***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Onnittelut vauvautuneille!!!

Vilkasta on ollut...

Kiitos tsemppauksista-niitä tarvitaan!!!

Onneksi vkonloppu on ohi ja alkaa uusi viikko joka on mun VIIMEINEN raskausviikkoni!!!

Aamulla kävin tunnin lenkillä ja äsken koko perheen voimin kahden tunnin rupeamalla...

Pitäisi varmaan kokeilla että makaisikin vaan yhden pvän tekemättä mitään...

Hajoo vaan pää jos istuu tääl kotona ihmettelemässä...mutta kun ei oikein enää voi sopiakkaan mitään menoja... :kieh:

Ja ton esikoisen kanssa täytyy kuitenkin ne puistoilut ym. hoitaa.

Kyllä mulla ainaki on hermo niin kireellä ja miehen kanssa mukavaa nahistelua ollut eilinen ja tää pvä...

Luulen että molemmat on niin kypsiä odotteluun! |O

Mulla on tosi huono olo melkein koko ajan ja päikkärit on pakko ottaa iltapvällä muuten ei jaksa.

Kuitenkin on semmonen levoton ja ylipirtee olo mukamas ja illat venyy sinne yhteen ennen ku saa unta.

Huomenna on neuvola ja sit soitan Jorviin yliaikaisajan.Joka ilmeisesti on sitten keskiviikolle.

Miehelläkin alkaa nyt se "kauan odotettu" iltavuoro vko eli 12.30-22.00... :kieh:

Onneksi sitten perjantait ovat kokonaan vapaita.

Että mitähän mukavaa sitä keksisi noille alkuvkon päiville kun ollaan kokonaan kaksisteen koko pvä..hoh hoijaa!!!!!!!!!!!!

Tänään vielä siivottiin koko talo,matot ulos,imurointi ja lattioiden pesu-nyt ei ihan oikeesti ole enää MITÄÄN tekemistä...

Että jos vaikka ensi yönä... :whistle:

(eli huomenna täällä taas teidän kiusana... :D )

41+2
 
Ja Maska ihan oikeen oot varmaan toiminut.

Mä annan pojan aina hetken raivota itsekseen tossa lattialla ne enimmät kiukut ja otan sitten syliin ja yleensä haluaakin jo tulla rauhottumaan.

Tota 22 kilosta jöntikkää on kiva pidellä ja koittaa rauhotella tän mahan kanssa kun se potkii ja sätkii... :eek: no onneksi noita kohtauksia on aika harvakseltaan!
 
Kiitoksia palautteesta jouskari. Meillä niitä tuntuu tulevan päivä päivältä enemmän. :headwall:
Mietin että voisko se tunte itsensä uhatuksi kun kun vauva tulee? Vai onko vaan jotain uhmaan liittyvää. ikää neidillä on 2,5 vuotta.

Nyt saunaan josko auttaisi beibee syntymään...toive aatteluu :LOL:

Jaksuja muillekkin masuille!! :hug:

Maska ja papunen 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maska82:
Ja vielä vuodatusta...voi v**** tytöllä on tosi ihania raivokohtauksia että menee järki!!! |O
Onko muilla samanlaisia tilanteita? Miten pitäisi menetellä? Mä yritän ottaa sen syliin ja saada rauhoittumaan. Pidän tiukasti kiinni et se lopulta antaa periksi. Ei se helppoa ole kun mahaan käypi niin kauheesti. Vanhemmalla lapsella ei ikinä ole ollut tämmöistä.

Maska82 ja papunen 39+4
Mein pojalla on niitä vieläki välillä ja on kuitenki jo liki 8vee alko tosin sillo uhmaikäsenä jollon niitä tuli usein ja pahempina... pidän kiinni kunnes rauhottuu jos on sellanen tilanne et meinaa satuttaa itteensä tai muita, onneks nykyään menee sänkyynsä liki aina ja raivoo siellä ku mielipuoli... nyt tosin on isäntä joutunu hoitaa noi kiinnipitämiset ku pelkään että mahaan osuu. On muuten mitä ihanin ja rauhallisin kaveri mut kun keittää yli niin ei vaan pysty pidättelee itteensä...(mikähän siitäki isona tulee...
:headwall: )

plääh... kypsää tää odottelu... mut koitetaan kestää... just tossa totesin että tänne samperin kaatopaikalle (rempan keskelle) tee kyllä yhtää mieli tuoda pikkasta vauvaa... Et tarttee varmaa miettiä sit sitä että vakuutusyhtiö majottaa meijät kuitenki johki jos eivät saa tätä pölyä hallintaa... mä en jaksa imuroida ja luututa 3krt pväs...
 
vuh
Ja iltaa! Tarviiko sanoakaan, että tämä päivä meni samanlaisessa arkihötinässä kuin kaikki muutkin tän viikon päivät. Suhvelin tavoin pesin auton - eikä se tuntunut hetkauttavan mahan asukasta mihinkään suuntaan. :headwall:

Maska Uhmaikäähän tuo 2,5 vee on, eikä uuden vauvan tulo varmaankaan mitenkään paranna asiaa... Meillä 2 v 7 kk saa myös jättiraivareita, ja sylissä olen yrittänyt niitä myös taltuttaa. Toimii, kunhan jaksaa vaan pitää kiinni. Perjantaina ansaitsin kyllä Vuoden Huono Äiti -palkinnon, kun poika raivosi sylissä ja potki mahaa ja multa meni hermot ja aloin ite huutaa sille takaisin. :ashamed:

Mua alkoi nyt sit hermostuttaa tuo istukan kalkkeutuminen - josta en myöskään sivumennen sanottuna oo kuullutkaan ennen! Voiko sitä todeta mitenkään tässä vaiheessa vai huomataanko se sit vasta synnytyksen jälkeen, et ohoh, olipa kalkkeutunut istukka?! t. nimim. Tyhmää kysymystä ei olekaan...? :xmas:
 
maska meilläkin tuo 2v saa itkupotkuraivareita mutta on sellainen tapaus että raivostuu vaan enemmän jos hänet ottaa syliin.itse olen kuulemma ollut samanmoinen pienenä, muutenkin taitaa tuo kiukuttelu olla multa perittyä joten ei voi valittaa... :ashamed:
meillä siis jos ollaan kotona niin poika saa kiukuta lattialla ihan rauhassa(paitsi tietenkin jos meinaa satuttaa ittensä) ja usein meneekin raivoissaan omaan huoneeseensa jossa kaikki irtaimisto saa kyytiä.mutta ihmisten ilmoilla tietenkin kannetaan tilanteesta pois ja joskus saattaa rauhoittua ilman suurempaa kohtausta.

jouskari :hug: onneks sulla on sentää tuo asenne et nyt on jo kuitenkin se VIKA raskausviikko...vaikka tuskaa se odottelu silti on.

Nyt tulinkin itseasiassa kertomaan että saatoit olla oikeessa, täällä meni limatulppa tossa ysin aikaan ja nyt suppailee n. 5min välein.
vielä en kuitenkaan mihinkä meinaa lähteä josko vaikka vielä lopahtais...
päivällä oltiin lenkillä pariin otteeseen ja siivosinkin mutta olin kyllä ihan varma että huomenna saan vielä neuvolaan vääntäytyä,koska mitään vaikutusta ei tuntunu olevan.Saa nyt nähä josko tästä oikeesti pääsiskin jo synnyttään...(kuiteski toiveajattelua |O ) supparit kyllä "ihan oikeita" suppareita et tosi pettynyt oon jos aamulla oon vielä kotona!
Nyt pakkaileen varuks laukkua, jos mua ei aamulla "näy" nii tiätte sit missä oon :)
ja ukko tulee sit kertomaan lopputuloksesta!

öitä masut ja suppareita kaikille kaipaaville!!
d. ja pipana 40+5 (40)
 
moikka moi...

täälläkin odotellaan vaan... rv on 38 ja 5. ei sen kummempia merkkejä, menkkamaista jomotusta toisinaan ja pingotussuppareita. nivuset on sikakipeät (luulen tekeväni öisin sata kyykkyä tulehtuneilla lihaksilla tai jotain) ja selkä niin ikään alkaa väsyä - ja vessassa öisin 7 kertaa on minusta jo vähän liikaa.

meillä vauva on myös vaihtanut asentoa, mutta kovasti halutaan uskoa, että on edelleen pää alaspäin. se vaan siirtyi tuolta kylkikuopasta keskemmälle, ilmeisesti enemmän tilaa.

vauvan liikkeistä: kyllä, myös minä olen välillä huolesta soikea kun ne liikkeet on nyt niin erilaisia. hitaita ja jotenkin tuntuu että ei niin napakoitakaan aina. sitten vaan kyljelle ja laskemaan - kyllä ne kymmenen sitten sieltä aina löytyy, ennemmin tai myöhemmin. kissa tulee aina avuksi "Sitä pitää vähän talloa niin se kyllä herää!"

oletteko muut huomanneet, että vauvat mahoissanne reagoi johonkin erityisen selkeästi? meillä se on musiikki, ollut alusta asti. ja varsinkin jos iskä laulaa - tai miesääni :) ja on myös muutama tietty kappale, jonka vauva tunnistaa jo nyt :) musiikkia sitten kuunnellaankin, kun halutaan herätellä vauvaa liikkumaan :)

ja vielä galluppiin synnytyksen alkamisesta: minä ehkä ottaisin ne supistukset. pelkään koko ajan, että tulee hirveä lapsiveden syöksähdys jossain kaupassa tai kylässä sohvalla tai muuta mukavaa :D

mutta ei kun uutta viikkoa päin - katsotaan, ketkä on viikon päästä edelleen samassa tilanteessa, ketkä on päässeet jakautumaan :)

//pienpapu
 
moikka moi...

täälläkin odotellaan vaan... rv on 38 ja 5. ei sen kummempia merkkejä, menkkamaista jomotusta toisinaan ja pingotussuppareita. nivuset on sikakipeät (luulen tekeväni öisin sata kyykkyä tulehtuneilla lihaksilla tai jotain) ja selkä niin ikään alkaa väsyä - ja vessassa öisin 7 kertaa on minusta jo vähän liikaa.

meillä vauva on myös vaihtanut asentoa, mutta kovasti halutaan uskoa, että on edelleen pää alaspäin. se vaan siirtyi tuolta kylkikuopasta keskemmälle, ilmeisesti enemmän tilaa.

vauvan liikkeistä: kyllä, myös minä olen välillä huolesta soikea kun ne liikkeet on nyt niin erilaisia. hitaita ja jotenkin tuntuu että ei niin napakoitakaan aina. sitten vaan kyljelle ja laskemaan - kyllä ne kymmenen sitten sieltä aina löytyy, ennemmin tai myöhemmin. kissa tulee aina avuksi "Sitä pitää vähän talloa niin se kyllä herää!"

oletteko muut huomanneet, että vauvat mahoissanne reagoi johonkin erityisen selkeästi? meillä se on musiikki, ollut alusta asti. ja varsinkin jos iskä laulaa - tai miesääni :) ja on myös muutama tietty kappale, jonka vauva tunnistaa jo nyt :) musiikkia sitten kuunnellaankin, kun halutaan herätellä vauvaa liikkumaan :)

ja vielä galluppiin synnytyksen alkamisesta: minä ehkä ottaisin ne supistukset. pelkään koko ajan, että tulee hirveä lapsiveden syöksähdys jossain kaupassa tai kylässä sohvalla tai muuta mukavaa :D

mutta ei kun uutta viikkoa päin - katsotaan, ketkä on viikon päästä edelleen samassa tilanteessa, ketkä on päässeet jakautumaan :)

//pienpapu
 
galluppiin synnytyksen alkamisesta: Juu supistuksilla täälläkin mieluiten aloiteltaisiin. Oon aivan varma että sohvalle pamahtaa vedet ja jään niitä vielä hinkkaamaan(mein sohva ei tykkää kastua :D ) vuh ei ollu tarkotus pelotella, ei sitä ite tiedä. Ilm ultrassa tai jossai näkyy kyllä ja joku oire on ilm verenpaineen nousu.. Koitin googlettaa lisää tietoa..

nyt nukkumaan...Öitä
 
Onnea kaikille vauvatuneille :heart:

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, mutta lukenut kyllä kuulumiset monta kertaa päivässä. Nyt suoraan omaan napaan: Menin sänkyyn n. klo 23, jonka jälkeen lirahti heti jonkin verran lapsivettä. Limaa tulee myös, suppailee muutaman minuutin välein. Yritin nukkua, mutta ei onnistu. Seurailen tilannetta vielä kotona.. Ehdinkin tänään sopivasti leipoa pakastimeen sämpylöitä ja tehdä myös ison satsin lihapullia pakastimeen. Pesin ja silitin myös aimo kasan pyykkiä ajatellen, että onpahan isällä ja pojalla täällä ainakin puhtaita vaatteita, jos lähtö tulee. Huomenna oli tarkoitus mennä kampaajalle - voi olla, että jää väliin. Juuri ennen sänkyyn menoa ajattelin, että toivottavasti ei mene vedet siellä.. Auuuts, taas supistaa!
 
Huomenia!

Jaahas, täällä ollaan taas lähdössä vauvoja pukkamaan!
Tsemppiä hurjasti tositoimiin pääseville!!!
Itse täällä huonosti nukutun yön jälkeen voisi vaikkapa kymmenen kilometrin lenkin heittää, että pääsisi myös hommiin...
Itsepintaiselta tuntuu tuo masukki, kun ei ulos tahdo!

Raivarit oli aiheena.
Meillä tällä nyt jo 6,5vuotiaalla niitä oli myös siinä 3v:n tienoilla aika hurjastikkin ja tulivat AINA yöaikaan.
Huutoa ja itkua ja potkintaa uhan unessa, mutta auta armias jos otit hänet syliin...
Silloin kohtauksesta ei tullut loppua.
Joten tyydyin katselemaan ja vahtimaan sängyn vieressä, ettei loukkaa itseään ja siten meni parhaiten ohi.
Aamulla usein tyttö ei edes tiennyt raivonneensa, mutta oli tietysti aika väsynyt moisen kohtauksen jälkeen.

Gallup on näköjään mennyt minulta ihan ohi, joten siihen siis.
Toivoisin nyt alkavan vesien menolla, niin olisi sitten molemmat koettu!
Tietysti jossain hillityssä paikassa eli kotona ja mieluiten EI sänkyyn...
Mutta minut tuntien alkaa suppailuilla käynnistysyritysten jälkeen.

Nyt siis uuteen viikkoon taas!
Kaikille näitä tahtoville: supistuksia, lapsiveden menoja ja käynnistyvää synnytystä!
Pidetään mieli korkealla, ei ne vaavit loputtomiin jaksa odotuttaa!
Tänään vaikkapa shoppailemaan, kuka minnekkin mielii...

Mamitus2 ja Nappula40+1
 
Taisi se DD päästä tositoimiin, onnea matkaan. Ja Kamiliya, hyvältä näyttää, tsemppiä jos sinnekin tuli lähtö. Täällä ei mitään oireita. Lapsia laitan just kohta koulutielle.

Miia ja masu 39+5
 
onnea matkaan kamiliya ja dd :flower: :heart:

täällä ei minkäänlaisia tuntemuksia nyt tullut :headwall:
gallupistatoivoisin,että supistuksista alkaisi,kun kahesta viime kerroista mennyt eka vedet.ekalla tuli aamulla sänkyyn ja tokalla kerralla olin tullut juuri kaupoista pyörimästä,kun olin iltapalapöydässä syömässä niin vedet tuli..

viime yö tuli valvottua ja pyörittyä vain sängyssä,nyt olen aivan puhki ja kaheksan veellä vielä kamala ripuli :headwall:

joten lähden pötköttelemään :wave:

väsynyt pehmis 38+1
 
Aamuhuutoon täälläkin ilmoittaudutaan... väsyneenä mutta yhtenä kappaleena... Tylsää kun joka päivä ajattelee että nyt.... ja sitten ei mitään tapahdukkaan.... nooh kaikki ne on ulos tulleet ennemmin tai myöhemmin... :)
 
Aamupäivää!

Aamuyöstä 5.00 alkoi pikkasen supistella ja isolla hädällä tuli käytyä useasti.

10 min.välein on tullut ja menin kuitenkin neuvolaan koska oli varattu aika 10.00.

Siellä kaikki ok,oma paine pikkasen noussut mut ei muuta.

Neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä että tänään syntyy.

Mitään limatulppaa ei ole tullut eikä limaa muutenkaan.

Supistukset on siedettäviä mutta napakoita.

Oon vähän hämillään ku aattelin että ne alkais jotenki "rytinällä" ku jo toka synnytys mutta tasaisen rauhallisen voimistuvia nämä ovat olleet.

Nyt väli on n.5min.

Miehen pitäis lähteä 1/2 tunnin kuluttua iltavuoroon ja nyt pähkäillään pitäskö mennä vai ei.

Mitä muutakaan tää vois olla mutta kiva sit jos nää lopahtaa yht äkkiä tai jotain...

Kuitenkin jo niin monta tuntia supistellut...

Sitä luulis tietävän kun on jo kerran tän kokenut et millon on tosi kyseessä,kuitenkin on jotenki epätodellinen olo vielä.

Tänään pitäis kuitenki soittaa sinne jorviin sitä yliaikaiskontrolli aikaa.

Tietäis nyt mihin suuntaan homma etenee...

Eli täällä ollaan ja ihmetellään..

41+3
 
Jouskari-80 Hui taitaa olla lähtö edessä siellä. Täällä ollaan varpaat ja peukut pystyssä että ois nyt sit lähtö. Voimia koitokseen...

Mä kerään voimia että jaksaa hakea ton kakkosen eskarista ja mennä kauppaa... oon ihan mökkeytyny kotiin... :ashamed:
 
Tsemppiä DD, Kamiliya ja Jouskari... Näyttää siltä, että pääsette tositoimiin vielä tänään! :heart: Hippopotamelle myös tsemppiä sairaalaan, toivottavasti käynnistys on lähtenyt hyvin käyntiin.

Onnea taas kerran kaikille vauvaantuneille :flower: . Nythän niitä tulee jo melkein päivittäin.

Nawille rutkasti jaksamista remontin keskellä, kyllä voi olla pahin mahdollinen ajankohta putkien hajota :hug:

Täällä ei mitään merkkejä jakautumisesta. Ei supistele, ei niin yhtään!!!! Olen päättänyt unohtaa lasketun ajan ja toivoa, että vauva syntyy ennen lokakuuta... eipä olis uskonut, että nämä viimeiset viikot ovat näin vaikeita. Jotenkin ei vaan jaksais enää odottaa yhtään!

Katti ja vaavi 38+4
 
Neuvola-Lääkärillä käyty:

vkot 37+5
painoa tullut 933g/vko yht. 14kg
turvotus +
RR 108/70
Hb 133 (enää ei mittailla..)
Lapsivesi Normaali
tarjonta: RT
syke 140 ja liikkeet ++

Kohdunsuu oli pehmeä ja auki n 1cm! Voisiko siis tarkoittaa, että lähtö lähenee?
=)

Uusi lääkäri oli muuten tosi nuoren näköinen tytteli (20v?) Pikkasen ehkä epävarman oloinen, mutta todella helläkätinen :D
Jaksamista kaikille massukoille ja tsemppiä synnyttämään lähtijöille!! Mä lähden päikkäreille!
 
Ooh, taas vauvanhakureissuun lähtijöitä meidän pinossa useita! Onnea matkaan DD, Jouskari ja Kamiliya!!! :heart: Toivottavasti se nyt on Jouskarillakin tullut lähtö, niin pitkään oot jo yliaikaa kärvistellyt!

Nawille sympatiaa taatusti rasittavan putkirempan keskelle! :hug: Toivottavasti ne vakuutusyhtiöstä vois kustantaa väliaikaisen asunnon, ei kai sitä voi pikkuvauvan kanssa asua minkään pölyn keskellä... Tsemppiä!

Mulla on vähän samanlaiset fiilikset ku Katilla . Yllättävän hankalia nämä viimeiset viikot, huh huh! Ja niinpä ne taitaa olla monella muullakin (jos ei jopa jokaisella). Lokakuun alussa tämä viimeistään syntyy (jolloin 41+5 ja käynnistys). Mutta sinne on vielä aikaaaaaaa...

Jaksamisia!!! :)

Mayah ja Pikkuinen 38+1 :heart:
 
Minäkin kerkesin jo laittaa miehelle jännitystä päivään viestillä, että meille syntyy vauva ehkä jo tämän päivän puolella tai viimestään huomenna. Nyt vaan alko tuntuun että tulikohan hätäiltyä liikaa. No on kyllä tullut ihan oikeita synnytyskipusuppareita ja suoli tyhjeni ihan itestään vaikka muuten elelty siinä asiassa reilu viikko microlaxin voimalla. mutta nyt alko tuntuun että ne supparit katos! :eek:
no, jospa se vähän harjoitteli ja yöllä sitten alkaa tositoimet.

Osais vaan lähteä ajoissa, kun jos minä oottelen niitä säännöllisiä supistuksia (10 min. välein) niin saan ootella niitä vielä sitteki kun vauva on jo sylissä.

Varohan Jouskarikin ettei synny kotio. Sinuna minä olisin jo menossa!
 
No niin näille lähtijöille paljon tsemppiä ja onnea!!! Toivon mukaan sitä päsisi sitten kohta itsekkin :D mäkin lähtisin sinuna Jouskari, kaipa toisaalta itse tiedät kun ei olla enää aivan vihreitä tässä hommassa. Mä vaan oon niin hätänen!

Jaksamista uhmiksien kanssa, eteenkin noi raivarit kuullostaa tosi kurjilta :/ Kyllä varmasti lapsilla on kovia aikoja myös tiedossa lähiaikoina ei pelkästään äiskällä ja iskällä. Itse olen niin autuaan tietämätön tuosta touhusta vielä jotta tuskin tämä helpottaa, :hug: silti!

Masussa hiljentynyt kanssa, eteenkin tänään on niin vaimeita liikkeet että melkein pitää kädellä tunnustella. Liekö koko ajan päällä olevat supistukset "turruttanut" mahanahkan niin ettei enää vauva liikkeisiin tunto riitä? Kyllä sieltä aika nopeesti kuitenkin ne 10 tulee joten en vielä huolestu... Mäkin olen ollut tän päivän taas niin veto pois ettei mitään järkeä, millään ei olisi jaksanut nousta vaikka yöllä nukuinkin sen 12 tuntia! Noh jospa se tästä.

Pienpapu meillä reagoidaan vaan hikalla ja möyryämisellä ruokailuihin. Oikeestaan en ole huomannut että mikään ääni olis mitenkään erityinen pentuselle. Kerran on vauva säpsähtänyt kunnolla kun mahan vieressä kaverin "pieni" berni poika +50kg anto ääninäytteen, muuten ei välitä!

Sukulaiset ja kaverit ruvenneet täälläkin pommittamaan puhelimitse, saas nähdä rupeeko rajotin jossain vaiheessa ottamaan vastaan :D päivittäin täällä joku muistaa kysellä vointia ja eikö se pentu ymmärrä syntyä. Ylihuomisen lasketun jälkeen varmaan rupee oma polla leviämään huolella ja toivon todella hartaasti ettei sinne asti tarvitsisi mennä :/ Kaikki maailman sympatiat vaan teille joilla se päivä on mennyt jo ohi! Tsemppiä ja :hug: tietysti kaikille kärsimättömille!!!

Nyt laittamaan nakkisoppa tulille, tuli kauhia himo!!!
Koiruus ja pentunen rv 39+5
 

Yhteistyössä