***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Olipa karmea päivä eilen :(

Olimme vaunulenkillä kun vaunujen etupyörä lähti irti. Pyörän kannatin oli murtunut kokonaan metallia myöten :eek: Siinä sitten raahasimme vaunuja kotiin, onneksi oli mies mukana. Olen nyt eilen ja tänään yrittänyt selvittää kuka korvaa, missä ja kuinka. Napsimme äsken kuvia pyörästä ja lähetimme niitä myyjäliikkeeseen. Toivoa olisi siitä, että Brio toimittaisi uuden rungon suoraa kotiin. Kyseessä Brio Joy vaunut, eli aivan uusi malli.

Kun vaunutilanteesta oli selvitty, alkoi tulla kipeä olo. Kokeilin kuumeen ja sitä oli 38 astetta. Huomasin myös, että vasen rinta oli pinkeä ja punertunut. Kuume nousi nopeasti ja rinta kipeytyi edelleen, eli sain rintatulehduksen :/ Imetin vauvaa pitkin yötä ja aamulla kuume oli laskenut. Nyt seurailen tilannetta sillä rinta tuntuu vielä aralta. Toivottavasti tulehdus lähtisi imettämällä pois, eikä antibiootteja tarvittaisi.

Tällainen päivä oli sitten eilinen :/ Anteeksi valitus, mutta helpottaa kun saa purkaa ärtymystään.

Tiinuliini ja Ellen
 
Heippa pitkästä aikaa!

Pojat nukkuu partsilla, joten täytyy kayttää tilaisuus hyväksi. Kaksosarki sujuu ihan mukavasti ja tuntuu että kolmen kuukauden iän lähestyessä myös yöt alkavat mennä paremmin. Viime yö meni kahdella imetyssessiolla ja molemmat nukahtivat syöntien jälkeen sänkyihinsä. Välillä kyllä ollaan kaikki neljä osa yöstä meidän sängyssä tai sohvalla tai sittereissä, mutta pääosin nukkuvat omissa sängyissään. Ihanaa kun pojat jo juttelee ja hymyilee! Itse pääsin lauantaina syömään kavereideni kanssa ja kyllä teki hyvää. Isä pärjäsi poikien kanssa hyvin, vaikka toinen pojista kakkasi viisi kertaa mun poissaollessani. Oppivat syömään pullosta synnärillä, jonka jälkeen ollaan noin kerran kahdessa viikossa koikeiltu onnistuuko tuo pullosta juottaminen vielä. Pääsee mammakin välillä irtautuun kotoa!

Me päätettiin ottaa Rota-rokote, vaikka tuleeki hemmetin kalliiksi. Toivottavasti pitää sitten ne ripulit loitolla! Cuplatonit on myös edelleen käytössä, eli kippaan suoraan pullosta poikien suuhun ennen jokaista syöttöä. Millonkohan uskaltaisi lopettaa? Kokemuksia?

Mikku me asustellaan myös Espoon Tuomarilassa "näissä värikkäissä taloissa". Olis mukava tavata!Paljon on kärryttelijöitä näkunyt, mutta en ole vielä juttusille ryhtynyt. Ei käydä ulkona joka päivä, koska molempien pukeminen ja vaunuihin roudaminen on välillä aikamoinen operaatio, mutta vaunuillaan 2-3 kertaa viikossa. Ja voihan tuota sisälläkin jutustella ja vaikka mussutella pullaa :LOL:

Mukavaa talvea kaikille!

Masu78 & Topias ja Luukas
 
Iltapäivää! Onpas ulkona kivannäköistä! Espoossakin ihan valkoista... Eilen vielä näkyi nurmikkoa mut nyt on lunta joka paikassa.

Harrastuksista, vielä ei olla ehditty mitään aloittaa, mutta suunnitelmissa olisi kyllä jotain keksiä ettei päivät ihan toistaisi toisiaan ja tulisi enemmän lähdettyä pois kotonta. En vaan ole vielä tarpeeksi ehtinyt perehtyä että mitä kaikkea on tarjolla, varmaan paljonkin kaikenlaista kun vaan sais aikaseks :).

Meidän poika on kyllä enemmän isänsä näköinen kuin minun, ihan vastasyntyneenä näytti hyvinkin paljon samalta kun itse omissa vauvakuvissani, mutta nyt on alkanut näyttää isältä.

Tinuliini, olis ollut tosi kiva tulla mukaan tapaamiseen, mutta ollaan näillä näkymin silloin perjantaina lähdössä isovanhempia moikkaamaan kaakkois-suomeen viikonlopuksi, joten sitten seuraavalla kerralla! Jaksamista sen tulehduksen kanssa! Toivottavasti paranisi ilman lääkkeitä, tosi harmillista ja vielä se vaunuongelmakin.

Masu 78, me asutaan myös näissä värikkäissä taloissa ja olis kyl mukava saada vaunuseuraa tai tavata ihan kotosalla. Laitetaan vaikka yksityisviestiä ja sovitaan tarkemmin!

Nyt kuuluu ähinää parvekkeelta, täytyy käydä varmaan pistämässä tuttia takas suuhun, toivottavasti ei sentään vielä heräillä. Tänään kesti ihmeen kauan saada unen päästä kiinni. Muuten meillä on ollut tosi hyvä rytmi jo pari viikkoa, mutta ehkä se on taas muuttumassa, jos ei vaikka enää niin paljon nukuta kun aiemmin.

Mikku ja poika ylihuomenna tasan 2 kk
 
Höpöti
Heippa pitkästä aikaa =)

meillä on kaks antibioottia syöty korviin, joten sairasteltu on... Toivottavasti ei enään nyt just tarvisi lääkkeitä hakea, kuuri loppu perjantaina :)

Vauva uintiin on kans huittisiin ilmottauduttu, tammikuulla alkaa :) ihan innolla odotan :) ja perhekerhossa ollaan nyt muutaman kerran käyty :))
ihan mukavaa on sieläkin ollut...

Me ei tuota rota rokotetta oteta. Pitkään mietittiin, ja sitten tultiin siihen tulokseen et jossiottelu loppuu :D ja kaikki jälkiviisaus on turhaa jos jotain tulee.... :D

Meillä on neiti ihan kunnolla kasvanut, iloinen, tyytyväinen ja jäntevä lapsi =) kovasti seurailee ja katselee ympärillä tapahtuvaa... nyt on alkanut pieniä hetkiä viihtyä jopa yksikseen lattialla :)))

Höpöti ja Vilma ... hmm... 11vko ja 2pvä
 
Heippa!

Juu, täällä Vantaallakin oli ihan järkyttävä myrsky ja lunta tuli kerralla enemmän kuin viime talvena yhteensä :LOL: kivahan se tietty on että lunta sataa, niin ei näytä niin synkältä tuolla pihalla.. Vaunujen kanssa kulkeminen on hiukan hankalaa, varsinkin, kun noita teitä ei ole keretty kunnolla auraamaan..

Mitzy: kyselit vauvan uintiasusteista, niin mie tilasin netistä vauvauintibyysat (12 euroa), johon ei tarvitse laittaa mitään vaippoja alle. Niissä on tiiviit "lahkeensuut" ja vyötärö, eli vahingon päästessä veteen ei pääse kakkaa. Meilläpäin uimahalleissa ja vauvauintipaikoissa (ainakin suurimmaksi osaksi) vaaditaan jonkin näköiset uimavaipat tai uimahousut. Vielä en ole testannut ko. housuja, mutta olemme lähdössä joulukuussa kylpylään ja ajattelin poikaa käyttää altaassa, joten saapahan nähdä kuinka käy :D

Tinuliini: Inhottavaa, kun vaunut hajosivat ja sait vielä rintatulehduksen.. toivottavasti saatte hajonneen tilalle nopeasti uuden ja toivotaan että, rintatulehdus paranee pian!

Meillä on alettu jokeltelemaan ja potkimaan/heiluttelemaan käsiä viimeaikoina tosi paljon.. Sitterissä roikkuvat lelut ovat alkaneet kiinnostamaan ja Veeti viihtyy sitterissä enemmän kuin aikaisemmin. Pinnasänky oli ennen ihan kamala paikka, mutta nyt sielläkin on kiva katsella leluja ja kuunnella soittorasiaa ja ennen kaikkea nukahtaa ilman minkään näköistä protestia :)
On nuo meidän pikkuiset vaan niiiiin ihania ja rakkaita :heart:

haikara08 ja Veeti 2,5kk
 
mitä luulette, "vääntyykö" vaavin jalat jos sitä seisottaa liikaa?? meijän tyssi seisoo mielellään ja tosi topakasti mut nyt juolahti mieleen vasta et ei kai se vahingoita jalkoja et annetaan sen seisoa.. kun ei tuota ikää viel kauhiasti ole.. :whistle:
muutenki tyssi on kehittyny kauheesti..juttelee kovasti, nauraa pienellekkin irvailulle.. istuiskin mielellään mutta sitä ei anneta tehdä..

voi vee jos ollaan tehty tytön jaloista vinot tai jotain.. :ashamed:
 
Morotusta pinoon!

Tuolla taustalla pikku-ukko huutelee omiaan mutta jos sitä saisi pari riviä aikaseksi :D iskä sinne säntäsi justiinsa tutin kanssa. Tännekin keski länteen se talvi sitten tuli ja huomaan kyllä omassa mielenliikkeessä parannusta. Vaunuilukin kiinnostaa ihan uudella tavalla kuin parin viikon vesikelien jälkeen on ihana kaunista ja raikasta reippailla.

Me yritettiin ottaa joulukortti kuvia niin että Topi nojaa Taraan, molemmilla oli asiaan kuuluvat vermeet tietty päällä. No, se loppu lyhyeen kun siinä sählingissä Tara vahingossa raapas Topia naamaan :eek: :headwall: idiootti äiti istui vieressä mutta en kerenny tehdä mitään, käskin siis koiran paikka makuulle ja jotenkin se sen tassu hipas toisen naamaa. Onneksi mitään jälkiä ei jääny tai käyny muuten kurjasti, vähän poski punotti mutta ei menny iho rikki tms. :'( perkule kun söi päästä vaikka minkäs tuolle mahtaa. Täytyy ottaa joku päivä uusisksi toivon mukaan paremmalla onnella...

Vauvauinti kiinnostaisi mutta mietitään vielä kun maksaa 15e kerta :eek: B) Tosian tämä sisälsi molempien vanhempien osallistumisen, mietinkin että siinä samalla voisi uida pitkää matkaa ja kun toinen lähtee pukemaan ja imettää niin toinen kerkeis uimaan omat matkansa.

Meillä poika on kuin ilmetty isänsä. Miehen vauvakuvia kun katsoo niin ainoo mistä erottaa on ne ah niin ihanat 80-luku elää vermeet :D siis en keksi mitään mikä erottaisi, ehkäpä sitten poika perii äitinsä luonteen! Hah, siinähän sitä oltais!

Joulua vietetään minun vanhemmilla sekä kotioloissa, mä rakastan joulua ja nyttenkin olen hössöttänyt kalenterien kanssa. On kuulkaa koirallekin oma kalenteri :LOL: pojalle tietty parit arvat ja lumilyhty ja itselle sitten on arpaa ja suklasta jne... menee ihan mauttomuuksiin nämä hössätykset tässä perheessä.

Onko muilla ollut tässä vaiheessa jo edessä siirtymien pikku hiljaa 68 senttisiin vaatteisiin? siis osa 60-62 alkaa oleen jo nafteja ja kohta pitää kait kaivaa seuraavaa kokoa esille. Mä ihan oikeesti alan olemaan järkyttyny kun tää napero vaan kasvaa ja kasvaa. Toki se on asiaan kuuluvaa mutta yllättynyt olen vauhdista.

Kaikille paljon unta ja haleja! Eteenkin niille joilla oli nuhaa ja muuten elämä potkinut päähän! :hug: Yrittäkää jaksella!

Koiruus ja Topi 2,5kk :heart:
 
B) Pikaseen vain...

Kaikille valvottajien ja masuvaivoisten vauvojen mammoille :hug:

Täällä mennään omalla painollaan, samalla rytmillä ja esikoisen kanssa vääntäessä!!

Uima-asuista Vauva-uimareille taidetaan opastaa paikalliset säännöt. Meilläpäin ei saa käyttää swimpantsejä=uimavaippoja. Tosiaan parhaat on sellaset pitkälahkeiset ja korkeavyötäröiset uikkarit. Kakka jos sattuu tulemaan niin pysyy housuissa. Esikoisen vauvauinti-"uralla" kerran peruttiin uinti, koska jonku vauva oli kakkannu veteen :(

Harrastamisesta Vauvauintiin ilmotin oskarin ja tammikuussa alotetaan sitte sievisen ura :) Ei taideta muita harrastuksia alottaa... kun kun uuden duunin koulutus alkaa tammikuussa. Se ei kestä ku viikon, mutta työt pitäs alottaa sitte mahd. pian. Maaliskuussa aikasintaan ajattelin alottaa. Mun agility harrastus vie 1-2 iltaa viikossa joten meille riittää vauva-uinti + sitte pitää esikoisen kanssa käydä uimassa!

Väpä08 En usko että niin paljoa pystytte seisottamaan tyttöä että jalat "kasvaa" mutkille... Selkä on se joka ekana kärsii, mutta aika paljon saatte pientä seisottaa että hänen jalat tai selkä vääntyy. Ei se taida kuitenkaan ihan suositeltavaa olla :/

Nyt koitetaan päästä yöunille :wave: :wave:
R iikka ja Oskari kohta 2kk:tta
 
ai joo mä unohdin mainita että olen ilmoittanut itseni ja piskin Salme Mujusen toko kurssille, haaveissa olisi että keväällä pääsisin taas kisaamaan ja tietenkin sitten kun lumet on sulanut niin Haku hommat kutsuu :D Mää aattelin het että kysytään vaan vava harrasteita!

Nyt kalastamaan unta, mä niin onnessaan oon tässä netissä pörrönnyt kun miehen on tajuttomina tuolla makkarissa ja ennen kaikke HILJAA!! :D
 
koiruus mäkin oon ihan järkyttynyt kun osa 62cm vaatteista alkaa oleen pieniä!!tai totta kai kun pituuttakin oli jo 62cm....meillä esikoinen käytti 68cm vaatteita vasta puoli vuotiaana!!mutta neuvolassakin veikkasivat että pikkuveli kasvaisi isommaksi, Esikoinen kun on aina ollut pieni ikäisekseen.

täällä on saman hintasta se uinti, ja tuntuis kurjalta ettei esikoinen pääsis mukaan...(kuuluu kyllä hintaan mutta milläs kahta uittasin..)ehkäpä täytyy joskus mennä ihan omin nokkinensa jos sais jonkun kaverin mukaan.

tiinuliini järkyttävää toi vaunujen kohtalo!!toivotaan että saatte asiat kuntoon.

masu78 mukava kuulla sinustakin!

olipas eilen mielenkiintoista kun lähettiin ulos jo 9 maissa, vedin esikoista pulkassa ja toista työnsin vaunuissa.eipä oltu joka paikkaa aurattu niin pääsi oikein kuntoileen :D
illalla mentiin sitten vielä mutta mies tuli vetään pulkkaa.Nyt täytyy ottaa kaikki ilo irti tosta lumesta kun kerrankin on!
eli taas valmistautuun ulos, mukavaa päivää kaikille
:wave:
 
Huomenia!

Just passitin kolme tappelevaa lasta kouluun.....ja kun palaavat pitäisi pojan 9 vee kanssa yrittää opiskella enkkua. Ei mikään helppo nakki.

Viime yö taas nukuttu huonosti, kuten pari eiampaakin, mutta nyt selvisi syykin. Matildalla on korvatulehdus. Eilen saatiin lääkkeet. Meillä on vissiin sitten tämäkin korvakierrelapsi. Kuudesta lapsesta viisi on kierteisiä ja putkitettuja yms. Esikko säästyi kaikelta. Ja matilda on kyllä nyt oikein kipeä. Toivottavasti pian alkaa kuuri puremaan.

Mäkin sain eilen postissa joulukortit ja Matildan kiitoskortit, nyt vain kirjoittelemaan ja jossakin kohtaa postiin.

Mä olen kans jouluihminen. Jouluvaloja on jo laiteltu. Ja pipareita pitäisi lasten kanssa leipoa tänään eka erä. Joululahjoista on kans osa jo peräti ostettu....

No niin, nyt pikkupotilas heräsi, joten mukavaa talvipäivää kaikille.

Miia ja Matilda
 
Ihme on tapahtunut: meillä mentiin yhdellä yösyötöllä!!! :D Alma nukahti kymmeneltä, heräsi kolmelta syömään ja vaipan vaihtoon ja nukkui vielä seitsemään. Aah, voi onnea, tästä se alkaa... Ennen on on aina herännyt kolmen tunnin välein.
Muutenkin tyttö nukkui eilen oikeestaan koko päivän, tosin söi 1,5 h välein. Yöllä nukuin sitten kirjaimellisesti maitolammikossa. Almuska on edelleen todella räkäinen, uskon sen vaikuttavan tuohon uneliaisuuteen. Olenkin mitannut kuumeen rutiininomaisesti, ei ole ollut ainakaan vielä. Limaa irtoaa nenäfriidalla kunnolla, toinen vaan inhoaa koko kapistusta. Tiedä, miten käy Lanzaroten matkan, jos nuhaisuus jatkuu...


Hmm. Miljoona asiaa taas mielessä. Mites muilla yöseurustelut? Tai no, tyhmä kysymys, ei kai sitä yöllä seurustella. Tiedän tosiaan, ettei pitäisi, mutta tyttö oli kolmen aikaan niin seurustelutuulella, etten voinut vastustaa :ashamed: Toinen kun rakastaa höpöttelyä... Aamulla muuten kuulin ensimmäisen riemastuneen kiljahduksen :heart:

Muuten, mites muilla sujuu vierailut? Musta olis ihanaa käydä enemmän kyläilemässä, mutta tyttö ei saa kunnolla nukutuksi muualla kuin kotona. Sitten on helposti ihan yliväsynyt, ja päivä on piloilla. Kotona on niin helppo nukuttaa -sitteriin, ulos vaunuihin, kapaloituna sänkyyn yms. Luulen myös, et toinen aistii, missä ollaan.

Meillä käytetään 62 -kokoisia vaatteita enimmäkseen, mutta Alma onkin vasta 7-viikkoa vanha. Toinen oli 58cm kaksi viikkoa sitten, eli on jo varmaan lähemmän 60 cm. Jotkut housut ovat jo 68 -kokosia. Meillä asuu pitkä ruipelo :heart:

Almuska on aivan mun näköinen, oikeestaan vain suu on isänsä. Mutta täsmälleen samannäköinen kuin minä samanikäisenä -siniset simmut, nöpönenä, leuassa kunnon kärki ja kunnon nahkakuula :D

Meillä on taas ns. uusi kuherruskuukausi vauvan kanssa. Kaikki on vain ihanaa ja toista voisi vain nuuhkia ja tuijotella ikuisuuden... Niin siis ennenkin, mutta nyt jotenkin erityisesti. Kaipa sekin vaikuttaa, kun toisesta on tullut niin seurallinen.

Nyt muihin puuhiin (pyykkejä ja muuta mukavaa)!

Cora ja Alma 7vk 4pv
 
Olen tässä seurannut palstaanne vauvan hoidon ohessa ja miettinyt jos voisin liittyä seuraan? Olen saanut ihan hyviä vinkkejä täältä ja välillä itseäkin on mieltä askarruttanut muutamat vauva-aiheiset kysymykset joita täällä on käsitelty. Muutenkin olisi mukava saada vertaistukea, kun ovat nuo ystävät joilla on lapsia harvassa.

Itsestäni: Kahden lapsen äiti, tytöt 08/04, 09/08. Olen 25v, avoliitossa lasten isän kanssa ja satakunnan suunnalta.

Vauvan kanssa meillä menee hyvin, nyt kun masuvaivatkin alkavat helpottamaan. Tyttö on kaiken kaikkiaan aika pirteä tapaus :)
 
Moikka!
Lauantaina oli ne mun kauan odotetut pikkujoulut. Ihan kivaa oli, kauheesti en alkoholia uskaltanut maistella, jotta seuraava päivä ei ois ihan kauhee. Baarissakin olin. Mutta vaikka ennen oon ollut aika kova juhlija, niin kyllä oli niin haikeaa koko illan että...baarissa käynyt viimeks noin vuosi sitten ja samat pärstät siellä pyöri edelleen, tulipahan käytyä ja todettua että kyllä tää vauvan kanssa kotona touhuaminen vie voiton 100-0, oli niin kauhee ikävä neitiä jo heti aamulla ja koko illan vaan mietein neitiä, joka oli mummilassa hoidossa, kylläkin hyvissä käsissä, mutta kyllä se lapsi vaan niin paljon muuttaa..luulin että osaisin vielä pitää hauskaa, mutta kun oli toista niin ikävä...mutta eipä tarvi hetkeen taas mennä :/

Meillä oli viime viikolla neuvola ja neiti oli kasvanut huimasti. 5,1 kg painoa ja pituutta 58cm, oli kasvanut kuukaudessa 4cm, mikä on kuulemma paljon...neiti tulee isäänsä, joka on pitkä ja hoikka. :D Kaikki oli muutenkin hyvin!

Meillä alkaa kans juu olemaan noi 62 vaatteet jotkut pieniä, esim. potkareissa se jalkaosuus on pieni...nyt alan kans jo osteleen 68cm vaatteita ja osat bodytkin on jo 68cm ja ihan hyviä on...kyllä nää naperot vaan kasvaa nopeeta :whistle:

Ihanaa kyllä kun on lunta...tänne etelään vaan luvattiin jo loppuviikoks sadetta, joten kai se tämän vuoden talvi oli taas tässä!!Ärsyttävää :kieh:

jkoo + neiti n. 2,5kk
 
Tervehdys meiltäkin pitkästä aikaa :wave:. Valitettavasti en jaksa lukea kaikkea kirjoittamaanne läpi :ashamed:

Viime viikko meni siis reissussa ja tämä alkuviikko siitä toipuessa.

Kotiin tultiin sunnuntaina siinä lumimyräkässä, kieli keskellä suuta sai ajella. Onneksi oli hyvä auto ja hyvät renkaat. Kalle oli kiltisti koko reissun ajan, menomatkalla söi kahdesti ja lopun ajan nukkui. Takasin tullessa herralta meinasi loppu pinna n.100km ennen kotia mutta siitäkin selvittiin kun pistettiin auto parkkiin ja pidettiin pitempi tauko.

Meillä on käytössä viel 60 senttiset potkuhousut ja bodyt mutta kohta täytyy varmaan siirtyä isompiin. Ostaa ei vielä tarvitse yhtään vaatetta, kun niitä on noilta sukulaisilta kertynyt. Oon pistäny noita pieneksi käyneitä kamppeita talteen seuraavaa naperoa varten :D

Vauvauintia varten ollaan ostettu Imse Vimsen uimavaippa. Ja ainakin tällä hetkellä istuu oikein hyvini pojan päälle. Parin viikon päästä olis tarkoitus sitten aloittaa tuo harrastus. Täällä maksaa vain 7 ? kerta, ja kattaa koko perheen.

Jaaha, nyt herra heräilee nokosilta. Pitänee mennä :wave:
 
Helou. Pikaseen silmäilin kirjotukset. Hirvee homma toi hajonneet vaunut! Onneks ei sattunut mitään.
Vauvauinnista kyllä haaveilen, mutta ehkä jos aloitamme niin vasta kun Niki on 4kk. Sit vois kait jossain muskarissa vierailla aina joskus. Niki kans jokeltelee jo tosi kovasti tän ikäseks ja juttelee ja nauraa, sillon kun maha ei vaivaa. Hirveen kova poika seuraileen ympäristöään. Ja Nikihän on pitkä ja hoikka,59cm ja 4900. 62cm vaatteet on käytössä.
Mun äiti on nyt käymässä, mutta en mä pysty jättään tuota poikaa yli kaheks tunniks, eli ei tule kyllä pikkujouluja tai muuta sellasta tänä vuonna.
Me käytiin osteopaatilla eilen, ja ei oo ikinä ollu niin hyvää iltaa kuin eilen! Käsittelyn jälkeen poitsu nukkui tosi pitkän ja illalla kakkasi kahdet isot läjät,3 kakkaa yhteensä eilen. ja yökin meni tosi tosi hyvin. katson mitä tapahtuu ja satamme mennä toistekin osteopaatille.hyvä kokemus, kiitos tosi paljon vinkistä!!!
en seurustele vauvan kanssa öisin, hiljaa vaan hoitlen hämärässä, jotta oppisi yön ja päivän erottamaan. en tiedä miten tässä käy kun nukkuu mun vieressä, että miten saan omaan sänkyyn joskus.

en ole vielä kyläillyt, enkä käynyt kahviloissa tms. pikkuhiljaa pitää alkaa sellastakin. ulkoilemem paljon aj täällä ravaa ystäviä...puhina...menox
 
Niin tuosta seurustelusta niin semmoista ei täällä tapahdu paristakaan syystä :ashamed: ensinnäkin mä sammun melkeen heti kun jätkää saa tissin suuhunsa ja toisekseen olen laiskiainen enkä vaihda vaippaa öisin :p :whistle: Viimeinen vaippa vaihtuu puolilta öin kun ruvetaan maate ja sitten iskä lähtee 5-6 aikaa töihin niin vaihtaa samalla nukkuvalle herralle vaipat. Kuulemma ei ole yleensä kuin ehkä yhdet pisut, kakkaa ei koskaan. Kaipa jos kastelis paljon yöaikaan olis nekin vaihdettava...
 
vuh
Morjensta kaikille syysmassukoille ja vauvoille myös! En ole ollenkaan seurannut tätä syntyneiden puolta saati sitten kirjoitellut, kun jotenkin aika tuntuu menevän ihan täpöillä arjen pyörittämiseen. Ja illalla sitä on vaan niin väsynyt, että istuu töllön ääressä ja syö ja syö ja syö ja syö... :kieh:

Meillä kumminkin on elämä ollut aikas ihanaa pojan syntymän jälkeen. Tietysti väsyttää, kun öisin pitää herätä syötölle 3-4 kertaa, mutta tähän mennessä olen kestänyt asian kuin... nainen. Muutenkin kaikki on sujunut jotenkin paljon täyspäisemmin kuin esikoisen kanssa: turhaa hysteriaa ei ole ollut samassa määrin kuin silloin... :D Joskus meinaa oikeasti sydän pakahtua siitä, miten ihanat pojat mulla on ja miten elämä on ihanaa. (Anteeksi pateettisuuteni!!) No tietty on niitäkin päiviä PALJON, jolloin esikoinen uhmaa ja miehen kanssa känätään ja hermot menee sata kertaa... :ashamed: Mutta voimia ihan jokaisen arkeen, voikaa mah-dot-to-man hyvin kaikki! t. vuh ja vauvanen
 
DD - kiitti infosta ja erittäin hyvä tuo kokouikkarivinkki! Mahtaa olla poitsu siinä pikkupainijan näkönen ;) Ja myös Haikara ja R iikka, kattelen netistä noita uima-asuja.

Tiinuliini - hurja tuo vaunujuttu ja viel ihan uudet!!!

Masu 78 - luen kiinnostuksella sun kaksojuttuja, kerro lisää kun kerkeät. Hyvä ystäväni on saamassa yksinhuoltajakaksoset, kääk! Miten luulet että pärjäilee yksin, ex-mies asuu ulkomailla, eikä sukulaisistakaan oikein satunnaista apua enempää. Miten luulet, että pärjäilee? Pärjäisistkö sä yksin? Kaipa kaksosyksihuoltajat saa ees jotakin kunnan apua? Hän yrittää kyllä saada au pairia, mutta se ei ole niin helppoa...

Miia - paranemisia pienelle korvatulehduksesta kärsijälle!

Cora - tuo minun pikkuinen ei piittaa missä nukkuu kotona vai vieraissa, kotonakin tosin nukutan vähän siellä sun täällä, välillä ylä- välillä alakerrassa, ja niin nukun itsekin.

Vaatteet on meidän 61 senttisellä jo jopa kokoa 74! Vain harvat 62 cm bodyt enää mahtuu, ei muut. On ehkä vähän tuota tukevuutta ilmassa... Kun tulee oksennettua niin paljon, niin ehkä myös vähän ylensyö... ;)

Neuvolassa oltiin eilen 3 kk tarkastuksessa
: 6230g (2775g) 61 cm (48) ja pipo 41 cm (34). Elikkä reipasta on kasvu, saatiin se rokote, joka annetaan 3kk neuvolassa, en nyt muista mikä. Vähän ehkä tuli vauvalla kankku kipeäksi ja muutenkin rasittuneen oloinen, ei kuitenkaan kuumetta. Annoin kuitenkin 3 ml panadolia. Kyselin neuvolassa siitä suurpulauttelusta ja öisestä tukehtumisvaarasta, kun oksentelee nenän kautta unessa. No vastaus oli vähän diipa daapaa, et ehkä Gavisconia vois kokeilla ja ehkä ens viikoks vois varata sen neuvolalekurin jne. Mä varasin sit saman tien gastroenter. erik. lastenlääkärille ajan täksi päiväksi (et onneksi nyt oli se vakuutus). Ja tässä tuomio:

Keskivaikea refluksi, kokeillaan eka pari viikkoa 4-5 kert vrk/ssa Gavisconia aterian jälkeen neutraloimaan ruokatorvea ja maidonsakeuttajaa pullomaitoon. Mutta lähete laitettiin saman tien myös TAYS:n, jossa tehdään parin viikon päästä ruokatorven ph-seuranta eli vrk nenämahaletkussa mittari joka mittaa ph:ta. Yikes! Mutta parempi tietty niin, jos jotakin ratkasua tulossa. Mun pitää nääs olla aika valppaana nostaan lasta sängystä tai vaunusta ylos jos oksu tulee unessa ja se on rasittavaa se pidemmän päälle... Jos siis noista em. lääkkeistä ei ole apua (ja tietty kohosyötty ja kohomakuutus on jo köytössä) ja ph on yli 4, niin sit, joudutaan kai alottaan varsinaisen lääkkeen eli rebulsiinin käyttyö. Yikes, yikes, ei siinä muuta, mut sitä ennen pitää ottaa sydänfilmi (ja myös käytön alettua) ja anoa lääkintöhallituksen lupa, koska se aiheuttaa sydänoireita, jos mitään häikkää etukäteen. NO TOIVOTAAN ETTÄ EI TARVIS MENNÄ TOHON, HUH HUH!
 
Huh, Mizy. Toit ihan mieleen esikon sairaala-ajan. Meillä esikolle Prepulsid oli vaarallista, sillä se pidentää QT aikaa, joka esikolla oli jo valmiiksi pitkä. QT aika on 'sydänkäyrässä näkyvien piikkien' väliaika ja jos pitkää QT aikaa vielä pidentää, tulee rytmihäiriöitä. Me jouduttiin miehen kanssa myös käymään sydänkäyrässä ja lapsi oli sitten sairaalassa koko ajan sydänseurannassa kun tuota Prepulsidia kokeiltiin. Onneksi meillä se oli vain pari kuukautta ja sitten todettiin, ettei se auta vaan meille auttoi Losec. Pystysyöttö, Baby Björn rintarepussa kantaminen jatkuvasti ja nukkuminen hyvin paljon korotetulla pääpuolella auttoivat sekä sitten se vellin tekeminen rintamaitoon aika sakeana ja sinne lactobasillien lisääminen loppujen lopuksi auttoivat. Olisikohan tuota Losecia jatkettu 1,5 vuotiaaksi asti ja Gaviscon oli jossain vaiheessa meillä myös mukana. PH mittaus on syvältä, ainakin isommalla lapsella. Pienellä joka ei osaa vielä vetää letkua pois nenästään se on ookoo. Onneksi pikkusisko oksentaa vain noin kerran päivässä ja silloinkin hyvässä kaaressa. Pitäis pumpata niin ei oksuja tulis. Esikko kun oksensi sen 8 kertaa päivässä. Eikä soseet tai pystyssä oleminen auttaneet.
 
Millä ihmeen konstilla saatte vauvanne nukkumaan öisin!? Täällä ähistään ja heräillään edelleen kahden tunnin välein... Aina ei tissi maistu eli ei ole nälkää mutta muuten vaan valvoskellaan. Joko ährätään kakkaa tai sitten huiskitaan edes takaisin kauhealla vauhdilla. Nuku siinä sitten... |O Muutaman kerran olen yrittänyt saada pojan nukkumaan omaan sänkyyn mutta siitä ei tule kuin huutoa. Oma kärsivällisyys ei ole vielä riittänyt, joten on päässyt takaisin meidän viereen. Seurustelua harrastetaan myös täällä neljän-viiden maissa, ja niinkuin joku jo kirjoittikin, ei sitä jokeltelua oikein voi vastustaa. Tulee höpötettyä takaisin, vaikka ei kai pitäisi. =)

Mikku ja Masu78! Aika lähellä Tuomarilaa asutaan myös me, Sunan puolella. Olis kiva kärryillä yhdessä joku päivä! Poika nukkuu yleensä aamupäikkärit 9-10 korvilla ja toiset sitten iltapäivän puolella. Omassa kaveripiirissä ei ole lähettyvillä yhtään vauvaa, joten olisi kiva tutustua teihin! =)

Maitoon tikahtumista tapahtuu täällä joka syöttökerralla. Tulee ilmeisesti aika voimalla ja ei ihan ehdi niellä koko satsia, joten aina menee väärään kurkkuun ja sitten köhitään. Reppana... Ehkä tuo ajatus ennen syöttöä pumppaamisesta olisi syytä testata.

Jaahas, nyt ähistään vaunuissa. Haaveet pitkistä unista taitaa jäädä tähän...

Voimia kaikille väsyneille! :hug:

Nuppu ja Aate (2kk ja 12 pv)
 
Moikka moooi :wave:

Ihanaa kun nyt on koko maassa (siis koko suomen maassa) on valkea peite..vaikka se tulikin myrskyn mukana...täällä meillä se ei niin paljon satanu lunta mutta kun kova myrsky, niin kinosti jopa paikoin metrisiä kinoksia....

Joulusuunnitelmat: Ei niin harmainta haisuakaan, missä vietämme.....vois kyl olla nyt ihan me kolme keskenämme aaton...kun me ollaan nyt ihan perhe :) , mut joulun "pyhät" on nyt pitkät, niin ehtii vierailla molempien vanhempienkin luona....Joulusta tykkään hirveesti, ihanaa kun on valoja, kynttilöitä,oikea kuusi joka tuo ihanaa tuoksua ja paljon hyvää syömistä...

Voi kun olisi niin paljon kommentoitavaa, mut nyt kaveri heräsi aaamutorkuilta, niin ei kykene kirjoittelee....

Vielä kysyisin et onko teil mitään suosikki unilaulua tai mitä laulelette pikkuselle?
Mein poitsu tykkää (tai emmätiiä tykkääkö... :D ) kun laulelen tiutau tilheä, poitsu rupeaa itekkin "laulelemaan" mukana....muten musiikista tykkää kuunnella...souvarit ja finlanders óvat ykköset :LOL: . Mie ite tykkään kaikenlaisesta musasta...niin hevístä ja rokista aina iskelmiin...

mut paremmalla ajalla palailee hän

terkuin hille ja kaveri 11vko+3pv
 
Huomenia tännekin! Aina aamuisin tämä kaksplussa ja facebookki tsekata... Hieman olen vissiin nettiriippuvainen, hööh.
Siis voi täh ja häh, meillä meni viime yökin yhdellä yösyötöllä :eek: Alma nukahti kymmeneltä, heräsi syömään kahdelta ja seuraavaksi kahdeksalta!!! Itse heräsin ennen seitsemää itsekseni, ihan ennenkuulumatonta. Olinkin sitten hieman hysteerinen ja murehdin miehelle, että onkohan toisella nyt kaikki ihan kunnossa. Toinen on alkanut myös päivällä nukkumaan paremmin. Mutta kaiketi kaikki on mainiosti. Alma vain vihdoinkin tajusi, että nukkuminen on nannaa...

Eli Nuppu74, meillä ei näinä kahtena iltana olla tehty yhtään mitään erikoista, ennen siis meilläkin heräilly kolmen tunnin välein. Tosin nyt kun mietin, niin tyttö on syönyt todella hyvin, eli ehkä pystyykin nukkumaan pidempään täydellä vatsalla. Suosittelen myös kapalointia ja sitä, ettei heti ekasta vinkasusta nosta vauvaa ylös. Varmaankin jo tuttuja tapoja teilläkin...

Hille78, voi, mäkin olen ihan musiikkifriikki. Ennen olen soittanutkin ( oboe, viulu ja piano kakkossoittimena)... Ja laulelen Almalle tosi paljon. Raskausaikana laueskelin paljon Bääbää karitsaa ja heti synnytyssalissa lauloin sitä myös. Tiitiäistä, Sinistä unta, Pientä tytön tylleröistä, Tuiki tuiki tähtöstä ja kaikkea ( jopa Lapsuuden uskoa) laulelen. Ja Alma tuijottaa vakavana yleensä mollisointuisten kohdalla, duurisoinnut saavat taas hihkuntaa aikaiseksi. Myös englannin kielinen kehtolaulu "Somewhere under the rainbow..." on lemppareita. Eli lauletaan, juu
:D

Lauleskeleva Cora ja voi-niin-nopeasti kasvava Alma 7vkoa ja 5pvää :heart:
 
Törö

Pikkujouluista selvisin hengissä ja oli kyllä ihan kivaa. Alkomaholia otin vain kohtuudella ja kotiuduin säälittävästi jo puoli kahden maissa, vaikkakin pääsin nukkumaan vasta kolmelta, kun taksia piti auttaa :kieh: ja hinausautohan siihen lopulta tarvittiin... Täytyy tunnustaa, että poika oli vähän turhan usein ajatuksissa, en ois itestäni uskonut!

Harrastuksia me tuskin aloitellaan, kun mulla on niin paljon omia harrastuksia. Lisäksi on niin paljon samassa elämäntilanteessa olevia kavereita tässä lähellä, että kylättely suuntaan jos toiseen käynee harrastuksesta. Vauvauinti ois kyllä kiva. Olen kyllä järkyttynyt, jos se täälläkin maksaa kohtuuttomat 15 euroa kerta :eek: !

Tinuliinille tsemppiä rintatulehduksen kanssa! Toivottavasti vaunuasiakin hoituu kivutta.

Täällä myös alkavat olla pieniä nuo 62 vaatteet, poika on sen verran pitkä ja kun on kestot käytössä, niin niistäkin tulee aika iso paketti toisinaan.

Yöseurustelua emme harrasta, sillä vaikka jätkä huutaa öisin usein, ei se oikeastaan koskaan edes herää :eek: . Haluaa aivan selvästi itsekin nukkua ja on äreä, jos joutuu hereille. Samoin kuin koiruus, myös minä nukahdan heti yöllä, kun kaverille olen saanut tissin suuhun...

Lauluista sen verran, että aika vähän tulee laulettua lastenlauluja, sillä en muista sanoja! Useimmiten laulan Röllin Häläpätihämmää laulua, sillä siinä on hauskat sanat. Monesti keksin kyllä säveleen kuin säveleen lisää sanoja sitä mukaa kuin oikeat sanat unohtuvat =) . Paljon on tullut lauleltua ihan vain jotain aikuisten lauluja. Mulla myös laaja musiikkimaku ja poju on tottunut siihen, että raskas rock ja hevi pauhaavat esim. autossa, mutta kuuntelee sujuvasti myös Jaakko Teppoa =) .

Pitää mennä, meillä on jokin äiti - lapsi-ryhmä tuossa neuvolassa ja ajattelin näyttäytyä siellä, jos vaikka olisi mukavia ihmisiä tarjolla. Taidan vaan tapani mukaan taas myöhästyä :whistle: ...

väpä ja vilho, tänään 11 vkoa :heart:
 
heipat piiitkästä aikaa!

me ollaan niin liikkuvaista sakkia, humputetaan joka päivä jossain ja sitten kun ei humputeta, on kotityöt kasaantunu :) eli ei vaan oo ehtiny kirjottelemaan.

meidän poika oli alusta saakka tosi vaativa ja välissä oli rankkoja valvottuja öitä. mutta koliikkia ei tod näk ollut, ainoastaan vaativa poika :) mutta nyt täytyy puuta koputtaen sanoa, että parin viikon aikana elämä on helpottunu paljon! jopa iltaitkut (unta vastaan taistelut) on jääny ihan huomaamatta. jeij! ja päivisin poika on jo enemmän hereilläkin, ja tyytyväinenkin sen ajan. öyt ymmärtää nukkua, pääsääntösesti herää noin 3-4h välein eli parilla syötöllä menee yöt ja yleensä simahtaa saman tien uudelleen. mutta meilläkään ei vaippaa yöllä vaihdeta, ellei ole kakkaa. ja tosi harvoin kakkaa yöllä, onneksi.

no voi hitto, alotin liian myöhään kirjottamisen, ja nyt jätkä heräs vaunuissa. yritän palata myöhemmin.
 

Yhteistyössä