***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Auts...toivottavasti saadaan sieltä suunnalta kans hyviä uutisia =) juu ja meinasinkin jonkun hälytyksen puhelimeen viel laittaa :kieh:

Mua niin jännittää täällä millimenninkäisen puolesta :hug:

Ja Snodgrass...onnittelut ultranäkymistä :heart: ja toivotaan, että lääkäri puhuo vaan omiaan siitä sykkeestä. Eikös sen nyt pitäisikin näillä viikoilla olla nopea. Ainakin tuossa kirjassa lukee viikon kymmenen kohdalla, että sydän lyö tiheämpään kuin koskaan aikaisemmin...177 kertaa minuutissa....
 
Ultrassa käyty. Jännitti niin paljon aamulla, että oksensin paperiroskikseen :LOL:
Lääkäri vaan nauroi, kun tulin niin tottuneena huoneeseen ja aloin siinä kaikkien edessä vetää housuja alas. Sanoi, että jos viitsisin sinne verhon taakse kuitenkin siirtyä. Mun mielestä siinä ei vaan oo mitään järkeä, kuitenkin menet pöydälle jalat levälleen kaikkien eteen...
Ultraus kesti vain hetken ja lopputulos: sikiöpussi varmaan 1,5cm leveä ja pienenpieni alkio siellä sisällä. Syke näkyi jo, näytti meillekin, kuinka se pikkujuttu pullistui ja meni taas kasaan. Uusi ultra parin viikon päähä, et saadaan pulssi jo paremmin mitattua ja pää -perämitta.
Ihan hassu olo, olin jo taas valmistautunut pahimpaan.
Nyt vaan pitäis yrittää nauttia kaikesta. Hohhoijaa, ihan niinku se onnistuis..
La siirtyy muuten varmaan lokakuuhun, mutta saanhan silti tänne jäädä?
 
Voimia Millimenninkäinen ultraan ja tosiaan ainahan ei pahin tapahdu vuodoista huolimatta!

Coralle onnea mukavista ultrakuulumisista! Ja tottahan saat meidän kanssa edelleen kirjoitella.

Itse lähdössä kohta tytön kanssa neuvolalääkäriin, eipä sen kummempaa tänne.

Nenna ja siskoveli 8+0 ja poks viikot vaihtuu...
 
Isot halit kaikille joita on epäonni kohdannut :'( :hug:

Jee!!! Eka tupla uutinen tähän pinoon ja saako näin edes sanoa?!! Mutta onneksi se en ollut ainakaan minä :LOL: kaipa siihen ajatukseen tottuisi, tällä hetkellä se olisi aikamoinen shokki!!! Ihanasti masu78 otat asian, täällä nostetaan hattua!!! :D

Onnea myös teille muille jotka olette onnellisesti nähneet jo masukin. Meillä viikolla 12 vasta ultra eikä se ole edes mikään np vaan ihan tämä alkuraskauden tarkistus, se onkin sitten ainut jonka kaupunki tarjoaa :kieh: :/ Suunnittelimme kyllä käyvämme yksityisellä rakenne ultrassa.

(.) Eilen oksensin sitten ensimmäisen kerran. Tulimme just saunasta ja järkyttävä ällötys iski. Aamusta jo yökkäilin hampaiden pesun yhteydessä joten kaipa tämä oli odotettavissa. Väsymys on edelleen aivan hirveää, pari pävää sitten nukuin vaatimattomat 18 tunnin yöunet kun niin väsytti. Tällä viikolla on enää onneksi kaksi yötä jälellä ja sitten vapaille. Kaiken tämän ihanuuden lisäksi on sellainen olo että flunssa olisi iskemässä, miehelle jo ilmoitin että jos olen yhtään kipeä niin olen satavarmana sairaslomalla. Olo on ihan muutenkin aika kauhea niin tähän joku influessa päälle niin halleluja!

Masu on jonkin verran jo kasvanut ainakin täällä. Mä olen siitä parin viikon välein kuvia ottanut ja muoto on ainakin muuttunut.... Yritän ryhdistäytyä kirjoittelemaan hieman useammin ja lupaan tehdä sen viimestään siinä vaiheessa kun väsymys lakkaa :D

Terveisiä kaikille massuikoille!
Koiruus ja pentunen rv 9+1
 
Ihania uutisia cora :heart: ja tottakai kirjoittelet tänne =) Voihan se pieni silti syntyä jo syyskuussa :whistle: Mua kans huvittaa toi sama, että riisutaan muualla kun sitte kuitenkin ollaan haarat levällään siinä :LOL:

Koiramamma koettaa huiskia sen flunssan jonnekin muualle =)
 
Onnea Masu78tuplauutisista =)

Ja suuri voimahali pienokaisensa menettäneille :hug: Lohdutuksen sanoja ei löydy.

Täällä porskutellaan kymppi viikolla,oireet ehkä hieman helpanneet,mutta kuvottavaa oloa on silti vielä paljon..Oonkin jo miestä varoittanut että pian tämä väsyaika jää taakse ja alkaa reipas toinen kolmannes että emännyys taitaa muuttua nuutuneesta energiseksi :D Rupee nimittäin jo niin ärsyttämään tämä väsymys ja saamattomuus ettei oo tosikaan.


cora85 onnea myös kovasti ihanista ultrauutisista,taatusti elo kepeni ja mieli hyvä =)

Millimenninkäiselle peukut on täällä pystyssä :hug:

Hyviä vointeja syysmassukoille!
Lemis ja Pontus 10+2.
 
Masu78 Kaksinkertaiset onnittelut! :)

millimenninkäinen
Nyt on täälläkin peukut pystyssä että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

cora85 Onnea ultrakuulumisista ja kirjoittele vain tänne.

auts Tuohan meille tänne sitten hyviä kuulumisia!

snodgrass Sinullakin oli ultrakuulumisia, onnea. Tuosta sykkeestä mä en osaa sanoa mitään asiantuntevaa..

koiramamma Laittoi että masu on kasvanut, sama täällä. Se on täysin yhtäkkiä muuttanut muotoaan turvotuksesta sellaiseksi selvästi näkyväksi pallukaksi.
Tosin ultrassa pieni oli isompi kuin menkkojen mukaan lasketut viikot antaisivat aihetta, sen mukaan mulla olisi nyt rv 11 - 12..
Mutta menen silti näillä entisillä viikoilla ennenku joku asiantuntija muuta sanoo, ultraaja ei tuohon sen kummemmin puuttunut, sanoi että neuvolassa sitten muutetaan jos aihetta.

syysmama 9+0 :heart:
 
Laitetaanpa gallupin tynkää näin ajankuluksi.
Koska ajattelitte kertoa töissä raskaudesta? Mulla on sellainen tilanne että joudun jo varmaan parin viikonpäästä rv 12 paljastamaan pomolle että olisin jäämässä yötyöstä/töistä pois jossain vaiheessa. Meillä ei ole kukaan pystynyt olemaan loppuun asti töissä. Olen siis vanhustyössä ja yöhoitajana :D Oikein helppo ja kevyt työ siis!
Pomo on nelikymppinen sinkkumies ja aika pelokkain mielin ajattelen että hänelle täytyy "tilittää" tämä asia. Onhan tää ihan luonnollista mutta en ole tuossa paikassa ollut edes vuotta niin hei vaan tämä lähtee nyt mamma lomalle nähdään 10 vuoden kuluttua :kieh: :D
 
dodiih... ultrassa käyty..

kohdussa näkyi kaksi jotain pistettä.. jotain nesteestä se puhui.. ei oikein itsekään tiennyt.. mutta sanoi että vaihtoehdot olis että on se tuulimuna tai sit että raskaus on niin alkuvaiheessa että ei vielä ton enempää näy.. sitkun sanoin että tein positiivisen testin jo 20.1 niin se sanoi että jotkut testit näyttää jo pari päivää hedelmöittymisestä.. eli ei tullut selkoa tosta reissusta ainaka vielä.. vuodolle ei siis löytynyt syytä.. keskenmenosta ei sanonut mitään. hcg näytteen tuloksen kuulen tänään kun se lääkäri soittaa..
mulla on itsellä ihan hyvä mieli.. jos se on se tulimuna niin ei sitte ainaka ole menettänyt vauvanalkua..
mutta jos taas raskaus oliskin niin alussa että ei vielä näy niin mitkä ihmeen kaksi pistettä siellä näkyi.. huoh..

mä ilmoittelen lisää kun sieltä soitellaan.. onko muilla ollut tällaista että olis luultua vähemmän viikkoja??
 
millimennikäinen: jaksamista nyt oikein kovasti. Tiedän, että on inhottavaa vaan joutua odottaa ja odottaa. Vaatii ihmiseltä tosi paljon, kun joutuu epätiedossa elämään. Ja vastaukseksi sulle: mullahan tosiaan on viikkoja ainakin yksi vähemmän. Itekin plussasin jo aika aikaisin. Onko sulla kierrossa heittoa? Kaikki voi mennä sulla vielä hyvin. Mullakin näky viikko sitten musta piste ja nyt näkyi jo alkiokin sykkeineen. Tässä vaiheessa kehitys on niin nopeaa. Musta kuulostaa, et sulla on vielä yhtä alussa ku mulla viikko sitten, ja kaksoset tulossa :heart:
Ilmoita ihmeessa se hcg, kun oot sen saanut. Ja muista, et se voi vaihdella todella paljon eri ihmisillä! Ei periatteessa ole mitään viitearvoja sille. Tsemppiä!

Hmm. Itse yritän nyt oikeasti sopeutua tähän vauvajuttuun. Laitettiin jo asuntohakemukset etiäpäi. Ja ravinnon kanssa yritän tsempata, nyt tein lounaaksi tofu, parsakaali, paprika (kerma :D ) kastiketta, pastaa ja paljon salaattia.. nam
 
Ihanaa millimenninkäinen, ettei mittään lopullista tuomiota ainakaan tullut :) ja tosiaan...viikkoja voipi olla vähemmän. Esikolla laskettu siirtyi np-ultrassa 2 viikkoa. Nyt toivotaan parasta ja mietitään mitä ne kaksi pistettä tarkoittaa :whistle:

Joskos pinoon saatais vaikka usiammatkin kaksoset :D

Ja marja80..tervetuloa mukaan vaan :wave:

Koiramamma...mä kun oon kotona niin ei tarvitse miettiä pomolle kertomista ;)

Cora..mä voisin tulla teille syömään :p tuli nälkä kuin luin sun kermaherkusta :ashamed:
 
Koiramamma kyseli että koska kerrotaan töissä... En oikein tiedä olenko ajatellut julistaa sen kummemmin, koska kyllähän se tässä vielä alkaa näkymään. Toisaalta: mä olen paljastunut jo kahdelle kollegalle. Olen siis opena ja tänään, rypäleitä siinä napsiessani, työkaveri tuli huoneeseen ja sanoi... "Nainen, naimisissa. Välipaloja. Epäilyttävää...?" :LOL:

Muita kuulumisia: Huomenna eka neuvola ja jänskättää. Välillä tulee ihan typeriä ajatuksia, että jos vaikka ei olekaan raskaana ja se selviää huomenna :LOL: Pahaolo on PIKKUISEN helpottanut, tai kuten joku täällä jo aiemminkin oli sanonut: ehkä olen vain oppinut napsimaan koko ajan jotain.

Sehän se kestona ihmetyttää kun valkovuodon seassa on aina toisinaan jotain verihöntyviä. Onko muilla vastaavaa kummallisuutta? Kenellekään tietoa mistä voi johtua ??
 
Soittelin tänään polille ja kyselin hcg arvon tuloksia. Vastaus sai hymyilemään sillä 8730 oli nyt jä tänään viikkoja tasan 7+0!! :D Mutta nyt ei saisi innostua liikaa, huomenna vielä ultraan ja sitten ehkä jo tiedetään missä mennään. Mutta hyvältä vaikuttaa :)

Koiramamma kyseli että koska työpaikalle kerrotaan asiasta - mulla sellainen tilanne, että työpaikalla asiasta jo tietävät (ne joiden tarvitsee), sillä lähiaikoina päätetään yhdestä sijaisuudesta joka oikeastaan on jo mulle annettu, koska siitä jää vakkari äitiyslomalle. Halusin ilmoittaa heti mun ylläritilanteesta, että he voivat miettiä jo suunnitelma B:n valmiiksi, jos minäkin jään äitiyslomalle tästä... Mutta ovat positiivisin mielin mukana ja toivovat myös että olisi vauva oikeassa paikassa kasvamassa eikä tuubassa.

Millimenninkäinen: Ettei olisi vaan tuplaonni tulossa, kun kaksi pistettä näkyi! :D Minulla myös viimeksi näkyi ultrassa ainoastaan piste, huomenna varmistuu onko piste piste vai jotain muuta :heart:

marja80 Tervetuloa vaan! :wave: Tiedätkö millä viikolla olet raskaana?
 
dodiih.. eli se hcg on nyt 1048 muistaakseni ja lääkäri sanoi että tuo lukema ja ultra löydös vastaa rv5 eli toivoa on! perjantaina meen antaa uuden näytteen ja sit katsotaan onko nousussa.. eli n. 1vkk olis vähemmän viikkoja nyt on siitä km laskettu..

milta tuo hcg lukema muista kuulostaa? voiko tuulimunassa kuitenki tuollai nousta toi arvo??

voi tätä mietintää... :/
 
No niin, elikkä ihan ensimmäistä odotellaan innolla. Laskettu aika on 11.9. Eilen kävin eka kertaa neuvolassa ja sydänäänethän sieltä löydettiin! =) Oli niin ihana tunne että itku tuli. Kaikki oli oikein hienosti. Ainut vain että on tullu jo 3 ja puoli kiloa ylimääräistä painoa kun koko ajan mussuttaa jotain ettei oksettais koko ajan. Kärsin iltaisin kaikista eniten pahasta olosta niin ei yksinkertaisesti jaksa lähteä lenkkeilemään. Eiköhän se tästä kohta parane niin saa lähteä pihalle juokseen. onko muita jotka kärsii iltapahoinvoinnista? Onko jotain hyviä vinkkejä miten siitä pääsis pois?
 
:wave:

Täällä edelleen melkeen oireeton tapaus ja onneks ens viikolla on ultra ni pääsee varmistuun et mitä siellä mahassa oikeen tapahtuu :whistle: Ja ainiin aamulla oli kuvotusta ja rinnat on ihan yhtäkkiä kasvaneet yhden koon :whistle: toivottavasti kaikki hyvin!

iso :hug: huonoja uutisia kuulleille ja siitä vuodosta,kyllähän se on ihan normaalia että hieman tulee ja varsinkin silloin kun menkat kuuluis olla.Mulla tuli viimeks ihan kunnolla pari kertaa kuukautisten aikana mutta tosi juttuhan se on että kyllä sitä aina silti pelästyy!

ja uusille tervetuloa :flower: =)

nyt herättelee tyttöä ja lähetään kyläilemään
 
manta84 ja marja80 Onnea teille ja tervetuloa mukaan syysmassukoihin! :flower:
Ja marja80, onnittelut ultrakuulumisista. Mullakin on tuota iltapahoinvointia, joka tosin välillä väheni, mutta on nyt tullut takaisin. Ainoa keino mikä mulla tepsii, on syödä ihan oikea lämmin ruoka vielä iltasella. Joskus syön jopa vähän ennen nukkumaanmenoa jos en halua oksennella yöllä. Teen siis munakasta tai keitän nuudeleita tms. nopeaa, en nyt mitään vaikeita aterioita ala väsäämään kuitenkaan. Muuta vinkkiä ei ole, tuo on toiminut itsellä. :)

millimenninkäinen Toivoa on, onneksi. :heart: Perjantaita odotellessa siis. Jospa joku osaisi tuota hcg - arvoa kommentoida, itse en siitä niin paljoa tiedä että alkaisin viisastelemaan jotain. :whistle:
 
Cora:Ihanaa, että sulla oli hyviä ultrakuulumisia!

Millimenninkäinen:Miks meitä molempia piinataan! Mäkin plussasin 20.1 Luit ehkä aikaisemmin mun kirjoituksen. Mä olin siis viime pe ultrassa, kun mulla oli kovia kipuja oik. nivusessa. Olis pitänyt olla se 6 rv, mutta kohdussa näkyi vaan sikiöpussi ja ruskuaispussi. Ei alkiota. :'( Mullekin sanottiin, että voi olla tuulimuna ja käskettiin tulla uuteen ultraan 2 viikon päästä. Ultra varattu ens viikolle 15.2, joka kohtalon päivä... Lääkäri epäili myös että olis vasta rv 5 ja mahdollisesti hedelmöittyminen olis tapahtunut myöhemmin. Ihan sama juttu kuin sulla. Meillä vielä molemmilla taisi tärpätä heti km:n jälkeen, mulla siis toisesta kierrosta. Toivon todella, että me vielä saadaan ne omat pikkuiset ja seuraavassa ultrassa olisi iloisia uutisia. :heart:

Tervetuloa uusille!
 
Tässä tää Hcg-taulukko vielä, mutta en tosiaan tiedä miten tuo arvo nousee tuulimunan kohdalla :/ Mä vaan toivon, että kaikilta löytyy ne ihanat sykkeet sieltä seuraavassa ultrassa :heart:

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 

Yhteistyössä