain" 67 senttiä pitkä ja 6 kk neuvolaahan meillä ei olekaan, harmi. Joutuu kuukauden odottelemaan uusia mittoja... Itse olin vuodenikäisenä jo 86 senttiä pitkä, joten pituusgeenejä täältä löytyisi kyllä, vaikka isukki onkin luokkaa pygmi. Saa nähdä, kumpaan poika tulee.

väpä ja Vilho, tänään 6 kk, jee :heart:
 
Vaatekoko on 74, just vaihdettiin 68 koko kierrätyskassiin ja esiin otetut 74 vaatteet onkin just sopivia!

Edelleenkään ei uppoa puuro tai soseet meidän neidille. Kokeilin antaa eilen tuttipullosta velliä, 30 ml hän valutti rinnoille mutta sitten ei enää suostunut ottamaan pulloa suuhunsa. Nokkamukista juotu vesi tai maito valuu suupielistä ulos.

Siispä yösyöttöä meillä ei ole vielä harkittu lopetettavaksi. Välillä kyllä annetaan vain tutti suuhun tai korjataan poikittain nukkuva lapsi paremmin mahtumaan pitkittäin sänkyyn. Jalat on edelleenkin makaroonia eli ei juurikaan pidä tai varaa.. Syöttötuolissa istutaan pitkään ja hartaasti suoraselkäisesti. Eli sitä tavanomaista.. Toivottavasti maito riittää siihen, että töissäkin ollessa saa pumpattua aina seuraavan päivän maidot pulloon.
 

Yhteistyössä