***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Mä maksoin just alle 60eur johon sisälty postikulut mutta ostin käytettynä.
Näyttää kyllä aivan uudelta ja kaikki takuu kuitit yms olivat tallella joten olen enemmän kuin tyytyväinen :)

Elikkä kannattaa katsella vaikka huudosta, tässä esim yksi myynnissä :
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=72973573

Helppoa ei tosiaan tässä vaiheessa tuo sykkeen metsästys ja nopeasti siinä saa itsensä huolestumaan jos sille kannalle lähtee mutta minä ainakin otin asian vains iltä kannalta että kuuluu jos pikkuinen on sopivassa asennossa ja jos ei kuulu niin sitten pitää yrittää seuraavana päivänä :)


Kiva tuo kyllä on :heart:

 
Täytyypä katsella tuolta huuto.netistä, kiitos vinkistä!

mä olen nyt seilannut netin joka kolkan ja en löydä millään tietoa... eli olen vakituisena kaupanalalla töissä ja pohdin sitä, että mahdanko saada työpaikaltani 3 ekan äitiyslomakuukauden palkan (tai siis sen osan mikä jää kelan osuuden jälkeen uupumaan), kun olen vasta tammikuun puolesta välistä saakka ollut vakituisella sopparilla. sen löysin netistä, että joillain aloilla on pitänyt töissä olla vähintään 10kk, mutta en kaupanalalta tietoa löytänyt. Jos teistä jollain on tietoa asiasta, niin oi ihanaa! :) vaikka kelaan soittamallahan se varmaan selviäisi... tai palvelualojen ammattiliittoon...
 
Suhveli: täältä löytyy kaupan alan työehtosopimus, jossa asiasta kerrottu:
http://www.pam.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/kaupan_ala/

Tässä vielä se tekstikin:
Äitiys- tai adoptiovapaan palkka:
-3 kuukaudelta palkan ja sairausvakuutuslain äitiysrahan erotus
-työsuhde kestänyt vähintään 9 kuukautta ennen vapaan alkua
-työntekijä palaa perhevapaalta työhön

En tiedä miten asiaa tulkitaan jos olet ollut määräaikaisella sopimuksella ennen vakkarisopimusta, kannattaa kysyä PAM:sta.
 
Suhveli; Me mennään Phukettiin, patong beachille.. olispa kiva jos vaikka satuttais törmäämään..heh. Minne päin te matkaatte?

Onko muilla vielä repimiskipuja mahassa? mulla on ollut tässä viime päivinä ihan tosi monesti tuossa toisella puolen mahaa ja kylkeä sellainen kohta johon aina yhtäkkiä vihlasee ja repasee jos nopeesti liikahdan. Tosi kurjaa ja sattuu.
Muistan kyllä edellisestäkin niitä olleen, mutta en muista kauaako ne kesti..

meillä ultra tänään tosiaan illalla, saas nähdä miten siellä käy, jännittää vähän.

mutta nyt sain juuri itselle hetken vapaata, joten lepäämään...

~M~
 
Heipparallaa taasen pitkästä aikaa!!!
Tänne ei kummempaa;huono olo jatkuu..edelleen,mutta sellaisena ällötyksen tunteena eli oksennus ei onneksi lennä.Esikoisesta loppui joskus 15-16 vkon paikkeilla joten kauaa ei toivottavasti tarvitse enää tästä kärsiä ja pääsee nauttimaan olostaan!
Neuvolaan taas parin vkon päästä,on "jo" kolmas käynti siellä,joten nopeesti aika menee!!!
Töissä suunniteltiin kesälomia ja tuntuu hurjalta jo nyt niitä miettiä mutta virallisesti alkais joskus heinäkuun lopussa ni ajattelin pitää omaa lomaa pari vkoa ja jäädä äikkärille heinäkuun puolesta välistä jo_Olen siis yrittäjä joten palkallista lomaa ei ole....esikoisesta olin loppuun asti töissä ja silti aika tuli niin pitkäksi kun meni vielä 2 vkoa yli lasketun ajan että hoh hoijaa!Mutta nyt on kiva kun on kesä ja esikoinen tuossa ni eiköhän se aika kulu jollain lailla!
Vielä jos jaksatte niitä paineitanne ilmoitella kun kiinnostaisi tietää kun mullahan ne oli nyt korkeammat kun ekassa raskaudessa..(136/86) ja mietin miksi vaikka terkka sanoi että ihan ok ovat.
Päätä särkee kanssa välillä ...
Masu on esillä-ei pysty peittelemään enää.. :D
Painoa tullut ehkä n.1 kilon verran...esikoisesta tuli 18kg mutta vasta reilusti puolen välin jälkeen...
mulle tuli linea negra esikoisesta vasta joskus puolessa välissä joten eiköhän se nytkin tule!
Daisarit on melkoiset ja nännipihat tummuneet... :D
Nyt ei "karvat rehota"(säärikarvat jne.)kun esikoisesta oli ihan törkeetä karvan kasvua!!!
Samoin ei finnejä ja kynnet on vahvat ja pitkät...
Unimaailma vilkasta ja vatsallaan nukkumisesta luovuttu n.vko sitten... =)
Olen myös tuntenut hentoa liikehdintää n.vkon reilun ajan aina välillä....on vaikeaa erottaa suolen normaalista toiminnasta ja kuplinnasta mutta kyllä sen vaan tietää! :heart: :heart: :heart:
Onko kukaan muu tuntenut?Ollut tuntevinaan..?
Hyviä vointeja massuille!!!
Jousikas&"toukka" 13+5
(niin ja sitä piti kysymäni että missähän ne veriseulan tulokset viipyvät kun siitä aikaa nyt 2 ja puoli vkoa eikä mitään kirjettä ole tullut..mun mielestä ne sanoi että soitetaan vkon sisällä jos jotain ilmenee ja muuten tulee kirje kotiin!)
 
no ei sitten kovin hyvin mennyt se ultra..
mitä te muut olette saaneet niskapoimu ultran tuloksiksi?

Kävin juuri ultrassa ja siis toista lasta odotan.. nyt sitten niskapoimu arvo oli 1,3-1,7 sikiön asennon muutoksissa tutkittuna. Viikkoja olisi nyt ollut 9+4.
Ultraaja antoi kouraan kasan kromosomi häiriö lehtisiä ja käski miettiä nyt sitten mitä asialle tahtoo tehdä sitten, koska kuulemma tuo arvo ja nesteen määrä on korkea noille viikoille ja kuulemma parin viikon päästä voi sitten olla tuplasti korkeempi..eli ei suoraan sanonut, mutta oli sitä mieltä että jotain vikaa olisi ja keskeytys olisi järkevää jos niin haluaa.

Mitä teidän arvot on olleet ja itse olen kyllä valmis keskeytyksen tekemään jos tuo asia tosiaankin on noin, koska meillä on jo yksi pieni terve poika niin voisi olla rankkaakin.

Mutta toivottavasti ymmärrätte kantani ja kerrotte mitä olette asiasta mieltä.
soitan huomenna neuvolaan ja katson mitä neuvolan täti on mieltä.

Moonlight
 
Onnea kaikille, jotka olivat hyviä uutisia taas saaneet :heart:

Moonlight-80...mulla tuo np-arvo oli 0,8 ja viikkoja silloin 11+3. En tiedä mitä tuon turvotuksen pitäisi olla noilla viikoilla kuin nyt menet :/ Lukaisepa tuota ketjua...ns.sikiöseulassa kiinni jääneitä...siellä on paljon kohtalotovereita ja joku voisi paremmin tietää vastauksen noista arvoista. Itse kirjoittelin siellä viimeksi, kun jäimme kiinni rakenneultrassa. Paljon voimia sinulle :hug:

Painostakin oli juttua, niin viimeks oli kilo tippunut pois =) mulla kans ylipainoa ihan rutkasti ja lisää ei välttämättä tarviis tulla yhtään.

Liikkeistä...kyllä sitä välillä olevinaan tuntee jotain, mutta luulen, että ilma vaan kulkee suolissa :kieh: Viikkojakin vielä niin vähän, että siksikään en usko, että vielä liikkeitä tuntisin. :)

Nyt tuntuu vähän närästystä olevan ilmaantunut ja väsy ihan valtaisa :whistle: Ens kuussa pitäs jaksaa muuttaakin, mutta mistä sitä voimia kerää siihen kaikkeen pakkaamiseen |O Tää kämppä niin täynnä turhaa roinaakin, että puolet ainakin joutais kiertoon, mutta kun oon sitä ajattelija tyyppiä, että jos vaikka joskus hamassa tulevaisuudessa tarviinkin vielä niitä roinia. :ashamed:

Nyt pötkölleen ja odottamaan ukkoa viereen, kun kotiutuu töistä :wave:

katjuska ja vilpertti 12+5 (11+6)
 
Mä en todellakaan ole mikään tietäväinen ihminen vastaamaan sulle Moonlight, mutta kuitenkin. Jotenkin kovin hätäiseltä kuulosti toi lääkäri tossa päätelmässään. Kannattaa varmasti mennä jatkotutkimuksiin ennen minkään päätöksen tekemistä. Yksi ton niskapoimu ultran ongelmahan on lääkäreiden erilainen ammattitaito ja tuloksen sidonnaisuus nimenomaan lääkäriin. Ja lisäksi valheelliset tulokset on kai aika yleisiä (ja tarkin tulos saadaan kai sillä seerumilla ja ton ultran ristituloksella). Ja tosissaan se on riski, ei vielä diagnoosi. Tarvii lisätutkimuskia jotta voi diagnosoida.

Mutta se mitä kait yritän sanoa on, että koita pysyä järjissäs ja odottaa jatkotutkimuksia ennen mitään radikaalia. Ja soita sinne neuvolaan ja kysele lisää. Voimia sulle!
 
Moonlight paljon voimia koko perheelle! Toivottavasti saat vastauksia ja pääsette lisätutkimuksiin. Itse en myöskään asiasta mitään tiedä, jos kohdalle sattuu. Ja patong beachille käy meidänkin matka...:) hassua!

Kiitokset kamiliya ja Matarena vastauksista! Eilen illalla selailin uutta TESiä, siis kirjan muodossa, enkä millään löytänyt noita juttuja. Eli kiitos! :)

Öitä massukat!
 
snodgrass
Heips taas!
Onnea kaikille joilla oli hyviä ultrakuulumisia! Moonlight paljon voimia ja :hug: sekä jäitä hattuun. Kannattaa tosiaan nyt maltilla koittaa kerätä kaikki tieto mitä on saatavilla, ja sitten vasta miettiä ratkaisuja. Minäkin olen ymmärtänyt, että se turvotus kertoo vasta riskistä - mutta siihenpä tietoni sitten rajoittuvatkin.

Nyt haluaisin vaivata teitä vähän toisenlaisella asialla: Anoppi oli sitten taas tuonut jo tässä vaiheessa meidän neidille kevättä varten uuden ulkoilupuvun. Ahdistus iski välittömästi. Olen viimeksi saanut itse valita ja ostaa mitään ulkovaatetta silloin kun hommattiin yksivuotiaalle talvihaalaria!! Anoppi ei kysy mitään, hän vain tuo niitä ja aina niin aikaisin ettei takuulla olla ehditty itse hankkia. Me ei olla rikkaita, mutta ei myöskään niin rahapulassa, etteikö voisi haluta itsekin joskus päästä valitsemaan. Ollaan koitettu aiheesta jotain sanoakin, mutta viesti ei mene perille... En tiedä. On kiusaus palauttaa tämä uusin puku (sekin vaihtoehto meille annettiin), mutta itse päätyisimme tod.näk. samanlaiseen.. :whistle: Mutta tuli vaan niin ahdistusolo kun kuulin tästä, kun olin tänä vuonna päättänyt olla ajoissa.. En sitten taaskaan ehtinyt. Anoppi myös hoitaa tosi paljon neitiä, joten olemme vähän altavastaajina tässä kuitenkin...

Anteeksi, tämä nyt ei liity odotukseen - mutta olenko vain kiittämätön, vai pitäisikö asiaa vielä koittaa selvittää anopin kanssa???

snodgrass ja neponen 13
 
Snodgrass Minkä ikänen teidän neiti on? Aattelin vaan että jos viimeks 1 vuotisena oot ite saanu ostaa haalarin. Tota... aika vaikeeta muuten, jos anopin valitsemat vaatteet on vielä kivoja, niin mikäs siinä. Mut ulkovaatteethan on vain yksi osa pukeutumista, itse olisin varmaan tyytyväinen jos ei tarvitsisi ostaa ulkovaatteita, nehän on kalliita. Varpaille tossa joka tapauksessa astutaan. Voisit vaikka kysyä josko se seuraavalla kerralla ostas vaikka jotain muita vaatteita, esim housuja paitoja tms ja että haluaisit itsekin joskus ostaa niitä ulkovaatteita. Voisihan anoppi olla toki fiksu ja kysyä että saako ostaa, tai tarviiko ostaa jotain. Näin mun äitini tekee, sillon joskus kun hankkii jotain pojalle. Hyvää se anoppi taitaa kuitenki ajatella, ei muutaku nosta kissa pöydälle ja keskustele asiasta anopin kanssa!!

Moonlight Voimia vaikean asian kanssa painimiseen!!!

Omaa napaa: Oireeton aamu ollu tänään... siis LIIAN oireeton! Ens viikon ultrasta on taas muutamana yönä unta nähny. Jännittää mitä nuo viikot oikeesti on, vai onko ne sitte enään mitään. Eilen sain aikaseks lähettyä lenkille ja kyllä teki terää, sai yön nukuttua paljon paremmin.
Heräsin tässä yks yö ku oli kaamee pissahätä ja joutuu kantaa vattaa käsillä ku tuntu et muuten rakko halkee :LOL: Raskausmaha ei vielä näy mut on tota omaa uimarengasta tuntunu kertyvän... Illalla rupee farkut painaan, pakko pitää gollege housuja.
Kurkkukipua ja flunssaa oon joutunu potemaan, mut aika hyvin menee ohi panadol hotilla!

Kiva lukea, et muillaki on työmotivaatio nollassa, ei kans tunnu tulevan mistään mitään. Varsinki se töihin lähteminen on niin raskasta.

Nyt pitää ruveta silti valmistautuu töihin....


:wave:

R iikka rv 8-10
 
Moonlight Voimia kovasti teille!

Tosta kotidopplerista oli puhetta. Olishan se toisaalta mukava, et sellainen olisi kotonakin mutta vois olla, että oisin koko ajan kuuntelemassa ja sit jos ei kunnolla kuuluis tai ei ollenkaan niin menisin ihan sekaisin, vaikka kaikki olisikin kunnossa. Joten mä ainakin sit kuuntelen sydänääniä sit neuvoloissa.

Liikkeistä. En ole vielä tuntenut liikkeitä ja viikkoja mulla vasta niin vähän, ettei kyllä vielä vähään aikaan taida tuntuakkaan. Sit se on ihanaa, kun alkaa liikkeet tuntumaan, niin todellistuu tää raskaus entisestään.

Tänään oli lääkärineuvola ja pikkuisen sydänäänetkin saatiin kuuluviin, mikä oli niiiin ihanaa. Hyvin kuuluivat kun ensin vähän aikaa lääkäri etsi. Syke oli 175 eli ihan mallikas. Kait sitä täytyy nyt alkaa vähän optimistisemmin suhtautuun tähän raskauteen ja siihen, että kaikki menee hyvin. Mieskin vähän ihmeissään kun vähän väliä puhun siitä, et onkohan kaikki kunnossa ja epäilen koko raskautta. Nyt vaan asenteen muutos ja kyllä tuo sykkeen kuuleminen taas antaa iloista mieltä ja jaksan odottaa vielä parisen viikkoa ultraan. Seuraava neuvola vasta 1.4 kun terkka lomalla mut onneksi tuo ultra on tossa välissä.

Nenna ja siskoveli 11+0
 
Heissan.
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille, ja voimia! :hug:
Kamiliya oli kyselly painon noususta. Eli minä sain vihdoista viimein painon samaan kuin missä se oli ennen esikoisen raskautta. Mutta melkein heti plussasin (olisko näillä yhteyttä?? ) ja tupakoinnin lopetus on aina tehny mulle saman; painoa tulee HETI lisää 5-6kiloa. Ja ruokakin on maistunu kiitettävästi (ne artikkelit mitkä ei aiheuta etomista ), ja aamulla sanoinkin jo terkkarille, että painoa on sitten tullu varmaan jo 10kiloa. Mutta eipäs ollukaan tullu niin paljoa, mutta kaiken kaikkiaan nyt paino noussu sen 5kiloa. Olen ihan tyytyväinen jos nyt ei kamalai painonnousuja tule, koska ne lisäkilot ainakin mulla tuntuu ja näkyy.
Moonlight :hug: sinulle ihan erikseen.
Sinuna minä menisin jatkotutkimuksiin. Keskeytyshän on mahdollinen myös myöhemmin rv 12 jälkeen jos sille on terveydelliset perusteet. Kaverilla oli n. rv11 tuo arvo about 2. He kävi jatkotutkimuksissa, ja saivat lopulta terveen tytön. Tietysti sinä saat itse päättää, että jatkatko raskautta vaiko etkö. Meillä tytöltä otettiin aikanaan tuo arvo kans, se oli 0,7 rv 12+jotain.
Itse henk. koht. olen sitä mieltä, että tämä tutkimus antaa osviittaa VAIN downin syndromasta, mikä ei ole ollenkaan hankalimmasta päästä kehityshäiriöitä.

(.) Kävin taas tänään neuvolassa. Nyt sit pitkän kaavan mukaan. Sain lappuja ja lippuja mukaani, terkkari otti verikokeet jne. Kaikki hyvin, ja papusen sydänääniä kuunneltiin. Ihana, sieltä se kuuluuu se syke! :heart:
Paha olo alkaa pikkuhiljaa laantua, ei tule läheskään niin paljon pahanolon aaltoja kun alussa. Unta vielä kyllä riittää vaikka toisille jakaa....... :( Tosi hehkeä sosiaalinen elämä meillä tällä hetkellä, kun minä menen illalla samaan aikaan nukkuu kun tyttö, joten meille ei miehen kans just jää kahdenkeskistä aikaa..... :(
Tämmöstä tällä kertaa.
Sisu ja toukka 12+1 :heart:

P.S. kerrottiin tytölle vauvasta. Vastaanotto oli hieman hämmentyny kun näytettiin ultrakuvia... =) Lopulta kun tyttö oli aikansa saanu sulattaa uutista, niin hän tuli multa sit kysymään, että miten se vauva on mun mahaan menny... Sanoin ihan piruuttani, että käypä kysy isiltä. Tyttö meni miehen luo ja kysyi saman uudestaan. Mies vastasi tytölle, että äiti kertoo, niin tyttö napautti vastaan, että ei se äitikään tiedä!! :LOL: Piti sitten kertoa semmonen siisti versio ihmisen lisääntymisestä lapselle.
 
Dior,
Mulle lääkäri sanoi että kaikenlaiset maun kipuilut ovat kovin yleisiä ja normaaleja raskaudessa ja itselläni on ollut kyllä jos jonkunlaista kipuilua ja olen päätynyt siihen että kasvu se tekee tepposiaan!

Ei kannata huolestuilla kun naperolla kaikki on hyvin ollut, pahimman yli on jo tultu :heart:
 
no niin eka ultra on nyt sit takana ja päiväksi varmistui se 18.9 tosin koon mukaan on viikkoja nyt 11+4 ja aivan eka mitta jonka otti näytti 12+3 mutta siihen kätilö tuumasi että ei se oo hyvä ku se on liian suorassa tässä???? Eikö se ole tarkoitus?
No siellä se pikkanen hullusti pyöri ja taputti... kovasti taputti, liikkis....

nawi ja oikku 11+0
 
Olen ollut hissukseen koko odotusajan, mutta tuli tarve ottaa kantaa tuohon np-tutkimukseen.
Mun tietojen mukaan, (mitä neuvolasta kuullut) suurin osa noista niskaturvotuksista on vääriä hälytyksiä. ja jostakin olen kuullut sen rajan, että olisi 3mm.
Siskoni vauvalla oli myös turvotusta ja silti oli terve.
Omassa neuvolassani ei edes ultrata juuri sen takia, että vaatii niin suurta ammattitaitoa ja tulis liikaa turhia hälytyksiä. Joudutaan käymään OYS:ssa jos haluaa np-ultraan.
Itse en ole koskaan käynyt.
Eli minun mielestä ei todellakaan kannata, varsinkin noin pienistä lukemista kuin moonlightilla, vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä.
Ja tämä oli vain mun henk.koht. mielipide.

Omassa tilassa ei ole mitään kerrottavaa kun ei yksinkertasesti tunnu yhtään miltään!
Odotankin ensiviikon lääkärineuvolaa, jotta saan varmuuden että siellä vaavilla vielä sydän lyö.
 
Täällä alkuraskauden ultrassa kaikki hyvin! Meillä toi lääkäri sanoi, ettei tällä viikolla (tänään 9+4) ole mitään järkeä katsoa niskaturvotusta, kun ei se kerro näillä viikoilla mitään. Mulla muuten on väärä la tuolla etusivulla 28.9 ois oikea.
 
Moonlight-80 Olen samalla linjalla kuin muutkin, ei varmaan kannata tehdä hätäisiä päätöksiä yhden ultran ja (yhden ultraajan mielestäni todella hätäisten mielipiteiden) perusteella. Toivottavasti mahdolliset lisätutkimukset osoittavat kaiken olevan kunnossa! Odottavan aika vaan on pitkä, joten voimia. :hug:

Eka lääkärineuvola ois nyt takana. Siellä pikkuinen potki ja huito hirmuisesti, sai lääkärin ja terveydenhoitajankin nauramaan ja kommentoimaan "melko villiksi tapaukseksi". :)
Kovasti oli kasvanut, vastasi viikkoja 12+5, mulla menkoista laskettuna 12+1.
Syke näkyi ja kuului, muutenkin kaikki oli hienosti.
Kävin kirpparilla neuvolan jälkeen ja löysin mielettömän söpön pikkuruisen villatakin, jonka sitten ostin. Ensimmäinen vaate vauvalle. Nyt yritän jo hiukan nauttia tästä raskaudesta ja uskaltaisiko sitä ajatella, että ehkä meillä todella voisi syksyllä olla oma käärö sylissä?
Kyllä noita pelkoja tulee ja menee, mutta ehkä se suurin keskenmenopelko on takana.
Hyviä vointeja kaikille!

syysmama 12+1 (12+5) :heart:

edit: Paljon oli muillakin hyviä kuulumisia ultrasta, onnea!
 
Moonlight: Meille ultrassa sanottiin, että 2.5 jälkeen alkaa olla riski. Älä tee hätäisiä johtopäätöksiä tai lähinnä älä anna lääkärin hätäisten johtopäätösten ohjata sua tekemään mitään mistä et ole varma. Onko veriseulan tulokset jo tulleet? Itse tiedän lähipiiristä tapauksen jossa lääkäreiden mukaan lapsi olisi ehdottomasti pitänyt abortoida koska tulee syntymään täysidioottina ja vammautuneena - no, synnytyksen jälkeen lääkäri haki kaikki katsomaan mallitervettä vauvaa...

Itse en ole abortin kannalla oikein missään tapauksessa, valitsimme np-ultran lähinnä siksi että osaamme henkisesti valmistautua jos tulossa on down-lapsi. Joka tapauksessa, kuten moni muukin on jo todennut, mene jatkotutkimuksiin tai ihan vain ultraan jollekin toiselle lääkärille jos mahdollista!

Omasta tilanteesta sen verran että Luojan kiitos tämä viikko on ollut jo huomattavasti helpompi kuin kaksi edellistä: pahoinvointia on enää aamulla ja jos ei muista syödä tasaisesti. Edellisten viikkojen 24h/vrk oli vähän liikaa tälle päälle... Ihanaa on, että meillä alkaa hiihtoloma huomenna ja saa huilia ja nauttia ajatuksesta joka kehittyy mahassa. Ja käydä ehkä ostamassa ensimmäisiä äippävaatteita :)
 
Moonlightille mullakin taisi näyttää tuo niskaturvotus 1,5mm eikä siinä ollu kätilön/ultraajan mielestä mitään outoa. samaa luokkaa ovat olleet nua kaksi aikaisempaakin ja ihan terveiltä näyttävät... :LOL: siis näyttävät.. aivan pimeitähän nuo ovat mutta terveitä...
 
snodgrass
Monilla tuntui olevan hyviä uutisia ultrasta tai neuvolalääkäristä, ihanaa! Hyvä saada näitä hyviä kuulumisia tänne. Ja varmaan ne pikku hiljaa lisääntyykin, kun aletaan päästä riskiviikkojen ohi =)
Kiitos R iikka ajatuksista! Meidän neiti on nyt 2,5v. Päädyttiin lopulta sellaiseen strategiaan, et kun mies meni hakeen neitiä hoidosta anopilta, hän kertoi kuinka minua harmitti se, etten taaskaan päässyt itse valkkaamaan. Oli kuulemma hieman siitä hermostunut - mikä on tavallaan hyvä, ehkä viesti menisi viimeinkin perille. Nimittäin ongelma on juuri siinä, että hän ei ikinä kysy meiltä mitään etukäteen, vaan hankkii vaan. No joo, mutta se tästä.

Tänään paukkui taas viikot, enkä meinannut edes huomata! olen niin orietoitunut odottamaan sitä maanantain ultraa. Sitten saisikin vihdoin kertoa töissä, ja mummulle, ja tytölle myös ajateltiin sen jälkeen kertoa :heart: Saapa nähdä mitä tuumaa...

Kauniita unia!
Snodgrass ja neponen
 
Ja ainakin kätilön mukaan kaikki on ihan ok. NT oli 1.3 ja viikkoja siis 11+3 (koko vastaa kuulemma 11+4, mutta laskettua aikaa ei noin pienen vuoksi muuteta). Pikkuinen liikkui kovasti ja vilkutti äidille ;)

Moonlight: Missä kävit ultrassa? Mä kun olin jostain lukevinani, ettei tuota niskaturvotusta voi noilla viikoilla edes mitata. Yritin netistä etsiä jotain viikkojen mukaisia raja-arvoja, mutta en minä ainakaan löytänyt mistään mitään taulukkoa. Ensinnäkin: Pidetään kaikki mielessä, että suurikaan niskaturvotus ei välttämättä merkitse mitään ja toisaalta "normaali" arvo ei takaa sitä, että kaikki olisi ok. Toisekseen, olikohan ultraaja nyt varmasti ammattitaitoinen? Tulos riippuu käsittääkseni paljon myös mittaajasta, käytettävissä olevista laitteista ja siitä miten hyvin niitä osaa käyttää, sekä miten näkymiä osaa tulkita. Voisitkohan käydä vaikka parin viikon päästä jossain muualla ultrassa? Tekevätkö yksityiset mittauksia? Saisit ehkä rauhallisemman mielen. Älä nyt tosiaan hätiköi vielä mihinkään suuntaan - ja ja tulehan kertomaan missä mennään.

Ihanaa viikonloppua kaikille - kunhan tästä työpäivästä ensin selvitään..
 
Onnea Kamiliya ultrakuulumisista.

Moonlight: Olen samoilla linjoilla kuin muuta vaikka en asiasta mitään tiedäkään. Odottele rauhassa ja kysy asiasta muilta asiantuntijoilta.

Tylsää, olen kolmatta päivää kuumeen ja flunssan vuoksi sairaslomalla, eikä ole mitään tekemistä! On ollut sen verran kipeä olo, ettei ole jaksanut lukea, ei ole voinut ulkoilla ja koirakin vain nukkuu päivät. Sairastaminen ei ole mukavaa! Lisäksi illalla nukkumaan mennessä mahaa vähän viilteli, mikä on aiheuttanut huolta. Selkäkin on hiukan arka, mutta johtuu luultavasti vain siitä, että olen röhnöttänyt sohvalla huonossa asennossa :kieh: .
Kauhean araksi ja tarkaksi sitä on tullut kaikista tuntemuksistaan.

Minulla olisi lääkäri ensi tiistaina ja silloin myös ultrataan. Jännittää jo nyt.

Hyvää perjantaita ja pian alkavaa viikonloppua kaikille. Kirjoitelkaa, niin saan flunssaiseen elämääni jotakin sisältöä.
 

Yhteistyössä