***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Onnea plussaneille ja ultrassa käyneille :flower: .
millinmenninkäinen: Toivotaan parasta.
Itse joudun jo ennen np ultraa kertoa esimiehelleni. Viikon sisällä aion kertoa. Jos nyt oikein muistan niin rv viikkoja on nyt 10+5.
Huono olo on hiukan laantunut. Nyt on ollutkin migreeni jo kaksi päivää, eikä loppua näy :'( .
 
Millimenninkäinen Olin yksityisellä ultrassa, ei otettu hcg:tä. Mulla näkyi kohdussa selvä musta sikiöpussi 12 mm ja vaaleampi ruskuaispussi 4 mm, mutta ei alkiota. Lääkäri oli kyllä ihan kummallinen. Kohdun jälkeen katsoi virtsarakon ja -putken ja tokaisi, että EI TUUMOREITA! Olin miehelle jälkikäteen ihan et HÄH, niinku 27 v raskaana olevalla naisella olis riski virtsarakon tai putken syöpään. Mielestäni oli hyvin epäolennaista. Ja maksoi ihan sairaasti toi ultra. Nyt varasin kyllä uuteen paikkaan sen seuraavan.
 
Mulla oli tänään eka neuvola :D . Sain mukaan paljon kirjoja ja vihkosia ja monisteita ja DVD-n. Mun LA pysyy samana, eli 22.9. Neuvolatäti oli oikein mukava ja kiva.
Mul on sit nykyään sekä aamupahoinvointia sekä iltapahoinvointia....ja myös päivisin...eli 24h. Mun hcg on varmaan jotain 1 000 000 luokkaa :LOL:

Ja tää pomo juttu....voi ei...ihan kamalaa :ashamed: Miten mä kerron sille??? Se tappaa mut :x Jännittää ihan hirveesti kertoa, mutta kerron vasta np-ultran jälkeen...maaliskuun alussa.
 
Iltoja kaikille!

Kivaa, kun on uusiakin taas löytänyt oikeeseen pinoon! Onnea teille! Ja voimia ja toivoa lähettelen minäkin epätietoisuudessa eläville.

Täällä kuulumiset on samaa luokkaa kuin ennenkin, eli aikas oireeton ja hyvinvoiva olen. Rintoihin on tullut muutoksia, nännit on tummuneet ja niihin on ilmestynyt hormoninäppyjä... ja muutenkin tissit on aika lollot tällä hetkellä B)

Viikonlopun vietin kaveriporukassa ystävän polttareissa ja siellä kerroin kaikille... oli ihanan yllättyneitä ja iloisia reaktioita! Pomolle kerroin jo pari viikkoa sitten, siellä kun äitiyslomalle jää porukkaa vähän väliä ja muutenkin h&m:lle se ei onneksi ole ongelma.

Kävin lokamassukoiden pinoa kurkkimassa ja siellä näkyi ainakin yksi tuttu nimi, meidän pinosta tipahtanut hipsuli on ilmeisesti saanut heti tärpin. Toivotaan hänellekin paljon vauvaliimaa!

Ärsyttää, kun seuraavaan neuvolaan ja np-ultraan on niin pitkä aika.. neuvolaa joudun odottelemaan 3 viikkoa ja ultraa 4 viikkoa... ihmettelin vain, että aika myöhälle jättivät mun np-ultran, kun silloin pitäisi olla rv 14 meneillään ja eikös se sen jälkeen ala olemaan vaikeampi todeta...? Nooh...

Mutta nyt lenkille! Vauvaliimoja kaikille ja jaksamista!
 
Iltaa!Kauheesti huonoja uutisia tullut! :'( Ei pysty lukemaan...haleja teille! :hug: Luulen kanssa että kun päästään odotuksen "paremmalle puolelle" ni sit tulee aktiivisemmin kirjoteltua-nyt ei kyl juuri mikään kiinnosta eikä jaksa mitään ylimäärästä,siitä oon kyllä ylpee ja tyytyväinen että töissä oon pystynyt olemaan kunnialla oksentamatta edes kenenkään niskaan... :D viime vko oli suht ok ja eilen sitten aamulla alko heti noustuani pyörryttää ja silmissä musteni ja jotenki pääsin vessaan ja kunnon yrjölle heti aamusta...hoh hoijaa muuten huono olo on pahimmillaa iltasella...pojalla on kunnon uhma päällä ja se on nyt sitten kiusannut hoidossa kaveriaan niin ettei se uskalla tulla enää hoitoon...oli sitten palaveri hoitotädin kanssa tänään ja juteltu on pojan kanssa mutta mitä "järkevää" voi 3-vuotiaalle saada taottua muuta kuin että "ei ei ei ja vielä kerran ei".Onneksi mulla ei NYT ole tässä pientä vauvaa ja TOIVON että uhma helpottaa ensi syksyyn mennessä... :kieh: ensi maanantaina on np-ultra ja seula ja ensi torstaina lääkäri.Kauhean nopeasti kuitenkin kaikki tapahtuu toisin ku esikoista odottaessa!Jaksuja kaikille ja TERVETULOA uusille !!! :wave: :wave: :wave: Jouskari-80 ja nimetön edelleen jotain 10+
 
dream, Helsingissä otetaan nykyään viimeistään 12+6!
Vuoden alusta ollut tollanen uus käytäntö ja jos on myöhemmin kuin se niin niskaturvotusta ei huomioida sanottiin minulle.. Minulla ultra tasan rv 12..

Millimenninkäisellä oli kovia vuotoja :'( tsempit sinne että kaikki olisi silti hyvin!

Terkut täältä ruotsin mantereelta :)
Kauhean pitkän messupäivän jäljiltä jalat AIVAN rikki mutta just tultiin hotelliin ja sukelsin peiton alle läppärin kanssa (ja sipsipussin;)

Huomenna edessä samanlainen kidutuspäivä mutta pakko on jaksaa, onneks jo 1/3 osa on jo takana!

Täällä paukku tnään viikot ja plakkarissa onkin nyt täysi kymppi! Tuntuu uskomattomalta että näinkin pitkälle on päästy.. Nyt vain ootellaan ja jännäillään np-ultraan asti että kaikki olis hyvin ja pikkunen sieltä löytyis terveenä :heart:

Stressaan jo nyt TOSI TOSI paljon kertomista työpaikalla ja uskon että aluks tuleekin olemaan aika nihee vastaanotto, mut toivotaan et se siitä..

Nyt jatkamaan sipsien mussutusta, pitäkää huolta itestänne mussut!



Tini + Nuppu rv 10+0 :heart:
 
Millimennikäinen: mulla oli viime viikon maanantaina hcg 1300 ja kohdussa näkyin vain 3,5 mm musta piste. Keskiviikkona arvo oli 2400 eli pitäis kutakuinkin tuplaantua. (Mulla otettiin ip eka arvo ja ap toka). Sun tapaus kuullostaa niin tutulta. Yritä olla stressaamatta. Jos hcg yli 1000, niin kohdussa kuuluisi näkyä jotain. Ja sullahan oli just pikkusen yli ja jo selvät ns. vesipussit.
 
snodgrass
Onnea taas uusille! :flower:

Katjuska, kiitos kommentista, se rauhoitti kummasti mieltä. =) Oli muuten vinkeä kokemus tuo eilinen käynti. Se lääkäri oli tosi vanha papparainen, varmaan joitakin vuosia yli eläkeiän ja sillä oli mielettömät tv-lasit, ihan kuin mauno ahosella :D Kyllä hän silti ihan mukava ja asiallinen oli - ei toki niin empaattinen kuin jotkut naislääkärit voivat olla...

Töissä kertomisesta kyseltiin. Ajattelin odottaa np-ultran ja sen jälkeen kertoa, mutta jos masu kasvaa tätä tahtia, niin voipi olla että se hoitaa tiedottamisen jo ennen sitä :kieh: Minua ei pahemmin pelota, esimies ehti kuulla jo tuosta edellisestäkin, ja tiedän että suhtautuu ihan asiallisesti. Vaikka ei nyt varmaan tasajalkaa riemusta hypikään. Meillä on kesän työntekijäpaletti muuttunut moneen kertaan, joten sikäli kyllä on ikävä joutua sotkemaan se vielä kerran uudestaan.

Oikein paljon jaksamista teille juuliai ja millimenninkäinen! Toivotaan parasta!

Olipas kiva myös kuulla, että hipsulilla olisi heti tärpännyt uudestaan!

snodgrass ja neponen 9+6
 

Osaanottoni huonoja uutisia saanneille :ashamed:

Iltapahoinvointia löytyy täältä kans, tai siis lähinnä äklö olo. Muuten on edelleenki kohtalaisen "oireeton" olo... Pelottaa et jos kaikki ei ookkaan kunnossa!!
Silti nuo rinnat on uhkeet (ihan ku ei entiseltään jo olis) Ens viikolla olis työpaikan hianot juhlat ja toivottavasti juhlapuku sopii ylle :/ On hiukka turvonnu olo. Vattan sain toimimaan paremmin activia jugurtilla...

Rv 7+2 Oon yrittäny ottaa tän raskauden lunkisti ja "jalat maassaa" asenteella, nottei tippuis korkeelta, jos kaikki ei ookkaan niinku pitäis... Silti tulee ajateltua kesää ja kaikkee tulevaa niinku olis raskaana... Sitä äitiyspakkausta ei todellakaan uskalla vielä ajatella!! Odotellaan josko neuvolasta lähettäsivät ultraan ton ekan km takia. Voi olla et ihan jo siks laittavat ku tulin heti pillereiden lopettamisesta raskaaks.

Töihin kerron sitte vasta ku asia on varmaa (n. rv12-14 ), et siellä on ihan lapsenalku paikallaan... Pomolla on onneks loistava asenne työntekijöiden lisääntymiseen -> Töihin saa tuuraajia, mut perheen perustamiseen EI. Muutama hyvä kaveri tietää asiasta, niille voi sitte puhua huonoistaki uutisista.

Täytyy lähtee suihkuun ja koisiin, nottei tarttis olla niin hemmetin pahalla päällä huomista päivää :kieh:

Voimia ja jaksamista kaikille...
Tänne on jääny todella pahasti koukkuu, isäntäki jo alko mussuttaan. Vaikka ite istuu koko illan autoja kattelemassa :LOL:
 
Ainii... Haluaisin kysyä hyviä selityksiä raittiudelle?? On tossa paritki kekkerit tulossa ja ei haluais vielä jäädä kiinni raskaudesta... Toki parit holittomat tulee nautittua ihan seuraksi ;)
Ite olin aatellu virtsaputken tulehdusta :LOL: :saint:

Oisko parempia ehdotuksia??
THÄNKS!!
 
No nyt alkoi mietityttämään toi mun np-ultran myöhänen ajankohta.... mites teille muille on sitten infoa annettu omilla paikkakunnillanne? Ja varsinkin muut tamperelaiset, ainakin snodgrass ja meritähti, millä viikolla teillä on?

Unia!
 
Dream83 Minä kerroin pomolle tänään. Jännitti ihan kauheasti ja olin jo kuvitellut vaikka minkälaisia scenarioita miten se reagoi. Yötä en voinu nukkua kunnolla ja aamulla pelotti niin kauheasti että meinasin oksentaa. Sit menin vaan reippaasti pomon konttoriin ja sanoin miten asiat on. Ja sehän hyppi ilosta siinä penkin päällä ja kerkes varmaan minuutin sisällä onnittelemaan 20 kertaa. =) Toivittavasti sulla menee yhtä hyvin kertominen!! :hug:
 
Huomenta.
Tervetuloa uudet :flower:
:hug: huonoja uutisia saaneille!

Hengissä olen edelleen, vaikka eilen tuntu, etten oikeasti selviä illasta. Oli karmea päivä takana ja koulutus illalla. Varasin penkin oven läheltä, että JOS pitää syöksyä vessaan kesken luennon... :| Ei onneksi tarvinnu. Nyt pitäis lähtee hoitaa asioita kylälle ja ei jaksais, ja mahassa velloo tuttuun malliin... :x Millonkahan tämä menee ohi? En minä esikoisen aikaan ollu näin väsyny ja huonovointinen! Välillä jo jääkaapin avaaminen saa mahan pyörähtämään ympäri.
Vuotaako kenenkään muun uudisraskaana olevan tissit kun mun?? :whistle: Omituista vaaleeta nestettä tulee välillä, ei tarvii kun vähän painaa, niin tulee tippa tai pari...

Niin sit täällä oli tuosta työpaikalla kertomisesta pohdintaa. Minä kerroin jo esimiehelle, kun piti lääkärintodistus toimittaa vakituisen toimen takia, niin pakkohan se oli naamansa näyttää siellä kun todistuksessa luki kissan kokoisin kirjaimin RASKAANA, laskettu synnytysaika SYYSKUU. Ei mun esimies siihen oikeastaan sen kummempaa sanonu, tuumasi vaan, että onpa hyvä tietää, kun syksyn kuvioita alkaa miettiä, etten minä sitten ole käytettävissä. Ja uskon, että kollegat viimeistään 23. tätä kuuta hoksaa, kun meillä on koko päivän kestävä luento, että jos tämä huono olo jatkuu, ja joutuu vessassa juoksee... :headwall:
Semmosta tällä kertaa.
Sisu ja toukka 9+1
 
snodgrass
Suhveli mullakin se np-ultra on aika myöhään, mulla on silloin 13+4. Katsoin tuota esitettä jonka neuvolasta saa, ja siinä sanotaan, että np-ultra tehdään yleensä n. viikolla 13. Eli nähtävästi Tampereella sit tehdään myöhemmin kuin Hesassa. Mua vaan harmittaa, et joutuu odottamaan niin kauan, siitä itse niskaturvotuksesta en ole yhtään kiinnostunut. Kun vaan saisi nähdä että siellä on kaikki hyvin ja tietää että muuttuuko la.
 
millimenninkäinen ja juuliai: mä olen samassa tilanteessa kun te k'ävin eilen ultrassa ja lekuri sanoi että olis tuulimuna.. mulla hCG viime pe 3200.. 21 tammikuuta ultrassa ei näkyny vielä mitää lekuri sanoi että paksu limakalvo mikä saattaa viitata että hedelmöitys olis just tapahtunut ja 23 päivä tuli haamu mikä vahvistui viikon sisään... ja eilen utrassa ei vielä alkioita näkynyt pientä kaikua. lekuri ei oikein kyllä antanut mahdollisuutta vaan totesi että on melko varma tuulimunasta.. mut ite oon jotenki kauheen luottavaisin ja rauhallisin mielin. oottelen ensi viikon ultraa.. tsmppiä ja jaksamisia..
 
:wave:

Mun kaveri oli saanut tänä aamuna 7 tyttövauvan :heart: voi että!!! Mä heti ihan itku kurkussa täällä :'( On vissiin hieman tunteet pinnassa... :whistle:

Mä oon nyt yrittäny olla stressaamatta ensi viikon ultrasta,koska asialle ei mitään voi itse..oli sitten asiat miten päin tahansa! Ja jos mulle käy niin ettei mahassa olekaan mitään,ni voin ainakin aatella et onhan mulla jo yks ihana tyttönen :heart:

jeps,mut nyt syömään
 
Sisu Huomasin n. viikko ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa, et rinnoista tulee maito :eek: , se kyllä vaati pientä puristelua. Ja sitte se loppu ku menkat oli päälle viikon myöhässä, eikä ole enään tullu. Kerkesin jo miettiä et töissä on kohta paidat märkänä tai jotain... Voi johtua siitäkin et lopetin joulukuussa pillerit ehkä kait voi olla??? Ja siis toinen lapsi on tulossa....

Nyt päikkäreille!!! |O
 
Mä huomasin kanssa tänään aamulla,että paita oli kastunut yön aikana,pieni tippa tossa rinnuksilla.
Mulla imetyksen lopettamisesta aikaa n. 1,5vuotta.
Mä en oo paljoakaan täällä kirjoitellut,mutta päivittäin käynyt lukemassa teidän juttuja.
Pahoinvointi on lisääntynyt ja maha kauhee pallo,mitkään housut ei mahdu.
Viime viikonloppuna oli pakko ostaa alesta äitiyspaita kun halvalla sai :D
Katotaan koska sitä alkaa käyttämään. Äitiyshousuja en suostu vielä jalkaani vetämään,vaan yritän sinnitellä tavallisilla vielä.

Mulla np-ultra on ens kuun alussa,jännittää...

Draama
 
Nyt oikeesti ahdistaa toi kertominen töissä.
Jouduin jäämään sairaslomalle yhdeksi päiväksi eli olisin vapautettu palveluksesta joka tapauksessa huomen aamuna ja tästä ilmoitin kun pomo tuli töihin niin hitto kun sen naama venähti. Totes tosi tympeen kuulosena että: "No jonkun meistä on sitten se sun vuoros tehtävä!"
Muuten olen todella tyytyväinen ollut hänen ns. miehiseen tapaansa olla pomona, tämä raskaus asia vaan ei taida herättää hänessä kauheeta ilon purkausta kun siitä joku päivä uskaltaa kertoa.
 
snodgrass ja suhveli Mulla niskapoimu ultra viikoilla 11+4 ja on ensi viikon perjantaina.

tervetuloa uusille :flower:

Toivottavasti kaikkien niiden uutiset joilla ollut huonoja muuttuu hyviksi vielä =)

Omaa: Täällä rinnat hiukan arat,väsyttää ja on kylmä. Muuten kaikki hyvin.... välillä pyörryttää mutta taitaa johtua kun se hemppa oli niin alhainen.

Tosiaan ensi viikon pe on niskapoimu ultra,pikkuisen jännittää mutta kaipa se tästä!! Enpä ole ikinä siinä ollut vaikka yksi lapsi löytyykin kotoa :LOL:

Töissä kun en nyt ole niin ei tarvitse kertoa... Muutenkaan tästä ei tiedä kuin pojan kummitäti ja sit yksi tuttu jolla oli samaan aikaan la kun siinä keskenmenossa.Enkä ajatellut vielä kertoa... :LOL:

Pieni 10+3
 
Hyvällä mielellä ultrasta töihin palasin. Kohdun ulkopuolella ei ole mitään raskauteen viittaavaa - sen sijaan kohdun sisällä köllötteli 4 mm kokoinen alkio. :D Sellainen huoli nyt vielä on, että sykettä ei saatu, joten taas viikon kuluttua uudelleen täytyy mennä. Ensi tiistaina otetaan taas hcg arvo ja sen tulisi olla yli 20 000. Olen silti happy, koska tämän luonnollisen raskautumisen ei pitänyt olla milloinkaan mahdollista. Pieniä ihmeitä tapahtuu :saint:

Sellaista ajattelin kuitenkin kysellä, että miten pienestä alkiosta sydämen sykkeet ollaan saatu katsottua? Onko 4mm alkiosta edes mahdollista nähdä vai onko vielä liian pieni? Minkä kokoisia alkioita teillä ollut kun syke löytynyt??
 
Adett e Mulla ultra rv 6+3 ja alkio silloin 5mm ja syke löytyi, joten eiköhän sullakin sit ensi kerralla löydy. Sitä en sit tiedä, et voiko vielä pienemmästäkin näkyi mut mulla nyt oli näin.

Mulla ollut tänään puolesta päivästä lähtien kamalia rytmihäiriöitä. Alan huolestua kun ei millään tunnu lakkaavan. En tiedä pitäiskö lähteä lääkäriin. Ennenkin ollut rytmihäiriöitä mut sellasia pieniä vaan ja menneet hetkessä ohi.

Nenna ja siskoveli 8+1
 
Kauheesti tullut tekstiä, toivottavasti muistan kaikki mitä piti sanoa..

Peukkuja pidetään pystyssä millimenninkäiselle ja kaikille muille, joilla huolia :hug: Ja terppatulloo uusille =)

koiramammakos se mietiskeli raskaudesta kertomista.. Mua jännittää kans vähän kertominen, vaikka mulla on ihan eri tilanne. Nimittäin olen hoitovapaalla ja viimeksi ilmotin pomolle, että palaan 1. syyskuuta. Silloin kun hoitovapaasta ilmotin sille, niin hyvä ettei luuria korvaan lyönyt, ois kuulema tarvetta työntekijälle. Niin kiva nyt sit soitella et en tuukkaan vielä ja jäänkin sitten vielä ä-loman jälkeen varmaan hoitovapaalle. Noo, on onneks vielä useempi kuukaus aikaa jännittää kertomista :D

Masu78 : Onnea kaksosista :heart:

Sisulla oli aika hupaisa termi, uudisraskaana oleva :D Ei oo multa ainakaan maitoo tullut =)

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Ärsyttää yölliset vessareissut :kieh:

rv 7+4
 

Yhteistyössä