***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Meinasin tulla urputtamaan omaa väsymystäni mutta empä taida :ashamed: Nikin emolle ja Suhvelille kovasti jaksamista ja tottakai muillekin joilla vauva valvottaa!

Mä ajattelin etä ensi viikolla aloitellaan kiinteät "oikeesti" kun se 5kk tulee täyteen. Nyt olen illalla puuroja antanut vajaan pari viikkoa, on pidentänyt meidän unia. Syömisestä tuntuu tulevan meillä taas aikamoinen kynnyskysymys, ei vaan yksin kertaisesti malta. Omat kouratkin on paaaaljooon mielenkiintoisemmat kuin se tissi, sitten karjutaan kun on niin hirveä nälkä että näköä haittaa :headwall: :kieh: Tänään oli pakko soittaa miehelle että voisiko se lähteä vähän aikaisemmin töistä kun meinasi palaa siihen kiemurtelu- vänkäämis- pyristelyyn ihan lopllisesti hermot! Kävin sitten itkemässä keittiössä ja juomassa kupin kahvia. Onneksi sen jälkeen Topikin ymmärsi oman parhaansa ja tissitilkan jälkeen alkoi unille.

Onnea vauva uutisia saaneille :flower: :heart: :hug: Onhan meilläkin haaveissa vielä lisäystä perheeseen mutta ei vielä, tuntuisi ihan mielipuoliselta itseasiassa olla nyt raskaana :eek: hui! Koittakaahan jaksaa tytöt!!!

DD:lle osanotto mummin puolesta!

Vaatteet on koossa 74, muutama 68 on vielä käytössä kun koko erot on aika isot valmistajasta riippuen.

Lizard kokeilepa sitä nokka mukia, meillä on semmoinen muumimuki jossa on aika kummallisen mallinen se nokka ja se ainakin maistuu. Miten sitä nyt kuvailisi.. semmoinen s-kirjaimen mallinen?! Toivon mukaan pääset tyttökavereiden kanssa liikkeelle, itsekin olin nyt lauantaina kaverin synttäreitä juhlimassa ja oli ihan älyttömän kivaa! Toivotaan nyt että se pullo maistuu!!! d :D b

Liiko kyllä mustakin tuntuu että hampaita tekee, meille tosin alahampaat tuli niin ettei mitenkään turvonnut/ punottanut, hirmuinen puremisvimma ja kuolaus oli oireena ja yhden yön nukkui huonomin. Reilun viikon kuitenkin oli sellainen känkkis että kävin jo korviakin näyttämässä ettei ole tulehtuneet jaa siksi kiukkuinen.

Mä jokin aika sitten huhuilinkin mm. Snodgrassia mutta mitäään ei kuulunut :attn: tulehan kertomaan kuulumisia! Ja muutkin pitkään hiljaa olleet!!!

Nyt vielä kuppi kahvia rauhassa...

Koirus ja Topi kohta 5kk
 
Meinasin tulla urputtamaan omaa väsymystäni mutta empä taida :ashamed: Nikin emolle ja Suhvelille kovasti jaksamista ja tottakai muillekin joilla vauva valvottaa!

Mä ajattelin etä ensi viikolla aloitellaan kiinteät "oikeesti" kun se 5kk tulee täyteen. Nyt olen illalla puuroja antanut vajaan pari viikkoa, on pidentänyt meidän unia. Syömisestä tuntuu tulevan meillä taas aikamoinen kynnyskysymys, ei vaan yksin kertaisesti malta. Omat kouratkin on paaaaljooon mielenkiintoisemmat kuin se tissi, sitten karjutaan kun on niin hirveä nälkä että näköä haittaa :headwall: :kieh: Tänään oli pakko soittaa miehelle että voisiko se lähteä vähän aikaisemmin töistä kun meinasi palaa siihen kiemurtelu- vänkäämis- pyristelyyn ihan lopllisesti hermot! Kävin sitten itkemässä keittiössä ja juomassa kupin kahvia. Onneksi sen jälkeen Topikin ymmärsi oman parhaansa ja tissitilkan jälkeen alkoi unille.

Onnea vauva uutisia saaneille :flower: :heart: :hug: Onhan meilläkin haaveissa vielä lisäystä perheeseen mutta ei vielä, tuntuisi ihan mielipuoliselta itseasiassa olla nyt raskaana :eek: hui! Koittakaahan jaksaa tytöt!!!

DD:lle osanotto mummin puolesta!

Vaatteet on koossa 74, muutama 68 on vielä käytössä kun koko erot on aika isot valmistajasta riippuen.

Lizard kokeilepa sitä nokka mukia, meillä on semmoinen muumimuki jossa on aika kummallisen mallinen se nokka ja se ainakin maistuu. Miten sitä nyt kuvailisi.. semmoinen s-kirjaimen mallinen?! Toivon mukaan pääset tyttökavereiden kanssa liikkeelle, itsekin olin nyt lauantaina kaverin synttäreitä juhlimassa ja oli ihan älyttömän kivaa! Toivotaan nyt että se pullo maistuu!!! d :D b

Liiko kyllä mustakin tuntuu että hampaita tekee, meille tosin alahampaat tuli niin ettei mitenkään turvonnut/ punottanut, hirmuinen puremisvimma ja kuolaus oli oireena ja yhden yön nukkui huonomin. Reilun viikon kuitenkin oli sellainen känkkis että kävin jo korviakin näyttämässä ettei ole tulehtuneet jaa siksi kiukkuinen.

Mä jokin aika sitten huhuilinkin mm. Snodgrassia mutta mitäään ei kuulunut :attn: tulehan kertomaan kuulumisia! Ja muutkin pitkään hiljaa olleet!!!

Nyt vielä kuppi kahvia rauhassa...

Koiruus ja Topi kohta 5kk
 
miia täälläkin huusholli paljastaa (jos sitä ei naamasta muka näe) että äiti on vähän väsynyt... jaksamista sinnekin!! Samoin meripihka!

Ihanaa (siis ei ihanaa, mutta kuitenkin ihanaa) että on muitakin, joiden vauvat ei nuku kuin unelma. Auttaa jaksamaan, kun ei ole yksin.
 
nikin emo meillä paheni nuo yöt kans kun ei päivällä meinannut huolia tissiä.Eli sitten yöt lussuttaa.kokeile sitkeästi antaa sitä tissiä päivällä, meillä auttaa kun ottaa pojan kyljelleen, nänni suuhun ja kävelemään.Sit suostuu syömään,joskus joutuu ruiskaseen tissistä maitoa suuhun ennen kun tajuaa imeä.ja selvät väliajat, ettei koko ajan koita koska eihän sillä voi koko ajan nälkä olla.Mutta selvästi siis auttaa että nukkuu yöllä kun saa päivällä enemmän tissiä...kokeile, ei siitä haittaakaan voi olla.ja rutkasti jaksuja!

mamitus heh, ihan samikset!

kiitos koiramamma kävin juur hakemassa pojalle ihanat nahkakengät hautajaisiin.onneks oli alessa ja esikoisen peruja muut vaatteet.harmittaa että pikkutakki on 80cm ja aivan liian suuri...no, kauluspaita kelvannee kuitenkin vauvelilla.

jaksuja nyt kaikille heräilijöille, meillä onneks on yks 3h pätkä siinä alkuyössä niin vähän helppaa..ja saan joskus kuitenkin nukkua päivällä kun mies kattoo esikoista.en voi käsittää kuinka jotkut jaksaa monen pienen kanssa yksin!tai sen yhdenkin,jos se ei anna nukkua.
sekin kun oli vauva-lehdessä, monta lasta ja lisää tulossa, yksinhuoltajana.Musta ei olis siihen,mutta onneks joistain on.

halit kaikille tarvitseville!
 
Höpöti
Heippa!

5kk neuvolassa on käyty... neiti paino10 kg ja 50g ja pituutta oli 68senttiä... iso neiti jo... =)

enpäs kirjoittelekaan enempää... vaunuista kutsutaan...

höpöti ja vilma
 
Morotusta pinoon!

Ensin osanotto dd:lle mummin poismenon johdosta :ashamed: :'( :hug: . Myös yhdistyksen puolesta välitän osanottoni. Mukavaa, että täällä on meikäläistäkin kaipailtu :D . Mulla oli tuossa vähän aikaa muutakin elämää (sählyturnaus ja muuta juoksua paikasta toiseen), mutta nyt voin taas hukuttautua netin ihmeelliseen maailmaan :) .

Haikaralle isot onnittelut vauvauutisista :flower: ! Tosin mun mielestäni sinä oot hullu ;) :D ! Kuten koiramamma sanoikin, niin minustakin olisi kyllä mielipuolista olla raskaana! Sitä paitsi en kyllä oikein pitänyt raskaana olemisesta :| , näin on kivempi. Pikkukakkosta ehkä silti tekisi täälläkin mieli, mutta vasta vuoden tai parin päästä :whistle: ... Näin se aika kultaa muistoja raskaudesta, synnytyksestä ja alkuviikoista.

Täällä syysmassukoissa sitä vasta onkin hyviä ihmisiä! Ihanaa, kun tarjoudutte avuksi Nikin emolle Tinuliini ja Tinii! Mielettömät tsempit kaikille valvojille, Nikin emolle, Suhvelille, Meripihkalle, Miialle ja ketä teitä nyt olikaan. En viitsi kyllä omaa väsymystä nyt paljon valitella...

Voi ei Lizard, kyllä on huono homma, jos ei pullo enää kelpaa! Toivottavasti nokkamuki auttaa asiaan ja pääsisit tyttöjen kanssa tuulettumaan! Se ois niiiiin huippua. Minäkin tahtoisin :ashamed: . Kerro sitten, kuinka mukikokeilun kanssa kävi!

Tässä vielä kuulumisia 5 kk neuvolasta, jossa tänään käytiin. Pituus 66,2 cm, paino 8 kiloa ja pipo 43,4. Pituutta tullut pari senttiä lisää ja painoa 700 g. Rokotuskin annettiin ja laitoin varmuudeksi kipulääkkeen ennen pitkiä päikkäreitä, ettei tarvitse kesken kaiken heräillä. Eikoisihailua poika sai todella kauniinmallisesta päästään. Sen onkin äidiltään perinyt, vaikka muuten onkin isänsä kopio.

Meillä on takana muutama ihana . Viime yönä Vilho nukkui melkein seitsemän tuntia ennen syöntiä (no, yhden kerran piti kyllä laittaa tutti takaisin suuhun ja kääntää poika kyljelleen) ennen syöntiä ja sitten vielä pari tuntia syönnin päälle. Mitään ei olla tehty erilailla kuin ennen, joten en osaa teitä edelleen uniongelmaisia neuvoa :ashamed: .

Nyt kaikki tilaamaan Mental wearilta paidat äiti on vähän väsynyt..., niin tulee parempi mieli. Toivottavasti ensi kerralla on jo mukaviakin uutisia teiltä univajeisilta! Niitä olisi mukava lukea.

Pakko yrittää nyt hieman siivoilla, kämppä on sen näköinen kuin ois pommi heitetty :whistle: .

Ai niin, uudet kirjoittelijat piti toivottaa tervetulleeksi :flower: :wave: .

väpä ja Vilho, 5 kk ja 1 päivä :heart:
 
Heipsan taas. Hetki vielä rauhaa kun Viljami nukkuu.....ei varmaan nuku kauan kun pääsin kirjottamaan. =)
Meillä edelleen kans yöt pätkäsiä ja päivätkin on menny pätkiksi. Ennen poju nukku jopa kolme tuntia putkeen ja aattelin, että päästään kohta nukkuu vaan kaksia päikkäreitä. No nyt nukutaan sitte 45 min kerralla ja hyvä kun kolmilla unilla pärjätään. En käsitä.
En myöskään ymmärrä tätä ruokailua. Oikeestaan mulla alkaa olla olo etten tiiä lapsen hoidosta mitään. Aina kun vähän rupee sujumaan ja ajattelen, että jes nyt tää toimii, niin taas seuraavana päivänä kaikki on toisin ja mikään ei suju.
Nyt taas parveke kutsuu, joten menoksi. =)
Garol ja viljami, ylihuomenna 5kk
 
Morjens!

Woi Wideo Wille ku tuli lunta maanantaina B) ! Yöllä ja päivällä varmaan sen 30-40cm! Ja me lähettiin poitsun kans päivällä kun vähän oli saumaa niin vaunuilemaan...niin ei ollu aurattu teitäkään...meni kyllä niiiiiiin urheilun puolelle meiän reissu!!! Olin ihan likosen märkä ku takas kottiin tulin, ja eihän se pää anna periksi että olisin kääntyny ovelta takas :LOL: Mutta onneksi oli hyvin huilaavat kärryt (mainostusta Brio kombi vm -05).

Syysmami08: Tervetuloa jutustelemaan!

Kaikille tositosi väsyneille ja vähän vähemmän väsyneille uusia paristoja lähetän ja lohdutus :hug:
En voi kieltää ettenkö olisi itsekin väsynyt, mut se ei ole varmaan samassa mittakaavassa kuin teil muilla, mutta en tosiaan vähättele teiän väsymystä!
Meillä nukutaan nykyään 9 tuntia yöunta ja syödään ja nukutaan lisää pari tuntia...yöllä heräilee kerran kaks ähisemään, mutta tutin avulla nukahtaa uudellleen...mitenhän sen sais nukkumaan koko yön ähisemättä? Auttaisko jos siirtäis omaan sänkyyn nukkumaan? Poika on nukkunut tähän mennessä melkein joka yön mun kainalossa...

Niin....me sitten lopetettiin tissin lutkuttaminen...lynkatkaa vaan, en välitä :D!
Kun oppi ottamaan pullosta niin alkoi rähinöimään tissillä ja joka kerta alkoi oli hirveä työ ja taistelu saada tissistä syömään, joten en kiusaa enää...
oon kuitenki hirmu tyytyväinen ja iloinen ja mitä vielä kun ei tarvinnut syntymästä asti korviketta antaa...
loppuajasta me syötiin vaan aamuisin tissiä...
niin...ja oon nyt antanu porkkanasosetta...voi ku on hyvvää!!! Tänään maistellaa päärynäsosetta myös....

Koiramamma: Minäkin tässä joku aika sitten huutelin, oisko ollu joulukuuta Snodgrassin perään...olisi kiva kuulla hänestäkin, kun kuitenki jutteli ihan aktiivisesti palstalla, ja nyt on "kadonnut" kuin tuhka tuuleen! Eli pieni pyyntö snodgrassille...kävisit etes kertomassa että olette "hengissä" ! Ja myös, onko Aatumariasta havaintoa?

Haikara: Onneksi olkoon raskautumisestasi! Mun äitiki sano et eiku toista tekemään jos meinaa tehhä, menee siinä kerralla eikä tarvi uudestaan taas opetella, kertoo hän joka on 6 lapsen äiti ja teki 3 lasta vuoden välein ja muiden välissä on jokunen vuosi...Mutta ite en oo valmis vielä mahdolliseen uuteen raskauteen...

Kiva myös lukea että muillakin on asunto sekasi :LOL: , kun luulin että muut kyllä ehtii ja jaksaa siivotakin...itte oon niin laiskamato että eiiii millään jaskais... B)

Vaatteet: Meillä menee koko 68...poika on sen verran lyhyt et joistaki housuista menee 62. Mein poitsu on saman painoinen kuin DD:n poika (eli 7820g ) mutta n. 4 senttiä lyhyempi :D

Voi ku kivaa ku alkaa kevät tulemaan!! Illatkin pitenee ku valoisa aika lisääntyy B)

Palaillaan :wave:

hille ja poitsu 5kk+rapiat
 
Iltaa!

Ihan ensiksi kaikille väsyneille mammoille voimia :hug:

Kiitoksia onnitteluista! Ei sitä aina itsekkään tajua, että hei oon raskaana.. Nyt kun alkaa huonot voinnit kaikkoamaan. Meillä Veeti on ollut ns.helppo vauva (koputan puuta), niin oli helppoa toivoa/yrittää toista vauvaa heti perään. Synnytyskin oli suhteellisen helppo ja nopea (4 tuntia kaikkinensa), niin ei jäänyt mitään "traumoja". Se toki pelottaa, että kuinka nopeesti tää kakkonen sitten tulee :eek:

Soseista, niin täällä on syöty kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Pitäisi aloittaa liha pikkuhiljaa.. Ootteko muut antaneet jo lihaa? Ja mitä lihalla ootte aloittaneet?

Riisihiutalepuuroa täällä ollaan syöty reilun viikon verran aamuisin ja iltaisin. Lisäksi ennen nukkumaanmenoa annan n. 140ml velliä laimentamattomana. Poitsu herää yleensä kolmen-neljän aikaan syömään ja sitten nukkuu 7:30 asti. Oisikohan tuo kaurapuuro vähän täyttävämpää, tiedä häntä.

Ja sitten kääntyily.. meillä pyöritään kun häkkyrä konsanaan.. yölläkin poitsu kääntyilee selältä masulleen. Joskus nousen kääntämään hänet takaisin selälleen :D

No, mutta taas kutsu käy.

haikara08+ Veeti5kk+ pikkukirppu 13+4
 
Jaksamisia kaikille valvojille :hug:.

Tuntuu ihan epäreilulta kehua kuinka Kalle on iltapuuron (puuro tosin kelpaa vähän vaihtelevasti) aloittamisen jälkeen alkanut nukkua yöt läpi. Nukkumaan mennään 22-23 ja heräillään ensimmäisen kerran syömään 6-7 aikoihin, sillon herra ottaa pikku hörpyt tissistä ja jatkaa unia vielä tunnin tai kaksi.

Nyt on vaan ilmennyt semmonen ongelma että pullosta ei maito kelpaa. Meillä on siis isä/mummu antanut lypsettyä maitoa pullosta, jos olen itse ollut hevosten kanssa touhuamassa tai sählyä pelaamassa. Tänään oli herra "sanonut" mummulle että "ei kiitos" pullolle :/ . Opetellaan sitten vissiin nokkamukin käyttöön.

Kalle harjotteli kääntymistä tänään, autoin vähän selältä kyljelleen menossa ja siitä äijä humpsahti helposti mahalleen ja hauskaa oli. Niin kauan kunnes herran keskittyminen herpaantui ja naama kopsahti lattiaa, voi sitä meteliä. Sain pitkän tovin rauhotella ennenkuin itku helpotti. Näitä kolhujahan varmasti matkan varrelle riittää, ainakin jos poika isäänsä tulee :LOL:

Maanantaina Kalle suoritti ensimmäisen sukelluksen vauvauinnissa. Ohjaaja siis kaatoi kannulla vettä Kallen päähän ja minä laitoin pojan pinnan alle. Ohjaaja tosin unohti mainita että siinä vaiheessa kun vauva laitetaan pinnan alle niin olis hyvä ottaa itse pari askelta taaksepäin, silloin ei kuulemma mene niin helposti vettä nenään, minä kun vaan vetäsin pojan suoraan pinnan alle.
Tulipa kauhea morkkis tuosta että tein väärin, vaikka mistäpä minä olisin voinut tietää toimintatavan kun ei olla aiemmin vauvauinneissa käyty :/

haikara Kalle on maistellut muutamaan otteeseen broileria, ainakin meillä neuvolantäti tuota suositteli kun on sen verran pehmeätä että saa helposti soseutettua perunan tms. kasviksen sekaan.

Nyt nukkumaan |O
 
Yötervehdys - tuntuu vähä hölmöltä tääl itteensä valvottaa kun luin teidän monen nukkumattomista lapsosista, ja meikäläisen vedellyt hirsiä jo tunnin ajan, mutta anyway...

Nikin emo - kyllä tuo touhu kuulostaa jo siltä että tarttis tehdä jotakin. Mistä vois olla kysymys? Onko ihoaireita - mahd kutinaa allergiasta? Entä maitoallergian mahikset? Ei kai pitäs koliikki tms vaivaa enää olla kun aletaan lähestyyn puolen vuoden ikää. Jotenkin tuo koko homma kuulosta jo hiukan omituiselta, jos noin kamalasti itkee iltasin... Maitoallergiahan aiheutus sekä rintamaidosta että vastikkeesta. Olisko sulla varaa mennä jollekin näihin vaivoihin erikoistuneelle lastenlääkärille? Jos olisit Treella antasin heti yhden hyvän nimen... Noin 50 euroa makso käyntikerta täällä ja netistä näki lääkäriluettelosta etukäteen kuka oli mihinkin erikoistunut. Varmaan sun kandeis yrittää allergioihin ja gastroenterologiaan erikoist. Ota ihmeessä kaikki apu vastaan mitä nettimamma tarjoo ja onhan viimesenä vaihtoehtona vaikka ensikoti, jos et jaksa...

Höpöti, koiramamma ym. kiitokset piristävistä kokouutisista!

Mun on kans hankala ottaa kantaa tuohon ruokailuasiaan, kun poika syö kaikkea mitä tarjottu on, tosin parsakaali-, bataatti ym soseet ei uppoa samalla ahmimisvauhdilla kuin hedelmäsoseet tai vadelmakaurapuuro. Paistijauhelihaa lisäsin muutaman teelusikallisen viime viikolla parsakaalin sekaan. Ei mitään oireita siitäkään. Ainoa on tuo peruna ja banaani, joiden meillä olen todennut aiheuttavan ilmavaivoja ja ne jätin toistaseks pois. Tuo kun yhtäkkiä kieltäytyy pullosta ja vaan tissi käy vois ehkä kuulostaa myös eroahdistukselta? Mä lopetin kans imettämisen viikonloppuna, se vaan alko pikkuhiljaa hiipuun ja lopuks vaan kerran päiväs...
 
Mitzy: voi ei, poikasellako jo eroahdistusta?!?
Nyt äidille iskee ahdistus, eikä liikahda pian mihinkään viikonloppuna... Se on kyllä totta, että kun esmes tulen jumpalta, niin poika selkeästi rauhoittuu ja on tyytyväinen, kun pääsee taasen minun syliin ja saapi tissin suuhun. Pojalla on kyllä osallistuva iskä, joka on arjessa koko ajan mukana ja nauttii pojan kanssa olosta, että ei poika "tyhjän päälle" jää, jos olen muutaman tunnin poissa kuvioista. Itseäni tässä lohduttelen siis, kun sain päähäni ahdistavan kuvan siitä, että pojalla on eroahdistusta minusta ja minä vaan humputtelen. :/

Eilen tosiaan imutteli taikamukista minun maitoa vallan tyynesti ja myöhemmin illalla otti isältänsä ihan raakaa korviketta tuttipullosta. Hieman tökkien, mutta vaikuttaisi siltä, että eiköhän lauantain humputtelu onnistu, ilman että poju on nälkäkuoleman partaalla. Eilen löytyi myös herkku: porkkana. Olis syönyt varmaan vaikka kuinka paljon.

Nikin emo: toivon todella, että saat pikaisesti apua!!! Ei ihminen jaksa tuota kovin kauaa! Etkä pysty nauttimaankaan pikkuisestasi, kun elo on tuollaista. Voisiko tosiaan äitisi tulla avuksi? Ja ota palstalaisten tarjoukset vastaan! Ja yhteyttä neuvolaan tahi ihan lääkäriin! Huolestuttaa sinun vointisi!
 
Ahdistuin niin eroahdistusajatuksesta, että unohdin mainita pullottelusta / mukijuonnista sen, että jätettiin eilen juoma lämmittämäti eli korvike huoneenlämpöisenä ja äm suunnilleen sellaisena myös. Yleensähän sanotaan, että vauvat tykkää enempi - ja heidän elimistönsä olisi helpompi käsitellä - lämmitettyä maitoa, kosk äidinmaitokin on ruumiinlämpöistä, mutta ilmeisesti meidän poikanen tykkää juoda tissistä lämmintä maitoa ja pullosta viileämpää. Mies tämän asian kekkasi, hän kun ei kuulemma yleensä ole malttanut kovin kauaa pakkasesta sulattamaansa maitoa lämmitellä, joten se on jäänyt hiukka viileäksi, mutta korvikkeen on sitten mikrossa lämmittänyt kunnolla, ja viimeksi äm:kin sai vesihauteessa lämpimämmäksi. Ja nämä eivät siis kelvanneet.
 
huomenta!

Piti tulla korjaamaan omaan tekstiään......tulin tuossa aatelleeski kun kerroin kuinka tullu lunta niin huh 40 cm on jo melkein puoli metriä....olisinkohan laittanu vähän lapinlisää :headwall: ...ku vaikea arvioida kuinka paljon sitä tuli,ja eihän se tähän keskustelupalstalle kuulukkaan mutta tuskin sitä nyt puoltametriä oli...oisko jotain 10-30cm parempi haarukka :xmas: piiloblondi kun oon, niin ei aina tajua :LOL:


Lizard: Meiän ukkeli juo korvikemaidon viileänä tai jopa kylmänä...johtuuko mistä vaiko onko suu kipeä...hampaitako tulossa...
Tässä vähän tarinaa tosielämästä..... :D
Mies kysy et onkohan vaarallista jos poika juo maidon kylmänä.... :LOL: Sanoin että kysytkö tosissas? Sanoi: Joo joo...
Sanoin sitten että oothan sieki vielä elossa vaikka juot kylmää maitoa....Mies siihen: Mutta poika onki vauva ja vauvat juo lämmintä maitoa...NIIN....

Juu.....palaillaan!!!!!
hille ja poikapoloinen 5kk
 
Hille: noniin, tämä mitä luultavimmin meilläkin selityksenä. Pullomaidot kylmänä, kiitos!
Eroahdistuskin on kyllä hyvinkin mahdollista. Ja muutaman kk päästähän se on sitten pahimmillaan. Minulla oli loppuvuodesta kolmella ystävällä n. 8-9kk ikäiset vauvat ja kaikki oli siinä vaiheessa niin kiinni lapsosissaan, kun vauvat eivät voineet olla erossa äidistä yhtään. Tarpeellinen, mutta onneksi ohimenevä vaihe.
 
Huomenta!

En pääse tapaamiseen.
On ollut semmosta olevinaan flunssaa jo pitkään ja taas tuntuu siltä ettei jaksa mitään
ylimääräistä...

Kun kiinteet tuli kuvioon ni yösyötöt on lisääntyny..kiva kiva.

No jokatapauksessa en yleensä oo tämmönen "viime hetken peruja" mut nyt ei vaan jaksa. =)


 
Piti tulla vielä takas.... B)

Meillä mentiin eilen illalla selältä mahalleen...
poika rötkötti lattialla ja katottiin salkkareita...pitkään oli kylellään ja katteli telkkaria, kun rupes kuulumaan mahotonta höpötystä ja kikatusta, niin tämä vääntäytyy masulleen...pylly oli jo menny ympäri ja poika vaan kikattaa, sitten se hokasi kääntää lopunki vartalon...ja voi sitä riemua kun pääsi masulleen :D ...piti vielä uudestaa koittaa ja niin se vaan pyörähti taas....
 
No hienoa, nähdään siis siellä sitten :)

Mä pistän tänne vaikka oman kuvan niin edes joku tunnistautuu sitten ehkä :D
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tinii&image_id=92414312

Hiukset on tumman ruskeat tällä hetkellä mutta muuten naama sama, väsynyt ja räjähtänyt tänään tosiaan... Musta takki päällä ja farkut jalassa!
Meillä on emmaljungan musta/ruskeat Scooter rattaat tytöllä ellei nyt upo-uudet Quinnyt ehdi tulla ennen sitä :D


MUOKS!
Heti kun kirjotin tän viestin niin posteljooni kolkutteli ovella ratas-paketin kanssa :D Joten uudet Quinnyt on siis käytössä!
Äiti sai uuden lelun :heart:
 
pitäkeehän hauskaa tapaamisessa! =)

ja sit heräs ukkeli kun alko kirjottelee! nopsaa jotain, kiitti kakille tsemppauksesta!!! selkeesti auttanu kun viime yönä oli 1x 3h pätkä :D jippii!

nikin emo pyydä apua neuvolasta, ystäväni sai sieltä hoitoapua 1x vko ilmaiseksi parin tunnin ajaksi. jaksamista sinne ja ihan kaikille väsyneille!!!


:wave: myöhemmin lisää
 
Hauskaa tapaamista kaikille!

Meillä vaihtui terkka, kun se ihana edellinen jäi äippälomalle ja tämä uusi on niin turha......valitin väsymystä ja jatkuvaa valvomista. Mutta mitäpä hän siihen, sanoi että voi voi, sellaista se pikkuvauva-aika vaan on. No sepä auttoi :headwall:

matildan 5kk mitat oli 7455g ja 65.3cm ja pää 42,5. (4kk mitat 6940g ja 64,8)
Kasvu on hiukan hitaalla ilmeisesti jatkuvan sairastelun takia.
Tänään meillä onkin ihan oikea korvalääläri, joka on hoitanut noi meidän aiemmat korvapotilaat. Josko jotain vois jo tehdä että tämä jatkuva sairastaminen loppuisi.

Meillä ei käännytä vieläkään....tosin ei viihdy yhtään lattiallakaan. Kyljelleen on kääntynyt silloin tällöin, mutta ei yritystä muuhun.
Hampaita tuli kerralla kaksi, muilla lapsilla tullut vasta 8kk:n iässä. (olen saattanut jo kertoakin)

Eikä pullosta mene mikään, eikä minkään lämpöinen maito tai velli. Kaikki tuttivaihtoehdotkin on varmaan jo kokeiltu.

Että semmoista. Odottelen koululaisia kotiin ja jos sitten pian starttais sinne lääkäriin.

Miia ja Matilda 5kk ja 4pvä
 

Yhteistyössä