***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Meillä ekassa neuvolassa sain vain mukaani lähetteet veri- ja pissakokeeseen, jonne meen vasta viikolla 11. Minusta se oli vähän outoa, ettei mitään tarkastettu sillon mut...? Juteltiin vaan ja se neuvolatäti vastaili ympäripyöreitä ja minua harmitti.
 
On ollut niin nätti ilma että on tainnut olla ihmiset ulkona,vai?? =) täällä kun niin hiljaista on ollut näköjään...

Täällä ulkoiltu ja siskot ollut kylässä ja nautittu "vapaasta" kun siskot on pojan kanssa leikkinyt !!!!

Täällä jännitystä ilmassa kun tiistaina on se np-ultra... no ei voi kuin toivoa parasta =)

Mites muiden v-loppu on sujunut?? =)

Pieni 11+6
 
Synnytyksen hinnasta, se on varmaan joka puolella 26e/vrk ja sit jos vauva joutuu lastenosastolle, niin siitä menee sit kans erikseen 26e/vrk.

Liikkeistä, mä tunsin esikoiselta joskus rv 18 ja toiselta rv 15-16.

Kuinka moni osallistuu seulontoihin?Siis missä katsotaan mm. riski downiin ym. Musta on aina otettu, mut nyt rupesin miettimään, että onko se nyt ihan turhaa kuitenkin mennä. Nimittäin jos olisi riski, niin lapsivesipunktioon en kuitenkaan menisi keskenmenovaaran takia. Nyt siis pähkäilen, että mennäkkö vai eikö mennä...

rv 9+0
 
snodgrass
suru-uutisiakin oli tullut taas :'( niinalle :hug:

Täällä ainakin oli tosi hieno ilma tänään. Oltiin isommalla porukalla ensin vähän pulkkamäessä ja sen jälkeen kaverin kotona herkuteltiin vohveleilla :p

Liikkeistä kysyttiin, muistaakseni tunsin ekalla kerralla ainakin jo 18 viikolla, ellen aikaisemminkin. Muistan et se oli aiemmin kun mitä yleensä sanottiin et ensisynnyttäjät tuntis. Ei sit vissiin ollut ainakaan istukka edessä..

Sellaista piti kysymäni niiltä, joilla on edeltävää kokemusta, että kuinka aikaisin voi tulla harjoitussuppareita? Kun tänä aamuna tuli ihan sellainen tunne, alamahassa muljahti ja masu tuntui hetken ihan kovalta. Mut mietin vaan et voiko niitä tulla näin aikaisin. No, onneks voi tiistaina kysyä nlalääkärissä myös.

snodgrass ja neponen 11+3
 
Sunnuntaita!
Kauheita suru- uutisia! :hug: teille...tänään on ulkoiltu oikeen urakalla,tuntuu etten ole ulkona käynyt saatika lenkkeillyt 2 kk ainakaan!!!Turvottaa ja ahdistaa ja housut kiristää.On jatkuva nälkä ja koko ajan syön jotain ja melkein päivittäin myös jotain herkkuja... :ashamed: toivottavasti tää tasottuu jossain vaiheessa koska eihän tämmöstä jatkuvaa syömistä kestä vatsa eikä tätä menoa mahdu ees äitiyshousuihin loppu keväästä...
Joku kyseli liikkeistä,esikoisesta tunsin vkolla 18 ja tästä ehkä sitten vähän aikaisemmin :heart: :heart:
Itseäni ihmetyttää kun ekassa odotuksessa paineet oli koko ajan siinä 120/70 paikkeilla ja kaverilla 102/60(tosin en tajua kuinka hän pysyy tolpillaan..)ja silloin muistan kun pyörrytti ja huimasi aika tavalla ja nyt paine on ollut kahdesti jo 121/81 ja 136/86 mielestäni aika "korkeita" lukemia kun ei mulla ilman raskauttakaan oo ku jotain 75 alapaine...ja nyt ei oo pyörryttänyt eikä huimannut.Mikä on toki hyvä!Kuitenkin tuntuu että levossakin "sydän hakkaa" ja hengästyttää ihan pienestä ja olo semmonen "tukala" välillä...lääkäri sanoi että ihan ok paineet että kuulema jos pysyy alle 140/90 ni sopiva...mites teidän muiden paineet?
Ja sitten vielä kysymys teille joilla lapsia jo ennestään niin onko raskaus tähän asti edennyt niinkuin edellinenkin/edelliset?Vai onko ihan erilaista?
Mulla se paha olo oli ehkä hieman pahempaa nyt,mutta väsymystä ei ollut esikoisesta ja nyt sitten monin verroin!Ja tuo syöminen on ihan mahdotonta nyt!On sellaisia juttuja joita en pystynyt syömään silloin mutta syön nyt ja toisin päin...kahvi on yököttänyt molemmilla kerroilla ja hajut olleet voimakkaita.
Pahoinvoinnista vielä että itsellä se alkaa nyt olla voiton puolella mutta en ole unohtanut sitä 2-3vkon takaista aikaa,mutta se menee ohi!Ja useimmilla onneksi tuossa 12-15vkoihin mennessä..tiedän että mitkään sanat ei lohduta mutta koittakaa kestää ja pvä kerrallaan! ;)
Jousikas&toukka 12+2

(lisätäkseni vielä että mulla ainaki supistelee välillä ihan hetkisen joten kaitpa se mahdollista on! )
Ja Katjuska mut voi siis päivittää uudelleen l.a 29.8. niinku tossa aikasemmin kirjottelinki... =)
No niin nyt meni osa mustaks!!!!!!!!!!!!! :LOL:
 
Ensiksi Niinalle pahoittelut menetyksestä. Elämä ei aina ole reilua!

Oma vointi hyvä. Painontunnetta jonkin verran ollut tänään alavatsalla. Rinnatkin ehkä hieman enemmän kipeytyneet. Mulla tämä raskaus on edennyt kuta kuinkin samalla tavalla kuin viimeksi paitsi että viimeksi oli etovaa oloa parisen viikkoa mutta nyt ei ole ollut sitäkään. Muuten vointi samanlainen kuin viimeksi.
Liikkeistä Viimeksi tunsin liikkeet noin rv 19. Jännä nähdä tunteeko nyt toisella kerralla aikaisemmin.

No, eipä kait muuta. Heips vaan!

Nenna ja siskoveli 9+3
 
Niina ja Lydia Olen niin pahoillani, on se niin rankkaa, kun on jo ehtinyt odottaa pikkuista ja suunnitella tulevaa, kun se kaikki yhtäkkiä otetaankin pois. :hug: Ymmärrän sitä surua vähän liiankin hyvin, kun marraskuussa itsellä takana keskenmeno.

Coralle Jaksamista! Toivon kovasti, että kaikki on hyvin.

Yritin perjantaina kirjoittaa, mutta en päässyt ollenkaan tallentamaan tekstiäni. Ja kiitos kaikille , jotka pitäneet peukkuja meidän puolesta.

Meillä oli todella iloinen päivä perjantaina, kun olimme vihdoin siinä ultrassa, jossa oli tarkoitus tarkistaa, onko kyseessä tuulimuna vai löytyykö masusta asukki. Minähän olin jo kaksi viikkoa aikaisemmin ultrassa kun oli kovia kipuja ja pelkäsin kohdunulkoista ja silloin rv 6 ei näkynyt muuta kuin sikiö- ja ruskuispussi.

Perjantaina ultrassa löytyikin pikkuinen, joka vastasi tasan viikkoja eli rv 8+0. Kyllä nyt uskaltaa alkaa olla luottavainen, että kaikki menee hyvin, vaikka alussa vielä mennäänkin.

Oiresta vielä... mulla ei ole ollut lainkaan pahoinvointia. Nälkä on jatkuvasti ja ihan hirvittää kun paino on noussut jo 2 kg:a. Toisaalta olen aina ollut hoikka, mutta olen ollut ihan, että häh koko viikon kun vatsa on alkanut pullottaa ja tällä hetkellä vain yhdet housut menee normaalisti kiinni. Ja nyt vasta 8+2. Mulle tulee varmaan raskausaikana 20 kg painoa, jos jatkuu näin. Saaa nähdä mitä sanovat ekassa neuvolassa, joka vasta kahden viikon päästä. :LOL:

 
Jouskari Paineista, mulla oli nyt ekassa neuvolassa paineet 101/61. Vanhoja kortteja kun katselin on paineet ollu 105-118/65-80 nk. normaalit paineet. Ekassa raskaudessa oli lopussa paineet koholla 134/96, milloin sain tayssiin lähetteen kontrolliin. Ja kieltämättä mulla kyllä nykyään tahtoo puhti loppua aina välillä, johtuu varmaan noista alhasista paineista :/

(.) Musta tuntuu että saan semmoisia merkitseviä katseita osakseni, onneksi kukaan ei oo vielä suoraan kysynyt :D Kyllä toi maha vaan nii-in paljon pömpöttää :heart:

Pystyttekös muut juomaan kahvia normaalisti? Itte en voi enää juoda kuin korkeintaan aamulla yhden mukin. Eilen join päivällä mukillisen ja en sitten meinannut nukkua koko yönä ja närästikin rennien verran. Taitaa iskeä tee-linja :p

saaramanta 11+1
 
snodgrass
Sen verran vielä Jouskarille, että mulla oli viimeksi kun mitattiin paineet 114/65, mutta toisaalta mulla on aina ollut aika alhainen verenpaine. Viimeksi loppuraskaudessa alkoi vähän nousta, alapaine oli jotain vähän yli 80, mutta onneks neiti syntyi sit aika pian joten siitä ei koitunut mitään ongelmia.

Raskauksien erilaisuudesta kyseltiin. Mulla masu on tosiaan nyt kasvanut nopeammin, ja ihme happoisuusongelmia ollut - eli tosiaan saattaa tulla sellainen ihme ähky huono olo, jos ei ole syönyt tasaisin väliajoin ja jos syö rasvaista. Tätä ähkyjuttua ei kyllä viimeksi ollut ollenkaan. Rinnat on kasvanut molemmissa :D

Kahvia mä pystyn juomaan se kupillisen päivässä, minkä muutenkin joisin. Ihan alkuraskaudesta se teki vähän huonoa oloa, muttei enää.
 
Niinalle nyt ensimmäiseksi kovasti voimia suureen suruun!

Tässä vähän odottavalla kannalla olen, toivois että nuo viikot menisi nyt nopeasti ja sais vähän hengähtää kun kaikkein riskialttein aika on ohi.
Paha olo vaivaa koko ajan ja väsymys myös. Nuo on vähän jopa pahentuneet. :(
Jospa ne siitä kuitenkin jossain vaiheessa helpottais.

Vatsa on kasvanu, ihan selvästi vauvamasua jo eikä vaan turvotusta. En tiennyt että vatsa voi jo näin aikaisessa vaiheessa näkyä.. Näkyykö muilla joilla suurinpiirtein samanverran viikkoja? Muutamat tutut on jo huomanneet raskauden. Ei kiva, kun emme haluaisi vielä asiaa kaikille kertoa.. Eipä voi mitään, kyllähän se jossain vaiheessa kuitenkin paljastuu. :/

Hyvää alkanutta viikkoa, hyviä vointeja myös.

syysmama 10+5 :heart:
 
Täälläkin massu näkyy jo!
Huomenna loppuu koeaika töissä joten nyt taidetaan jo olla turvassa kun hyvin ottivat minut vastaan sairaslomalta :)
Tällä viikolla pitäisi raskaudesta täälläkin kertoa joka tulee olemaan vaikeimpia asioista aikoihin.

Massussa on kovasti tuntunut painon tunnetta ja uskoisinkin että pikku Pingumme siellä kasvaa hurjaa vauhtia! Keskiviikkoa kovasti odotellaan että päästäis toivottavasti huokaisemaan helpotuksesta..

Minusta on tullut varsinainen Pissa-Liisa ja yöllä kun herään niin saan juosta täysiä vessaan etten räjähdä.. muutenkin tuntuu että kohtu painaa rakkoa kovastikin koska koko ajan on hätä vaikka ihan liru sieltä sitten tulisikin..

Olen kovasti pohtinut ja pähkäillyt että miten pärjään töissä pidemmän päälle ja miten lääkäri tulee suhtautumaan henkisesti rankkaan työhöni. Aion sanoa hänelle etten voi olla pätkä-saikuilla ja että jos hänen mielestään olen levon tarpeessa niin tarvitsen sitten pitkän loman että töissä saavat jonkun minun tilalleni. Verenpaineeni on kovasti koholla mutta toisena hetkenä taas sitten pyörryttää ja silmissä sumenee.

Maaginen viikko kaksitoista alkaa olla käsillä ja tuntuu aivan hullulta! Yli neljäsosa on jo takana.
Kuitenkin jaksan koko aika ja joka väliin sanoa että 'jos kaikki nyt menee hyvin', en siis vieläkään uskalla uskoa että tällä kertaa saataisiin terve käärö kotiin viemisiksi.

Paha olo on täällä edelleen ja töissä sen taas parhaiten huomaan kun en pysty olla syömässä koko ajan.

Jaksuja kaikille oireiden kanssa kamppaileville!! :flower:

Töitä jatkamaan >>


Tini+Pingu rv 11+5 :heart:
 
Ultrassa käyty ja siellähän se Vilpertti heiluitti kovasti käsiään ja jalkojaan :heart: Niskaturvotus oli vain 0,8, joten hyvältä ainakin vaikuttaa. Kaikki tarpeelliset raajat elimet näkyivät, mitä tässä vaiheessa näkyykin. Voi että kun se oli suloinen näky, kun siellä räpisteli sellainen mini-ihminen :D Viikkoja ultran mukaan jo 11+3, mutta lasketuksi se kone kuitenkin ymppäs mulle sen 11.9, että en nyt tiedä enää minkä mukaan tässä eletään...ehkä elän ultran mukaan, niin näyttää viikot paremmalta kuin lasketunajan mukaan. :whistle:

Mulla on kaikki nää raskaudet olleet erilaisia oireilultaan.
Tytöstä mulla oli enemmän huonoa oloa kuin pojasta, mutta silloinkaan en oksentamaan joutunut. Ja loppuun asti töissäkin pystyin hyvin olemaan. Närästystä oli silloin kuvioissa ja finnejä. Ja ei ollut vuotoja.
Pojasta mulla ei ollut huonovointisuutta juuri lainkaan, säärikarvat rehotti kuin apinalla ja selkäsäryt oli aivan kauheat. Vuosin pitkin raskautta.
Nyt sitte on taas ollut enemmän tuota huonovointisuutta ja sääret ei rehota kauheesti, ei ainakaan vielä närästä eikä finnejäkään näy mitenkään enemmälti...välillä niitä kyl putkahtaa esiin. Selkä on hieman kipeä ja vuotoja ainakin nyt alussa sitten ollut.
Väsymys on ollut samaa luokkaa joka raskaudessa :)

katjuska ja vilpertti 11+3 (UÄ) :heart:
 
Maanantaita kaikille!!

Täällä alotellaan lomaviikkoa pikkuneidin kanssa. Neiti ihan onnessaan ku aamulla tarvinnu lähtee hoitoon. Nyt ollaan sit yritetty siivota, mutta mun liikkeet on jotenkin niin toisaikaisia ja jatkuvasti parkkeeraan johonki istuu ku tuntuu että nyt on tauon paikka.

Äsken likka kävi kakkalla ja huusi sit pyyhkimään ni ku homma hoidettu ni hän tokasi mulle "kiitos hyvähaltijatar". Joskus sitä ihmettelee että mistä nämä kaikki viisaudet tulee. =) Kyllä tuota 3 vuotiasta on ilo seurata ku touhuu ja juttelee kaikkee.

Oireista ennen ja nyt: Juu mulla oli likan kohdalla kyllä pahoinvointii. Jopa niin että joka aamun sain alottaa ykäämällä ja tätä kesti noin puoliväliin asti. Väsytti ku muumii talvella ja olisin voinu nukkuu 24/7 (ja paljon näin teinkin). Olin silloin opiskelijana väärällä alalla, joten ei opiskelu kiinnostanu pätkänvertaa ja siksi koululla tuli käytyy tosi vähän ku aika meni nukkuessa ja ykätessä. Nyt on pahoinvointi vielä huomattavasti pahempi ku viimeks ja ykä tulee noin 3 kertaa päivässä ja ei voi ku toivoo että tätä ei tälläkertaa kestä puoliväliin asti. Väsy oon nytkin ja kaikki hommat tulee tehtyy tosi hitaalla temmolla. Nyt on sit viel turvotusta jo nyt ja sellanen et ihan ku maha ei toimis ihan kunnolla tai jotain. Pakko syödä usein ettei tuu ykä ja ku syö ni tulee hirvee painon tunne mahaan ja sellanen tönkkö olo. Eli molempi pahempi.

Kerrottiin eilen tytölle, joka on kovasti ihmetelly miksi äiti on niin väsyny ja pahoinvoiva että äitin masussa on vauva ja että tästä tulee hänelle pikkusisko tai pikkuveli ja typykkä siihen tomerasti "pikkuveli" hän ei varmaan ihan täysin ymmärtäny mitä yritettiin hänelle kertoo, mutta ei niin väliäkään vielä. Kyllä tässä aikaa vielä on tarkemmin tutustuu tähän aiheeseen hänen kanssa. Aluks pitäny sanoo mitään ennen np-ultraa, mut hän on niin ihmeissään mun tilasta ja huolissaan ni päätettiin antaa selitys tähän.

nyyttimyy ja hajuherne 9+2
 
snodgrass
Katjuskalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart: Nyt voi varmaan vähän hengähtää, kun on nähnyt että kaikki on hyvin. =)

Mullakin siis tosiaan masu pullottelee jo. Meillä on meneillään kadonneiden mammahousujen etsintä kellarista.. =) Tosin uusiakin vaatteita tekisi mieli ostaa - ja tarviikin, koska mustille suorille housuille ei ollut viimeksi tarvetta, ja nyt käytän sellaisia melkein joka päivä.

Katjuskan jutuista hoksasin myös yhden eron raskauksissa: esikoista odottaessa iho oli tosi hyvässä kunnossa, ei finnejä. Nyt olen kovasti odottanut että saisin taas sen unelmaihon, mutta eipä ole näkynyt :( Höh! No, viimeksi sitten raskauden päätyttyä alkoikin sekä tukka että iho rasvoittua oikein kunnolla. Jospa nyt ei kävisi niin, jos kerran on finnejä koko raskauden ajan...

snodgrass ja neponen 11+4
 
Moikka vaan kaikille.
:hug: Niinalle! Koita jaksaa...


Liikkeistä täällä oli keskusteltu, esikon liikeet tuntu rv 18, ja toivon tietysti, että tästä vähän aikasemmin tuntisin.
unensieppaaja kyseli noista seulonnoista. Me päätettiin, että tähän niskapoimuturvotus-verkikokeeseen ja sitä kautta ultraan me ei osallistuta. Ihan siksi, että vaikka sieltä nyt tuliskin 99.9% varma vastaus, että tällä lapsella on down syndroma, niin ei tätä siltikään abortoitasi. Eikä sitä tarvitse harkita. Siinä on se peruste, miksi me ei lähdetä siihen. Rakenneultrassa toki käydään, ja jos sieltä löytyy jotain hälyyttävää, niin sitten tapaus kerrallaan katsotaan, että onko aiheellista lähteä jatkotutkimuksiin (istukkabiopsiaan tai lapsivesinäytteisiin jne ).
kahvinjuonnistakin oli joku kyselly. :x Ei maistu, kiitos vaan.

(.) Piti tänä aamuna tehdä vielä varmistustesti... :ashamed: Yöllä nimittäin heräsin siihen, ettei tissejä särkeny, ei palellu eikä väsyttäny. Ihan olo oli "normaanli". Aamun testi nyt kuitenki oli semmonen, että siihen pamahti punastakin punaisempi testiviiva ennen kun koko kontolliviiva oli edes kokonaan tullu näkyviin... :D Että kai se on uskottava. Ens viikolla vasta torstaina seuraava neuvola. Sitten taas näkee pikkusen ultrassa! :heart:
Kovasti olen jo tehny matkarattaista hintavertailuja, ja on vielä vähän auki että mitkäs me sitten ostetaan, mutta onko tässä pinossa kenelläkään kokemusta JOVI IO-merkkisistä?
Tässäpä tärkeimmät!
Sisu ja toukka 10+5 :heart:
 
Ensinnäki Niinalle kovasti voimia :hug: Ei voi sanoin kuvailla kuinka kovasti toisen menetykset voi koskettaa.
Tämä myös herättää pelkoa omasta tilasta, mutta täytyy olla varautunu kaikkeen mahdolliseen.
Keskiviikkona on ultra ja sitten saa tietää vähän lisää.

Olotila on aikalailla samanlainen kuin esikoiselta, iltasin on öklö ja turvonnu olo ja hampaita harjatessa tulee oksenneltua ja joidenki ruokien haju saatto esikoiselta laittaan oksentamaan. Nyt vaan ällöttää. Työt ei tahtos kiinnoostaa... jaksan kyllä ihan hyvin vaikka olis kiire, mut töitten jälkeen oon aivan puhki. Yöllä juoksen pissalla ja kakka tulee aika heikosti.
Esikoiselta muistasin olleeni väsyneempi entä nyt, vaikka töissä ruokatauon jälkeen olisin valmis nukkuumaan. Painon nousu on toivottavasti erillaista ku esikoiselta... +20 kg :whistle:
Nyt on tullu pari kiloa, makeaa ja kaikkee hyvää tekee aikalailla mieli, sillon ku ei ällötä. Vatta on normaalin turvonnu, ei sitä voi raskausvattaksi sanoa. Pääkipu vaivaa samalla lailla ku esikoiselta.
Välillä on "liianki" oireeton olo, eli sitte ajattelee ettei kaikki ole hyvin. No äkäilyä isännälle riittää, jostaki pikkuasiasta pitää kiukutella niin että linjat vilkku punasella. Ja petipuuhat on ollu aika hemmetin vähässä, esikoiselta ne palas tossa rv 15 tienoolla sitte sitä sutinaa riitti.
Niin ja tosiaan niitä finnejä, tuli nyt ainaki alkuun. Nyt näyttäs loppuneen.

Esikoiselle alkaa tulla uhmista :kieh: Ei oikeen kuuntele mitä sille puhuu, tai räkii päin naamaa ku sille yrittää jotain asiaa selittää... Joutuu sitte portaalle istumaan. Malttas vaan ite olla kärsivällinen, eikä rupeis niin herkästi räyhäämään :ashamed:

Joku puheli kahvin juonnista... Kahvin juonnin lopetin samalla ku lopetin tupakin polton ja tupakoinnin lopetin ekaan raskauteen, joka sitte päätty km -04 Siitä asti oon teetä nautiskellu kahvin sijasta. Hyvin hyvin harvoin tulee juotua kahvia.

No laittas myöhemmin taas lisää asiaa, ku tulee mieleen, nyt päikkäreille

:wave: :wave: :wave:
 
Heipähei pitkästä aikaa syysmassukoille! Olen käynyt palstaa pikaisesti lukemassa säännöllisesti muuten ole ehtinyt oikein kirjoitella.

Voimia kaikille pikkuisensa menettäneille :hug: Näitä uutisia onkin tullut ihan liikaa, ei sitä kenelläkään toivoisi tämmöistä tapahtuvan.

Täällä on selvästi alkanut pahoinvointi hellittää, johan sitä on kestänyt kohta 5-6 viikkoa... Tuntikausia kestävää kuvotusta harvemmin enää on, ainoastaan semmoisia äkillisiä ällökohtauksia. Kunnon suolaista ruokaakin tekee jo mieli eli pystyn syömään muutakin kuin jogurttia ja hedelmiä. Jotkut jutut haisee vielä niin pahalle ettei niitä pysty syömään taikka juomaan. Esim. kahvia ei mene vieläkään vaikka sitä ennen olen päivittäin juonut monta kuppia.

Kaikkiaan tällä hetkellä odotus tuntuu jotenkin epätodelliselta vaikka kaikkia asiaankuuluvia oireita on ollut ja epäilyttäviä oireita ei ole ollut. Ultrassa jo pikkuinen näkyi sydämensykkeineen, mutta siitä on jo aikaa suunnilleen kuukausi. Välillä sitä ihmettelee vaan että onkohan se pikkuinen vielä kyydissä. Pian on onneksi jo seuraava neuvolakäynti, joten toivottavasti siellä jo koitetaan kuunnella sydänääniä dopplerilla.

Matarena 11+3
 
Heipsan massukat!

Niinallekovasti voimia,todella raskaita olet joutunut kokemaan.

Katjuskalleonnea hyvin sujuneesta np ultrasta =) Sitä täälläkin kovasti odottelen,perjantaihin vielä pitäisi malttaa.

Mulla oireista nyt jotenkin seesteinen vaihe,jatkuva etova olo helpottanut,nyt tulee vain sellaisia aaltoja että parempi näin,samoin väsymys helpottanut huomattavasti :)
Vatsa alkaa puskea tuolta makkaroiden seasta esiin,joka tuntuu kyllä kivalta.

Voikaahan hyvin :wave:

Lemis ja Pontus 12tasan :heart:
 
Heippa! Eli täällä kanssa odotellaan syksyksi pikku-ihmettä (esikoista). Olen 23v. ja mies 24v. Yritystä ollut takana n. 8kk ja viime syksynä sain keskenmenon..nyt kävin yksityisellä ultrassa vko 7+4 ja siellähän oli kaikki mainiosti, joten nyt uskaltaa jo hieman iloitakkin!!
Neuvolassakin jo käyty. Nyt viikkoja kasassa 9+2 ja LA on sitten 19.9 ;) Elikkäs minutkin voi lisätä tuonne listaan!! :p
 
tervetuloa jkoo :) ja onnea odotetusta plussasta!

Mukavaa muuten huomata kun täällä aletaan yksi jos toinen lähestyä riskiviikkojen rajaa ja pian kun kaikilla on np-ultra takana niin uskalletaankin sitten rauhassa alkamaan odottamaan ihan kunnolla ja nauttimaan keskiraskaudesta :heart:


Täällä taas ihan kauhean öklö olo.. pelottaa jopa että oksennus lentää, vaikka juuri söin..

Pari tuntia ja sitten pääseepi kotio.. (pakko mennä lidlin kautta kun kauhee himo niiden jogurtteihin, nams)
 
Totta!Kyllä jänskättää tuo ultra, mikä on sitten mullakin edessä parin viikon päästä, voi, kunhan kaikki olisi hyvin!!Oksentelua ja tissikipua ollut kyllä sen verran että kyllä luulisi jonkun tuolla masussa melttoavan =) Onneksi töissä on hiljaista, niin saa hillua täällä lueskelemassa..nyt ei oikein työt maita :whistle:
 
Heippa!!! Joku sano että ottaa paperille ylös mistä puhutaan niin muistaa vastata. No niin tein minäkin :)

Jouskari Esikoisessa oli 102-122/64-80 ja tästä oli viimeksi 118/71 Eli aikas samoilla mennään. Raskaus on muuten todella samanlainen kuin ensimmäisestä. Vähän ällö oloa alussa,finnejä alussa selkään ja otsaan muutama.Väsymystä on. Mutta muuten ei mitään,pelottavan vähän. Niin ja pissalla on pakko käydä öisin.

saaramantaKahvia en juo,mutta ei tee hajukaan mitään.

syysmamaKyselit mahan kasvusta,eipä paljon...pikkuisen. iltaisin on turvonnut enemmän. Eli hyvin pysyy salassa =)

katjuska Paljon onnea hyvistä ultra kuulumisista!!!

unensieppaaja Np-ultraan mennään,mutta veriseulaan ei. Kunnalta saa sen yhden seulan ja sitä ei olla vielä päätetty.

sisu Niistä rattaista en tiedä,mutta itse olen katsonut carenan matkarattaita. Naapurilla ollut ja on hyvät. Haluan että on omat kuomut ja väliseinä.

jkoo Tervetuloa mukaan =)

Huomenna np-ultra,että toivottavasti saan tulla kertoon hyviä uutisia =)

Pieni 12+0
 
Moikka pitkästä aikaa!

Voimia kovasti Niinalle.

Tänne ei ihmeitä, väsyttää ja oksettaa :x
Tänään oli sokerirasitus ja kyllä meinasi yrjö lentää kun joutui juomaan sitä litkua. Toivottavasti arvot on kohallaan.

Ultra on vasta ensi tiistaina, ei malttaisi kans millään odottaa.

kahvia en ole juonut viime aikoina, kun siitä tulee paha olo ja yhtään ei tee mieli, en kyllä paljon teetäkään. Tuoremehut on aika kova sana, niitä kuluu ja hedelmiä yleensä. Ja suklaata ja jätskiä :ashamed:

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa!

Miia ja masukki 10+5
 
Kaikki sokeri yms. oli kohillaan. :)
3 viikon päästä sitte eka ultra.
Tai np-ultra se on.
Toivottavasti olisi terve pikkuinen siellä. <3
Minulla meinaan on epilepsia ja lääkitys.
Pelottaa.
La aika 28.09 kuitenki nyt alkuun.

Hitto ku harmittaa kun ei oo vielä nettiä,
en täälläkää pysty kunnolla seuraamaan.
Mutta viikon päästä sitte saadaan uuteen kotiin netti. :D

Pikku sirpukka 8+1 <3
 
Kylläpäs te jaksatte olla ihanan ahkeria kirjottaan.. itse laitan nopsaan vähän omaa napaa. Olen jo kuudetta päivää influenssan kourissa, ja olo on niin vetämätön, että :snotty: . Nyt on ensimmäinen hetki, milloin jaksaa vähän koneella olla ja telkkaa katsella, muuten on mennyt ihan täysin sängynpohjalla. Torstaina on nlalääkäri ja np-ultra. Odotan niitä niiiiin kovasti, koska tietty tuo jännittää, kun viruksethan pääsee istukan läpi, että miten se vaikuttaa sikiöön.. No, toivotaan nyt, että siellä vielä eloa olisi.
Nyt taidan taas alkaa pötkötteleen...
 

Yhteistyössä