***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

vuh
Katjuska, Nyyttimyy ja Hilbert! Onnea!!!!!! :heart: :flower:

Voimia kärvisteleville ja syntyviä vauvoja pian! Itellä ei vieläkään mitään merkkiä mistään. Eilen kun oli oikein lunki päivä ja mies sai tärkeän työjutun valmiiksi, se huokasi illalla oikein tyytyväisenä, että kyllähän tämä näyttää menevän sittenkin oikein hyvin. Että ainoa, mikä puuttuu on se, että keksitään vauvalle nimi niin sitten ollaan täpöillä voiton puolella. Hienovaraisesti kerroin hänelle, että mun mielestä voiton puolelella ollaan sitten, kun oon saanut tämän olennon pungerrettua mahastani ulos... :kieh: :D :headwall: :xmas: :p t. nimim. Sukupuolten välisiä näkemyserojako?!
 
Nyyttimyylle onnea.

Mäkin luulin jo eilen illalla että yöllä tulee lähtö, mut ei st tullukkaa.... :/ Nooh mulla on vielä siihen laskettuunkin 11päivää... ja tää remppa, mut ois se kuitenki niin kiva... ja musta tää liikkuu vähä laiskasti joka pelottaa mua kun tyttö ku synty ni todettii että istukka ei ois kauaa enää jaksanu vaan oli jo ihan kalkkeutunu.. no ehkä vaan kuvittelen, kai se tilakin alkaa jo käymään ahtaaks eikä siks potki entiseen malliin...

Voikaa hyvin kaikki...
 
nawi täälläkin on laiskasti liikkuva vauva! Tai niitä hiljaisia aikoja on nykyään paljon enemmän ja ne on monen tunnin mittaisia. Ja melskatessaan liikkeet tuntuu jo niin isoilta välillä, että tekee inhaa... välillä kun huolestun, tökin pienen hereille... onneksi on tähän mennessä aina herännyt!
 
Onnea vaan vauvan saaneille!

Tää kaveri pysyis varmaan mahassa jouluun asti, jos ei sille jotain tehtäs kahden viikon sisään, niinku luultavasti tulee käymään.
Minkäänlainen touhuaminen ei auta yhtikäs mitään. eilen lenkkeilin, käytiin poimiin saavillinen puolukkaa ja saunottiin. Ei mitään.
tänäänkin reipasta vauhtia muutaman kilsan lenkki. Ei mitään.
Olen jo alkanut epäileen, että olen pitänyt itseäni liian hyvässä kunnossa. Että jos olisin hieman huonommassa kunnossa ja joka paikka remppais niin ehkä niitä suppareitakin tulis.
Kenpä tietää.

maariankämmekkä 40+1
 
Onnea vauvoista Katjuskalle, Nyyttimyylle ja Hilbertille :flower:

Itseäni ärsyttää se, että kypsyttää vauvan odottelu jo nyt ja raskausviikkoja voi olla vielä jäljellä vaikka kuinka monta. Supistelee, mikä vaikuttaa siihen mitä jaksaa ja viitsii tehdä. Olisi varmaan parempi kun ei tietäisi koko laskettua aikaa. Voisi vain ihmetellä masun kasvua ja yllättyä sitten iloisesti kun synnytys alkaa. Nyt niitä päiviä automaattisesti laskee, vaikka tietää, että LA on pelkkä arvio :headwall:

Kivaa kuitenkin, että tänne voi valittaa ja kaikki varmasti ymmärtävät mistä on kyse. Paljon voimahaleja teille, joilla LA on jo mennyt :hug:

Tiinuliini ja vauva 38 + 0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ail:
Onnea taas vauvaantuneille :flower: Täällä meikäläinen vaan uskollisesti lukee tätä palstaa useasti päivässä vaikka itse jakautunu jo 2vko sitten.ONniin ihana lukea teitin juttuja.

thihih, oikeestikko on ihana lukea? kun yks jos toinenkin ja minä varsinkin valittaa, kun ei enää jaksaisi olla raskaana :D nojoo, mahtuuhan tänne niitä kivojakin juttuja :heart:

mä pesin äsken auton! painepesurin kanssa painien ja sienellä hinkaten. mutta ei niin mitään. taidan mennä potkimaan futista noiden työmiesten kanssa, kun näköjään tuolla potkivat :)

palstaterrori-suhveli
 
Ajattelin tänne nyt ilmoittaa että tyttösyntyi 3.9 klo 9.09 pituuta 48cm paino 3125g ja py 34cm synnytys kesti kaiken kaikkiaan kolme tuntia yhdeksän minuuttia. Kotiin tultiin eilen ja vointi on suht hyvä. raskaus vikkoja oli 39+1
 
Hehheh, mullakin laskettu aika mennä hujahti perjantaina. Eikä mitään meininkiäkään vauvalla tulla pois, ihan samanlaista melskausta vatsassa ollut kuin jo ties kuinka kauan. Katkera pala lasketun ajan ohitus oli, itku on tullut pariin otteeseen. Varsinkin kun myös mulle on kaikki neuvolan tädeistä kansanviisauteen perustaviin rouviin vakuuttaneet, että etuajassa tulee. Ja kun vielä esikoinenkin tuli pari päivää ennen. Nyt tämä alkaa jo huvittaakin. Ärsytyskynnys tosin madaltuu aina iltaa kohti ja aamuisin harmittaa herätä ja huomata ettei mitään tuntemuksia ole ollut koko yönä -paitsi valvomista. Kuulostaa varmaan tutulta. Mekin ollaan viikonloppuna seikkailtu metsissä tuntitolkulla ja vaikka mitä, mutta tosiaan: taidan olla niin hyvässä kunnossa ettei vauvalla ole mitää hinkua pois mukavista oloistaan. No, ei montaa päivää voi olla enää jäljellä. Eihän!? :)

Sympatiat kaikille lasketun ajan ohittaneille ja kaikille muillekin kärsimättömille odottajille.
Ja onnea uusille syysvauvojen äideille!
 
Enkelipojat, onnea tyttösestä!

Elohiirikö se suositteli nurmikonleikkuuta vaiko kuka? No äsken meni pari tuntia leikatessa, ja sitä nurmikkoa on vissiin puoli hehtaaria....supistuksiako....no ei ainuttakaan
|O Että kyllä se vaan on uskottava että vauvelilla on hyvä olla tuolal masussa, kun ei kerran pois halua.

Noh, eipä kummempia, uuteen viikkoon naiset taas huomenissa, kaipa se meidänkin vuoro vielä tulee.

 
ONNEA Katjuskalle, Hilbertile, Nyyttimyylle sekä Enkelipojille :flower: :heart: :heart: :D :hug: Ihanaa kun vauvautuneita tulee meidän pinoon, usko omaankin jakautumiseen pysyy yllä!

Ihan yleisesti kaikille supistuksia ja tsemppiä tulin toivottamaan. Alkuviikosta taas tarkemmin kommenttia! Omassa navassa supistuksia, tosin näitä ihan perushuttu harjoitussuppareita joilla ei lähdetä synnyttämään. Mulla ne kyllä innostuu rasituksesta mutta uskon ettei se kuitenkaan sysää synnytystä käyntiin...

Koitakaahan massukat jaksaa ja mussuikoille terveisiä että toivon mukaan kohta päästään kaikki saman pinon alle!!! Kiva kun käytte täälläkin kurkkimassa!
Koiruus ja mökkiintynyt pentunen rv 39+4
 
snodgrass
Onnea taas vauvautuneille! :flower: Syysmassukat tuntuu useimmat harrastavan aika vauhdikkaita saapumisia tähän maailman :D

Mustakin on kiva käydä täällä vielä lukemassa, varsinkin tietty synnytyskertomuksia.

Mitzy se munuaisasia bongattiin kun kävin lapsiveden tihkumisen takia näytillä synnytystä edeltävänä päivänä. Lääkäri joka ultrasi teki merkinnän lastenlääkäriä varten jotta tiedettiin syntymän jälkeen sitten tutkia enemmän.

Paljon tsemppiä erityisesti la:n ohittaneille!!
 
nyyttimyylle ONNITTELUT! :flower:
enkelipojille MYÖSKIN ONNITTELUT! :flower:

Huomenna olisi vihdoin kauan odotettu neuvola-lääkäri, pääsee kuulemaan onko mitään tapahtunut :)
Koko eilinen ja tämä päivä on huhkittu siivoillen ja sisustaen, että varmasti on jotain pakostikin tapahtunut!!

Huomenna lisää :wave:
 
Muutama tunti sitten alkoivat napakat ja suht kivuliaat supistukset ja ehdin jo hieman innostua. Mitä vielä, loppuivat kuin seinään :headwall: . Mitä kiirettä tässä oikeasti on? Kaikki kiire on vaan oman pään sisällä. Vauva tulee kun hänen aikansa on (yritän toitottaa itselleni :LOL: ).

Onnea enkelipojille! Ihanaa, että kaikki sujui hyvin ja pääsette nauttimaan nyt vauva-arjesta.
 
Nyyttimyylle ja Enkelipojille ihanaiset onnittelut! :flower: :flower:

Kaikilla tuntuu olevan samanlaisia fiiliksi, ihanaa ettei tarvii olla yksin. Mulla ei ole täällä ketään tässä tilanteessa, joten en voi keskustella kasvotusten ootos asioista. Tai valittaa oloa, kuin ukolle eikä sekään tiiä mistään mitään...p*****e!!! :kieh: :kieh:

Tänään olisi pitänyt saada ajettua polttopuita mut ketään ei kiinnostanut ja sit ukko sano hyvin viisaasti, ettei voi keskittyä kun odottaa kovasti synnytykseen lähtöä...mulla tuli sillon itku kun toinen niin ihanasti sanoi. :heart:

Ja vielä vuodatusta...voi v**** tytöllä on tosi ihania raivokohtauksia että menee järki!!! |O
Onko muilla samanlaisia tilanteita? Miten pitäisi menetellä? Mä yritän ottaa sen syliin ja saada rauhoittumaan. Pidän tiukasti kiinni et se lopulta antaa periksi. Ei se helppoa ole kun mahaan käypi niin kauheesti. Vanhemmalla lapsella ei ikinä ole ollut tämmöistä.

Maska82 ja papunen 39+4
 
Nimenhuutoon ilmoittaudutaan jälleen!
Täällä sitä pinnistellään kokonaisena edelleen ja se maaginen Laskettu Aika olisi ollut tänään.....
Noh, Nappula siitä viis veisaa näköjään.

Minua hitusen nauratti, kun keräilin tuolla vanhempieni pihamaalla omenoita maasta tuossa päivällä (en sitten muuta keksinyt) ja ajttelin, että millainen näky mahdan olla masuineni puolikyykyssä ja pylly pystyssä :LOL: :LOL: :LOL:
Olipa siinä sitten naapurin isännillä katsomista...

Ja taas on täällä jotkut ihanat masukkaat saaneet vauvat luokseen!!
Onnea kaikille tasapuoliseti mutta oikein hurjasti! :flower: :flower: :flower:

Liikkeistä olitte jutelleet ja minäkin niitä tutkailen entistä hanakammin.
Välillä tosiaan vauva saattaa olla pitkiäkin aikoja rauhallinen ja sitten jossain vaiheessa pelästyn ja tökin pienen hereille vaikka väkisin.
Sitten taas välillä liikkeitä satelee ihan ihmeellisiin aikoihin, tosi paljon ja tosi voimakkaina.
Jotenkin tuntuu niin hassulta, kun ennen ei ole tarvinnut olla huolissaan liikkeistä, sillä niitä on tuntunut huisisti.
Juuri nuo kaikki istukan toimintahäiriöt sun muut kalkkeutumiset mietityttää näin loppumetreillä.

No, mutta uuteen viikkoon vaan, ystävät armaat!
Se voi olla jo oman nyytin lunastusviikko!
Ja ainakin saadaan kuulumisia varmasti kotiutuneilta äideiltä!

Mamits2 ja Nappula40 (POKS)


 
ONNEA ONNEA ONNEA Masu78, Katjuska, Hilbert, Nyyttimyy ja Enkelipojat :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: !!!!! Ihana kuulla onnellisia tarinoita :heart: . Itse ilmeisesti haudon tämän munan varhaisteiniksi saakka ja vietän kaikki päivät puhelimessa ystävien ja sukulaisten kanssa, sen verran tiheeseen on tänäänkin luuri kuumentunut. Mutta mikäs tässä, jäitä poltellessa...

väpä ja PiMu 40 + 4
 

Yhteistyössä