***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

:D voi ei pitikö sun sanoa Tiinuliini mun alko tekee ihan sikana mieli tota berliininmunkkia... mulla iski viime raskaudessa ihan hillitön himo suklaaseen(mä kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon joka normaalisti syö vuodessa ehkä yhen twixin) ja nyt tässä raskaudessa oon sortunu kiisseleihin, viinereihin ja kuivakakkuhin nii ja kermavaahtoon(se ällö pursotettava) ja nyt ku mainitsit ton munkin ni mun tarttee soittaa isännälle että tuo vaimokkeelle munkin ja ihan sama mistä.... :LOL: pojan kanssa mun teki mieli vaan huonelämmintä, hiilihapotonta vichyä ja kurkkuleipiä mikron kautta... :headwall:
 
Niin jotta täällä sitä vielä siivoillaan :LOL: ,jotenki nyt kun sai noi makkarit valmiiksi,tuli sellanen VÄSY :p .Vissiin vaan sen verran kesti toi virtapiikki,et sai ne makkarit valmiiksi ja nyt sit keittiössä menny jo 3pv... vähä hiastunu tahti :ashamed: No jaa... toissaillan oli niin megalomaaninen iskiaskipu,et ei yksinkertaisesti tullu mitään liikkumisesta ja jatku p...ele vielä eilisellekin,normisti lepo auttanu,mut nyt ei. Onneksi sit kokeilin kylmävoidetta ja se autto!!! Eilen illalla sai sit jo jotain tehtyä.

Niin ONNEA taas kerran kaikille vauvansa "sairaalasta" hakeneille :flower: :heart: !!! Ja tosi kivoja noi synnytystarinatki ollu...

Se on muuten jännä juttu toi,et vaik sitä synnytystä kuinka oottaa,niin heti kun tulee muutama tiukempi suppari,ajattelee et ei nyt vielä ku ois tuo ja tuo tekemättä/huono hetki tai jotain muuta vastaavaa. Vissiin sitä kuitenkin vähän pelottaa/jännittää se synnytys ja mulla vielä enemmän se kipu pelottaa,kun ainakin tokassa synnytyksessä mulla meni kontrolli ihan kokonaan,olin silleen tajunnan ja tajuttomuuden rajamailla jotain pari viimestä tuntia. Viimesin meni sit vähän helpommin,mut silti pelottaa et oiski tokan toisinto.

Onpas nyt kyllä piiiikkasen omanapaista,mut eiköhän se anneta anteeksi,kun tuo elämä ihan oikeesti tos navan ympärillä pyörii :LOL:

Axda ja pikkuinen 39+3 hui!
 
POKS POKS siellä ja POKS POKS täällä. Kovasti on taas vauvoja syntynyt! Paljon onnitteluja jkoo, mamitus 2 ja kaikki muutkin :flower: :flower: :flower: . Syyskuu alkaakin pikku hiljaa kääntyä ehtoopuolelle, joten syytä onkin poksahdella :D .

Hitsi, kun olisin tiennyt tuon gefilus-jutun. Meillä on hirveitä vatsavaivoja ja kaveri nukkuu siksi aika huonosti ja minä myös siinä sivussa. Toivottavasti joskus pian helpottaa ja voisi puhua jo jostain rytmistä...

väpä ja jätkä 9 vrk
 
Mä oon muuten vetänyt molemmissa raskauksissa 3 viimestä kuukautta sekä KOKO imetysajan luontaistuotekaupan Bioteekin Probiootti maitohappobakteereja-paljo tehokkaampia vielä ku kaupan gefilukset,toki nekin on hyviä!

Niitä voi vetää ihan 3-6 (ei ole yliannostuksen vaaraa) kapselia päivässä ja mielellään iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Auttaa yleisesti vatsan toimintaan myös itsellä ja tasapainottaa vatsan toimintaa,poistaa ummetusta ja mulla auttoi iho-ongelmiin ja laktoosi -intoleranssiin.

Eikä ollut pojalla masuvaivoja eikä toistaiseksi tällä pikkukakkosellakaan!

Lisäksi nyt tän tokan aikana oon napsinu myös omegaa jo pitkään-saas nähä miten se vaikuttaa! =)
 
Yhdessä koossa edelleen. Huonosti meni yö, heräsin 1,5 h välein jostain syystä ja näin painajaisia. Eilen saunottiin ja käveltiin vielä pitkä lenkki illalla, ei mitään tehoa. Kaipa se on se yks ässä, joka on kaikista "voimakkain". Pitänee harkita, mies ei oikein oo ollut innostunut hetkeen vauvan takia.

Joutskari, pitää hankkia niitä sun maitohappobakteereita. Mulla on kauhea ummetus koko ajan, ilmavaivoja ja iho kukkii. Nyt en oo syöny kuin rautaa ja Lady Vitaa.

Axda, mulla on sama homma, vaikka oon ihan ensikertalainen. Kaikki kipu ja kummallinen olo on kuin nautintoa :eek: , jos vähänkään oireilee synnytystä. Saman aikaisesti aina alkaa pelottamaan, ja ikään kuin pakki päälle. Öö, tosi fiksua. Tää tulee täältä ulos joka tapauksessa.

Musta on alkanut tuntua, et tää menee käynnistykseen. Tiedän, et on vielä aikaista, mutta on vaan sellainen olo. Eilen juttelin yhen tutun kanssa, jolla käynnistettiin... Eipä siinä mitään, kunhan tulee ulos jotenkin.

Viikko laskettuun.

Cora ja tyttö 39+0
 
huomenia täältäkin. Yö taas nukuttu suhteellisen hyvin mitä nyt herätys taas kuudelta kun pojalla lätkämatsi(herrajumala mihin aikaan laitetaa tollasen 7-8v herää viikonloppusin) ja nyt pitäs hakea poitsu isänsä töistä et pääsee isäntä hommiin. :attn:

Cora Juu mä oon oikeen ruikuttanu sitä yhtä S mut mein isäntä ei tykkää yhtään tästä mun mahasta, sama juttu ollu noitten edellisten raskauksien aikaan tosin tuntuu vaiva pahenevan... :) Ei siinä mitään eiköhän tämä tästä taas palaudu jahka tämä kaveri ulostautuu... mut isäntä vois kyllä "uhrautua" :LOL: että jos sillä sais tämän pikku miehen ulos...

jeps mut nyt pikku mimmiä herättää että pääsee lähtemään...

nawi ja väinö 40+2 tai 41+1 :headwall:
 
Huomenta mahakkaat palstaystäväni, paikalla ollaan :wave:

Cora ja Nawi, sama vaiva täälläkin. Miestä ei kiinnosta enää seksin harrastaminen. Ymmärrän sen kyllä, mutta täytyy tosiaan neuvotella, jos hän "uhrautuisi" yhteisen hyvän eteen. Ei itseäkään enää kauheasti haluta, mutta kaikki keinot on kohta otettava käyttöön :whistle: .

Koska vauva ei ymmärrä ulkoistua, niin päätettiin viettää tänään "aikuistenpäivä". Viedään koira anopille hoitoon, lähdetään leffaan ja syömään, jee =) . Täytyy yrittää käyttää nämä odottelupäivät mahdollisimman mukaviin asioihin, niin ei myöhemmin harmita.

Axda, olen vielä onellisen tietämätön todellisesta synnytyksestä, mutta täytyy sanoa, että kun minulla oli yhtenä iltana jo aika kovia supistuskipuja, niin mieleen alkoi hiipiä pieni paniikki siitä, että kuinka tässä pärjätään. En ole jännittänyt synnytystä yhtään koko raskausaikana, mutta nyt se pyörii jo paljon mielessä. Toki odotan sitä sen takia, että se tuottaa kaivatun tuloksen, mutta hiukan on alkanut myös kipu pelottamaan. Varmaan normaaleja tuntemuksia tässä vaiheessa :/ .

Oiken mukavaa ja hauskaa päivää kaikille odotuksesta ja jännityksestä huolimatta.

Tiinuliini ja vauva 39 + 6
 
Onpa "ihanaa", et teillä myös miehet ei seksiä halua! Mulla on ollut jo ihan paha olla tän asian kanssa, koska tuntuu, et on jotenkin ruma tai ainakin luontaantyöntävä... Vaikka kyse on vaan mahasta ja siitä, et mies ei halua "satuttaa" vauvaa. Läheiset kun harrastavat seksiä loppuun asti ja oon ainut orpolainen ilman haluavaa miestä. Hormoonit jylläävät tässäkin asiassa.

Kohta lähden äidille purkamaan ajatuksiani...

Cora 39+0
 
Jassoo, tänään on sitten se "ensimmäinen" laskettu päivä ja täällä heilutaan :wave: terppa!

Viime yönä veskissä käydessä mietiskelin, että kyllä tämä nyt varmaan ihan pian jo syntyy kun oli jotenkin niin raskas olo, mutta nyt on jo ihan eri fiilikset. Mäkin olen mietiskellyt noita synnytyskipuja täällä ja pari kertaa ollut sellaista vihlontaa, että on alkanut jännittää toden teolla...

Aloitin eilen maalausprojektin ja yritän saada sen vielä päätökseen ennen vauvelin syntymää, pitää siis alkaa hommiin nyt! Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
:wave: ja näin se laskettu päivä koitti ja vaavi senkuin pysyy masussa.olin niin varma,että tämä vauva syntyy ennen laskettua,mutta ei..
noh mut jos on yhtään samanlailla menee,kuin edelliset niin ei pitäisi olla kuin muutama päivä :D
esikoinen tuli 40+0 ja toinen 40+2..

painon noususta : mulla on tullut 20kg :headwall: :eek:

noi maitohappobakteeri juttu voisi toimia!täytyypi ruveta juomaan =)

tein eilen uuni lohta ja perunoita,jotka ovat minun lempi ruokaani,mutta en vaan pysty syömään,kun hajukin etoo,vitsi muo harmittaa............. :/ kyllä se vielä pariviikkoa sitten kelpasi :p :p

viikonloppuja kaikille :wave:

pehmis 40+0
 
Hyvää laskettua päivää Pehmikselle! :) Hyvät olis mahikset, että vauva pian syntyis, jos on sisarustensa kaltainen, pidetään peukkuja!

Axda ja Cora: Täällä samoilla linjoilla. Ensin odotellaan kauheasti niitä kuuluisia supistuksia, mutta sitte alkaa pelottaa tulevat tuskat... Kuitenki mieluusti lähtis jo synnyttään, se tässä on kuitenki edessä ja palkinto mitä ihanin :heart:

Jouskarille kiitos maitohappobakteerivinkistä (kaunista tää suomen kieli)! Menenkin heti metsästämään niitä Itiksestä. :)

( . ) Sain jo onnitteluviestin ex-työkaverilta, sanoi pikkulintujen laulaneen, että ollaan saatu tyttö! On nopeita nuo linnut nykyisin, kun ennustavatkin jo! Saapa nähdä meneekö ennustus sukupuolen kohdalla oikein ;) Ja entinen oppilaskin eilen laitto tekstarin "Joko sun vauva on tullu?". No ei ole vielä "tullu" :D Kauhean kiinnostunu tää poika oli ja halus ehdottomasti, että kerron sitte kumpi tuli. Söpöä :)

Nuo liitos- tai mitkä lie pehmenemiskivut on aivan kamalia. En meinannu päästä sängystä ylös tänään, piti miehen olla apuna. Huh! Ja painosta... 20 kg on täälläkin haalittu lisää :ashamed: Toivottavasti saa taas jatkettua ennen raskautta hyvin alkanutta painonpudotusta. Sisko lohdutti, ettei nyt kannata vaan sitä miettiä. Toki on ihan järkevää säännöstellä herkkuja, ettei sitten kahta kauheammin harmita. Ei ne taida sinne synnärille jäädä. Harmittaa tuo mahan järkyttävän totaalinen repeäminen. Se tulee olemaan kammottava ilmestys synnytyksen jälkeen. Tietysti vauva on kaikista tärkein, mutta omassa kropassa tulis viihtyä koko elämä. Voihan sitä kiinteyttää toki ja saa elämä näkyä vartalossa.

Liikkuuko teillä muilla vauva niin voimakkaasti, että sattuu? Musta tuntuu, että tää on kasvanu kauheesti ja käy oikeesti jo kipeetä, ku vauveli kovin liikuskelee ja potkii. Enää kaks viikkoo, yritän asennoitua. Huomenna siis LA.

Ihanaa päivää kaikille massukoille! :heart:

Mayah ja Pikkuinen 39+6 :heart:
 
Ohhoh, onnea Vapelle - on tosiaan ollut topakka tytön tyllerö! :)

Täälläkin vaan -yllättäen- odotellaan. Viime yönä ei edes supistellut. Kävelyillä olen nyt yrittänyt käydä ja saunoa, mutta se viimeinen suuri S-- se ei kyllä nappaa enää itseäkään. Tähän asti on mennyt ihan hyvin silläkin saralla mutta nyt... katsoin varmaan viimeksi terkkariakin kieroon kun se ehdotteli että tekisi hyvää kohdunsuulle... Valitettavaa on, että viikko sitten tuli kyllä vielä todettua, että kyllä sitä kaikista ärtsyimmät supistukset sai aikaan mutta äh... ehkä se tulee pois muutenkin :D

Cora ja Axda - liityn myös tuohon kerhoon "olen valmis jo synnyttämään kunnes ensimmäiset napakammat supistukset tulee ja alkaakin jänistämään". Hyviä syitä on tähän asti tullut keksittyä miksi ei just nyt voisikaan lähteä... Itse asiassa viime päivinä onkin ekat kerrat alkanut jännittämään ja vähän pelottamaankin koko synnytys. Olisi vaan jo ohi!!!

Jaksetaanhan...

Pienpapu 40+4
 
Onnea Vapelle ja perheelle :flower: kunnioitettavan kokoinen tyttönen! :)

Myah, mulla ainakin tekee välillä tosi kipeetä nuo liikkeet, ja saatan oikein säikähtää kun yht´äkkiä vauveli kiskaisee kintut suoraksi tonne kylkeen :x

Pehmis, mä jo mietinkin että oletkos ottanu varaslähdön synnärille ja jättänyt mut tänne heilumaan :kieh:

Nyt koiran kanssa lenkille ja sitten syömään! :wave:
 
Pikkuinen poika syntyi 13.9. Pituutta oli 54cm ja painoa 4kg.

Synnytyskertomusta: Edellisenä päivänä epäilin, että lapsivettä tihkuisi ja sitä se ilmeisesti olikin. Kätilöt olivat sitä mieltä, että synnytys pitää käynnistää, mutta ei sitten tarvinnutkaan käynnistää, kun ehti käynnistyä itsellään. Lapsivettä menikin sitten kerralla kunnolla enemmän ja samantien alkoivat kunnon supparit. Synnytys kesti 9 tuntia ja ponnistusvaihe puoli tuntia. Oli juuri niin kivuliasta kuin olin arvellutkin, mutta epiduraali auttoi ihanasti. Muutama tikki tuli eppariin. Nyt olo on jo kohentunut ja imetys on lähtenyt hyvin käyntiin.

Poika on suloinen hurmuri ja on varastanut jo äitinsä ja isänsä sydämet! :heart:

Matarena + Aarre 1vko
 
Onnittelut Vapelle perheineen "pikku" prinsessasta :heart: :flower: :D

Ja onnittelut Matarenalle perheineen potraasta "pikku" prinssistä :heart: :flower: =)

Mä täällä jo kärsimättömästi oonkin oottellu näitä uutisia, että pääsee taas päivittämään
=)

On se kumma homma juu tuo, että ensin sitä anelee että alkais nyt ne kunnon supparit ja pääsis hommiin ja sitten kun tulee muutama kipeempi supistus, niin iskee se paniikki päälle ja alkaakin mielessä perumaan koko synnytys hommaa :whistle: Niin se mullakin meni tällä kertaa :xmas:

Lorahtas nyt joltain vedet ja alkais ne kunnon supparit :whistle: :kieh: :xmas:
 
snodgrass
Tervehdys kaikille tännekin puolelle pitkästä aikaa!
Ja onnittelut vauvan saaneille! :flower:

väpälle paljon tsemppiä niiden masuvaivojen kanssa jaksamiseen! Sitä rytmiä tosin voi joutua odottelemaan jonkin aikaa... Oma muistikuva esikoisen pikkuvauva-ajasta (ekat 6 kk ) on se, että juuri kun luuli oppineensa että aha, näin tää meidän vauva toimii, niin sit se "rytmi" taas muuttuikin. Eli ainut pysyvä asia on se, ettei ole mitään pysyvää. Onneksi se pätee jollain aikataululla myös valvomiseen ja ilmavaivoihin! =)

En meinaa tajuta, että syyskuu on tosiaan jo loppupuolella. Paljon supparituulia teille jotka vielä odotatte!

Meillä on arki lähtenyt sujumaan yllättävänkin rauhallisesti. Ainakin nyt vielä vaikuttais siltä että meidän toiveet on kuultu: haikailimme masuvaivaisen ja muutenkin vaativaisen esikon jälkeen sellaista klassista "helppoa" pikkukakkosta, joka vaan syö ja nukkuu.

Snodgrass ja vauveli 3,5 vk
 
Onnea uusille äideille :heart:

Mä olen tänään ollut äidillä ja just tulin Jumbosta. Pakko todeta, että on HIEMAN ärsyttävää, kun ihmiset tuijottaa mun mahaa kuin eivät ennen olis nähneet. Tiedän juu, että iso olen, mutta silti ihmisten katseet tekee pahaa. Ihan kuin pitäisi kotisohvalla maata vikat hetket. No, kyllä sitä on itsekin ennen tultu tuijoteltua viimeisillään olevia. Nyt tuntuu, et on vaan isoa mahaa, ei muuta.
Ja hitsi vieköön, neljä viikkoa sitten Jumbossa mulla tosiaan alkoi ne kaameat supistukset, nyt muutama vaimea Mammuttimarkkinoilla. Vinkki, siellä on irtokarkit 3,99e. :p
Illaksi niitä ja dippivihanneksia, nami.
Jospas sitä vielä jaksaisi iltalenkille hetken päästä.

Oon muuten selvinnyt aika pienillä liitoskivuilla. Joskus lenkillä häpyluuta kyllä vihloo, muttei muuten. Tsemppiä niistä kärsiville!

Cora ja tyttö 39+0
 
En mä meinannu sillä "isolla" että olisi niin sanotusti iso... mutta kun itse väkersin ulos tuon reilut 2kg ja sit ton yli 4kg ni kyllä se on "iso"

Ei toi neiti näytäny sen isommalta musta, tuntu kyllä kovasti
 
meripihka täällähän mä.. :wave: se meidän suunnitelma,et tällä viikolla piti päästä synnyttää näyttää aika heikolta |O noh,jospa yöllä pääsis lähtee :D

onnea vape ja matarena :flower: :heart:

onko kukaan suunnitellu jotain "tiettyä" synnytys tapaa?esim:vesisynnytystä..tietenkin sitä on vaikea etukäteen suunnitella,kun varmasti muuttuu sitten..esikoista synnyttämäs yritin sitä allas juttua,mutta supistukset oli niin kivuliaita,etten altaassa pystynyt kauaa sitten olemaan.parhaimmaksi olen itselläni huomannut,et viihdyn visusti sängyssä puol istuvassa asennossa..
 
Iltaa pinoon!

Vape ja Matarena hurjasti onnea :flower:

Synnytystapaa en ole uskaltanut suunnitella. Ensikertalaisena en oikein osaa miettiä millainen synnytys tapahtumana oikeasti on. Lisäksi mulla on semmonen olo, että mitä enemmän suunnittelen synnytystä ja kivunlievitystä niin sitä todennäköisemmin tulen pettymään ja kokemaan synnytyksen "epäonnistuneeksi". Ajattelin luottaa henkilökuntaan ja itseeni. Saa nähdä kuinka mun käy :whistle:

Vauvalla ollut tänään ärsyttävän hiljainen päivä. Aamulla piti oikein keskittyä laskemaan liikkeet ja nyt on taas sellainen olo, että pitäis ehkä käydä kyljelleen ja aloittaa laskeminen. Sais syntyä jo, että pääsis tästä huolesta ja liikkeiden laskemisesta :kieh:

Feli 38+6
 
Iltaa iltaa!!!Täällä sitä vain kuikuillaan :LOL:

2*S harrastettu tänään,eikä mitään :kieh: ,eli mun ohjelma ollu siivousta ja shoppailua :D . Se kolmas S kyllä ittee kiinostas,mut ku toi pikkuinen aina nukkumaan laittaessa pitää niin kauheeta möykkää,et ei sit kuiteskaan haluta :kieh: Ja meillä kun 3 noita vanhempia lapsosia,niin päivällä ei oikeen onnistu...Ehkä ens viikolla,kun lapset hoidossa (3*vk/puolipv.) ja vanhin koulussa.Torstaina suunniteltiin kovasti,kun pienemmät rupes päikkäreille kerrankin yhtä aikaa,mut sit alko puhelimet soimaan ja appiukko tuli käymään jotain rattoriasiaa jne jne... Et se meni sit siihen :headwall: .Oli vielä niin hyvät siivoukset pohjilla ja vielä illalla saunaki,et ois tullu kaikki 3 S harrastettua...

Seksistä muuten, niin mies kyllä vieläkin haluaa ja itsekkin,mut mulla joka raskauden aikana ollu useempi ja useempi hiiva,jotka vaivaa tosi pahasti,et sen takia jääny aika vähiin se puoli suhteesta :kieh: .Tän raskauden aikana vissiin 5hiivakuuria käyttäny + sit tasapainottavia kuureja jotain 3...Et semmosta...

Kävin muuten kans mammuteilla tänään :D ja hyödynsin karkkitarjouksen :LOL: .Tuli ostettua yli 2kg karkkia :ashamed: .Kassantätiki kyseli,et onkos karkkipäivä :LOL: . Olin vielä yksin,et jos lapset ois ollu matkassa,niin ei ehkä niin ois hävettäny... Ajattelin et on sit miehellekki matka/synnytys energiat siinä,kun meillä se pitkä matka enkä oo vielä sen kummempia eväitä aatellu.seli seli...

Synnytystavasta...En oo aatellu sen kummemmin sitä kun ei kuites tiijä mitä tuleman pitää,mut sen epiduraalin aattelin pyytää/anella/pyytää lisää :LOL: .Sen oon ottanu kummallaki synnytyskerralla ja autto kuites ihan kivasti.Ekahan mulla leikattiin ja siinä laittovat spinaalilla turraksi. On muuten ollu kaikista helpoin ja nopein palautuminen sectiosta,kun vertaa "oikeisiin"synnytyksiin!!!

Taidanpas tästä lähtee lukeen roskaromaania vielä vähäksi aikaa sänkyyn ja sit nukkumatin luokse :D

Axda ja pikkuinen 39+4
 

Yhteistyössä