***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Huomenta vaan...

Dior Täällä ihan sama homma tuon syömisen kanssa... yötä päivää ollaan tissillä noin kahden tunnin välein. Äiti välillä vähän sitten :xmas: kun ei saa nukkua. Mä oon illalla antanut maissivelliä, mutta eipä sekään pienen unta oo yhtään pidentänyt. Terkka sano, että ois hyvä, kun ois ees yks selvästi pidempi unijakso sekä yöllä, että päivällä, mutta minkäs teet, kun toinen vaan herää ja haluu tissille. No eiköhän nää sitte joskus nuku :D Meillä vaan kun nukuttiin alkuun niin tosi hyvin, niin jotenkin kaipaa, että edelleenkin selvittäis yhdellä tai kahdella syötöllä yössä.
Perunaa aletaan varmaan maistelemaan tässä kans pikkuhiljaa...

Jahas...sitte kuuluukin taas makkarista ähinää...

mutta joo...toivottavasti minäkin ehtisin taas joskus kirjoittelemaan enemmän :wave:

Katjuska ja Nemo n. 3,5kk
 
Huomenia!

Kaikille 2 tunnin välein heräilijöille iso :hug: ja jaksuja! Viime viikolla meillä mentiin muutama yö tolla 2 tunnin syönnillä, kun oli joku tankkausvaihe menossa ja olin kyllä ite aivan puhki. Et mitä se sitten on, kun sitä jatkuu ihan koko ajan!

Eilen alkoi sitten päivällä huuto ja ähinä. En nyt tiedä johtuiko siitä ekasta piikistä vai rotan vahvistuksesta, mut laitoin illalla kuitenkin supon, kun toinen oli niin kauheen levoton. Eikä syömisestäkään tahtonut tulla yhtään mitään. Yleensä oon illalla turvautunut tohon pulloon, mistä annan pumpattua maitoa, mut eilen ei tahtonut mennä sekään. Sit kun sai jotain syötyä ja kannoin sänkyynsä, niin simahti parissa minuutissa, mikä on meillä kyllä ennenkuulumatonta! Ja tietty kun ei illalla tankannut kunnolla, niin heräiltiin sit 3 tunnin välein. Mut ei onneks enää ollut mitään huutoa. Katotaan miten tää päivä sitten sujuu.

On jotenkin niin pää pehmeenä, et aamulla tajusin, et pitäis kai jotain jouluruokiakin ostaa... Aatto ja joulupäivä ollaan mummeilla ja vaareilla syömässä, mut olis ihan kiva kotiinkin jotain hommata. Yleensä oon tehny kaikki ite, mut ristiäis-rumbasta viisastuneena päätin etten tee yhtään mitään :ashamed: Ja kaapitkin jää siivoomatta, koska ei aiota kaapissa joulua viettää :LOL: :LOL:

Oon nyt jotenkin niin jumissa, etten muista yhtään mitä piti kommentoida... :|

Hyvää viikonlopun alkua kuitenkin! :D

Zucchero + Sisu tänään 3 kk!!! :heart:
 
Moron!

Pitäisi varmaan kans välillä aktivoitua kirjoittamaan. Vaikka ei tänne ihmeempää kuulu. Matildalla loppui eilen kuuri siihen tokaan korvatulehdukseen ja se on taas niin räkäinen että....neiti on koko ajan kipeänä, ollut jo noin 1.5kk. Ei noi isommat silti ole. IHme juttu ja aika rasittavaa. Ja eihän se taas nuku kun on ihan tukossa. Mä olen kohta ihan zombie kun koko ajan tarttee valvoa.

Ja ilmakin on mitä on....ei ainakaan piristä......

Meillä oli tiistaina 3kk neuvola ja paino oli tippunut edellisestä, neiti painoi 5760g ja pituutta oli 62cm. Tänään aloittelen perunaa. Noi maitopohjaiset kun ei näytä käyvän, niin maissivelli esim ei käy. Muuten neiti on aikas iloinen ja jäntevä pimu.

Piikki saatiin ja siitä ei tullut mitään, neiti ei juuri edes reagoinut pistämiseen, pikkusen vaan itkahti.

Tänään alkaa loma, niin lapsilla koulusta kuin myös miehelle ja onhan se mullekin hiukan niinkun lomaa, kun on toinen aikuinenkin kotosalla. Arki palaa kaikilla vasta loppiaisen jälkeen. Lapset hakee vielä huomenna aamulla todistukset.

Jouluvalmistelut on täällä vielä ihan vaiheessa. Lahjoista osa hankkimatta, ruoat miettimättä, siivouksesta puhumattakaan.....

Mutta muksaa joulunodotusta kaikille.

Miia ja Matilda 3kk10pvää
 
Terppa

Wau dd, onnittelut hyvin nukutuista öistä (samoin muille joilla nukkuminen sujuu pitkissä pätkissä). Se on varmaan se TV:n katsominen, kun laittaa väsyttämään :D ... meillä selvästi katsotaan siis liian vähän, pitää lisätä :LOL: .

R iikka, laitoin sulle yv:tä niistä kisoista.

Meillä oli eilen aivan mahdoton päivä. Jätkä ei ollut yhtään tyytyväinen vaan huusi koko ajan. Löinkin illalla sitten supon pyllyyn ja yö meni ihan hyvin. Nyt käy kutsu. Palaillaan :wave: .

väpä ja Vilho, 3 kk ja 9 päivää :heart:
 
Heips!

Aikaa kirjotella kun esikko hakemassa joulukuusta mökiltä mamman ja papan kanssa ja vauveli nukkuu vaunuissa neuvolareissun jälkeen..

3 kk neuvolasta: Painoa 5580, pituutta 61. Eli ihan ok täällä kasvetaan, käyrät menee siksakkia :) Täysimetyksellä siis vielä jatketaan, toivottavasti nyt tuonne 4 kk asti ainakin... Ensimmäinen hammas ilmestynyt alas oikealle... esikolle tuli ensimmäinen vasta 6 kk iässä. Ihmetytti, mutta neuvolatäti oli jopa nähnyt joskus vastasyntyneellä kaksi hammasta. :p

Rokotteesta ei meidänkään pimu kauheesti piitannut, ainakaan pistohetkellä. Tiedä sitä sitten mitä ilta tuo tullessaan... pidetään peukut pystyssä ja vaikka isovarpaatkin =)

Tänään olisi miehen kanssa ostosreissu edessä, jouluvalmisteluihin liittyen. Hirvee stressi vaikkei tarttis... :kieh: Toivottavasti tulis nyt edes valkea joulu, alkaa tällänen sadekeli ärsyttään.

Päivä rytmi on meillä nyt pysynyt aikalailla samana. Herätään 8.00-9.00, ekat päikkärit noin 10.30 (yleensä jatkuu tuonne 13-14). Sitten syödään ja seurustellaan kunnes otetaan päikkärit noin 16.00-18.00. Ilta mennäänkin syömisellä/seurustelulla/noin 15/30min torkuilla kunnes mennään nukkumaan noin 22-23. Ekan kerran herätään noin 03.00 ja seuraava noin 07.00. Luulisi unirytmin olevan ihan hyvä, kun Lumi on kertakaikkiaan hyväntuulinen vauveli. On hieman erilaista aikaa kuin esikon koliikki kaudella... mut hyvä, että meni lapsoset näin päin. Vois olla muuten helisemässä.

Iloista joulun odotusta kaikille.

Terveisin Romi ja Lumi
 
Morjesta pinoon!

Meillä oli eilen Jyväskylän äitien kanssa tapaaminen täällä meillä ja oli aivan mahtavaa kun kaikilla oli suht koht saman ikäiset vauvat. Omassa kaveripiirissä kun olen ainoa lapsellinen niin oli todella ihanaa nähdä ihmisiä keillä on sama elämän vaihe meneillään kuin itsellä. Arvostan kyllä kauheesti myös sitä että kun lähden kavereiden kanssa jonnekin esim. kahveelle niin puheen aiheita on muitakin kuin se kakkavaippa yms. :D

Mun paras ystävä on terkkari ja tekee tällä hetkellä uutta ohjeistusta imeväis ikästen kuumeesta ja sen lääkityksestä Keski-Suomen alueelle. Tällä hetkellä suositellaan että kivun lievitykseen aloitetaan ensimmäisenä nestemäinen särkylääke (panadol mikstuura ) ja sitten vasta supot jos ei onnistu. Huomasin vaan että monet olette antaneet niin onko teille neuvolassa puhuttu tämmöisestä? Varmasti ihan asian ajaa myös supot, en siis millään pahalla ole liikenteessä.

Meillä on kanssa rytmin kääntö meneillään. Topi on kauhea yökyöpeli niinkuin äiteekin. Nukkuu yöllä sen 12 tuntia (2-3 syöttöä mahtuu tähän ) mikä on kuin taivas :heart: :D :whistle: Ongelma on vain että alkoi nukkumaan klo 2.00 -> 14.00 nyt yritetään kääntää että nukahtaisi klo 22 ja heräis kympiltä aamulla. Mä olen kylmästi vaan herättänyt pojan kesken unien ja meillä ainakin toiminut eli on käynyt aikasemmin nukkumaankin.

Kovasti jaksmis haleja :hug: kipeille pikkuisille joita löytyi ainakin Miialta , Väpältä ja Coralla. Lisäksi teille valvojille parit tulitikut tuosta noi *viskaa kaaressa* ihan sympatia valuu sinne päin. Yrittäkää jaksaa ja muistakaa pyytää apua!

Ihan vaan reilusti baanalle mammat!!! :LOL: ei se vauva teille suutu jos käytte vähän viihtymässä, onhan se nyt kaikki oikeus ja kohtuus että annnatte hetken aikaa myös itsellenne ja ystäville!

Mullakin on ollut jälkisupistuksia vielä ja oikeestaan vasta nyt ihan viime päivinä on olokin alkanut olla normaali eli ei ole enää kipuja , ainoastaan kun kävelee mm. reippaamin niin lantio antaa kuulua itsestään. Kivutkin on ollleet pidemmän aikaa semmoisia luu peräisiä ei niinkään haavasta johtuvia.

Meiltä taitaa löytyä pinon painavin vauva :whistle: :D ei ainakaan osunut silmään että olisi ollut kelläään muulla. Isi sanoo poikaa Jabba the Hutiksi :ashamed: "kauheet" makkarat löytyy kyllä joka puolelta... Päässä soi kun vaippaakin vaihtaa Jukka Pojan Bläski "pitää olla pikkasen matskuu,matskuu, matskuu.." :LOL:

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä sukuloimaan ja päästä suurimmasta osasta lahjoista eroon. Jotenkin lähti ihan lapasesta tää jouluhössötys, taas. Mä vaan tykkään ihan kauheesti ostella lahjoja ihmisille ja muutekin joulusta, leipoa ja touhottaa :xmas: nyt onkin rahat ihan finito ja mietitään että mitä syödään koko tammikuu.

Meillä on myös mies isyyslomalla ja muuten vaan vaipailla ja oi että kun on ollut ihanaa nauttia vaan toisistamme, siitä ettei tartte yksin mölliä ja pystyy antamaan toiselle vauvan jos itse jaksa. Vähälle on jäänyt netissä oleminen kun ei viitsi semmoiseen haaskata tätä perhe aikaa.

Onnea Väpälle kisoihin. Mäkin ajattelin lähteä kisailemaan keväällä, tosin Tokon merkeissä (kunhan eka haetaan vauhtia sieltä Salmen kurssilta mistä olikin puhe ) Tulis nyt vaan tähän lähelle joitain kisoja kun ei Topin kanssa huvita minnekään kauaksi lähteä seikkailemaan. Eilen käytiin bernilenkillä vaunujen kanssa ja saimme kävelykadulla ihmetystä aikaan kun iso lauma bernejä pölähti katukuvaan :p :D

Nyt sitten laittelee pyykkejä!
Koiruus ja Topi 3kk
 
Tervehdys taas syksyn mammat!
Ja kaunis kiitos kaikille tsemppaajille, eiköhän tämä elämä tästä jatku, vaikka suossa tarvotaankin.
Joku tuossa kirjoittelikin, että oli muutamana yönä joutunut heräilemään poikkeuksellisesti kahden tunnin välein ja tuntui olleen aika kovaa leikkiä.
Noh, meillä nämä heräilyt jatkuu edelleen 1,5 tunnin välein yötäpäivää perunan syönnistä ja velleistä huolimatta.
Rokotuksesta kolmikuisneuvolassa ei tullut oireita, mutta hampaita tehdään jo lujaa ja sekin tekee rauhattomaksi vielä enemmän.
Maagiset mitat meillä 3kk neuvolassa oli 6790g (4000g) ja 63cm (54cm). Suluissa siis syntymämitat.
Sanoi neuvolantäti pojan olevan liian lihava pituuteensa nähden, jolloin kysyinkin, että mitenkäs voisikaan olla muuten, kun kerran kermalla elää?? :LOL: :LOL:

Iloista joulumieltä ja valkeaa, rauhallista joulua toivottaen;
Mamitus2 ja Nappula 3kk+4pvää
 
hö, en pääse enää tolle edelliselle sivulle...toki vika voi olla täälläkin, sain eilen joululahjani, pinkin miniläppärin, enkä oikein vielä handlaa tätä.
liian aikasin tulin tänne hehkuttaan niitä kahta hyvin mennyttä yötä, nyt on taas kaks yötä mennyt tutulla, 2h välein heräilyillä.
no, ei voi mitään.
nyt pitäs lähtee ostaa vielä vikat lahjat ja siivota kun huomenna tulee ukon sisko perheineen kylään.

jahas, siellä isoveikka taas luulee pikkuveljee päällä istuttavaks malliks...
  • :kieh:
    lisää myöhemmin!
 
Huomenia!

Huuto senkun jatkuu... Taitaa olla rota-rokotteen vaikutusta. Eiliset päikkärit meni niin, et vähintään 20 min välein kauhea huuto. Onneks Sisu nukkui kuitenkin 4,5 tuntia jotenkuten. Illalla oli sit kanssa sellanen puoli tuntia suoraa kipuhuutoa :'( Sitä on vaan niin kamala kuunnella :( No, mut nukahti onneks ja nukkuikin sit reilun 4 tunnin pätkän eikä tähän mennessä ole uutta konserttia tullut. Saas nähdä miten käy kun tulee päikkäriaika...

Mulle kävi kans vähän kuin koiramammalle, lähti tosiaankin lapasesta lahjojen hankinta. Paketoin eilen melkein 2 tuntia lahjoja... :ashamed: Lahjojen osto on vaan niin kivaa!! :D Onneks tuli mojovat veronpalautukset, niin ei olla ihan lirissä sit alkuvuotta. Mies lähti jo aamutuimaan kuusenhakureissulle omaan metsään ja nyt odotellaan saalista ;)

Jälkisupistuksista muuten kysyin neuvolassa, kun musta ainakin tuntuu et niitä tulis edelleenkin. Tätsy oli sitä mieltä, et ei pitäis enää tässä vaiheessa olla, varsinkaan näin ensisynnyttäjällä. Meinas, et kyseessä saattais olla ovulaation yritys. Menkkoja ei siis ole vielä kuulunut. No, sama mitä on, mut nippailee väliin aika kipakasti. Välillä on kans vähän liitoskipu-tyyppistä jomotusta, mut kuulunee asiaan?

Jos teillä koiramamma on pinon painavin vauva, niin meillä taitaa sit olla se rimpula :D Neuvolakorttiinkin oli kirjoitettu, et siro ja pieni vauva (5130g ja 59,5cm siis 3 kk mitat). Ja luoja yksin tietää kehen on ukkeli tullut. Ite oon ollut pullero jo vauvasta saakka eikä toi mieskään nyt kovin hoikkis ole, etenkään raskauskilojen jälkeen.. :LOL: Mutta tasaisesti kasvaa, joten se kai pääasia. :heart:

Jaahas, nyt heräillään. Viikonlopun jatkoja! :heart:

Zucchero + Sisu 3kk 1pvä
 
Moron

Ja kiva kuulla kaikista, joista ei olekaan hetkeen kuulunut mitään! Minä kun en jaksa siivoilla ja ei onneksi ole noita vanhempia lapsia tässä työtä aiheuttamassa, niin ehdin aina täällä roikkua, kun jätkä nukkuu.

Päiväunista taisi joku kysellä. Meillä nukutaan kahdet päiväunet, aamupäivällä näihin aikoihin (10 - 11.30) yleensä n. 45 minsaa ja iltapäivällä sitten 3 - 4 tuntia noin klo 12.30 - 17.00 välillä. Illalla jätkä torkuttelee tissillä, ja jos on isukin hoidossa, niin simahtaa yleensä seiskan tai kasin aikaan puoleksi tunniksi. Yöunille olen nyt alkanut nukuttaa kymmenen maissa ja aamulla herätään seiskan ja kasin välillä. Siinä välissä sitten kaksi syöntiä ja 0 - 6 kertaa hyssyttelyä. Nyt on ollut pari hyvää yötä, toivottavasti jatkoa seuraa :) . dd, toivotaan, että tekin pääsette taas parempaan rytmiin!

Koiramamma, kiitos kisatsempistä, lykky tulee tarpeeseen... ja muista olla ylpeä miehekkään kokoisesta pojastas, joka taitaa tosiaan olla porukan muhkein :D ! Meilläkin on nyt hommattu kolminkertaiset reisimakkarat, mutta muuten jätkä on hieman ruipelon puoleinen. Siirryttiin muuten nyt 68 vaatteisiin, joista osa jo tuntui valmiiksi jotenkin tiukoilta :eek: ?!

Mamitus2, sullakin on hyvin kasvanut poika. Itseasiassa kaikillehan täällä on tullut komeasti kiloja ja senttejä tai ainakin jompia kumpia :) .

Meikä on jo kolme päivää viihdyttänyt itseään pelaamalla guitar hero world touria, joka siis oli mun joululahja, mutta jonka riivin tiistaina paketista :D ... Mussa on selvästi rumpalin vikaa. Täytyy varmaan vielä vanhoilla päivillä perustaa bändi B) ! Ketkä ois halukkaita liittymään porukkaan :D ?

Perunaa on pistelty menemään nyt jo varmaan viikon verran joka ilta pari teelusikallista. Pitää varmaan siirtyä porkkanaan. Onko kukaan vielä antanut hedelmäsoseita tms.? Houkuttaisi jo kokeilla...

Ai niin, piti vielä hehkuttaa! 17.12. Vilholle syntyi serkkupoika :) ! Ikäeroa jätkillä 3 kk ja viikko. Jos hyvin käy, niin päästään huomenna katsomaan. Kumma kyllä, en ole koskaan ollut tippaakaan kiinnostunut vauvoista, mutta nyt kun on oma, niin kummasti muidenkin vekarat kiinnostavat :whistle: ... Kiva nähdä ihan pieni nyytti :) .

Ei muuta kuin aivan mahtavaa viikonloppua kaikille! Itse pääsen tänään elokuviin kavereitten kanssa ja mieskin jää lomille ja palajaa töihin vasta loppiaisen jälkeen ja pojukin on ollut pari päivää aivan mussukkana, joten elämä hymyilee :D .

väpä ja Vilho, 3 kk ja 10 päivää :heart:
 
:whistle: HUH HUH... oli pikkaseen väkeä kaupungilla :xmas: eli kaikki muutki :D
Ja tosiaan minäkin sorrun ostelemaan joululahjoja aivan liikaa, vaikka säästellen pitäis elää tulevaa matkaa varten... Oon sitte pistäny säästöjä haisemaan :( Mutta jouluna hyvään tarkotukseen =) Mein perheelle ajattelin vielä karaokelaitteet hankkia ;)

Onnea Vilholle serkkuppojasta :flower: Ja väpälle vastailtu :)

Koiramamma Tuo kappale sopii myös mulla, tykkään olla läski, läski, läski... :p

Yöt menee meillä edelleen mukavasti, eli ei ainakaan vielä valvota... siis yhtään yöllä!! Ja tais mennä Oskari 11 aikaan päiväunille ja vieläki koisii :)

Lumi oli saanu jo ekan hampaansa... kohta niitä muillekki alkaa ropisemaan :D

Nyt ajattelin ihan vaan pikaseen rustailla joten morjettes :wave:
R iikka ja Oskari
 
ootte puhunut vauvojen koosta niin meillä taitaa olla se lyhyin ja pullein vauva 3kk mitat 59.1cm ja tasan 6kg ja nyt kun on aloittettu soseet niin painoa voi tulla rutkasti lisää..just kattelin vauvan pömppömahaa ja kun kysyin iskältä et onko tää tyttö liian pullea niin vastasi että on, tuli vähän paha mieli : onko teidän mielestä meidän tytteli liian pullea.

ai niin unophdin käydä kertomassa siitä asunnosta. oli ihan kiva mutta huoneiden koko vähän tökki..mutta kyllä me se otetaan...nyt saa sitten ruveta stressaan muutosta.

Annu oli eilen tosi rutunen en tiä mikä oli huusi melkein koko illan...mikään ei ollut hyvin. iskä oli pois yön ja kun tänään tuli niin tyttö oli kun enkeli. =)

yöt meillä mennään vaihtelevalla menestyksellä. 1-2 syöttä ja pari kertaa muuten vaan heräilyä. eilen hehkutin että meillä taidetaan kohta jättä yösyötöt pois kun toissayönä söi kerran ja annos oli joku 30ml niin sitten viimeyönä syötiinkin kaksi kertaa ei pitäisi ääneen hehkutella :headwall: :headwall: :headwall:

mut nyt Annu meinaa simahtaa syliin..eikä tää yhdellä sormella kirjoittaminen kovin nopeeta touhua oo..kuolaakin on kädellä varmaan litran verran

tuun varmaan illalla vielä kommentoimaan juttuja

heippa :wave: :wave: :wave:

annu 3kk 3vko ja äippä
 
Moikka!

Oon taustalla kattellu ja käyny päivittäin lukemassa mitä tänne kuuluu. Tuosta vauvan koosta sen verran et meidän neiti oli 3kk neuvolassa 65cm (syntymämitta 50) ja 7.8kg(3760g)... kevyt mörssäri. :LOL:

kiinteitä ollaan syöty jo n kk, kun korviketta meni 1,5l-> päivässä. tietty nyt kun ei vielä liikuta niin paljon niin kertyy ylimääräistä, mut neuvolassakin sanovat vaan et kyl ne siitä karisee kun alkaa liikkumaan. Ja oon ite aina ollu riski tyttö :D

Meillä ollaan alusta asti nukuttu omassa sängyssä, rytmi menee jotakuinkin 22->nukkumaan, herätään(ja syödään) n.3 ja n.7 noustaan ylös n 8.30-10, sitten n. klo 11 kiintee, päikkärit, minkä pituus riippuu ihan mielialasta, välin 3 tuntia välin vartin torkkuja pitkin päivää, n. klo 17 kiintee. Epämääräisiä torkkuja kunnes taasen iltatoimet ja naamalleen klo 22->

Kutsu käy joten poistun taasen taka-alalle...

muoks, porkkanalla ja luumulla alotettiin, nyt menee maissia ja perunaakin, vähän myös parsakaalia ollaan maistettu.

Liiko ja Anni 3kk 8pv
 
Heippatihei joulutohinan keskeltä pitkästä aikaa!!

Joo, kuulkaas, meillä on kans aika mörssäri jätkä! Älkää kanssasisaret huoliko! :D 3kk neuvolassa olivat mitat seuraavanlaiset: pituus 61,5cm ja paino: 7310g! Ja kun meidän jätkä se ei kuitenkaan mikään isokaan syntyessään ollut (49cm ja 3075g), eli kasvuvauhti on huuurjaa! :) mutta on sitten kovin jäntevä jätkä! sanoi lääkärikin. ja rokotukset saatiin mekin, ja se ilta vähän krätyiltiin, mutta ei sen pahempaa.

ja torstaina alotettiin mekin kiinteet, ihan neuvolan "luvalla" ja hyvin tuntuu maistuvan :)

ääk, tulikin nopee stoppi, jätkä huutaa!

Hyvää joulua kaikille, jos en ehdi hoodeille enää ennemmin! :)

Suhveli ja Joonatan 3kk ja 10pv

 
Mitään en saa aikaan ja kamala kiire koko ajan..
Mutta piti kysymäni istumisesta. Meitin pikkuneiti haluais istua ja nostaa hartioitaan kun makaa sylissä. Koko ajan pitäis olla vaan pystyssä, missä iässä saikaan istuttaa? Esikko kun oli noin 60cm kun tungimme hänet jo istumaan syöttötuoliin 7kk iässä, noin kuukautta ennen kuin hän oppi nousemaan itse istumaan.
 
Hexa, olin tulossa just kysymään samaa. Meillä punnataan jatkuvasti istuma-asentoon, eikä vielä tietenkään saa istuttaa (Alma 2,5 kk). Mutta kun punkee ittensä kumaraan jatkuvasti, niin eikai tarvii oikaista takaisin??
 
hexa 6kk tosiaan on se suositus, meillä on kans kaveri kova tunkemaan itteensä pystyyn, esikoinen oli ihan samanlainen.Nyt saatiin lainaan bumbo-tuoli ja siinä ukkeli istuukin mielellään.Siihen saa laittaa kun jaksaa kannatella päätään. Esikoiselle kiva apu oli myös kävelytuoli mutta sitä ei alettu käyttää kun vasta sillon 6kk paikkeilla.
Sylissä kyllä "istutan" mutta se kai siinä on pointtina ettei väkisin pidä, eikä pitkiä aikoja.

suhvelilla ja liikolla hienosti vauvat kasvanu!ja hyvähän se onki.

hauska oli eilen kattoa kun kaverin 6kk oli kylässä, neiti painoi samanverran kun meidän esikoinen 1 vuotiaana, 9250g.Oli kans ihanat reisimakkarat :D

väpä perkele, ei auttanu telkkarin tuijotus!laiton sen tuijottaan tietokonettakin ja silti herättii taas 2h välein.Tieteellinen koe epäonnistunut.
mä voin tulla sun bändiin, en kyl osaa mittää soittaa, mut jos mä oon vaikka bändäri :D
kokeilin kans kaverilla tota guitar heroeta ja huomas kyllä että en oo pitkään aikaan konsolipelejä hakannut, meni ihan sormet sekasin!taidan pitäytyä vaan tällä sims-linjalla...
haluisin kyllä ostaa sen wii fitin, ootko kokeillu?

jahas, huuto kutsuu, mukavaa sunnuntaita kaikille!!
d. ja eeti 3kk 2vk
 
no niin! nyt voisin vielä vähän jatkaa, katotaan kauanko ehdin. pikkunen nukahti aamupäiväunilleen meidän sängylle ja ne unet kestää yleensä noin 30min, joskus jopa 45min. mutta iltapäivällä nukutaan sitten vaunuissa 2-4h.
yöt menee aika mukavasti, 1-3 syöttöä, 2 on se yleisin. tosin viime yönä syötiin vain kerran ja aamu seiskan syötön jälkeen nukuttiin vielä 9.30 saakka. tosin meillä on joonatan ollu myös nuhanen, mikä sitten on tehnyt öistä vähän katkonaisempia vaikka ei syöty ollakaan. onneksi nuhakin ollaan jo pikkuhiljaa nujertamassa.

istumaan pungerretaan täälläkin, ja sylissä oon istuttanu lyhkäsiä aikoja. makuuasennossa ei sylissä suostuta olemaan, ellei oo ruokaa tiedossa :)

kääntymiseen ei meillä ainakaan vielä osoteta minkäälaista mielenkiitoa. mahaltaan kiepahtaa tosiaan aina vahingossa selälleen, mutta se ei taida kovin merkittävää olla :)

kädet on suussa koko ajan, ja kuolaa tulee litrakaupalla :D eli samalla tavalla ku muillakin tää kehitys etenee. ja aktivointimatollaan kun selällään makailee, käsillään leikkii roikkuvilla leluilla. ja yrittää niitäkin vetää suuuhunsa, mutta välillä hermustuu, kun ei saakaan niitä suuhun asti :) ja perunalusikallisen jälkeen suuhun seuraa heti käsi, eli siistiä hommaa ollu tää kiinteitten maistelu :D

nyt tarvis meikäläisen mennä väsäämään perunalaatikkoa! saa nähä kuinka ämmän käy...

mukavata joulua taas toistamiseen! :)
 
Tääkin taas jotain rustaamaan.

Mukavasti tosiaan tuntuvat lapsukaiset kasvavan ja jokainen omalla tavallaan :D Tuo onkin vissiin neuvoloissa uus buumi tuo että "kasvaa hyvin omalla käyrällään" :whistle: Ei ne vissiin saanu aiemmin yhtään lasta siihen sopivalle käyrälle, niin nyt sitte kaikki kasvaa sillä omalla käyrällään hienosti ja tasaisesti. :LOL: ja neuvolassakin ovat sitte tyytyväisiä :D

Väpä Mä voin tulla lauleskelemaan sitte sun bändiin... tekis jo niin mieli avaa toi yks puketti mis on toi Singstar suomirock ja mikit :p No jos viel malttais, kun meillä tuo neitokainen on innostunut kyseisestä pelistä nyt, kun osaa jo lukea paremmin, niin saa varmaan hän sitte aattona avata sen ja sit alkaa tappelu, että kuka saa laulaa :D

Voimia taas kaikille valvojille ja sairastelijoille :hug: Täällä alkaa flunssa olemaan taas historiaa onneks...ihme tauti taas...nosti vaan sellasen matalan ärsyttävän kuumeen ja kaikki paikat särki ja jomotti.

Nemo kans jäystää noita käsiään ihan kauheesti. Meidän pitäs mahallaan oloa harjoitella lisää neuvolatädin määräyksestä, mutta minkäs teet, kun toinen ei tykkää sit yhtään tai sit kääntyy nopiaan itte selälleen. Ja sitte tarttis kaveri saada kääntämään päätä paremmin tonne oikeelle, kun tuntuu, että niskat ois vähän jumissa, kun tykkää aina vasemmalle keikauttaa sen päänsä.

Mä täällä kuola valuen jo ootan keskiviikkoa, että pääsee jouluherkkujen kimppuun :p
Tammikuussa ois kyllä sitte pakko jo alkaa tehä tälle ruholle jotain :ashamed: ku ei haittaa vaikka sellanen 30 kiloo lähtis pois :whistle: onkos kellään hyviä vinkkejä, että miten kannattais aloittaa...vissiin ainakin lopettaa suklaan syönti :xmas:
Kyllä sitä välillä kiroaa, että miks sitä on ihminen ittensä päästänyt näin turpoomaan |O No kaikki ei kyllä oo omaa valintaa, kun jouduin sellaisia lääkkeitä popsimaan, jotka lihottaa, mutta kyllä siinä paljon on ihan sellasta ite hankittua :ashamed:

mukavaa tosiaan taas kuulla niidenkin kuulumisia, jotka harvemmin kirjoittelee =) vaikka itsekin nyt tosiaan oon harvemmin kirjoitellut, kun väsyn takia on niin laiska olo... Lukemassa kyllä käyn melkein joka päivä. :)

Nemo kans punkee kovin istumaan ja tykkääkin enimmäkseen olla pystyasenossa sylissä. Usein roikottelen tuolla olkapäällä ja sit on paita ihanan kuolainen sen jälkeen :D

Meillä kaikki jätkät nukkuu...sekä isot että pienet...äidin omaa luxusaikaa :xmas:

Katjuska ja Nemo 3,5kk :heart:
 
Sunnuntaita täältäkin! :wave:

Täälläkin pungetaan pystyyn jatkuvasti ja sillain "syöttöasennossa" neitiä ei voi pitää sylissä ollenkaan,ainoastaan kasvot menosuuntaan tai "istuttaen" sylissä.

Sitteriä nostin pikkasen pystympään.

Mutta vatsallaan on yleensä kaikista mieluiten lattialla viltillä ja katselee maailman menoa. =)

Mä olin sitten eilen ulkona työpaikan tyttöjen kanssa vuoden tauon jälkeen siis ihan baarissa asti ja mukavaa oli!

Onpahan sekin taas nähty vähäks aikaa.

Isukki oli hienosti pärjännyt lasten kanssa ainut että pullosta ei oikeen meinannut syödä tyttö vieläkään.
Ei sillä että mun ois mitään tarvetta mennä minnekkään niin kauan kun imetän mutta voishan mulle sattuakkin jotain tmv. ni must se ois ihan hyvä "taito" osata kuitenkin.

Jeesus mitä paskaa sain niskaani kun erehdyin tuolta "mitäs nyt"- puolelta "neuvoa" kysymään asian tiimoilta.

Tää on vaan niin hassua kun esikoisen kanssa ei ollut mitään tämmöstä.

Mutta en siis aio neitiä huudattaa jatkossa kun kerran se pullo hälle niin vastenmielinen on.

Jos sitten nokkamukiin siirtyisi suoraan ja tilanne varmaan muuttuu kun alkaa kiinteitä joskus syömään...

Täällä aletaan myös valmistautua jouluun ja miehellä alkoi myös vkon loma-ihanaa!

Saa olla vaan ihan perheen kesken!

:heart:
 
Mulla alkaa olla aika joulutunnelmat täällä :LOL: No joo, ei vois vähempää olla. Yleensä ollaan laitettu kotia jouluiseksi, mutta kas, tänä vuonna kaikki se jäi jonnekin unholaan Alma sairasteluiden yms. asioiden takia. Ja sitten kaiken lisäksi meidän piti lähteä Ylämaalta vuokratulle mökille mun perheen kanssa jouluksi, mutta meni pipariksi sekin. Mun perhepiirissä pyörii joku influenssan kaltainen, joten me passataan Ylämaan reissu. Mennään miehen vanhemmille ja mun isälle jouluna. Ehkä se joulufiilis tästä vielä urkenee...

Jouskari, meillä myös ongelmia pullon kanssa. Aika turhauttavaa! Ollaan kyllä yritetty ja meiltä löytyy myös kuusi erilaista pulloa, mutta mikään ei kelpaa. Myös mies ja äitini on yrittäneet syöttää, mutta toinen jatkuvasti työntää kielellä pullon ulos...

Meillä muuten on taas tissiraivarit-syömisvaikeudet tulleet takaisin. Nyt syö parhaiten vain samalla kun kävelen. Mulla on jännetupin tulehdus, joten kävelessä käsi tulee tosi kipeeksi...

Nyrkinsyönnistä, samaa täällä, jatkuva natustelu. Leluja satunnaisesti tavottelee, muttei ihan vielä oo tajunnu sitä hommaa. Pitääkö lapsen aina ensin muuten "löytää kätensä" niitä tuijottelemalla ennen kuin tajuaa tarttua leluihin??

Katjuska, juo ainakin tarpeeksi vettä! Ja herkuttele dippivihanneksilla ja tummalla suklaalla, toimii täällä suhteellisen hyvin. Myös salaatit (kana-fetaa eilen nams) koukuttaa mut ainakin oikeesti! Tsemppiä!Mulla muuten huono tapa on leivän mussuttaminen...

Painosta, meillä aika hoikkeli -n. 5,5kg ja 60cm. Mutta mä ja mies ollaan oltu kanssa aika siroja vauvoja.

Koiramamma -hihii- toi on mun yks ultimate paras biisi koskaan (ainakin tanssilattialla) - mukavan letkeetä meininkiä...

Nyt pitää vissiin syödä jotain, kun Alma koisaa sitterissä. Eilen meni melkein koko päivä kahdella leivällä, tekee varmaan aika huonoa imetykselle...

Cora ja Almuska-palmuska 11vkoa ja 2pvää

 
Iltoja. Tänään Piiperöllä vain kaksi oksua ja kahdet lakananvaihdot meillä. Toinen oksu tuli 45 min viimeisen syömisen jälkeen eli ei ihan ole yhteys tuolla syömisellä ja oksuilla. Pitää varmaan taas aktivoitua tuon yahoo-groupsin refluksi-listan kanssa ja lukea jos siellä olis mitään vinkkejä. Jos Mizy ja Cora on asiasta kiinnostuneita niin voin yrittää kaivaa listan nimen esille niin voitte liittyä. Voi lukea joko oman sähköpostin kautta tai verkkosivuilta.

Vaikka koko päivä on 'siivottu' niin eihän sitä mitään saa tehtyä kun Piiperö ei suostu olemaan kuin mun sylissäni tai tississä kiinni. Ja ehkä 20 min nukkuu kun on tirsojen aika. Esikkoa pitää seurata niin tiiviisti ettei edes päikkäreille suostu sammumaan. Tänään herättiin klo 06 sitten koko perhe. Jos vaikka saatais tuo meidän iltakukkujammekin nukkumaan ajoissa? Ei 4v pärjää 6h yöunilla kovin pitkään.

Vaan enhän saanut edes sitä kolmatta koneellista pyykkiä ripustettua. Yksi pieni joulukinkku kyllä paistettiin jo ja syötiin laatikoiden kanssa. Pitää hakea joku vähän parempi kinkku, kuin markettikinkku, jouluksi. Wotkinin tms. Luomupossua tuskin saa mistään ja isommat luomunaudatkin on tullut jo syötyä.

Yksi ÄP laatikko olis jo pieneksi jääneitä vaatteita. Osahan ei käynytkään meidän Piiperön päällä. Jää sitten lapsille pikkasen muistoja omasta lapsuudesta, jos vaikka joskus haluavat niitä ottaa mukaansa kun muuttavat kotoa. Osa tumman/pojan värisistä vaatteista menee kaverille mutta mihin saisi heivattua näitä muuten ihan hyväkuntoisia mutta sosetahraisia vaatteita? Edes hyväntekeväisyyteen niitä ei kehtaa oikein antaa. Roskiinkaan ei viitsisi laittaa. Ehjiä ne ovat mutta porkkanasoseesta on jälkiä.. Ja kokohan oli 50-60 cm. Lisääntymisikäisiä sukulaisia on mulla kyllä muutama, mutta en haluais heitä varten säilöä vaatteita kun heillä voi olla omasta takaakin paljon tyttövaatteita jemmassa. Ja voi olla, ettei heitä lisääntyminen kiinnosta seuraavaan 10 vuoteen. Meillä oli tosi paljon tätä 50-60 kokoa sillä esikko oli tosiaan 1v synttäreillään vielä 68 velour-puvussa. Ja puklasi sen 8 kertaa päivässä eikä meillä ollut silloin kuin 800 kierroksen linko koneessa. Eli pyykki kuivi pari päivää.

Laihdutuksesta: Kiloja tippuu kyllä. En vielä ole kokonaan luopunut suklaasta. Varmaan tässä seuraavan 3 viikon aikana tulee luovuttua kun esikko on kotona niin en kehtaa syödä karkkia kuin hänen karkkipäivänään.. Noloa jos äiti jää kiinni karkinsyönnistä. Parhaimmillaan paino oli tullut jo 1,5 kg alaspäin. Eilen kyllä käytiin koko perhe ravintolassa syömässä 3 ruokalajin illallinen esikon kummisedän kanssa. Jäi vielä nälkä sen jälkeen. :saint: Ei musta mitenkään paha juttu ottaa lapsia mukaan ravintolaan. Esikolle oli Geomageja ja Piiperölle olis ollut teletapit tietokoneelta, jos hän olis ollut hereillä koko ajan. Nyt selvittiin yhdellä syötöllä. Paremmat ruokaravintolat on siitä hyviä, että sieltä saa annoksen kalaa lapselle. Ketjupaikoissa kun on vain näitä nugetteja ja ranskalaisia.. Menetteleehän nekin. Mutta esikko syö kalaa niin mielellään että sitä saamme hänet varmalla syömään. Viimeviikolla taisi syödä 10 paistettua silakkaa kun niitä oli ruokana.

Hexa ja Piiperöinen, melkein 4 kk
 
Hexa, pistä ihmeessä tulemaan se yahoon listan nimi.

Mulle tuli joulupaniikki, Alman eka joulu kuitenkin. Pakko ryhtyä siivoomaan ja ottaa esiin ainakin kynttilöitä. Jouluverhot ei tähän kämppään käy, koska huonekorkeus lähemmäs 3m. Joulukuusi jää varmaan haaveeksi, onneksi äiti toi sentään joulukukan. Sniif, teki pahaa, kun äiti ja kaikki on niin kipeinä, että tyytyivät vain katselemaan Almaa. Ja äiti alkoi itkeä, kuinka ikävä hänellä meitä tulee. Voi että... Jouluna kaikki herkistyy ja on niin kiitollinen olo siitä, mitä on ja omistaa -ihanan tyttären, hellän miehen ja liudan hulluja ja rakkaita sukulaisia :)

Nytpä pölyjen pyyhintään siis.

Herkistynyt Cora ja Alma-tonttu :heart:
 

Yhteistyössä