***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

hops!
tänne olikin taas saatu lisää vauvoja, ihanaa!onnittelut kaikille tasapuolisesti.

Pakko kyllä sanoo että munkin korvaan tommonen 4kg on aikamoinen, vaikka pienihän sekin silti on :)

pehmis mulla molemmissa synnytyksissä paras "tapa" on ollut se että pysyy mahdollisimman pitkään pystyssä ja kävelee.Näin ei supparitkaan jotenki tuntunu niin pahoilta, nyt ainakin kun vedet meni vasta pöydälle enkä päässyt enää ylös niin supparit oli ihan kaameat.Toki varmaan sekin vaikutti kun ei ollut mitään kivunlievitystä ja viimeks meni vedet tiputtamalla ja nyt tuli kaikki kerralla.
Esikoisesta olisin kans halunnu kokeilla tuota ammetta mutta on niin vauhdikkaita nää mun synnytykset ettei mua semmoseen ees päästetä.

axda15 sama homma täälläkin, raskausaika ei ole vähentänyt mun eikä miehen seksihaluja mutta tällä kertaa tuo jatkuva hiiva (ja tietty esikoinen...) haittas sitä puolta.Nyt mies kehtaa jo jotain vonkua vaikka on vasta alle 2 viikkoa synnytyksestä!!ilmeisesti ei siis halut kadonneet vaikka näkikin taas mitä sieltä alapäästä voikaan tulla..
onko sulla muuten tuo B-streptokokki positiivinen?(tai edes testattu...) se kuulemma vaikuttaa noihin et tulee herkästi hiiva.

nyt nukkumaan, koittakaahan sitten maanitella yön aikana niitä masukkeja ulostautumaan :D
supparipuhurit kaikille!!
 
Iltaa vielä! :)

Tuosta vauvojen kokojutusta vielä... Onhan se 4 kg tai yli toki isompi ku 2-3 -kiloinen, mutta jotenki oon ite kauhulla miettiny mahdollisia kommentteja meidän vauvasta, josta siis tulossa joku 4-kiloinen painoarvion mukaan. En minä ainakaan haluaisi, että kukaan kommentois meidän pientä "pieneksi" lainausmerkeissä tai jotenkin epäsöpösti isoksi lapseksi. Näin ollaan jo mietitty, ettei laiteta läheisten viestiin vauvan mittoja, jos on oikeesti isokokoinen vauvaksi. Tuntuu kauhean pahalle ne kommentit, ehkä täällä hormonit heittelee :whistle:

Nyt siis nukkumaan ja hyvillä mielin herätään laskettuun päivään kokonaisena :kieh:

Rauhaisia unia! :heart:

Mayah ja Pikkuinen 39+6 :heart:
 
TYTTO TULI!

Meidän perheeseen syntyi TAYS:issa 20.09.2008 klo 04.51 pikkuinen prinsessa, jolla pituutta 52 cm ja painoa 4020g. Viikkoja 42 + 0, käynnistyi onneksi itsellään.

Herkuttelin ajatuksella olla ensimmäinen mies, joka kirjoittaa synnyskertomuksen äitin puolesta, mutta jätän sen kotiutuvan äidin osaksi.

Terveisin, onnellinen isi
 
:attn: tulipas nyt iso asia pienestä lausahduksesta.

No täällä otettu piiiitkä kuuma kylpy ja nyt hyppään vällyjen väliin lukemaan,kun ei tuota isäntää taida saada tänäänkään "uhrautumaan" hyvän asian puolesta.. :D

Onnea Eikku80 ja isi,

:) tuo synnytyskertomus isän suusta voisi olla kyllä mielenkiintoista luettavaa...

Synnytystapa kyselyä oli myös ja tuo puoli istuva on se mitä meinaan taas tälläkin kertaa, ja puudutuksista ehkä sit kuitenkin epiduraali se spinaali on jotenki niin lamaannuttava(tai sit sain sen vaan liian aikasin viimeks) olin ku mikäki ääliö raapimassa naamaani kun se oli ainoa paikka jossa oli tuntoa... :LOL:

nawi ja väinö 40+3 tai 41+1 hui....
 
Täällä naama turvoksissa ja sormien niveliä särkee, ihana turvotus. Huulet näyttää hyvältä kun on muhkeat, mutta silmät onkin sit ihan sirrit :LOL:

pehmis, ei tullu yöllä täällä lähtöä. Ajattelin, että aikasintaan sitten ens keskiviikkona olis hyvä päivä niin saan maalausurakan valmiiks :)

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE TAAS :flower: :heart:

Synnytysasennosta en osaa sanoa juuta/jaata kun on esikoinen tulossa, pitää sitten vaan kokeilla mikä tuntuu "hyvälle". Sitä yhtä ässää ei täälläkään harjoiteta, kumpikaan ei oikein ole asiasta tässä vaiheessa innostunut.

Ja sitten sen maalausprojektin kimppuun :wave:
 
juu,ei tullu täälläkään lähtöä :/
mä en kestä ajatusta,jos tää menee sen 2viikkoa vielä!!!!!!!!!!pikkasen kärsimätönkö??!

ei nyt pitää lähteä ulos syöttää sorsia läheiselle lammelle :wave:

pehmis 40+1
 
Keittiön siivouksen lomassa aamua availen.... Lattian luutuamista vaille valmis!!!!JEEEE!

Meripihka,mä oon kans puhunu jotta keskiviikko ois hyvä päivä lähteä synnyttämään.Kerkeis vielä tän pirtin ja etteisen siivota ja sit ke:na tulee ns.kunnon lomittajat,et uskaltaa lähteä :D

Niin ja tosiaan isännällä alkaa loma huomenna!!!

Jäi nyt sitte vissiin lypsämään ne lehmät nyt navetalle,kun ternimaitoa lähti vain hakemaan ja sankossa valmiina siellä on. kohta tunnin ollu :kieh: . On muuten tosi rasittavaa,kun mies on aina lasten "pahimmat" ajat navetalla,esim.illalla nukkumaan laitto on melkein kokonaan minún vastuulla ja lapsethan on tunnetusti hirveen helppoja illalla väsyneinä :LOL: . Ja kun oikeesti kerkeis tulla sieltä ajoissa,jos vain ei alkais tekemään tyhjänpäiväsiä asioita,jotka vois tehä aamullakin,kun minäkin jaksan olla paremmin lasten kanssa.

Nyt tuli eka,joko?,viesti. Äitiltä!

Axda ja pikkuinen39+5
 
Pieni ihana POIKA syntyi viime sunnuntaina, 14.9. klo 11.56!!! :heart:

Kokoa pojalla 50 cm ja 3590g. Sairaalassa vietettiin keskiviikkoon ja nyt opetellaan elämää kotona.

Palailen kertomaan kokemuksesta ja lukemaan kuulumisianne heti kun hetki siihen vapautuu.

Nuppu ja Esko, tasan 1 vko
 
Nuppu, Eikku, Vape ja Matarena Paljon onnea kaikille nyyteistä :flower: :heart:

Meitä siis täällä vain muutama jäljellä?!? =) Onneks mun seurana edes joku... :whistle:

Vauvan koosta... Mun mielestä sitte kun vauva painaa yli ~4,5 kiloa niin voidaan puhu ns. isosta vauvasta. Mutta kaikki ne on vauvan näkösiä ja sulosia vastasyntyneinä :heart: Ja eipä se tuota äidin rakkauta rajota!!

Maitohappobakteerit... Rela kapseleita oon napostellu jo ihan alkuvuodesta. Esikoisen kanssa ne kuuluu mein aamupalan kanssa nautittavien kapseleiden joukkoon. Ja tosiaan pitää kyllä vattan paremmassa kunnossa. Mulla normaalisti matkustelu tuottaa reistailevaa mahaa ja ilmavaivat on myös itellä vähentyny. Odotus taitaa tällähetkellä vaivata vatsaa, ei ihan normaalisti toimi. Mut kuinkahan huonosti mahtais toimia jos ei niitä relakapseleita popsis?!? Ja sitte kahden viikon ikäselle voi ruveta antaan niitä relatippoja, vai voikohan jo aikasemmin?!! Mut hyväks on todettu meillä!

Meripihkalla on synnytysturvotus ;)

Ja enpä sitte oo vielä kurjemmissa häissä ollu entä nyt tuli käytyä... Täytyy kyllä sanoa et ne oli vaan sellaset rahankerjuu ja kaverusten ryyppybileet! Onneks oli jo lahja ostettu, enneku tuli kutsukortti jossa pyydettiin lahjojen sijasta rahaa. Sulhanen viitsi tulla sitte vasta rupattelemaan, ku omat kaverit oli lähteny :kieh: Onneks tällaseen oli osannu varautua!!
Ja tosiaan yhdessä koossa vielä, ei lorahtanu lapsivedet tanssilattialle... Yöllä vaan tuumas vattassa pyörähtää ja oli niin hemmetin kipeä, ei taas tienny kummasta päästä tulee ja tuleeko :x Kivasti suppareita tulee ja ihan jämeriä tuntuu olevan, mun tuurilla ne ei mitään saa aikaan... Lähtöön taitaa mennä vielä aikaa!!

Synnytystapaa, en oo uskaltanu suunnitella. Aina välillä tulee mietittyä, et toivottavasti menis yhtä hyvin ja nopeasti ku esikoiselta... Mutta välillä pelkää toivovansa liian "hyvää" synnytystä ja sitte jos kaikki ei menekkään kuten ajattelee, niin pettyy valtavasti!! Toivottavasti ei tarvi pettyä. Ponnistusta haluaisin kokeilla joko synnytysjakkaralla tai polvillaan seisten. Tai sitte päädyn puoli-istuvaan asentoon, ei siinä mitään vikaa ollu...

Musta nyt tuntuu et mää rustailen ihan mitä sattuu ja miten sattuu...
Palaillaan!!
R iikka 38+2
 
B) Täällä on ihan superilmat, aurinko porottaa, kunnon intiaanikesä :)

Vauvojen painoista vielä, mun mielestä kaikki lähipiirin yli 4 kiloiset on kyllä olleet ihan pikkuisia vastasyntyneinä. Mun siskopuolilla varmaan kaikki on olleet neljä kiloisia nimittäin. Itse taas oon ollut hieman yli 3kg ja mies myös. Meiän vauvaa on kuitenkin veikattu aika isoksi, n. 4kg. Käy mulle mieluusti, onpahan helppo käsitellä pikkuista.

Mä olen miehen kanssa siivonnut koko kämpän aamupäivällä, meni melkein 3 tuntia. Mutta puhdasta on! Sitten lähettiin kauppareissulle kävellen, meni melkein tunti. Mutta ei tuntemuksia, ei tipan tippaa. Paitsi polvet on superväsyneet. No, ei haittaa vaikka ei nyt tänään alkaiskaan synnytys. Meillä on nimittäin luvassa hampurilaislounas (mies väsää) ja illalla Idols ja Bb. Vuos sitten olisin nauranut näille mun ajan viete hommille. Nyt kyllä on niin mammafiilis. Saahan sitä ollakin :D No joo, täti kutsui mua maamoksi, vähän sävähti korvaan. Olen silti vielä vanha minä, vaikka äiti myös.

Toisaalta, voishan iltasella vaikka ne supparit alkaakin, jos eka sais levättyä hieman. Mua kauhistuttaa, et jos synnytys alkaa alkuyöstä (n. 1-2 aikaan), miten sitä jaksaa koko homman läpi? Paras olis jos alkais aamusta.

Paljon jaksuja odottaville ja onnea vauvaantuneille :heart: :hug:

Cora ja tyttöpieni 39+1
 
Paljon onnea Nuppu ja Eikku! :flower:

Onhan meitä täällä vielä sentään muutama jäljellä, kuinkahan kauan ollaan vielä kokonaisina? Tuli just "joko"-viesti työkaverilta. No eipä se haittaa, mukava ku ihmiset on "hengessä mukana" :)

Harmi, että R iikalla oli kehno hääkokemus, kurjaa tuommoinen. Eikä edes lapsivedet menny tanssilattialle ;)

Täällä jo luulin, että lirahti lapsivettä, mutta ei ole tullut enää mitään koko päivänä, joten tais olla turha toivo. Ehkä tässä vielä ehtii :) Lapsi vois olla kyllä täsmällinen ja alkaa syntymään tässä lasketun ajan kunniaksi :D

Coran illanviettosuunnitelmat kuulostaa minustakin oikein mukaville! :)

Nyt taas leikkimään kitarasankaria tuon Xboxin ääreen :LOL:

Mayah ja Pikkuinen 40+0 *poks* :heart:

P.S. Vau-kirjassa sanotaan, että suurin osa vauvoista syntyy 40+2. Sopis mulle mainiosti ;)
 
Onnittelut Eikun ja Nupun perheille nyyteistä :heart: :heart: :flower: :flower:

Anoppilassa mennyt tää päivä. Ihan kiva oli lähtee jonnekin, kun kuitenkin on tullut aika paljon vietettyä tätä aikaa ihan täällä kotosalla =)

Kipeitä suppareita kaikille lähettelen :kieh:
 
Nöpöliini täällä ilmottautuu edelleen odottajien joukkoon. Ei oikeestaan mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä...Ainoastaan mahdoton pesänrakennusvietti (sekä mulla että miehellä):)

Ollaan maalattu ikkunanpuitteet ja laitettu niihin uudet listat ja sälekaihtimet. Mä ompelin uudet paneliverhot olohuoneeseen ja keittiöön kapan. Sitten raivon vimmalla (positiivisesti ajatellen) jynssäsin saunan ja pesuhuoneen lattiat ja likakaivot, niin että puhdasta tuli. Pinnasänky on petattu ja odottaa pikkuista kotiin tulevaksi. Ihana ajatus!

Mies alkoi imuroimaan eilen kymmenen aikaan illalla ja puoli yhdeltätoista ehdotti, josko vielä luutuaisi koko kämpän. En pistänyt vastaan =)
Vielä pitaisi vessan kalusteet koota ja laittaa paikolleen ja sähkötyöt tehdä. Sit vois Bebe syntyä. Että voi näitä hormoneja...Tänään siivosin anopin kaapit ja jynssäsin hellan.

Sanokaa onko tämä enää normaalia?!

Tulevaa synnytystä en oo suunnitellut, koska menee sitten omalla painollaan. Ja luottamus hoitsuihin ja kätilöihin on hyvä.

Meille on povattu reilu viikko sitten noin 3 kiloista vauvaa (sillä hetkellä), joten ehtii vielä vähän kasvaa tässä odotellessa...luulen että mulla synnytys käynnistyy sitten ihan yhtäkkiä kun ennakoivia suppareita ei oo ollut oikeestaan lainkaan.

Mut nyt vois lähtä käymään kävelyllä, josko sais jonkun kaveriksi...

Nöpöliini ja Bebe 39+1
 
Onnea Eikulle ja Nupulle perheineen. Olisikin hauska verrata isän kirjoittamaa versiota synnytyksestä ja äidin kirjoittamaa synnytyskertomusta. :)

Riikalla tylsä hääkokemus. Onneksi olit varautunut niin ei tullut yllätyksenä.

Coralla herkkuilta tulossa. Meilläkin mies lähti justiinsa kauppaan kun niin tekee jotain hyvää mieli. Ilta telkkarin edessä tiedossa täälläkin :whistle:

Me ollaan miehen kanssa yritetty tänään jutella vauvelille ja kertoa, että nyt alkais oleen ihan hyvät ajat kokeilla tätä ulkomaailmaelämääkin. Ei tosin taida ottaa kuuleviin korviinsa. Ja anopin "eikö oikeasti muka vieläkään supistele yhtään" -kommentit risoo. Mähän siis saan outoa tyydytystä siitä että huijaan ettei muka supistele... Rasittaa toistella, ettei vieläkään tiedä miltä supistus tuntuu :kieh:

Feli 39+0
 
ONNEA TAAS VAUVAUTUNEET :flower:

Täällä meni aamu maalatessa, sitten iltapäivällä mentiin ulos syömään (kenties viimeistä kertaa..) ja sitten ulos nauttimaan koiran kanssa auringosta. Äsken vielä kävi miehen veli perheineen iltateellä, mukavasti mennyt päivä eikä ole tullut yhtään joko?-kyselyä tänään! Wau! :D

R iikka! Toivotaan, että olisi synnytysturvotusta :p tai sitten edellis-iltana aika myöhään nautittu pastakin saattoi tehdä kepposensa.

Nyt vielä pyykit kuivumaan ja sitten loppuillaksi sohvalle makoilemaan :wave:
eiköhän täällä taas huomenna nähdä...
 
Soitin Naistenklinikalle ja pitää lähtee näytille, josko olis kuitenkin lapsivettä. Itse olen kyllä aika varma, että lähettävät takas, mutta mennään ku niin ohjeistivat. Silti jännittää ihan mielettömästi... :heart:
 
no voi harmi kun oli väärä hälytys mayah!!!
ja taas aamu koitti ja pallona vielä :headwall: noh täytyypi keksiä jotain ohjelmaa täksi päiväksi,et olisi muuta ajateltavaa.
nyt täytyy mennä herättelee tuota koululaista ylös :wave:

pehmis 40+2
 
huomenia, yhdessä koossa täälläkin. eikä mitään merkkejä että asia muuksi muuttuisi :attn:
No onneks tekemistä riittää, 15litraa suppiksia pitäs vielä perata ja pihaa laittaa kuntoo et saa talvi tulla.

Isäntä on huonolla huumorilla ja pilas munkin päivän jo kiukuttelulla. hoh hoijaa, onpas kivaa.

nawi ja väinö 40+4
 
Voi Mayah, tiedän tunteen. Tosi ärsyttävää. Kävin vkolla 36 saman asian takia näytillä, kun housutkin kastuivat ulkoapäin. Ei ollut lapsivettä. Tuli vain niin typerä fiilis. Mutta neuvolatätikin sanoi, et tein ihan oikein.

Täällä siis edelleen mahan kanssa. Ei kyllä jaksais enää hetkeäkään. Oon ihan varma, et menee reippaasti yli lasketun ajan, oireita ei oikeasti ole yhtään. Kävelystä yms. ei ole hyötyä, vain polvet rasittuvat tosi kipeiksi. Mä olen tosi kyllästynyt kaikkeen...
Multa ei tosiaan onnistu se zenfiilisa :saint:

Nyt jatkan miehen kanssa mukamas leppoisaa aamua, päässä vain pyörii -koska, koska, milloin, miten, kuinka...

Cora ja tyttö 39+2
 
:wave: Ilmottaudun kasassa olijaksi!!

Ja nyt on ruvennu tosissaan synnytys ja vauva pyöriin mielessä. Tätä oonki jo odotellu ja ihmetelly et missä kaikki odottaminen viipyy!! Synnytyksestä näin jopa unta :eek: :D Hyvä juttu, tietää henkisesti valmistautuvansa! Nyt on tullu sellanen olo et ei haittaa vaikka synnytys käynnistyisi, vaikka remppaa on toooodellla pahasti kesken. Lattia on melkein kokonaan auki, onneks ei sitte mene kauaa että tulee valmista. Ellei tuu jotain ongelmia vastaan, toivotaan ettei!!

Nawi Ihanaa suppiksia... Meillä on kans jääny tuo pihan laitto kokonaan. Tuntuu et sisällä remppa vie kaiken ajan ( isännältä ) ettei vaan kerkee... Ei ku laittohan se eilen puutarhakalusteet liiteriin :D Ja älä anna sen isännän äkäillä :kieh:

Mayah :hug: Ehkäpä ensi kerralla...

Meripihka :D Voidaanhan me toivoa ja ajatella et se olis sitä synnytysturvotusta!!
Me kans nautittiin eilen "iltapalaksi" kunnon grilliruokaa... Ja kyllä jäi kaikki suola kroppaan. Tyynyn kuva löytyy poskesta =)

Nyt täytyy alkaa valmistautua kauppaan, jos laittas ainaki vaatteet päälle :whistle:

R iikka ( jonka alkuperänen la oli eilen ) 38+3
 
Mayah, mälsää kun olikin väärä hälytys :hug:

Nyt on taas kipeet nivelet sormissa ja turvotus jatkuu ;) pissalla tuli ravattua koko yö..
meillä on koira ollut ihan mun kimpussa vaan koko ajan parin päivän ajan. Se on ihan hassu kun vaikka kävelen kotona huoneesta toiseen niin seuraa perässä ihan vaan vaikka liikkuisin 1,5m. Nytkin se tuossa makoilee lattialla niin, että näkee koko ajan mun liikkeet :D Josko vaikka koira jo aavistaisi jotain mitä ei itse tiedä?

Nyt sen pikku projektin kimppuun :wave:
 
huomenia kaikille,

täällä myös kokonaisena jatketaan... yöllä supisteli mukavasti mutta ei riittävästi.. nyt uutena oireena tuli ne ns. menkkakivut ja jo oottelinkin et josko muuttuis kipeemmiksi mut ei :( ja niin se aamu taas valkeni.

Toisaalta kyl toivon ihan tosissaan et mun synnytys ei ajottuis arkiyöhön kun mies on matkatyössä ja yöt siis arkena 200 km päässä. Esikkokin pitää sitte yöllä järkätä hoitoon ja ite taksilla suhata synnärille. Menipä valitukseksi :ashamed: Eiköhän se siitä sitte suttaannu ku päästäis vaan vauhtiin.

Mayah noi väärät hälytykset on kyl ressaavia ja turhauttavia, kun jo on asennoitunut siihen et nyt se on menoa ja sitte laitetaankin takas kotio ni voi :headwall:

Esikoisen synnytin muuten neuvolalääkärin kopeloinnin jälkeisenä yönä rv 40+2 ja nyt lääkäri ois keskiviikkoaamusta eli josko jo torstaina..


Lyyli 39+2
 
Huomenta!

Voi että, onko täällä kukaan menossa näin pitkällä kuin minä että 40+6 ja sunnuntaina odottaa käynnistys jos ei mitään tapahdu??
Eilen käytiin metsässä kissan kanssa ramppaamassa ja kaveri hieroi akupisteitäkin - mitään ei tunnu tapahtuvan. No, viime yönä tunnin välein vessassa ja turvotusta on mutta mitään OIKEAA !

Plääh... |O
 

Yhteistyössä