***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Koitahan Koiramamma sinäkin jaksella sukulaisten pommitusten keskellä! Tosi raskasta varmasti koko ajan vastailla, kun itsekin olis jo valmis hommiin. Toivotaan, että pian tapahtuu! :hug:

Maariankämmekälle tsemppiä!!!

Täällä vietellään näköjään hiljaiseloa... Mutta kysynpä kuitenkin, josko joku ehtis vastaamaan, onko syytä huoleen, kun alavatsassa on kovia kipuja aika ajoin? Tänään ollu muutaman kerran ihan kunnon vihlontaa, ei tunnu samalle ku vauvan pään porautuminen alaspäin. Mikähän syynä? Jos jollain kokemusta/tietoa, kuulisin mielelläni :)

Mayah ja Pikkuinen 38+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mayah:
Mutta kysynpä kuitenkin, josko joku ehtis vastaamaan, onko syytä huoleen, kun alavatsassa on kovia kipuja aika ajoin? Tänään ollu muutaman kerran ihan kunnon vihlontaa, ei tunnu samalle ku vauvan pään porautuminen alaspäin. Mikähän syynä? Jos jollain kokemusta/tietoa, kuulisin mielelläni :)

Mayah ja Pikkuinen 38+1 :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja Mayah:
tota mä mietin ettei oo niitä liitoskipuja kuitenki vielä?? mä en ainakaan voi ees aivastaa saatikka koittaa konttailla kun tuntuu että mahan viimesetki kaks lihassäiettä antaa periks (tai sit tolla masukilla on oikeasti sen puikon lisäks mora jolla se viiltelee.... :D )

oi että ku väsyttää mut ei auta :'( pitää lähtee viemää poikaa lätkäjengin kuvauksiin ja sit tuli nuo ukot tuomaa niitä kuivureita lastenhuoneisiin ja saanen sanoa että ne ei kyllä todellakaan ole niin hiljaisia kun annettiin ymmärtää, no toiv kuivuu lattiat nopsaan...

ja kohtahan (please) pääsee sairaalaan makoilee hiljaisuuteen, nyytin kaa nenät vastakkain... ihanaa... sitä vauvan tuoksua ei kyllä voita mikään, eikä tuota nenut vastakkain nukkumista...
 
ail
Juu siitä baby bluesista....äsken tulin lääkäristä joka totes että aika huonossa kantimissa olen.Ei kuulemma ihan kotikonstit kohta auta.Olen muutenkin siis asbergeri eli masennun aikaajoin ja tähän hätään miulla siis molemmat kuulemma päällä.Norm.masennus ja baby blues.Tarkkailuun tahtoisivat jonnee miut mut miehä en lähe.On nui nelejä mukeloa miulle ne ykköset ja tahtosin heiän luona olla.EI vaan ruoka maistu ja ja ne lääkkeetki o jääny ottamatta....elkää työ vaa kukaa sairastuko baby bluesiin,ettehä.Mie en taho niin käyvän.

ail ja Pipsa ( sunnuntaina saapi poju nimen )
 
Heips kaikille!!
Onnea kaikille pikku nyyttinsä saaneille!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Nyt kertoon tänne hieman kuulumisia....
Elikkäs silloin 2.9 menin synnärille käynistykseen. Ensimmäisen cytotecin sain puoli 10 ja sillä ei ollut mitään vaikutusta. kohdunsuun tilanne oli pysynyt samana missä oli ollutkin. Toinen tabletti annettiin 13.00 ja silläkään ei vaikutusta. Itestä tuntui jo toivottomalta koko tilanne. Kun tiesin jo edellisten kertojen perusteella ettei niistä tableteista ole apua minulle.
16.00 vaihtui lääkäri joka tutki tilanteen ja komensi salin puolelle jossa sitten kalvot puhkaistiin ja asiat alkoi etenemään.Lääkäri tuumasi ettei me nyt yhtä vauvaa aleta koko yötä synnyttämään. Supistelut alkoi reilun minuutin välein olemaan ja sit 18.55 sain minispinaalin joka vaikuttaisi siihen asti että vauva syntyny....näin ei käyny mun kohdalla....
Spinaalin vaikuttaessa sitten torkahdin ja heräsin siihen että työnnätyttää ja ajttelin itekseni ettei voi pitää paikkansa ku lääkäri sanoi etten tuntisi ponnistusvaihetta.Odottelin sit toisen supistuksen ja sama tunne vain tuli niin soitin kätilön paikalle. Ajattelin että ollan vain 8cm auki koska aikaisemmissakin synnytyksissä alkanu ponnistuttaan kun paikat auki vain 8cm...
Yllätys oli kiva kun kätilö sanoi että paikat täysin auki ja saa ponnistaa heti kun siltä tuntuu.
(Niin ja tähän väliin sellaista että yksin menin synnärille ja tarkoitus oli ollakin yksin ku ukko-kulta teki pitkiä päiviä ja aamusta aikasin töihin niin en halunnu pakottaa mukaan ja sit ajattelin että teen homman yksin kun ei ole ensimmäinen lapsi kuitenkaan.ja olihan siinä kätilö joka välillä kävi paikanpäällä.) Vauvan päälaki oli näkyvillä kun salin ovesta astui sisään tuo mun oma kulta... :heart: :heart: Oli päättänyt tullakin ja halusi yllättää...Sopivaan rakoon sattui sit tulemaankin kun siitä ei kauan enään mennyt kun neiti parkaisi jo kunnon ensimmäiset itkut. Silloin spinaalin laiton jälkeen olin nimittäin ollut puhelimessa ukon kanssa ja sanoin että vauva syntyy viimeistään 9....Neiti syntyi 20.32. Pituus 49cm paino 3670g ja pipo 36. Synnytyksen kesto 4h.
Synnytys oli mulle todellinen positiivinen ylläri kun ajattelin mennessäni että ponnistamisen tarve alkaa jo siinä 8cm kohalla mutta niinpä ei käynytkään.
Aloittaessani ponnistamista tunsin heti että tulokas on isompi mitä aiemmat vauvat..
Mitähän vielä osaisi kertoa....
Niin 3 tikkiä laitettiin pienten repeämien vuoksi kun olivat häpyhuulissa. Heti ompeleiden laiton jälkeen pystyin istumaan aivan ku mitään ei olisi tapahtunu.Ja vaikka minispinaali ei vaikuttanu niin kauan miten sen olisi pitänyt niin ei haitannut oikeastaan minua kun oli mukava itse tietää milloin ponnistaa ja sai tavallaan olla siinä syntymässä mukana täysillä...
Synnäriltä kotiuduttiin perjantaina ja kaikki on mennyt todella hyvin.Neiti on kova syömään ja nukkuu todella hyvin ja levollisesti.

Ninnipo ja pikkuneiti

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Puuma77&image_id=89073402

Siinä kuvaa pikkuisesta
 
mayahmulla oli pari päivää sitten alavatsassa tosi kovia kipuja,semmosia kunnon vihlasuja!meinas jalatkin lähteä pari kertaa alta.kesti tunnin ajan säännöllisesti kipuja sitten loppui..mitäköhän oli?
miiaonnea synnytykseen :flower: :flower:
 
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Ja tsemppiä lähtökuopissa olijoille! :hug:

Eilen aamulla ekaa kertaa ihan oikeita suppareita noin tunnin ajan, sit lopahti. Eikä auttanut enää edes se ruohonleikkuu :LOL: Tänään ollut koko masu jotenkin kipeä. Tuntuu että selkärankaa tungetaan oikein tosissaan vattanahkaa kohti -auts. |O

Jaksamista teille joilla LA jo meni... :hug: Ei kai tässä auta valittaa vielä, kun aikaakin on...

Zucchero 38+6
 
Tervetuloa vaan kotiin vauva arkea pyörittämään Katjuska ja Ninnipo :hug: :heart: kiitos myös synnytyskertomuksesta! Ihana pikku pimu!!!

Ailille erityinen :hug: uskon että haluaisit olla lastesi kanssa mutta oletko oikeasti siinä kunnossa nyt että se on järkevää, paljon jaksamista ja voimia tuon kaiken keskelle! Toivon mukaan löydät ratkaisun millä oloasi pystytään parantamaan (vaikka se tarkoitaisi hetkellistä eroa perheestä ) uskon että asiat saadaan kuntoon!

Miialle onnea synnärille ja ponnistus voimia! No niin Suhveli ja Maska eiköhän lähetä mekin joukkovaltaamaan miia perässä sitä synnäriä ;) vai meinaatteko tekin luistella sopimuksesta! :D

Koiruus jälleen
 
Ilmoittaudun taas yhtenä kappaleena :headwall:
Kertokaa kuiten, mistä niitä suppareita oikein hankitaan??
Sanoin miehelle tänään, että mulla ei välttämättä pää kestä enää yhtään herätystä siten, että katon kelloa ja huomaan että -jahas, taas on aamu, eikä mitään tapahtunut. Oon tänään ollu ku persiille ammuttu karhu,,, murrrrr :(
41+2
 
Täälläkin yhtenä kappaleena...huoh!

Koiramamma Lähetään vaan valloittamaan ja eikä lähetä pois ennenkuin kahtena kappaleena. :LOL:

Miia Onnea matkaan

Mistähän noita suppareita tosiaan sais? myydäänköhän niitä jossain? :D

Taivaannasta Mullakin on semmoinen persiille ammuttu karhu olo ollut monta päivää!! :kieh: :kieh:

Maska82 ja papunen 39+5
 
Terppa kaikille!

Ja Katjuska Tervetuloa!! Ette joutunu keltasuuden takia jäämään... se on hyvä!!

Miialle Tsemppiä!!

Ninnipolle Kiitos synnytyskertomuksesta ja sievä tyttönen teillä! :heart:

Ailille :hug: :hug: Kovasti voimahaleja!! Toivottavasti löydätte parhaan hoitovaihtoehdon sinulle ja perheellesi!!

Täällä muut jo kovasti odottelee nyyttin saamista syliin... Juu en minä vaan! Mä oottelen et saatais rempat vintissä valmiiksi ja sitte pääsis suursiivouksen tekemään!! Loppuu vaan pirulainen viikonloput kesken :| Tulevana viikonloppuna ukkokullan siskon polttarit ja lauantaina isäntä viettää sitte sulhasen polttareita. Seuraavana viikonloppuna serkun häät ja vielä perjantaina. Kauheella kiireellä lähteä ku mies pääsee töistä, jos tulis jo lauantaina takasi, et pääsis jatkaan remppaa :saint: Ei vaan jaksais lähtee, fysiikka varmaan kestäs mut pää ei!! No onneks ainaki laskettu aika antaa armoa =) joten ihan hyvä kun muuttivat sitä :LOL: Ja aluks sitä ei meinannu millään hyväksyä :whistle:
Sitte vatta-apina syntyy ennen la :/ Kiire tulee rempan kanssa kuitenkin höh!!
Mikähän mahtaa vihlasta niiiin piruustii |O Tuntuu et oikee jalkaa putoo kun nivusta vihloo oikeen tosissaan... Oliskohan ne liitoskipuja, mut vaan eripaikassa... Tai sitte vatta-apina porailee päätään väärään kohtaan :LOL: :xmas: Jos joku viisaampii osais kertoa!????

Nyt mä lähden peseen hiet ja liat pois tästä valtavasta vartalosta!!
Ai niin....huomenna on nvla lääkäri :) meinaa jo unohtua tälläset asiat, mitenkähän mun käy ku pitää kerran viikkoon ruveta käymään!!?
R iikka 36+3
 
vuh
Miialle tsemppiä vauvan hakuun! =)

Ailille voimia tosi ikävässä tilanteessa. Mietin samaa kuin joku muukin, että olisiko sittenkin järkevä lähteä keräämään voimia jonnekin pois kotoa, jos lääkäritkin sitä ehdottelevat. Kun on saanut itsensä kuntoon, jaksaa taas pitää muusta perheestä huolta. Joissain tilanteissa äidin(kin) pitää ajatella ensimmäiseksi itseään. Muista ainakin ottaa lääkkeet, jooko! :hug: :hug: :hug:

Koiramamma Supistukset varmasti vaimentaa vauvan liikkeitä. Ja muutenkaan sillä ei ole enää kovasti tilaa temuta mahassa, siksikin liikkeet vähenee. :)

(.) Tänään iltapäivällä on alkanut juilia selässä ja pingottaa mahassa. JEEEEEE!!! Vihdoinkin jotain tapahtuu. Oikeastaan sattuu aikas paljonkin... Huomenna on lääkäri, ja olen valmistautunut siihen, että viimeistään sen jälkeen lähdetään Rovaniemelle.

Eli Taivaannasta tees vähän tilaa siellä napapiirillä, että meikäläisen jättimaha pääsee vyörymään paikalle! Voimia muuten sulle siellä tosi-tosi pitkän odotuksen kynsissä! :hug: t. vuh ja supparimahanen 39 + 2
 
Kaikille vauvautuneille SUURET onnentoivotukset!!

Oltiin koko perheen voimin mökkeilemässä viikonloppuna,et nettipimento oli totaalinen =) ,oli sinällänsä ihan mielenkiintoista olla ilman sähköä, 25min venematkan päässä autosta ja sit ku oli niin totaali pimeää...Et piti olla varasuunnitelma,jos tuleekin synnärille lähtö keskellä yötä,3:n lapsen kans ja säkkipimees =) Mut kokonaisena sieltä vielä tultiin :LOL:

Huomenna ois neuvola,ajattelin pyytää vähän terkkaa ronklaamaan jos sais jotain aikaseksi,kun tänäänki niin paljon supistellu,mut ei kuitenkaan tasasesti,vaikkakin muutamat ollu jo tosi kipeitä,et olen kerinny jo lähtöä suunnittelemaan...Tosiaan synnärille se 261km =)

Taivaannastalle suuret tsemi :hug: ,ei ois musta ootteleen ouluun synnytyksen alkua =)

Joku g:hän täällä tais olla käynnissä...niin synnytyksen alusta...Mä taitaisin toivoa supparialkua...ekasta tuli kerralla lähes kaikki veet,mut käyntiin ei meinannu millään lähteä. Tokalta alko tihkuttaan vettä ,eikä sekään käynnistyny,kuin niillä tabuilla ja siihenki meni 2vrk. Ja kolmas sit lähti suppareilla ja kyl se sit oli menoa,eikä tarvinnu arvailla tyhjää.

Axda ja pikkuinen 37+6
 
Piti ihan pikaseen tulla ees jotain kirjoittamaan :whistle: Mullako vieroitusoireita vai ;)

Teille joilla yliaikaa jo raksuttaa, niin valtavasti voimia :hug:
Ihan silmäillen oon vaan ehtinyt tässä sivuja läpi käymään ja listan sain päivitettyä.

R iikka Päästiin tosiaan pois, mutta pitää tarkkailla Vilperttiä tarkkaan ja mennä heti mittauttamaan arvot, jos keltaisuutta alkaa näkyä tai toinen väsähtää liikaa.

Kova poika tuo on syömään ja yhtään lisämaitoa ei oo annettu ja tissiinkin tarraa hyvin kiinni... tiedä vaikka tällä kertaa imetyskin onnistuis :eek: :D

Kyllä aika häslinki ehtoo on ollut... no eiköhän se joskus tässä tasaannu =)

Kiitos onnitteluista teille kaikille :heart:

Katjuska ja Vilpertti 3 vrk :heart:

Profiilissa vilahtaa lapsen lisäks myös äiteen pärstä :whistle:
 
Synnytyskertomusta =)

Eli perjantaina silloin oli aamusta asti niitä supisteluja, mutta kovin epäsäännöllisiä olivat. Päikkäreitten aikana väli vaan piteni ja ajattelinkin ettei täs mihkään tarvii lähtee. :kieh: No kuitenkin sit kun heräilin ylös, niin supistukset alkoivat taas lisääntyä ja ukko ei jaksanut katsella enää mun kärvistelyä sohvan nurkassa vaan patisti soittamaan synnärille... no niin mä sitten tein ja sovittiin tosiaan, että meen ainakin näytille. :whistle:

Synnärillä taisimme olla joskus vähän ennen neljää ja kätilö laittoi käyrälle ja tutki kohdunsuun tilanteen, joka ei kuulostanut ollenkaan lupaavalta, koska kohdunkaulaa oli kaikki 3 cm jäljellä ja kahdelle sormelle olin auki. :kieh: No sovittiin kuitenkin, että seuraillaan kuitenkin tilanne ja sain laittaa sairaalavaatteet niskaan.
Kävelimme siellä pitkin poikin sairaalaa ukon kanssa ja välillä pysähdyin puhkumaan supistusten kanssa... tätä me tehtiin parisen tuntia, jonka jälkeen tilanne oli se, että nyt oli kohdunsuu jo 4 cm auki ja sitten tuli päätös siitä, että ei me ainakaan kotiin enää päästä. =) Supistusten vaan lisääntyessä päätin mennä niitä suihkuun lievittämään ja toivoin edistystä synnytykseen... no sitä ei tapahunut vaikka supisteluja olikin koko ajan. Vaan 5 cm olin auki. Tässä vaiheessa otin ilokaasun käyttöön ja sitä imuttelin ja kävelin välillä. Kätilö mulle koko ajan sanoi, että ei hän oikein tiedä, että onko tää synnyts ees varsinaisesti vielä käynnissäkään, kun edistyminen oli niin hidasta ja supistukset ei ollut tarpeeks tehokkaita.
Ajantaju siinä kuitenkin meni kun niiden kanssa kärvisteli ja jossain vaiheessa kipu meni sen verran kovaksi, että suostuin kätilön suosittelemaan kohdunkaulanpuudutukseen. Gyne tuli sen tuikkasemaan joskus yhdeksän kieppeillä ja lupasi mulle helpotusta... no sitä helpostusta en siitä sit kuitenkaan saanut :kieh: vaan mulla tuo ei vienytkään niitä kipuja lainkaan pois vaan oikeastaan lisäsi kipua ja tuskissani siinä sitten kierin ja imutin kaasua ja kysyin, että koska tän oikeesti pitäis alkaa auttamaan. :whistle: Kätilö päätti tässä vaiheessa tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja yllätys oli suuri, kun se oli nyt sitte hetkessä avautunut 9 cm... että sen se puudutus vissiin sitte sai aikaan, että avaytuminen nopeutu (sanoinkin ukolle, että niillä oli puudutteen tilalla ruiskussa jottain vauhtia antavaa :LOL: )
Tässä välissä puhkaistiin kalvot ja odotettiin, että vauva laskeutuu kunnolla...
No tästä sitte päästiinkin suht nopiaan siihen tilanteeseen, että oli aika ponnistaa. Välillä meinas usko loppuu ja voimat ehtyä ja siinä tuskissani mietin, että ei koskaan enää tällaista mulle kiitos. :whistle: Tarkkaan en edes tiedä kuinka kauan siinä ponnistelussa meni, mutta ilmeisesti noin puolisen tuntia. Lopulta saatiin Vilpertin pää maailmaan ja tässä kohtaa alkoi helpottaa kummasti. Sitten enää ihan pieni ponnistus ja Vilpertti tulikin oikein vauhdilla ulos. Hyvä, että kätilö sai kiinni. :D
Mies tsemppas mua koko urakan ajan aivan mahtavasti ja onnesta soikeena oltiin molemmat :heart:
Lapsivesi oli vähän vihertävää, joten jouduttiin pikkuisen tarkempaan syyniin, mutta onneks kaikki oli kuitenkin hyvin. :heart: Punnitus tilanteessa tällä äiteellä loksahti suu hieman auki, kun viikko aikaisemmin oli sanottu, että tulee syntymään alle kolme kiloisena ja vaaka näyttikin melkein 3400 :whistle: Että niin ne ultratkin vaan näyttää väärin. :kieh: Istukka oli kans aika messevän kokoinen yli 700 g...

Mutta joo...suurinpiirtein näin tuo meni ja hassuinta on, että kätilön kanssa jouduttiin vielä jälkikäteen miettimään, että missähän kohtaa se sitte se synnytys käynnistyi :xmas: Että sitä ei sit kukaan oikein tiedä.....
Laitettiin nyt kuitenkin, että oli käynnistynyt joskus kuudelta, mutta voihan se olla, että käynnistyikin tosiaan vasta silloin yhdeksältä kun se puudute laitettiin...eli synnytyksen kesto oli jotain 2-5 tunnin välillä :saint:

vuorokauden kuluttua synnytyksestä en enää ajatellut ettei koskaan enää :xmas: että niin sitä mieli nopiaan muuttuu ja ikävät kokemukset unohtuu :whistle: Ihan hyvä maku jäi kuitenkin loppujen lopuks tästäkin synnytyksestä ja palkintohan on mitä mahtavin. :heart:
 
Iltoja vaan!

Vauvoja on taas lähdetty hakemaan, tsemppiä sinne! :attn:

Ja kotiutuneille ihanaa vauva-arkea toivotan! :heart:

Itse täällä kokonaisena vielä.
Käväistiin tuolla TYKSissä illalla, kun pienoisen liikkeet olivat jonnekkin hävinneet.
Koko iltapäivänä ei niitä tuntunut tökkimisistä ja makean syömisestä sekä juomisesta huolimatta.
Sitten mies pisti viimein kovan kovaa vastaa ja me lähdettiin näytille.
Siellä sitten käyrille heti ja sydän siellä puksutteli sykkeillä 180-102.
Kysyinkin tuota hurjaa sykkeen muutosta ja se on kuulemma ihan normaalia.
Ultrattiin ja todettiin kaiken olevan oikein mallikkaasti.
Tulevalla isosiskolla oli kestämistä, kun luuli, että vauva synnytetään nyt, vaikka moneen kertaa sanoin, että mennään vaan katsomaan, että vauvalla on kaikki hyvin!
No, malttoi onneksi mennä nukkumaan jännästä illasta huolimatta!

Mutta nyt lukemaan Tuulen Viemää ja ehkä sitten nukkumaankin.
Jos tänä yönä tulisi uni!
Huomeniin siis!

Mamitus2 ja Nappula40+1
 
Onnea Katjuska :flower:

Täällä ilmoittaudutaan näköjään ainoana aamuhuutoon... Ei siis mitään merkkejä jakaantumisesta.. Pöh.

Kauheeta ku pitää heti tulla kurkkii kuulumisia kun silmänsä saa auki.. :D

nawi ja väinö 38+5
 
Ensimmäisenä aamuhuutoon ilmoittautuu hän. Katjuskalle ja muillekin lapsukaisen kanssa kotiutuneille tervetuloa takaisin.

Taivaannasta, sinusta ei toivottavasti tartte tänään lukea uutisia tyyliin "ei vieläkään". Ihan kohtuutonta, että joudut noin kauan odottamaan. No, perästä tullaan ja yritetään lyödä enkat tauluun ;) .

Suppareita kovasti niitä toivoville :whistle: . Ite olen nyt ajatellut olla ihan zen ja pitää ajatukset poissa synnytyksestä, koska muuten aika käy pitkäksi ja olo kiukkuiseksi. Huomiseksi on varattu auton huolto ja ukko lähtee Suomi - Saksa-peliin, koiralla on treenit torstaina ym. Niin sitä vaan jatketaan samaa rataa... Sittenpähän yllätyn iloisesti, JOS jotain joskus tapahtuu.

väpä + PiMu 40 + 6
 
Mää ilmottaudun kanssa...plää.

koiramamma musta ei kyllä taida olla viel huomennakaan valloittamaan synnäriä, vaikka sitä niin kovasti toivoisin..mutta sama on vointi ku aiemminkin ja se LA saavutetaan vastusteluista huolimatta...:/ ja todennäkösesti myös ylitetään...

Jaksamista kaikille!!!

suhveli 39+6
 
Huomenta!
Täällä ilmoittaudutaan yhtenä kappaleena. Eilen oli vika neuvola ja siellä ei mitään uutta. Vauva on todella alhaalla ja alapää onkin kipeä! Säännöllisiä supistuksia on, mutta ei kovin kipeitä. Pakko vaan kärvistellä, eihän tässä muukaan auta.

Vape ja Kerttu 41+1
 
Huomenet yhtenä kappaleena täältäkin! B)

Kiitokset Katjuska ja Ninnipo synnytyskertomuksista!
On jotenkin niin lohdullista lukea niitä, kun tajuaa, että ei se loppujen lopuksi sitten niin kamalaa olekaan... :ashamed: Ja kipu taitaa unohtua saman tien. Oon muuten huomannut, että enpä enää itsekään juuri muista, miten kärvistelin kolme ekaa kuukautta aivan hirveessä pahoinvoinnissa, flunssassa, allergiaoireissa yms yms. Silloin kyllä manasin, et tästä on onni ja autuus kaukana, mut kukapa niitä enää muistelee :kieh:

Ajattelin kanssa siirtyä tohon Väpän taktiikkaan - tyynesti vaan päivä kerrallaan ja yritän elää normisti. Varailin just sitä kampaajaa vihdoin ja ens maanantaille olis kanssa vielä auton huoltokin sovittuna, päivää ennen LA:a. Jospa ne vedet lorahtais sitten jonnekin autoliikkeen lattialle.. :LOL:

Meillä kävi eilen pihasuunnittelija antamassa vähän vinkkejä mitä tälle viidakolle voitais tehdä. Mehän siis muutettiin tähän omakotitaloon kesäkuun alussa ja piha on oikeesti NIIN täynnä kaikenlaista kasvustoa. Tosi nättiä joo, mutta kun hädin tuskin mahtuu ruohonleikkurilla joka puun ja puskan välistä. Eli vähän sellaista hienosäätöä kaivattiin. Nyt tuli niin hirmuisesti hyviä ohjeita ja vinkkejä ja tietty sormet syyhyää lähteä siirtämään pensaita ja ruoppaamaan tota maata. Toi kaksinkerroin kumartuneena olo on vaan niin pirun tukalaa, et taitaa jäädä myöhempään syksyyn tai ens kevääseen nää hommat, vaikka kuinka saattais olla just se millä supparit starttais.

Eilen oli muuten ekaa kertaa tooodella tukala olo. En ymmärrä mitä masussa tapahtui, mut olin aivan varma, et nahka repeää hetkenä minä hyvänsä. Siis todella ahtaan oloista ja sen lisäks aina kun nousin istumasta/makuulta, tuntui kuin olis joku 5 litraa nestettä hölskyny vatsassa. Tosi kummallinen olo.

Hauskaa tiistaita!

Zucchero 39+0 POKS!
 

Yhteistyössä