***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

meripihka tsemppiä matkaan!!

axda jos äidillä on synnytyksen aikana hiiva niin se voi tarttua vauvaan ja aiheuttaa suuhun sammasta.ei kuitenkaan mitään sen vakavampaa onneks.itelläkin oli tuota vaivaa ja vielä vikalla viikolla otin kans sen kolmen päivän kuurin.

cora85 ne on munkin lempisuklaat, sais kyllä lailla kieltää mulle myymisen!tuo felin neuvo paperista housuun on aika toimiva lapsiveden tunnistamiseen.sitä myös tulee usein niin että housutkin kastuu, edes pikkusen.

suppareita taas kaikille!
 
Huomenia kaikille... Täällä sitä ollaan taas hyvin nukutun yön jälkeen(nyt vois tulla vaikka se kauan odotettu huonosti nukuttu yö)

meripihkakin tais sit lähteä tosi toimiin... tsemppiä. nooh viikko niin pääsee itekki.. "kateellisena täällä" :ashamed:

Mä vedin eilen mustikkapirtelöä aivan hävyttömät määrät... ootin et lapset meni nukkuu ja laitoin blenderin surraa... :D

no mutta päivän hommiin sit taas, eli yllättäen siivoilemaan(se ei lopu tästä talosta ikinä) onneks sairaalassa saa sit vaan lötkötellä..


Hei piti kysymäni että ootteko te muut pakannu CD:tä mukaan synnärille, et mitäs musaa aattelitte kuunnella?? Mulla ei oo ollu mukana mitää ku noi edelliset lapsoset on syntyny vaan radioo oon kuunnellu(mitään en tosin muista kuulleeni :LOL: )
Mut nyt ajattelin ottaa Björkin Greatest hits levyn (katotaan kauan isäntä kestää kuunnella sitä :LOL: ei meinaa voi sietää)

No mutta nyt hommiin

nawi ja väinö 40+5 :p
 
Täällä ollaan ja pää alkaa hajoamaan psyykkisesti ja fyysisesti :headwall: . En ole koko raskausaikana kärsinyt päänsäryistä ja nyt viimeiset kaksi päivää pää on ollut kipeä. Ei kovin paljon, mutta häiritsevästi kuitenkin. Johtuu varmaan huonosta nukkuma-asennosta ja yksinkertaisesti stressistä :( . En saa enää mitään tehtyä kotona, v...ttaa kaikki ja keskittymiskyky on hävinnyt tyysti. En jaksa edes ruokaa tehdä, joten pari päivää ollaan menty nyt leipä- ja murolinjalla. Anteeksi valitus, nyt tuntuu vain olo NIIN ärsyyntyneeltä :/ .

Meripihkalle paljon tsemppiä matkaan.

Cora soita sairaalaan jos epäilet lapsivettä. Tarkistavat varmasti tilanteen mielellään. Minulla on kyllä ollut samanlaista vuotoa ja olen tulkinnut sen vetiseksi valkovuodoksi.

Axda hyvä, että sait aloittaa vielä kuurin, mutta ikävää, että hiiva vaivaa :hug:

Nyt minä murjotan ja kiukkuilen vielä vähän aikaa. Sen jälkeen on aika palata hormonimyrskystä taas normaaliksi omaksi itsekseen.

Tiinuliini ja vauva 40+2
 
meripihkalle onne matkaan!!perässä tullaan TOIVOTTAVASTI PIAN!!,mutta saa nähdä taitaa mennä vielä päiviä :/

tiinuliini mulla on kans pää kipeä.ohjeita sain et jos ei lähde kipu pois kahdella panadolilla niin sitten pitää mennä näytille.mulla on kolmelta neuvola nii on hyvä nähdä et pissa ois puhdas,ettei ole vaan raskausmyrkytystä.

täytyy mennä ottaa toinen lääke ja kattoo lähteekö tää kamala päänsärky :wave:

pehmis 40+3
 
Pitkän valvotun yön jälkeen täällä taas kuitenkin vielä YHDESSÄ koossa :snotty:
käytiin siis jorvissa näytillä kun oli säännöllisiä suppareita (<10min) tullu reilun 4:n tunnin ajan ja pöksyyn lirahdellut vaikka mitä. käyrillä oltiin ja sisätutkimus tehtiin, kanava hävinny ja ihan oli vaan pikkasen auki (sormenpäälle). lähettivät kotiin vielä ja pyysivät uudestaan 9.30 maissa tarkistuttamaan tilannetta. sainkin tunnin nukuttua kotona siinä välissä ja suppareita ei tullut enää niin tiheästi. lapsivesi-testi oli negatiivinen! saattoi sitten olla jotain muuta. limatulppaa on ainakin tullut reilummin.
hohhoijaa, mä lähden nyt nukkumaan jos supistuksilta pystyy ja kattelaan tilannetta taas myöhemmin :wave: koittakaahan jaksaa!
 
ajattelin tulla vähän tännekin pyörähtämään ja katsomaan kuinka täällä on jakauduttu...ja hyvältähän tuo lista jo tuolla etusivulla näyttää :heart:
Ikävää vaan että teitä täällä on muutamia joilla on jo muutamia päiviä yliaikaa :| ...ite oon jo nyt niiiin kyllästynyt että kaikki kikka kolmoset on otettu käyttöön ilman tulosta :headwall:
felianatäytyy ottaa toi vessapaperi testiin kun oon tässä pari päivää epäillyt että eihän vaan lapsivettä tihuta...kun eihän sitä siteestä huomaa kun kuitenkin muutenkin tuota vuotoa on....

mulla on ollut noita menkkakipuja ja alaselkää juilii mutta supistukset joita tulee aika aktiivisesti niin ei oo juuri kipeitä...ei oikeestaan tunnu ollenkaan mahassa ainoostaan selässä ja aivan alavatsassa/liitoksissa...
no mutta ei muuta kun toivottavasti pian pääsette loputkin tositoimiin :wave:
....ja itse myös... :D
Cristiina ja vaavi 38+5 :heart:
 
Huomenta huomenta...

Täällä ei nukuttu yötä hyvin, jotain kovan menkkamaista jomotusta alamahassa ja alaselässä oli taas aamuyöstä, mutta en enää suhtaudu siihenkään positiivisesti, kun neuvolassa nuo aina lytätään vaan joksikin ei ainakaan oikeaksi supisteluksi. plääh :ashamed: vähän mä alan olla negatiivinen :D ajattelinkin pitää tänään vapaapäivän koko synnytyksen ajattelusta.

nawi: mä olen harkinnut kanssa cd:n ottamista, ja luultavasti mukaan lähtee The Crashia josta minä saan energiaa mutta mies ei voi kestää ;) Mutta ehkä kompromissiksi otetaan mukaan J. Tapiota jota myös vauva on kuullut paljon mahassaoloaikanaan :)

meripihka: tsemppiä kovasti! :)

nyt mä keskityn siihen muun ajatteluun ;)

Pienpapu 41+0
 
Meripihkalle tsempiä kovasti :D Hengessä ollaan mukana jatoivotaan, että se siitä nyt käynnistyis kunnolla =)

Suppareita ja vesien lorinaa toivottelen muille kovasti :whistle: Ja jaksamista kovasti näihin piinaaviin viimeisiin viikkoihin...

Nyt ei ehdi pidempään kirjoitella :wave:
 
Tsemppiä tytöt ja sup sup sup sup sup sup!!!!!

Ensimmäinen yö meni oikein hyvin kotosalla ja unta riitti kaikille, nytkin jätkä nukkuu.
Koittakaahan jaksaa mahojenne kanssa ja nähdään pian tuolla vauva puolella!!!
*ojentelee varapäreitä halukkaille*
:hug:

Koiruus ja poika 1 vko
 
Tervetuloa kotiin Koiramamma ja vauveli! :flower: Varapäreitä otin kaksin kappalein, kiitos! ;)

Meripihkalle tsemppiä ja toivotaan, että nyt käynnistyis kunnolla! :hug:

Nawille ja Pienpavulle erityisesti suppareita/vesien menoja! :whistle:

Toivottavasti Tiinuliinin ja Pehmiksen pääkipu paranee! :hug:

Järkyttävä tuo ampumavälikohtaus... Suomessa osataan hoitaa nää asiat niin hyvin. Jos oikeesti annettais resursseja varhaiskasvatukseen, kouluille ja sosiaalitoimelle, me voitas parantaa niin monen pienen ihmisen elämää ennen ku menee ihan sekaisin ja tässä tulos... Opettajana saa tän asian kans tuskailla ihan liian usein :( Sori, ei kuulu tälle palstalle aihe.

( . ) Taas tullu kilo lisää painoa ja alkaa pää hajota henkisesti. Musta tuntuu, ettei kaikki läheisetkään oikein tajua, miksi oon niin kypsyny tähän odottamiseen... Ei 40+2 ole vielä mitenkään epänormaalia, tiedän, mutta oon kesäkuun alusta ollu kotona ja viimeiset kaksi kuukautta vaan odottanu ja odottanu... Hohhoijaa. Kehto on koristanu makuuhuonetta jo kuukauden päivät ja mua jo epäilyttää, onko sinne ketään tulossakaan. Alkaa olla jo niin skeptinen olo, ku ei minkään valtakunnan oikeita supistuksia ole havaittavissa ja se lapsivesijuttukin oli niin typerä. Plääh.

Positiivista mieltä toivottelen kuitenkin! =)

Mayah ja Pikkuinen 40+2 :heart:
 
neuvolassa käyty.virtsassa oli proteiinia ja verta.huomenna tai tänäiltana pitäisi mennä näytille jos pääkipu ei hellitä ja turvotuskaan kun ei ole lakannut.
sf on lyhentynyt sentillä.painoa tullu puolessa toista viikolta 3kg :eek: :eek:

mayah tiedän tunteen ja varmasti moni käy tota samaa.
nää lasketunajan yli menevät tuntuu olevan vain päivä päivältä raskaampia. :D

kaikille nyt kovasti suppareita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Heippa kaikille.

Tsemppiä, meripihka :heart: Siitä se lähtee...

Täällä ollut ihan kauhea päivä. Yritän kertoa lyhyesti. Aamulla heräsin n. 6.30 vessaan ja huomasin et pikkarit täynnä KIRKASTA verta. Pöntöllä sitä sitten tulikin lisää ja kokeilin emätimen sisältä: täynnä punasta verta. Hieman iski paniikki. Herätin heti miehen ja soitin Kättärille, ja neuvoivat tulemaan heti sinne. Tässä vaiheessa yritin pitää pään vain kylmänä. Taksissa onneksi vauva heiltutteli pyllyä hieman, niin olin jo rauhallisempi. Kättärillä pääsin heti käyrälle, jossa sydän äänet ok. Siinä sitten pyysin anteeksi kätilöltä itkua, joka tuli heti, kun olin äänet kuullut. Lääkäriin pääsin hetken päästä. Erittäin kivuliaan sisätutkimuksen jälkeen lääkärin koko hanska oli ihan veressä, meinasin pyörtyä siihen paikkaan. Lääkäri kuit. meinasi, että koska siinä oli hieman limaa seassa ja istukka näytti ultrassa hyvältä (ja virtaukset), että olis vain kohdunsuulta. Mutta sitä verta oli järkyttävästi. No, heti sen jälkeen irtosi ilmeisesti limatulppa: järkyttävä määrä ruskeaa limavuotoa, jatkuu edelleen. Sidettä joutuu vaihtelemaan.
Olin päivän osastolla tarkkailussa, ottivat käyrää yms. Supistuksia tulee melko säännöllisesti, mutta vielä suht siedettäviä. Käyrillä kumminkin näkyivät ihan kunnon supistuksina. Pääsin kotiin odottelemaan...
Verivuoto onneksi enää sitä vanhaa verta.

Vauva painaa alas niin paljon, ja supistukset toivottavasti kovenevat....

Ei auta kuin jaksaa...

Cora ja tyttö 39+3
 
Ihan ensin Coralle suuri halaus, olet kyllä varmasti säikähtänyt Paljon ! Hui, onneksi vauvalla kaikki hyvin ja on se vaan onni, että vauva asiat otetaan aina niin vakavasti - meinaan kun normaalisti lääkärille pääsy on ainakin täällä päin niiin tuskaisen hankalaa. Toivotaan, että vauva syntyy nyt niin ei tarvitse sun jäädä miettimään kokemaasi sen pidemmäksi aikaa.

Täällä oli 14 saakka hyvin onnistunut päivä sikäli, että kävin puolukassa ja keräsin reilun 4 litraa - eli sain ajatuksia muualle kuin tähän yliaikaisuuteen. Sitten tulikin kohdalle nuo ampumauutiset ja kiittelin taas ammatin valintaani (ope). Mun pitää kanssa sen verran kommentoida tänne, vaikka ei palstalle kuulukaan, mutta mua ärsyttää, kun heti aletaan osoitella alakoulun puolelle ja opettajia yleensäkin... :/ Mun mielestä ongelma on kuitenkin perheissä, jotka ovat niin solmussa. Ainoa positiivinen hetki oli, kun radiossa nimenomaan vedottiin perheisiin, ettei toistuisi taas kaikki leikkiuhkaukset. Tottahan kouluissa pyritään sitten puuttumaan ongelmiin ja resursseilla saataisiin ihmeitä aikaan mut silti... ja kun kyseessä on ihminen joka inhoaa ihmisyyttä niin ei siinä paljon yhteishengen luominen auta. Ja mua jo valmiiksi ärsyttää huomisen päivän iltalehdet, jotka kirjoittavat tästä aukeaman aukeaman jälkeen - ihan järkyttävää, miten ihmiset voivat olla niin uteliaita toisten surusta. Tämä tästä, nyt suu suppuun.

Mua myös tänään lohdutti tieto siitä, että olen tosiaan itsekin tullut 9 pv yliaikaisena. Tämä vauvahan on vasta 7 pv yli ;) Onko muuten muut yliaikaiset tietoisia siitä, oletteko itse menneet pahasti yli? Tai lapsen isä? Voikohan sillä olla mitään tekemistä asian kanssa?

Nyt mä lähden saunaan ja jatkan huomenna toivottavasti yhtä menestyksekkäästi (mutta paremmilla asioilla) tätä irtisanoutumista yliaikaisuuden ajattelusta :)

Pienpapu

 
Voi Pehmis, toivottavasti pääset tosiaan lääkäriin ja selviää nuo oireet, ettei vaan olis raskausmyrkytys ja jos on, voisivat käynnistää synnytyksen. Tsemppiä! :hug:

Onneksi Cora pääsit käyrille ja tutkimuksiin. Ja parasta, että kaikki on hyvin. Säikähdit varmasti ihan hirveästi! Toivotaan, että vauva nyt syntyisi pian! :hug:

Pienpapu: Minä oon syntyny 5 päivää yliaikaisena, eli josko tässä vielä sais samana päivänä itsekin vauvan syliin :) Ei tullu ees mieleen... Ja koitetaan me opet ottaa nyt iisisti tuon ampumajutun tiimoilta, ku ei asialle just nyt mitään voida. Ja oikeessa oot, että perheistähän sen kaiken PITÄISI lähteä, mutta ku ei tahdo olla vanhemmilla aikaa tai kiinnostusta oikeesti kuunnella lapsiaan ja olla lähellä. Saa sitä olla sitte varavanhemman roolissa melkeen tässä kasvatustyössä... Koitetaan me kaikki olla sitte pikkuisillemme hyviä vanhempia :heart:

Mayah ja Pikkuinen (joka varmaan kohta paisunu 5-kiloiseksi) 40+2 :heart:
 
Täällä yhä kärvistellään :headwall: . Siivosin tänään sit koko pirtin katosta lattiaan ja kävin tos vielä kunnolla saunassa ;) et ne kaks ässää on jo käytetty :D ,kolmatta ei kylläkään päästä kokeileen sen mun iki-ihanan hiivan takia,mut jos niistä kahesta ois johonki :LOL:

Varmasti ihan hirvee kokemus cora85 :hug: ,mut onneksi vaavilla kaikki hyvin ja sullakin!

Ja Pehmikselletsemiä,toivottavasti ei oo kyse raskausmyrkytyksestä ja jos on,niin et pääset hetimiten tarkkailuun ja käynnistykseen! :hug:

Joo...taidanpa alkaa toivoon suppareita ja kattoon BB:tä =)

Axda ja pikkuinen 40+0 poks!!!
 
cora85 :hug: hui, varmasti kauhea pelästys, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin.
myös pehmikselle :hug: toiv ei ole tosiaan tuo raskausmyrkytys.

Pienpapu Mä olen syntynyt 9pvä myöhässä ja toi meijän kakkonen tuli 6pvä myöhässä et jospa tää nyt "noudattais" jompaa kumpaa päivää...
Itseasiassa koko mun sisarussarja on tullu myöhässä (meitä 4) kuka 7 kuka 10 paitsi mun veli joka tuli täsmälleen sovitusti(on nykyäänkin meistä ainoana aina ajallaan paikalla :D )

mut nyt petiin, taas juilii selkää mutta eiköhän se tästä taas lopu ja voin aamulla todeta nukkuneeni taas hyvin koko yön.. :)

nawi ja väinö 40+5
 
Olipas ihanaa nukkua pitkät yöunet. Yhdeksältä jo tipahdin... Ehdittiin sitä ennen jo kellottamaan supistuksia, joita tuli hetki 5 min välein, mutta sitten harvenivat 15 min välein, kunnes lopahtivat. Olo on jo parempi. Vielä tulee ruskeaa, mutta ei onneksi punaista... Vauvakin eilen illalla liikkui kuin hullu :heart:

Kiitos osanotoista.

Pehmis, voi ei. Toivo. selviää ja/tai käynnistävät. :hug: Miks pitää loppumetreillä tulla tällaisia?

Mayah, mulla on vähän sama tilanne. Oon kanssa koko kesän ollut kotona, kun sain silloin keväällä potkut, enkä uutta duunia jaksanut metsästää. Pian kk täällä uudessa asuttu, ja luultiin, et vauva syntyy hetki tänne muutettuamme. Piti olla niin suuri ennenaikaisuuden riski :headwall: Siksi mieli mustenee päivä päivältä enemmän...

Kamalaa tuo eilinen, ei mitenkään jaksa käsittää. En tunne ollenkaan Suomen tarjontaa nuorille mielenterveyspotilaille tms., mutta voiko näitä tapauksia ennaltaehkäistä? Jotenkin tuntuu, että ihmisviha ja tappamisjutut on ainakin vaikeimmin havaittavissa. Mitä olette muuten mieltä tietokone yms. -väkivaltapelien vaikutuksesta?

Täytyy muuten todeta, että onneksi vauva ei syntynyt eilen, tollaisena päivänä. Muutenkin alkoi mietityttää, minkälaista on kasvattaa lasta tällaisessa maailmassa...

Cora ja tyttöpieni, jolla ei kiirett ollenkaan 39+4
 
Huomenia :wave:

Täällä ollaan ja surraan taas uutta kouluammuntaa. Harmi sanoa, mutta opettajana (yläkoulu ja lukio) epäilen, etteivät nämä teot lopu tähän. Niin paljon meillä on Suomessa huonosti voivia lapsia ja nuoria. Surullista :'( . Mä peräänkuulutan Mayahin tapaan kotien ja vanhempien roolia lastensa ja nuortensa asioidan asiantuntijana. Koulussa me voidaan tehdä valitettavan vähän ja kunnan varakkuudesta riippuu paljon se kuinka saamme asiantuntija-apua kouluissa esim. psykologeilta tai kuraattoreilta. On aika hirveä olo kun näkee jonkun nuoren pahoinvoinnin, yrittää auttaa, ohjaa eteenpäin ja mitään ei tapahdu!

Cora, hui, kamala juttu. Lämmin :hug: , onneksi kaikki oli hyvin.

Mä olen syntynyt sektiolla etuajassa, samoin veli, joten en voi verrata omaa odotusta tähän.

Tuntuuko muista, että synnytyksen oireet vain vähentyvät mitä pidemmälle raskaus etenee? Mulla supistelee koko ajan vähemmän ja muutenkin olo on sellainen, ettei vauva ole yksiöstään mihinkään tulossa. Olenkin varautunut vielä muutaman viikon odotukseen :/ .
 
:D

Coralle :hug: Onneksi kaikki kunnossa!!

Pehmis Toivotaan ettei raskausmyrkytystä ole!! :hug:

Jeps... Mun mielestä kans pitäis peräänkuuluttaa vanhempia tässä ampumajutussa. Jokainen vanhempi tuntee lapsensa parhaiten, ei voida sysätä vastuuta muille tahoille. Ei ne meidän lapsia oo tehny... Kamala tilanne tämä on varmasti myös ampujan vanhemmille :'(
Ja mietiskelin myös, että kuinka paljon pelaaminen ja netti on tämänkin pojan elämään kuulunu. Nykyään on niin helppo sysätä lapsi tietokoneelle tai television äären siksi aikaa että ite saa tehtyä jotain ja huomaamatta sen lapsen elämä on siinä koneella. Tämäkin kaveri suunnitellu jo vuodesta 2002 asti jotain tällasta :eek: Ei ihan normaali ajatusmaailma ollu tällä miehellä.. vihaa ihmiskuntaa no huh huh sanon minä!! Pakko oli kommentoida...

Nyt me "asutaan" täällä mein porukoilla, pois rempan tieltä. Helpompi näin! Täytyy lähtee vähän ulkoilemaan, on kuitenki niin raikas ja hyvä keli!!

Palaillaan
R iikka 38+5
 
Tiinuliinille pikaseen oireista... Mulla on sillai et aamulla on tosi pirtee ja vetree. Mut iltaa kohde supistukset lisii ja tulee sitä menkkamaista jomotusta... Nytki esim. on sellanen olo et ei tässä vielä viikkoihin tarvi synnyttämään lähteä. Iltasin sitä sitte miettii et josko tänä yönä...
Onneks supistukset on vielä "kivuttomia" jos kerkeis ne siivoukset tehdä ennen vauvan tuloo!!

Nyt oikeesti sinne ulos!!!
 
Huomenta! :wave:

Täälläpä sitä ollaan tiukasti yhdessä paketissa. Päänsärky ja murhe eilisten tapahtumien takia vain seurana. :( Minä luulen kans, että kyllä saa paljon tehdä töitä ja muutoksia tässä yhteiskunnassa, että nää ampumisjutut jää tähän. Nytkin varmaan joku lukee innoissaan juttuja eilisestä ampujasta ja ajattelee, että sitte pääsee itsekin kaikkien lehtien kanteen ja uutisiin ympäri maailman. HUH! Kauhee ajatus, mutta ei varmaan ihan perätön luulo :'( Väkivaltapeleihin suhtaudun varauksella, ei kaikkien pää semmoista kestä... Ja ku pikkulapsetki saa niin monessa perheessä pelata K-18 pelejä, pitäis vanhempien kantaa vastuu ja katsoa mitä se oma kullannuppu oikeesti sillä koneella touhuaa. Ahdistaaaaaaa!

En saanu nukuttua ja nyt tää pää ei pysy kasassa, lähden etsimään positiivisia ajatuksia unten mailta :)

Aurinkoista päivää kaikesta huolimatta!

Mayah ja Pikkuinen 40+3 :heart:
 
Huomenia. Yhdessä koossa myös täällä ja kuten arvasin niin hyvin nukutun yön jälkeen..
Mulla ihan sama ku R iikalla aamusin ja päivisin mietin että ei tässä olla mihkää menossa vielä päiviin ja joka ilta alkaa juilii niin että toivon yöllä tapahtuvan mutta kas kummaa aina herään pirteänä ku peipponen..

Neuvola takana ja kaikki kunnossa, oikein mallikkaassa kunnossa vieläpä.. Perjantaina ois sit toinen neuvola ja sit saanki kuulemma soittaa ja varata ajan kättärille siihen yliaika kontrolliin... :D , ihanaa siltä kannalta että tuntuu asia edistyvän edes sit jotenki.. Just tossa valitin että pikku miehellä ei oo ku yks tie ulos ja on ihan siinä mut ei löydä sitä silti.. (selkeesti äitiin tullu..) ja lohduttavaa on myös se että tässä ei tosiaan ole kuin maks se 7pvä ni on kaveri äitin kainalossa...

Pienpapu mites sulla koska sulla on se yliaika kontrolli? ja olitko mihin menossa synnyttää? en löytäny tuolta etusivulta sulle sairaalaa...

tuosta ampumisjutusta, yhdyn kyllä tuohon vanhempien vastuu juttuun mutta 22v on kyllä niin aikuinen että pitäis jo osata ajatella itse.
ja noista tietokonepeleistä yms ni mä en päästä poikaani kylään yhdelle naapurille kun tiedän että niitten 7v poika saa pelata just noita 18v pelejä, onneks mein poika ei ees kyseenalaista kun oon selittäny asian. Muutenki tää suoritus ja urakeskeinen yhteiskunta sais alkaa panostaa perheisiin ja antaa haluaville mahdollisuuden olla kotona lastensa kanssa,lisätä myös päivätoimintaa että kotona olevat lapset saisivat sitten myös sitä oman ikäistä seuraa jne. mä olin niin vihainen kun ei ollut enää mahdollista jäädä lasten kanssa kotiin kun kakkonen täytti 3, vaan vein ne tarhaan (ja niin huonoon) menin itse toiseen tarhaan ja olin iltaisin niin väsynyt että ei totta. Saisi olla perhekeskeisimpi paikka tämä meidän Suomi.

nawi ja väinö 40+6
 
Huomenta... täällä edelleen vähän eilisen tunnelmissa. Meillä on semmoinen Mauri Kunnaksen vauvakirja tulossa tälle vauvalle ja ollaan täytetty siitä sitä raskaus-osiota... eilen sitten katseltiin jo syntymä-osiota ja siellähän tietysti kysytään että Mitkä asiat olivat Suomessa pinnalla syntymäsi aikaan? Valitettavasti pääsi sellainen sarkastinen nauru, että onpa kiva sitten kirjoittaa, että talous alamäessä ja väki tappaa toisiaan koska ihmisviha nostaa päätään. . . Jee. Tosi on, että 22-vuotias on jo aikuinen, mutta lapsuuden ja nuoruuden on hänkin jonkinlaisessa perheessä elänyt. Eilen tuntui vaan niin turhalle, kun joka torvessa toitotettiin, että pitäisi kohentaa koulujen ja muiden oppilaitosten yhteisöllisyyttä, mutta mitäs se hyödyttää tuossa vaiheessa, kun kaveri on päättänyt vihata ihmisiä. Sitä ei ihan helposti saada mukaan yhteisleikkeihin. Juu, hyvin alkaa tämä päivä mun pään sisällä - tänään voisi vaikka vauva syntyä ja mä saisin kirjoittaa siihen mitä Suomessa tapahtui, että Sinä Synnyit ja millään muulla ei ole väliä.

Nawi: Meillä ihan totta neuvolasta sanottiin, että jos sunnuntaihin mennessä ei ole vauva syntynyt, niin me vaan marssitaan tuonne Kys:aan. Että täällä on sovittu, ettei soitella turhia näissä jutuissa. Ne sitten siellä katsoo mikä on vauvan ja mun pään tilanne, että käynnistävätkö heti vai laittavatko vielä kotiin. Kuulostaa epäilyttävän helpolle sinne meno, mutta kai me toimitaan kuten neuvolasta neuvotaan!

Muuten aion jatkaa tänään sillä linjalla, että ajatukset pois tästä yliaikaisuudesta, eli jotain toimintaa pitää keksiä!

//Pienpapu 41+1
 
Huomenia!

Kiirettä pukkaa kun isännältä loppui isyysloma ja jäätiin kolmisteen :heart:

Ei ole tekemisen puutetta enää! :LOL:

Vasta sain esikon hampaat pestyä ja puki vaatteet päälle...

Jos sais jotain hyntettä itellekki niskaan ja sit ulkoilemaan!

Tuosta lasketun ajan ylittymisestä nää siis molemmat syntyi yli l.a 41+5 ja 41+3

Itse olen käynnistetty ja sectio lapsi mutta anoppi kertoi että mieheni on syntynyt 42+0...eli oisko miehen geeneissä tämä homma... :D

JOS vielä joskus kolmatta meinataan ni voin ainaki hyvillä mielin odotella tuonne vkolle 42 koska mun kanto-aika on näköjään keskimääräistä pidempi...
=)

Nyt puhallan kaikille tasapuolisesti suppareita sillä syyskuu lähenee loppuaan!!!!!!!!!!!!!

Sitten tuutte kiireesti tuonne toiselle palstalle!!!!!!!!!! :whistle:

Jouskari&neiti 2vkoa 2pvää :heart:
 

Yhteistyössä