***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Kiitos ihanista kommenteista :hug:

Cora, mulle tuli kans just niin idioottimainen olo, ettei mitään rajaa. Täällä saikin mies ja sisko lohdutella ja hyvin onnistuivat, ihania :heart: Ne oli sielläki mun kuvauksen perusteella varmoja ja minä tein työtä käskettyä ja menin näytille, mutta eipä sittenkään. Kuulemma loppuraskaudessa voi olla tämmöstä vetistä vuotoa... :x

Pienpapulle toivotaan nyt käynnistymistä itsellään. Varmasti turhauttavaa... Saatko edes zen-oloa päälle? ;)

R iikallekin tullu synnytysfiiliksiä, hyvä hyvä :)

Toivottavasti Lyylin ja vauvan ajoitus menee nappiin, varmasti kaikki järjestyy just hienosti!

Nyt syömään, asenteella mennään tää päivä ja yritän olla miettimättä koko synnytystä. Niin joo, mulla oli kanavaa vielä 3 cm jäljellä ja vaan yhdelle sormelle auki. Tietääkö joku, onko ensisynnyttäjälle tyypillistä vai enteileekö kahden viikon odotusta...?

Aurinkoista päivää! (täällä ainakin paistaa sentään)

Mayah ja Pikkuinen 40+1 :heart:
 
Päivää jokaiselle kohtalotoverille tasapuolisesti, paikalla ollaan :wave: .

Mayah, todella tylsää, että tuli väärä hälytys. Pahoitteluni ja nyt sitten paljon voimia, että jaksat taas jatkaa odottamista. En usko, että kanavan häviäminen ennakoi synnytystä. Minulla oli kanavaa hävinnyt sentin verran ja kohdunsuu pehmentynyt mukavasti jo viikoilla 36 + 1, mutta mitään ei ole tapahtunut. Kai se vähän synnytystä nopeuttaa, jos kanava on jo hävinnyt, mutta ei se varmaan siihen vaikuta, että synnytys käynnistyisi myöhemmin.

Pienpapu, taidat olla aktiiveista ainakin pisimmällä. Jaksamista sinnekin ja kärsivällisyyttä :saint: .

Meripihka, olen kuullut, että koirat saattavat tosiaan "aavistaa" synnytyksen alkavan. Luultavasti ne reagoivat esim. muuttuneista hormoneista johtuvaan tuoksuun. Meillä koira seuraa minua kotona muutenkin. Ei ole tainnut raukka oikein vieläkään tottua siihen, etten lähdekään töihin.

Kävin juuri haukun kanssa pitkällä lenkillä, rämmittiin läheisessä pienessä metsässä ja kiipeiltiin kallioilla. Mukavaa oli kauniissa ilmassa ulkoilla, mutta niitä kaivattuja supistuksia ei tullut :/ . S-keinoista käytimme viikonloppuna myös seksiä, oikein mukavaa pitkästä aikaa, mutta ei sekään tuonut kaivattuja tuloksia :kieh: . Itse olen aikoja sitten ennustanut, että vauva syntyisi huomenna. Saa nähdä kuinka käy.

Tiinuliini ja vauva 40 + 1 (tai 39 + 5)
 
Heipä hei!
Unohdin ihan laittaa meidän Pimun mitat tänne..eli neiti painoi 3520g ja oli 49,5cm pitkä ja syntyi rv 39+3.

Onnea ja supistustuulia tänne niille jotka eivät ole vielä päässeet tositoimiin..itsepäisiä vauvoja tulossa, kun niin vaan pistää vastaan maailmaan saapumista :)

jkoo + Pimu 1vko
 
Nopea moikkaus ystävät rakkaat!!! :wave:

Juuri tultiin kotiin sairaalasta, jossa sitten hieman venähti. Synnytystarinaa voin kirjoitella sitten myöhemmin, mutta lyhykäisyydessään kolme päivää täyttä työtä 39 asteen kuumeessa, lopulta suunniteltu sectio tiistaina 16.9 klo 14.01 ja tulos oli maailman ihanin poika! Mitat oli 3650g ja 52cm. Jätkä joutui kuitenkin heti tiistaina teholle kun tulehdusarvot nousi. Perjantaina sain kuitenkin pojan vierihoitoon ja päästiin kunnolla tutustumaan. Itsellä vointi kävi myös aika piohjassa CRP oli vatimattomasti 300 ja edelleen vointi on aika kehno. Tärkeintä kuitenkin on että kaikki on nyt hyvin ja päästiin kotiin opettelemaan elämää vauvan kanssa sekä tutustumaan toisiimme!

Oikein tsiljoonasti onnea jo jakautuneille ja jaksamista vielä mahakkaille!

Koiramamma ja poika 6vrk
 
Onnea koiramamma miljoonasti ja voimia kummallekin :heart: :heart:

Miksi, oi miksi Fazerilta on ilmestynyt kauppoihin Omar-suklaalevy?
Juuri söin puolet :ashamed: Sama juttu kuin Lontoon rae-suklaan kanssa. Ei minkään tasoista itsehillintää. :ashamed:
 
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa.. :( tänään olisi laskettu aika mutta eipä taida pikkuinen haluta tänään vielä maailmaan :/ Huomenna neuvola, oisin niin toivonut että viime tiistai olisi viimeinen neuvola käynti mahan kanssa :( tänään ollut alavatsassa kuukautiskivun tuntua ja alaselkä ollut todella kipeä.. päivän mittaa helpottanut.. Tulisipa pikkainen pian ulos!!! :heart:
 
Päivää kaikille!

Mayah olipa tylsä väärä hälytys. Toivoisin niin, ettei tollaisia tulis vaan että sitten kun jotain tapahtuu niin se ois sitten menoa kans. Sitä odotellessa...

Koiramamma Onnea! Hyvä että kaikki on kunnossa vaikkakin paljon olit saanut kestää.

Pienpapu Taidat tosissaan olla pisimmällä ainakin päivittäin täällä kirjoittelevista. Koita jaksaa... Mistäköhän ihmeestä sitä zeniläisyyttää sais ammentaa, meinaan alkaa oleen multakin loppu ja viikkoja kumminkin vasta 39+1

Cora Ihastuin kanssa tohon Omar-suklaaseen. Onneksi en ole sen suurempi suklaansyömäri niin ei haittaa

(.) Toinen ihan surkeasti nukuttu yö takana. Näen jotain levottomia painajaisia pienistä huopatossuista ja muusta psykedeelisestä. Päivä on sitten ollut tämmönen krapulaisen oloinen vaikka olen yrittänyt nukkua pitkään ja päiväuniakin. Jalat taitaa olla tuvonneet tai sitten noi mun kengät on kovin kutistunut. Ja ainoa asia mikä pyörii mielessä on synnytys ja vauva :whistle:

Feli 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pienpapu:
Huomenta!

Voi että, onko täällä kukaan menossa näin pitkällä kuin minä että 40+6 ja sunnuntaina odottaa käynnistys jos ei mitään tapahdu?
Plääh... |O
Mä tulen vaan 2päivää jäljessä. eli 40+4 ois täällä kasassa nyt. eikä kyllä täälläkään oo auttanu mikään poppakonsti, ei akupainanta, ei pitkät kävelyt ei niinku mikään... Tänää ollu sitten ihan zen fiiliksissä huudattanu Björkiä täysillä ja laulanu mukana, luojan kiitos ei oo naapureita ni saa karjua sydämensä kyllyydestä :D

Miten sulla käynnistys jo sunnuntaina? Mä en pääse ees ultrattavaks tai siihe yliaikakontrollii ku sit ku on 12pvä yli, ja käynnistys ois vasta 2 lokakuuta!!!! :headwall:

Mietin vaan että miks antaa mennä niin paljon yli (ellei nyt sit tuu itteksee sitä ennen ja varmaan tuleekin) kun on kuitenki povattu tänne sitä yli 4kg että pitääkö nyt antaa sen kasvamalla kasvaa yli 4,5kg...(mulla jäi traumoja ed synnytyksestä, mutta se johtu lähinnä kätilöstä)
 
Ja taas täällä!!

Koiramammalle Onnea ja voimahaleja :hug: Kuvasta näkee, että oli vaivan arvoinen pakkaus. Kurjaa vain kun jouduit sairaana kokemaan synnytyksen, mutta pääasia ja hyvä että kaikki on nyt kunnossa!!

Kenellä se vesivahinko oli... oliko se nawi?? Kuinka se remppa edistyy??

Pikkutirsat tuli tuossa vetästyä... 2,5 tuntia ja isäntä tuli töistä niin oli pakko nousta. Onneks tuo poika on luotu yhtähyvillä unenlahjoilla kun äiteeki :D Saa rauhassa nukkua. Toivon tietenki et kroppa keräis voimia tulevaan synnytykseen. Jotenki väsyy niin pienestä, ruokakaupassa ja anoppilassa ainoastaan käyty tänään. Nyt on hyvä lähtee äiteelle ompelemaan verhot loppuun. Huomiseks ei tohdi suunnitella mitään, oon vaan ajatellu et jos jaksaa niin leipos pojan kanssa pullaa... siis jos hermo kestää kaverin kanssa :LOL:
Nyt popsiin hetelmiä :p Vaikka suklaa olis kyllä parempaa, onneks ei kaapista löydy sellasta!

R iikka
 
snodgrass
cora :wave: samma här, sekä lontoon rae -levy että omar-levy on sellaisia, että vois vetää koko levyn yhdeltä istumalta :p Ihan liian himottavan hyvää :D Mä muuten sainkin niitä jo laitokselle niitä omar-levyjä kaksi - sai kätevästi korvattua niitä kaloreita joita imetys kenties olisi kulutttanut.. ;) Mutta onhan synnytys sellainen urakka, että kyllä sen jälkeen jollain saakin itsensä palkita. Eli vinkiksi teille jotka vielä voitte paikkailla sairaalakassia kuntoon...

Supparituulia kaikille!
 
Onnittelut nyytin noutaneille :flower:

Lontoorae suklaata täälläkin popsittu kun tallinnasta mies toi tuliaisina :ashamed:

Joku kirjotteli aiemmin että mahaan oikeen sattuu vauvan pyörähtelyt. Oon todennu saman jutun ja varsinkin illasta kun sohvalla pötköttelee selällään ni maha muljahtelee nii että pahaa välillä tekee. Eilen illasta taas möyrimistä seuraillessani aattelin että kaveri varmaan kiertää napanuoraa tiukasti ympärilleen ettei vaan tarttis tulla lämpösestä yksiöstä ulos.

Lyyli
 
R iikka Juu meillä se vesivahinko oli, torstaina saadaan ilmeisesti kuivurit pois (halleluja) ja sit varmaa ens viikolla alkaa vakuutusyhtiö remppaa...(toivottavasti) rahoista ei olla vakuutusyhtiön kaa juteltu että saa nähä paljon jää itelle maksettavaa... :attn: Nooh kyllä se tästä taas....

mä oon alkanu syömää ihan hävyttömiä määriä kaikkea, istun jääkaapin edessä aamusta iltaan... ja koko ajan on nälkä, 1,5kg oli tullu viimeks viikossa :ashamed:
No nyt koitan pysyä kohtuudessa.. :saint:
 
jassoo, täällä tais tulla lapsivettä pöksyyn! ei supista tai mitään, niin saa kuulemma kotona tarkkailla. aamuun saakka voi odottaa jos ei tule säännöllisiä suppareita.. nyt jännittää kybällä!!!! IIIK! |O
 
nawi: ei varmaan susta yhtään ihanaa mutta musta on vähän ihanaa että täällä on joku samassa veneessä olija... meille neuvolatäti sanoi, että jos ei ole synnytys käynnistynyt ennen, niin nyt tulevana sunnuntaina vaan soittamatta marssitaan sairaalaan ja sanotaan että kiitos tämä nyt pois ;) täti neuvolatäti sanoi kyllä, että ne voi vielä laittaa kotiin jos äidin pää näyttää sen kestävän ja vauvalla kaikki hyvin - että käskevät tulla takasin kahden päivän päästä, mutta todennäköisesti käynnistetään silloin. kurjaa se on, jos kohdunkaula yms ei ole kypsynyt ja joutuu väkisin käynnistettäväksi, eli toivosin vauvan tulevan ennemmin. onko sinulla vauva laskeutunut ja kiinnittynyt? (meillä kun ei ole edes kovin alhaalla saatikka kiinnittynyt) |O

toivon kyllä todella teille kaikille, että lapsukaisenne tulisivat suht ajallaan, koska minä en käsitä, mistä sitä zeniläisyyttä saa tässä vaiheessa ammentaa... mä olin 2-3 viikkoa sitten parhaimmillani valmis synnyttämään. nyt, kun on aikaa liikaa miettiä, olen alkanut pelätä kaikkea älytöntä ja olen aika hermona koko ajan. viikonloppukin meni sitten välillä itkeä tuhratessa :(

mutta nyt olen päättänyt pitää vapaapäiviä ajattelusta, eli korkeintaan yritän ajatella niin päin kuin neuvolatäti sanoi, eli että "nämä on vikoja päiviä tän vauvan kanssa näin ja sitten ei enää koskaan, pitää ottaa tästä ilo irti". (joo joo, varmaan onnistuukin.)

-- näkyy muillakin olevan sama lohduttautumiskeino joten kai se on siis minunkin hyvä jatkaa siitä missä olen ruvennut olemaan hyvä eli herkuttelusta :xmas:

//Pienpapu 40+6
 
:whistle: Mää arvasin... meripihka seuraavana :saint: :D TSEMPPIÄ!!

Pienipapu :hug: suppareita lähetellen :whistle:

Snodgrass Ihania lapsukaisia ja pienellä niiiin tumma sulonen tukka, kuinkas isosisko on hyväksyny uuden tulokkaan?

( . )
Mua on ruvennu pelottamaan, jos tässä ei vauva rupeekkaan ulostautumaan itellään ja menee sinne lokakuun puolelle. Että entäs jos vauva onki jo yliaikainen ja mun alkuperänen la olikin "oikea" tai ainakin lähempänä oikeaa, mutta eikös ne ultraa ja tarkista sitä istukan kuntoa kun menee yliaikaisuuden puolelle. Esikoiselta oli istukka osin kalkkeutunu jo viikoilla 40+3 Ja entäpä jos tässä sama homma... Täytyy ottaa torstaina neuvolassa puheeksi tämä asia. Nyt on illalla ollu aika kovasti sitä menkkakipuilua... Vaikka eihän mulla kovin kipeet kuukautiset normaalisti ole. Jotenki sitä vaan odottaa että koska rupee vuotamaan. On niin kunnolliset menkkasäryt. Vaikka näitä särkyjä on ollu jo pari viikkoa sillon tällön, mut tänään kestäny pidempään ja kipu ollu voimakkaampaa :| Saahan sitä vaikka päänsä kipeeks jos pohtii liikaa... Nyt soffalle pötkölle ja nauttimaan television antimista...

Seuraavan kerran vasta kun on vuorokausi vaihtunu :whistle: :wave:
R iikka
 
Jaksamisia ja voimia meripihka! Ihanaa ja jännittävää... :heart: Yritä nukkua, jos ei supista!

Ääh... mä en jaksa tällaista epätietoisuutta, joka on taas vallannut mun pienen pään. Mulla on aamusta, tai oikeastaan viime yöstä asti tullut jotain tosi nestemäistä tuolta alhaalta. Ei paljoa, mutta enemmän kuin aiemmin. Joukossa on aina hieman valkoista, mutta "tahran" keskellä vai. Eli en nyt tiedä, et onko valkovuotoa, vai mitä. En usko, että lapsivettä, mutta mistä sen tietää -välillä on tosi märkä olo. Ja kummallisinta, et useimmiten en ees tunne kun koko "homma" valuu, vaan vessassa aina huomaan läikän.
Vauva superaktiivinen kuitenkin (varsinkin kun just söin 2 porkkanaa ja omenan kera mustikkakeiton). Neuvoja kaipailen! Laitoin just vessapaperia pikkareihin, et paremmin näkee tuon eritteen koostumuksen (yöks).

Meripihka, jos oot vielä "linjoilla", niin miten sulla tuli vettä?

Kyselee hämmentynyt Cora
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pienpapu:
nawi:eek:nko sinulla vauva laskeutunut ja kiinnittynyt? (meillä kun ei ole edes kovin alhaalla saatikka kiinnittynyt)
//Pienpapu 40+6
Ei oo tääkään kiinnittyny, et en tiiä millä aikataululla meinaa ulos tulla, jos ei kaveri oo vielä ees alas asti päässy. Tänää on kyllä ollu muutamaan otteeseen jo hirveitä tuntemuksia mut lopahtaa aina...

R iikka
Joo mullakin oli istukka osittain kalkkeutunut edellisen kanssa viikoilla 40+6
ja neuvolantäti oli mun pyynnöstä nyt sit soittanu sinne ja olivat sanoneet että eivät ultraa tai mitään koska meijän tyty oli kuitenkin niin hyvin kasvanu siitä huolimatta et sit jos ei liiku enää /liikkeet vähenee radikaalisti niin sitten katotaan...
:headwall: :headwall: :headwall:

Että näin...
nyt sohvalle jalkahierontaan... aah :D

nawi ja väinö 40+4 :p
 
Cora Soitin viikonloppuna synnärille ja kysyin just tosta, että mistä tunnistaa lapsiveden tihkumisen. Perjantaina tuli meinaan ihan kirkasta ja hajutonta nestettä. Ne kehotti siellä laittamaan siteen ja sen päälle vessapaperia. Lapsivesi menee vessapaperin läpi siteeseen asti kun valkovuoto ilmeisesti jää siihen paperiin kun on limaisempaa. En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta siinä mulle annetut ohjeet.

Feli
 
täällä vielä odotellaan suppareita, sellaista menkkakipua vaan ja vauveli liikuskelee ahkerasti.

cora, istuskelin sohvalla ja tunsin kun pöksyyn jotain lorahti, sitten nousin siitä ylös niin tuntui että tuli enemmänkin nestettä ja sitä tuli kyllä läpi pikkareista yli pikkuhousunsuojan ihan kastui verkkaritkin jonkin verran. veskissä tuli lisää sitten pönttöön. nyt äsken huomasin, että on varmaan limatulppaakin hieman irronnut, sellaista vaalean puna-keltaista vuotoa.

sairaalalaukku on pakattu ja valmiina, koiran hoitajaa infottu ja nyt vaan ihmetellään. ei jotenkin osaa mennä nukkumaan vaikka varmaan pitäisi yrittää ainakin :kieh:

pehmis tulee sitten perästä sinne jorviin :wave: nyt kaikille niitä suppareita!! itelle kans ettei tarttis odotella...
 
Jee!!! Yksi pääsee taas lähtemään!!! Tsemiä meripihkalle koitokseen!Niin ja niitä suppareita,ettei tartte kotona enää pitkään kärvistellä

Hieman kateellisena kylläkin luin noita "ihania" lorahtelujuttuja...Vois kait se itellekki jo lähtö tulla :D .

Eipä siinä,eilen alko taas raa"vituttaan" alapäätä ja hiivahan se taas tuli :headwall: Piti soittaa neuvolan tätille,jotta saako enää näin loppuvaiheessa käyttää hiivakuuria,kun mulla se canesten ei auta ollenkaan ja gynodaktarinistakin pitää käyttää se kolmen päivän kuuri,et menee ohi.Lupas onneksi vielä käyttää =) ,oishan ollu ihanat loppuodotuksen päivät kauheessa kutinassa ja eikös se vauvallekki tule jotain jos hiiva synnytyksen aikana?

Kävin tänään esikoisen kanssa asennuttamassa hälle raudat suuhun :'( ,aikas hirveeltä tuntuu kun tollaselle 7vuotiaalle laitetaan about vuodeksi raudat suuhun ja kun sit toinen ottaa ne silleen,et ihan ok...

Sit tultiin kotiin ja mulla piti alotta se pirtin siivous...ei hirveesti inspannu,niin siivosin sit auton =) . 3 tuntia meni!!!Ekana aattelin vain pestä ulkopuolelta,kun meillä meni pari vk sitten joku polttoaineletkun paluuputki rikki siitä ja valutti löpöä aikas reilusti ajaessa,et takaosa oli ihan polttoaineessa,mut sit alko näyttään niin paskaselta sisäpuolikin,et otin ja siivosin senkin :kieh: Työskentelyasennot oli jotain aivan ihanaa,et nyt sit iskias vaivaa!!!

Axda ja pikkuinen 39+6
 

Yhteistyössä