***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Meillä mennään pullolla ja mennään nukkumaan 22-00.00 ja herätään 6.30-7.30 ja siihen päälle sitten vielä muutaman tunnin unet..tänään neiti nous 10.30 =) en tiedä jatkuuko tämä!!
Äitistä ja anopista sen verran että meillä molemmat on yli herttaisia. Oma äiti korvaamaton apu kaikessa ja anoppi innokas..kumpikaan ei tyrkytä neuvojaan.
 
heippati...
meillä tuo iltakukkuja vielä hereillä...tosin oma moka kun olin kävelyllä niin annoin tytön nukkua 21 asti pihalla kun en vaan raskinnut herättää sitä. Meidän neiti nykyään niin nirso ton ruoan suhtreen et vaikka söi joskus 21 jälk niin tuskin saan maitoa enään uppoamaan ennekuin menee nukkumaan ja se taas tietää risasempaa yötä...hohhoijaa...
äitisuhteesta sen verran että meillä tosi läheinen suhde meidän äitin kanssa vähintään joka toinen päivä soitellaan ja mun miestä ärsyttää se suunnattomasti, kun mä kuulemma tukeudun joka asiassa äitiinki..sanoin sille että äiti on mulle jotain pysyvää sä et välttämättä..meillä auttoin parisuhteeseen hetrkeksi ulkopuolinen ihminen, m utta taas ollaan vähän patti tilanteessa. oon huomannut että tosta miehestä on tullut mulle vähän niinkuin ystävä enkä mä pelkän ystävän kanssa halua elää...sit toi herra onn niiiinnn laposellinen jos huomautan jostain häneen kohdistuvasta asiasta niin seuraava lause hänen suustaan alkaa "mut kun sää...." ei osaa ottaa vastuuta omista tekemistään ja syyttää aina kaikesta sitä kuinka käyttäydyn häntä kohtaan...kaiksita pelottavinta oli joku 1.5 vkos sitten kun herra koroitti ääntään neidin aikana niin läppäsin häntä olkapäähän ja sanoin että lapsen aikana et ääntäsi korota niin hän väänsi mua kädestä niin että siihen tuli mustelma ja kun uskalsin sanoa asiasta niin hän sanoi että "puolustin vain itseäni" :| ...anteeksi tuli taas vähän purkauduttua. onko täällä muita huonossa suhteessa eläviä. mjusta tuntuu että toi mies haluaa pitää mut jotenkin otteessan uhailee että jos erotaan niin hän vie lapsen ym...ihminen joka ei pysty ees omista asioistaan huolehtiin..minä maksan meillä laskut ja huolehdin että ne maksetaan ajallaan hoidan ihan kaikki juoksevat asiat ja kun yritän vihjata ettäö mieskin voisi jotain tehdä niin vastaus on että huolehdi nyt kun oot tähänkin asti hoitanut..huh kun helpotti kun sai "vähän"purettua.

neuvola oli tänään, meiile tuosta rokotteesta tuli kiukkusuutta ja pientä lämpöä. mut neiti oli kasvanut hyvin vaikka- käyrillä mennään viä komeestl

pituus 59.1cm (51cm)
paino 6kg (3990g)

neito nukahti tohon koneen viereen sitteriin ja maitoa meni ruhtiinalliset 20ml et 2 syötöllä taas mennään...toivottavasti ei enempää. annoin kuumelääkettä nyt yötä vasten kun oli niin kärtyinen (oon nyt antanut tänään 2 kertaa) meillä käytössä tuo nestemäine panadol kun aikanaan sairaalasta sitä suosittelivat

nyt nukkumaan...hyvää yötä :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
huomenta!
argh mikä ilta eilen!Eeti simahti klo22 ja laitoin sen sänkyynsä ja menin itekin, 20 min päästä alko itku, annoin tissiä, nukahti, laitoin sänkyyn ja taas 15 min jälkeen alko itku.Tätä sitten jatku tonne 23.30 asti jollon mulla meni hermot kun tietenkin ehin ite aina melkein nukahtaan kun toinen taas heräs (hyväuskonen ku oon nii aina aatteli et josko se nyt..) ja vein sitte eetin ukolle joka vielä pelas koneella.Tiiä sitten mitä täällä tekivät mutta eipä ainakaan nukahtanu.00.30 mun oli pakko ottaa Eeti taas itelle ja kainaloon se sit nukahti tissi suussa...

ärsyttää kun yritän että ees se eka pätkä nukkuis omassa sängyssä kun muuten on aina kainalossa, alkaa jo selkäkin oleen ihan kipeenä!

ja tietenkin taas esikoinen koitti kello 4 nousta leikkimään "ralliautolla" |O
ja se siinä sit pyöri ja hyöri ja jutteli johonki kuuteen asti.Onneks sentään hetkeks vielä nukahti että sain ees pari tuntia vielä sen jälkeen nukkua.

mulla kyllä tissit tuntuu nyt ihan tyhjiltä, ihan niinku jouskari jo laittokin niin varmaan nyt tekee jotain tilausta kun tuntuu et olis tyhjät lapaset tossa eessä vaan.
Kuhan vaan ei vielä maidontulo hiipuis, oon kyllä syönytkin ihan surkeesti että vois ehkä siitäkin johtua...

aatumaria kurja että teillä menee vielä ukon kanssa sukset ristiin..ehkäpäs sitä kannattas vaan aatella sitä yksinhuoltajuuttakin.Olipas se nyt kurjasti sanottu mutta ite en ainakaan jaksais huonoa suhdetta..kun ootte kuitenkin sitä ulkopuolista apuakin jo koittanut eikä näytä auttavan.Tärkein ajatus siinä kai on juuri tuo että jos et rakasta miestä enää muuta kun kaverina niin ehkä se ei sitten ole riittävästi...

Nikin emo aijon imettää niin kauan kuin poika huolii.esikoinen lopetti ite 10kk ikäsenä, ja nyt mulla alkaa keväällä työssäoppiminen jolloin poika on melkein 8kk niin varmaan se imetys sillon ainakin vähenee...mut jos ees aamulla ja illalla sitten.Mutta soseet alotellaan tossa 5-6kk iässä.

Kai sitä vois taas irrottautua koneelta, pappa tulee kohta hakeen Eemun uimahalliin, saadaan Eetin kans tehä etätehtäviä ihan rauhassa :LOL:
Huomenna mennäänkin poikien ja mun parhaan kaverin kanssa hämeenlinnaan kattomaan kaverin pari viikkosta vauvaa, iskeeköhän vauvakuume taas :whistle:

hauskaa päivänjatkoa kaikille! (ja hyvää nimpparia mulle :D)
d. ja Eeti 3kk
 
Huomenta ihanasta lumimaisemasta! =)

Hyvää nimpparia vaan DD!

Yö meni aika normisti taas: nukkumaan 22.30, 02.30 ja 06.30 herätykset, sit vielä pari tunti unta ja 8.30 noustiin. Nyt Sisu aamupäivän pikkutorkuilla. Täysimetyksellä mennään meilläkin. Tosin iltaisin on joskus niin väsy ja kiukkunen ja tissillä olo on aika raivoomista, et oon antanut pullosta pumpattua maitoa. Ja nyt tosiaan on menossa joku megatiheäimu-kausi ja tissit tuntuu todellakin tyhjiltä iltaisin.
Jouskarille suurkiitos tietoiskusta! Hyvä tietää, et tämä tila on "normaalia". Meillä syödään poikkeuksellisen pitkiä aikoja ja esim. viimeyönä ei millään rauhottunut omaan sänkyyn yösyötön jälkeen ja otin sit kainaloon ihan tissiin kiinni, niin johan rauhoittui ja nukahti heti. Vaihtelee kyllä niin paljon nää jutut päivittäin. Viime viikolla nimittäin ainoa keino saada nukkumaan oli laittaa suoraan sänkyyn, mihin nukahti itekseen. Sylissä nukuttamisesta tuli hirveä huuto. Ja nyt sitten taas siis toisin päin.

Aatumarialle :hug: ja jaksamista. Kuulostaa niin tutusti mun entiseltä parisuhteelta... :/

Imettää olen aatellut kanssa niin kauan kuin maito vaan riittää ja Sisu huolii tissiä. Meillä on ens viikolla 3 kk neuvola, katotaan sitten miten on kasvanut, et pitäiskö alkaa antaa jo jotain vähän tujumpaa ravintoa :kieh: LÄhinnä siis velliä ajattelin ;)

Oltiin eilen pitkällä vaunulenkillä lumisateessa ja aikamoista tahkoomista oli kun vaunun renkaat keräs lunta oikein kunnon kinokset. Onneks mies keksi illalla laittaa renkaisiin silikonia, niin ei enää lumi tartu! Varmaan kokeneemmat on jo keksineetkin tän jipon, itelle oli ihan uus idea tämäkin :)

Lumityöt kutsuu. Hyvää päivänjatkoa! :wave:

Zucchero + Sisu 11vko 5pvä
 
Moro

Täällä ollaan se miehen elin otsassa (kuvainnollisesti ;) ) lumisen ja holtittoman vaunulenkin jäljiltä :kieh: . Keleen nuorempi into-pentti-koira kun meinaa vetää kaikki kumoon. Ja suksimafia on iskenyt jo pururadalle, joten pitää vain tylsästi teiden varsia kävellä :kieh: .

Arvatkaas mitä. Karma iski takaisin kun täällä kuolleita herjasin! Viime yönä ei nukuttu juuri lainkaan, pisin pätkä oli 1,5 tuntia aamuyöstä puoli kuudesta seitsemään. Ei kelpaa tissi, piereskelee vain ja huutaa kuin hyeena, vaikka olisi sylissäkin. Tänään oli vielä neuvola ja rokotuskin, niin yöksi työnnän kyllä suppoa pyllyyn kuten nyt jo varuiksi päiväunillekin laitoin. Minusta tulee kauhea akka, kun en saa nukkua, joten varokoot kaikki, jotka tänään tielle sattuvat :kieh: . Taloyhtiöllä onkin tänään sopivasti kokous...

3 kk neuvolassa mitattiin seuraavat mitat (suluissa mitat 2 kk neuvolassa): paino 6400 g (5400) ja pituus 61,5 cm (58,5) ja olihan se päänympäryskin kasvanut, mutta en nyt muista edellistä mittaa, tällä kertaa oli 40,7 cm. Neuvolatädille poika näytti taas parhaita puoliaan ja täti kovasti kehui ja ihmetteli, kun jätkä yrittää jo punnertaa seisomaan :eek: . Sanoi muuten, että näin isolle ja hyvin kehittyneelle vauvalle voi jo alkaa makuannoksia esim. perunasta antamaan, mutta toppuutteli vellihommia, koska maha saattaa vaivata kuulemma vielä pahemmin, jos antaa lehmänmaitopohjaisia juttuja, kun on tissimaitoon tottunut. Joko joku on kokeillut makuannoksia antaa?

Aatumaria, kamala parisuhdetilanne :ashamed: . Kun kaikki on kokeiltu, on vain parempi luovuttaa :hug: . En sietäisi mieheltäni moista käytöstä kyllä. Minulla on aika kaverillinen suhde mieheeni, mutta todella intohimoisen rakkauden kokeneena tämä sopiikin minulle paremmin, sillä olen vahvasti järkityyppiä enkä enää koskaan halua kokea sellaista hullua rakastumista, kun ei pysty enää mitään muuta ajattelemaankaan.

dd, ehkä suakin rangaistiin huonolla yöllä vaikkapa siitä telkkarin tuijottamisesta :LOL: .

Ajattelin muuten tänään siirtää pojan pinnasänkyyn äp-laatikosta, jospa tottuisi siihen. Nyt teenkin saman tien sängyn valmiiksi ja levitän vaippapyykin ja sitten yritän saada itse nukuttua, jos edessä on samanlainen tuskien yö kuin viime yö oli.

Talvista päivänjatkoa :wave: .

väpä ja Vilho tänään 3 kk :heart:
 
Höpöti
Heippati!

Eilen oli 3 kk neuvola.. saatiin rokotus ja eka rota annoskin... eikä siitä ihmeempiä tullu... vähä ärtynen neiti oli eilisen päivää ja illalla laitoin supon... mutta yökin meni nyt jo tavalliseen tapaan yhdellä syötöllä... :))
Neidin mittoja hiukan... (suluissa 2 kk nla mitat)
paino: 7469g ( 6479g)
pituus: 63,6cm ( 60cm)
pää: 42,1cm ( 40cm)
Hyvin neiti kasvaapi siis :)

Väpä Meille kans sanottiin neuvolassa nyt et saa alkaa maistella, mut me ollaan nyt jo viikon verran maisteltu... ja kyllä tuntuu ihan kelpaavan.. joskos ens viikolla maisteltais taas jotain vähän erilaista! :)

Mein tarvis alkaa opettaa tota neitiä omaan sänkyyn.. vieressä kun on nyt vallan ollut... mut josko sitten jóululomalla sitä jaksais kun iskäkin voi valvoo :))

Aika menee kyllä niin hurjaa vauhtia.. eihän tässä ole jouluunkaan enää mitään aikaa... ja lahjojakin on vielä ostamatta vaikka kuinka ja paljon...:))

Höpöti ja Vilmuska
 
iltoja.. Jos joku huomasi, skandit puuttui viime viestistä ja syy oli ulkomaisessa tietokoneessa. Eli oltiin pienellä ulkomaanreissulla ja ihan hyvin meni. Lentokentällä on siis ehdoton tuo rintareppu kun vaunut joudutaan laittamaan ruumaan jo aika aikaisessa vaiheessa. Takaisin tullessa vasta portilla luovuttiin vaunuista, niin on käynyt hyvin monessa paikassa ulkomailla. Imettäminen nousun ja laskun aikana oli hyvä homma ja puklurättejä tarvitaan paljon sekä varavaatteita vauvalle ja itselle.
Oltiin fiksuja ja vietiin tavarat jo etukäteen kentälle, yhteen autoon ei oltais mahduttukaan noiden tuplarattaiden kanssa. Takaisin tullessa esikko, mies ja matkatavarat mahtu mummon kyytiin ja me tultiin Piipiäisen kanssa kotiin bussilla vaunujen kanssa.
Hotellissa ei vaan tahdottu millään saada tarpeeksi pyyhkeitä. Piipi puklaili niin paljon, että illassa meni pari settiä pyyhkeitä. Ja ulkomailla on sisälläkin kylmä! Meillähän lämpö on rikkautta. Mutta hankalaa oli kaupungilla liikkuessa se, ettei ollut suojateitä katujen yli. Oli vain alikulkuja joissa ei portaissa ollut ramppeja eli joka paikassa joutui kantamaan vaunuja.
Ihanaa oli kyllä olla liikkeellä ihan rintaruokinnan kanssa. Esikolla kun sosetta piti lämmittää, etsiä aina mikro ja pyytää sitä lämmitettäväksi. Silloin oltiin Prahassa käymässä ja kaikissa mäkeissä ei edes ollut mikroa vaan saatiin sitten vesihaude sosepurkille ja eihän se siinä kunnolla lämmennyt. Samoin kun ei tarvinnut miettiä miten pitää maito kylmänä ja sitten saada se lämpöiseksi velliä varten niin helpottihan se kummasti.

Ei kyllä huvittais yhtään aloittaa soseita kun oksuista tulee sitten niin huonosti pestäviä. Ainahan olis toivoa siitä, että ne vähenis kiinteiden myötä.

Jos vain esikoinen saatais tarhaan loppuviikoksi, voisi yrittää päästä perjantaina kaupungille. Kone oli myöhässä ja tänään ei esikko herännyt ajoissa tarhaan. Onneksi, sillä eivät olleet kertoneet tänään olevan joulukirkon. Olipahan sitten helppo sanoa että hän jää kotiin toipumaan lomasta. :)

Väpä: ollaan saman mittaisia, otettaisko yhteinen tavoite painosta? Reissussa tuli vähän lisää (ehkä 4 kg) joten 78kg oli tänään digimittarissa. 69 olis nyt alkuun ainakin hyvä tavoitepaino?

Riikka: ihanaa, että teilläkin ottaa isä vastuun vauvasta. Kyllä vähän mietityttää, että miten hän pärjää. Mutta kevääseen onkin pitkä aika vielä.
 
Ehtoota täältä siivouksen keskeltä =) Tulin neuvola mitat huikkimaan, kun siellä tänään käytiin eli vähän yli 3kk mitat.
Pituus: 63,2cm
paino: 5785g
Nuppi: 41cm
Ja pituutta meillä selkeesti tullut painoa enemmän...pitkä ja laiha poika (ihan kuin isänsä) Äiti kun on lyhyt ja paksu :LOL:

Aatumarialle voimia taas sinne parisuhteeseen :hug: Tylsää kun ei suhde toimi... rauhassa mietit mikä sulle on parasta.

Ja yövalvojille (joihin myös itse tällä hetkellä lukeudun), niin kovasti voimia :hug: Meillä tosiaan alettu nyt syömään yötäpäivää 2-3 tunnin välein :kieh: Mä olin aatellu että tankkaa, mutta tankkaus kuulemma kestää vaan pari päivää eikä paria viikkoa...oli terkka sitä mieltä, että mun maito ei nyt sitte pidä poikaa enää kylläisenä ja sillee varovasti sitte vissiin velliä aiotaan yrittää tässä aloitella. :)

Rokotus saatiin tänään ja vähän kärttyinen on poika ollut ja maha meni kuralle :| tiedä sitte johtuuko tuosta rokotteesta vai mistä.

Täällä tosiaan joulusiivot meneillään, joten vissiin pitää mennä jatkamaan, jos meinaa tänään valmiiksikin saada :wave:

Katjuska ja Nemo 3kk5pvä :heart:
 
Meillä itketään ja riuhdotaan....eli eilen sitten sen imuttelu-yön jälkeen ei tissi kelvannut laisin :eek: Maito valui ja poika huus eikä suostunut tissille mitenkään päin. Voi taivas. Sit kun annoin pulloa, niin kelpasi (tiedän että ei sais pulloa antaa jne,,,mut meillä ollut alusta lähtien tuo pullo ja tissi molemmat kun maitoa ei tule riittävästi aina ja näillä mennään...). Mahakin oli tosi kipee ja sit rysähti 3pv:n tauon jälkeen kakat huudon kanssa ja niskaan asti oli kakkaa, minä olin kyynärpäitä myöten kakassa ja poika kokonaan. Illalla normi-itkut plus jotain uutta; 3h meni että sain rauhottumaan yöunille...huh. yleensä yöunille nukahtanut ilman huutoa,mut nyt meni sekin ilo.yöllä sit tissi taas kelpas, en muista yöstä mitään että kuin usein imutettiin,muutaman kerran ainakin. Sit tänään on itkut jatkunu, ahistaa kun en tosiaankaan enää tiedä onko nälkä ja milloin ja taas tappelee tissillä,mut pullolla ei..ja milloin itkee mahakipua.Kumpa tietäs niin osais toimia, tää on nyt jotenkin ihan sekavaa.
Huomenna neuvola ja siellä Niki on aina kuin enkeli ja syö tissiä ja hymyilee. Se täti varmaan pitää mua hulluna kun yritän kertoa näistä ongelmistamme. Pitää kysyy saanko sen Rotan jotenkin vielä, ens viikolla ois jo reissuun lähtöki sit ja takas vasta ku poika yli 3kk.
Tuota parisuhde asiaa vaikeaa lähtä kommentoimaan kun ei tiedä taustoja,ja mikä on ongelman ydin. Voimia aatumarialle tehdä ratkaisu ja kuten tapanani on sanoa; lapsi ei ole syy pysyä yhdessä,lapsi on hyvä syy erota. Kun jotkut tapaavat sanoa että "ollaan yhdessä lapsen takia". Älkää olko, vaan sen takia olkaa yhdessä, että viihdytte yhdessä ja kunnioitatte toisianne ja perhettänne. Lapselle on parempi että erotaan, jos vaihtoehtona on ainainen riitely. Nämä ovat siis minun henk.koht mielipiteitäni eivätkä muunlaisia totuuksia.
Sen olen oppinut tähän ikään, että rakkaus ei riitä mihinkään, pitää olla paljon enemmän. Onnellinenkaan ei tarvitse aina olla, kunhan ei aina ole onneton.

N34 ja Niki 2kk ja risat
 
Moi!
Neuvolakuulumisia: paino 5,3kg, pituus 60cm ja pää 40cm. Rokotus saatiin siis täälläkin tänään ja neiti ollut vähän itkuinen koko illan, hetki sitten laitettiin suppo ja nyt huilii rauhassa iskän sylissä. Ja niin, mikä neuvolareissu, neit huusi koko ajan siellä, en tiedä mikä oikeen oli, nukkui 1,5h ennen lähtöä ja syötiin ennen lähtöä. Neuvolatätikin oli "hämillään" kun sitten kanniskelin siinä huoneessa itkevää neitiä ja kyseli että miten jaksan ja kannanko aina neitiä kotonakin...siinä sitten selittelin ettei neiti tosiaankaan ole näin vaativa ja itkuinen kotona tai muutenkaan ja että hyvin jaksan ;) Vaikika kylläkin on noiden mahakipujensa takia välillä itkuinen...Sitten mietittiin taas tota imetystouhua kun neiti tekee niitä lakkojaan tissillä välillä ja täti totesi että voi olla että tyttö on vaan niin tempperamenttinen että syö tissiä kun itse tykkää ja pullosta kun huvittaa, koska vieläkään en löydä selitystä noille lakoille, yöt ja päikkärien jälkeen syö hyvin ja maitoa tulee, mutta hereillä kun alkaa nälkää huutaa niin ei tissi kelpaa, siinä sitten neuvolassakin koitin imettää kun itku oli niin kauheeta et josko ois laantunut, otti vähän aikaa ja alkoi huutaa. Yleensä ei edes kokeile imeä vaan alkaa huutaa kun vain asetan tissille..josko sitten ilmaisee vaan nälkänsä silloin kun on ruokaa heti saatava :p

Nikin emo toi touhu kuulostaa jotenkin tutulta...meillä välillä kanssa päivät tuollaisia..vyöhyketerapiassa käyty 2 kertaa ja toivon että niistä siiten ois apua...ekan kerran jälkeen kyllä oli.

Mites muiden pikkuiset käyttäytyy neuvolassa??Jotenkin oli vaan niin lohduton ja vaikea olo itsellä kun ei oikeen mikään auttanut neidin itkuun..luulen kyllä että neiti oli niin väsynyt,eikä oudossa paikassa vaan nukahtanut ja kun siiten se rokotuskin vielä pistettiin..voi raukkaa :snotty:

jkoo + Nella pian 3kk
 
Meidän pikku hurmuri on jokaisella neuvolakerralla ollu kiltisti, ainoa milloin on vähän aikaa parkunu oli se rokotuskerta kun pistettiin piikki. Muuten on tosiaan ollu oikein aurinkoinen ja siitä asti kun on hymyillä osannut niin on hymyilly neuvolatädin pyörryksiin :D
 
Heippa pitkästä aikaa!

Piti tulla kyselemään että vieläkö perjantain Sanomatalo treffit on voimassa ja ketä olis tulossa??
Olihan se perjantai :D

12.12 klo 14 piti kai olla mutta ei tällä päällä olis ihme vaikka omiani muistelisin...

Tini+Ada (melkein 4kk:tta)
 
Heips! Täällä taas pienen tauon jälkeen. Toissayönä kotiuduttiin ja pikkuhiljaa alkaa arki taas rullaamaan. Loma oli, noh, pikkuisen erilaista kuin ennen. Ekat pari päivää vain halusin kotiin, kun stressasi alituinen liikkuminen paikasta toiseen, ei saanu oikein levättyä... Sitten osasin jo rentoutua. Sää oli p....stä kun tuuli kamalasti ja oli aika pilvistä. Alma ei saanu tuulen takia hengitettyä ulkona kuin vaunukopassa ja saikin kauheat slaagit, kun en koko aikaa voinut toista nostella ylös vaunuista, jos harmitti.
Lentokentällä oli kantoliina ihan ykkönen, ilman olisin ollut pulassa. Nousuissa oli tutti suussa, koska vauvan turvavyön kanssa (selkä muhun päin) oli hankala musta imettää. Lennot meni ok, vaipan vaihdot yms. olivat tietysti hankalahkoa pienessä tilassa. Laskuissa huusi aika paljon, ilmeisesti korviin koski.
Mutta mutta... Nyt ainakin uskaltaa matkustaa uudestaankin :)

Eilen oli 2kk neuvola:
pituus 59cm (50cm)
paino 5,3kg (3,630kg)
py 39cm (35cm)
Leluja seuraili kivasti, hymyili neuvolantädille nätisti ja varaa käsille vatsallaan.

Painon nousu on mun mielestä aika hinstua, mutta kuulemma riittävää. Itsekin oon ollut aika sirppana.

Mutta nyt mun on pakko päästä lepäämään, oon taas ihan kipeenä (flunssaa). Huomenna yritän selata kunnolla viikon tuotokset läpi ja kommentoida.

Cora ja Alma 2kk 8pvää :heart:
 
zucchero kiitosta!

cora tervetuloa takas :D

jkoo meillä on kyllä molemmat käyttäytyt hyvin neuvolassa, toki esikoinen jo kiukuttelee kun joutuu lähteen lelujen luota ja kun on muutenki oikei kyläluuta eikä haluis kotiin palatakaan :D Eeti ei ees itkenyt kun piikki laitettiin!
on onneks osunut neuvola-ajat aina hyvin että ei oo poika ollut väsynyt tms.

väpä joo, ehkä olikin!söin perkele vielä hese-tortillan joten kyllä mua saa rangaistakin :kieh:
en kyllä tiä mitä eilen olin tehny (ehkä se oli taas se telkkari...) kun Eeti teki taas saman kiukuttelun että huusi, söi ja nukahti, 10min ja taas huusi, söi ja nukahti...ja tätä melkein 2h.Mies oli mielissään kun sillä ei ollut kun se 2h aikaa nukkua ennen 20h työrupeamaa...no, saa sekin joskus valvoa.
toivotaan ettei tulis nyt mitenkään tavaks...

mä päätin että meen juhliin uutta vuotta kuulkaa ihan yksin ja juon nii paljon ku napa vetää :kieh: En oo siis missään (paitsi hammaslääkärissä) ollut ilman lapsia ja nyt kyllä meen.
Mies jää Eetin kaa kotiin ja pappa ottaa eemun.
Nyt tarvis vaan keksiä et mikskä mä pukeutuisin kun meillä on naamiaiset...
ehkä mun silmäpussit, etureppu ja räjähtänyt lookki kelpaa, voin olla vaikka kotiäidin kauhu-versio.

aamupuuhiin (tulis jo viikonloppu!) :wave:

d. ja Eeti 3kk ja 3pv
 
Huomenia! Huomenna klo 14 olis treffit. :) Juttelin just miehen kanssa että olisko fiksua mennä bussilla vai autolla. Kisiksen parkkis kun on lähin maksuton parkkipaikka ja siitä joutuu kävelemään tai tulemaan ratikalla. Bussilla jos tulis olis korttelin verran kävelyä pysäkille. Autolla sais kyllä esikon kotimatkalla tarhasta.

Mutta nyt taas kiiruusti joululahjoja tekemään. Jos sittenkin sais vielä esikolle villatakin ja villahousut kudottua joululahjaksi. Ja Piiperöinenkin tarvitsee sellaiset, kun esikon ekan talven villavaatteet siis on tehty BabyBorn nuken kaavoilla, vähän vain pidennetty hihoja ja lahkeita. Eikä meidän 'pikku'neiti mahdu millään niihin. Esikon tokan vuoden villavaatteethan on edelleen hänellä käytössä kun mummo teki 74 cm kaavoilla vähän pidempilahkeiset.

Hexa ja Piipiäinen 3,5kk
 
Siis arvaatkaapas mitä!!! Siirsin jätkän eilen 3 kk synttäreiden kunniaksi laatikosta pinnasänkyyn ja vein sen äsken syönnin päälle sänkyyn touhuamaan (meillä kun on lämmöt poikki, niin lattialla on liian kylmä). Siellä se puuhaili mobilen kanssa puoli tuntia ja jutusteli yksinään. Ja kymmenen minuuttia sitten poika nukahti sänkyyn yksinään :D !!! Siis se on mahdollista :D . Ihan mahtavaa. Aivan sama kuinka kauan nukkuu, mutta osaa siis nukahtaa yksin silloin kun kaikki on hyvin ja ehkä tämä ikuinen hyssyttely joskus loppuu!!!

No, jos yrittäisin sitten vaikka vähän rauhoittua... Hexa: painonpudotushaaste julistetaan alkaneeksi =) ! Pyritään vain ensin sinne alle 70 kilon. Otetaanko ihan jokin aikataulu? Minulla oli ajatuksissa kesän kynnyksellä olla huomattavasti kevyempi...

Voi vitsi muuten, pitäkäähän hauskat treffit :wave: . Harmittaa kyllä, kun en pääse mukaan, kun täällä Lahdessa asustelen.

Coralle tervetuloa reissusta takaisin :) .

jkoo: Neuvolassa poju on aina ollut mallikelpoinen, samoin kuin muissakin kylättelypaikoissa. Kaikki aina sanovatkin (jotka eivät paremmin tiedä), että onpa helppo ja aurinkoinen lapsi... Voin sanoa, että eipä siltä tunnu koskaan öisin!

Nyt tää lähtis taas ihmettelemään, että nukkuuko se poika vielä ihan yksin ihan omassa sängyssä :D .

väpä ja Vilho, 3 kk ja 1 päivä :heart:
 
Pika pikaa pitkästä aikaa. Tarkoitus olisi meidänkin tulla huomenna Sanomataloon. Olemme aamulla muskarissa ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin klo 14. saavumme paikalle.

Mukavaa päivää kaikille! =)
 
Onnea niille jonka lapset nukkuu ja on tyytyväisiä......

Matilda vaan huutaa yötä päivää ja mä olen ihan puhki...............ja tuo 2 vee ei muuta tee kuin pahaa...........mun voimat alka aolemaan loppu........
Kaipa tästä taas joskus.
 
Miialle :hug:

Tapaamiseen yritän minäkin tulla näitten molempien kanssa jos on semmonen keli että viittii tonne ulos lähteä... :kieh: :whistle:

Ois kyl kiva samalla käydä kattoo joulukatua ja näyteikkunoita.

Pojalle lupasin että käytäis hampurilaisella :D

Täälläkään ei nyt muutamaan yöhön oo nukuttu kovin hyvin;
nukkumaan käy 22.00-23.00 mut sit heräs jo 1.30 syömään ja sit 3.00 jotain ähisemään,sit 4.30 syömään ja sit meni multa hermo ja otin kainaloon jossa sit tuhisi ja söi tunnin välein aamuun saakka...

Huomaa että väsy painaa ittellä ku ei oo tämmöseen tottunut.

DD lähdet nyt sit vaan sillon uutena vuotena ulos-oot sen ansainnut! ;)

Mäkin lähen pelkästään tyttöjen kanssa vkon päästä lauantaina! B)

Hirvee "ramppikuume" kun ei oo vuoteen missään rimpsalla ollu..katotaan miten ämmän käy!

(piti jo pikkusiskolle soittaa ja kysyä että miten sinne kuppilaan pitää pukeutua oikeen...et onko leggarit ja tunikat jo ihan out vai mikä on meininki!?)

Ois tuo mekkomainen tunika aika kätsy meinaan peittää hyvin noi makkarat! :LOL:

Nyt päikkäreille! :wave:
 
Olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa juttujanne ja voisin liittyä seuraan. Poika syntyi 10.9 ja oli 44cm ja 2404g eli aikas pieni. Ongelmia on ollut matkan varrella aika paljon eli 2 ensimmäistä elinviikkoa meni hyvin, paitsi poika oli tissillä yli 3h putkella eikä saanu tarpeekseen. Siirryttiin pullolle. Poijalla alkoi iltaitkut samaan aikaan ja lopulta meillä huudettiin yötä päivää ilman säännönmukaisia aikoja. Ravattiin lääkäreillä ja neuvolan tädillä, että mikä pojalla on nukkui yhden vuorokauden aikana vain 3h, mutta kaikki oli sitä mieltä, että se on koliikkia. Onneksi en uskonut ja lopulta varattiin aika allergologila ja nyt pojalla on todetut maitoallergia ja allergia yhdelle erikoismaidolle myös...ongelmat ovat helpottaneet, mutta viime päivinä on ilmeisesti ummetus vaivannut ja itkettänyt...on tuo erityiskorvike niin tuhtia tavaraa..

Tänään oli 3kk tarkastus ja nykyiset mitat ovat 58cm ja 6300g, joten on kasvanut ihan hyvin :)

Hyvää päivän jatkoa :wave:
 
Saako liittyä painonpudostuskerhoonne,mulla melkeen samat mitat ja sama tavoite! Eli kesään mennessä pitäs 10kg tiputtaa eli paino n.70:neen tai saa mennä alikin:) Pituus mulla on 178cm. Ja raskaudssa tuli siis huikeat 27kg. Oliks hexa ja Väpä teillä myös kymmenisen kiloo puotettavaa vai mitenkä se li..?

Terkut 2kk neuvolasta:
Pituus 63cm ja paino 5840, pää 40.5.Niki hymyili ja kujerteli koko neuvolareissun, kuten aina.
Eilen taisteltiin taas pari-kolme tuntia sitä nukkumaanmenoa,,,,laitoin jo jossain välissä omaan sänkyynsä, kun ei mikään auttanut.Eipä hän sinne tietenkään nukahtanut eli viereen takas ja sit jossain vaiheessa ollaan sammuttu. Väpä meillä kans alkanut päiväunille nukahtaan pinnasänkyyn,laitan poitsun vaan sinne, travittaessa käyn laittaan tutin 500kertaa takas suuhun ja snne hän sit ajallaan nukahtaa. Mitenkähän sit yöunille sais myös noin, stä en tiä. Päiväunethan meillä on harmillisen lyhkösiä täällä sisällä...eli eilen kahdet sisäunet 45min kerta. Ulkona vaunulenkillä nukkuu sen pari tuntii.Nyt tehhään jotain ennätystä kun nukkunut tunnin tuossa vaunukopassa sisällä vaunulenkin jälkeen...
harmi Väpä ettet oo stadista ,ois ollu suakin kiva nähdä ,oot sen verran rempseen olonen muija:) Eli me oltas Nikin ka tulossa Sanomataloon.

Voimia kaikille meille pätkäyöläisille!
 
Voi kun lukee noita valvojien tarinoita.. en voi olla kun onnellinen meidän tytöstä ja hänen unen lahjoista. Yöt nukutaan 2 heräämisellä 22.oo 23.00-09 (aina) päikkäreille mennään 11 ja herää joskus 15-16 välillä ja jälleen mennään nukkumaan jo 17.30 viimestään.. sit herätän sen yleensä kun salkkarit alkaa.. ja jälleen mennään nukkumaan.
Voimia kaikille valvojille :hug:

:wave: Minäkii tuun laihuttamaan..kiloja on, liikaa :D Reippa 12kg ois ainakin pudotettava että vois haaveilla et omat vanhat farkut menis päälle. Nyt oon jo 4kg tiputtanu..mut toi 12kg kuulostaa pitkältä matkalta viel..
Liityin jo painonvartoihin ja syön pisteillä + 6 pistettä osittaisen imetyksen takia.. toivottavasti tulosta tulis.. Tsemppiä kaikille =)

te joilla lapset käy nukkumaan myöhemmin kun 21 illalla, ootteko suunnitellu millon aikaistavan unille menoa? Minä tulin tulokseen että en pidä kiirettä asian kanssa kun tyttö nuin paljon unta tarvitsee..muuten ei nää isäänsä kun pari h päivässä mikä on musta huono juttu ja väärin. Eikä meillä ole aamusin mtn niin tärkeää menoa että maailma kaatuisi vaikka 9 nukutaankin. Paremmin jaksan kun annan tytön valvoa 23 asti ja menen samaan aikaan nukkumaan kun molemmilla unta riittää sinne aamu 9 asti kyllä.. voisin olla väsyneempi jos laittasin tytön nukkumaan jo 9 aikaan ja heräisin 3:lle syötölle ja vielä aamulla aikasteen, luulen ainakin niin. Miten teillä??

lumisia joulun odotus terveisiä kaikille pikkusille!!

-Väpä08 ja Laura 3kk + )[/quote]

 
Väpä(t) ja Nikin emo:
Ryhdytään tuumasta toimeen. Jos tavoitteeseen olisi päästy kesäkuun alkuun mennessä? Ja tavoite on alle 70 kg? Tämän aamun mittauksen perusteella olisi mulla 8 kg pudotettavana. Muulla se ei tipu, kuin juoksemalla ja niin kauan kuin imettää ei ole kiva lähteä juoksemaan. Rinnat on liian raskaat ja pelkän maidon riittävyyttä juoksuun yhdistettynä. Mutta jos tämä yhteinen tavoite saisi jättämään sen Omar-suklaan syömättä ja pulverimakukahvit saisi vaihdettua sokerittomaan kahviin (johon lisää kaakaojauhetta) niin eiköhän sillä ainakin alkuun päästäisi?

Päikkäreistä: Meillä Piipiäinen on pari kertaa nukahtanut kaukaloon keittiössä kun on tehty kotihommia.. Muuten hän ei kyllä sänkyyn nukahda ellei ole nenä tississä kiinni. Viime yönä sain nostettua hänet nukkumaan omaan sänkyyn ja vasta klo 05 hän heräsi!! Tosin nosto tapahtui lähempänä 01:aa. Mutta sentään sain nukuttua 4h yöunet!

Nyt ei muuta kuin esikko ylös ja tarhaan. Sitten voikin aloittaa jokapäiväisen pyykkirumban ja toivottomalta tuntuvan siivouksen. Jos saan kaikki lelut laatikoihin ja vaatteet kaappeihin niin esikko kun tulee kotiin hän ensitöikseen kaataa pari lelulaatikkoa löytääkseen sen tietyn lelun ja vetää kaikki vaatteet lattialle ja vaihtaa vaatteita ainakin 5 kertaa illan aikana.
 

Yhteistyössä