Onnea kaikille vauvelin syliinsä saaneille!
Ehdin lukea elokuun pinon loppuosan, sitten pakko hypätä tänne kirjoitushommiin, kun ei tiedä milloin vauva parahtaa yösyötölle. Kotiuduimme maanantaina sairaalasta. Olimme yhteensä 8 vrk, joista 4 vrk perhehuoneessa, se oli kivaa aikaa, muutoin nukkuminen ei oikein luonnistunut, kun naapurin vaavi oli ns. lapsentahtisen imetyksen linjalla, eli kirkui nälkäänsä yökaudet, kun äidillä ei vielä ollut noussut maito. Mehän olimme lisämaidolla armoitetut, koska poika oli 3 vk ennenaikainen ja alle 3 kg. Tosin se piti itse ostaa Äidinmaitokeskuksesta 59e/ltr hintaan!!! Mutta pakko oli niin tehdä, koska sairaalassa annetiin vain ensimmäiset 4 syöttökertaa äidinmaitoa ja sitten oli vaihdettu vastikkeeseen (sanomatta mulle, siitäkös minä reimastuin...!). Kiitokset ystäville, jotka raahasivat maitoa pakastekassissa sairaalaan...!
Sairaalareissu venyi, koska mun leikkaushaava tulehtui vähän ja tiputettiin muutama päivä antibioottia suoneen. Siitä huolimatta olen mielestäni toipunut yllättävän nopeasti. Kävin tänään näyttämässä haavaa kirurgille ja hän totesi sen oleva nätti ja crp ekaa kertaa puoleen vuoteen alle 10! Jihuu tulehdukset menneen talven lumia!!!
Jatkoimme maanantaina matkaa suoraan sairaalasta Treelle, jossa asutelemme muutaman kuukauden äitini luona, josta onkin PALJON apua! SIIS MANSEN MAMMAT, OLISKO JOKU JOLLA OLIS AIKAA VAIKKA LÄHTEÄ KAHVISEURAKSI TAI VAUVAMUSKARIIN TMS. SITTEN KUN VAUVAT MUUTAMAN VIIKON KASVAVAT ENSIN KOTONA?
Vauva - pieni enkeli antaa ainakin toistaiseksi nukkua 2X4h yöunet, joten ainakaan toistaiseksi täällä ei ihan tukka sekasin haahuilla. Muutenkin vauva on ihanan ei-kranttu, ruoka käy tisusta rintakumilla tai ilman ja pullosta samaten. Pepun pesu on suuri nautinto, vaikka vesi ei aina olisikaan perfect lämmintä. Ihanan iloinen kaveri, ei ole baby-bluesia, päinvastoin tekee äidinkin onnelliseksi, kun tuntee onnistuneensa vauvan hoidossa alkemetreillä.
Kaikkia ihania lahjoja sateli sairaalaan, vaaville mm. Conversen siniset koristossut, kokoa 18 ja mamille kiloittain karamelleja imetysöitä varten. Nytkin kyllä ihan mamin oma vika että valvotaan, mutta kohta varmaanki syömme ja sitten otamme taas 4 tunnin unoset yhdessä.
Hyvää yötä! Siirryn sitten seuraavaksi vauvan saaneiden puolelle! Kiitos Katjustka kun avasit sivuston!!!
PS.
Vielä, että olipas Hexalla outo menettely sairaalan puolesta - mun mielestä ainakin, kysyitkö perusteluita miksi päästettiin noin pitkälle normaalina synnytyksenä?