***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Mäkin tulin nopeasti teitä moikkaamaan!
Meillä mies on lomalla ja nautimme nyt sitten koko perheen voimin toisistamme. Joulupuuhat meilläkin on kovassa vauhdissa ja tekemistä tuntuu riittävän :xmas: eilen ostettiin uusi joulu cd ja sitä on kuunneltu ihan fiiliksissä!

Neuvolassa 3kk käytiin tänään ja siitä tulokset (suluissa 2kk mitat ) :
Paino 7405g (6505g )
Pituus 64,4cm (59,5cm )
Pipo 42cm (40,3cm )

Me myös saatiin Rota vahvistus ja BCG roktus. Nyt jätkä nukkunut harvinaisen pitkän ja täytyikin oikein kytätä että eihän sillä ole mitään hätiä mitiä, ei näyttänyt olevan.
Kovasti on alkanut jätkä jutella ja esineisiin tartutaan, kovin karkeita on liikkeet mutta suunta ja ajatus on oikea :D

Nyt jatkan hommiani! Terkkuja kaikille!!
Koiruus ja Topi 3kk
 
Hirvee päivä.Niki on huutanut koko päivän kurkku suorana.Aamulla saatiin se Rotan ensimmäinen annos. Ja mun pitäs pystyy hoitaan miljoona asiaa,kun to on lähtö ja ollaan 3 viikkoa pois.
Hienoa jos joku tykkää synnyttää. Itse sain kyllä sellaset traumat että ihme täytyy tapahtua jos yritän hankkia lisää jälkikasvua...no, ihmeitähän tapahtuu,senhän me kaikki tiedämme. Mutta olihan se tietty tuon arvoista, ihanaa että on oma poika, ei voi parempaa olla.
Ei oo menkkoja eikä jälkisupistuksia.
moi,niki huutaa.

n34 ja niki 2kk vähän päälle
 
Me käytiin tänään taas vauvauinnissa ja nyt pieni uimari on kovin väsynyt. Kaupassa käynnin ja kotimatkan ajan veteli hirsiä oikein antaumuksella, sitten heräsi vähäksi aikaa seurustelemaan ja syömään ja uinahti taas :heart:
Enää ei poitsu uimahallia ihmetellyt. Altaassakin polski iskän käsissä oikein tohkeissaan. Sitten vähän aikaa "kelluttettiin" selällään ja herra oli tosi rentona ja jutteli mukavia, ohjaajakin ihmetteli tuota rentoutta, harvemmin vauvat kuulemma ensimmäisellä kellumiskerralla noin rennosti ottavat.
Nyt onkin sitten uimisessa parin viikon tauko ja tammikuussa alkaa taas. On kyllä ollu mukavaa ja varmasti kuljetaan tuolla (vaikka matkaa onkin n.60km) jos ei mitään esteitä tuu eteen.

Ihan vielä ei meillä kaivata toista nyyttiä, en ehkä jaksaisi kahta kovin pientä vaippaikäistä yhtäaikaa. Katellaan sitten kun Kalle on isompi. Tokikaan tuota väliä ei passaa liian pitkäksi päästää :p.

Menkkoja ei vielä oo täälläkään näkyny. Yhdessä välissä oli vajaa viikon mittanen vuoto, ja sen jälkeen ei oo vuotoja näkyny. Toivottavasti ei alakaan ihan heti. Niin paljon helpompaa on elämä ilman.

Pitänee lähteä tuonne tallille kun Kalle vielä nukkuu ja siskot ovat herraa hoitamassa.

Niihu ja Kalle kohta 4kk
 
R iikka mä kaipaan sitä vauvamasua!mutta en kyllä tosiaan nyt aijo ainakaan viiteen vuoteen lisää lapsia hommata...
eiks kulmahampaat tuu yleensä vasta myöhemmin...ekanahan yleensä tulee etuhampaita.Mut voipi kai se siellä pullotella vaikka ei läpi tuliskaan!
meillä on ukon ikenet ihan pulleat ja punaset, vähän tuntuu et se vois sieltä hampaan pullauttaa...

väpä mä sain sentää sunnuntaina kortit luukkuun, ei ihan vikana päivänä :D

meillä tuli sunnuntaina esikoinen kipeeks, kuume, nuha ja yskä.Nyt se yskä on mullakin ja kurkku ihan tulessa.Toivottavasti ei nyt eetin tartu...kiva mennä kampaajallekin tänää kun röhityttää.täytyy lääkitä ittensä hyvin ennen ku menee :D

nyt tuli ukko käymään kotona,

:wave:
 
Heips!

Esikko tarhassa ja vaavi vaunuissa, aikaa pieneen kirjoittelutuokioon.

Viikonlopunreissu meni hyvin, Ikeassa oli aika "hiljasta", mutta Mylly oli kyllä ihan täynnä väkeä. Noh, onneksi sain lahjat melkein kaikki ostettua. Ihmiset pakkaa tulemaan hulluiksi näin joulun aikaan. Ööh, minä mukaan luettuna, ruokaakin täytyy tehdä ja olla ihan liikaa vaikka sitä ei kuitenkaan tule kaikkea syötyä. Meilläkin on tapana mennä vielä aattona miehen vanhemmille ja 25 päivä taas minun isälle syömään, niin ei tule edes kotona syötyä. Onneksi on joulu kerran vuodessa vaan...

Lisää lapsia: On se kumma juttu kuinka ajatukset muuttuu... Esikon syntymän jälkeen olin varma etten ikinä enää halua kokea synnytystä uudelleen. Oli kauhia kokemus, kuumetta 41,1 ponnistusvaiheessa ja 26 min. ponnisteltiin. Heti syntymän jälkeen kuume laski 30 min. 37,6 asteeseen. Tulehdusarvot oli yli 300 ja koskaan ei saatu tietää mikä mahto olla. Kun Lumi ilmoitti tulostaan piti itsekin käydä pelkopolilla hakemassa vähän uskoa, että voi se synnytys mennä ihan normaaliakin tietä ja tyttö syntyikin 1,5 tunnissa supistuksista oli helppo ja nopea synnytys vaikken koskaan olisi uskonut. Ja nyt olen jo ihan tosissani miettinyt kolmatta lasta, että kyllä niistä traumoista ylikin voi päästä.. Meinaan kyllä odottaa kuitenkin varmaan tuon nuorimman vaippaiän yli... mut ei sitä koskaan tiiä.

Meillä on huomenna tarhan joulujuhlat. Onko teillä joilla lapset tarhassa tapana viedä jotain tädeille? Oon itse yleensä vienyt pari suklaarasiaa ja jonkun joulukoristeen, mutta nyt oon miettinyt tuota koristetta, että onkos se vähän turha kun niillä kuitenkin siellä sitä "krääsää" on jo varmasti ihan tarpeeksi...

Paperikuvia tilaan, viimeksi pari viikkoa sitten 150 kpl... kaikkia en kerkii kansioihin laittamaan. Mä harrastan vähän sellasten teemakansioiden tekemistä, esim. synttärit on eri kansioissa ja lomamatkat myös... Joulukortit teetin nyt myös kuvasta, tuli ihan kivat ja mielestäni se on aika easy homma ja kortit lähti ajat sitten :D

Menkat ei thank god oo alkanut. Itsellä tosi runsaat ja pitkät kuukautiset, en kyllä kaipaa ollenkaan.

Jaahas, kai sitä täytyy ottaa tää "rauhanaika" hyödyksi ja alkaa siivous puuhiin. Pyykkiä on korvatunturin verran tuolla kylppärissä... KÄÄK :LOL:

Terveisin Romi ja Lumi about 3 kk
 
Moi

dd, damn! Sinä oot sittenkin parempi ihminen kuin minä! Menit sitten intoilemaan joulukortit postiin jo sunnuntaina :D .

Täälläkin ollaan vähän kipeenä. Vilholla on nuha , mutta ei se ainakaan pojan mielialaan ole vaikuttanut, kaveri on ihan yhtä hilpeä ja kiukkuinen kuin aina ;) . Mullakin oli pari päivää kurkku kipeänä, mutta taisi mennä ohi.

Tarjottiin muuten eilen illalla pojalle makuannoksena perunaa. Ensin meni naama nyrpeäksi, mutta parin sekunnin päästä pyöritteli tavaraa suussaan jo ihan innoissaan. Ihan vain vajaat kaksi teelusikallista siinä oli sitä sosetta, josta suurin osa sotkeentuu ympäri naamaa, mutta jokunen hittu eksyi kai suuhunkin. Mitään pulautteluja tms. ei ilmennyt. Tänään otetaan heti uusiksi :) .

Hampaistakin täällä on ollut jo puhetta... Jätkällä ei kyllä ikenet turvottele, mutta hivenen minusta edessä alhaalla kuultaa valkoista ikenen läpi. Aivan varmasti kyllä kuvittelen :) .

Nikin emolle ja muille "huutolaislapsukaisille" ja äipöille paljon voimia :hug: . Meilläkin on edelleen nuo yöt vaikeita. En ymmärrä, miksi nukkuu niin lyhyttä pätkää :ashamed: . Joka ilta jaksan odottaa ihmettä, että josko nyt menisi yö hyvin... No, toivoaan ei saa menettää!

Koiraihmisille pitää mainita, että ajattelin ilmoittautua agilitykisoihin Hyvinkäälle 3.1. :D . Mieletön palo on kilpakentille ja tuolla on kolme kisaa peräkkäin, joten houkuttelee todella... Menestystä tuskin kannattaa odottaa, vaikka lähellä onkin monesti ollut. Saas nähdä kuin muijan käy!

Jaksuja kaikille :hug: . Palailen taas.

väpä ja Vilho, 3 kk ja 6 päivää :heart:
 
Jee jee!!!

Ranja nukkui viime yönä 21.00-4.00 kunnes heräsi ekan kerran syömään..sitten nukkui vielä 4.00-6.00 ja sit otin kainaloon ja torkuttiin 9.00 asti.

Onneksi mies oli kotona aamun kun iltavuoroon menossa sillä esikoinen päätti herätä 6.15! :eek:

Taitaa "pikkasen" olla hällä semmosta jouluhepulia ym. ilmassa kun on iltaisin jo ihan puhki 19.00 aikoihin ni pakkohan se on nukkumaan sit laittaa.ni tietty herää sit aikaisemmin.

Toivottavasti vain väliaikaista.

Mutta tosiaan tosta neidin nukkumisesta.
Kun se hän on nukkunut semmoset pikkutirsat illan suussa ni eilen ne sitten jäi kokonaan väliin kun heräsi varsinaisilta pitkiltä päikyiltä vasta 17.30 maissa ni jaksoi sinnitellä sinne ysiiin saakka ja sit söi ja sippas.

Olin kyllä ihan varma että herää sit 22.00 kieppeillä mutta ei herännytkään!
Mies tossa just sanoikin että ollaankohan me pidetty neitiä vaan "turhaan" hereillä kaikki nää illat kun se aina syö tollain puol ysin paikkeilla ja sit kukkuu sen tunti pari mut ei varsinaisesti enää syö.
Et ois vaan pitäny laittaa se yö unille syötön jälkeen...

Oon vaan aatellu et se herää sit kuiteki viel kerran ni mielummin "pitää valveilla" ja menee sit nukkumaan hänen kanssaa samaa aikaa.

TAI sit tää oli vaan jotain väliaikaista ja ens yö on taas "niinku ennenki"...

Monetkos päikkärit teillä muilla nukutaan joilla jo vähän selkeetä rytmiä??

Meillä siis 3 pvässä,paitsi eilen oli vaan 2 unoset!


Menkat ei ole alkaneet.Mullakin oli semmonen vkon kestävä tuhruvuoto mut loppui jo ajat sitte!

Nyt päivän askareisiin!Ranja heräsi just aamupvä unilta ja mies tuo kohta esikon kerhosta! :wave:
 
Heipä hei!
Meilllä näillä näkymin vyöhyketerapiasta ollut apua, koska neidin aamuiset vatsanvääntämiset on loppu...siis on viime pe. asti ainakin ollut...mutta nyt kun tulin tänne hehkuttamaan niin kai huomen aamulla vaivat taas alkaa :LOL:

Perunaa ollaan täälläkin jo maistettu, sunnuntaina sai pienen lusikallisen ja eilen aamulla, mutta eilinen otti vatsan päälle joten tänään en antanut..vai pitäskö vaan antaa vähän että vatsa tottuu??eipäs sillä silti mitään kiirettä ole, kunhan pikkuisen annoin esimakua ja neiti näytti niin tykkäävän ;)

Menkat alkoi mullakin heti kun aloin syömään noita pillereitä, eli n. 2vkoa sitten...ärsyttävää :kieh:

Liiton maksusta miten se maksu oikeen menee äippäloman ajalta, kun mulla on pidätetty se aina suoraan palkasta...meneekö se nytkin jostakin sinne???...ajoissa tuli tällänenkin mieleen...

Päikkäreistä meillä nukutaan ulkona yleensä yhdet joskus kahdet n. 3h kestävät päikyt, jos nukutaan yhdet, niin iltapäivällä sisällä nukkuu siihen sitten vielä yhdet tai kahdet n. 1h päikyt.....mutta yleensä yhdet pitkät ulkona ja toiset sisällä, sitten torkutaan vähän milleen sattuu pieniä pätkiä. Yöllä mennään aikalailla aina 22.30 yöunille...miten sitäkin sais aikaistettua??Ja yöllä heräillään 1-1.30 ja 4 ja 6 aikaan...

Mukavaa joulunodotusta kaikille!!!

jkoo + Nella 3kk + 1pvä :heart:
 
Liitosta pikaseen... Pamissa ainakin on maksuvapaus siltä ajalta, kun on kotona lasten kanssa. Eli mä oon vaan ilmoittanut aina liittoon, että nyt oon äippälomalla ja nyt oon kotihoidontuella ja sit taas äippälomalla ja taas sit kohta kotihoidontuella. :D

Meillä nukutaan usein ja lyhyitä pätkiä päivän aikana...
 
Helöy B) !

Miiak:Tervetuloa jutustelemaan :wave:
Miia:Aih! Korvatulehduskierre jo noin pienelle :snotty: ! Voimia sinulle sinne :hug: !
Cora85:Voi pikkusta Alma-rukkaa! Sinulle ja tytöllesi voimistus&paranemis :hug:
Mamitus2 ja Ail:Valoisaa ja iloista mieltä teille lähetän!
Aatumaria: Koittakaahan saada suhteenne kuntoon tai sitten miten parhaaksi näette...tosi tyhmää on miehelläsi uhkailla vauvan huoltajuudesta mahdollisessa erotilanteessa!
R iikka:Mulla on ikävä vauvamasua mut meilläkin saa kyl vauvakuume odottaa (vaikka sitä on ilmassa) vielä ainaki parisen vuotta...tutustua ja totutella tähän ensimmäiseen ihan kunnolla....
Potut:Meille myös "annettiin lupa" ;) alkaa maistelemaan pottua, en tosin vielä ole antanut makuelämystä, mut täs lähipäivinä meinasin.
Neuvola käyttäytyminen:Nyt joka kerralla ollut kiltisti ja jutellut ja hymyillyt ja meiän neuvolatäti on aina myyty =)
Tapaaminen:Juu...oliski vähän lyhyempi matka sinne pääkaupunkiseudulle...10-12h ajomatkan takana asumme me...Tuntus aika hullulta nähhä teiät livenä kun mää oon teistä luonu ihan omia kuvia...niin et vastaisko mun mielikuvat ollenkaan oikeita :D
Paperikuvat:On tullut tilailtua ja mustakin on kivempi katella albumista kuvia kuin tietsikalta...
Hampaat:Meillä kuolataan ihan hirveesti ja kovasti tuntuu kutittavan suuta...Ei näy viel mitään mut pullottaa kyllä...
Menkat: En tiiä oliko mul jo yhet menkat kun vuosin jotain tuhrua noin viikon verran jälkivuodon jälkeen...ei oo nyt sit näkyny...

Me mentiin vissiin sit rokotuksista aivan sekasi...
Tai no mistä sen voi tietää mutta kun syyllinenhän se pitää aina löytyä niin syytetään sit rokotuksia :kieh:
Rota pisti mahan kipeeksi ja joka yö viimeviikolla herättiin tasan 00.30 ja ähistään ja pari hullua pierua saadaan aikaseksi...ja sit seuraavan kerran herätään jo puolen tunnin-tunnin päästä uudelleen ja silloin pitäisi raatailla ja jumpata :kieh:

Mulla niin ärsyttää :headwall: !
Kun enää ei käy masuun, niin kuitenki herätään vieläkin samaaan aikaan ja samat vinkeet. Viie yönä herättiin taas 00.30, syötiin ja nukahti heti niin tunnin päästä herättiin niin pirteenä juttelemaan ja jumppaamaan ja sitä kesti sit klo 5 asti. Ja sit jos on pimeetä niin huudetaan kun ei nää mittään, eli valot pitää meiän herralla olla yöllä päällä et näkee :headwall:

Tänä aamuna herättiin sit klo 11 ja nykin ukkeli nukkuu jo toisia päikkäreitä...ei jaksa valvoa millään nyt päivällä kun yö pitää kukkua!! Kauhulla ootan ens yötä.... :eek:

Olipa kiva kun oltiin viime torstaista sunnuntaihin pojan kanssa mummulassa (mun äitin luona)...ei tarvinnu mistään muusta huolehtia kuin pojan hoitamisesta...ei tarvinnu miettiä siivouksia tai ruoan laittoa tai kaupassa käyntiä...ja sai olla vaan....Kyllä sitä nyt jaksaa taas...kun pääsee vähän "lomalle" välillä.

Oikein mukavaa Joulun odotusaikaa kaikille :xmas:

Terkuin hille ja poitsu 3kk+1vko
 
Hexa - pika pikaa. TAYSin terveiset suurpulauttelijalle, syöttöjen jälk pystyasennossa min 30 min, meidän käskettiin vaihtaa takas vastike takas Almiron Peptiin, in case olis kyse maitoallergiasta. Jos se ei auta otetaan kahdne viikon päästä käyttöön happosalpaaja Losac ja 7.1. puhelinaika. 2 kk kuluttua kontrolli ja jos tilanne entisellään sit kai mentävä siihen Prepulsidiin. Ei kyl haluis sen sydänjutun takia... Lääkäri sanoi, että suurimmat pulauttelijat ovat yleensä pelkällä äidinmaidolla ja yllätys yllätys, usein melko lihavia. Meidän poju tasan keskikäyrällä, mut seän on saanu melkeen alusta saakka vastiketta lisämaidon ohella. Soseita ollaan aloteltu peruna-porkkana, päärynä, banaani, mansikkakiisseli. Kaikki muuta paitsi peruna maistuu, tosin kun maitoakin reippaasti menee alas tuleehan niitä soseitakin samalla ylös.
 
väpä juu, täyty sitä pikkuse paremmaks laittaa :D

jouskari meillä toi esikoinen on ottanut nyt tavaks nousta ennen viittä |O
sit saan tunnin pyöriskelyn jälkeen sen vielä nukkumaan, onneks mutta jessus että rassaa kun ei tuo voi nukkua!aina kun on yökylässä nii nukkuu kiltisti yli kaheksaan.
meillä kans nukutaan kolmet päikkärit, aamupäivällä, päivällä ja iltapäivällä.

jkoo mun täyty ainakin ite maksaa siltä ajalta liittoon kun en oo töissä.nyt mulla onkin maksuvapautus kun oon opiskelija.

mä oon naamani täällä jo paljastanu joten mielikuvia saa vahvistaa irc-galleriasta tällä samalla nikillä :D

nyt täytyy vielä lopuks hehkuttaa, meillä oli ekaa kertaa hyvä yö, eeti heräs vaan kolme kertaa!mentiin nukkuu 22.30, ja noustiin 8.30. tässä välissä siis herättiin vaan kolme kertaa, AAH mitä luxusta!aiemmin siis herännyt 2h välein joka yö...jos nyt jatkuiskin vaan sit sama rytmi niin ois mahtavaa.
nyt täytyy päästää ukko koneelle kun se tuli käymään... :wave:
 
moikka! kiireessä tulin taas neuvoja kyselemään, elikäs alma on jo parempi, onneksi. mutta sairaalassa kiinnitettiin huomiota runsaaseen oksenteluun, joka jatkuu edelleen (n. 4x päivä). nyt epäillään refluksia, koska mahaportti ultrattu. päästään vkn sisällä lasten kirurgiselle ph-mittauksiin yms... mutta nyt ensiapuna maidonsakeuttaja, eli pumppaan nytkin. neuvoja reflukssiin ja iten saan maidontulon pysymään samana, kun en saa imettää :/

Muoks. Jaah, enpä tiedä mitä tästäkin tulee. Alma ei syö pullosta, ei sit mitenkään... Mutta heti tissillä syö kuin unelma...
 
Cora:
Hanki kaks sähköpumppua ja pumppaa molemmista rinnoista samanaikaisesti. Sylittele paljon ja vaikka tissittele tyhjää rintaa kun pumppaat toisen. Jos Alma olis sairaalassa ja sä olisit kotona niin katsele kuvia ja videoita.

Piipiäsisellä on alkanut nuha. :(

Mizy:
Losec on hyvä homma. Meillä tuo oksu tulee yli puolen tunnin kuluttua syömisestä vaikka olisi Piipi ollut kohoasennossa. Yleensähän vauvoilla on päinvastoin kuin aikuisilla eli nälässä pulautetaan ja tietty pikkupulautus tulee jos vatsa on liian täynnä. Mutta kuten sanottuna, 1-2 lakananvaihtoa vuorokaudessa on vielä aika vähäistä. :) Ja meillä paino menee tuota +10 tasoa. Pituus on 0:ssa. Uskon että osa syystä on Piipillä tuo liian suuri maitomäärä isolla paineella. Esikko ei meillä millään syönyt mitään, missä oli perunaa. Onneksi oli sitten soseissa jotain riisi tai pastasosetta tarjolla pikkuiseille. Jos teet itse niin bataattia kannattaa kokeilla. Se meni esikolla kanan kanssa. Eikö noi soseiset oksut olekin tosi kurjia saada vaatteista pois? Tää maito-oksujen peseminen on vielä niin helppoa, että siirrän mahdollisimman pitkän ajan päähän soseiden aloittamista ja oransseihin vaatteisiin siirtymistä. Esikon kanssa piti kaikki vaatteet olla itsellä joko tummia tai oransseja. Oranssi kylpytakki, oransseja paitoja, oranssi ulkoilupukukin.

Mutta yleisesti, meillä esikon kanssa lactobasillit siis teki tilannetta paremmaksi ja Piipillä olen huomannut ihon olevan paremmassa kunnossa jos syön itse niitä basiliskoja.

Otetaan pikkasen takaisin. Tais selvitä syy, miksi meidän ilolintunen on tänään ollut kuin pyryharakka. Söin eilen ruisleipää ja sitä tuo pikkunen lintunen on nyt kaasutellut aamun. Oloa auttaa kun saa olla ilman vaippaa eli mikään ei paina vatsaa.

Mutta nyt hän taitaa haluta äidin kokonaisvaltaisesti, pelkkä hymyily ja juttelu ei riitä kun haluaisi viedä äidinkin käsiä suuhun.
 
Tervehdys kaikille!
Ihan alkuun rutkasti voimia kaikille valvottavien ja kipuilevien pienoikaisten äideille! :hug: Meillä on menty viime ajat mukavasti noin kolmella yöheräämisellä. Juurikaan ei itkeskele yöllä, ähisee ja puhisee korkeintaan. Nukkumaan käy n. 21 aikaan (tai silloin laitan sänkyyn). Tuttirallia ja pientä taisteluitkua kestää vaihtelevasti noin tunnin verran. Muutaman kerran on jopa nukahtanut samantien ilman itkeskelyä. Toivottavasti tälläinen suvantovaihe jatkuisi vielä kauan! Päikkäreiden kanssa onkin sitten joku muutoskausi meneillään. Aikaisempien 3-4 tunnin unien sijaan nukkuu tunnin-kahden pätkiä. Sisällä ei edelleenkään suostu nukkumaan kuin maksimissaan puoli tuntia... Ulos on kärrättävä siis useita kertoja päivässä, koska valveilla olo aika on lyhyiden unien takia myös lyhentynyt. Tunnin jälkeen alkaa tulla uutta unikiukkua... kaksi tuntia taitaa olla enkat, kun on hyvän tuulisena viihtynyt. Onneksi poika kuitenkin nukahtaa nykyisin ilman lenkkeilyä, riittää kun pihalle pistää.

Eilen oli 3 kk neuvola, mikä meni varsin mallikkaasti. Jutteli ja naureskeli tädille kokonaisen tunnin. =) Rokotus meni lähes itkuitta, äitiä taisi sattua tapahtuma paljon enemmän... Vielä ei ole ilmennyt mitään oireita, toivottavasti ei tulisikaan. Mittaa pojalla on 61,6 cm ja painoa 6520g. Täysimetyksellä on menty ja neuvolatädin mukaan voidaan mennä vielä vaikka toiset 3 kk jos ei poika ala itse vaatia lisäruokaa. Vielä en siis ole edes suunnitellut vellien tai soseiden antoa. Täytyy kyllä tunnustaa, että en edes tietäisi mistä sortista lähteä liikkeelle. :p Olettekos kaikki perunalla aloittaneet tutustumisen uuteen ruokamaailmaan?

Hampaiden tuloa olen minäkin miettinyt, sillä poika syö taukoamatta käsiään ja hankaa ikeneitään. Kuolaa tulee myös litratolkulla! Purulelusta ei oikein perusta, joten käsiä saa olla kaiken aikaa nielusta pois kaivamassa. Huvittavinta on, kun työntää suuhunsa ensin tutin poskeen ja käden perään. Uskomaton määrä tavaraa mahtuukin noin pieneen suuhun. =) Pienet vaaleat nystyt näkyy jo alaleuassa, eli kaipa sieltä on jotain tuloillaan.

Joulua odotellessa! Voikaahan hyvin kaikki, isot ja pienet! :flower:
 
Moro!

Meillä kans 3 kk neuvola ja rokotukset takana. Saatiin rotan vahvistus ja sit tietty se piikki... Aika kova huuto tuli, mut ei onneks kestänyt pitkään. Tais olla rankka reissu, kun raukka nukahti heti kun sain neuvolassa puettua ja kaukaloon.
Uusimmat mitat: 5130g (3520g), 59,5cm (50cm), suluissa siis syntymämitat. Pikkunen poika, mut kasvaa kuulema mallikkaasti omalla käyrällään. Kiinteiden aloituksesta oli neuvolassa puhetta ja täti oli sitä mieltä, et jos herra kerran on tyytyväinen ja nukkuu jopa yli 5 tunnin pätkiä pelkällä rintamaidolla, niin ei mitään syytä aloittaa vielä kiinteitä. Sanoi ihan suoraan, että ei suosittele. Jos sama kasvutahti jatkuu, niin hyvinkin voi vielä 3 kk mennä pelkällä maidolla. Huokasin helpotuksesta, et voin nää terveiset nyt kertoa äidilleni, joka on siis jo about kuukauden ollut suurin piirtein perunoita keittämässä, kun Sisu tulee käymään... :kieh: Rokotuksesta ei toistaiseksi mitään oireita, suppoja ostettiin varalle.

[bPäiväunia[/b] meillä nukutaan noin 10 maissa puolen tunnin torkut sisällä, puolen päivän maissa mennään ulos nukkumaan 4-5 tunnin unet (5,5 tuntia on ennätys!) ja illalla joskus 19-20 nukutaan taas puoli tuntia. Kysyin tosta unirytmistäkin neuvolassa, et olisko syytä yrittää muuttaa, kun nukkuu vaan yhdet pidemmät päiväunet. Mutta näin on kuulema hyvä ja parempi äidillekin, kun saan sit välillä itekin nukuttua päivällä.

Meillä kans kuolataan niin, et välillä on lattialla oikein lammikko! Kovasti jäystää ikeniä kaikkeen ja nyrkit on koko ajan suussa. Jotain kovaa ikenissä jo tuntuukin, toivottavasti ei nyt ihan vielä niitä hampaita tulis.

Paperikuvia oon kans tilaillut ja tilaan aina samalla sit myös isovanhemmille omat kopiot parhaista otoksista. Pääsenköhän jo kohta johonkin Ifilorin suurasiakas-kerhoon :LOL: Kuvat lojuu täällä missä milloinkin, eivät tosiaankaan ole löytäneet tietään albumeihin.

Käväisin eilen työpaikalla eka kertaa synnytyksen jälkeen. Olipa outoa. Ja varsinkin siis kun oon ollut pois töistä jo kesäkuusta lähtien saikulla. Sisu oli mummilla nukkumassa päiväuniaan ja sainkin viettää "laatuaikaa" aikuisten seurassa. Samalla piti tietty vähän hengailla keskustassa ja käydä Stockan jouluruuhkassa ryysimässä |O Olipahan kuitenkin virkistävä reissu! Sitä ihan kuin löysi oman itsensä uudestaan, kun oli ei-vauvallisten ja ei-sukulaisten seurassa ja puheenaiheitakin oli vauva-aiheen ulkopuolelta! :kieh:

Nyt suuntaan itekin päikkäreille. Meni aamuyö ähistessä ja puhistessa pari tuntia, kun ei kakka kulkenut - siis Sisulla :p

Päivänjatkoja!

Zucchero+ Sisu perjantaina 3 kk
 
No moi!

Yö sujui samaan kaavaan...sanokaa että tämän herran touhut kuuluu 3kk:n ikään :D .
Herätttiin taas 00.30 syötiin ja nukahettiin saman tien...kunnes herättiin taas 03.00 syötiin ja ruvettiin raatailemaan ja riehumaan...ja virtaa on kuin pienessä kylässä...ja suuttuu ku äiti ei juttele vastaan! Joten täytyy sitten kattolampulle jutella :headwall: . Sitten tultiin taas niin yliväsyneeksi että ei millään asetuta nukkumaan ja tissiäkään ei jaksa imeä kun ei maitoa tule kuin hanasta joten annoin pullosta jonka jälkeen vihon viimein nukahettiin klo 6.30. AUTTAKEE! Alkaa usko jo loppua tähän vauvan hoitoon...mää en ossaa :snotty:

Jouskari-80: Sanottaisko vaikka näin et mun kuvissa sää oot blondi ( ja en missään nimessä tarkoita blondivitsien blondia!!!!! ) ja mukavan kuuloinen emäntä, tuot mieleeni mielipiteissäsi hyvin paljon mun isosiskon B) . Se on vähän hankala yrittää selittää millaisena ihmisen kuvittelee... :xmas:

juuh...taas kauhulla oottelee yötä hän :headwall:

hille&yöriehuja poitsu3kk+1vko
 
hille78 onneksi meitä yökukkujia on muitakin..meillä sama ongelma mutta meillä se kukkuminen alkaa viiden jälkeen ja sitten ei nukkuttaisi ei millään ja äitinkin saa kätevästi ylös sängystä kun räkäsee tutin pois ja alkaa huutaan ajattelin keksiä tutin mikä pysyy itsestään suussa..sillä voisi tehdä rahaa :LOL: :LOL: joo kauhulla minäkin aina yötä odottelen ja yritän mennä aina lähes samaan aikaan Annun kanssa nukkumaan.

puhuin niin kovasti että ristiäiseten jälkeen teetän kummeille kummikehykset no se jäi puheeksi :ashamed:
nyt sitten löysin anttilasta sellaisia kuvita itse kalentereita ositin niitä sit heti kuus ja kävin teettämässä kasan kuvia (kuvien hinnaksi tuli joku50e huh huh) pöötin sitten ahkeroidoa kummeille ja isovanhemille sellaiset Annun kuva kalenterit..nyt oon jo katunut moneen kertaan kun 3 kalenteria tehty..loppuu aika kesken.
me mennään huomenna katsomaan meidän mahdollista uutta asuntoa.on noin kilsan päässä nykyisestä.mutta huomattavasti uudempi ja samalla siis paljon kallimpi, mutta laskettiin etä pystytään asumaan siinä.kyse siis ihan vuokra-asunnosta..ihanuus tässä asunnossa olisi oma sauna. tuun sitten huomenna kertomaan kuinka kävi.ylihuomiseen mennessä pitäisi päättää ja muuto olisi jo 17 ens kuuta kiva asua sit pahvilaatikoiden ja jätesäkkien keskellä. sanoinkin tolle ukolle että lähden kuukaudeksi evakkoon tytön kanssa että hän saa pakata ja purkaa tavarat :LOL: :LOL: :LOL: mitähän siitäkin tulisi. nyt pitää vaan ruveta phvilaatikkoja keräämään..että mä vihaan muuttamista.
soseet meillä aloitettiin lauantaina.pelkällä perunalla mentiin eka päivä ja räki sitä lahjakkaasti pois, sit kun laitoin sekaan bataattia niin syö kun hullu puuroa. ylihuomenna saisi aloittaa maissin maistelun eilen aloitettiin päärynä. mitään oireita ei oo ollut paitsi että kakkaa tulee kolmin kertainen määrä entiseen.
mua pyydettiin tänään kummiksi...ekaa kertaa mun elämässä.
no nyt toi sikä näky nostavan annun sänkyyn, joten mä meen perässä.. tuun huomenna kertomaan miten sen asunnon kanssa kävi
toivottavasti annu nukkuisi vähän pitempään kuin viiteen...
hyvää yötä :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
heips!
tulin pikaseen hehkuttaan että meillä meni tääkin yö hienosti!ihan outoa kun esikoisen kanssa tämmösiä öitä oli vasta siellä 1v synttäreiden tienoilla...
mentiin siis nukkuu 22.30, ja eeti heräs ekan kerran vasta 3.30!!ihan tajutonta!mäkin jo pelästyin kun heräsin...ja sit heräs vielä muutaman kerran aamuyöstä ja 7.30 noustiin.tai mä nousin eemun kanssa.
nyt vaan sormet ristiin et tää olis pysyvää...

zucchero kyl se tosiaan piristää ihmeesti vaikka ei olis kun hetken aikuisessa seurassa!saa aivotki tuuletusta kakkavaippojen keskellä :D

coralle tsemppiä!!

nyt mun täytyy poistua, lähetään ukon ja vauvan kanssa raisioon, mies hakee jotai tietokone juttuja ja mä meen myllyyn.ei yhtään olis kyl varaa mut :ashamed:
tarvis tilata myös lääkäri tänään, täytyis päästä fysioterapeutille, mun kun on alkanut nuo jalat vaivaamaan ihan hirveesti, niiden hoito jäi kesken kun olin teini-ikänen enkä jaksanu tai oikeestaan halunnu sitoutua hoitoon.
nyt siis tukkaa laittamaan, mukavaa päivää kaikille!!

d. ja eeti 3kk ja 2vko
 
Heipati

Jouskari-80 ihan oikein meni nikki =) Ja eipä kestä..poikas oli mahtavaa seuraa.

Oltiin 3kk neuvolassa maanantaina ja saatiin eka piikki :/ hiukan nousi Minnillä lämpö ja on ollut aika itkuinen tässä muutaman päivän. Mitat oli 64 cm ja 5880 g hieman on pituuteen nähden alipainoinen, mutta toisaalta itse olen 3kk painanut 4600 g et kaippa tuo on äitiinsä tullut. Neidin pitäis syödä vähintään 1000 ml päivässä, mut hyvä kun saa edes 600 ml alas :/ en sitten tiedä miten sitä vois lisätä. Onko kellään muulla samanmoisia ongelmia??

Meillä nukutaan aina välillä yö läpi ja välillä herätään4.30-5.30 ensimmäisen kerran. Tänään neiti heräsi 8.00 ensimmäisen kerran, mutta ähisi aina välillä siihen malliin että itse oli aina tikkana ylhäällä tarkastamassa joko lämmitetään pullo. Päivisin nukutaan yhdet pitkät unet 11-12 aikaan nukkumaan ja herätään siinä 3-4 aikoihin ja sitten illalla torkutaan muutaman kerran.

Onneks pikkujoulu/joulu lounas kausi on kohta pulkassa..meillä baarivaari on hoitanut mallikkaasti joka viikonloppu yhdet tai kahdet venyneet lounaat sun muut pikkujoulut :kieh: nytkin lähti juuri kostealle lounaalle ja huomenna menee toisiin..niin mukavata. Tekis mieli vaihtaa lukot :) olis siinä sitten ihmettelemistä ku saapuis kotiin eikä ovi aukeiskaan..hah!!

No joo..onneks itse saa nauttia neidistä :heart:

Nappisilmä & Minni sunnuntaina 3kk



 
No hepsan vaan kaikillee!!

Koittas tässä jotain rustata ku saa "rauhassa" olla koneella :D
Eli kohta pitäs lähtee esikoista hakemaan!

DD Sitä mä just nuissa hampaissa ihmettelenki... siis tuota "väärä" järjestystä. Mut ei se siitä oo mihinkään muuttunu, uskon et se vaan pilkottaa sieltä huvikseen =)
Esikoisella eka hammas tuli siinä 3kk iässä, joten nyt mä odottelen tällekki herralle ajoissa hampaita! Vaikka eihän se tietty niin mene!

Jälkisupistuksia Tulee välillä imettäessä tai sen jälkeen! Hassua et niitä voi näin kauan tulla.

Yöt meillä mennään edelleenki nukkuen... Päivisin sitte nukutaan miten millonki! Eilen meni jo 21.30 nukkumaan ja sellaset about 12 tuntia nukku putkeen, meinas olla tissi aika täynnä :whistle: Hei ja mun vauvakuume on hiukan hellittäny, kai se oli vaan joku hormoonipuuska :D Mut tilalle on tullu talo kuume :whistle: :p Määä tahon säilytystilaa |O Ihanaa rempata tällästä rintamamiestaloa, ku ei näissä tahdo olla komerotilaa kunnolla :( Onneks mies lupas heti joulun jälkeen alottaa uuden pikku projektin, kaaappppi tillaaaaaa!!

Hei Väpä Laitas pikaseen nettiosotetta mistä löytyy niistä kisoista tietoa... vaikka yv:nä. Jos vaikka innostus lähtemään sinne asti kisamaan :)

Nyt ku oli täällä puhetta niin sainpas ilmotettua sinne liitton että oon mammalomalla :whistle: :LOL: Vähän vain venähti asian hoitaminen :D

Nyt tarttis lähtee taas, joten morjettes vaan kaikille

R iikka ja Oskari 2,5 kk
 
Nyt kerkeän pikkaisen taas rustailemaan. Toivottavasti. Alma meni kahdelta päikkäreille, välissä kyllä tissitteli, mutta kitinä jatkui-> niin myös unet. Ensiksikin, kiitos kaikille tsempittelijöille! Ihan hyvin me täällä voidaan, nuha on vaivana eniten yön jäljiltä, mutta päivän aikana riittä kun pari kertaa imee nenän tyhjäksi. Ja uskomatonta Alma ei eilen oksentanut kertaakaan!! Pidettiin melkein koko ajan pystyssä/ sitterissä/ tuettiin sängyn reuna tyynyillä ylös. Pinniksessä saa myös nyt opetella nukkumaan, jos kerta sängyn pääty pitää olla korkealla. No, ihan hyvää tekee muutenkin. Äidillä on vain kauhea ikävä, vaikka toinen tuhiseekin ihan viekussa :ashamed:

Pulloruokinta ei onnitu ollenkaan! Toinen eka vain "lupsuttaa" pullosta, sitten alkaa sitä tunkemaan kielellä pois ja sitten alkaa järkyttyneen loukkantunut itku, kun ei pulloa edes tajua... Tissiin sit tarttuu heti kuitenkin. Ajattelinkin, et imetän, kunnes saan enemmän ohjeistusta koko asiaan. Sillä en halua, että imetys ei enää onnistukaan, jos toinen tottuupulloon. Ja voihan olla, et saadaan vaikka lääkitys, ja ei jouduta käyttämään koko maidon sakeuttajaa...

Ääh, nyt Alma heräsi...
 

Yhteistyössä