***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Iltaa kaikille pitkästä aikaa!
Tulin vaan ilmoittelemaan, että nyytti tuotu onnellisesti kotiin!

Lauantain (13.9.) ja sunnuntain(14.9.) välisenä yönä alkoi supistelut, jotka kovenivat sunnuntain aikana.
Sunnuntaina päivällä kävin vielä kynttiläkutsuillakin...
Saunalla aviteltiin supistuksia ja limatulppa irtosi puoli yhdeksän maissa sunnuntaina.
Kohti TYKSiä lähdettiin klo: 21.30. ja sisään kirjauduttiin klo:22.
Käyrillä kului puolisen tuntia ja sitten synnytyssaliin odottelemaan mitä tapahtuu.
Klo: 01.00 asti jaksoin ilokaasulla, jonka jälkeen tulos oli: auki 6cm.
Epiduraalia kehiin, vaikka apua siitä ei ollut, sillä tuli liian myöhään.
01:20 alkoi ponnistus ja iso poika syntyi 01.40.
Miehellä mitaa 54cm ja painoa tasan 4kg. Pipon koko 35cm.
Sai pisteet 9-10-10.
Siitä sitten aamusella osastolle ja tänään kotiin muun perheen luo!
Alkaa siis vauva-arki täälläkin viimein!

Hurjasti tsemppiä vielä loppumetreille teille odottajille ja
kaikille vauvautuneille HURJAN ISOT ONNITTELUT! :flower: :flower: :flower:

Mamitus2 poistuu takavasemmalle nauttimaan elosta ja olosta!
Kiitos, että sain olla mukananne odottamassa!

Mamitus2 ja Poika-Nappula 2,5vrk
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti! :flower: :heart:

Neuvolassa ei ollut sen kummempia. Tädin mukaan vauva olisi kiinnittynyt, joten ei tartte lanssilla lähteä synnärille. Painoa olikin tullut reilu kilo/vko, ja myönnän kyllä herkutelleeni aika paljon tässä viikon sisällä! Pitänee pikkasen rajottaa noita namusia... :ashamed:

Joko-kyselyitä on tullut lähinnä anopilta ihan tosta syyskuun alusta ja viime aikoina ollut niinkin tiuhaan kuin joka toinen päivä.. sitten jo pikkasen suutahdinkin hänelle niin ei ole ottanut sen jälkeen yhteyttä minuun vaan poikaansa. Passaa meikäläiselle hyvin! Rasittavaa kun itsellekin on aika yksitoikkoista vaan odotella kun mitään ei tunnu tapahtuvan...
Pitää yrittää saada itsellekin se zen-moodi päälle jollain tavalla :kieh:

Kiitokset muuten synnytyskertomuksista myöskin :flower: ne on aina mielenkiintoisia!
Nyt sänkyyn ja kirjan pariin :wave:
 
Hei vain kaikkille!

Ensin Valtaisat onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille :flower: :flower: ja voimia loppu masukoille!! :hug:

Sitten rustaamaan jonkun laista synnytys tarinaa
Elikkäs supistukset alkoivat 12.09 aamuyöstä mutta ei vät olleet voimakkaita. Sitten heräsin esikoista laittaa eskariin 8.00 silloin ne alkoivat muutamasta min.- 8 min. soitin ukolle et alkaa tulla kotiin et lähetään näytille. ja soitin äitille et alkavat tulla tännepäin ja laitoin pojan sinne eskariin ja vein tytön naapuriin siksi aikaa. sitten lähettiin sairaalaan ( valitsin KAKSIN koska se on meitä lähempänä) ja tilanne katsauksen jälkeen olin auki 4 cm. No siinä käyrillä maatessa supistukset hävisivät. Eikun kävelemään. Kävin 9 kerrosta kävelee ja ei mitään. Samassa kohti oli tilanne. Makasin taas käyrillä ja supistukset taas hävisivät. Sitten aloin kävellä huoneessa kiekkaa ja pian olin auki 6 cm. mutta vauva ei ollut vieläkään laskeutunut. Kävin välillä wc:ssä ja huomasin et vesirakkula pullotti jalkavälissä ja äkkiä lisää kävelyä. Jee...pääsin silloi jo 7 cm ja halusin epiduraalin, mut hoitaja ehdotti että ottaisin jonkun muun jos se alkaa tulla piankin niin ei kerkiä alkaa tehoamaan ja sitten minä sain intratekaalipuudutuksen ( kestää n. 1,5- 2 tuntia ) ja se auttoikin pian. ja puoleen tuntiin olin auki. Siinä sivussa muuten meni vedetkin. Se puudute muuten yllättäen hidasti supistuksia. Mut sitten ne alkoivatkin voimistua ja sit olikin menoa. Olin ollut jo jonkun aikaa auki niin hoitaja sano et kun tunnet ponnistuksen tarvetta niin voin alkaa ponnistaa...oottelin 10 min. ei mitään. Sanoin kätilölle et nyt mä kokeilen ja niin tuli supistus ja kolme ponnistusta 4 min. kun supistus katkesi välillä. Ja tyttö putkahti ulos. Avotarjonnassa ( eli naama ylöspäin). Kello 17.09. Mies sai leikata eka kertaa napanuoran, kun muilla on ollut kaulan ympärillä. Sitten tyttö nostettiin mun rinnalle ja heti alkoi hamuta tissiä. Siinä se pötkötteli 40 min. ja sitten punnittiin, painoa oli 3115g ja pituutta 49cm. pipo oli 34cm. Nämän jo ilmoitettiinkin ( tara80 ilmoitti ). Synnytyksestä jäi hyvä mieli. Tuntu et se tapahtu niin nopsaan. synnytys kesti n.6,5 tuntia olisi ollut nopempi jos ei olisi supistukset välillä kadonneet.
Sunnuntaina sitten päästiin kotiin. Ja Kyllä kaikki on mennyt hyvin. Pelotti et mitenhän tuo meidän keskimmäinen äkäpussi ottaa vauvan vastaan, mutta ei vielä ole ollut mitään. Voi johtua et mun äiti ja isä oli täällä kaverina, niin sillä riitti touhua. Mutta tänään lähtivät pois ja nyt pitäs mun riittää jokaiselle...huh! Mut pikkuhiljaa mielenkiinnolla odottamaan mitä tapahtuu. Taidan miekin pikkuhiljaa siirtyä tuonne vaavapuolelle... Mut kään kyllä lukemaassa täällä loppun saakka muidenkin kuulumisia.

Maska ja papunen 5 vrk
 
Anteeksi, että aloitan aamunne "eriteviestillä". Heräsin hurjaan pahoinvointiin kolmen maissa :x . En ole vielä oksentanut, mutta ei se kyllä kaukanakaan ole. Yritin käydä läpi kaiken mitä olen tänään syönyt, mutta ei mielestäni ola laittanut suuhuni mitään pahoinvointia aiheuttavaa. Vähän myös harvakseltaan supistelee. Toivottavasti tämä huonovointisuus enteilisi synnytystä. Toisaalta voihan olo johtua vain perinteisestä oksutaudista :whistle: .

 
Heippa pitkästä-pitkästä aikaa!! :p
Onnittelut vauvantuneille :flower: =)
Mie oon kans ihan kasassa...muutama tunti sitte lähti limatulppa tai ainakin osa siitä. Mulla se oli geelimäinen ja läpinäkyvä aika isohko klöntti. Ja sappi-arvot tässä heittelee pikkasen mutta pysyy kuitenkin alle 10! Mulla näyttää pienikin nousu aiheuttavan kutinaa jalkapohjissa sekä kämmenissä. Oon taas menos aamulla antamaan verinäytettä..aika rasittavaa kerran viikossa täytyy olla klo 20 jälkeen syömättä sekä juomatta. Mutta hyvä näin....on itselläni ainakin varmempi olo ettei arvot nouse yli kympin :whistle:
dream83 ja 39+3
 
pienpapu onko sulla ollut koskaan menkkakipuja?mulla supparit tuntuu niiltä potenssiin kymmenen ja yhdistettynä poltteluun selässä.Lopulta musta tuntu siltä että joku olis sytyttänyt mut tuleen mahasta polviin asti...
Mutta jokanen tosiaan kokee ne niin erilailla.
Synnärille en oo kummastakaan etukäteen ilmoittanut että olen tulossa.Kyllä sitä kai suositellaan et ilmottaa jotta osaavat varautua, mulla vaan on ollut niin hätästä menoa että en oo paljoo viittiny soitella.

onnea kaikille vauvansa saaneille ja ihania synnytyskertomuksiakin oli kertynyt!

zucchero mulla oli samaa sormivaivaa ja turvotus ei oo vieläkään laskenut!!ihmettelenkin että jääkö ne nyt tuommosiks ettei ne aamusin toimi ja sormukset ei mahu...

kovasti jaksuja nyt vaan kaikille kärvistelijöille :wave:
 
Huomenta!

Onnea vauvan saaneille, ainaskin Taivaannasta, Liiko, Lizard, Katti-76 ja Mamitus 2. Ja kiitos synnärikertomuksista, niitä on aina kiva lukea.
Ja hyvä, että kaikilla on mennyt kaikki hyvin.

Ja kaikille supistuksia ja eritteitä jotka liittyvät tulevaan synnytykseen.

Miia ja "Tyyne" pian 10 vrk
 
Mamitukselle perheineen onnittelut potrasta pojasta :heart: :flower:

Ootte keskustellut tuosta, että milloin pitää mennä ambulanssilla sairaalaan, niin totesin just, että mä en oo koskaan saanut mitään ohjetta koko asian tiimoilta :whistle: Että varmaan oisin mennyt omalla kyydillä vaikka tilanne ois ollut mikä, kun ei mitään oo asiasta sanottu.

Mukavia merkkejä taas porukalla synnytyksen lähestymisestä :whistle: Että nyt vaan rutkasti suppareita teille :D
 
Huomenia vaan kaikki!

Eipä tarvinnut yöllä mihinkään lähteä ja mieskin sai mennä normaalisti töihin. Plaah :(
Oikeesti, en muista milloin olisin saanut näin paljon viestejä ja puheluita, kuin kuluneen kahden päivän aikana! Eli kiva toisaalta, kun on juttuseuraa ;)

Hurjasti onnea taas kaikille vauvaantuneille! Päivässä tullut isompikin joukko! :flower:
Ja synnytyskertomuksista jälleen kiitos. =) Niitä on oikeesti niin kiva lukea. :heart:

Kaks päivää meni rauhallisesti ottaen. Eilen ihan normaalia ruokakaupassa käyntiä, mut ei muuta. Nyt olis pikkuiselle töppösetkin valmiina, et ei muuta kuin tervetuloa! :D Kun ei tää rauhallisesti ottaminen tuottanut mitään tuloksia, aattelin ottaa tänään järeät aseet käyttöön ja ryhtyä siivoomaan oikein urakalla. Jospa sitten tulis lähtö, niin olis ainakin kiva tulla sairaalasta takaisin puhtaaseen kotiin :kieh:

Mulla on ollut kans vähän ongelmia hahmottaa noita suppareita, kun aika alusta asti on ollut lähinnä tota mahan pingottumista. Reilu viikko sitten taisi tosiaan tulla noita "oikeita" suppareita sen tunnin verran. Oli meinaan just ton tyyppisiä kun Daydreams kuvaili: menkkamaista alavatsakipua ja ihan kuin olis ollut koko maha tulessa.

Turvotuksen laskemista todellakin odotan. Jostain luinkin et saattaa kestää jonkun aikaa synnytyksen jälkeen, kun lähtee pois. Ihan sama, kunhan lähtee! :LOL: Kattelin just kaapissa hillitöntä kesäkenkä-valikoimaani, johon ei ole tarvinnut sitten koskeakaan tänä vuonna... Oli noi varvastossut ainoat. Ens kesänä sitten B)

No niin, alan riehumaan imurin varressa ja odottelemaan mitä tapahtuu.

Zucchero 40+2
 
Huomenta!

Onnittelut uusille vanhemmille ja pikkuisille kääröille! :flower:

Käyn aina päivittäin tälläki puolella kattelemassa ja lukemassa vaikka en mitään kirjoittaisikaan...tuntuu hurjalta olla vauvapuolella...mutta
kyllä me kaikki syysmasut siellä kohta ollaan!

Supparituulia kaikille massukoille :whistle:

-hille&kaveri 11vrk-
 
B)
Termos taas...

Kiitos synnytyskertomuksista jälleen!
Ja onnea Mamitus2 perheenlisäyksestä :heart:

Nyt on huono aamu, onneks saan olla yksin kotona. Tietty jos koiran käyttäs tarpeilla niin hyvä! Sängystä ei meinannu jaksaa nousta ja naama on ku possulla. Ihan turvoksissa naama, jaloissa ja käsissä ei juuri lainkaan turvotusta! Toivottavasti se ei tarkota sitä että viikon sisään tarttis lähtee synnyttämään!! Silmät on niinku olis yön itkeny, vaikka en siis ole. Ja huulet on isommat ku pamela baywatchilla :D Vaikka ne on muutenki paksut!! valivalivali!!
Jos nyt vähän yrittäs ottaa itteensä niskasta kiinni ja siivoilis kaappeja. AIJUU... tuleehan se sähkömies tänään :| No rauhassa siivoilis... Tai jotain, tai ei yhtään mitään!
No mää lähen tästä jahkailemaan ja laittas vaikka tällepäivälle vaatteet päälle :whistle:
R iikka taitaa olla 38... eipäs ku 37+6 tais olla eilen etuajassa
 
ONNITTELUITA KAIKILLE PIENOKAISEN SAANEILLE!

Minä vielä mahan kans tallaan päivä kerrallaan.. viikkoja 39+3 eli maanantaina on laskettu aika.. tuntuu ettei se koskaan halua ulos :( toivotaan että pian olisi minunkin maha-asukki maailmassa :)
 
Täälläkin yhdessä koossa... taidankin lähteä taas kaupoille kiertämään.
Mullakin on noi sormien nivelet kipeät ja turvotusta on jonkin verran. Yks aamu oli myös R iikan mainitsemaa ihanaa naama-turvotusta ja silmät oli kun 2 säkkiä, sitä kesti onneks vaan pari päivää!

Nyt ulos kämpästä!! :wave:
 
:attn: 40+0 ja yhdessä kasassa aina vaan...

kiitos synnärikertomuksesta maska82. ja onnea jos joku on päässy vauvautuu huomaamatta...

Neuvolassa tuli taas pyörähdettyä ja painoo tullu kivasti liki 1,5kg viikossa :whistle: paineet lievästi koholla jne.. mut muuten kaikki ok.. Valitin pelkoani tosta istukan kalkkeutumisesta kun se kuitenkin oli tytön kanssa osittain kalkkeutunut eikä olis kauaa enää jaksanut hoitaa hommaansa, niin lupasi varata jonkun konsultaatio ajan ja soitella sitten iltapäivällä siitä.
Sit kiukuttelin kaikesta, aamulla jo lapsille ja isännälle, koirakin sai osansa ja sit tosissaan neuvolan tätiki.. ai miten niin rassaa tää odottelu :headwall:

Siitä vedenmeno+ambulanssi jutusta kysäsin myös ja ohjeistus on annettu että ei tartte ambulanssia mut jos joku lääkäri niin sanoo niin sit voi mennä ambulanssilla mutta on kuulemma vaan n. 1 tapaus vuodessa kättärillä jolloin napanuora tulee ekana. Eli kättärillä ohjeistavat että ei tartte tulla ambulanssilla vaikka ei olisikaan kiinnittynyt mut jos sellaset ohjeet saa jostai neuvolasta niin sitten niitten mukaan, (mä varmaan pötköisin sängys ja soittasin sairaalaan eka että miten toimia)

mut siis näin tällä kertaa...
 
Täälläkin vaan... käytiin neuvolassa, eikä vauva ole edelleenkän kiinnittynyt, eikä edes laskeutunut kovin alas. Viikkoja on kuitenkin 40+2 - onko muita samoissa ajoissa eikä vauva kiinnittynyt? Harmittaa, vaikka - kuten aiemminkin, pää voi kiinnittyä vasta synnytyksessä. Niin kovasti sitä vaan odottaa kaikenlaisia merkkejä jotka voisivat olla eteenpäin tässä asiassa. No, tänään pitää vaan käydä yrittämässä rivakampaa kävelyä.

DayDreams: mua alkoi kauheasti naurattaa sun kysymys mun kuukautiskivuista, koska kyllä, mulla on koko kuukautishistorian ollut ihan järkyttävän kivuliaat kuukautiset. Siis semmoiset, että loppuajan olin pillereillä niin, että menkat tulivat vain 4 krt/vuodessa ja sitten lisänä hirmuiset särkylääkkeet. Ja silti pyörtyilin vessaan. Eli kun mun kuukautiskivut on jo normaalisti normaalit kuukautiskivut potenssiin kymmenen niin sikäli mielenkiinnolla odottelen niitä supistuksia. Tai lähinnä, sitä, että kun mä viime öiden kärvistelysupistukset olen vaan lojunnut sängyssä jaksamatta nousta niitä vahtaamaan, koska se kärvistely on tavallaan tuttua... mutta, eiköhän ne tosipaikan supistukset saa minutkin ylös :D

(Ja mä voin jo nyt sanoa, mitä tulen kaipaamaan raskaudesta: sitä, ettei ole kuukautisia. Mulle tuli ihan järkky toivottomuus yksi päivä kun tajusin, että KUUKAUTISET alkaa taas joskus!!)

Muuten neuvolakuulumiset oli ihan tavallista tuttua, mä oon ruvennut paisumaan näillä viime viikoilla ja nyt alkaa olla kohta se 13 kg kasassa... no... ei se muuten, mutta jos paino alkoi ennen 5:lla ja nyt alkaa 70 olla liiankin lähellä, niin tuntuu ihan tosi hurjalle!

Lopuksi neuvolatäti jäi pohtimaan, että saa nähdä mennäänkö käynnistykseen... en kyllä halua! Joten... sinne lenkille siis.


Pienpapu 40+2
 
Onnea vauvoista ja kiitos synnytyskertomuksista! :flower:

( . ) Turvonnut olo, ihan järkkyä. Täällä kuulutaan kans aamun sormijumppakerhoon :/ Kiva jos lähtis sitte jonku ajan kuluttua synnytyksestä edes pois. Nyt on katkeroitunut olo, ei jaksa enää odottaa :headwall: Supistuksia lähetellään täältäkin kaikille :whistle:

Mayah ja Pikkuinen 39+4 :heart:
 
Huomenta päivää!

Täällä supistelee melko napakasti, nyt peikut pystyyn, etteivät lopu seinään. Kiertää myös vatsassa aika tavalla, yöks. Toivottavasti tämä nyt olis sitä, mun tuurilla tosin taas loppuvat seinään. Äsken tuli ihan viiden minuutin välein... Taidan painua suihkuun.

Cora ja tyttö 38+5
 
Yöllinen huono olo on poistunut, mutta eipä se oksuolo tainnut myöskään tarkoittaa synnytyksen käynnistymistä. Sen verran yhdessä kasassa täällä edelleen ollaan :headwall:

Mayah, Meripihka ja R iikka tosi ikävää tuo teidän turvotuksenne. Itse saan pidettyä vielä sormuksiakin, eli turvotusta ei käytännössä ole yhtään. Voin kuitenkin hyvin kuvitella miten ikävää ja tuskaista turvottelu on.

Nawi, hyvä että pääset konsultaatioon asian suhteen. Minuakin hieman pelottaa istukan kalkkeutuminen ja sen toiminnan häiriöt. Edellisestä ultrasta on niin paljon aikaa, että ei voi yhtään tietää miten istukka voi. Olisi kiva, jos loppuraskauden ultra olisi kaikkialla perustoimenpiteenä.

Tiinuliini ja vauva 39+4
 
Ei täällä mihinkään päästy, siis ainakaan synnyttämään :kieh:
Supistukset loppui kuin seinään. Mäkin taidan ottaa sen Zen-vaihteen päälle, sillä tätä odotteluahan mulla voi kestää vielä 3 viikkoa. Tekemisen puute vain vaivaa. Ja tosiaan ärsyttää kovettumissupistukset, sillä ne eivät auta yhtään ketään tai mitään, vain vaivaavat yleistä muutenkin niin hehkeää olotilaa.

Pienpapu, mäkin tajusin saman asian eilen. Kuukautiset siis. Toivottavasti eivät ihan heti ala. Mulla on nimittäin ihan kamalat kuukautiskivut...

Kohta onneksi mies pääsee jo kotia, ja saan seuraa.
 
Päivää kaikille!

Onnea Lizard, Katti ja mamitus (ja muille jos jonkun unohdin)! Ja kiitos taas kaikille synnytyksestään kertoneille. Kummasti noita synnytystarinoita ahmii omaa koitosta odottaessa.

Cora Toivotaan, että on menoa nyt! Vaikka hiukan kateellisena täällä olenkin :D Jännityksellä odotan uutisia.

(.) Neuvolassa kaikki kunnossa. Vauvan pää "ei ollut käsin löydettävissä". Tarkottaako toi sitä, että kaveri on kiinnittynyt? Tuskin vauvan pää ainakaan on mihinkään tuolta kadonnut :LOL:

Flunssa alkaa helpottamaan. Luojan kiitos.

Feliana 38+4

Muoks. Harmi Cora ettei ihan vielä tullutkaan lähtöä. Zeniläisyyttä peliin :hug:
 
Su 14.9 illalla meni lapsivedet kotiovella ja siitä sairaalaan. Supistukset alkoivat hetken päästä säännöllisinä ja 5,5h kestävän synnytyksen jälkeen syntyi meidän tyttö perätilassa, päivä kerkesi juuri vaihtumaan, eli hän syntyi 15.9. Synnytys oli nopea ja kivulias, vaikka sainkin epiduraalin oli loppu aika tuskaa, ja välilihan leikkauksen takia olen nyt tosi kipeänä. Tänään päästiin kotio.Upeaa! =)

Onnea myös muille nyytin saaneille!

jkoo + Pikku-Pimu
 
Piti taas tulla kurkkimaan, että jokos vaikka joku ois päässyt lähtemään :whistle: Mutta ei... sitkeitä masukkeja tuntuu olevan :kieh:

Täällä tuo turvotus on ainakin laskenut jo, joten kyllä siitä juu sitte eroon pääsee ;) Jaksuja kaikille turvotuksesta kärsiville :hug:

Täällä hyllyt järjestetty uuteen uskoon, kun tuo vanhempi poju pistää ranttaliksi, kun äiti tissittelee veljen kanssa :kieh: Nyt kaikki sellaiset tavarat joiden toivoo säästyvän, on nostettu ylähyllylle :whistle:
 
Onnea jkoo :flower: :flower: :heart: :heart:

Mää oon ylpee susta kun selvisit hienosti perätilasynnytyksestä :hug: Vaikkakin siinä tehdään se ikävä eppari!! Hianoa!

Tänään on ollu vähän hankala päivä. Onneks sain vähän siivottua paikkoja ja järjesteltyä. Tuntuu vaan niin pas.alta ku aikaa tuumaa loppua kesken. Mut ei viittis sen takia serkun häitä väliin jättää. Lauantaina tullaan jo ukkokullan kans takas kotia. Mut ei muutaku suoraan lattian kimppuun. Ens viikoks muutto mun vanhempien tyköön et saadaan se kunnialla hoidettua ja tulee sitte vähän nopeempaa valmista...
Tahtoo vaan virta loppua, mutta onko ihme? Mikä ihme siinä on että on "pakko" siivota ja laittaa kaikki paikat uuteen uskoon ennen lapsen syntymää... tulee suorituspaineita |O
Mulla tahtoo nyt olla vaan koko ajan mielessä et pitää tehä sitä pitää tehä tätä jne jne... :/
TAAS MÄÄ RUIKUTAN sori naiset :ashamed:
R iikka
 

Yhteistyössä