***SYYSMASSUKAT 2008***

koiramamma, mulle on vähän epäselväksi jääny tämä sun tilanne, enkä ole löytäny vastauksia tuolta aiemmilta sivuilta.
Siis teillä oli tarkoitus saada pikkupentuja? Mistä rodusta kyse? Minkä ikäinen koira?Kerrhan nyt kaikki toiselle koiraihmiselle.
Meillä 4v norjan harmaa hirvikoira-uros-sohvaperuna :heart: (ei hauku hirveä ) ja 6v cockerspanieli-narttu, joka pyöräytti 04/04 6 pentua. :heart:
Sisu

Heipsanit vaan kaikille :wave: Johan on paljon tullut uutta porukkaa...koetan kohta lisäillä teitä tuonne listaan ja kun tilanteet varmistuu, niin ilmoitelkaa halutessanne tarkempia tietoja, niin lisäilen nekin. =) Mutte tervetuloa ja onnittelut kaikille plussanneille :heart: :flower:

Ja koiramammalle iso :hug: harmi, että siinä nyt noin on käynyt :/

Oli kyllä niin paljon juttua taas tullut, etten enää muista kelle piti sanoa ja mitä :ashamed: no hyvähän se on kun juttu luistaa. =)

Tänne ei mitään ihmeempää...väsyttää ja ällöttää...huomenna taidankin olla koko päivän vaan yöpaita päällä, kun ei oo pakko lähtee minnekään :xmas:

Mä koetan nyt saada jotain tolkkua tohon listaan...nykäskää hihasta, jos jotain menee väärin. :whistle:

snodgrass
Sisu, toivotaan tosiaan et johtui vaan laitteista. Kai ne jotka sua tutki olis myös puhunut tästä jos ne epäilis sitä tuulimunaa... Mitkä sulla olikaan viikot silloin kun siellä kävit? Kun kuulemma ennen rv 6 ei ainakaan vielä välttämättä sykettä saadakaan.
Mimeso mua kyllä ihmetyttä toi ultran hinta! Soitin kaverille, ja kysyin mitä sillä oli maksanut kun ne kävi koskarissa kesällä, ja kyllä hänelläkin se oli ollut alle sadan euron. Katsoin omasta laskustani, niin siinä lukee varhaisraskauden ultra (ennen 12. raskausviikkoa), ja sitten se taksa. Ja jos siihen olisi jo laskettu alennus mukaan, niin ei se silti voisi olla noin paljon halvempi. Että antoiko ne sulle jonkun 4D-ultran hinnan vai minkä???? :eek:

Kurjaa koiramamma että koiran kanssa teille kävi noin! Myötätuntohali :hug:
Nyt pitää taas alkaa töihin..., blaah.

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Ilmoittelenpa minäkin sitten tarkempia tietojani. Noin kolmekymppisiä ollaan molemmat. Onnistuneita raskauksia 2, keskenmenoja 3. Laskurien mukaan laskettu aika on 18.9, ultrassa ei tietenkään ole vielä asiaa varmisteltu.

Onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista ja muille jaksuja jos minkäkin vaivan kanssa. Joku kauhisteli ultran hintoja; itsekin huomasin tosi suuria eroja lääkäriasemien välillä. Edullisin oli n.57 e ja kallein 150 e. Eli aika isot erot samasta hommasta...

trine 5+1

Siis päivitystä tilanteeseen:
Ollaan 31 ja 32v me vanhemmat, ja perheessä edelliset lapset -04 ja -06. Kolmonen lähti yllättäen (mutta ihan toivotusti) ekalla yrityskierrolla alkuun, ja nyt siis jännään, että onko se km vuoro osua kohdalle :/ . Synnytän todennäköisesti ulkomailla, vielä vähän auki tai sitten Hyks.

Mulla vasta 4+5, oireina jatkuva pissatus ja lisäksi tuntuu, että normaali menkkoja edeltävä rasvasuolanälkä on jäänyt päälle =) . Kahdessa ekassa raskaudessa olen voinut todella huonosti ja pitkään, joten vähän kauhulla odottelen kevättä... No nyt olen päättänyt nauttia, kun ei vielä ällötä :kieh: (mässäilee)

Viuhkis...kyllä sitä tosiaan kaikenlaisia vihlontoja on ollut ja toivotaan, että ne sinullakin olisivat ihan normaaleja ja pikkuinen olisi oikeassa paikassa. :heart: ja tervetuloa mukaan sitten kun uskallat =)

Hiuko...mä yritin noista viikoista laskee sun laskettua aikaa, jotta sain sut listalle oikeaan kohtaan. Sain päiväks 21.9...onks se yhtään ees sinnepäin? :whistle: vaihetaan sitten jos meni mettään ja muuttuuhan nää lasketut ajat varmaan monella tässä vielä. =)

Oon teitty klassisesti unohtanut merkata kalenteriin tarkan viimeisten menkkojen alkupäivän (Kaameeta olla näin lahopää jo ennen imetystä, lapsiparat...), mutta muistaakseni katselin kalenterista 23.9. Plussasin siis maanantaina vasta hailakasti, joten alkuviikoilla vasta ollaan.

:hug: Toivotaan, että vihlonnat Viuhkiksellakin rauhoittuu pian, tai UÄ antaa selvyyden asiaan. Ymmärrettävästi pyörii huolet mielessä, mutta eiköhän todennäköisempää olisi jo kuitenkin saada positiivisia uutisisia vaihteeksi.

Hui kun tänne tulee tekstiä vauhdilla. =)
Itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua, vaikka käynkin täällä aina kurkkaamassa mitä muille kuuluu.

Halaus ja voimia kaikille kovia kokeneille :hug:
Toivottavasti ei enää suru-uutisia tulisi.

Olen ollut koko kuluneen viikon ihan kamalan väsynyt ja aikas huonovointinen, oksu on onneksi tullut toistaiseksi vain kerran, mutta koko ajan yököttää ja nukuttaa ja itku on kauhean herkässä.
Luojan kiitos perjantaista, ihana kun huomenna ei tarvitse mennä töihin.

Viuhkikselle piti sanomani, että minullakin ihan alussa, plussauksen aikoihin ja vielä reilu viikko sen jälkeen oli juurikin tuollaista toispuoleista vihlontaa vatsassa ja emättimessä, jäljemmässä vähän sellaisia menkkamaisia. Mutta hävisivät onneksi sitten parissa viikossa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Helou!

Jeps, täälläkin on ollut monenlaista nippailua ja jomotusta ja särkyä eikä suinkaan tasaisia, vaan toispuolisesti välillä. Tosin en ole mitään kautta varmistanut, että kaikki masussa on ihan ok, mutta uskoisin niin...

Tänään aamulla vessassa käydessä tuli paperiin ihan tosi haalean ruskeaa...jotain... koostumus oli valkovuotoa muistuttavaa.. ja arvatkaas hyppäskö sydän kurkkuun... sitä sitten hysteerisena olen hypännyt vessassa seuraamassa, josko jotain muutosta olisi tullut. mutta ei onneksi ainakaan tähän mennessä. tai nyt sitä ei enää edes tule, ja kaiken kaikkiaan tuli tosi vähän, alle puoli teelusikallista ehkä.

mutta on tämä alku kyllä yhtä stressiä, ihan hermot meinaa mennä,kun ei saa hetken rauhaa huolilta...

No mutta tosiaan, viikonloppuja kaikille ja uusille onnittelut plussista! :flower:

Suhveli + Nappula 6+2

Täällä olisi yksi kainuulainen odottaja lisää, kolmas olisi tulossa.... toivottvasti nyt menisi kaikki hyvin. (hieman pelottaa kun oli keskenmeno tätä ennen). Olo ollut ihmeen hyvä, mitä nyt väsymys on kova,(varsinkin työpäivän jälkeen).Ei ole ollut niin huonoa oloa kuin kahdessa ensimmäisessä. eka neuvola vasta 2 viikon päästä, pitää jännittää sinne saakka ja toivoa kaikki olis hyvin.

tofu 6+ jotain.

Hips,

Vihdosta viimein uskallan liittyä mukaan ressaavan päivän jälkeen. Olen kyllä seurannut palstaa alusta alkaen ja porukka vaikuttaa mukavalta.

1. Oma ja puolison ikä
Kummatkin 28v.

2.Asuinpaikka
Pirkanmaa, synnäri tulee olemaan TAYS

3.Ammatti
Toimistohommia

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot
2 kisua

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
Kohdunulkoinen 01/07, keskeytynyt keskenmeno 10/07 (rv9)
Enemmän ja vähemmän yritetty vuosi

6. Koska plussa?
29.12.07, LA 10.9.08

Ressaava päivä johtuu siis siitä, että tänään alkoi "häränkurkku vuoto" aivan kirkasta verta. Soitin terkun päivystykseen ja lupasivat heti katsoa, vaikkei mitään ole kylläkään tehtävissä. Minä sitten kiireellä päivystykseen itkua vääntäen. :(

Hetken aikaa lääkäri tutki ja sanoi että täältähän löytyy syke! Kohdun suu oli kiinni ja kaikki oli niin kuin pitikin. Taas minä itkemään :) Siitä hän ei ollut varma olisiko sielä ollut kaksi, joista toinen lähti pois vai olisiko kyseessä ollut jokin verenpurkauma sikiöpussin ympärillä, joka vuosi pois.

Kaikki siis on nyt paremmin kuin hyvin :) Kävin viikko sitten ultrassa tarkistuttamassa raskauden oikean paikan. Sikiötä ei silloin vielä näkynyt, mutta paikka oli oikea. Tänään sain siis vielä varmuuden siihenkin ettei se ole tuulimuna vaan ihan oikea elämänalku!!

Mulla oli myös aika kovaakin vihlontaa oikeassa munasarjassa, useasti iltasella ihan ekoina oireina.
Nyttemmin juilii alavatsaa ja nippailee välillä ihan kunnolla.
En sinuna huolestuisi, sillä kuuluu asiaan!
Takana minullakin kaksi keskenmenoa ja niissä ei kyllä nippaillu ja juilinu vaan särki ja supisti ihan julmetusti.....

Voi Koiramamman surua.
Olisihan se ollut ihanaa päästä pentulaatikon reunalle...
Ehkä joku toinen kerta on suotuisampi...
Meillä täällä kotosalla kohta 10kk ajokoiranarttu ja muistan vielä tuon 1.4.2007, kun aarteemme syntyi :heart:

Mutta nyt NUKKUMAAN!
Se on tätä nykyä mun lempparipuuhaa...

Laura80
Heippa!
Ahkerasti ootte jaksellu kirjotella =) Oon lähes joka päivä käyny juttuja lueskelemassa, mutta nyt vasta ehdin kirjoitella..

Uusille tervetuloa mukaan ja jaksamista kovia kokeneille!

Kävin Tekayn sivuilla ja sen raskauskiekon mukaan laskettu aika onkin 14.9. Aiemmin joku muu laskuri antoi lasketuksi ajaksi 16.9. Noh, varmistus tulee sitten ultrassa..

Oon tässä kovin harkinnu, että pitäiskö käydä yksityisellä ultrassa..mulla on eka neuvola vasta 5.2. ja siihen varmaan pari viikkoa päälle ennenku pääsee ultraan!? Ei jaksais odottaa! =) Oon lukenu niiiiiiiiiin paljon netistä juttuja kaikenmaailman tuulimunista ja kohdun ulkopuolisista raskauksista, että en usko, että joku tuolla massussa kasvaa ennenku näen!! =) Ahistaa!!

Karmeesta flunssasta on selvitty, mutta pahoinvointi jatkuu aaltoilevana aina välillä...tänään töissä piti lähtee salamana kahvihuoneesta yökkäilemään, kun kahvin haju teki niin pahaa!! Toivottavasti kukaan työkaveri ei tajunnu mistä on kyse..en haluis työpaikalla vielä kertoa. Ehkä tää pahoinvointikin tästä lähiviikkoina hellittää..

Viikonloppuja kaikille! :wave:

Laura 5+5

viuhkis86 moi!
Mulla on ollu ku siten, että jouluaattona (!!! )06 plussasin, menkat oli jonkun verran myöhässä, mutta plussatestiä ennen olin ehtiny tehdä jo 2 negaa testiä. Uuden vuoden aaton aattona havahduin päivällä siihen että mahaa jomotti sen tuntusesti, niinkun olis koko ajan ollu ihan himo täys pissirakko, semmonen pistävä kipu, varmaan jokaisella on joskus tuntunu se. Ja se siis vaan pisti vaikka kävin pissalla. Aattona sit alko uudestaan sama jomotus mikä vaan paheni iltaa kohti. Illalla n. klo23 soitin lähimpään päivystävään sairaalaan, ja käskettiin tulla sinne. Yöllä n. 05.00 selvisi, että raskaus kehittyy vasemmassa johtimessa, ja tuomio oli, että heti aamun valjettua mulle tehdään laparoskopia. Ja niin siinä rytäkässä, kun leikkausaliin pääsyä odoteltiin, niin multa repesi se johdin ja aloin vuotaa vatsaonteloon jne. Että oli henkikulta lähteä siinä. Vasen tuuba ja raskausaines poistettiin.
Ja minä oon VASTA nyt uudestaan raskaana!

Mulla oli aluksi ku:n aikaan raskausoireita alaselän kipu (en ole ikinä potenu selkäkipeetä! ), tissien arkuus ja väsymys. Mutta ei läheskään tässä mittakaavassa kun nyt on!
Ja tämän raskauden aikana on kyllä nippaillu ja pistelly ja repiny ja tehny vaikka vallan mitä, että kyllä ne kaikki kuuluu ihan normaaliin raskauteen. Ja tämä toukka kasvaa mulla kohdussa, se todettiin keskiviikkona ultrassa.
Sisu ja toukka 6+6

vuh
Terveisiä täältä kaukaa... Ja Koiramammalle osanotto :hug: . Toivottavasti saisitte pennut sitten joskus. Meidän koiranen sai viime keväänä viisi pystykorvanpentua ja se oli kyllä niin käsittämätöntä hulinaa että oksat pois. Sen tajusin, etten ikinä haluais koiran saavan pentuja semmosena aikana, ettei ne vois olla paljoa ulkona. Jos ne olis ollu 8 vkoa sisällä, meillä olisi mennyt järki! Ja jos samaan aikaan olisi ollut vauva... ei hyvät hyssykät!!

Sellaista raskausasiaa täältä, että soitin vihdoin Unileverille ja kysyin rooibos-teestä, saako sitä juoda raskausaikana. Ja vastaus oli että EI! :eek: Rooibos ei ole "myrkyllistä", mutta kuulemma mitään yrttiteitä (-teitä??) ei suositella raskaana oleville, kun sinne on saattanut joutua joukkoon jotain muuta saastetta (?), joka ei ole terveellistä? Että tämmöistä tiedoksi raskausmammoille, todellakin jäi minulta teet tästä eteenpäin juomatta. :( Miks muuten ruokiin ei laiteta merkintää, jos niitä ei suositella raskaana oleville?? Samaa ihmettelen kuin joku, joka oli vahingossa ottanut a-vitamiinia. :(

Snodgrass: Sitä minäkin ihmettelin kun soitin sinne. Sanottiin vaan, että riippuu lääkäristä. Alle sadan euron ei pääse.
Mietin joka päivä onko mahassa elämää ja jos on niin mitä jos se on vakavasti sairas. Jos se on niin sairas, että joutuu koko elämänsä viettää laitoksessa/sairaalassa. Pelottaa vaan tälläiset asiat kun ei tiedä tulevasta.
Harmittaa koiramamman puolesta :( .
Suhveli: Toivottavasti vuotoa ei enään tule. Pidetään peukkuja!
Tervetuloa uudet :wave: .

Uusille tervetuloa! :)
suhveli Enpä usko että sulla on mitään syytä hermoilla tuon vuodon takia! :hug:
viuhkis Kyllä noita kipuja mun kuuleman ja lukeman mukaan on tosi monilla ja silti kaikki on ollut hyvin. Voi miten sitä toivoo että kaikki olisi kunnossa ja että raskautesi etenisi normaalisti.
koiramamma Harmin paikka ettei koirallenne tulekaan pentuja, ehkä toiste sitten?
mimeso Kyllä monenlaiset ajatukset tuntuvat kuuluvan tähän odotusaikaan. Sitä pyörittelee päässään vaikka mitä, turhaakin ja rasittaa itseään aivan suotta. Ehkä se on se äidin osa?
vuh Ääh, tämmöstä siis taas. Ensinnäkin noissa sais kyllä olla merkinnät ja toiseksi, mitä tässä kohta enää uskaltaa syödä/juoda, kun tuntuu että joka toinen elintarvike ei sovellu raskaana olevalle.
Hyvää viikonloppua kaikille!
syysmama 6+2 :heart:

Huomenta ja Neppikselle tervetuloa mukaan ja onnea :heart: :flower:

Mulla oli koko yön taas niin huono olo ja poika heräs jostain kumman syystä kahteen otteeseen tonne sänkyyn hillumaan :$ ja muutenkin kaikki ihme unet on alkanu häiritsemään mun leppoisaa unta. Niin häröjä unia sitä välillä näkee, että ihmettelee herätessä mitenn oma aivot tommosta kehittääkin. :whistle:

Ja nyt relaus :hug: kaikille, joita hermostuttaa.

nyt katsomaan kaapista jotain aamupalaa :wave:

katjuska ja vilpertti 7+5

Jospa sitä sitten tänne uskaltais jo pikkuhiljaa pinoutua. Nyt aamulla tein vielä varmistustestin, joten eiköhän se plussa ole. Neljä testiä tehneenä ja kaikkiin tuli kax viivaa :D , niin pakkohan se on tieten jo uskoa. Vastailenpas ekaks näihin kyssäreihin.

1. Oma ja puolison ikä
minä 30 isäntä kohta 31

2.Asuinpaikka
pohjoispohjanmaa

3.Ammatti
päiväkodissa työskentelen silloin aina kun soittavat

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot :D
tyttö 10/06 ja koirakin löytyy

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
eka kerrasta tärppäs, kolmas raskaus kyseessä, joista yks tuulimunaraskaus

6. Koska plussa?
torstaina 17.1

Viikkoja olis nyt rapiat 5+2, joten vielä en hirveesti hurraile, ennenkuin nään pikkusydämen ultrasa pomppivan. Neuvolaan en oo vielä soittanu ja soitankin vasta parin viikon kuluttua, kun tämänhetkinen työrupiama on ohi. Ja nyt puurolautasen äärelle :p

heh... tänne tulin sua huhuilee=) ku aattelin vielä kysyä, että mikä kp sulla oli ku sait plussan?? ja milloin vielä kiertopäivinä näytti negaa?? kuink amonta päivää oletetusta oviksesta??? ja onnittelut sinulle!!

Huomenta!

Meillä on siis sijoituksessa tämä berninarttu (kuva profiilissa) ja päätimme jo vuosi sitten että ottaisimme kaverin tästä pentueesta. Seuraavista juoksuista kasvattaja astuttaa uudelleen ja jos jää tyhjäksi niin se oli sitten siinä, joten meille ei ainakaan tämän maailman ihanimman koiran pentua tule :( . Tottakai olen yrittänyt hokea ja muistaa ettei ne pennut niin vaan puissa kasva. Noh, nyt kun meidän tilanne on tosiaan tämä että ollaan onnellisesti raskaana niin koira haaveita ei voi siirtää yhtään enempää ja tiedän ettei mies suostu edes harkitsemaan muita koiria :'( Tämä siis tarkoittaa sitä että varmaan se kaksi vuotta ainakin joudumme odottamaan uutta tulokasta. Voitte varmasti kuvitella että täällä on lyöty olo ja itkua väännetty.

Suuri kiitos kaikille myötätunnosta, helpottaa hieman!

Navan alla ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Kävin äidin luona eilen ja ihmeteltiin neuvola kortteja minusta ja veljistä :D aika ihanaa... Ensi viikolla onkin jo ultra ja ehkäpä se alkaa tästä todellisemmaksi muuttua, nyt on vielä niin epäuskoinen olo.

Tervetuloa uudet ja terkkuja vanhoille :wave:

Koiruus ja pentunen rv 6+4

Yhteistyössä