***SYYSMASSUKAT 2008***

kurkkailin tännekin... en vielä uskalla alkaa aktiivisesti kirjotettelee :p Eilen tein testin neuvolassa ja tänään vielä varmuudeks kotona ja plussat oli :heart: Viikkoja olis nyt n 5. Mut tosiaa pysyn vielä vähän aikaa tuollaa vauvakuumeilijoiden kanssa B) Liityn sit seuraanne kun ja (jos) viikkoja kertyy lisää :wave:
 
Ultrakuulumisia vihdoin ja viimein: kaikki oli hyvin!

Pikkuinen oli huikeat 16mm, oikeassa paikassa ja hyvä sydämen syke löytyi. Koko vastasi viikkoja 8+1 eli pikkuriikkisen isompi kuin menkkojen mukaan laskettuna 7+6, mutta käytän vielä tuota menkkojen mukaista aikaa kunnes saan virallisen laskentun ajan joskus myöhemmin.

Meinasi parku päästä kun ultraaja-täti näytti ruudulta että tässä tämä teidän aarre on koko komeudessaan. Täti oli oikein herttainen muutenkin ja kertoili koko ajan mitä teki ja mitä ruudulta näkyi. Hintaa tuli kela-korvauksen jälkeen 115 euroa (Koskiklinikalla), mutta hinta ei harmita yhtään.

Matarena ja Aarre 7+6
 
auts ja Liina81 Tervetuloa mukaan syysmassukoihin! :flower:
Katjuska-78 Onneks vuoto on loppunut, nyt ei mitään vuotoja enää sua säikytteleen!
syysmami ja Matarena Ihania ultrakuulumisia! :)

Meidänkin pikkuinen oli hiukan isompi kuin menkkojen mukaan lasketut viikot, mutta virallista laskettua aikaa ei vielä muutettu.

syysmama + pikkuinen 7+1 :heart:
 
Moi!
Minäkin tänne pinoon hyppään, kolmosta odotellaan, la:sta ei varmaa tietoa ennen ensimmäistä ultraa, mutta olettaisin olevan joskus 10 pvän tienoilla :heart:

Itse olen 30v ja mies 34v. Pojat 1v5kk ja 3v3kk. Pirkanmaalla asustellaan ja synnärinä TAYS.

Alkuraskauden ultraan en aio mennä, että tuo laskettuaika varmistuu sitten np-ultrassa, jollen sitten neuvolasta pääse ylimääräiseen.

Ja oireita on vaan kevyt etominen ja pienet nippailut, toivottavasti ei muuksi muutukaan, en ole pojista koskaan oksentanut, koputtaa puuta :$ :LOL:

Hirmuisesti iltaisin turpoaa vatsa, jännitänkin että pystynkö pitämään salaisuutena ultraan asti ja sitten äippävaatteeni olen lainannut, onneksi saan ne takaisin kk sisällä :whistle: Tiedän jo ennestään että en kauaa omiin farkkuihin mahdu ;)

saaramanta
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Tänne ei kummempaa. Huominen ultra jänskättää aikas tavalla ja saas nähdä kuinka saan unenpäästä kiinni ensi yönä. Nopeesti mennyt viikko, onneksi. Ensimmäistä kertaa mulla on sellainen tunne, että kaikki saattaakin olla ihan kunnossa. En tiedä mistä johtuu mut jotenkin saanut ajatukset positiivisemmiksi. Tietenkin oon ihan jalat maassa, et ei sit korkealta pudota.

Alkoholista oli puhetta. Viime raskaudessa en maistanutkaan alkoholia ja sama linja pätee nytkin. Viimeksi ostin joskus alkoholitonta siideriä saunajuomaksi ja ainakin joku merkki oli ihan aidon makuista, en nyt vaan millään muista mitä merkkiä se oli, mut varmaan muistuu mieleen kun kaupassa niitä katselee. Punaviinin ystävä olen ja sitäkin on alkoholittomana, mut ei kyllä kauheen hyvää joten limpparilinjalla nyt sit.

Nenna ja siskoveli 6+2
 
syysmama Olipa se kallis sulla...kun kaveri kävi siellä niin maksoi 60e kelakorvauksen jälkeen. No taitaa olla kiinni lääkäristä!!! Hyvä että kaikki muuten hyvin.

Tervetuloa uusille ja toivottavasti kukaan ei enää joukosta poistu =)

Niin ja muillekin jotka ultrassa ja neuvolassa käynyt niin hienoa hyvistä uutisista =)

Täällä ei mitään uutta etovaa oloa välillä ja paaallljonnnn väsymystä :D
nyt poika heräsi taidan hetken peuhata sen kanssa :heart:

pieni 8+3
 
Ette kulkaa arvaa kuinka kävi... Hyvä kun mä sain ton lauseen kirjoitettua loppuun, jossa kerroin, että vuoto loppui ja menin pojan kanssa lepäämään, niin sängyssä siinä pötköttelin ja ihmettelin kun tuntui niin kostealta ja kuumalta. No vertahan sieltä lorahti niin, että lakanatkin sotkeentui. :eek: kävin siteen laittamassa ja aina vaan lorahteli lisää...arvatkaapa tuliko paniikki ja itku |O :'(
No soitin sitten tuonne synnytys-ja naistentautienyksikköön ja hoitaja sanoi, että polille vaan tarkistukseen, että älä syö äläkä juo enää mitään. (täti oli siis kaavintavälineet valmiina siellä luurin toisessa päässä :kieh: ) No mentiin sinne sekavin tuntein, kun ei tiennyt kuinka asiat oli, mutta ultratessa löytyi kohdusta aivan elävä sikiö sykkeineen :heart: Viikkoja oli vähemmin niin kuin itsekin ajattelin...eli 7+2 on tänään. :heart: Ette kuulkaa arvaakaan kuinka sitä ukon kanssa hengähdettiin syvään kun lääkäri ilmoitti iloisen uutisen...niin kyllä pelotti, että tässä se nyt meni kun just pääsin hehkuttamaan ettei vuotoa enää oo...onneks ainakin nyt kaikki hyvin...rennosti pitää ottaa loppu viikko ja yhdyntäkielto napsahti päälle :kieh:

eli mulla tais nyt sit laskettu siirtyä 9.9...

Uusiakin oli tän meidän shown aikana ilmoittatunut, joten onnittelut Auts, Liina81 ja Saaramanta ja tervetuloa tänne odotuspuolelle :heart: :flower:

Ja hyviä ultrakuulumisiakin oli tullut, joten onnittelut niistä :heart:

Nyt päivittämään listaa ja sitte katsomaan taas kerran pavun kuvaa :D

katjuska ja vilpertti 7+2 :heart:
 
NO johan sua Katjuska-78 pikkuinen oikein urakalla säikyttelee,varmasti olit jo paniikissa mutta loistoloppu sitten sille,onnea =)
Tervetuloa uusille ja oli kiva lukea myös mukavista varhaisultrien tuloksista =)
Mulla oli juuri toinen neuvola,nyt oli lääkärineuvola ja kaikki ok,sydän äänet koitettiin kuunnella mutta kuten jo ennalta oli arvattavissa niin eihän ne vielä kuuluneet.Kahden viikon päästä saan sitten soitella neuvolaan että käyn kuunteluttamassa ne.
Oli vähän tavallista aiemmin mulla tuo lääkärineuvola tän migreenin takia ja se vain sanoi että hyvällä omalla tunnolla voit ottaa imigran tabletteja??!!Toinen oli että nasacortin käytön lopetin kun mulla useita poskiontelotulehduksia takana niin sitäkin kuulemma saisi käyttää,no höh,kyllä mä välttelen edelleen noita lääkkeitä.Tuntui aika hurjalta...
Mutta nyt meen hetkeksi torkuille,ei muuten tahdo jaksaa(taaskaan),ihan älytöntä tää väsyily..
Mutta hyvät voinnit kaikille :wave:

T:Lemis ja Pontus 8+3
 
Oon muuten niin älyttömän kateellinen teille kaikille jotka saatte vedellä päikkäreitä kun mä lähden kotoa aamusin 7-8 välillä ja palaan kotio noin klo 18.. töissä siis yritän puksuttaa päivät pitkät ja tänään menen vielä palaveriin viideltä eli venyy taas..


minäkin haluan päikkäreille :headwall:

Ainiin kun en ole ruoka saanut alas kahteen viikkoon niin kävin lounaalla vetämässä pelkkää jälkkäriä eli lettuja ja kuningatar hilloa *SLURP*


PS. Helsingissä aivan kauhea lumimyrsky

 
Mulla tuli täs mieleen kun kaikilla tuntuu nuo lasketut ajat neuvoloissa vaihtuvan päivällä...että eivät taida ottaa karkausvuotta huomioon :whistle: mullekin gyne sanoi, että laskuttu on siinä noin 11.9 ja kuitenkin viikoista laskettuna se on tuon 9.9. No tuskin sillä päivän parin heitolla kauheesti merkitystä...mutta kunhan oon miettinyt :D

Juu ja kyl tää pieni sais nyt lopettaa nuo säikyttelyt ihan oikeesti :kieh: no viime raskaus oli kyllä ihan samanlainen ja jos nyt saman kaavan mukaan viel mentäis, niin jäisin seulassakin kiinni...no ei maalata seinille viel mitään =)

Mä nyt oon vaihellu tonne listaan noita päivän heittojakin sitten jotain...vaihellaan sitte taas tarvittaessa ;)
 
Katjuskalla on ollut kamala tilanne, onneksi kaikki oli hyvin!

Meillä on huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja se hieman jännittää. Nukuin yöllä 13 tunnin yöunet ja päikkärit kolme tuntia niin johan luulis jaksavan taas hetken. Olen ollut niin lamaantunut etten ole ehtinyt edes miettiä koko neuvola käyntiä vasta kuin tänään.

Kävin ostamassa muutamat uudet rintsikat kun vanhat tuntu niin älyttömän pieniltä ja ikäviltä kipeissä tisuissa. Taas on olo kuin Dolly Partonilla DD kupeissa :LOL: ennen laihtumista oli tuo koko. VAROITUS: älkää menkö Lindeksille jos ette aio ostaa vauvan vaatteita!!! Meillä oli kilo kaupalla aivan yli suloisia retro vauvan vaatteita heti niiden rintsikoiden vieressä ja sorruin :ashamed: selitin miehelle että se pikkuinen body huuti mua nimeltä ja mä en voinut jättää sitä sinne roikkumaan!!!Oli ihan pakko! :LOL:

Kattokaa vaikka ite: http://www.aijaa.com/v.php?i=1497234.jpg

Kovasti vauvaerikeepperiä kaikkille syysmassukoille toivottelee
Koiruus ja pentunen rv 7+2
 
Katjuskalle iso :hug: Ihanaa että kaikki on kunnossa!!! :heart:

Enpäs ole tänne "ehtinyt" kirjoitella.. Jatkoin opiskelua ja sitä on aina mukamas niin väsynyt koulun jälkeen ettei tule kuin luettua muiden tekstit.

Kävin neuvolassa maanantaina. Muuten kaikki ok paitsi pissassa proteiinia ja leukosyyttejä. Kävin eilen antamassa labraan uuden näytteen ja tuloksia en ole vielä kysellyt. Saattaa olla vaan runsaasta valkovuodosta johtuva tai huono alapesu tai sitten se ikävämpi virtsatieinfektio. Oireita ei kylläkään ole. Toivon siis, että olisin ollut pesuissa huolimaton. :)

Laskettu aika siirtyi terkan mukaan elokuun 26 päivälle.. Mutta olen lähes vakuuttunut, että se siirtyy ultrassa syyskuuhun, joten hengaan täällä sinnikkäästi. :D Tuntuu niin hassulta kun oon sitten näin ollen jo viikolla 10.. :eek:

Tyyne ja Sylvi.. 9+2
 
Moi!
Ompa mukava kuullta et Katjuskalla kaikki hyvin :)

Tänään oli sitte se mun eka neuvola ja on vähän hämmentynyt olo. Sen vanhan ajan laskennan mukaan mulla ois vasta 5+0 mikä ei voi mitenkään pitää paikkaansa neuvolatädin mielestä enkä itekkään siihen usko. Kuunneltiin tänään jo varmuuden vuoksi sydänääniä mut eipä sieltä mitään kuulunu. Piti vaan tarkistaa ku neuvolantäti oli tuntevinaan et mul on kohtu jo vähän kasvanu. Sain onneks ultran 2 viikon päähän ni sitte varmistuu et missä mennään :)
 
Huh huh, Katjuskalle onkin sattunut... ONNEKSI kaikki oli hyvin!! Pelästytti varmasti ihan mielettömästi. Halausrutistus!

Tuolla aiemmin joku kirjoitti röyhtäilystä - ihan sama vaiva täälläkin :D Kaikki, siis kaikki syöty ruoka tai ruuantapainen saa mojovia röyhyjä aikaan... Hih, tosi kiva juttu!

Tänään on ilmeisesti ollut ihan yleinen koulusta-lintsaus-torstai, koska niin tein minäkin. Ihan siitä syystä, että takana on 2 huonosti nukuttua yötä (onko muilla tullut raskauden myötä univaikeuksia??) ja sen päälle ympärivuorokautinen ällötys, niin en jaksanut lähteä tuohon lumimyräkkään ajelemaan. Sen sijaan nukuin univelkoja pois ja olen taas kuin uudesti syntynyt!

Ja Dior, minulla on myös noita tissikipuja, ollut jo reilut 2 viikkoa. Rinnat on kipeet erityisesti aamuisin, ja erityisesti just nännit on kipeät. Rinnat vaikuttavat myös suuremmilta ja kovin pinkeiltä, eivät tahdo pysyä aloillaan vanhoissa rintsikoissa :D Oikea nännini on jotenkin isompi ja just sellainen ihme valkoinen kuten kuvailit. Kuuluu asiaan vaikka onkin kummallinen vaiva!

Ihanaa kun tänne tulee koko ajan lisää väkeä! Ajatelkaa miten kiva olis järjestää ens kesänä suurtreffit koko jengin kanssa johonkin, olis siinä ihmisillä ihmettelemistä kun me suunnilleen sadan mahakkaan joukko kokoonnuttais! :D

Terkuin Lydia ja Nuppu 6 + 4
P.S. Lasken tunteja ensi maanantain varhaisultraan... Jännittää ihan hirmuisesti :(
 
Taidanpa tänne liittyä, parhaaseen uskoen!

1. Oma ja puolison ikä
Itse olen 25 ja mieheni 26 vuotta.

2.Asuinpaikka
Pohjois-Savo

3.Ammatti
Ope

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot :D
Ei ole kuin yksi karvainen, lapsen virkaa ajanut kissa ;)

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
No sepä se, kun pillerit pois jätettyäni tärppäsi heti ... :whistle:

6. Koska plussa?
Plussa testiin ilmestyi samoin tein testin tehtyäni eli -- 12.1
 
Ai niin, onko kellään muulla näin aikaisessa vaiheessa samaa ongelmaa kuin minulla, että tuppaa farkut jo vähän kiristämään?? Erityisesti iltaisin turvottaa vatsan seudulta. Tuntuu hurjalta... Miten isoksi se maha vielä kasvaa jos jo nyt tuntuu vaatteet vähän ahtailta! :D

Lydia ja Nuppu 6 + 4
 
Moi kaikille!

Sain vihdoinkin neuvolatädin kiinni, joka oli sitä mieltä että joulukuun vuotoni ei voinut liittyä menkkoihin, koska testi ei olisi voinut silloin näyttää plussaa viime viikonloppuna. Hänen mukaansa olisin jo viikolla 9!!! En kyllä usko! No, sain siis neuvolan ja ultrankin jo kahden viikon päähän, jolloin totuus selviää.

Vapaapäivät kuulostaa tosi ihanilta. Nauttikaa te, jotka voitte niitä pitää. Minä opetan teinejä ja odotan, milloin ryntään luokasta oksentamaan tai oppilaat huomaavat muutoksia. Ne on tosi tarkkoja!

Mullakin on rajaton ruokahalu, joten siirryn taas jääkaapin puolelle. Hyviä vointeja!
 
Minä olen ollut NIIN turvoksissa nyt kaksi viikkoa että ihan järkyttävää. Maha on muutenkin ollut raskaudesta sekaisin, joten kärsimättömänä odottelen että olo alkaa tasaantua. On oikeasti huvittavaa, kun maha pollottaa 7. viikolla siihen malliin että nolottaa!

Mitä muihin oireisiin tulee niin rinnat on aina väliinsä arat ja tämän viikon aamut ovat olleet aika taistelua että töihin asti selviää. Ja töissä pitää aina välituntisin jotain natustella ettei tule huonovointiseksi.

Mitkä hajut, erityisesti ruoka-aineet, tekee teille pahaa? Onko muilla kala ykkösenä listalla? (Siis muulloin kuin aamulla, silloin oksettaa ajatus kaikesta syötävästä.)
 
Onpas taas tullu paljon uusia, kivaa!

Harrastan tosiaan koulunkäyntiä tuossa työn ohella, joten kirjoitteluni jää hiukan vähäisemmäksi. Onneksi huomenna pääsen pitkälle viikonloppureissulle oikein ulkomaille. Ihan kiva breikki tähän väliin :) Onneksi lento ei ole kuin 3h suuntaansa.

Katjuska: ihanaa että kaikki on hyvin! Tuli ihan kyyneleet silmiin ennen kun kerkesin lukeen jutun loppuun. Oli niin samankaltainen kun oma tilanteeni viikko sitten. Saitko selville mistä vuoto johtui?

Olin siis tänään ultrassa. Syke oli edelleen olemassa ja nyt mieskin näki sen. Oli se vaan helpottavaa nähdä. Laskettuaika aikaistui parilla päivällä ja tulee varmaan vielä muuttumaan monta kertaa. Tällä hetkellä se on 8.9.08.

Ihanaa, että täällä on niin paljon hyviä ultrakuulumisia. Toivotaan että kaikki pysyy mukana, pakkohan niiden on ;)

Viuhkis: Voi että kun voisin jotenkin sua lohduttaa. Toivottavasti pääset pian johonkin ultraan. :hug:

Nyt saunan kautta maate. Hyvää yötä!

Neppis & "Nööti" 7+3
 
Täällä roikun taas.

Katjuskalle ihan kauheasti tsemppiä ja rutistuksia. Ei oo reilua tollanen. Toisaalta ihanaa, et rankka verivuoto ei välttämättä tarkoita sitä pahinta..

Just tulin töistä. Mun työmotivaatio on tasan nolla. Ei jaksas yhtään notkua siellä. Mä oon vielä sellasessa asiakasplavelu työssä, jossa joutuu seisomaan koko ajan. Mua alko heti ekan tunnin jälkeen vihlomaan tosi kovaa vasemmalle puolelle alavatsaa, sitten laitoin painon oikealle jalalle, niin helpotti. Kiva sitten seistä yhdellä jalalla koko ilta. Hohhoijaa. En vaan jaksais yhtään töissä käydä. Tasan ja ainoastaan rahan takia. Mulla on koulua kaikki arkipäivät ja sitten vielä neljänä päivänä töitä. Tänään kyllä mäkin lintsasin.. hihii
En muuten saanut tänään kiinni sitä neuvolatätiä. Äh.
Nyt pian ruoan kimppuun, pestopastaa, parsakaalia ja paistettua tofua ala mun mies :D
 
Myöhäistä iltaa :) Piti viel tulla vastaamaan, että ei lääkäri mitään sanonut, että mistä se vuoto tuli. Tuntui olevan kiireinen muutenkin, kun ylimääräisenä sinne menin kesken päivän. :kieh: Pitää nyt toivoo, ettei enää tällaisia säikäytyksiä tule. :| Ukko jo sanoi, että miks ei meillä voi koskaan olla normaalia raskausaikaa kun silläkin on sit kauhee stressi koko ajan, kun on töissä ja mä lasten kanssa täällä kotona.

Pienpapulle onnittelut ja tervetuloa porukkaan mukaan :heart: :flower:

tässä varmaan hetken viel koneella kun sai lapset nukkumaan ja samalla katon toisella silmällä Housea :wave:

Niin piti viel kaikki kiittää tsemppauksesta :heart: =)
 
snodgrass
Iltaa!
Onpas tänne tullut juttua, vaikka aamupäivällä viimeksi luin. :) Tosiaankin, Katjuska, oli kyllä veret seisauttava tapaus, mutta onneksi päättyi hyvin =) , huh! Tuo oli paljon jännempi kuin illan House!!

Onnea kaikille uusille mukaantulleille! :flower:
Ja onnea myös hyvistä ultrakuulumisista keillä niitä oli!

Viuhkis kysyit siitä tuolista nopeasti nousemisesta. Mulla on ollut niin, että jos ylipäätään tekee jotain äkkinäistä, niin sitten kyllä vihlaisee saman tien joltain puolelta. Mutta muistelen lukeneeni, että niitä sanotaan repäisykivuiksi. Ne kohdun kiinnikkeet joutuu nyt venymään, ja sitten kun tekee jotain äkkinäistä, niin niihin kiinnikkeisiin liittyy jotenkin se vihlaisu mikä siitä tulee. En tiedä tajuaako tästä nyt yhtään mitään... :)

Mulla on onneksi ollut tosi lievää hetkittäistä huonoa oloa. Rinnat on piukeet ja arat, väsyttää, ja masu on tosiaankin jo hyvässä kasvuvauhdissa :D

hyvää yötä ja rauhallista mieltä! :heart:
Snodgrass ja neponen rv 8 (Jess! taas tuli viikko täyteen!)
 

Yhteistyössä