***SYYSMASSUKAT 2008***

Mullakin on kova makeanhimo. Olen kumminkin ollut syömättä makeaa. Haaveilen joka päivä mitä hyvää voisi syödä =) .
Katjuska-78 varmaan on vuoto ihan normaalia. Yritä ajatella positiivisesti!
Kävi kans tänään ultrassa. Siellä se pikkuisen sydän sykki :heart: .
Yllätyin kun ultra oli halvempi vaikka ajanvarauksessa sanottiin ettei alle sadan euron pääse. Maksoi 66,50euroa.
Ihanaa enään kaksi päivää töitä ja 5päivää jo tehtynä.
Täytyy kyllä myöntää, että olen jo aika väsyny pitkistä työputkista.
 
snodgrass
Juuliai, mulla vastaava juttu syksyin km:n kanssa: alkoi tulla pientä vuotoa, neuvolan kautta ei meinannut päästä yhtään minnekään ja yksityisellä sitten löytyi se kuollut sikiö. Saman ihmisen kanssa nyt lähdetään neuvolassa siis uudestaan, ja sama ihminen on meidän esikoisen "neuvolan täti", joten vaihtoehdot on vähissä. :| Mut ei voi mitään. (sori te, joille tämä tulee jo toiseen kertaan..) Huomasin, et pitää vaan itekin koittaa alottaa alusta, ja jättää entiset jutut taakseen. Vaikka eihän noita kokemuksia toisaalta ikinä voi unohtaakaan.

Katjuska toivotaan tosiaan et on ihan normaali juttu se vuoto. Inhottavaa se silti on joutua pelkäämään ja murehtimaan. Siksi :hug:

Siitä alkoholista on ollut puhetta. Täytyy tunnustaa, että esikoista odottaessani, sitten raskauden ollessa jo selkeästi pidemmällä, saatoin kyllä jonkun erityisen hyvän ruoan kanssa ottaa puoli lasia viiniä. Alussa varmaankin pienetkin määrät voivat aiheuttaa haittaa, kun solut jakaantuvat. Silloinhan jos tulee joku virhe, se kertaantuu ja kertaantuu. Olen kuitenkin ollut luottavainen siinä suhteessa, että pienen määrän hyvin satunnaisesti nautittuna olen sitten raskauden loppupuoliskolla uskaltanut juoda. Mutta jokainen tyylillään, ja parempihan se nollalinja tietty on, ei jää ainakaan mitään mietittävää.
 
Katjuska :hug: toivottavasti vuoto lakkaa ja on harmitonta!

tänne ei mitään ihmeellista.. nyt ei tunnu kyllä yhtään että olis raskaana.. :/ voi kun menis nää viikot nyt nopiaan..

kerroin muuten äidille tänään ja se on siellä ratketa riemusta!! :LOL:


 
Tervetuloa Juuliai ja Masu78!

En kait minä ole etes oikeasti raskaana, kun ei näitä oireita voi oireiksi sanoa. Päivällä olin jo sitä mieltä, että tissitkin ovat "lässähtäneet" ja tyystin kivuttomat, kunnes sylissäni ollut poika tömäytti päällänsä oikean puoleiseen...Auuuuuuu! Okei, on ne kipiät. Hajuaisti on saattanut hiukan terävöityä. Pari kertaa sain tänään itseni kiinni päivittelemästä, miten jokin haisee niin oudolle tai voimakkaalle. Mutta siinäpä nuo kaikki oireet. Tai no, alapiä on jotenkin niljakas (sori). Olen normaalisti melko kuivakka tyyppi ja nyt tuntuu koko aika kostealta. Ja se on sitten suoraan verrannollinen vessassa käyntien määrään: joko alkoi vuoto? Tähän mennessä on aina onneksi kirkasta vaan paperissa näkynyt. Siinäpä limaisimmat yksityiskohdat.

Katjuska-78:
kaikki ulokkeet on pystyssä toivottamassa sinulle onnea ja vuodon loppumista!

Pahoinvoiville immeisille voimia. Olen suoraan sanottuna lähes kateellinen...
 
Katjuska: :hug: Toivottavasti kaikki on hienosti ja vuoto lakkaa!

Oma: En sitte päässy liikkumaan tänään. Ajattelin mennä salille, pääsin harvinaisen aikaisin töistä ja olisin sitte heti ajellu salille. No, samana päivänä työkaverit oli menossa juuri vauvan saaneen työkaverin luokse ja mä menin sit mukaan. Oli ihana 2 kk vauva :heart: Sitte tulin kotiin viiden maissa ja tein hetkisen ristikkoa. Ja NUKAHDIN TAAS! Heräsin just tässä puoli ysiltä. Hmm... Mulla tää väsymys on jotain ihan älytöntä! Ja on niin turvonnut inhottava läski-olo, että ei tuu mitään. Pitää huomenna sinne salille kyllä mennä vähän treenaileen. :ashamed:

Voikaa hyvin! =)

Mayah rv 5+3
 
pikkuhiljaa alan tänne puolelle siirtymään. Toissa päivänä plussasin ekan kerran ja nyt testejä onkin kulunut jo viisi :D Jotenkin mieli vaan haluaa rajoittaa turhan iloitsemisen plussasta, kaikkea kun voi sattua.
Ikää mulla on 22, ja mies ens kuussa 24. Itse opiskelen korkeakoulussa ja mies yliopistolla. Oireita ei vielä ole kauheasti: alavatsan vihlaisuja, väsymystä ja nännit ehkä hieman arat. Viikot ihan aluillaan, 4+4. Synnärinä Kät. tai luultavimmin Tammisaaressa sijaitseva "luomusairaala". Onkos toisia, joilla vihloo alavatsaa? Jotenkin koko ajan pelottaa, että vuoto alkaa. Huoh, pitää rauhoittua.
Ihanaa illan jatkoa kaikille.. meillä mies otti uunista juuri porkkanasämpylät ulos :p
 
Iltaa ja tervetuloa uusille!!! :wave: :wave: :wave: täällä vielä kukun koska nukuin tossa sohvalla parin tunnin "kevyet pikkupäikkärit" äsken ja voipi olla että ei uni tule ihan heti!Muuten kyllä sammun jo ysiltä ja kaikki ysin sarjat pitää nauhottaa ku ei jaksa katsoa |O onneksi on toi boxi!Huomenna olis sitten neuvola!Hauskaa mennä ja kuulla onko joku muuttunut tässä reilussa 3 vuodessa,tullut uusia suosituksia yms.Joku puhui huimaamisesta,mua ei ole huimannut toistaiseksi ollenkaan,mutta ekan raskauden aikana kovastikin ja taisin ihan pyörtyä kupsahtaakkin kerran!Mulle sanoivat että johtuu alhaisesta verenpaineesta eikä hemoglobiinista niinkään,voin toki olla väärässä.Alhainen verenpainehan on sinänsä vaaraton mutta kiusallinen vaiva.Nyt on vedetty kyllä semmoset määrät suolasta ruokaa että tuskin on kovin alhaalla!Uusin löydös on suolapähkinät!On varmasti monta asiaa mitä nyt tulee vedettyä eikä sitten muutamaan vuoteen halua nähdä silmissäänkään!Hajut on edelleen ihan hirmu voimakkaita ja on työn ja tuskan takana että pystyy töissä tarjoomaan kahvia asiakkaille... :x :x :x Joku kysyi siitä duunissa olemisesta;mulla ainaski ollut varsinki se toissa vko ku paha olo alkoi ni aika karmea!Mutta jotenkin sen vaan sit vie läpi sen duunipvän ja pitää huolen että koko ajan syö,kaappi on täynnä leipää ja hedelmiä,jugurttia! =) Ja oikeesti musta tuntuu että kun oikeen psyykkaa itseään et nyt mä pärjään,ja en oksenna ja jos oksennan ei haittaa,kaikki ymmärtää ym.ym tää menee ohi ni kyl sitä pärjää!Okei tänään on ollu hyvä pvä huomenna voi olla toisin!Normaali farkkuni pistin sitten vaatehyllyn perukoille odottelemaan kun kiristivät aika tavalla =) trikoo linjalla mennään kunnes masu tarpeeksi kasvaa äippä housuihin!Varmasti mässäyksen ja suolasen ruoan tuloksena.. :LOL: Alkomaholia otin muistaakseni esikoisen aikana skumppaa jossain juhlissa lasin ja viiniä kerran pari että yhdelle kädelle jäivät nuo kerrat silloin.Valkovuodon määrä on järkyttävä!Pikkuhousut sais vaihtaa 2 krt.pvässä...pakko kait ruveta käyttään pikkuhousun suojia mutta ku inhoon niitä! |O lisäks on hirveitä ilmavaivoja... :ashamed: :ashamed: muilla..??No niin taas tuli omaa vaan,mutta siihenpä tää kait perustuu että kerrotaan kaikki miten homma itellä etenee... B) Jousikas&8+0 ai nii ja mulla synnäri tulee olemaan Jorvi tälläkin kertaa!
 
Voi Viuhkis!!!
Meillä on samat pelot molemmilla. Minulla ei satu mihinkään, mutta silti asia jyllää mielessä. Lapsettomuuspolin hoitaja rauhoitteli minua ja sanoi, että on tosi epätodennäköistä, että jäisi toiseen torveen nyt kiinni. Yleensä ku uusiutuu silloin, jos munajohdin on saatu pelastettua edellisessä ku:ssa ja sitten uusi alokas tarttuu siihen arpeutuneeseen johtoon kiinni. Tämän olen yrittänyt pitää mielessä ja hokenut, että oikea torvi on ollut täysin avoin ja alku on päässyt kulkemaan oikeaan paikkaan. Sekään ei tietysti takaa raskauden jatkumista, mutta on ns. normaali keskenmeno parempi vaihtoehto kahdesta pahasta. Mutta tietenkään mikään näistä kauhuskenaarioista ei tapahdu kellekään meistä, vaan raskaudet jatkuu ja johtaa synnytykseen ja omaan rakkaaseen vauvaan!!! Jookosta joo!?!
 
Moi! Täällä kans yks ku peloissaan.. Mulla on alamaha semmonen kova jo ni pelkään et jos joku onki hullusti :eek: toivottavasti se on jotain turvotusta vaan mut luulis senki laskevan välillä. Turvonnu maha mul muuten on mut se on ihan erin tuntunen. Huomenna neuvola ja rukoilen polvillani et neuvolantäti pistää mut varhaisultraan. Sais ees jotain varmuutta tähän vaik joutuisin mä sitä ultraaki odottaa vähintään 2 viikkoa. Nyt vasta 5+1-3?

cora: Mulla vihloo vatsaa aika useinkin. Ja onnea plussasta :) Mä kans ehtiny tekee 5 testiä ;D
 
cora85 Tervetuloa mukaan syysmassukoihin. Ja loppuun asti sitten pysyt mukana, muista se! :) Ei jätetä enää ketään välille vaan kaikkien pikkuiset pysyy kyydissä. :heart: Kysyit alavatsan vihlomisesta,
mulla vihlo, kipuili tosi kovasti ja juili alavatsaa ja selkää ihan raskauden alussa varsinkin ( eipä viikkoja ole vieläkään paljon, ei sillä ) Olinkin joka hetki ihan varma että vuoto alkaa. Nyt tilanne on jokseenkin rauhoittunut, mitä nyt vähän nippailee jne. edelleen päivittäin, ultrassa kävin maanantaina ja kaikki oli hyvin. Ja niin varmasti sinullakin! Nuo vihlaisut/kivut/juilimiset kuitenkin ovat minut ultranneen lääkärin mukaan hyvin yleisiä ja kuuluvat raskauteen, eikä niistä YLEENSÄ seuraa mitään huonoa.
Jouskari-80 Mä söin eilen suolapähkinöitä niin et olin tänään oksentaa ku näin sen pussin pöydällä!
Ja mullakin toi valkovuodon määrä ihan järkyttävä! Oon siirtyny kestopikkuhousunsuojiin, tahtoo tuo alapää ärtyä noista kertis - suojista.
Reipasta mieltä huomiseen neuvolaan sulle! :)
Viuhkis86- Voi kun osaisi jotenkin lohduttaa kun sulla on noita kipuja ja pelottaa sitten tietysti. On se niin väärin kun ei saa nauttia rauhassa raskaudestaan vaan pitää jännittää et miten tulee käymään. Niin kait se on lähes kaikilla. Samassa veneessä ollaan siis.
Ja tänne saa ainakin mun puolesta purkaa tuntojaan ihan vapaasti, sitä varten tämä palsta on!
Nyt pikkuhiljaa sänkyyn oman kullan kainaloon. :heart:
 
Huomenta ja onnittelut masu78 ja cora85 ja tervetuloa mukaan kirjoittlemaan :heart: :flower:

Täällä tosiaan tuo vuoto loppui eilisen päivän aikana, joten uskoisin sen olevan ihan harmitonta :heart:

Tuun paremmalla ajalla klirjoittamaan lisää...nyt laittamaan poju nukkumaan :wave:
 
Täällähän on lörpötelty :D

Omat olot ihan hyvät, pahoinvointia on ollut ja eilen aamulla oksensinkin ensimmäistä kertaa hampaiden pesun jälkeisestä yökkimisestä mutta silti olen selvinnyt kohtis hyvin.. Lämmintä ruokaa en ole pystynyt syömään kahteen viikkoon mutta olen yrittänyt kaikkea muuta sitten mussutella etten vaan menisi liian heikkoon kuntoon.

Ainiin ja tervetuloa taas kaikki uudet massukat :heart:
Huomasin että Coralla on samanlaiset suunnitelmat kuin itselläni eli kättärillä käyn kaikki testit ja ultrat tekemässä mutta tammisaareen haluan minäkin luomuilemaan :) Kiva juttu kun sullakin on samanlaiset mietteet niin voidaan yhdessä sitten vinkkailla toisiamme näissä asioissa!

Katjuskalla oli ollut jotain ikävää vuotoa :( mutta onneksi se jo hellitti! Inhottavaa vaan tommoinen säikyttely kun muuten on niin sydänsyrjällään..

Neuvolan jälkeen on ollut jokseenkin rauhallisempi olo ja nyt tässä sitten vaan kasvatellaan viikkoja ja odotellaan että päästään näkemään josko tällä kertaa saataisiin se nyytti syliin asti.

Eilen sain töisä kuulla että täällä on yksi toinenkin raskaana, jolla LA on jo heinäkuussa ja tästähän otin kauhean stressin koska meitä on tässä konttorissa vain 6 ja jos kaksi lähtee mammikselle niin on porukassa aika iso prosentti uusia jotka joutuu opettelemaan kaikki aivan alusta.. mutta päätin olla stressaamatta asiaa nyt. Koeaika päättyy päivää ennen kuin rv 12 on kasassa ja kerron töissä sitten kun ensimmäinen ultra ja riskiviikot on takana.

Mutta jospa tässä jatkaisi töitä taas.. väsyttää ihan kamalasti ja haaveilenkin jo joka viides minuutti äippälomasta :D


Hyviä vointeja kaikille syysmassuille ja tarrasukkia pienokaisillemme :heart:



Tini+Nuppu 8+1 :heart:
 
Mahtuuko tänne vielä mukaan?? rv en tarkalleen tiedä mut luulisin et syyskuun lopussa.. ja toinen olisi tulossa :wave: niin ja eilen plussasin. vuosi sit olin tähän aikaan poikaa väsäämässä :D
 
auts: Tervetuloa ja onnea plussasta :)

viuhkis: Mulla juilii mahassa aika paljonki. Koitan vaan uskoa siihen et se kuuluu tähän alkuraskauteen. Miten voikaan olla et tässä raskaudessa oon ihan paniikissa ja vainoharhanen, mut esikoisen kohalla ei käyny mielessäkään et joku vois olla huonosti. Tänään neuvola :) Toivottavasti se vähän helpottaa oloa.

5+2-4?
 
Ittuli : onpas teillä neuvola aikaisin.. olispa täälläki. ;)
mä en ole vielä sinne edes soitellu.. ajattelin odotella vielä jonkun aikaa..
nyt on alkanu muuten vessassa ravaaminen ja kohta mulla alkaa pari tuntia autokoulun kakkosvaiheen arvioiva ajo ja mitenköhän rakko kestaa.. :LOL:


 
Huomenta!
Uudet, tervetuloa! :flower:
Alkoholista täällä oli kyselty jonkun verran, minä oon vetäny (ja vedän ) nollalinjalla alusta loppuun. Tosin 2 aikaisemman raskauden aikaan olen ollu baarissa vaan muutamaa päivää ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa, ja juonu siis. Ja huonoa omatuntuoa kantanu. :ashamed: Meillä oli tosin esikon aikaan aivan ihana neuvolantäti, ja se lohdutti, että ei nyt kannata piruja maalailla seinille. Kopparbergin omppu-siideriä olen sitten saunajuomaksi juonu, vaikka ei se alkoholilliselle siiderille vedä vertoja.
Tinii, pohdit työkuviotasi... Mulla aivan sama homma, olen miettiny pääni puhki. Eli minä oon pph. Mulla ryhmä koostuu 3-4v tytöistä, toinen 4v on oma. Ja nyt mulle olis helmikuussa tulossa varahoitoon 2viikoksi lisälapsi. Ja kun musta tuntuu, että en jaksa edes omaa ryhmää viedä läpi, niin vielä varahoitolainen siihen lisäksi. :( En tod. tiedä jaksanko. Ja sillon ei ole vielä edes 12rv täynnä mulla kun asiasta pitäis puhua esimiehen kans, eli pitäiskö mun vaan sit aikasemmin sanoa sille tästä raskaudesta? Viikkoja sillon olis hyvässä lykyssä 9. Vai vienkö tän porukan 2viikon ajan eteenpäin hampaat irvessa ja suomalaisella sisulla? ;) Ja missä vaiheessa kerron hoilasten perheille, että jään elokuun alusta pois täistä, ja ettei hoito jatku syksyllä meillä enää... :kieh: Päässä surisee kun näitä miettii.
No joo, pitääpä alkaa vapaapäivän hommille, pyykkiä pitää pestä ja vedellä lauteisiin laudesuojat ja pestä saunan lattia. :whistle: Siinäpä sitä.
Sisu ja toukka 7+5

 
tervetuloo taas uusille!Pääsit säkin auts tänne sit, mulle jäikin tuolta MitäsNyt?-puolelta mieleen kun mietit et ootkohan raskaana vai et!Hyvä kun asia varmistu! Katjuska-78 hyvä kun vuoto loppu, uskon kans et oli varmaan ihan harmitonta se!Mullahan tuli viimeks neljät ihan kunnon valemenkat ja silti kaikki meni ihan hyvin, sullakin varmaan vaa liitty siihen et ois pitäny menkat tulla.
vuh kyseli alkoholilinjaa, mä en yleensäkään juo ellen sit aio humaltua, kun en suuremmin tykkää mistään alkoholista joten ihan limpsa-linjalla ollaan!Uuden vuoden juhlinassa kyllä join yhen siiderin jolla sain hämättyä koko illan muita juhlijoita :)
vapelle onnittelut ultrakuulumisista, mun tarvis vielä viikko oottaa!hermothan tässä menee...
Nyt en kyl enää muistakaan et kelle muulle piti vastata ja mitä...alkaa huono muistisuus iskeen :) omaa napaa sen verran et eilen oli eka päivä kahteen viikkoon kun ei tarvinnu koko ajan rampata oksentamassa, en tiiä alkaisko tää tästä hellittään vähitellen vai palaako vielä takasin, nyt aamulla on ollu selkä tosi kipee mut se voi johtua eilisestä neljän tunnin istumisesta koulussa.Nyt laittaan vaippapyykkiä kuivumaan, tsemppiä kaikille ja koitetaan ottaa rauhallisesti!

Daydreams ja pipana 8+1
 
Ultrakuulumisia!

Pikkuinen "pötkylä" ja syke löytyi. Jännitin sitä niin kovasti etten kyynelten seasta sykettä kyennyt näkemään. Nyt voi huokaista helpotuksesta..ainakin hetkeksi. Joku sanoi ettei ole aikaisemmissa raskauksissa stressannut näin paljon kuin nyt, niin mulla on ihan sama juttu, en ikinä aikaisemmin ole ollut näin huolissani. Nyt täytyy yrittää nauttia tästä raskaudesta eikä niin kovasti huolta kantaa huomisesta.

Kysyin lääkäriltä noista vatsan tuntemuksista ja hän sanoi, että kaikenmaailman nippailut kuuluvat asiaan. Itselläni menkkamaista kipua alavatsassa ja alaselkäkipuja, jotka nekin täysin normaaleja.
 
millimenninkäinen: Joo sitä ihmettelin itekki et miks näin ajoissa neuvola. Toisaalta hyvä juttu mut toisaalta taas harmittaa ku näin aikasin. Niin kova pelko et menee kesken ni ois parempi et ois neukku vast muutaman viikon päästä.

Alkoholiin mä en meinaa koskee yhtään raskauden aikana. Esikoista ku odotin ni päivää ennen testiä olin todella kännissä juhlimas vappua ja kyl iski huono omatunto ku sain plussan testiin seuraavana päivänä. Tässä raskaudessa ei oo semmosta huolta ku oon ollu viimeks loka-marraskuussa viihteellä.
 
Onnea syysmami hienoista ultrakuulumisista! :heart:

Viuhkis86: Toivottavasti kaikki on hyvin! Voima :hug:

Katjuska: Helpottavaa, kun vuoto loppui. Monillahan sitä saattaa tulla just menkkojen aikaan. =)

Oma: Mulla ei oo juurikaan mitään tuntemuksia muuta ku selkäkipua ja väsymystä, kipuja mahassa vähän eri puolilla. Mietityttää, onkohan siellä kohdussa ketään...? Sinne kun ei voi itse nähdä ja tarkistella tilanteita. Työkaverin "pelottelu" keskeytyneestä keskenmenosta rv 10 vaivaa mieltä. Mutta positiivisella asenteella eteenpäin! :D

Tarrasukkia! :heart:

Mayah rv 5+4
 
yöunia takana 10,5 tuntia, ihanaa... Tosin lintsaan koulusta juuri parhaillani.. Kiitos kaikille vastauksista. Mun sisko on itseasiassa kaksi viikko mua edellä, siks mua mietityttääkin kaikki oireettomuus. Sillä on "alusta asti" ollu rinnat tosi kipeät ja kuulemma selvästi tunsi, että on raskaana. No, kaikkihan on siis yksilöllistä, mutta silti yhä mietin...
Tinii: tosi kiva, et löytyy muitakin luomuihmisiä. Mäkin olen 80 -luvulla ollut oikea luomuvauva ja jatkan äidin perinteitä. Muutenkin yritetään elää mahdollisimman ekologisesti. Syödään pääasiassa luomuruokaa ja ite en syö lihaa ollenkaan. Lapselle kyllä aion antaa, saa sitten ite päättää, mitä haluaa isona syödä. Ainut asia, missä en pysty parantamaan, on vaatteiden ostelu, joka varmaan pahentuu vauvan myötä :snotty: Mä vaan rakastan sulosia ja hauskoja vaatteita, niin itelläni kuin vauvoillakin..
Minkä ikäisiä odottajia täällä asustelee?
Voi, kun aika menisi nopeemmin..
Cora, jolla vasta säälittävät 4 +5
 
Cora katteleppa ekalta sivulta eteenpäin siellä on lähes kaikki vastanneet tullessaan pikku kyselyyn jossa on iät yms stategiset tiedot :)

Itsekin odottelen kauheasti että pääsisi vauva tavaraa ostelemaan mutta pari kuukautta pitää kyllä vielä kylmäpäisesti odotella..

Myhäilin muuten tuossa juuri kun heinämassuissa on varmaan kymmenet kaksoset tulossa niin katsotaan että alkaakohan meidän pinoon tipahtelemaan monikkoja myös B) Itselle riittäisi kyllä ihan yksi aluksi mutta kyllä useempikin otettaisiin avosylin vastaan :heart:
 

Yhteistyössä