***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Huomenta!

Jouskari tota määki mietin et miten sitä sit osaa missään ees olla!viime kerrasta jo 19kk aikaa...on siis varmaan baari-meno muuttunu sinä aikana!
ja varmaan nousee kivasti päähänki...

mullakin olis vielä 6kg tiputettavaa, raskauskilot kyllä tippu heti mutta nää omat ylimääräset ois kiva saada pois...koitan samaa kun Hexa että sais ees herkut jätettyä pois kun ei tuu muuta kun hyötyliikuntaa.

miia hirveesti voimia sinne suuntaan! :hug:

hauskaa tapaamista teille, harmi että en asu lähempänä...toi 130km voi kuitenkin kahen kanssa bussilla olla vähän liikaa.

Tarvis alotella leipomis-puuhat, ens viikolla on odotettavissa vieraita ja viikonloppuna ei kerkee leipoon, huomenna mennään miehen ja Eetin kans Ideaparkkiin (esikoinen menee papalle yökylään) ja sunnuntaina pitäs mennä suunnitteleen papan tulevia 60v juhlia.

mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Blääh!

Kiitos vaan halituksista. Matildalla on taas paha korvatulehdus, mies vei illalla päivystykseen. Kolme viikkoa sitten oli edellinen tulehdus ja nyt toisessa korvassa. No nyt sentäs tiedetään huudon syy, kurjaa vaan kun on joutunut kärsiin kivusta, kun en ole "varmuuden vuoksi" lääkinnyt.

Mies piti tänään pekkasen, että saan vähän huilata, on nytkin lasten kanssa ulkona ja mä nukuin hetken.

Täällä kans tarttis pudottaa 10-15 kg, mutta itsekuri puuttuu ja joulukin tulossa......

Miia ja Matilda 3kk4pvää
 
Huomenta...
Mulla on itku herkässä, sillä Alma on tosi kipeenä. Sille iski kauhea flunssa, röörejä saa availla 10min välein ja hengitys rohisee jossain syvällä tosi pahasti. Raukka yskii jatkuvasti, kun on niin limainen. Syömäänkään ei oikein pysty, kun haukkoo happea välissä... Lämpöä 38C.
Mua jo oikeasti pelottaa kaikki rs-virukset yms. :( Soitin just terkkariin, soittavat kohta takaisin. Toiv. päästään lastenklinikalle, eikö siellä ole sellainen limanimukone? Toinen itkee koko hereillä oloaikansa, nukkuu muutenkin koko ajan... Apuva, oonko ihan turhaan näin huolissani? Onko muilla ollut PAHAA flunssaa??
Tuolla mies valvoo toisen unta, kun välillä joutuu kesken unen nostamaan pystyyn ja taputtelemaan limoja pihalle, kun hengitys toisella katkeaa...

Hitto, soittaisivat jo terkkarista...

Huolestunut Cora ja Alma 10vkoa :heart:

muoks. nyt Alma oksentaa kaikki ruoat kaaressa ylös :( Lääkäri 12.30. Luultavasti joku infektio.
 
cora: Meille neuvottiin flunssan varalle, kun röörit on tukossa, että kannattaa mennä vauvan kanssa suihkuhuoneeseen ja antaa suihkun valua kuumaa vettä. Vesihöyry auttaa. Ja tietty nämä vakiot eli nostaa sängynpäätä ylemmäs. Toivottavasti pikkunen saa röörit auki.

Pesettekö vauvan tuttipulloja astianpesukoneessa? -ihmettelin vaan pullon kyljessä olevaa tekstiä astianpesukoneen kestävyydestä. Itse jynssään pullot käsin.

kehäkukka74 ja tytteli 3kk
 
Moikka!

Huoh, täällä mielenkiintoinen yö takana. Esikko heräili tossa kolmen aikaan yöllä pyörimään ja hyörimään (olis pitänyt mikki hiiri filmi laittaan pyöriin), koitin siinä selittää että nukku aika olis. En tiiä oisko toi joulun lähestyminen sekoittanut sen pään, kun yleensä kyllä nukkuu tosi hyvin kun saa vaan nukahtamaan :| Vauva heräilee yössä sen pari kertaa, mutta on kyllä vielä aika helppo nukahtaja ja nukkuja :) Meillä on sellainen vedettävä tuutulaulua soittava pehmolelu, sitä on kuunnellut kotona olosta lähtien ja siihen nukahtaa miltein aina, jos ei ilma vaivaa. Unille mennään vasta klo 22-23, enkä nyt ainakaan vielä ole ajatellut aikastaa nukkumaan menoa, tuntuu sopivan kaikille aika hyvin. Miehestä kyllä huomaa, että häntä alkaa vaivaamaan tuo yöherääminen. On kuin perseeseen ammuttu karhu välillä. Oikeen pelottaa lähteä huomenna Raisioon Myllyyn ja Ikeaan sen kanssa, hurjastelee varmaan tuolla matkallakin aika hyvin ja muutenkaan kun ei tykkää ostoksilla käydä (toisin kuin minä) niin mennään varmaan tuli perseen alla.

Leipomis hommia täälläkin pitäis aloitella, joulusiivousta olen jo tehnyt, useampana päivänä tuon esikon vuoksi :kieh: Sama tyyli hänellä (kuten joku jo keretoikin) vetää laatikot lattialle ja siitä leikkiä rakentaan, vaatekaapit oli ongelma joskus pienempänä kunnes laitettiin haat ylös (ei yletä vielä) nyt valkataan aina iltaisin vaatteet valmiiksi. Kun on noita koiria, niin ei kiva pyörittää vaatteita lattialla. :(

Tehtiin tuollanen muumipiparkakkutalo, se on kyllä ihan vinksin vonksin liian haastavaa ilmeisesti :LOL:

Kaikille vauvanhoito voimia ja tervetuloa miiak mukaan.

Laihduttajille tiedoksi, että itse olen aloittanut karkkilakon tässä joulun alla. Saas nähdä pysyykö, sen nyt luulisi hillitsevän tätä herkkuttelua jouluna.

Terveisin Romi ja Lumi
 
Perjantai-päivää!

Sisu saatu vihdoin ulos tuuleen päikkäreille ja voi hetken huoahtaa. Meillä menossa tosiaankin joku suursyömärin kausi. Yöt yleensä menneet yhdellä syötöllä, nyt herätään 3-4 välillä ja sen jälkeen syödäänkin vähintään 2 tunnin välein puoleen päivään saakka. Eilen illallakin tankkas parin tunnin välein ja sen lisäks vielä 2x100ml pullosta pumpattua maitoa illan aikana ennen kuin oli tyytyväinen. Ja nukahtaa nyt ainoastaan viereen, vaikka tähän asti on koko ajan nukkunut omassa sängyssään. Maidon tuotanto on onneks kiihtynyt aika vauhdilla ja tuntuu edes jonkin verran riittävän. Ehkä tää nyt on sitä tieheän imun kautta tai sit on joku kasvupyrähdys menossa. Tiedä häntä. Mun äiti tietysti saa tästä lisää pontta vouhkata kiinteiden aloituksen kanssa, niin kuin on tehnyt jo viimeisen kuukauden. Sillä on huomattavasti vähemmän kärsivällisyyttä kuin mulla ja totesinkin vaan, et seuraan nyt tilannetta muutaman päivän ennen kuin teen mitään muutoksia. Hyväähän toi tietty vaan tarkoittaa ja ajatteleekin lähinnä, et sit saisin itekin nukuttua pidempiä unia kun poika pysyis yöllä kylläisenä. Mut silti.

Miialle voimia Matildan korvatulehduksen kanssa. Tosi kurjaa. :hug:

Toi on kyllä niin hyvä päätös [b]DD! Tekis itekin mieli lähteä suoraan sanottuna vetää lärvit tai edes vähän mennä rentoutumaan kavereitten kanssa. Tänään on kyl sellainen päivä, et voi miesparkaa kunhan tulee töistä :LOL: Normisti oon ihan tyytyväinen olooni, mut tänään ei vaan jaksa. Ärsyttävää, kun tekis mieli lähteä, mut sit kuitenkin on huono omatunto ja tunnen jotenkin, et vauvanhoito pitäis olla mun päävastuulla. Vaikkei niin ole. Eli periaatteessa oma vika, kun en mene ja sit pipo alkaa kiristää.. :ashamed: Et vähän ristiriitaista. Kuuluu kai asiaan?

Kiva, et teidän matka oli kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus, Cora!

Laihdutus
täälläkin mielessä. 20 kiloa matkaa sinne alle 70 kiloon... Suklaan ja karkit jätin tosiaan pois Sisun masuvaivojen takia, mut tilalle tuli sitten keksit, pullat ja muut herkut. :ashamed: Nyt aion ihan oikeesti soittaa tonne lähi-salille ja varata ajan personal trainerille. On nimittäin vatsa- ja selkälihakset paskimmassa kunnossa ikinä. Huomaan ite, et selkä vääntyy ihan notkolle aina kun kannan Sisua. Oon aikaisemmin ollut painonvartijoissa ja siellä oon saanu tosi hyviä tuloksia aikaiseks. Yritän nyt tolla salihommalla aloittaa, kun tiedän et sit kun käyn siellä, niin ei tee mielikään mussuttaa herkkuja kaiken iltaa. Plus siitä sais vähän sitä omaa aikaa ja iskän tulis otettua enemmän vauvanhoitovastuuta, kun kävisin iltaisin ja se olis pojan kanssa. Eli pelkkiä positiivisia vaikutuksia! :D

Tervetuloa mukaan Miiak!

Hauskoja treffejä Sanomataloon menijöille! Meillä toi matka ei nyt olis mikään ihan ylivoimainen (about tunti), mut on just Sisun päikkäreitten aika. Ja kun sattuu olemaan päivän ainoat pidemmät unet, niin en haluu riskeerata, et heräis kesken kaiken :(

Viikonloppua odotellessa!

Zucchero + Sisu viikkoa vaille 3kk
 
Valitettavasti meiltä jää tapaaminen tällä kertaa väliin. Muskari meni mukavasti mutta sitten tulikin väsykiukku... ei nukkunut poika oikein koko yönä ja valvoskeli puoli viidestä melkein seitsemään. Nyt yrittää nukkua ulkona mutta vartin välein saa juosta hyssyttelemään. Taisi tonttuleikit olla sen verran jännittävieä ettei uni tule. =)

Mukavia treffejä paikalle päässeille ja ehkäpä mekin sitten seuraavalla kerralla pääsemme mukaan!

Nuppu ja Aate (su tasan 3kk) :heart:
 
Moro

Täällä taas on valvottu yöllä aivan liikaa ja pisin yhtäjaksoinen uniputki ajoittui jälleen aamuyölle ja oli vain kaksi tuntia :kieh: . Meillä se oon minä, joka on kuin haulisateen persiilleen saanut karhu lyhyiden unien jälkeen, joten ei ole ukolla helppoa.
Väpä08: sanomattakin on selvää, että olen tosi kateellinen pitkistä unistanne...

Tänään teillä on sitten se tapaaminen, kertokaas sit miten meni. Olis ollut kiva tulla mukaan. Nikin emo, oot sikäli oikeessa, että aika kahjo akka meikä tosiaan on :D , mutta olen kyllä ylpeä siitä, että en sovi opettajan stereotyyppiin... Jos vaikka vuoden päästä on jokin tapaaminen, niin sinne voisin jo raahautuakin! Älkää jättäkö yhteen kertaan. Melko nopsaan tästä junalla sinne suhauttaa kuitenkin.

Laihdutustiimi on nyt sitten julistanut tavoitteensa. Tervetuloa messiin muutkin, joilla löytyy liikaa lihaa luiden ympäriltä :wave: . Hurjia ideoita teillä, karkkilakkoja sun muuta. Ja vielä joulun alla :eek: ! Minä yritän ensin imettää pois kiloja, ja kun maaliskuussa huomaan sen mahdottomaksi, rupean syömälakkoon tai jotain :whistle: . No ei tosi, pitää kai joulun jälkeen ruveta hieman kontrolloimaan tuota suklaan ja joulutorttujen syöntiä (tosin tortuillahan on luumun ansiosta laksatiivisia vaikutuksia, joten... ;) ).

Kehäkukka, en pese pulloja koneessa, pelottaa hieman se, kun konetiskiaineet ovat niin mahdottomia myrkkyjä, joten käsin tiskailen.

Miialle ja Coralle ja muille sairaiden lasten kanssa kärsiville voimia ja pikaista paranemista :hug: .

Nyt pitää varmaan ruveta joululahjan paketointihommiin ja sitten siivoamaan, sillä illalla vietämme täällä kavereiden kanssa Sing star -iltaa (naapurit varokoot!) Abban ja 70-luvun hengessä =) .

väpä ja Vilho, 3 kk ja 2 päivää :heart:
 
Voi hemmetti! Tulin parin päivän tauon jälkeen lukemaan kirjoituksianne ja tajusin, että se Sanomatalon tapaaminen oli tänään. Olin ajatellut pienessä ja unettomuuden sameuttamassa päässäni, että tänään on torstai ja tapaaminen on vasta huomenna. No, toivottavasti teillä oli mukava tapaaminen. Harmittaa älyttömästi :|

Cora, :hug: On varmasti raskasta olla huolissaan. Toivottavasti lääkärikäynti auttaa.

2 kk neuvolassa oltiin maanantaina ja aika pieni tämä meidän neiti tuntuu monien muiden lapsiin verrattuna olevan. Pituutta 57,5 cm (51), painoa 4740 g (3395) ja pää 40 (36). Painosta olen hieman huolissani, mutta kasvu on kuulemma hyvää. Ellen on hyvin virkeä lapsi, juttelee paljon, seuraa varsinkin äidin liikeitä katseellaan ja kannattelee päätää hienosti mahallaan ollessaan. Joten kaipa kaikki on hyvin, vaikka paino noin vähäinen onkin.

Voimia Aatumarialle parisuhteen ongelmiin.

Liityn myös unettomien äitien kerhoon. Viime yö meni hyvin :) , mutta viimeiset kaksi viikkoa ovat pääsääntöisesti olleet hankalaa aikaa unen suhteen. Ellen ei meinaa nukahtaa millään ja on alkanut heräilemään yöllä syömään 2-3 kertaa aikaisemman kerran sijaan. Myös päiväunille nukahtaminen on joskus vaikeaa ja esim. eilen hän nukkui päivällä yhteensä tunnin :whistle: Kaipa tämä helpottaa viimeistään murrosiässä...

Tiinuliini ja Ellen 9 vko
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa minunkin puolestani.
Talvi olisi jo minun puolestani saanut alkaa, että saisi edes jotain piristävää eloonsa!
Taitaa olla taas aika lähellä meikäläisen masennus, juurihan siitä toivuttiin keväällä...

Oma terveys alkaa siis reistailla jälleen tuon selkäkivun muodossa (välilevyn pullistuma/repeämä) ja sitten on poissa pelistä myös jalka sen myötä.
Ja kuka kolmekymppinen on siinä jamassa, ettei enää tarvitse esim. lattialla istua kun sieltä ei pääse enää ylös!!? No minä!
En siis pääse pahemmin kävelylenkeillekkään, eipä silti, että tuonne vesisateeseen mitenkään mieli edes tekisi.
Joten siis pää hajoaa...

Poika on ihana, mutta TODELLA vaativainen.
Hän ei nuku/nukahda yksin/itsekseen minnekkään.
Hänen pitää saada olla koko ajan sylissä, kun muualla ei ole itkemättä.
Huom! Tuttia ei osaa syödä, vaikka olen tuputtanut kapistusta hänelle syntymästään asti.
Yöunille saan hänet nukahtamaan kolmen tunnin sylissä heijaamisen jälkeen (koti pitää olla täysin hiljainen eikä valot saa olla päällä). Sitten VOI jäädä hyvällä tuurilla sänkyynsä,kun sinne hänet varovasti lasken.
Yöllä poika herää 30min - 1,5tunnin välein syömään ja sitten siirrän hänet taas sänkyynsä, kun meidän sängyssä en voi poikaa nukuttaa koirien takia.
Olen antanut välillä (pidempien yöunien toivossa) iltaisin korviketta ja seassa velliä, mutta syö siitä 10-30ml ja sitten vaatii tissiä rauhoittuakseen.

Alkaa siis olla tämän äitylin jaksaminen näillä nukkumattomilla yöunilla loppu.
Ja tuntuu ettei sitä edes kukaan ota vakavasti, vaikka tästä mainitsenkin.
Sanotaan vaan, että "aika aikaansa kutakin...ei ne enää armeijaan mennessään tuota tee..." ja hymistään päälle.
Joten koetan siis vielä vaan pinnistellä, pohjalaisella sisulla varmaan.
Onneksi ei vielä ne kamalat paniikkikohtaukset ole alkaneet, rytmihäiriöt kylläkin....
Enää puuttuu, että ukko löytää jostain uuden heilan, joka ei ole tällainen pirttihirmu.

Hyvää joulun odotusta ja itse suurta juhlaa jokaiselle!
Mamitus2 ja Nappula pian 3kk
 
Mamitukselle jaksamista :hug:. Laitan sulle jossain vaiheessa yksäriä paniikkikohtausten tiimoilta :wave:

Minä olen kyllä pessyt Kallen tuttupullot pesukoneessa :ashamed: ja keittäny sen jälkeen. Kalle siis syö lypsettyä maitoa pullosta korkeintaan kerran viikossa kun olen tunnin verran pelaamassa sählyä, eikä välttämättä aina silloinkaan (ja nyt tuo sählykin on loppunut joulun ja vuoden vaihteen ajaksi) Syötän pojan ennenkuin lähden, joten monesti menee sen voimin siihen asti kun palaudun takaisin kotiin. Mutta nyt täytyy vissiin ruveta jynssäämään pullot käsin kun rupesi nuo pesuaineet huolettamaan.
(aiemmin sanoin että meillä mennään täysimetyksellä, mutta lasketaanko nämä muutamat pulloruokinta kerrat? Jos lasketaan niin sitten ei olla ihan täysimetyksellä :whistle: ) Olipa taas sekavaa juttua.

Kalle on nukkunut puoli kymmenestä asti ja tiedän että minunkin pitäisi olla jo nukkumassa, mutta jostain syystä oon vielä hereillä...

Äitisuhteesta on ollut puhetta. Mulla on ihan hyvä suhde äitiini. Kysyn yleensä häneltä ensimmäisenä jos tulee jotain ongelmia ja isäntä onkin sanonut että tukeudun liikaa äitiini, mutta eikös ne äidit ole sitä varten :saint: .

Laihdutus olis täälläkin mielessä ja kaiketi se olis ajankohtaistakin. Ihan mahdottomia ei tarttis saada pois mutta jonkin verran kuitenkin. Onneksi tulee tuota hyötyliikuntaa noiden hevosten ja koirien kanssa. Vielä kun malttais jättää ylimääräiset herkut pois :ashamed: . Vaunujen kanssa en kovin ahkerasti tuolla tiellä ole lenkkeilly kun meillä on katuvalot lähes tuntematon käsite ja näin talviaikana pelkään pimeetä :eek: , ja valosaan aikaan en lenkkeilemään ehdi. Mutta jospa ne kilot jotenkin karisis.

Mutta nyt täytynee kuitenkin suunnistaa tuonne nukkupuuhiin että jaksaa taas herran kanssa huomenna seurustella.
 
Puuh.... :whistle: Joulusiivoukset tehyt, paitsi pesuhuoneen pentele oli pakko jättää huomiseks ku loppuu vuorokaudesta tunnit... tai mammasta puhti ;)

Oskarin sänkyyn laitettiin jopa laita... kun tuntuu jatkuvan nuo yöunet läpi yön. Ja jos nyt sattuu sen kerran syömään ni ehkäpä mä jaksan nousta tissittämään! Ja tämähän siis varmaan tarkottaa sitä, että nyt ne yöheräämiset alkaa :kieh: :LOL: Musta tuntuu että näin hyvillä yöunilla ei voida kauaa mennä, jotenki niin uskomatonta. Ja Jouskarille Kiitos tietopaketista, kohta siis valvotaan ne yöt :/

aatumarialle Kovasti tsemppiä parisuhteen hoitamiseen!!! Toivottavasti saat/te jotain tolkkua teidän suhteeseen... Toisia pitää muistaa kunnioittaa ja joskus joutuu tekemään ikäviäkin päätöksiä!

Miialle |O Voi rähmä korvatulehdus taas... :hug: Toivotaan että tämä olis nyt viimeinen ja ei tulis korvakierrettä kuten vanhemmilla lapsilla on ollu :(
Onko teillä rela-tipat tms käytössä? Ajattelin vain et josko niistä vois saada "lievitystä" korvatulehduksiin, tai ainakin antibiottien aihettamiin vatsaoireisiin?!? Ja oletko kysyny voitko saada kotitöihin avustajaa, jotta saisit levätä? Esim ML-liiitolta tai neuvolan kautta?

Cora Kiva kuulla että reissu meni mukavasti :)
Kurjan tuliasen Alma vain tuonu mukanaan. Toivottavasti olette saanet apua ja hoitoa :hug:

Olen ja en ole pessy tuttipulloja koneessa... Eli isoveljeltä perityt on aikoinaan pesty koneessa, mutta uudet olen pessy käsin. Kaikki pullot ja osat olen myös keittäny!

Laihdutuspiiri houkuttaa, mutta tiedän että joudun vain pettymään itseeni, jos tavotteena on kesä :ashamed: :snotty: Esikoisenkaan imetysaikan kilot ei lähteny kirveelläkään ennen ku lopetin imettämisen ja kuukautisrytmi palasi normaaliksi.
Esikoinen syntyi marraskuun alussa 05 ja vuoden 07 alussa olin palannu edellisiin mittoihin. Ja kun pudotettavaa on yli 20kg... en taida uskaltaa. On jo liian kova paikka yrittää etsiä housuja kaupasta, tälle takamukselle niitä on niin hemmetin vaikee löytää :ashamed:

Ruokaremontti on käynnissä ja liikuntaa on pakko lisätä. Ja ruokaremonttilla tarkotan siis terveellistä ja säännöllisiä ruokailuaikoija. Pahana tapana on ollu napostelu ja varsinki iltasella tulee popsittua kaikkea turhaa. Nälkää en siltikään aio potea, eikä imettävä saa potea!! Ja zuccheron kanssa oon samoilla linjoilla, selkä on pas..na ja kun liikkuu hyvin ei jaksa/viitsi tai kerkee napostella turhia. Ja hyvän hien ku saa liikkumisella pintaan niin tulee niiiiin hemmetin hyvä fiilis itestä. Tuli tuossa pari viikkoa maattua sohvalla ja leivottu+syötyä leipomisiaan, niin oli kyllä tosi huono itsetunto. Vaikka nyt parin päivän liikkumisella ei ihmeitä saa kropassa aikaan, niin ainaki mieli on paljon parempi.
Tämän päivän liikuntamuoto oli siivous :whistle: =)

Jotain jäi vielä kommentoimatta mutta mutta
Palailen taasen myöhemmin!! :wave:
R iikka ja Oskari 2,5kk
 
ail
Täällä ollaan.Aspergeri,masennus ja vauvan saanti siis ajoi sairaalaan mutta nyt ollaan kotona ja kaikki (toistaiseksi) hyvin.Patrik vaan kävi tuossa kolmen päivän sairaalareissulla kun sai velttouskohtauksen.Mitään ei löytynyt ja sairaanhoitajat eivät saaneet poikaa syömään ni laittoivat nenämahaletkuun.Aina kun ukko kävi sairaalassa, poika söi hyvin.Hää ku on vähän ronkeli ni pitää "temppuilla" esim tutti suuhun,tutti pois,pullo tilalle....ja alusta taas.Ootte ollu niin ahkeria kirjottamaan että vähän olen tippunut kärryiltä, mutta jahka saan pesueeni ja kodin kuntoon luen ajan kanssa teidän jutut.Kiitos kaikille tsempeistä,piristää nuo teiän virtuaalituet kummasti :)

ail ja Patrik (jouluaattona 4kk)
 
heippa

täällä kohtis hyvä yö takana tosin Annu heräsi joskus 6 aikaan eikä suostunut millään nukkumaaan takaisin ja kakkakin haisi niin oli pakko nousta ylös tai oikeastaan laitoin isännän nousemaan mutta kun hän niin urputti siitä nousin sitten itse ja isäntä painui takaisin nukkumaan. sanoinkin hälle että mitä teen tollaisella ihmisellä joka hoitaa lasta silloin ku se hänelle sopii. No onneksi Annu sitten ajatteli äitiä ja 7 aikaan nukahti uudestaan ja nukkui pari tuntia...nyt taas ihan hyvä olo. Annu on ulkona päikyillä ja kun herää pitäisi lähteä anoppilaan..mulla on kyllä aivan ihana anoppi.

mäkin voisin liittyä tohon laihdutus-rinkiin väh 10kg pitäis saada tippumaan..onnistuin tossa jo pääsemään entisiin mittoihini, mutta kauhukseni huomasin että olin syönyt itselleni 4 kiloa takaisin :headwall:

tiinullini ei tuo sinun vauvasi mun mielestä kauhean pieni ole meillä oli 2kk muistaakseni joku reilu 5kiloo ja 56.9cm pitkä meillä ollut pituudesta kokoajan sanomista

mamitus2 :hug: voimia sulle arkeen ja toivotaan että saisit terveytesi kuntoon. meillä oli kanssa pitkään toi kausi että herättiin parin tunnin välein ja meinasi oikeasti järki loppua silloin, en kanssa monena päivänä saanut yökkäriä pois päältä koko päivänä.

taas omaan napaan :ashamed: meidän olisi tarkoitus tänään tai huomenna aloitella noita kiinteitä. oon vaan jotenkin niin laiska aloittamaan niitä, kun tuntuu että toi pulloruokinta olisi helpompaa..karmee äiti kuntollaisia puhuu. ukon kanssa menee suhde kovaa aaltoliikettä kyllä mä huomaan että mies on mulle enmmän kaveri kuin puoliso. eilen illalla yritti silitellä mua kädestä niin vetäisin käteni pois ja sanoin että älä kutita. julma oon

mun sisko oli löytänyt Annulle travellen myymälästä ensi talveksi toppahaalsrin 40e oli mun mielestä vaan aika rohkeaa ostaa kun ei yhtään tiedä minkäkokoinen Annu ensi talvena on oli ostanut kokoa 86 et toivottavasti Annu on sen kokoinen ensi talvena

tääläistä tänään palataan taas :wave: :wave: :wave: :wave:

aatumaria ja Annu 3.5kk
 
Hellou.Ensinnä; toivottavasti kaikki kipeät vauvelit olisivat jo parantuneet! Ja voimia kaikille väsyneille, toivottavasti saatte apua läheisiltä. Unihiekkaa joka vauvalle simmuihin :)

Tapaaminen oli mielestäni tosi kiva! ja uusia järjestetään. Olisin ehdottanut, että mitä jos otettas perinteeksi istua siinä samassa kuppilassa joka kuun 12.päivä? Että sinne vois tulla kynnelle kykenevät ja halukkaat kahvittelemaan ja aika vois olla se klo 14. Minä ainakin voisin päivystää siellä aina kahestoista päivä:) ja sit erikseen vois sopii jos on jotain muita tapaamisia(oli puhe et jos esim joskus mentäs jonkun kotiin). Mitä ootta mielipuolta?

Imetysaikana ei tosiaan sovi nälkäkuuria aloittaa. Reeneihinkään en pääse. Jos sais noi herkuttelut aisoihin..nyt henkinen valmentautuminen ja tammikuussa pullahanat kiinni! Ja sit vois(harkita)jos tekis esim 100 vatsaa päivässä. Ja vaunulenkit täytyy pitää ohjelmassa. Kyllä se tuo Niki pitää huolen että Kallion katuja sahataan vaunuja pukellen....ei ne vaan noi unet kestä ku muutaman hetken sisällä.Eilenkin tultiin vaunulenkki nro 2:lta vasta ysiltä illalla.
Eräs ystävättäreni oli kylässä eilen,ja Niki piti just konserttiaan ni ystävä kysyi että "kai sä yleensä pidät täällä korvatulppia" :LOL: Siis tosissaan kysyi...noh, ehkä joku pitääkin,mut musta se ois aika koomista. Yöllä ymmärrän jos joku pitää,mut päivällä..? En kyl osaa pitää yölläkään kun vauva on vieressä.

Meillä on mennyt ihan mukavasti ja perjantaiyönä tuli yllätyskakkakin ja sit eilenkin pikkuinen kakka...hienoa jos tuo kakkavauhti alkaa kiihtyä. Normaali itkut ja tissi-tappelut ja mahavaivat on kuvioissa ajoittain, mutta elän toivossa että ne loppuis pian kokonaan..
Nukkumaan meno on alkanut myöhäistyä aika paljon, ei suostu nukkumaan,nukahtaa puoli kymmenen maissa mut herää puolessa tunnissa...sit yöunille vasta vähän ennen yhtä. No, ihan sama milloin nukutaan kunhan joskus edes...kuten nyt ukkeli vetelee sikeitä. Mä nousin 6.30 lukeen Hesaria.

Alan tilailemaan kuvia. Tätä tahtia täytyy hankkia kirjahylly albumeille:) Tai oma huone...tilaatteko te paperikuvia? Hirvee homma kun liimailen noihin albumeihin mut haluun ehdottomasti. Mietin vaan et poika 2kk ja kuvia on 200,,lasketaampa siitä että paljonko niitä on 10 vuoden päästä. No, ehkä se tahti hidastuu. Onko teistä muuten vauvakuvia/lapsuuskuvia? Ainakin nuoremmista varmaan on, mut meistä vanhuksista ei välttämättä ole. Minusta onneks on yks pieni albumi. Ja mikä ihaninta, Niki makoilee ihan samalla peitolla nykyään, kuin minä makoilin vuonna 1974 otetuissa fotoissa :heart:
 
Huomenta päivää!

Täällä ei ihmeempiä.

Neiti heräilee edelleen useammin yössä kuin ennen ja tätä jatkunut nyt vkon verran.Aika näyttää sitten mihin suuntaan homma kääntyy.Mut en mä ainakaan aio kiinteitä tai vellejä sen vuoksi kiirehtiä (että nukkuis "paremmin" )kun kuitenkin kasvaa hyvin.

Tai itseasiassa esikko ei vellejä syönyt ollenkaan kun puurolla mentiin.

Oltiin eilen kaupungilla syömässä ja muutamalla drinksulla ukon kanssa ja oli kyllä niin kivaa että!

Täällä oli taas ollut sama meuhkaaminen pullon suhteen mutta muuten oli hyvin pärjänneet,mun äiti oli siis lapsenvahtina.

Oltiin kotona puolilta öin ja rinnat meinas kyllä räjähtää siinä kohtaa. :D

Hirveesti vaan rupsutteli neiti pitkin yötä kun varmasti meni ilmaa masuun kun ei oikeen nyt ymmärrä mitä sillä pullolla pitäis "tehdä".

Tapaaminen oli juu oikein mukava minunkin mielestäni ja tulen toki uudelleenkin aina kun vaan "kynnelle kykenen"!

Erityiskiitos Nappisilmälle (olihan se nikki noin..) joka kaitsi lapsukaisia sillä aikaa kun hain niitä ruokatarjottimia sieltä ja täältä! ;)


Kuvia on räpsitty joo urakalla ja mitkään ei oo oikeestaan albumeissa kun niitä albumeita olis kirjahyllyllinen muutoin...

Lapset edestä ja takaa meiningillä....no toivottavasti kuvista on heille iloa jonain päivänä.

Sunnuntain jatketta mammoille!Me lähdetään kuuntelemaan kauneimpia joululauluja tänään illemmalla!

Jouskari & Ranja-tyttö :heart:
 
Soon moro pitkästä aikaa!

Myö ei päästy pojan kanssa sinne tapaamiseen, kun oon itse ollut tällä kertaa lentsun kourissa :kieh: oisin niin kovasti halunnut tulla, mutta josko pääsisin sitten seuraavaan tapaamiseen.. Nikin emon ehdottama tapaamisjärjestely kuullostaisi kyllä aika kivalle..eikä sekään huono idea olisi, että tavattaisiin jonkun kotona.. voitais vaikka vähän vuorotella =)
Itseasiassa just tuli mieleen, että jos joku kerta kahvittelut pidettäisiin esim. meillä täällä Vantaalla, niin voisin pyytää lastenvaate-esittelijän (Me&I) jos sellainen jotakuta kiinnostaisi. Olen itse käynyt parilla ko. kutsuilla, vaatteet ovat suomalaisia hyvä laatuisia, mutta vähäsen hinnakkaampia jos vertaa esim. H&M:n vaatteisiin. Kutsuilta ei tarvitse tilata mitään jossei halua, eli ei tarvitse miettiä, että viittinkö mennä, kun jotain on kuitenkin tilattava =)

Nyt tuli pläk-autti, kun en muista enää mitä piti kommentoida.. hmm.. no kerrompa vaikka 3kk neuvolakuulumiset:
Pituus 60,1 cm (57cm/2kk), paino: 6300 (5750g/2kk) ja nuppi 40cm. Poitsu sai rokotukset+ pneumokokin ekan piikin ja Rotarixin vahvistuksen. Yllättävän hyvin meni rokotusten jälkeinen ilta, vähän oli kiukkuinen ja annettiin suosiolla panadol mixt. ja sen jälkeen ei ollut minkään laista kiukkua

Sitten piti vielä kysyä, että onks teillä alkanu menkat ja onko ne miten säännölliset? Miulla on ollut kahet menkat, jälkimmäiset tuli säännöllisesti, kierto 28-29pv. Aina kierto ollut säännöllinen, paitsi nyt, kun menkat on viikon myöhässä :eek: Meillä ei ole siis ehkäisyä, koska toinen nyytti saa tulla heti, jos ja kun on tullakseen. Tein raskaustestin kaksi päivää sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa..testi näytti negatiivista. Varmaan nää hormoonit heiluttelee ja on varmaankin ihan normaalia...? =)

Nyt kutsu käy.. :wave:

haikara08 ja Veeti 3kk ja pari päivää
 
Päivää! Meillä on vknlopun kestänyt sairaalareissu takana. Terkkari-> lastenklinikka-> Jorvi L3. Tunti sitten kotiuduttiin. Alma oli vielä perjantaina todella limainen ja hengitys melko työlästä. Limaa imettiin sellaisella letkulla, annettiin inhalaationa adrenaliinia ja nenään keittosuolatippoja ja Nasinolia, nyt jo onneksi parempi. Onneksi ei sentään ollut rs-virusta, sitä ekaksi epäiltiin. Tavallinen ylähengitystieinfektio, mutta aika pahana. Joka aamu otettiin verikokeita kantapäästä, katottiin mm. nesteytystä, koska Alma edelleen syö todella vähän. Raukka ihan piipussa nuhan kanssa. Nyt jatkan syömistä ja odottelen miestä kotiin, olen itse taas kipeänä. Näköjään sitkeetä flunssaa tämä... Mutta onneksi toisen hymyt ja miehen hellyys auttavat...

Huomenna varmaan taas enemmän.

Cora ja nuhanenä Alma 10vkoa 3pvää :heart:
 
heips!
meillä meni miehen ja eetin kanssa ideaparkin reissu tosi hyvin, oli tosi hassua kun esikoinen oli yökyläss, tuntu kaikki niin helpolle kun oli vaan yks!ja koko ajan katteli ulkona taakseen että tuleeko se poika siellä...

joku kyseli paperikuvista (oliko se nikin emo) ja mä oon kyllä tilaillu...esikoisesta on ekalta vuodelta 4 albumia...tietty tahti nyt hidastunut, tähän mennessä albumeita 9, mukaan lukien eetinkin kuvia sisältävät.Mä kyllä tykkään et täytyy olla paperisetkin versiot mut joka kuvaa en kehitä, vaan ne valioyksilöt :D

mulla ei vielä menkat oo alkanut, viimeks alkoi joku 7-8kk synnytyksestä kun imetys alko väheneen, sillon ekat menkat kesti 2kk!!toivottavasti nyt ei mee nii...tai ei luulis jos saan sen kierukan ennen sitä.

cora kurjaa toi sairastelu, voimia pikkuselle!

ail tsemppausta ja varajaksuja!

tiinuliini ei tarvii huolia vaikka vauva onkin sirompi, nii ne vaan on erilaisia.Meilläkin esikoinen oli tosi pikkunen vauvana, ihan tavallisesti silti kehitty yms. (tiesitkin varmaan mutta kerroinpas silti :D )

nyt täytyy mennä esikoisen kans suihkuun kun eeti ottaa torkut, ukko taas katos johkiin...

runsaita yöunia kaikille!!
d. ja Eeti 3kk ja 1vko
 
:heart: Terve!

Kasperille ja Oskarille syntyi eilen serkkupoika :heart: Miehen veljelle ja vaimolle. Käynnistyksellä... Ja mulla on hirvee vauva kuume |O tai lähinnä synnytyskuume :whistle: :snotty:

Ja Cora Onneksi Alma sai hyvää hoitoa ja kotona nyt vielä parempaa :heart: :hug: Kovasti tervehtymistä teille!!

Kiva kuulla että tapaaminen oli sujunu hyvin!!
Minä kun asun täällä muutaman tunnin matkan päässä niin ei ihan kahvin takia tuu lähdettyä =)

Paperikuvia tilailen... mun mielestä niitä on paljon mukavampi esitellä vieraille. Ei ihan heti tuu tietokonetta kaivettua esiin jos pitää kuvia näytellä.

Menkat Juu alko melkeen heti ku rupesin popsiin noita pillereitä :/ :( Ja nyt näköjään vuotaa ihan kunnolla... Esikoisen imetys aikaan ei tullu ku "tuhru" vuotoa!

Kiitos teille jotka kerroitte ulkomaanreissuista, cora ja hexa sieltä tais parit neuvot antaa. Varsinki ihana saada vähän neuvoja miten kulkee lasten kanssa :) Lisää vinkkeja saa antaa. Torstaina sain ekan hepatiitti rokotteen ( yhdistelmä ) ja Oskari on nyt pe-la yöstä lähtien ollu maha löysällä... Valittanu ei onneks oo pahemmin, vähän enemmän puolen yön aikaan ähisee ja kakka on vihreetä!
Onko muitten lapsilla kulmahampaan paikalla terävä kärki... ei siis vielä oo hammas tullu läpi, mutta heti ku olis tulossa... Tai sitte mää vaan kuvittelen, taisin kuvitella esikoiseltakin, jos siis oikeen muistan!!

No enempiä höpinöitä pidätellen muiskis ja moi
R iikka ja Oskari 2,5kk
 
Pitkästä aikaa. B)
Olihan kiva nähdä perjantaina. Tuo 12. päivä vakiotapaaminen olis kyllä ihan hyvä, mutta klo 14 on sinänsä vähän huono aika mulle kun pitää kuitenkin olla noin klo 15 hakemassa esikkoa hoidosta. Eli jos pikkaisen aikaisemmin tavattais niin se olis parempi..
Jouskari oli ihan kuin serkkuni kaksoisolento. Oli tosi vaikea olla tuijottamatta kun hän niin kovasti näytti serkultani. =)

Kiirettä pitää, näin joulun alla. Tuntuu että mitään ei ehdi vaikka koko ajan tekee jotain. Ja silti joululahjat ovat ihan puolitiessä. Onneksi miehen edellisen avioliiton lapsille ja lapsenlapsille on nyt saatu lahjat hankittua.

Meillä pulauttelut vain jatkuvat ja kohta alan miettiä, olisiko mistään apua ongelmaan. Kun tämä on toinen kerta eli toinen lapsi, jolla on samoja vaivoja ja ensimmäisen kanssa käytiin jo kaikki vaihtoehdot läpi niin en oikein enää edes tiedä mitä pitäisi tehdä. Rintamaitoakaan kun on vaikea sakeuttaa ja pulloa lapsi ei huoli. Enkä todella halua aloittaa soseita vielä tässä vaiheessa vaikka eilen syöttötuoli käytiinkin ostamassa.

Coralle tsemppiä. Noi hengitysvaikeukselliset taudit on aina pahoja. Toivottavasti saatte vesijohtoimun jostain. Me nimittäin saatiin sellainen limanimijä ja se on saman tehoinen kuin sairaalan imukoneet. Vastaisuuden varalle sellainen voisi olla hyvä. toivottavasti saatte jouluvalmistelut tehtyä niin, ettei lapsen kanssa tarvitse lähteä kauppaan. Ja ehkä voi olla hyvä pitää etäisyyttä isoihin väkijoukkoihin ihan keväänkin aikana. Ja desinfioida joka välissä kädet.

Kutsu kuuluu.. onneksi on läppäri niin voi käydä lukemassa kuulumisia vaikka aamupesun keskellä.

Hexa ja Piipiäinen, 3,6kk
 
Huomenta päivää!

Kiva kuulla, et oli ollut mukava tapaaminen! Jospa mekin ens kerralla päästäis mukaan. Haikaran idea kotikutsuista kuulostaa hyvältä! Mun vanhemmat asuu lähellä Tikkurilaa ja se onkin meidän "välietappi" usein kun Sisun kanssa ollaan liikkeellä. Asutaan siis täällä pohjois-Tuusulassa ite.

Coralle ja Almalle pikaisia paranemisia! :flower:

Meillä on kanssa muutama päivä ollut ilmeisesti tätä 3 kk:n tiheän imun aikaa. Sisu heräillyt lähes 2 tunnin välein läpi yön, normisti mennään max. kahdella syötöllä yöt. Olis tissillä jatkuvasti ja selvästi kaipaa läheisyyttä aikaisempaa enemmän. Syö tai kakkaa siis jatkuvasti. Kattelen nyt vielä pari päivää, miten homma etenee ja mietin sit pitäiskö jotain vähän tymäkämpää ravintoa alkaa antaa. Ja keskiviikkonahan meillä on neuvola, niin katotaan mitä siellä sanotaan. Mun äitihän on koko ajan kuumottamassa niiden kiinteiden aloituksen kanssa ja onkin nyt vakuuttunut siitä, et pelkkä tissimaito ei vaan riitä pitämään Sisua kylläisenä. Ärsyttää, et se vauhkoaa asiasta vähänkin kun aiheesta tulee juttua, vaikka muuten on kyllä ollut mun tuki ja turva koko ajan. Mut kun Sisu on kuitenkin ihan tyytyväinen ja masukin on alkanut kunnolla pömpöttää kun syö niin usein, niin en nyt edelleenkään näe mitään syytä alkaa vielä perunoita keittää.

Onko muilla muuten vielä jälkisupistuksia? Luulen, et ne mua nippailee välillä aina tuolla alavatsassa... Voikohan ne edes näin kauan kestää?

Jaahan, kutsu kuuluu. Hyvää alkanutta viikkoa!

Zucchero + Sisu, perjantaina 3 kk
 
Törö taas

Ensiksikin ail ja aatumaria sekä kipeää Almaa hoivaileva Cora paljon tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia :hug: .

Paperikuvia tilasin n. 160 kipaletta ja lisäksi samalla isoisille "papan kulta" ja "ukin kulta" T-paidat meidän jätkän kuvalla varustettuna pukin konttiin. Paperikuvat ovat aivan ehdottomia! Vaikka meillä käy kuitenkin niin, etten ikipäivänä edisty niitä kansioon laittamaan...

Menkoista ei onneksi ole tietoakaan! Mulla on muutenkin niin epäsäännöllinen kierto ja lievä pco ja kaikkea, että on ihme, että edes tulin raskaaksi! Syötyäni ensin pillereitä yhteen menoon jotain kuusi vuotta, niin sen jälkeen ei tullut kuukautisia vuoteen :whistle: , jonka jälkeen menin lääkärille, jossa selvisi tuo pco (monirakkulaiset munasarjat). Olen siis varmasti yllättynyt, jos ja kun menkat vielä tulevat... vai siirtyiskö suoraan vaihdevuosiin :LOL: ...

Zucchero, minäkin olen tuntevinani aina silloin tällöin imettäessä jälkisupistuksia... Ehkä en siis olekaan tulossa hulluksi... ainakaan yksin :D .

R iikka ja R iikan synnytyskuume :eek: !!! Hullu ämmä ;) . Ai niin, ja onnea serkusta! Meiän Viltsullekin pitäisi syntyä serkkupoika koska tahansa, sillä laskettu aika oli 6 päivää sitten...

Haikara, et se sinäkään täyspäiseltä vaikuta, kun jo uusi nyytti tilauksessa :eek: . Ootta työ hulluja kaikki ;) . (vitsi, vitsi, oikeesti ihailen rohkeuttanne, mutta tapana on ollut heittää huonoa läpänderiä ja sanoa asioita suoraan, joten oikeesti en pidä teitä hulluina... enpä :D .)

Arvatkaas mitä? Se on sitten 15. päivä ja kaikki joulukortit kirjoittamatta! Tässä kävi ihan samalla tavalla kuin joka vuosi. Meikä jonottaa taasen postissa vartti ennen sulkeutumista kolmenkymmenen muun saamattoman ääliön seurana. No, minkäs sitä luonteelleen mahtaa. Pakko jo hyväksyä tähän ikään, että motto on "älä tee sitä tänään, minkä voit jättää tekemättä myös huomenna" :D .

Moron tältä erää.

väpä ja Vilho, 3 kk ja 5 päivää :heart:
 
Nuhaista päivää tältä suunnalta :snotty: Ollaan sekä pojat että minä ihan räkätaudin kourissa |O

Paljon voimia lähettelen mamitukselle ja Ailille toivottavasti kaikki nyt alkaa sujua kotona mukavammin.
Itsellä kans välillä meinaa mieli mennä turhankin alavireiseksi.

Muille väsyneille ja sairastaville kans kovasti voimia :hug:

Mukavaa, että tapaaminen sujui hyvin. Ois kyllä niin ihana kans teitä kaikkia nähdä, mutta kun on nää välimatkat jokaiseen vissiin suht pitkät :/

Väpä Mekin eilen ilalla myöhään väsättiin täällä kortteja vielä ja etsittiin osoitteita :whistle: joka vuos se pitää jättää siihen viimeiseen päivään :xmas:

Menkat Silloin kun aloitin noi minipillerit, niin vuosin viikon verran, mutta sen jälkeen ei oo mitään ilmaantunut, että liekö sitte vaan pillerien aiheuttama vuoto tuo.

Täällä tosiaan räkäiset tunnelmat ja Nemo syö aika huonosti, kun nenä toisella tukossa ja sitte pulauttelee kans herkästi. Tässä vaan toivon, ettei pahemmaksi menis, vaan joskos jo loppuviikosta oltais paremmassa kuosissa.

Kuvista tulee tilattua paperikuvia...tosin viime joulunkin kuvat taas vielä tilaamatta :xmas: :ashamed: no menee sitte samalla tän vuoden kuvien kanssa :D

jahas ja sit niistämään taas :wave: :snotty:

Katjuska ja Nemo 3kk10pvä :heart:
 
Hexa - meil on hu TAYSissa "pulauttelulääkäri", kerron sit jos ikinä tulee mitään uutta vinkkiä, nenä-mahaletkua ei siis vielä.

Muillekin heippa vaan, en ole ehtinyt edes viikkoon oikeestaan lukea kun on ollut mummo-kyläreissua ja Hki-reissua, mut toivon mukaan täl viikol taas enempi.
 

Yhteistyössä