***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

cora85 Peukut pystyyn että kaikki kuitenkin olisi hyvin. Kyllähän nuo oireet voi vaihdella ja loppua kuin seinään ilman että mikään on vialla, mutta ymmärrän pelkosi. Omat aavistukset ovat usein niin vahvoja että alkaa uskoa asian olevan varma. Nyt toivotaan vaan että saamme ylihuomenna hyviä uutisia. Voimia sinulle! :hug:

Itselle ei mitään uutta, kaikki on suht hyvin ja pahoinvointi alkaa hellittää. Mulle on nyt jostain tullut ihmeellinen tunne, että ehkä tämä raskaus sujuukin loppuun asti hyvin? Tottakai välillä on pelkoa, että meneekö kesken ja tarkkailee omia tuntemuksia, mutta yleinen mieliala on ihan hyvä ja luottavainen.
Aluksi oli käsittämätön km pelko koko ajan, ja on hyvä että oon päässyt siitä edes vähän eroon.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
syysmama 8+5 :heart:
 
:x täältäkin. Ei tää oo herkkua, niinkuin kahden ekan jäljiltä muistinkin... Nyt tosin erona se, että oon kotona, ja aiemmin töissä. Viimeksi ainakin meinasi ihan paukut loppua, kun oli kotona pari vuotias pikakiitäjä, ja piti hoitaa työt siinä ohessa. Nythän noita on kaksi (4v ja 1v), mutta kun on kotona, niin saa ruokittua itseään 1-2h välein pakolla ja oon jotenkuten sinnitellyt ilman ykää (vielä).

Tsemppiä kaikille huonoja uutisia tai pelkoja saaneelle. :hug:

Itse varasin neuvolan ensi viikon loppuun, tai täällä ulkomailla käydään heti sairaalassa vastaanotolla. Sittenpä selviää, mitä varten pahoinvoidaan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Toi kehityshäiriömahdollisuus mietityttää. Kaksi tervettä lasta, onko siis jo meidän aika saada huonoja uutisia? En oikein vielä tiedä mitä tehtäisiin, toisaalta en haluaisi päättää lapseni elämästä, mutta toisaalta kahden vanhimman lapsen elämäkin muuttuisi aika paljon, jos perheeseen syntyisi vaikeasti vammainen lapsi. No aika näyttää. Seulontoihin haluan kuitenkin osallistua, koska jos huonoja uutisia/sairas lapsi olisi odotettavissa, haluaisin varautua siihen ennen syksyä.

Matkustelustakin joku kyseli aiemmin. Olin ekan aikana Italiassa, ja vasta matkan varattuani minulle selvisi toksoplasmariski. Onneksi nla:ssa testattiin ja huoli hälveni. Nyt asun sitten ulkomailla, ja täällä on toksoplasma kuulemma paljon Suomea yleisempää. Testeissä saa kuulemma rampata koko raskauden ajan.

Sitten vielä kertomisesta muille: Jouduttiin nyt kertomaan jo kavereille täällä, kun piti kysellä, mistä sitä nla-aikaa varataan jne. Aikaisemmin on pantattu tietoa UÄ:n asti. No kerrottiin sitten vanhemmille myös tasapuolisuuden nimissä :)

Mulla on nää alut ollu siis aina aika kaameita, mutta puolivälistä loppuun saakka ei oo ollut mitään suurempaa kremppaa. Toivottavasti tää menee saman kaavan mukaan, vaikka kroppa alkaakin olla aika fiaskokunnossa jumpanpuutteen vuoksi :whistle:

Vointeja kaikille! Kiva lukea teidän juttujanne täältä.

T:hiuko ja pömppö 7+1
 
snodgrass
mOikka taas!

Kivaa kuulla sinusta Tinii, mietinkin tässä hiljan ettei ole hetkeen aikaan kuulunut mitään. Toivottavasti masun salailu onnistuu töissä! Ja mahtavaa kun se kymppiviikko lähestyy! (mullakin torstaina... :D )
Hiuko, saako udella missä päin maailmaa te asustatte? En halua tunkeilla, mutta tietty se kiinnostaa. :)

Tunsin itteni ihan luuseriksi perjantaina, kun menin ja varasin ajan ultraan (yksityiselle siis), taas. :ashamed: Alkuviikosta oli pari kolmee päivää oireet paljon pienemmät, maha ei ollut turvonnut vaan näytti kutistuneen, rinnat ei ollut piukeet eikä juuri pahaa oloakaan. Ja kun edellisenkin kasvu oli lakannut samoihin aikoihin, niin huolestuin tietty. Np-ultra vasta maaliskuussa ja nlalääkäriinkin melkein kolme viikkoa, niin tuntui etten jaksa odottaa. Nyt oon sitten huomenna menossa. =)
Ja tietenkin ne oireet tuli vielä samana päivänä takasin kunhan olin saanut sen ultran varattua :LOL: Mutta kyllä ihan hyvältä tuntuu, että saan kenties kohta nähdä pikkuisen. :heart: Ja jos siellä olis kaikki kunnossa, niin sittenhän alkais olla jo aika hyvät mahkut, eikö?

Voikaa hyvin!
Snodgrass ja neponen 9+4
 
Kauhiata paikkaa, kun te kirjoitteletten niin paljon! Tipahdan kärryiltä. Uusia on tullut, tervetuloa! Pelkotiloja ja ikäviä uutisia on myös ilmaantunut, voimia kaikille ikäviä kokeville!

Sitten tuli mieleen, että missä Viuhkis??? Hänellä oli joskus viikko pari sitten todella paljon huolta omasta olotilastaan ja nyt hän on hävinnyt tyystin! Onko siis asiat niin ikävästi, kuin Viuhkis pelkäsi? Toivottavasti ei! Tulehan kertomaan!

Itse olen niukasti pahoinvoiva ja väsynyt. Ja pirun onnellinen siitä, että tässä ollaan. Keskenmenokaan ei kummittele ihan koko aikaa mielessä. Vain muutaman kerran päivässä enää... On kuitenkin jopa hetkiä, jolloin olen vain ja ainoastaan autuaan tyytyväinen.
 
Alku iltoja!

Ihan vaan sellaista tulin kertomaan että mä nyt sitten poistun seurastanne, enpä mä kauaa ehtinyt täällä ollakaan! :'(
Joo, eli olin aamulla uudestaan ultrasaa ja eipä siellä mitään uutta näkynyt. Pikemminkin oli alkanut jo menemään lituskaisemmaksi ja kasaan kuin viime viikolla, joten kait se sitten olikin tuulimuna!
Vuotoja tai kipujahan mulla ei ollut, pelkät raskaus oireet.
Nyt sitten keskiviikko aamuna pitää laittaa 2 puikkoa emättimeen ja kipulääkettä perään niin kait se siitä sitten lähtee tulemaan!? :ashamed:

Paikanpäällä piti jo ottaa yksi tabletti. Noh, tää meni nyt näin ja elämän pitää jatkua. Yrittämään aletaan heti kun kaikki on ok alakerrassa, josko sitten olisi parempi onni mukana.

Teille muille toivotan oikein hyvää jatkoa ja onnea! :heart:

äittä-67
 
Iltaa ja Äittälle ensinnäkin iso :hug: ja voimia...ikävää kun kävi näin kohdallasi :'(
Ja Coralle myös iso :hug: mitään en toivo sen enempää, että sun omat tuntemukset ois nyt väärässä...

Tännepä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Eipä oo vuotanut tänään taas, joten sillä ihan =) mieli, mutta jokainen vessareissu kauhistuttaa :kieh:
Selkä on tuntunut tänään vihoittelevan aika paljon ja tuntuu, etten pysty mitään nostamaan kun meinaa jalat lähtee alta :/ Nytkin ukko iltavuorossa, niin pikkusen hankaluuksia välillä pojan kanssa kun toinen kuitenkin sylissäkin haluu olla ja mä en pysty nostamaan ja sitte kun tehdään vielä pahojaan ja kiipeillään ja kaikkea muuta kivaa :kieh: Taitaa aavistaa, että äiti ei oo nyt priimakunnossa :whistle:
Mun on pakko muistaa huomenna varata se np-ultra aika, kun unohdin tänään. :ashamed:

katjuska ja vilpertti 8+6 :heart:
 
äittä-67 :hug: voimia teille!

Täällä on ollu huolestunutta väkeä ja nyt mäkin olen yksi niistä.. tänään tuli päivällä valkovuodon seassa vähän kirkasta verta.. sen jälkeen ei mitään.. eikä mitään huomattavia kipuja.. tietysti kun mulla toi kuume ja influenssa päällä niin kolottaa joka paikkaa vähän.. mutta huomenna on mulla onneks neuvolan lääkäri ja olen sinne ultraan menossa niin ei tarvii nyt päivystyksiä miettiä.
mutta kyllä tuli itku päivällä kun juri toivuin edellisestä km niin taas tulis toinen.. en kyllä jaksais..
kuitenkin kun muistelen esikoisen odotusta niin silloinkin tuli samanlailla valkovuodon seassa jotain epämääräistä verta kerran.. ja se siitä.. eli toivon niin hartaasti että tämäkin loppuis tähän.

milli ja menninkäinen 6+3
 
Millimenninkäinen...toivotaan tosiaan, että harmitonta vuotoa ois.

Itseä aina mietityttää välillä, että onkohan kaikki sittenkään hyvin, kun tätä vuotoa vähän väliä tulee :snotty: Sais olla kyllä nyt sitte tulematta enää |O Pelottaa se np-ultrakin, mutta pakko yrittää tsempata itseään uskomaan, että kaikki hyvin on.
 
voi kun ei millään malttais odottaa perjantaista ultraa! Tänään alko kuudes rv ni toivon kovin et siel pe näkyi sit jo jotain mukavaista :heart:
Tänään oli aamul ekaa kertaa huono olo ja alas ei menny ku oikeen kylmä mehu. Muutenki kaikki noi makeet mehut uppoo ku kaivoo, ihme mieliteko tullu niihin :p Muuten olo on edelleen hyvä, mahan vihlontaakaan ei oo nyt näkyny.
Coralle hirmuisesti voimia ja toivotaan vielä parasta :hug: :)
 
äittä voimia paljon :hug: Toivottavasti pääsette pian uudelleen yrittämään!!!

cora Toivotaan että kaikki olisi hyvin,mutta hyvä on varautua jos siltä tuntuu!!! :hug:

tervetuloa uusille :flower:

Varasin tänään sitten ajan np-ultraan. se on nyt sitten 14.2,eikös se ole ystävän päivä =) Toivon että kaikki olisi hyvin...

Täällä rinnat arat ja välillä heikko olo,muuten kaikki oko!!!

Pieni 10+0
 
äittä-67 :hug: Voimia toivotan täältäkin.

millimenninkäinen Toivottavasti vuoto on harmitonta eikä enää toistuisi. Tsemppiä!

Liina81 Tiedän tuon malttamattoman olon.. Koitahan jaksaa odotella, perjantaina se toivon mukaan palkitaan ihanalla tavalla! :heart:

Katjuskalle Jaksamista selkäkivun kanssa!

Pitikin mennä sanomaan että pahoinvointi hellittää, tänään olen sitten oksennellut taas. Johtuu siitä, että lämpimän ruoan syöminen venyi liian pitkälle iltapäivään. Oma moka siis. Oon appelsiinituoremehua juonut, se hiukan helpottaa tuota yököttävää oloa.
 
iltaa vaan,

äittä-67 :hug: Voimia.

Jaksamista myös niille, jotka kärsivät pahoinvoinnista :heart:
Olen syönyt LadyVita plus kapseleita joka päivä ihan alkuraskaudesta asti (vaikka onhan se vieläkin alkuraskaus päällä :)). Oiskohan ne jotenkin auttanut tuohon pahoinvointiin, kun viimeksi olin kovinkin pahoinvoiva....

Hauskan homman huomasin tänään; ostin viikko sitten tosi kivat, tilavat housut, jotka ei nyt sit tänään enää menny kiinni. :) Ihan yksäkkiä tullu tommonen kova "kupu" tohon alas. Onko muille käyny näin?
Muuten ihan kiva, mutta aattelin töissä ilmoittaa tilastani vasta maaliskuun lopulla. Ei taida onnistua :LOL: Tosin mulla on muutakin ylimääräistä tuossa mahassa, joten tuskin kukaan kehtaa kysyä mitään ;)

Neppis & Nööti 9+3
 
Oltiinpas tiputtu alas!
MISSÄ ON VIUHKIS?? Onko kukaan kuullu yv:llä tmv hänestä jotain? Jos olet taustalla, niin laita edes mulle yv:iä!!
:hug: menetyksen kokeneille, voimia!
:flower: Onnea ja tervetuloa uusille!

(.) Kamalaa tämä väsymys. Ihan kun olisin taas 12h yöunien jälkeen noussu haudasta, kun väsyttää niin hirveesti. Tuntuu, ettei mikään unen määrä riitä.
Inhottavaa kun mies on ens viikon lomalla, ja minä itse joudun tekee sikapitkän viikon töitä ja sikapitkiä päiviä. Ei ainakaan mielialaa kohenna. Kiva kiva, mulla on tässä iltapuolelle painottunu tämä pahoinvointi, ja huomenna olis ea-koulutus... Pakollinen sellainen vielä... Pitänee katsella lähin wc valmiiksi, jos pitää syöksyä sinne :x
Sisu ja toukka 8+6 :heart: (huomenna paukkuu viikot!! )
 
no niin, kerroin tässä muutama päivä, että oli verenvuotoa, ja kävin sitten eilen lääkärissä ja pahin kävi toteen, keskenmeno. toivottavsti vielä joskus onnistuu.

toivotan teille muille onnea !
 
voi ei tofu :'( ja äitälläkin oli huonoja uutisia :'(
kauheasti voimia teille!! Toivottavasti toipuminen alkaa pian ja pääsette nopsasti uuteen yritykseen :heart: menetys on tietysti tosi kova, tiedän sen itsekin km:n kokeneena..

millimenninkäiselle toivonhippuja matkaan että kaikki kuitenkin olisi hyvin kuten katjuskalla!!

Ja snodgrassille kiitos kaipailuista, lämmittää sydäntä kun joku muistaa :heart:
Oon monesti viikonloppuisin poissa linjoilta kun kaikki viikot istun koneella 8h/pv niin ei oikeen vitsi enää viikonloppusin aikaa käyttää moiseen..

Luulin pahan olon jo hellittäneen mutta äsken hyökkäsi kauhea huonon olon aalto ja sellanen kuvotus että luulin joutuvani pönttöä halailemaan! Onneksi kaapista löytyi tuorepuristettua aplarimehua ja patonkia :flower:

Huomenna lähtö tosiaan sinne messuille ja tunnin lento edessä.. hieman jännittää mutta eiköhän se hyvin mene! Ei ole tässä kuussa ollut oikein ylimäärästä rahaa niin en ole saanut osteltua mitään masuystävällisiä vaatteita enkä uusia kenkiä piikkikorkojen tilalle joten saapi nähdä mitä vanhoja rääsyjä joudun päälleni vetämään kun ei ykköset enä mahdu päälle :headwall:

Huomenna täälläkin paukkuu viikot ja täysi kymppi onkin sitten plakkarissa :heart:

Jaksuja mammoille ja tarrasukkia taimille!


Tini+Nuppu 9+6
 
Heips!

Nyt sitte joutusin jäämään jo töistä pois,
kun aamulla tuli nii yökkö olo et oli pakko mennä vessaan.
Väsynyt oon kovin kanssa!
Että nukkumaan vaan tästä.
Tekis mieli syyä jotain, mut ei oo ees mitää mitä vois syyä.
Ekan neuvolan voin varata vasta ens viikolla, kun on muutto edessä,
niin sitte uudesta terveyskeskuksesta.
Mutta alussahan tää vasta on,
en tiedä tarkaaa laskettua aikaakaan siis viel,
mut rv 6 mennään luultavasti.
Että syyskuun lopusta. :)
 
tofu Voimia sinulle ja uskoa tulevaisuuteen.
millimenninkäinen Voi kun kaikki olisi kuitenkin hyvin. On varmasti niin stressaavaa! Jaksamista sinulle. :hug:
Tiniille Onnistunutta messu - matkaa. :)

Nyt pitää lähtä syömään, on niin ällö olo.

syysmama 8+6 :heart:

.. Ja tosiaan, missäkähän on Viuhkis? Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin!
 
Heih.
Voi, kun tuntuu, että noita huonoja uutisia tulee ihan liikaa. Tofulle ja Äitälle ainakin kovasti jaksamista ja muillekkin epätietoisille toivoa ja hyvää onnea.
Mulla olo on huonovointinen, melkein kokoajan. Se on aika rasittavaa. Nytkin pitäisi olla jo menossa kaupungille asioille, mut en vaan saa aikaiseksi lähteä, kun yököttää. Ja mulla on nyt alkaneet nää yökötykset, jotka tulee ylös sadasosasekunnissa. Eli ne tulee ihan just siihen, missä sillä hetkellä oon. Se on kamalaa. Apteekkiin aion tänään suunnata. Kuka se sanoi, että jostain B-vitamiinista voi olla hyötyä pahoinvointiin? Aattelin vähän tutkia niitä raskausmultitabletteja, josko niistä löytyis joku hyvä.
Mullakin olis messumatka tuonne tukholmaan to-la (ollaankohan Tiniin kanssa menossa samaan paikkaan?), mut tällä ololla epäilyttää kovin lähteä. Varsinkin kun me reissataan (keinuvalla) laivalla... taidan päättää vasta torstaina.
No juu, toivon jokaiselle hyviä vointeja ja parempia ultra/lääkärikuulumisia. Itselläni on ensimmäinen neuvola ensi viikolla, viikkoja silloin vasta 9, joten tuskin sieltä mitään varmistusta asialle vielä saa.
Halit.
 
moikka kaikki... ja pahoittelut pienokaisensa menettäneelle..

oma napa: pahoinvointi ihan hirveetä aamusta iltaa tunnin sisällä käyn noin 5 kertaa oksentaa ja olo on tod heikko... tänään tuli jos neuvolakortti postista kun sitä tarviin koska huomenna on aika ä polilla katsellaa millä viikoilla oon ja sit saa reseptin niin pääsee taas itseään pistelee ettei tulis veritulppia :/ poitsu lähti nukkuu kai täytyy itekkin mennä lepäilee :wave:


niin ja voimia kaikille :hug:
 
Minäkin pitkästä aikaa ehin kirjotella kun muksut on kipeenä niin itekkin oon kotona...saapa hieman levätä :wave: ! :hug: kaikille vaavin menettäneille...ain yhtä ikävä lukea huonoja uutisia...itsekkin kaksi keskenmenoa kokeneena...voimia teille!Ootteko muut ollu terveenä?Itellä flussaa jo toista viikkoo,hiukan väsyttää ja sit vielä toi paha olo!Montakohan viikkoa vielä joutuu kärvisteleen,jotenkin niin surkee olo_Ootteko muut joutunu/määrätty syömään rautaa jo?Ihmettelin terkkarin mielipidettä et ei kuulemma vielä kun rauta voi aiheuttaa supistelua?Rauta-arvot oli alhaiset ja väsyttää kovin,et taidan oikeesti kohta alkaa syömään sitä,eipä ennekään ole kielletty?kumma juttu,ilmeisesti jotain uusia tutkimustuloksia?Kuinka monella vatsa jo pyöristynyt?kohta tarvii vaihtaa isompiin housuihin,järkyttävää turvotusta!Jänniä viiltely kipujakin on ollu masussa ja varsinkin kun on joutunu yskimään ja niisteleen...kyljen kääntö yölläkin voi repäistä!Kaipa tuo on normaalia.Eka ultrakin olis sit ens viikolla ja jo jännittää!
Piizu ja masukki 10+1
 
Voimia vauvansa menettäneille :hug:

Eilen kävin verikokeissa ja vein samalla pissanäytteen, kun oli neuvolassa leukkarit kahella plussalla, huomenna saan tietää tuloksen.
Tänään on ollut semmoista menkkamaista jomotusta :|

En ole minäkään pysynyt terveenä, kurkku ollut karhee jo pari päivää ja nyt sitten nenä tukossa ja lämpöö :snotty:
Kuopuskin on pikkaisen nuhainen että kai se kohta on meissä kaikissa :kieh:

Mulla muutes loppu pahaolo kun jätin vitamiinit tauolle, koitan taas ensvkolla ottaa. Sinkki ainakin saattaa tehdä huonoa oloa, ja sitä on ainakin noissa multitabseissa... :wave:

Mites muuten meinaatteko ottaa pakkauksen? Itse en aio, kun tota vaatetta on muutenkin ihan hirveesti, vaikka se ihana oliskin saada :whistle: Saapa nähdä kuinka eukon käy kun näkee uuden pakkauksen :LOL:

saaramanta 9+3
 

Yhteistyössä